Комплексне кваліфікаційне завдання з курсу Менеджмент організацій і адміністрування, СУНУ ім. В. Даля
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ СХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ДАЛЯКАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ДЕРЖАВНИЙ ЕКЗАМЕН ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 8.03060101 “МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ І АДМІНІСТРУВАННЯ”
КОМПЛЕКСНЕ КВАЛІФІКАЦІЙНЕ ЗАВДАННЯ № 13
Теоретична частинаТестове завданняПрактична частинаТОВ «Вікна і двері» робить і встановлює вікна і двері по замовленнях підрядних будівельних організацій, підприємств торгівлі, інших організацій і товариств, а також мешканців міста Луганська й інших населених пунктів області. Замовникам пропонується установка металопластикових вікон і дверей (від «Еліт» до «Економ» з австрійською і німецькою фурнітурою), дерев'яних вікон і дверей класу «Люкс», сталевих дверей із замками MUL-T-LOCK. На усі вироби дається гарантія від року до 3-х років, даються додаткові знижки. Підприємство очолює директор, який здійснює загальне управління, представляє фірму, відповідає за її виробничо-господарську діяльність, схоронність таі збільшення власності засновників. Виробництвом керує менеджер з виробництва. До складу виробництва входять три ділянки: металопластикових виробів (керує старший бригадир, усього зайнято разом з ним 12 робітників), столярний (керує старший бригадир, усього зайнято разом з ним 10 робітників) і монтажний (керує старший бригадир, усього зайнято разом з ним 10 робітників). Питаннями постачання, маркетингової діяльності, реклами, а також організації прийому замовлень, контролем над їхнім виконанням і просуванням продукції до замовників відає менеджер з комерційної роботи. Йому допомагає економіст з постачання, маркетингу і збуту. Мається склад матеріалів: комплектуючих виробів і виготовленої продукції. На складі працюють старший комірник і комірник. Для обслуговування замовників мається три спеціально обладнані "Газелі", а для службових роз'їздів три малолітражні легкові автомобілі. Питаннями експлуатації й обслуговування автомобілів займається старший механік-водій. По сумісництву цю роботу також виконують старший бригадир монтажної ділянки і три закріплені за визначеними автомобілями робітники цієї ділянки, функціонально підлеглі з відповідних питань старшому водію-механіку. Малолітражні автомобілі закріплені відповідно за менеджером з виробництва і менеджером з комерційної роботи. Мається свій гараж з відповідним обладнанням. Директор для службових поїздок використовує власний автомобіль (з компенсацією за витрачене паливо й амортизацію). У бухгалтерії зайняті головний бухгалтер і касир. Головний бухгалтер працює за сумісництвом інспектором з кадрів, касир – діловодом. Охорону підприємства здійснює п'ять охоронців, один із яких є старшим бригадиром. Для підприємства 2014 рік був дуже вдалим. Було придбано в лізинг і встановлене сучасне обладнання. Практично цілком довершене відновлення верстатного парку. Частина працівників на початку першої половини минулого року пройшла професійне навчання на виробництві київської торгово-промислової компанії «EUROTECH» і виробництві московської філії італійської фірми «AZCOM PLUS», що на вигідних умовах надали обладнання в лізинг (з додатковими послугами, включаючи навчання персоналу). З метою підвищення професійного рівня робітників і забезпечення їхньої взаємозамінності було організовано власними силами щотижневе технічне навчання. Практикувався показ раціональних методів виконання робіт безпосередньо на робочих місцях, проводилася демонстрація навчальних відеофільмів, виконувалися практичні роботи для придбання і закріплення необхідних навичок. Організовано стажування і «горизонтальне» професійне просування робітників. Керівництво ввело у практику щомісячне підведення підсумків діяльності, сприяючи встановленню у підприємстві атмосфери продуктивної роботи, строгої й одночасно вільної від погроз і незрозумілих дій керівників. Заохочувалася зацікавлена участь персоналу в рішенні виробничих питань. Керівництво прагнуло не залишати без уваги будь-яку конструктивну пропозицію працівників, що було спрямовано на підвищення якості і скорочення термінів виконання замовлень, сприяло завоюванню довіри замовників. У підрозділах на добровільних засадах була організована робота «кружків якості», у яких працівники відпрацьовували самостійно чи за допомогою керівника підприємства здійснювали відповідні заходи. У минулому році керівництво підприємства особливу увагу приділило аналізу і раціоналізації бізнес-процесів по кожному з видів послуг, які представляються замовникам. Раціоналізовані бізнес-процеси були пов'язані в єдину мережу і регламентовані за допомогою спеціального документа (з указівкою термінів виконання складових їхніх робіт). Були розроблені також технологічні карти з основних видів робіт і встановлено жорсткі вимоги до якості. За спеціально розробленою програмою було організовано навчання персоналу з питань якості. Оплата праці працівників була поставлена в залежність від обсягу реалізації продукції, своєчасності, складності і якості виконаних робіт. Підприємство виконало у 2014 році ряд порівняно великих замовлень, що надійшли від підрядних будівельних організацій, які здійснювали роботи для ряду великих торгових підприємств і деяких банків. Замовники залишилися задоволені роботою підприємства. Доход від реалізації продукції в порівнянні з попереднім роком виріс в цілому на 40 %. Середня місячна заробітна плата по підприємству зросла в 2014 році в порівнянні з попереднім роком на 28 % і склала 2920,6 грн. Результати діяльності ТОВ «Вікна і двері» за 2014 рік характеризуються показниками, що представлені в табл. 1. Таблиця 1 Показники діяльності ТОВ «Вікна і двері»
У 2015 році очікується зростання обсягу реалізації на 28,3 % у порівнянні з попереднім роком. Прибуток від реалізації складе 9181 тис. грн. Очікувані постійні витрати трохи збільшаться і складуть 900 тис.грн. Фактор ціни зросте і складе 1, 422. У 2016 році ТОВ «Вікна і двері», ґрунтуючись на маркетингових дослідженнях, планує організувати окреме виробництво будівельних сендвич-панелей у м. Северодонецьку. Для організації нового виробництва необхідно зробити покупку виробничого приміщення (150 тис. грн.). Придбання обладнання обійдеться в 120 тис. грн. Ремонт виробничих і службових приміщень – у 60 тис. грн. Витрати на підготовку й освоєння виробництва – 10 тис. грн. Витрати на матеріали – 2 тис. грн. у день. Матеріали складуються 20 днів, готова продукція – 10 днів, на виготовлення продукції потрібно – 3 дні. Оплата матеріалів складає 5 днів, термін оплати готової продукції – 10 днів. Витрати на оплату праці – 1,5 тис. грн. у день. Інші витрати - 0, 5 тис. грн. у день.
Завдання. 1. Представте організаційну структуру ТОВ «Вікна і двері» (2014 р.). 2. Поясніть, які фактори вплинули на вибір саме такої організаційної структури. 3. Запропонуйте раціональну організаційну структуру ТОВ «Вікна і двері» на той випадок, якщо в 2016 році вдасться здійснити створення нового виробництва. 4. Сформулюйте місію ТОВ «Вікна і двері». 5. Визначте домінуючий стиль керівництва на ТОВ «Вікна і двері». З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |