Тема 5 Маркетингова товарна політика на підприємстві
« НазадТема 5 Маркетингова товарна політика на підприємствіВаріант 1. Підприємство, що випускає протягом ряду років продукцію «А», вирішує в майбутньому періоді розширити товарну номенклатуру за рахунок продукції «Б» або «В». Дані, що характеризують динаміку рентабельності виробництва продукції «А» на даному підприємстві та продукції «Б» і «В» на підприємствах-конкурентах, що представлені в табл. 5.1. Відділу маркетингу необхідно:
Варіант 2. Фірма має в своєму розпорядженні товарний асортимент, що наведений в табл. 5.2. Таблиця 5.2 Вихідні дані про асортимент для АВС-аналізу
Керівники служб фірми сперечаються про долю товарів блоку «С»: - відділ продажів: ці товари потрібні, оскільки вони є у конкурентів; - виробничий відділ: вони потрібні для завантаження потужностей; - склад: товари не потрібні, займають дефіцитну складську площу; - відділ реклами: краще рекламувати тільки ходові товари; - фінансовий відділ: ці товари продаються фактично в збиток. Зобразити графічно залежність частки покриття постійних витрат і прибутку (80, 90 та 100 %) за відсотковими долями груп товарів (вісь X – частка в асортименті, %; вісь Y – сума покриття витрат і прибутку, грн.). Яким чином слід змінити пропорції між групами товарів (блоками А, В та С)? Варіант 3. Фірма виготовляє товари «А», «Б», «В» і «Г» з питомою вагою в ціновому виразі обсягу продажів відповідно 40, 25, 13 та 2 %. Товари «А» і «Б» за своїм основним призначенням є взаємозамінними. Товар «Г» вступає як доповнення до товару «А». Товар «В» виступає як компонент для товарів «А» і «Б», але має й самостійний попит. Товари «А», «Б», «В» і «Г» знаходяться відповідно в наступних стадіях свого життєвого циклу на ринку: «зрілість», початок «спаду», «зростання» та «впровадження». Окрім вказаних товарів фірма також виготовляє товар «Д» з питомою вагою 20 % і реалізує його на основі довгострокового контракту з транснаціональною корпорацією. Тривалість життєвих циклів товарів «А» і «Б» складає в середньому п’ять років, «В» і «Г» – три роки. Контракт з корпорацією про постачання товару «Д» тільки що продовжений на наступні п’ять років. Товари приносять наступні долі в загальному обсязі прибутку: «А» – 60 %, «Б» – 10 %, «В» – 10 %, «Г» – 0 %, «Д» – 20 %. Необхідно структурувати дані у вигляді табл. 5.3. Таблиця 5.3 Структуризація даних
Слід запропонувати варіант асортименту фірми (з назвами товарів) по одній з наступних версій, вибравши найбільш відповідну з них до умови завдання: хлібозавод, завод радіоелектронних виробів, фабрика-пральня. Обґрунтувати стан і перспективи асортиментної політики фірми з урахуванням спроектованого конкретного асортименту та за умови незмінності цієї політики протягом трьох років. Варіант 4. Оцінити конкурентний статус фірми та визначити її частку в сегменті, який вона займає. Вихідні дані представлені в табл. 5.4. Відповідно до цих даних треба проаналізувати стан споживчих переваг на початок звітного місяця, їх рух за цей період і стан на кінець місяця. Розрахунки виконати на три майбутні місяці за умови незмінності величини показників відтоку ( ), притоку покупців фірми ( ) і показника лояльності (прихильності) покупців торгової марки i-ої фірми ( ), що визначаються за формулами: де – число покупців, що відмовляються купувати товар i-ої фірми, осіб/міс.; – додаткове число покупців, що віддали перевагу товару i-ої фірми, осіб/міс.; – число покупців товару i-ої фірми на початок місяця, осіб; – число покупців товару i-ої фірми на кінець місяця, осіб. Таблиця 5.4 Вихідні дані для розрахунку руху споживчих симпатій
Примітка. А – досліджувана фірма, В і С – фірми-конкуренти. Дані розрахунків по кожному місяцю звести в матрицю (табл. 5.5). Виходячи з розрахованого числа покупців фірм А, В і С, загального числа покупців на даному сегменті ринку та сумарної частки фірм А, В і С на ринку, необхідно визначити, як змінювалася частка кожної з фірм на ринку й показати ці зміни на діаграмі. Таблиця 5.5 Рух споживчих симпатій від фірми до фірми
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|