Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3003 Тема 12 Олігополістична структура ринку та Антимонопольна політика, Мікроекономіка, КНУ ім. Шевченка

Тема 12 Олігополістична структура ринку та Антимонопольна політика, Мікроекономіка, КНУ ім. Шевченка

« Назад

Тема 12 Олігополістична структура ринку та Антимонопольна політика

(15 год)

Лекція 12. Олігополістична структура ринку. Антимонопольна політика

  1. Олігополія, її сутність та характерні ознаки. Основні причини існування олігополії.

  2. Стратегічна поведінка фірм на олігополістичному ринку. Загальна взаємозалежність і складність аналізу поведінки на ринку. Рівновага Неша.

  3. Олігопольний ринок гомогенного блага. Взаємна гра: моделі Курно, Бертрана, ламаної кривої попиту.

  4. Послідовна гра: модель Штакельберга, модель олігополістичного ціноутворення «лідерство у цінах».

  5. Конкуренція чи таємна змова: «дилема ув’язнених». Картель та легальні угоди. Передумови створення картелю.

  6. Оцінка економічної ефективності олігопольного ринку. Гіпотеза Шумпетера-Гелбрейта.

  7. Необхідність державного регулювання діяльності монополізованих ринків.

  8. Конкурентна політика та антимонопольне законодавство. 

Практичне заняття

  1. Поняття оліігополії. Концентрація ринку, способи її вимірювання.

  2. Олігополістична взаємозалежність. Роль «дилеми ув’язнених» в олігополістичному ціноутворенні та його моделі.

  3. Олігопольний ринок гомогенного блага. Взаємна гра: моделі Курно, Бертрана, ламаної кривої попиту.

  4. Послідовна гра: модель Штакельберга, модель олігополістичного ціноутворення „лідерство у цінах”.

  5. Конкуренція чи таємна змова: «дилема ув’язнених». Картель та легальні угоди. Передумови створення картелю.

  6. Роль нецінової конкуренції на олігополістичному ринку.

  7. Оцінки економічної ефективності олігополістичного ринку. Гіпотеза Шумпетера – Гелбрейта. 

Завдання для самостійної роботи

(12 год.)

  1. Причини концентрації ринку.

  2. Вплив незалежності фірм при олігополії на ціноутворення та обсяг випуску.

  3. Умови та основні чинники впливу на стратегічну поведінку фірм-олігополістів.

  4. Особливості проведення антимонопольної політики у світовій практиці.

  5. Сучасні підходи до антимонопольного законодавства.

  6. Конкурентна політика в Україні.

Література [1, 2, 4, 7, 8, 10].

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!