Вимоги до рецензії і захисту курсової роботи, Фінансовий облік, УБіПУ
« Назад4. Вимоги до рецензії і захисту курсової роботиВиконана курсова робота не пізніше, ніж за місяць до закінчення теоретичного навчання подається в навчальну частину і після реєстрації передається керівнику для рецензування. Керівник перевіряє роботу і готує на неї письмову рецензію (Додаток 7), а також оцінює згідно з критеріями оцінювання курсових робіт. У рецензії керівника курсової роботи дається характеристика її змісту (повнота розкриття теми, реалізація мети й завдань, практичне значення), а також форми (структурованість, список використаних джерел тощо); оцінюється повнота використання нормативних джерел та літератури. У рецензії можуть бути зауваження відносно оформлення роботи. Позитивно курсова робота оцінюється відміткою «Допускається до захисту» та виставленням відповідної кількості балів. Захист курсових робіт здійснюється за встановленим графіком перед комісією у складі двох-трьох викладачів циклової комісії за участю керівника. До захисту студент отримує роботу, знайомиться з рецензією і готується аргументовано відповісти на зауваження й запитання. Процедура захисту передбачає стислий виклад студентом головних проблем дослідження та їх вирішення, відповіді на запитання членів комісії. Для розкриття змісту курсової роботи та викладу основних результатів проведеного дослідження студентові надається не більше 10 хвилин. Викладачі циклової комісії та присутні мають право задавати питання щодо змісту роботи та будь-яких інших положень теми. Якість захисту курсової роботи враховується при її підсумковому оцінюванні. При цьому відбувається обмін думками, у якому беруть участь керівник та члени циклової комісії, присутні на захисті. У процесі захисту членами комісії оцінюється глибина знань студентом досліджуваної теми, уміння вести дискусію, обґрунтовувати й відстоювати свою точку зору, чітко відповідати на поставлені запитання. Остаточна оцінка вноситься у відомість та залікову книжку студента. Відповідно до Положення про кредитно-модульну систему знань студентів оцінювання курсової роботи здійснюється за 100 бальною шкалою:
Орієнтовна тематика курсових робіт з дисципліни «Фінансовий облік»1. Стан і напрями удосконалення обліку готівкових грошових коштів підприємства. 2. Стан та напрями удосконалення обліку грошових коштів на рахунках банку. 3. Організація обліку дебіторської заборгованості відповідно до П(С)БО 10 “Дебіторська заборгованість” на підприємстві. 4. Стан та напрями удосконалення обліку розрахунків із підзвітними особами. 5. Стан та напрями удосконалення обліку поточних зобов’язань перед постачальниками і підрядниками. 6. Стан та напрями удосконалення обліку поточних зобов’язань за податками і платежами. 7. Стан та напрями удосконалення обліку надходження виробничих запасів відповідно до П(С)БО 9 “Запаси” на підприємстві. 8. Стан та напрями удосконалення обліку вибуття виробничих запасів відповідно до П(С)БО 9 “Запаси” на підприємстві. 9. Бухгалтерський облік сільськогосподарської продукції. 10. Стан та напрями удосконалення обліку малоцінних та швидкозношуваних предметів на підприємстві. 11. Стан та напрями удосконалення обліку поточних біологічних активів. 12. Стан та напрями удосконалення обліку надходження основних засобів відповідно до П(С)БО 7 “Основні засоби” на підприємстві. 13. Стан та напрями удосконалення обліку вибуття основних засобів відповідно до П(С)БО 7 “Основні засоби” на підприємстві. 14. Стан та напрямки удосконалення обліку нематеріальних активів відповідно до П(С)БО 8 „Нематеріальні активи” на підприємстві. 15. Облік інших необоротних матеріальних активів відповідно до П(С)БО 7 „Основні засоби” на підприємстві. 16. Стан та напрями удосконалення обліку амортизації, зносу необоротних активів на підприємстві. 17. Первинний облік праці та порядок нарахування оплати праці по галузях виробництва на підприємстві. 18. Первинний облік праці і порядок нарахування оплати праці за час відпусток та з тимчасової втрати працездатності. 19. Стан та напрями удосконалення обліку розрахунків з оплати праці на підприємстві. 20. Облік формування доходів і витрат основної діяльності підприємства. 21. Визнання та облік фінансового результату сільськогосподарської діяльності. 22. Стан та напрями удосконалення обліку капітальних інвестицій на підприємстві. 23. Стан та напрями удосконалення обліку власного капіталу на підприємстві. 24. Інвентаризація активів і зобов’язань підприємства. 25. Облік витрат і калькуляція собівартості робіт та послуг допоміжних виробництв на сільськогосподарських підприємствах. 26. Облік витрат, калькуляція собівартості продукції зернових і технічних культур. 27. Облік витрат, калькуляція собівартості продукції овочівництва відкритого і закритого ґрунту та садівництва на підприємстві. 28. Облік витрат і калькуляція собівартості продукції основного стада великої рогатої худоби. 29. Облік витрат і калькуляція собівартості продукції вирощування і відгодівлі великої рогатої худоби. 30. Облік витрат, калькуляція собівартості продукції, робіт і послуг промислових і підсобних виробництв. 31. Організація обліку у селянських (фермерських) господарствах. 32. Бухгалтерська фінансова звітність на підприємстві.
Додаток 2. Зразок оформлення титульної сторінки курсової роботиНАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ«ІРПІНСЬКИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ»
Відділення з підготовки молодших спеціалістів
КУРСОВА РОБОТАз дисципліни «Фінансовий облік»На тему________________________________________________ _______________________________________________________
Виконав (ла) студент (ка) ______курсу _________групи ________________________ ________________________ (прізвище, ім’я , по батькові) Керівник _______________ (прізвище, ім’я , по батькові) Дата підготовки роботи _____20__р. Дата захисту роботи _______20__р. Оцінка ___________
Ірпінь - 2012
Додаток 3. Зразок оформлення плану курсової роботиТЕМА: Стан та напрями удосконалення обліку поточних зобов’язань перед постачальниками і підрядникамиПланВступ 1. Виробничо-фінансова характеристика підприємства 2. Поняття, оцінка та види поточних зобов’язань 3. Облік поточних зобов’язань перед постачальниками і підрядниками 3.1 Сутність розрахункових взаємовідносин між постачальником і покупцем, між підрядником і замовником 3.2 Документальне оформлення надходження товарно-матеріальних цінностей, робіт та послуг 3.3 Порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей 4. Синтетичний та аналітичний облік розрахунків з постачальниками та підрядниками Висновки та пропозиції Список використаної літератури Додатки Додаток А Додаток Б Додаток 4. Зразок написання вступу курсової роботиТЕМА: Облік витрат і калькуляція собівартості продукції основного стада великої рогатої худобиВикористані у процесі виробництва різні речовини та сили природи на виготовлення нового продукту праці формують поняття витрати. Грошовий вираз суми витрат на виробництво конкретного продукту визначає поняття собівартість. Зміст термінів витрати і собівартість поєднується у понятті витрати виробництва. В економічній літературі немає єдиного підходу до визначення предмета та об’єктів бухгалтерського обліку витрат процесу виробництва. Причинами цього є різні підходи до визначення, побудови бухгалтерського обліку витрат та калькулювання собівартості продукції. Виходячи з суті системного підходу як комплексності, структуризації та розмежування понять щодо бухгалтерського обліку витрат процесу виробництва, це означає розробку класифікації і термінологічне єднання понять про категорії та елементи виробничого процесу, які характеризують його зміст. У різних галузях облік витрат за місцями їх виникнення здійснюється по-різному. Він змінюється на підприємствах залежно від їх технології та організаційної структури. Побудова обліку витрат згідно з технологією та організаційною структурою підприємства дає змогу пов’язати діяльність та відповідальність конкретних осіб (майстер, бригадир, робітник) із витратами підприємства. Управління витратами і собівартістю – важливий елемент управління господарством. Основні напрями цієї роботи: обґрунтування рішень про зняття з виробництва застарілих виробів, визначення ціни продукції, визначення рентабельності, побудова внутрішньогосподарських відносин, правомірність та доцільність організаційно-технічних заходів тощо. Ці питання становлять зміст внутрішньогосподарського (управлінського) обліку. Тваринництво – важлива, найбільш стабілізована функціональна галузь сільського виробництва. Основною ланкою тваринництва є молочне скотарство. Підприємства цієї ланки відіграють велику роль у піднесенні життєвого рівня населення, підвищенні його добробуту. Україна має всі природні та економічні передумови для розвитку тваринництва. Кризові явища в агропромисловому секторі економіки України негативно позначилися на розвитку усіх виробничих ланок АПК. Нестача кормів, матеріально-технічних засобів виробництва, порушення технологічних режимів, цінові диспропорції тощо спричинили різке скорочення виробництва і споживання м’ясо-молочних продуктів населенням міст та сіл. У сучасний період триває зниження показників виробничої діяльності підприємств тваринництва, уповільнюється їх перехід до ринкових засад господарювання. Для відродження цієї ланки тваринництва потрібна чітко продумана законодавча база, ефективні реформи, які пройшли апробацію в інших країнах, точні розрахунки. Курсова робота присвячена методології господарських операцій бухгалтерського обліку витрат і виходу продукції тваринництва при внутрігосподарських ринкових відносинах. Вибору даної теми сприяла актуальність проблем, пов’язаних із вивченням організації обліку витрат та виходу продукції тваринництва, як своєрідної бази функціонування всього тваринницького комплексу. Метою написання курсової роботи є вивчення питання організації і обліку витрат та виходу продукції тваринництва. Виходячи з мети, можна визначити завдання написання курсової роботи: - дати повну характеристику операційної діяльності витрат у тваринництві; - дослідити особливості первинного обліку витрат; - дослідити методику калькулювання собівартості продукції тваринництва; - дослідити особливості обліку витрат у молочному скотарстві та визначити собівартість продукції в умовах комп’ютеризації. Об’єктом дослідження є ТОВ «Агроконтраст» с. Нове Залісся Бородянського району Київської області.
