Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 2735 Семінарське заняття 11-12, з курсу Макроекономіка

Семінарське заняття 11-12, з курсу Макроекономіка

« Назад

Семінарське заняття 11

Питання для обговорення

  1. Економічна політика та критерії її ефективності. Модель Я. Тінбергена та Р. Манделла.

  2. Фіскальна політика та її інструменти

  3. Фіскальна політика та державний бюджет

  4. Державний борг та його наслідки

Семінарське заняття 12

Питання для обговорення

  1. Монетарна політика, її цілі та завдання

  2. Інструменти монетарної політики та їх використання

  3. Передатний механізм монетарної політики: кейнсіанський та монетариський підхід

  4. Ефективність економічної політики держави у моделі IS-LM

Завдання для домашньої роботи

Завдання 1. Виписати до словника наступні терміни та поняття: автоматична фіскальна політика, автоматичні чисті податки, автономні чисті податки, бюджетне сальдо, бюджетний дефіцит, бюджетний надлишок, вбудовані стабілізатори, граничний коефіцієнт податків, державний борг, державний бюджет, дискреційна фіскальна політика, економічна політика держави, експансіоністська (стимулююча) фіскальна політика, ефект витіснення, концепція функціональних фінансів, крива Лаффера, критика Лукаса, механізм грошової трансмісії, монетарна політика, монетарне правило, мультиплікатор державних трансфертів, мультиплікатор державних витрат, мультиплікатор збалансованого бюджету, мультиплікатор податків, норма обов’язкового резервування, облікова (дисконтна) ставка, операції на відкритому ринку, податки, податкова ставка, політика «дешевих» грошей, політика «дорогих» грошей, потенційне бюджетне сальдо, правило «ефективної ринкової класифікації», правило Тінбергена, прогресивний податок, пропорційний податок, прямі податки, регресивний податок, рестриктивна (стримуюча) фіскальна політика, теорема Хаавельмо, фактичне бюджетне сальдо, фіскальна політика, циклічне бюджетне сальдо, часовий лаг.

Завдання 2. Відповісти на питання для самоперевірки знань:

  1. До яких наслідків може призвести значний державний борг?

  2. З якими складнощами стикається проведення ефективної економічної політики?

  3. За якими критеріями та правилами має здійснюватися економічна політика держави?

  4. У яких випадках фіскальна політика є неефективною, а у яких – монетарна політика? У чому це проявляється?

  5. Яким чином заходи монетарної політики впливають на обсяг виробництва, рівень зайнятості та рівень цін?

  6. Яким чином заходи фіскальної політики впливають на обсяг виробництва, рівень зайнятості та рівень цін?

Завдання для самостійної роботи

Завдання 1. Питання для самостійного вивчення

  1. Автоматичні стабілізатори і обмеження фіскальної політики.

  2. Сумісне використання інструментів фіскальної і кредитно-грошової політики.

Завдання 2. В дистанційному курсі опрацювати лекційний матеріал по темі, відповівши на контрольні питання.

Завдання 3. В дистанційному курсі виконати тестування за темою.

Інформаційні джерела: 1, с. 473-593; 2, с. 212-261; 3, с. 111-145; 4, с. 233-261, 406-431,623-653; 5, с. 198-219; 6, с. 268-342, 348-365; 7, с. 354-400; 8; 9; 10; 11; 12.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!