Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 2690 Завдання до практичної роботи 7 на тему Колаж з портретом, Комп'ютерна графіка

Завдання до практичної роботи 7 на тему Колаж з портретом, Комп'ютерна графіка

« Назад

Практична робота 7 на тему Колаж з портретом

Мета роботи: Ознайомлення з основними інструментами ретушування зображень та створення фотогалереї.

Завдання. Створити колаж з 3-4 фотографій. Причому одна з них - портрет.

  1. Перевірити розміри всіх фотографій і, якщо це необхідно, привести їх розміри до загального.

  2. Провести технічну обробку (обрізання, поворот і ін.).

  3. Накласти фонові зображення так, щоб одне плавно переходило в інше.

  4. Виділити людину.

  5. Перенести портретне зображення у створений фон.

  6. Кожен прошарок перевірити на відповідність тонового і кольорового діапазону.

  7. Прибрати артефакти із зображень.

  8. Зберегти результат у файлі з ім’ям «Lab7». 

Поради з виконання:

  • визначте композиційний центр - те місце, де знаходитиметься головний об'єкт. У цій роботі в композиційному центрі, поза сумнівом, повинне знаходитися обличчя людини;

  • об'єктів повинно бути стільки, скільки потрібно, щоб передати ідею зображення; Будь-який об'єкт повинен братися під сумнів: а навіщо він тут потрібний? Якщо відповіді на це питання немає - сміливо прибирайте його з малюнка;

  • продумайте сюжет зображення, а потім творите, але не навпаки;

  • підберіть розмір нового зображення, виходячи з розмірів початкових фотографій;

  • для створення плавного переходу від одного фонового зображення до іншого скористайтеся режимом швидкої маски;

  • щоб виділити таке складне зображення як волосся, можна використовувати канали зображення, скопіювавши і відредагувавши один з відповідних каналів;

  • чим ближче об'єкт, тим він здається "головніше". Ефекту заднього плану легко добитися чіткішим промальовуванням основного предмету і деяким розтушовуванням другорядних об'єктів. 

Нагадування:

  • якщо ви хочете створити достатньо правдоподібний монтаж, використовуючи вставку частин зображення з інших, врахуйте, що у об'єкта, що вставляється, не повинно бути жорстких країв (контурів). Краї при вирізуванні можна пом'якшити, використовуючи розтушовування (Select / Feather), або після вставки акуратно пройтися по краях тонким пензликом інструменту "Размытие" (Blur);

  • зберігайте роботу в процесі і після закінчення у внутрішньому форматі редактора. 

Підказки:

  • підберіть відповідні фотографії;

  • якщо потрібно створити плавний перехід від одного об'єкту до іншого або контурне виділення дуже складної форми, найбільш простій і швидкий спосіб зробити це - використовувати режим швидкої маски. Перш ніж увійти до цього режиму, зазвичай створюють приблизну область виділення простими інструментами. Перейшовши в режим швидкого маскування, ви дістанете можливість уточнити деталі. Слід зазначити: етап попереднього виділення не обов'язковий;

  • виділена область в режимі швидкої маски за умовчанням представляється у вигляді плівки світло-червоного кольору. Прозорі області показують невиділену частину. Відтінки червоного зададуть ступінь виділення пікселів в зображенні. Змінити настройки за умовчанням режиму швидкої маски (наприклад, якщо у вас малюнок містить багато відтінків червоного кольору) можна командою додаткового меню Quick Mask Options (Параметры быстрой маски). Всі зміни в цьому режимі відносяться безпосередньо до виділення і не торкнуться самого зображення.

Для того, щоб видалити частину виділення, досить закрасити піксели білим кольором за допомогою будь-якого інструменту. Щоб видалити частину виділення - закрасити чорним (на екрані відображатиметься червоний колір). При розфарбовуванні півтонами сірого ви додасте частково виділені області;

  • у режимі швидкої маски вам доступні будь-які інструменти і команди програми;

  • при поверненні в стандартний режим (через панель інструментів або натиснувши клавішу Q повторно) ви побачите відредаговану область виділення.

  • щоб злити разом дві фотографії, не виділяючи на них одиночні об'єкти (створити плавний перехід з однієї в іншу), скористатися режимом швидкої маски і інструментом градієнт. Вибрати одну з фотографій, перейти в режим швидкої маски і залити всю область лінійним градієнтом від чорного до білого в горизонтальному напрямі.

  • повернутися в стандартний режим редагування. Перед вами виділення, велика частина якого невидима, оскільки піксели відтінками градієнта виділені частково (піксели, виділені менш ніж на 50%, не відображаються на екрані у вигляді виділеної області).

  • вставити отримане виділення в іншу фотографію.

Окрім основних каналів, які безпосередньо формують зображення, можуть бути створені додаткові, - що не впливають на сам малюнок і зберігають інформацію про виділені області. Канали можна редагувати, застосовуючи при цьому абсолютно всі інструменти малювання, фільтри, команди тонової корекції і ін. Додаткові канали часто називають маскою або альфа-каналами.

При виконанні цієї роботи використовуємо колірний канал для створення виділення, оскільки волосся виділити іншим способом нам навряд чи вдасться. Відкриємо палітру Канали (Channels) і вивчимо їх по черзі. Треба вибрати канал, на якому найчіткіше волосся відрізняється від фону. І скопіювали його в новий, перетягнувши мишкою початковий канал на кнопку у вигляді листка паперу (новий канал). Після цього починаємо обробляти цей канал.

Хоча білі області каналу відповідають виділеним пікселам, чорні - невиділеним, сірі - частково виділеним пікселам (чим темніше відтінок сірого, тим більше ступінь виділення, чим світліше - тим менше), в даному випадку зручніше зробити контур чорним, а фон білим.

Для цього збільшимо контрастність зображення. За допомогою інструментів "Осветлитель", "Контраст" і "Губка" (Sponge) підсилимо слабо виражені темні області, освітлимо світлі.

Фігура повинна бути вся закрашена чорним, волосся повинне добре виділятися, все останнє повинно бути закрашене білим. Якщо у Вас вийшли жорсткі межі, застосуйте слабке розмиття по Гаусу (Filter / Blur / Gaussian blur).

  • Поверніться в канал RGB і завантажте створене виділення. Потім інвертуйте виділення (нам потрібна фігура людини, а не виділений нами фон). Перенесіть виділену область в підготовлене зображення, якщо необхідно - змінить трансформацією його розміри (не спотворте пропорції - нічого не немає гірше, ніж дивитися на витягнуту неакуратною рукою особу на фотографії).

  • Щоб монтаж виглядав єдиним цілим, скористайтеся настройкою тонової і колірної корекції для кожного прошарку.

  • Дрібні дефекти зображення, фонів (тріщина на стіні, папірець в траві або на асфальті, калюжа на дорозі і дріт на тлі будинку) особливо текстур успішно виправляються за допомогою інструменту "Штамп" (Stamp).

  • Інструментами Healing Brush (Исправляющая кисть) і Patch (Заплата) прибрати дрібні похибки на обличчі і тілі.

  • Досвід показує, що інструмент Healing Brush дає кращі результати при використанні жорсткого пензлика невеликого розміру. Габарити пензлика повинні трохи перевищувати розміри дефекту. Короткі мазки мають перевагу перед довгими в більшості практичних ситуацій. 

Література [1], [3], [4], [5], [9], [10], [11], [12], [13].

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!