Додаток 5. Методичні рекомендації до написання першого розділу курсової роботиУ розділі 1 „Виробничо-фінансова характеристика господарства” необхідно дати загальну характеристику підприємства. Коротко охарактеризувати місцезнаходження, організаційно-виробничу структуру господарства, відстань його від пунктів збуту продукції та закупівлі матеріальних ресурсів, землекористування, наявність зрошувальних земель. Також необхідно розглянути показники розміру господарства, що свідчать про рівень концентрації виробництва (табл. 1). Аналізуючи дані таблиці 1, необхідно визначити, яке за розмірами досліджуване господарство – велике, середнє чи мале. Ефективність виробництва в аграрних підприємствах залежить не лише від розміру провідних галузей, а й від того, як розвинуті й інші галузі, що мають товарний характер На ефективність сільськогосподарського виробництва впливає рівень спеціалізації господарства, наскільки він відповідає природнокліматичним умовам, його місцезнаходженню. Основним показником, за допомогою якого визначається спеціалізація господарства, структура його грошових надходжень від реалізації товарної продукції (табл. 2). Таблиця 2 Розмір та структура грошової виручки від реалізації (тис. грн.) _______________
Необхідно за останні три роки розглянути динаміку та структуру сільськогосподарських угідь, висвітлити причини їх змін (табл. 3). Таблиця 3 Динаміка та структура землекористування в _____
Також слід навести дані щодо середнього вмісту гумусу у ґрунті, середнього балу бонітування земель по господарству, оцінки землі, а також яка частина сільськогосподарських угідь схильна до водної та вітрової ерозії. Охарактеризувати коротко систему сівозмін, що є в господарстві. Таблиця 4 Показники ліквідності ________________________ за 20_ рік
Таблиця 5 Показники фінансової незалежності _______________ за 20_ рік
Додаток 6. Зразок написання висновків до курсової роботиТЕМА: Інвентаризація активів і зобов’язань підприємстваВивчення матеріалів інвентаризації, її методологічних аспектів як безальтернативного засобу підтвердження наявності реальних активів та зобов'язань дозволяє зробити певні висновки: 1. На сучасному етапі розвитку ринкових відносин необхідність проведення інвентаризації для господарюючих суб'єктів не зникла, а, навпаки, суттєво зросла. Інвентаризація сьогодні - це організаційна форма контролю, яка використовується для виявлення та оцінки фактичного майнового стану підприємства, підвищення ефективності використання ним ресурсів, контролю за роботою матеріально відповідальних осіб, а також виявлення порушень в організації обліку активів і зобов'язань, причин, які зумовлюють відхилення від облікових даних, і встановлення винних осіб. 2. У системі бухгалтерського обліку інвентаризація є обов'язковим, важливим, суттєвим і необхідним елементом його методу. Інвентаризації як елементу методу обліку властива певна самостійність і незалежність від інших елементів. В обліковому циклі інвентаризація передує балансу і звітності. 3. У сучасних умовах господарювання мета інвентаризації полягає у виявленні фактичної наявності і стану об'єкту, що перевіряється, виявленні відхилень від нормативних, планових, облікових та інших даних, у відповідності до яких вони можуть функціонувати, та їх нормативно-правовому регулюванні. Досягти мети та розв'язати завдання, що поставлені перед Інвентаризацією, можна лише при належному рівні її організаційного, технічного, економічного та обліково-аналітичного забезпечення. 4. У господарській діяльності окремого підприємства об'єктами інвентаризації виступають об'єкти бухгалтерського обліку і господарського контролю, які мають кількісний вираз та вартісну оцінку, а фактичну наявність і стан можна визначити органолептичними прийомами та шляхом перевірки або підтвердження сальдо. До таких об'єктів слід відносити оборотні і необоротні активи, а також зобов'язання. Інвентаризаційний процес як безальтернативний засіб пізнання фактичного стану передбачає наявність об'єкту і суб'єкту. Суб'єктами є прав та обов'язків - державні інститути, структури та підрозділи, що згідно з чинним законодавством мають право на здійснення контролю фінансово-господарської діяльності, а також власники та керівники підприємств. Суб'єкт інвентаризаційного процесу делегує свої повноваження інвентаризаційній комісії, яка по відношенню до суб'єкта є виконавчим органом. 5. При проведенні інвентаризації слід дотримуватись таких принципів: раптовості, всебічності, повноти охоплення об'єктів, гласності, ефективності, оперативності, економності, об'єктивності, точності, своєчасності і плановості, співставленості, безперервності, а також організаційно-правових. Виділення в інвентаризаційному процесі таких стадій, як організаційна, підготовча, технологічна і результативна дозволяє представити інвентаризаційний процес у вигляді алгоритму, що суттєво спрощує роботу інвентаризаційної комісії. Результати інвентаризації щодо фактичної наявності та стану об'єктів повинні оформлюватись лише інвентаризаційними описами, які в обліковому і в контрольному процесах виконують фіксаційну та інформаційну функції. Результати перевірки залишків і дані бухгалтерського обліку наводяться лише в порівняльних відомостях - найважливіших заключних документах, які складаються на результативній стадії інвентаризаційного процесу. Порядок регулювання інвентаризаційних різниць залежить від характеру та причин виявлених лишків, недостач, втрат та фактів псування майна. Визначити ефективність інвентаризації пропонується за допомогою показників, що характеризують своєчасність і якість визначення фактичних залишків майна та відшкодування виявленого збитку, а саме: коефіцієнт якості інвентаризацій, коефіцієнт своєчасності першого та другого порядку, показник виконання плану, показник середнього рівня виявлених недоліків, абсолютний приріст сум виявлених нестач, втрат від псування, розкрадання та коефіцієнт відшкодованого збитку. У процесі проведення аудиту інвентаризації активів і зобов’язань підприємства аудитор за будь-яких обставин повинен оцінити стан інвентаризаційної роботи і якості проведених інвентаризацій, виконання плану проведення інвентаризацій, правильності виведення результатів інвентаризацій та відображення їх в обліку, своєчасності та повноти вжитих заходів щодо усунення виявлених недоліків. Комп'ютеризація вносить певні зміни в хід інвентаризаційного процесу. Використання комп'ютерних програм при проведенні інвентаризації активів і зобов'язань, як правило, скорочує на 40-50% терміни її проведення, усуває ймовірність помилок у номенклатурних номерах, цінах та інших реквізитах і запобігає фактам викривлення результатів інвентаризації. Найбільший ефект тут досягається при використанні засобів нанесення і зчитування штрихових кодів. Покращення аналітичності обліку недостач і втрат є актуальним в умовах комп’ютеризації бухгалтерського обліку. На базі функціональних можливостей комп'ютерної програми„1С:Бухгалтерія 7.7" пропонується структура аналітичного обліку по рахунку „Недостачі і втрати від псування цінностей".
Додаток 7. Зразок оформлення списку використаної літературиНормативно - законодавча база:
Основна:
Додаткова:
Інтернет - ресурси: Бібліотека он-лайн: Бухгалтерський облік http://www.readbookz.com/cat/3.html Облік і фінанси АПК. Бухгалтерський портал http://magazine.faaf.org.ua/ Газета «Все про бухгалтерський облік» http://vobu.kiev.ua Газета «Урядовий кур’єр» http://www.ukurier.gov.ua/ Електронна бібліотека http://pidruchniki.com.ua/ Електронна бібліотека http://www.studentbooks.com.ua/ Електронна бібліотека http://www.twirpx.com/files/financial/ Наукова бібліотека http://pulib.if.ua/ Книги видавництва «ЦНЛ» http://yourbooks.vipcentr.ru/ Бібліотека економіста http://library.if.ua/
Додаток 8. Рецензія на курсову роботу
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |