Тести для перевірки засвоєних знань з курсу Основи наукових досліджень фінансової галузі, НУДПСУ
« НазадТести для перевірки засвоєних знань з курсуЗавдання 1. Дайте визначення предмету науки: а) матеріальні об'єкти природи; б) пов'язані між собою форми руху; в) особливості відображення форм руху матерії у свідомості людей; г) пізнання постійного розвитку; д) форми мислення. Завдання 2. Дайте визначення поняття науки: а) процес пізнання закономірностей об'єктивного світу; б) система знань об'єктивних законів природи, суспільства і мислення, які перетворюються в безпосередню продуктивну силу суспільства в результаті діяльності людей; в) особлива форма суспільної свідомості; г) динамічна система знань; д) все разом. Завдання 3. Дайте визначення поняття знання: а) продукт науки та її матеріал; б) перевірений практикою результат пізнання дійсності; в) адекватне відбиття дійсності в свідомості людини; г) результат праці людини; д) процес руху людської думки. Завдання 4. Дайте визначення наукового пізнання: а) це дослідження з певною метою, завданням та методологією; б) певні цілі і задачі; в) певні методи отримання і перевірки знань; г) теоретичні основи для практики; д) теоретичне осмислення та обґрунтування практики; Завдання 5. Продовжіть вислови: а) пізнання може бути: б) відчуття - це... в) сприйняття - це... г) уявлення - це... Завдання в. Наука включає: а) теорію; б) методологію; . в) методику і техніку досліджень; г) об'єкт і предмет; д) науково-дослідні заклади. Завдання 7. Назвіть наукові концепцій а) класична; б) індустріальна; в) некласична; г) постнекласична; д) антропокласична. Завдання 8. Головною функцією науки є: а) пізнання об'єктивного світу від живого споглядання до абстрактного мислення і до практики; б) участь у розвитку науково-технічного процесу; в) участь у вдосконаленні матеріального виробництва; г) участь у забезпеченні ефективності управління; д) участь у накопиченні фактів та розкритті закономірностей навколишнього світу. Завдання 9. Характерні ознаки наукової діяльності: а) систематизація знань; б) наявність наукової проблеми; в) наявність об'єкта і предмета дослідження; г) практична значущість процесу, що вивчається; д) розкриття сутності явищ та взаємозв'язку між ними; є) специфічні методи пізнання. Завдання 10. Дайте визначення гіпотези: а) матеріалізоване визначення наукової ідеї; б) наукове припущення, висунуте для пояснення певних процесів, явищ, які зумовлюють певний наслідок; в) структурний елемент теорії пізнання; г) формулювання нових наукових положень; д) вихідний момент пошуку, дослідження істини. Завдання 11. Назвіть стадії формулювання гіпотези: а) накопичення фактичного матеріалу і висунення припущення; б) аналіз наукових джерел та теорій; в) виведення із припущення наслідків; г) постановка наукової проблеми; д) перевірка на практиці отриманих результатів і уточнення (підтвердження) гіпотези. Завдання 12. Дайте правильну відповідь: 1) доказ - це... 2) закон - це... 3) умови від - це... 4) теорія - це... 5) поняття - це... 6) теза - це... 7) аргумент - це ... 8) демонстрація - це ... 9) судження - це.., а) те, що потрібно довести; б) положення, яке використовується для доведення теореми, аксіоми...; в) логічна процедура встановлення істинності будь-якого твердження за допомогою інших, уже доказаних тверджень; г) це форма зв'язку між аргументом і тезою; д) внутрішній суттєвий стійкий взаємозв'язок явищ у природі й суспільстві; є) форма мислення, яка шляхом порівняння кількох понять дозволяє стверджувати або заперечувати наявність в об'єктах певних властивостей; ж) розумова операція, в процесі якої з певної кількості суджень виводиться нове з) найвища форма узагальнення і систематизації знань, вчення, система ідей, суджень, є) відображення найсуттєвіших ознак. Завдання 13. Дайте правильну відповідь: 1) поняття-це ... 2) категорії - це ... 3) аксіома -це ... а) розкриття змісту поняття; б) положення, які сприймаються без доказів; в)головне вихідне положення будь-якої наукової теорії, вчення, науки як початкова форма систематизації знань, абстрактне визначення ідеї; г) відображення найбільш суттєвих і властивих предмету чи явищу ознак Завдання 14. Які функції виконує наука в суспільстві? а) задоволення потреб людини у пізнанні законів природи і суспільства; б) розвитку культури, гуманізації виховання і формування нової людини; в) удосконалення виробництва і суспільних відносин; г) забезпечення обороноздатності держави і її міжнародного іміджу; д) формування різноманітних галузей наукових теорій. Завдання 17. Визначить, які з перелічених назв належать до вчених ступенів: й) академік; б) член-кореспондент; в) професор; г) доцент; д) магістр; є) кандидат наук; ж) доктор наук. Завдання 18. Назвіть ознаки наукової школи: а) наявність наукового лідера; б) наявність докторів і кандидатів наук; в) висока наукова кваліфікація дослідників, згуртованих навколо лідера; г) значущість отриманих наукових результатів у певній галузі; д) оригінальність методики досліджень; є) наявність відповідної матеріальної бази, територіальної єдності. Завдання 19. Назвіть суб'єкти наукової діяльності: а) науково-педагогічні працівники; б) студенти, асистенти; в) вчені; г) наукові працівники; д) всі разом. Завдання 20. Сформуйте ієрархічну схему управління науковою діяльністю: а) відділи з галузей науки; б) Національна академія наук (НАН); в) Державний комітет є справах науки і технологій України г) територіальні відділення; д) науково-дослідні інститути; є) Державні академії наук; ж) лабораторії, сектори; з) навчальні заклади. Завдання 21. Дати визначення поняття «наукове дослідження»: а) цілісний підхід до вивчення окремих явищ; б) застосування історичного підходу до пізнання дійсності; в) цілеспрямоване вивчення явищ і процесів, аналіз впливу на них різних факторів, а також вивчення взаємодії між явищами. Завдання 22. Які риси характерні для наукового дослідження: а) послідовність; б) актуальність; в) доказовість; г) об'єктивність; д) відтворюваність; є) точність; ж) реальність. Завдання 23. Об'єкт дослідження - це: а) підприємство або галузь; б) процес чи явище, яке породжує проблемну ситуацію і обране для дослідження; в) те, на що спрямований процес пізнання; г) навколишній матеріальний світ і його відображення в свідомості людини. Завдання 24. Предмет дослідження - це: а) явище або процес, обрані для пізнання; б) фактори та взаємовідносини між ними; в) властивості явищ, процесів, досліджувані з певною метою відносно їх ставлення до об'єкту. Завдання 25. Емпіричний рівень пізнання - це: а) описування; б) вимірювання; в) експеримент; г) спостереження; д) все разом. Завдання 26. Методи теоретичного рівня пізнання: а) системний; б) математичне моделювання; і) аксіоматичний; г) діалектичний; д) групування і кореляції. Завдання 27. Сформуйте модель наукового пізнання: а) логічний висновок; б) виявлення відхилень від правил; в) первинне емпіричне узагальнення; г) встановлення емпіричних фактів; д) винахід теоретичної гіпотези з новою аргументацією. Завдання 28. Назвіть головні етапи наукового дослідження за черговістю проведення: а) науковий закон; б) проведення експерименту; в) узагальнення наукових факторів; г) формулювання понять, суджень; д) доведення правильності гіпотез; є) висунення гіпотез; ж) виникнення ідеї. Завдання 29. Науково-дослідницька діяльність студентів включає: а) навчання елементам дослідницької діяльності при вивченні спецкурсу; б) наукові дослідження студентів під керівництвом професорсько-викладацького складу в процесі навчання та підготовки дипломних (курсових) робіт; в) участь у студентських конференціях, наукових гуртках в п позааудиторний час; г) підготовка наукових статей, рекламна діяльність; д) аудиторне навчання студентів. Завдання 30. Знайдіть правильну відповідь: а)спостереження - це...