Тема 1 Дослідження регіонального ринку побутових пилососів
« НазадУмовні дані для використання в практичній частині курсової роботи здисципліни МаркетингТема 1 Дослідження регіонального ринку побутових пилососівПровести маркетингове дослідження регіонального ринку (міста N) побутових пилососів і встановити наступне: - середню чисельність сім’ї; - середню кількість пилососів в сім’ї; - кількість пилососів, що знаходяться в експлуатації в жителів міста; - розрахувати вікову структуру побутових пилососів (у штуках); - визначити ємність ринку міста N: а) на підставі відповідей споживачів; б) за віковими показниками (старше восьми років); - виявити найпривабливіший для продавців сегмент регіонального ринку пилососів; - побудувати графік платоспроможного попиту споживачів на пилососи і проаналізувати його; - провести позиціювання марок пилососів, для чого скласти карту позиціювання побутових пилососів за параметрами «ціна – рейтинг привабливості». Інформаційною базою дослідження регіонального ринку побутових пилососів є початкові дані, отримані шляхом телефонного опиту потенційних споживачів. Було опитано 1000 споживачів, але частина анкет було відбракована, тому до розгляду прийнято тільки 840 анкет. Всі початкові дані, необхідні для дослідження ринку, представлені в нижченаведених таблицях. Таблиця 1.1
Таблиця 1.2 Дані телефонного опитування споживачів
Таблиця 1.3 Наявність пилососів в сім’ї
Таблиця 1.4 Вікова структура побутових пилососів
Таблиця 1.5 Попит на пилососи за відповідями споживачів (необхідність придбання нового пилососу)
Таблиця 1.6 Доступна ціна пилососів (платоспроможний попит)
Таблиця 1.7 Самооцінка покупців по рівню доходів
Таблиця 1.8 Рейтинг привабливості побутових пилососів різних марок для споживачів в ціновому діапазоні від 550 до 1550 грн.
Таблиця 1.9 Рейтинг привабливості побутових пилососів різних марок для споживачів в ціновому діапазоні від 2100 грн. до 2600 грн.
Пояснення до виконання завдання1. Середня чисельність сім’ї в місті N розраховується як середньозважена величина за даними табл. 1.2. 2. Середнє число пилососів в одній сім’ї визначається як середньозважена величина на підставі даних табл. 1.3. 3. Кількість пилососів, наявних в експлуатації у жителів міста, слід визначити на підставі даних табл. 1.1, 1.3. 4. Вікову структуру пилососів (од.) рекомендується розраховувати на основі кількості пилососів, що знаходяться в експлуатації у жителів міста, та даних табл. 1.4. 5. Ємність ринку побутових пилососів в місті N визначається: а) за віковими показниками пилососів – шляхом підсумовування кількості пилососів, вік яких перевищує восьми років (табл. 1.4); б) по відповідях споживачів – кількість респондентів, що позитивно відповіли на питання про те, чи придбають вони новий пилосос (табл. 1.5). 6. Найпривабливіший сегмент ринку пилососів – це сегмент з найбільшою купівельною спроможністю. 7. На основі даних табл. 1.6 побудувати графік платоспроможного попиту на пилососи та проаналізувати його. 8. Провести позиціювання марок пилососів з використанням карти позиціювання пилососів за параметрами «ціна – рейтинг привабливості». Рейтинг привабливості пилососів для споживачів (у балах) був визначений за даними опитів. В основу визначення рейтингу привабливості покладені наступні параметри пилососів: ціна; потужність; надійність; популярність марки; дизайн; економічність. Форма карти позиціювання пилососів за параметрами «ціна – рейтинг привабливості» в ціновому діапазоні від 550 до 1550 грн. представлена на рис. 1.1. Форма карти позиціювання пилососів за параметрами «ціна – рейтинг привабливості» в ціновому діапазоні від 2100 до 2600 грн. представлена на рис. 1.2. Після проведення дослідження регіонального ринку пилососів необхідно сформулювати висновки за наступними питаннями: 1) виявити найбільш ємний сегмент ринку, дати обґрунтування цього висновку; 2) встановити, які сегменти ринку пилососів є привабливими для продавців і товаровиробників, дати обґрунтування цього висновку; 3) представити висновки, отримані на основі складання карт позиціювання пилососів; 4) визначити, які марки пилососів конкурують на ринку; 5) представити висновки, отримані на основі складання графіка платоспроможного попиту на пилососи; 6) зробити висновки про стан ринку побутових пилососів на момент опитування споживачів. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|