Коригування нормативів, Будова та експлуатація автомобілів та тракторів, НВПЕТ
« Назад3. Коригування нормативівАвтотранспортним підприємствам надане право коригувати нормативи ТО і ремонту зміною кількісного значення їх при роботі автомобілів в умовах, що відрізняються від тих, які прийняті для вихідних нормативів, з урахуванням конкретних умов експлуатації. Вихідні нормативи, які регламентують ТО і ремонт рухомого складу, для забезбечення високої експлуатаційної надійності автомобілів, підвищення продуктивності праці ремонтно-обслуговуючих робітників і скорочення затрат на ТО і ремонт рухомого складу уточнюють стосовно конкретних автомобілів і коректують за допомогою коефіцієнтів залежно від таких факторів: умови експлуатаціії автомобілів – К1; модифікації рухомого складу та організації його роботи – К2, природно-кліматичних умов – К3; пробігу спочатку експлуатації — К4 і К'4; розмірів автотранспортного підприємства і кількості технологічно сумісних груп рухомого складу — К5. Вихідний коефіцієнт коригування, що дорівнює 1,0, беруть для І категорії умов експлуатації; базових моделей автомобілів; помірного кліматичного району з помірною агресивністю навколишнього середовища; пробігу рухомого складу з початку експлуатації, що становить 50... 75 % пробігу до КР; ВАТ АТП, на яких провадиться ТО і ремонт 200—300 од. рухомого складу, що входить до трьох технологічно сумісних груп табл. 4. Таблиця 4 Технологічно сумісна група охоплює
Примітки. 1. Технологічно сумісна група охоплює рухомий склад, конструкція якого дає змогу використовувати одні й ті самі пости й устаткування для ТО і ПР. 2. Організацію робіт і вибір устаткування для ТО і ремонту рухомого складу всередині кожної технологічної сумісної групи здійснюють з урахуванням виробничої програми. 3. Спеціальний і спеціалізований рухомий склад (за винятком автомобілів-самоскидів і автомобілів-фургонів) формується з урахуванням базової моделі автомобіля і складності конструкції встановленого на ньому спеціального обладнання. Технологічно сумісна група охоплює автомобілі, конструкція яких дає змогу використовувати одні й ті самі пости та устаткування для ТО і ремонту. Організація робіт і вибір устаткування для ТО і ремонту автомобілів усередині кожної технологічно сумісної групи здійснюється з урахуванням виробничої програми. Спеціальні або спеціалізовані автомобілі (за винятком самоскидів і фургонів) об'єднують у додаткові технологічно сумісні групи з урахуванням базової моделі автомобіля і складності встановленого на ньому спеціального обладнання. Результуючий коефіцієнт коригування нормативів утворюється перемноженням окремих коефіцієнтів: періодичність ТО — К 1 К3, пробіг до КР — К1 К2 К3, трудомісткість ТО — К 2 К5, трудомісткість ПР — К1 К 2 К3 К4 К5, витрата запасних частин К1 К2 К3. Результуючі коефіцієнти коригування нормативів періодичності ТО і пробігу до КР мають бути не менш як 0,5. Значення коефіцієнтів коригування (К1 — залежно від умов експлуатації; К2— від модифікації рухомого складу та організації його роботи; К3 К !3 К"3; — від природно-кліматичних умов; К3= К'зК"3; К1 — від пробігу з початку експлуатації; Кз — від кількості обслуговуваних і ремонтованих автомобілів і технологічно сумісних груп рухомого складу) наведено у табл. 1.5—1.9. Таблиця 5 Категорія умов експлуатації
* При коригуванні норми пробігу до КР двигуна Кі беруть таким, що дорівнює: 0,7 — для III категорії умов експлуатації; 0,6 — для IV категорії; 0,5 — для V категорії. ** Відповідно коефіцієнт Кі коригування норм витрати запасних частин для двигуна становить: 1,4 — для III категорії умов експлуатації; 1,65 — для IV категорії; 2,0 — для V категорії. Примітка. Після визначення з коригованою періодичністю ТО перевіряють її кратність між видами ТО з наступним округленням для цілих сотень кілометрів. Lкр = 300 К = 300 • 0,8 • 0,85 • 1,0 = 204 тис. км. Після КР норма пробігу автомобіля Ь кр повинна становити не менш як 80 % пробігу до КР, тобто L кр = 204 • 0,8 = 163 тис* км. Таблиця 6 Модифікація рухомого складу та організація його роботи
* Нормативи трудомісткості ТО і ПР спеціалізованого рухомого складу уточнюються в другій частині Положення про конкретну сім'ю рухомого складу. Таблиця 7 Кліматичні райони
Примітки. І. Нормативи коректують для серійних моделей, у конструкції яких не враховані специфічні особливості роботи в цих районах. 2. Агресивність навколишнього середовища враховують і при постійному використанні рухомого складу для перевезення хімічних вантажів, які спричиняють інтенсивну корозію деталей. Таблиця 8 Пробіг з початку експлуатації, у частках від нормативного до КР
Таблиця 9 Кількість автомобілів
Примітка. Кількість автомобілів у технологічно сумісній групі має бути не менш як 25. Тривалість простою рухомого складу в ТО і ремонті планують згідно з нормативами, наведеними в табл. 3, і коректують, перемножуючи нормативи на коефіцієнт К'4 табл. 9, який залежить від пробігу з початку експлуатації. В умовах ВАТ АТП режими ТО автомобілів можуть також коректуватися відповідно до об'єктивних даних діючої системи обліку відмов і несправностей автомобілів, витрат на їхні ТО і ремонт. Основним методом коригування режимів ТО та обсягу супровідних, ремонтних робіт є врахування умов експлуатації автомобілів, а також аналіз фактично виконуваних у цьому під приємстві організацій ТО і ПР, які безпосередньо пов'язані з режимами і якістю виконуваних профілактичних робіт. Періодичність ТО коригують виходячи з умов експлуатації рухомого складу. Операції супровідного ПР включають до переліку обов'язкових ТО залежно від фактичної середньої періодичності виконаннях групи, до якої вони належать, прийнятої на підприємстві. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|