а)встановлення подібності предметів і явищ; б)порівняння - це... б) процедура визначення кількісного значення процесу; в)вимірювання - це... в) засіб отримання первинної інформації про явище; г) експеримент - це... г) вивчення окремих властивостей явища в спеціально створених умовах. Завдання 31. Вимоги до вибору теми дослідження: а) наявність близької за назвою і розробкою теми; б) актуальність; в) перспективність; г) відповідність профілю навчання; д) ступінь відповідності до загальнонаукової проблеми кафедри. Завдання 32. Встановіть черговість етапів виконання науково-дослідної роботи: а) уточнення проблеми і складення змісту; б) вивчення літературних джерел; в) вибір теми; г) визначення мети дослідження; д) формулювання завдань; є) визначення гіпотези; ж) проведення експерименту, досліду; з) аналіз результатів експерименту та систематизація накопиченого матеріалу; і) складання розширеного плану роботи; й) літературне оформлення. Завдання 33. За яких умов гіпотеза переконлива: а) не суперечить принципам наукового пізнання; б) враховує раніше відомі науці закони; в) пояснює всі фактори, для вивчення яких вона висувається; г) принципово перевіряється; д) логічно не суперечлива; є) максимально проста; ж) все зазначене правильне. Завдання 34. За якими напрямами визначається ефективність науково-дослідних робіт: а) культурологічними; б) соціальними; в) економічними; г) науково-технічними; д) етнографічними. Завдання 35. Якими показниками можна визначити ефективність науково-дослідної роботи у ВНЗ: а) підготовка кандидатів, докторів наук; б) якість підготовки фахівців для народного господарства; в) рівень видавничої роботи; г) ступінь участі студентів у науково-практичних конференціях; д) зайнятість студентів у наукових гуртках; є) кількість наукових статей у журналах; ж) розробка і введення нових курсів; з) працевлаштування випускників. Завдання 36. При визначенні змісту наукового проблеми (теми) необхідно: а) з'ясувати, які явища, предмети, процеси, закономірності має охоплювати проблема; б) обмежити тему від питань суміжних тем; в) визначити коло літературних джерел і документів, які є основними і вихідними в розробці проблеми; г) все зазначене. Завдання 37. Форма думки, в якій міститься усвідомлення мети пізнання нового явища - це: а) наукова ідея; б) закон; в) поняття; г) принцип. Завдання 38. Методологія - це: а) вчення про методи пізнання та перетворення дійсності; б) сукупність прийомів, методів та процедур дослідження, що застосовуються в тій чи іншій соціальній галузі знань; в) філософське вчення про методи пізнання; г) матеріалістична діалектика, теорія пізнання, що досліджує закони розвитку наукового знання в цілому; д) це концептуальний виклад мети, змісту, методів дослідження, які забезпечують отримання максимально об'єктивної, точної, систематизованої інформації про процеси та явища. Завдання 39. Що означає системний підхід в методології досліджень? а) ґрунтовне вивчення явища, процесу; б) послідовність і цілісність виконання дослідження; в) комплексне дослідження великих і складних об'єктів (систем) як єдиного цілого з узгодженням всіх його елементів і частин за формулою: потреба - суб'єкт - об'єкт процеси - умови - результат. Завдання 40. Головні напрями методології досліджень: а) вивчення та аналіз наукових праць вітчизняних і зарубіжних вчених; б) визначення концепції дослідження; в) узагальнення ідей науковців; г) формулювання аналітичних висновків; д) проведення досліджень практичної реалізації ідеї. Завдання 41. Метод - це: а) засіб дослідження мети, спосіб пізнання явищ дійсності в їх взаємозв'язку та розвитку; б) засіб пізнання - спосіб відтворення в мисленні досліджуваного об'єкту; в) потреба і місце застосування наукових прийомів у процесі дослідження; г) спосіб дослідження явищ, який визначає планомірний підхід до їх наукового пізнання та встановлення істини. Завдання 42. Назвіть методи емпіричного дослідження: а) спостереження, порівняння; б) формалізація, логічні; в) вимірювання, експеримент; г) математичні, моделювання. Завдання 43. Назвіть методи теоретичного дослідження, а) ідеалізація, формалізація; б) індукція; в) моделювання; г) логічні, історичні; д) аксіоматичні. Завдання 44. Назвіть методи на емпіричному і теоретичному рівнях дослідження: а) абстрагування; б) аналіз і синтез; в) порівняння; г) індукція і дедукція; д) математично-статистичні; є) історичні. Завдання 45. Які методи застосовуються в процесі експерименту? а) опитування, тестування; б) ідеалізації; в) експертних оцінок і абстракції; г) логічні та історичні; д) шкалювання. Завдання 46. Які види абстракції застосовують у процесі дослідження? а) ізолювання і ототожнювання; б) аналітичність; в) конструктивізація; г) актуальна нескінченність; д) потенційне здійснення; є) емпіричність. Завдання 48. Форми апробації результатів наукового дослідження: а) нарада; б) конкурс; в) колоквіум; г) симпозіум; д) практична діяльність; є) конференція; ж) з'їзд, конгрес; з) наукова конференція; є) все зазначене правильне. Завдання 49. Форми використання матеріалів наукового дослідження: а) дисертація; б) доповідь, виступ; в) звіт про дослідження; г) наукова публікація; д) курсова (дипломна) робота; є) планування наукової проблеми. Завдання 50. Назвіть основні види абстракції: а) ізолювання; б) конструктивізація; в) потенційна здійсненність; г) ототожнення; ж) дедукція; з) узагальнення; Завдання 51. Дайте визначення «інформації»: а) це відомості про події та процеси; б) це детальне систематизоване подання певного відібраного матеріалу без будь - якого аналізу; в) це певні відомості, сукупність якихось даних, знань; г) все вище зазначене. Завдання 52. Назвіть основні ознаки наукової інформації: а) формування відомостей про наукову роботу; б) отримання в процесі пізнання закономірностей об'єктивної дійсності, підґрунтям в) документовані і публічно оголошувані відомості про досягнення науки, г) результати науково-дослідної роботи вітчизняних дослідників; д) результати впровадження наукових досліджень в практику. Завдання 53. Виберіть правильні відповіді: 1) монографія - це... 2) збірник - це... 3) періодичні видання - це... 4) стандарт - це... 5) довідково-інформаційний фонд - це... 6) інформаційний ринок - це... а) система економічних організаційних і правових відносин щодо продажу і купівлі б) нормативні документи щодо єдиних вимог до продукції, її розробки, виробництву в) це видання, яке складається з окремих робіт різних авторів, присвячених одному г) наукова праця, присвячена глибокому викладу матеріалу в конкретній галузі науки; д) журнали, бюлетені, інші видання з різних галузей науки і техніки; є) сукупність упорядкованих первинних документів і довідкового пошукового апарату. Завдання 54. Виберіть головні принципи інформаційних відносин: а) повнота і точність інформації; б) сучасність та оперативність; в) доступність та свобода обміну нею; г) гарантованість прав; д) об'єктивність і точність; є) систематичність і регулярність; ж) порівнянність в часі і просторі. Завдання 55. Визначте відповідність документів галузям знань: 1) політична; 2) духовна; 3) соціальна; 4) економічна; 5) міжнародна; 6) науково-технічна. а) Історія України; б) Журнал « Вища школа »; в) Журнал «Гуманітарні науки»; г) Біблія; д) Безпека життєдіяльності; є) Журнал «Готельний бізнес»; ж) Журнал «Юний технік»; з) газета «Освіта»; к) монографія «Гуманізм і філософські проблеми сучасності»; л) Журнал «Бізнес-інформ»; м) Журнал «Міжнародний туризм». Завдання 56. До якої групи наукової інформації відносяться: інформаційні видання, каталоги? а) вторинної;' б) первинної. Завдання 57. Інформація розділяється на: а) оглядову, реферативну, релевативну; б) сигнальну, довідкову; в) міжнародну і національну; г) соціологічну і екологічну; д) практичну і теоретичну. Завдання 58. До якої групи інформаційних джерел відносяться звітні та статистичні дані, облікова і аналітична інформація, архівні та анкетні дані? а) аксіоматичні; б) неаксіоматичні. Завдання 59. За якими критеріями визначається якість інформації в науковому дослідженні? а) цільове призначення; б) цінність і надійність; в) достовірність і достойність; г) швидкодієвість і періодичність; д) спосіб і форми подання; є) дискретність і безперервність; ж) за всіма зазначеними критеріями. Завдання 60, Дати повне визначення етапів дослідження: а) накопичення наукової інформації... б) формулювання теми дослідження... в) теоретичне дослідження... г) експеримент... д) оформлення... Завдання 61. Що таке достовірність науково-дослідної роботи? а) це доказ істинності, правильності результату експерименту; б) літературне наукове обґрунтування експерименту; в) перевірка на практиці висновків експерименту. Завдання 62. Доповніть форми обслуговування в бібліотеках: а) робота в читальному залі; Завдання 63. В яких каталогах картки з описом літературних джерел сформовані в алфавітному порядку за змістом знань? а) предметних; б) алфавітних; в) систематичних; Завдання 64, Сформулюйте основні недоліки при використанні мережі WEB сторінки Internet. Завдання 65. Які функції буде виконувати бібліотека в майбутньому? Завдання 66. Ієрархія основних етапів вивчення наукових джерел інформації: а) виписування цитат; б) «швидке» читання матеріалу; в) вибіркове читання окремих частин; г) загальне ознайомлення з науковою проблемою; д) перегляд літератури і систематизація; є) критичне оцінювання, редагування запису. Завдання 67. Способи розміщення в списку літературних джерел: а) хронологічному; б) в порядку посилань у тексті; в) в алфавітному порядку за першою літерою прізвища автора; г) все зазначене вірне. Завдання 68. Загальні вимоги до дипломної роботи передбачають (вкажіть головні): а) цільову спрямованість; б) сучасність тематики; в) логічну послідовність викладу матеріалу; г) стислість і конкретність; д) оформлення додатків; є) доказовість висновків і рекомендацій; ж) професійне спрямування. Завдання 70. За даними назв літературних джерел зробіть вірний їх опис. Завдання 71. Що потрібно підготувати студенту до захисту дипломної роботи перед ДЕК?: Завдання 72. Оформіть титульний аркуш дипломної роботи. Завдання №73. Назвіть структуру відгуку на дипломну роботу. Завдання 74. Наукова публікація це: а) виступ у пресі; б) виступ по радіомовленню; в) розміщення інформації в фахових та інших виданнях; г) все зазначене вірне. Завдання 75. До якої групи наукових видань належать: монографія, тези доповідей, автореферат ? : а) науково-дослідної; б) джерелознавчої. Завдання 76. До якої групи видавничого оформлення відносяться дані про автора, заголовок видання, індекс УДК і ББК, міжнародний стандартний номер I8BN?: а) випускні дані; б) вихідні дані; в) випускні відомості. Завдання 77. Які бібліотеки входять до обов'язкового переліку затвердженого ВАК України?: а) Національна бібліотека України ім. ВЛ.Вернадського; б) Львівська державна наукова бібліотека ім. В.С.Стефаника; в) Луганська державна наукова бібліотека; г) Книжкова палата України; д) Кримська державна бібліотека м. Сімферополь. Завдання 78. В яких одиницях рахується обсяг рукопису у видавничому договорі?: а) обліково-видавничому аркуші; б) авторському аркуші; в) друкованому аркуші. Завдання 79. Дайте вірну відповідь, яка це робота: якщо в ній викладено результати одного дослідження, висновки, визначена структура і обмежене видання: а) монографія; б) дисертація. Завдання 80. В якій науковій праці подається короткий виклад основних аспектів дослідження?: а) наукова стаття; б) реферат; в) тези доповіді. Завдання 81. Які методичні прийоми викладу наукового матеріалу?: а) цілісний; б) послідовний; в) вибірковий; г) все зазначене вірно. Завдання 82. Які види доповідей застосовуються в практиці?: а) звітні; б) поточні; в) наукові; г) все зазначене вірно. Завдання 83. До якого виду видавничого оформлення відносяться дані про місце випуску видання, назва видавництва, рік випуску?: а) вихідні дані; б) випускні дані; в) вихідні відомості. Завдання 85. Назвіть форми звітності при науковому дослідженні: а) реферат; б) інформація; в) дисертація; г) аналітична записка; д) звіт; є) все зазначене вірне. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|