« Назад
Тема 12 Олігополістична структура ринку та Антимонопольна політика
(15 год)
Лекція 12. Олігополістична структура ринку. Антимонопольна політика
-
Олігополія, її сутність та характерні ознаки. Основні причини існування олігополії.
-
Стратегічна поведінка фірм на олігополістичному ринку. Загальна взаємозалежність і складність аналізу поведінки на ринку. Рівновага Неша.
-
Олігопольний ринок гомогенного блага. Взаємна гра: моделі Курно, Бертрана, ламаної кривої попиту.
-
Послідовна гра: модель Штакельберга, модель олігополістичного ціноутворення «лідерство у цінах».
-
Конкуренція чи таємна змова: «дилема ув’язнених». Картель та легальні угоди. Передумови створення картелю.
-
Оцінка економічної ефективності олігопольного ринку. Гіпотеза Шумпетера-Гелбрейта.
-
Необхідність державного регулювання діяльності монополізованих ринків.
- Конкурентна політика та антимонопольне законодавство.
Практичне заняття
-
Поняття оліігополії. Концентрація ринку, способи її вимірювання.
-
Олігополістична взаємозалежність. Роль «дилеми ув’язнених» в олігополістичному ціноутворенні та його моделі.
-
Олігопольний ринок гомогенного блага. Взаємна гра: моделі Курно, Бертрана, ламаної кривої попиту.
-
Послідовна гра: модель Штакельберга, модель олігополістичного ціноутворення „лідерство у цінах”.
-
Конкуренція чи таємна змова: «дилема ув’язнених». Картель та легальні угоди. Передумови створення картелю.
-
Роль нецінової конкуренції на олігополістичному ринку.
-
Оцінки економічної ефективності олігополістичного ринку. Гіпотеза Шумпетера – Гелбрейта.
Завдання для самостійної роботи
(12 год.)
-
Причини концентрації ринку.
-
Вплив незалежності фірм при олігополії на ціноутворення та обсяг випуску.
-
Умови та основні чинники впливу на стратегічну поведінку фірм-олігополістів.
-
Особливості проведення антимонопольної політики у світовій практиці.
-
Сучасні підходи до антимонопольного законодавства.
- Конкурентна політика в Україні.
Література [1, 2, 4, 7, 8, 10].
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|