Типові недоліки підготовки курсових робіт, Фінансовий облік, ЧНУ ім. Федьковича
« НазадТипові недоліки підготовки курсових робітАналіз практики підготовки курсових робіт показує, що трапляються такі типові недоліки: а) щодо обґрунтування дослідницької проблеми: - проблема сформульована розпливчасто, відсутнє чітке визначення характеру і мети дослідження; - викликає сумнів наукова значимість теми дослідження і можливість здобути після її завершення нові результати, які б заслуговували на увагу; - досить широке і повне висвітлення теми, але не наводиться переконлива аргументація необхідності її подальшого аналізу; - формулювання наукової проблеми випадає із загального спектра дослідницьких тем; б) щодо огляду літератури: - поверховість, що може свідчити про авторську необізнаність з науковою літературою з обраної теми; - роботи, зазначені в огляді літератури, застарілі і не мають прямого відношення до теми дослідження; - огляд літератури являє собою компіляцію робіт без спроби пояснити, яке відношення вони мають до проблеми дослідження; - огляд літератури не містить критичного аналізу основних робіт, що мають відношення до теми дослідження; в) щодо основних положень дослідження: - основні проблеми сформульовані дуже широко і мають невиразний характер; - деякі з визначених для дослідження проблем уже достатньо глибоко та повно висвітлені в науковій літературі; - виділені для дослідження основні проблеми не сприяють розкриттю обраної теми: вони або самоочевидні, або взагалі не підлягають науковому аналізу; - зміст перевантажений фактами і цитатами, які завуальовують власну думку автора та його авторську позицію з тих чи інших питань; г) щодо методології дослідження: - у вступі перелічуються всі відомі автору методології без вказівки на те, які саме з них найбільше відповідають завданням даного дослідження; - запропонована методологія застаріла чи така, що дискредитувала себе як науковий метод; - методи та прийоми наукового дослідження, що пропонуються, не відповідають меті роботи; д) щодо висновків і пропозицій: - допускаються загальні міркування декларативного характеру; - формулюються пропозицій, які не випливають зі змісту дослідження; - відсутність у роботі узагальнюючих висновків. У цілому найбільш істотними недоліками курсової роботи є: компілятивність, поверхове осмислення та висвітлення питань, дефіцит авторства, тобто самостійного творчого осмислення явищ, процесів. Написавши курсову роботу в чорновому варіанті, можна приступити до її остаточного редагування. Передусім необхідно вдумливо прочитати роботу і внести редакційні правки, далі - знову перечитати роботу і самокритично проаналізувати її з погляду розкриття теми в цілому, логічності та послідовності змісту розділів і параграфів, глибини і ґрунтовності розкриття в них основних питань теми, переконливості, аргументованості, доказовості позиції автора з тих чи інших питань дослідження, конкретність висновків і пропозицій, відсутність повторів. Доцільно звернути увагу на оформлення науково-довідкового апарату, а також переліку використаної літератури, на змістові аспекти додатків – чи допомагають вони поглибити основну частину, чи сприяють аргументованості і переконливості курсової роботи. Під час редагування роботи доцільно користуватися тлумачними та орфографічними словниками, словниками синонімів. Спочатку потрібно уважно переглянути чернетку курсової роботи, потім - звірити цитати з першоджерелами, а також перевірити достовірність фактологічного, статистичного та іншого матеріалу, запозиченого з літератури. Далі приступають до остаточного редагування тексту. На цьому етапі потрібно вилучити з тексту несуттєвий матеріал, занадто довгі висловлювання, замінивши їх на короткі, лаконічні речення. Критерій успіху правки - стислість, конкретність, простота викладу і разом з тим збереження попереднього смислового значення абзацу (речення) та його змістового навантаження. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|