Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3319 Норми трудомісткості ТО та ремонту, Будова та експлуатація автомобілів та тракторів, НВПЕТ

Норми трудомісткості ТО та ремонту, Будова та експлуатація автомобілів та тракторів, НВПЕТ

« Назад

2. Норми трудомісткості ТО та ремонту

Вихідні нормативи трудомісткості щоденного обслуговування, технічного обслуговування № 1, технічного обслуговування № 2 та поточного ремонту наведені в табл 3.

При користуванні нормативами табл.3 треба мати на увазі, що ці нор­мативи розраховані на повне або часткове поєднання таких умов: перша категорія умов експлуатації; базові моделі автомобілів; на автотранспортно­му підприємстві виконується ТО і ремонт 200...300 од. рухомого складу, об'єд­наних у три технологічно сумісні групи; пробіг від початку експлуатації стано­вить 50...75 % пробігу до КР; рухомий склад працює в помірному кліматично­му районі; оснащення ВАТ АТП засобами механізації — згідно з Табелем технологічного устаткування 

Таблиця 3

Нормативи трудомісткості робіт з технічного обслуговування і поточного ремонту ДТЗ

 

 

Дорожні транспортні засоби тип, клас

 

Трудомісткість

 

ЩО

 

ТО-1

 

ТО-2

 

ПР

людино-год/ 1000

км

 

людино-год на одне обслуговування

 

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

1. Легкові автомобілі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Особливо малого класу (робочий об'єм двигуна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

до 1,2 л, суха маса автомобіля до 850 кг)

 

0,20

 

2,0

 

7,5

 

2,5

 

1.2. Малого класу (робочий об'єм двигуна від 1,2 до

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,8 л, суха маса автомобіля від 850 до 1150 кг)

 

0,30

 

2,3

 

9,2

 

2,8

 

1.3. Середнього класу (робочий об'єм двигуна від

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,8 до 3,5 л, суха маса автомобіля від 1150 до 1500 кг)

 

0,50

 

 2,9

 

11,7

 

3,2

 

2. Автобуси з бензиновим двигуном

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Особливо малого класу (довжина до 5 м)

 

0,50

 

 4,0

 

 15,0

 

4,5

 

2.2. Малого класу (довжина 6,0—7,5 м)

 

0,70

 

5,5

 

18,0

 

5,5

 

2.3. Середнього класу (довжина 8,0—9,5 м)

 

0,80

 

5,8

 

24,0

 

6,2

 

2.4. Великого класу (довжина 10,5—12,0 м)

 

1,00

 

7,5

 

31,5

 

6,8

 

3. Автобуси з дизелями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Середнього класу (довжина 8,0—9,5 м)

 

0,80

 

5,8

 

24,0

 

6,2

 

3.2. Великого класу (довжина 10,0—12,0 м)

1,40

 

10,0

 

40,0

 

9,0

 

3.3. Особливо великого класу (довжина 16,5-18 м)

1,80

 

13,5

 

47,0

 

11.0

Продовження табл.3

4. Вантажні автомобілі з бензиновим двигуном

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1. Бортові автомобілі вантажністю, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.1. 0,4

 

0,20

 

2,2

 

7,3

 

2,8

 

4.1.2. 1,0

 

0,30

 

2,4

 

7,6

 

2,9

 

4.1.3. 2,5

 

0,42

 

2,9

 

10,8

 

3,6

 

4.1.4. 4,0

 

0,45

 

3,0

 

10,9

 

3,7

 

4.1.5. 5,0

 

0,50

 

3,5

 

12,6

 

4,0

 

4.1.6. 7,5

 

0,55

 

3,8

 

16,5

 

6,0

 

4.2. Автомобілі-тягачі. Маса напівпричепа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з вантажем, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.1. 6,5—10,5

 

0,35

 

4,10

 

11,6

 

4,6

 

4.2.2. 12,0

 

0,45

 

4,15

 

11,9

 

4,8

 

4.2.3. до 18,5

 

0,55

 

4,20

 

18,2

 

6,6

 

4.3. Автомобілі-самоскиди вантажністю, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.1. 3,0—3,5

 

0,48

 

2,5

 

10,5

 

4.3

 

4.3.2. 5,0—5,8

 

0,80

 

3,1

 

12,4

 

4,6

 

5. Вантажні автомобілі з дизелями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1. Бортові вантажністю, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.1. 8,0

 

0,75

 

3,4

 

13,8

 

6,7

 

5.1.2. 12,0

 

0,67

 

3,5

 

14,7

 

6,9

 

5.1.3. 20,0 і понад

 

1,65

 

27,1

 

53,6

 

16,4

 

5.2. Автомобілі-тягачі. Маса напівпричепа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з вантажем, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.1. 17,75

 

0,35

 

3,20

 

12,5

 

6,0

 

5.2.2. 19,1

 

0,67

 

3,74

 

15,95

 

6,35

 

5.2.3. 26,0

 

0,67

 

3,85

 

16,17

 

6,82

 

5.3. Автомобілі-самоскиди вантажністю, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.3.1. 8,0

5.3.2. 10,0

 

0,50

0,55

 

3,91

3,91

 

15,87

 

6,90

 

16,67

 

9,77

 

5.3.3. 12,0

 

0,55

 

4,04

 

16,91

 

7,13

 

5.3.4. 27,0

 

0,60

 

13,5

 

60,5

 

20,35

 

5.3.5. 40,0

 

0,60

 

13,7

 

60,7

 

24,95

 

6. Причепи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1. Одновісні вантажністю до 3,0 т

 

0,1

 

0,4

 

2,1

 

0,4

 

6.2. Двовісні вантажністю, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.1. до 8,0

 

0,3

 

1,0

 

5,2

 

1.4

 

6.2.2. 8,0 і понад

 

0,4

 

1,6

 

6,1

 

2,0

 

7. Напівпричепи вантажністю, т:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.1. 11,5

 

0,3

 

0,9

 

4,5

 

1,3

 

7.2. 13,5

 

0,3

 

1,0

 

4,5

 

1,4

 

7.3. 20,0

 

0,3

 

1,0

 

5,0

 

1,45

 

Примітка. Нормативи трудомісткості робіт з ТО (людино-год) та ПР (людино-год/ 1000 км) ДТЗ, які працюють із застосуванням скрапленого (СНГ) та стисненого (СПГ) газу, збільшуються відповідно до видів робіт:

ЩО на 0,15 (СНГ) та 0,2 (СПГ); ТО-1 на 0,4 (СНГ) та 0,8 (СПГ);

ТО-2 на 1,2 (СНГ) та 2,0 (СПГ); ПР на 0,2 (СНГ) та 0,6 (СПГ). 

У наведених нормативах трудомісткості ЩО охоплює трудомісткість руч­них прибиральних і мийних робіт. При застосуванні механізованих мийних установок трудомісткість ЩО, визначена Положенням, повинна бути зменше­на за рахунок виключення із загальної трудомісткості ЩО мийних робіт, пов'язаних із застосуванням ручної праці. У загальному обсязі робіт тру­домісткість мийних робіт становить приблизно 55 % для легкових автомобілів, 35 % - для автобусів, 65 % - для вантажних автомобілів і причіпного скла­ду. Заправні операції, постановку автомобіля на стоянку, а також перевірку технічного стану виконують водії за рахунок підготовчо-заключного часу і механік контрольно-технічного пункту (КТП). До нормативів ТО-1 і ТО-2 не входить трудомісткість ЩО. Трудомісткість додаткових робіт СО до трудоміст­кості ТО-2 становить 50 % - для дуже холодного і дуже жаркого сухого клі­матичних районів, 30 % - для холодного і жаркого сухого районів, 20 % - для інших районів. Нормативи табл. 3 не враховують трудових затрат на допоміжні роботи, які встановлюють у межах не більше 30 % сумарної трудомісткості ТО і ПР по автотранспортному підприємству.

До складу допоміжних робіт входять: обслуговування устаткування, склад­ські, прибиральні та інші роботи, пов'язані із ТО і ремонтом рухомого складу.

Вихідні нормативи уточнюють в інструкціях для сім'ї автомобілів і ко­ригують з урахуванням умов експлуатації.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!