Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 2867 Лабораторна робота №1 на тему Представлення знань семантичними мережами

Лабораторна робота №1 на тему Представлення знань семантичними мережами

« Назад

Лабораторна робота №1 на тему Представлення знань семантичними мережами

Мета: Розробка програмного засобу для представлення знань на основі семантичної мережі.

1. Теоретична частина

Семантична мережа (СМ) - це один із способів представлення знань. Спочатку семантична мережа була задумана як модель подання довготривалої пам'яті в психології, але згодом стала одним із способів подання знань в експертних системах.

Семантика - означає загальні відносини між символами та об'єктами з цих символів.

Рис.1. Найпростіший приклад семантичної мережі.

Вершини - це об'єкти, дуги - це відношення. Семантична модель не розкриває сама по собі яким чином здійснюється уявлення знань. Тому семантична мережа розглядається як метод подання знань та структурування знань. При розширенні семантичної мережі в ній виникають інші відношення:  IS-A (належить) і PART OF (є частиною) відношення: ціле ® частину. Ластівка IS - A пташка, «пташка» PART OF «крила». наприклад: 

Рис.2. Розширення семантичної мережі

Можуть бути й інші відношення: володіє. Тоді семантична мережа розширюється ієрархічно (вершина має дві гілки). Крім того, можна розширити мережу і іншим відношеннями. Великою проблемою для семантичних мереж є те, що результат виводу не гарантує достовірності, так як висновок є просто успадковуванням властивостей гілки IS-A. Для відображення ієрархічних відносин між об'єктами і введення єдиної семантики в семантичні мережі було запропоновано використовувати процедурні мережі. Мережа будується на основі класу (поняття); вершини, дуги і процедури представлені як об'єкти. 

6. Варіанти завдань

6. розподілу продуктів по магазинах. Дуги: джерело постачання, найменування продукту, спосіб транспортування, кінцевий пункт транспортування.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!