« Назад
2.3. Дисципліна Маркетингові дослідження
Навчальним планом напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг» передбачено в рамках викладання дисципліни «Маркетингові дослідження» написання студентами четвертого курсу курсової роботи.
Мета виконання курсової роботи з дисципліни «Маркетингові дослідження» полягає в узагальненні та засвоєнні студентами теоретичних знань, оволодінні практичними навиками самостійно проводити маркетингові дослідження з конкретних напрямів та обґрунтовувати маркетингові рішення.
Завдання курсової роботи
– розширити, узагальнити та систематизувати теоретичні знання з навчальної дисципліни «Маркетингові дослідження»;
– виділити найбільш суттєві недоліки практичної діяльності в сфері маркетингу (маркетингових досліджень) конкретних суб’єктів ринку;
– самостійно сформулювати проблему, гіпотезу та завдання маркетингового дослідження;
– визначити джерела отримання первинної та вторинної маркетингової інформації;
– обґрунтувати вибір методів маркетингового дослідження для збору, обробки, аналізу маркетингової інформації та прогнозування маркетингових явищ і процесів;
– розробити форми для збору первинної маркетингової інформації;
– зробити об’єктивні висновки та обґрунтувати управлінські рішення (практичні рекомендації) для підвищення ефективності (результативності) маркетингової діяльності суб’єкта ринку;
– теоретично грамотно та логічно послідовно викласти результати досліджень.
Тематика курсових робіт відповідає робочій програмі навчальної дисципліни «Маркетингові дослідження» та включає наступні теми:
-
Оцінка впливу макросередовища на маркетинг фірми (в цілому або по окремих видах факторів).
-
Вивчення впливу соціально-демографічних та психологічних факторів на попит.
-
Оцінка впливу мікросередовища на маркетинг фірми.
-
Вивчення масштабу та потенціалу ринку.
-
Оцінювання збалансованості ринку.
-
Аналіз тенденцій та стійкості розвитку ринкової кон’юнктури
-
Оцінювання циклічності та сезонності ринку.
-
Оцінювання та підвищення якості продукції, що випускається (послуг).
-
Оцінювання та підвищення споживчої цінності товару (послуги).
-
Оцінювання та підвищення конкурентоспроможності товарів (послуг).
-
Оцінювання та підвищення конкурентоспроможності фірми.
-
Оцінювання місця підприємства та його конкурентів на ринку.
-
Оцінювання та формування стійких конкурентних переваг підприємства на ринку.
-
Дослідження місткості ринку та часток підприємств.
-
Дослідження асортиментної структури пропозиції.
-
Дослідження інтенсивності конкурентної боротьби на ринку.
-
Оцінювання та підвищення задоволеності споживачів.
-
Оцінювання та підвищення лояльності споживачів.1
-
Оцінювання та підвищення якості обслуговування споживачів.
-
Дослідження ставлення споживачів до торгової марки фірми.
-
Маркетингові дослідження бренду.
-
Діагностика структури та якості управління маркетинговою діяльністю.
-
Оцінка та підвищення ефективності рекламної діяльності.
-
Вивчення та добір учасників товароруху.
-
Дослідження іміджу фірми та її товарів на ринку.
-
Сегментування ринку.
-
Дослідження перспективних напрямків позиціонування підприємства (фірми) та її товарів на ринку.
-
Діагностика маркетингової культури фірми.
-
Оцінка та підвищення маркетингового потенціалу фірми.
-
Ідентифікація, аналіз внутрішніх і зовнішніх можливостей, загроз для фірми.
-
Розробка прогнозного сценарію розвитку ринкової кон'юнктури.
-
Моделювання поведінки споживачів.
-
Організація моніторингу ринку та оцінка поточної інформації.
-
Організація анкетування і оцінка його результатів.
-
Організація проведення вибіркового дослідження ринку.
-
Організація експертного дослідження ринку.
-
Застосування методу спостереження в дослідженні споживачів.
-
Комплексний аналіз ринку товару.
-
Оцінка еластичності попиту на товар (послугу).
-
Оцінка ризиків у маркетинговій діяльності та заходи щодо їх зниження.
-
Вивчення і моделювання тенденцій збуту продукції.
-
Вивчення і моделювання тенденцій цін на ринку (в межах асортиментної групи).
-
Маркетинговий аудит в системі маркетингових досліджень.
-
Програмні продукти та їх використання в маркетингових дослідженнях.
-
Прогнозування збуту в маркетингових дослідженнях.
Основна рекомендована література
-
Беляевский И.К. Маркетинговое исследование : информация, анализ, прогноз : учеб. пособие для вузов / И.К. Беляевский. – М. : Финансы и статистика, 2005. – 320 с.
-
Березин И. Маркетинговые исследования. Инструкция по применению /
И. Березин. – М. : Юрайт-Издат, 2012. – 383 с.
-
Бойко И.И. Маркетинговые исследования (минимальный маркетинговый эксперимент) : учеб. пособие для студентов вузов / И.И. Бойко ; Укр. гуманит. ин-т. – К. : Кондор, 2005. – 279 с.
-
Бойко И.И. Маркетинговые исследования (минимальный маркетинговый эксперимент) [Электронный ресурс] : учеб. пособие для студентов вузов / И.И. Бойко ; Укр. гуманит. ин-т. – К. : Кондор, 2005. – 1 электрон. опт. диск (CD-ROM).
-
Голубков Е.П. Маркетинговые исследования : теория, методология и практика / Е.П. Голубков. – 3-е изд. – М. : Финпресс, 2008. – 496 с.
-
Зозулев А.В. Маркетинговые исследования: теория, методология, статистика : учеб. пособие / А.В. Зозулев, С.А. Солнцев. – М. : Рыбари ; К. : Знання, 2008. – 643 с.
-
Зюкова I.О. Технологiї маркетингових дослiджень : навч. посiб. /
I.О. Зюкова ; Держ. вищ. навч. закл. «Київський нац. екон. ун-т iм. Вадима Гетьмана» ; Криворiзький екон. iн-т. – Львiв : Магнолiя 2006, 2010. – 385 с.
-
Ілляшенко СМ., Баскакова М.Ю. Маркетингові дослідження : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. /С.М. Ілляшенко, М.Ю. Баскакова. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. — 192 с.
-
Каменева Н.Г. Маркетинговые исследования: учеб. пособие/ В.А.Поляков, Н.Г. Каменева. – М.: Вузовский учебник, 2007. – 439 с.
-
Ким С.А. Маркетинг: учебное пособие для вузов / С.А. Ким. – М.: Дашков и К°, 2008. – 240 с.
-
Количественные методы анализа в маркетинге / Т.П. Данько,
О.А. Косоруков, А.И. Самыловский, И.И. Скообогатых ; Под ред. Т.М. Данько,
И.И. Скоробогатых. – М. [и др.] : Питер, 2005. – 384 с.
-
Коротков А.В. Маркетинговые исследования : учеб. пособие для студентов вузов по специальности 061500 «Маркетинг» / А.В. Коротков. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2005. – 304 с.
-
Кошкалда І.В. Маркетингові дослідження : навч. посібник / І.В. Кошкалда. – Xарків, Харківський національний аграрний ун-т ім. В.В.Докучаева, 2007. – 158 с.
-
Крамченко Л.I. Статистика ринку товарiв i послуг : навч. посiб. / Л.I. Крамченко. – 2-ге вид. – Львiв : Новий Свiт-2000, 2011. – 294 с.
-
Лашкова Е.Г. Маркетинг: практика проведения исследований : учеб. пособие / Е.Г. Лашкова, А. Куденко. – М.: Академия, 2008. – 240с.
-
Мак-Куэрри Эдвард Ф. Методы маркетингового исследования : учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по направлению и специальностям психологии / Э.Ф. Мак-Куэрри ; [Пер. с англ. О. Мельникова]. – СПб. : Питер, 2005. – 176 с.
-
Маркетинговые исследования : учебник для магистров / Е.Б. Галицкий, Е.Г. Галицкая. – М. : Издательство Юрайт, 2012. – 540 с. – Серия : Магистр.
-
Маркетинговые исследования собственными силами [Электронный ресурс] : электр. учеб. пособие для руководителей и специалистов предприятий малого бизнеса / Моск. центр проф. образования и развития ; Под ред.
А.П. Кожевникова. – М. : МЦПОР, 2005. – 1 электрон. опт. диск (CD-ROM).
-
Моосмюллер Г. Маркетинговые исследования с SPSS : учеб. пособие / Г. Моосмюллер, Н.Н. Ребик. – М. : ИНФРА-М, 2011. – 200 с.
-
Сергеев А. Маркетинговые исследования с помощью Excel 2007 (+CD) / А. Сергеев. – СПб. и др. : Питер, 2009. – 224 с.
-
Скляр Е. Н. Маркетинговые исследования: практикум : учеб.пособие для вузов / Е.Н. Скляр, Г.И. Авдеенко, В.А. Алексунин. – М. : Дашков и К°, 2011. – 216 с.
-
Статистика рынка товаров и услуг : учебник для вузов по направлению и спец. «Статистика» / И.К. Беляевский, Г.Д. Кулагина, А.В. Коротков ; Под ред. И.К. Беляевского. – М. : Финансы и статистика, 1995. – 432 с.
-
Таганов Д. SPSS: статистический анализ в маркетинговых исследованиях / Д. Таганов. – СПб. : Питер, 2005. – 190 [1] с.
-
Хаг Пол. Маркетинговые исследования: руководство по планированию, методологии и оценке : Пер. с 3-го англ. изд. / П.Хаг ; Пер. с англ. М.Ю. Зарицкой. – К. : Знання-Прес, 2005. – 418 с. + электрон. опт. диск (CD-ROM).
-
Черчилль Гилберт А. Маркетинговые исследования. Серия: Классический зарубежный учебник / Г.А. Черчилль, Т. Браун. – СПб. и др.: Питер, 2010. – 704 с.
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|