« Назад
3. Мова і стиль написання курсової роботи
|
Курсова робота є першою сходинкою щодо підготовки студентів до написання кваліфікаційної роботи, тому при її написанні слід приділяти серйозну увагу мові та стилю її написання.
Хоча не існує «писаних правил» наукової мови, але можливо говорити про деякі особливості наукової мови, що мають традиційне закріплення.
По-перше, це формально-логічний спосіб викладення матеріалу, який складається головним чином з міркувань, метою яких є доказ істини або тих чи інших положень, що виявлені як наслідок дослідження фактів дійсності.
По-друге, стилем письмової наукової мови є безособовий монолог, що передбачає викладення матеріалу від третьої особи, для того щоб зосередити увагу на змісті та логічній послідовності повідомлення, а не на об’єкті. Відносно рідко вживається форма першої і зовсім не використовується форма другої особи займенників.
По-третє, одним із неписаних правил є, коли автор наукової роботи використовує форму викладу від третьої особи, наприклад: «Автор вважає...», або невизначено-особисті речення, наприклад: «Спочатку визначають основні фактори, що впливають на це правове явище», рідко використовується займенник «ми» або оборот гину «на нашу думку».
Культура наукової мови визначається такими якісними характеристиками, як точність, ясність і стислість. Точність є умовою, що забезпечує наукову і практичну цінність інформації, яка використовується в тексті курсової роботи. Автор роботи повинен ретельно ставитись до вживання або використання тих чи інших слів, бо неправильно вибране слово може суттєво перекрутити суть тексту або створити умови щодо подвійного тлумачення тексту.
Якість - це вміння писати доступно і зрозуміло. Дуже часто порушення якості викладу пов’язане з тим, що автор намагається надати своєму твору видимої науковості, що призводить до такого становища, коли добре знайомим предметам, явищам, поняттям дають ускладнені назви, використовують без потреби іноземні слова, паралельно або неправильно вживають іноземну лексику тощо.
|
Стиль — передбачає якість наукової мови, яка найбільш визначає її культуру. Кожні слово і вираз повинні служити меті, якомога точніше і коротко доносити суть справи. Тому текст повинен містити слова та словосполучення, що стосуються суттєвої інформації. Слід уникати тавтології (повторення одного й того самого іншими словами), використання штампів.
При написанні роботи важливо об’єднати накопичену інформацію у взаємопов’язаний текст. Для цього можна використовувати різнобічні речові кліше як засоби зв’язку між реченнями. Наприклад, «таким чином...», «наведені дані свідчать...», «відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів»...».
|
Зразок написання вступу до курсової роботи
Вступ
В останнє десятиліття XX століття в нашій країні відбувся відчутний прорив у створенні законодавчої бази з прав людини, яка багато в чому стала відповідати європейським стандартам. Докладаються зусилля щодо створення механізму, що гарантує і забезпечує право людини на судовий захист. Історичний досвід свідчить, що судовий розгляд, втілений у детально врегульовану процесуальну форму, - найкращий спосіб вирішення спорів, встановлення істини, відшукування правди. У цивілізованому суспільстві суду належить центральне місце у всій правовій системі. Саме суд уособлює справжнє право, істинну справедливість. У ст. 55 Конституція України закріплено, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб. Ці конституційні положення значно підсилюють роль суду, яку він повинен реалізовувати в суспільстві й державі, покладають на нього особливо важливі завдання охорони прав і свобод людини.
Отже, мета даної роботи полягає в розкритті поняття адміністративної юстиції, у висвітленні історії становлення цього інституту в Україні, характеристиці адміністративних судів у зарубіжних країнах, а також у дослідженні проблем та перспектив адміністративного судочинства на сучасному етапі.
Нормативною основою роботи стали такі нормативно-правові акти, як Конституція України, закони України «Про судоустрій і статус суддів», «Про забезпечення права на справедливий суд», «Про відновлення довіри до судової влади в Україні» та ін.
У роботі також використані нормативно-правові акти стосовно організації діяльності адміністративних судів Франції, Німеччини, Польщі та Естонії.
Науковою основою при написанні даної роботи стали праці відомих вітчизняних та зарубіжних вчених (в алфавітному порядку).
|
Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури.
У розділі 1 розглядаються поняття та особливості адміністративної юстиції, висвітлюються різні види захисту прав громадян та досліджується історія адміністративного судочинства.
У розділі 2 детально розглянуто різні варіанти організації судового вирішення адміністративних спорів у зарубіжних країнах, розкрито їх переваги та недоліки, досліджено особливості та проблеми функціонування адміністративних судів у різних країнах.
У розділі 3 розглянуто організаційні аспекти функціонування адміністративних судів в Україні: принципи їхньої діяльності, ознаки, особливості та проблеми організації й організації на сучасному етапі.
|
Зразок написання висновків до курсової роботи
|
Висновки
Конституція України кожному гарантує право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Це право конкретизовано в цілому ряді законів України.
Конституцією також розширено компетенцію судів, які розглядають адміністративні справи. Право на звернення до суду є наявним, коли спір має як публічно-правовий, так і конституційно-правовий характер.
Указом Президента України від 20 травня 2015 року № 276/2015 схвалено Стратегію реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки, в якій підкреслено, що судова система України та суміжні правові інститути існують для захисту прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, прав та законних інтересів юридичних осіб, інтересів держави шляхом своєчасного, ефективного і справедливого вирішення правових спорів на засадах верховенства права. Ці положення мають для адміністративних судів визначальне значення, оскільки вони були запровадженні саме для посилення правозахисного механізму в нашій державі.
На жаль, у нашій країні іенувала тривалий час певна упередженість щодо адміністративної юстиції, оскільки на стадії запровадження адмінсудів значна частина населення сприймала їх як орган, що мав займатись виключно справами про адміністративні правопорушення. Подолання такого ставлення - складний і повільний процес. Питання не в тому, що в суспільстві не було потреби в діяльності цих судів, а в тому, що не вистачало теоретичних і прикладних розробок щодо механізму дії адміністративної юстиції в українських умовах, особливо в умовах суттєвого оновлення судоустрійного законодавства.
Отже, на основі проведеного дослідження можна зробити наступні висновки.
|
Наявність особливих судових органів з розгляду адміністративних справ відповідає тенденціям розвитку цивілізованого суспільства. Вони є одним з атрибутів правової держави. На сьогодні в законодавстві більшості зарубіжних країн виділяється в окрему форму адміністративне судочинство, що здійснюється або загальними судами, або квазісудови- ми органами, або спеціалізованими адміністративним судами.
Головним завданням адміністративних судів, відповідно до чинного законодавства, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі виконання делегованих повноважень шляхом розгляду і вирішення адміністративних справ.
Функціонування адміністративних судів, на нашу думку, пов’язане з цілою низкою проблем. Не вирішеною залишається така концептуальна проблема, як визначення ролі апеляційних адміністративних судів у захисті прав людини. Так, проголошуючи суто правозахисну роль досліджуваних судів, законодавець у частині четвертій 4 ст. 50 КАС України встановлює випадки, коли в адмінсудах, зокрема і апеляцій- ніх, фізичні та юридичні особи можуть бути відповідачами за позовами суб’єкта владних повноважень. На нашу думку, в майбутньому доцільно відмовитись від розгляду адміністративними судами, зокрема і апеляційними, таких категорій справ, оскільки це суперечить основній правозахисній меті, покладеній в основу створення зазначених судів.
Наступною та однією з головних проблем діяльності адміністративних судів є проблема їхнього організаційного забезпечення, що включає заходи фінансового, матеріально-технічного, кадрового, інформаційного та організаційно-технічного характеру.
Незважаючи на окремі проблеми діяльності адміністративних судів, вважаємо, що їхнє функціонування має позитивне значення для розвитку судової системи в Україні, сприяє суттєвому підвищенню рівня захисту прав людини і громадянина в державі, що є головною умовою повноцінного входження України до Європейського співтовариства як сучасної цивілізованої країни.
|
Зразок оформлення списку літератури
|
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Нормативно-правові джерела
-
Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - № ЗО. - Ст. 141.
-
Кодекс адміністративного судочинства України: Затверджений Законом України від 6 липня 2005 року № 2747-1У. Набув чинності з 1 вересня 2005 року // Відомості Верховної Ради України. - 2005. - № 35 - 36, № 37.
-
Кодекс Франції про адміністративну юстицію // Адміністративна юстиція: європейський досвід і пропозиції для України / Авт.-упоряд.: І.Б.Коліущко, Р. О. Куйбіда. - К.: Факт, 2003. - С. 218-259.
-
Про судоустрій і статус суддів: Закон України від 7 липня 2010 року № 2453 // Відомості Верховної Ради України. - 2010. - № 41-42, № 43, № 44-45. - Ст. 529.
-
Про відновлення довіри до судової влади в Україні: Закон України від 8 квітня 2014 року № 1188-УІІ // Відомості Верховної Ради України. - 2014. -№ 23. - Ст. 870.
-
Про забезпечення права на справедливий суд: Закон України від 12 лютого 2015 року № 192-УІІІ // Офіційний вісник України. — 2015. - № 17. - Ст. 447.
-
Про вдосконалення мережі адміністративних судів України: Указ Президента України від 16 жовтня 2008 року № 941/2008 // Урядовий кур'єр. - 24 жовтня 2008 року. - № 199.
-
Стратегія реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки: Схвалено Указом Президента України від 20 травня 2015 року № 276/2015 // Офіційний вісник України. - 2015. - № 41. - Ст. 1267.
Спеціальна література
- Адміністративна юстиція: європейський досвід і пропозиції для України / Авт.-упоряд.: І. Б. Коліушко, Р. О. Куйбіда. - К., 2003. - 536 с.
|
-
Базов В. Актуальні питання забезпечення гласності судового процесу в адміністративному судочинстві України / В. Базов // Право України: Юрид. жури. - 2014. - № 3. - С. 38-46.
-
Долежан В.В. Спеціалізація та інстанційність - універсальні принципи судоустрою України / В.В. Долежан // Становлення господарської юрисдикції в Україні - 20 років досвіду : матеріали наук.- практ. конф. (Одеса, 24-26 травня 2011 р.) : проблеми і перспективи. - Одеса, 2011. — С. 49-51.
-
Ківалов С. В. Теоретична характеристика функціонального змісту адміністративного судочинства як правозахисного механізму у сфері публічного адміністрування / С. В. Ківалов // Актуальні проблеми держави і права: зб. наук, праць. - 2014. - Вип. 71 . - С. 7-19.
-
Общая теория прав человека / Рук. авт. кол. и отв. ред. д.ю.н. Е.А.Лукашева. - М.: НОРМА, 1996. - 520 с.
-
Осадчий А. Юрисдикція судів з розгляду публічно-правових спорів / А. Осадчий // Юридичний вісник : щоквартальний журнал. - 2013.-№ 3. -С. 101-106.
-
Педько Ю. С. Становлення адміністративної юстиції в Україні. - К„ 2003.-207 с.
-
Полянський Ю. Є. Незалежність судді - правова і соціальна цінність / Ю. Є. Полянський // Наукові праці Одеської національної юридичної академії . - 2011. -Т. 10 . - С. 80-89.
-
Смокович М. Адміністративні суди - стандарт європейської системи права/М.Смокович//Юридичнийвісник України: Загальнонац. правова газ. - 2014. - 16-22 серпня (№ 33). - С. 11.
-
Столбовий Ю. М. Принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі в адміністративному судочинстві України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Ю.М. Столбовий ; ДВНЗ «Запорізьк. нац. ун-т». - Запоріжжя, 2014. - 18 с.
-
Татьков В. Принцип спеціалізації як критерій у розмежуванні судових юрисдикцій / В. Татьков // Вісник Національної академії правових наук України : зб. наук, праць. - 2013. - № 2. - С. 185-192.
-
Фоков А. П. Административньїй суд современной Франции // Законності». - 2001. - № 8. - С. 53-55.
-
Маїес 1., Маїес О. Нізіогіа асітішкігаср і тузіі асітішзігасуіпеф - \УусІа'шпс1лУо ІІпшегБуІеШ Іа§іе11ош>кіе§о. — Кгакому 2000. — 8. 239-251.
|
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|