Лабораторна робота №1 на тему Представлення знань семантичними мережами
« НазадЛабораторна робота №1 на тему Представлення знань семантичними мережамиМета: Розробка програмного засобу для представлення знань на основі семантичної мережі. 1. Теоретична частинаСемантична мережа (СМ) - це один із способів представлення знань. Спочатку семантична мережа була задумана як модель подання довготривалої пам'яті в психології, але згодом стала одним із способів подання знань в експертних системах. Семантика - означає загальні відносини між символами та об'єктами з цих символів. Рис.1. Найпростіший приклад семантичної мережі. Вершини - це об'єкти, дуги - це відношення. Семантична модель не розкриває сама по собі яким чином здійснюється уявлення знань. Тому семантична мережа розглядається як метод подання знань та структурування знань. При розширенні семантичної мережі в ній виникають інші відношення: IS-A (належить) і PART OF (є частиною) відношення: ціле ® частину. Ластівка IS - A пташка, «пташка» PART OF «крила». наприклад: Рис.2. Розширення семантичної мережі Можуть бути й інші відношення: володіє. Тоді семантична мережа розширюється ієрархічно (вершина має дві гілки). Крім того, можна розширити мережу і іншим відношеннями. Великою проблемою для семантичних мереж є те, що результат виводу не гарантує достовірності, так як висновок є просто успадковуванням властивостей гілки IS-A. Для відображення ієрархічних відносин між об'єктами і введення єдиної семантики в семантичні мережі було запропоновано використовувати процедурні мережі. Мережа будується на основі класу (поняття); вершини, дуги і процедури представлені як об'єкти. 6. Варіанти завдань6. розподілу продуктів по магазинах. Дуги: джерело постачання, найменування продукту, спосіб транспортування, кінцевий пункт транспортування. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|