Контрольна робота з навчальної дисципліни Дискретна математика, НАУ
« НазадНАЦІОНАЛЬНИЙ АВІАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТНавчально-науковий інститут Комп’ютерних інформаційних технологійІнститут заочного та дистанційного навчання Кафедра прикладної інформатики
Контрольна робота з навчальної дисципліни Дискретна математикаГалузь знань: 0501 «Інформатика та обчислювальна техніка»Напрям підготовки: 6.050101 «Комп’ютерні науки»
Київ-2015 ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНАЛогіка висловлювань1. Для функцій, що реалізовані формулами побудувати таблиці істинності (зробити по 2 завд.): 2. Визначити значення функції, яка реалізована формулою , на наборах (0, 0, 1), (1, 1, 0), (1, 1, 1) (зробити по 2 завд.): 3. Представити у вигляді ДДНФ і ДКНФ функції та зробити їх спрощення(зробити по 2 завд.): 4. Для спрощеної функції побудувати комутаційну схему. МножиниЗавдання 1. (зробити по 3 завд.). Дані множини А, В, С. Знайти: I) АÇ(ВÈС); II)АÈ(ВÇС); III)(АÈВ)ÇС; IV)(АÇС)È(АÇВ); V) (АÈС)ÇВ; VI) (АÇВ)ÈС, якщо:
Завдання 2. (зробити по 3 завд.). Дані множини А, В, С. Зобразити за допомогою кругів Ейлера наступні множини, якщо АÍU, BÍU, CÍU, АÇВÇС¹Æ.
Завдання 3. (зробити по 3 завд.). Знайти різницю А\В та В\А множин А і В, якщо:
Завдання 4. (зробити по 3 завд.). Знайти декартовий добуток множин А та В і зобразити їх елементи на координатній площині, якщо:
Відношення та відображенняЗавдання 1.(зробити всі завд.) На рис.1 зображені приклади бінарних відношень. Чи є вони відображеннями? Якщо так, опишіть їхній тип. Завдання 2. (зробити по 3 завд.). Вказати, які з властивостей – рефлексивність, симетричність, антисиметричність, транзитивність – має відношення R на множині A, де:
Завдання 3. Задане відображення, яке здійснює функція. На яких множинах вона буде повністю визначена і на яких – частково визначена?
Завдання 4. Які з відношень {(6,3),(2,1),(0,3),(4,5)}; {(2,3),(4,7),(0,1),(6,5)}; {(2,1),(4,5),(6,3)}; {(6,1),(0,3),(4,1),(0,7)(2,5)}, заданих на множинах і , є функціями і якого типу? (Рис.2).
Завдання 5. При відображенні задані відношення: Чи є серед них функції і якого вони типу?
Завдання 6. При відображенні задані відношення: Чи є серед них функції і якого вони типу?
Потужність множини1. У групі з 10 туристів шість вміють визначати напрямок на північ, п’ять розуміють карту і четверо вміють і те і інше. Скільки людей мають шанс заблукати навіть із картою (тобто не вміють нічого)? 2. |А|=10, |В|= 15, |АΔВ|=4 |А∩В|=? |АUВ|=? 3. На контрольній присутні 40 студентів. Їм запропоновано розв’язати одну задачу з математичного аналізу, одно з аналітичної геометрії, та одне диференціальне рівняння. Результати були наступні: Задачу з математичного аналізу розв’язали 20 чоловік (), Задачу з аналітичної геометрії розв’язали 18 чоловік (), Диференціальне рівняння розв’язали 18 чоловік ().При цьому: Задачі з математичного аналізу та аналітичної геометрії розв’язали 7 чоловік (); Задачу з математичного аналізу та диференціальне рівняння розв’язали 8 чоловік (); Задачу аналітичної геометрії та диференціальне рівняння розв’язали 9 людей (). Відомо, що жодної задачі не розв’язали троє. а)Скільки студентів розв’язали всі три задачі ? б) Скільки студентів розв’язало рівно по дві задачі? 4. Під час підготовки до іспиту 40 студентів використовували книги і . При цьому книгою користувалися 25 студентів, книгою – 22 студенти, книгою – також 22, книги або () – 33 студенти, – 32 студенти, – 31 студент, – 10 студентів. а) Скільки студентів готувались до іспиту лише по книзі , лише по книзі , лише по книзі ? б) Скільки студентів при підготовці до іспиту не використовували жодної з трьох книг? 5. Кожен із студентів групи під час зимових канікул рівно 2 рази був в театрі. При цьому спектаклі і дивились відповідно 20, 10, 18 студентів. а) Скільки студентів в групі? б) Скільки з них бачили спектаклі і , і , і ? 6. З чотирьох завданнь перше зробили 5 студентів, друге - 10, третє - 15, четверте – 6. Кожен студент зробив рівно три завдання. Скільки було студентів? 7. Є 10 страв у меню ресторана. Скільки різних замовлень можна зробити (кожну страву можна замовити тільки 1 раз)? 8. Є 10 співробітників і 20 обов’язків. Скільки існує впорядкованих пар типу
Список рекомендованих джерелОсновні1. Капітонова Ю.В.,Кривий С.Л.,Летичевський О.А., Луцький Г.М., Печурін М.К., Основи дискретної математики. Підручник. К.: Наукова думка. – 2002. – 256 с. 2. Балдачов Ю.М., Соколова Н.А., Ходаков В.Є. Дискретна математика. К.: Вища школа. – 2002. - 467 с. 3. Лекции по теории графов // Емеличев В.А., Мельников О.И., Савранов В.И., Тышкевич Р.И. М.: Наука. –1990. - 382 с. 4. Кук Д., Бейз Е. Компьютерная математика. - М.: Наука. –1999.– 384 с. Додаткові 5. Харари Ф. Теория графов.- М.: МИР.- 1993.- 290 с. 6. Емельянов В. В., Ясиновский С. И. Введение в интеллектуальное имитационное моделирование сложных дискретных систем и процессов. Язык РДО. — М.: АНВИК, 1998. - 427с. 7. Заболотский В. П., Оводенко А. А., Степанов А. Г. Математические модели в управлении: Учеб. пособие. - СПб.: СПбГУАП, 2001. - 196 с. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |