Методи розв’язку антагоністичних конфліктів
« НазадМетоди розв’язку антагоністичних конфліктівЗавдання для виконання. Антагоністичнагразадається матрицею гри, що представляє виграші гравця А. Знайти рівновагу Неша та результат гри в цій рівновазі. Варіанти завдань. №8 Зразок виконання Нехай задано матрицю виграшів гравця А в антагоністичній грі. Рішення. Так як це гра двох гравців, позначимо другого гравця В. Проведемо аналіз на існування сідловок точки, а отже рішення в чистих стратегіях. Знайдемо нижню й верхню ціну гри. α=maximinjaij=max(0,0,2,2)=2. β =minjmaxiaij=min(10,6,7,8,8)=6. В зв’язку з тим, що α ≠ β, гра без сідловок точки й розв’язок потрібно шукати в змішаних стратегіях. Вводимо змішані стратегії гравців SA = (p1, p2, p3, p4); SB = (q1, q2, q3, q4, q5); Зведемо задачу теорії гри до задачі лінійного програмування див. лекцію 5). Для гравця А це буде таким: L(x)=x1+x2+x3+x4→min
⎧⎩⎨⎪⎪⎪⎪⎪⎪⎪⎪⎪⎪3x1+10x2+3x3+6x46x2+6x3+3x4x1+2x2+4x3+7x48x1+2x3+5x45x1+8x2+3x3+2x4≥1,≥1,≥1,≥1,≥1 де xi ≥0, xi= pi / ν, ν – ціна гри, яка знаходиться в інтервалі 2≤ν≤6. Одержану модель лінійного програмування можна розв’язати на ЕОМ, написавши програму на будь якій мові програмування, але найпростіше використати табличний процесор Excel, вибравши в меню команду «Поиск решения». Якщо ви використовуєте мову програмування, то додаєте код й результати розрахунків, якщо табличний процесор, то додаєте скріншоти. Використаємо Excel, одержимо результати: р1 = 0, 22; р2 = 0, 14; р3 = 0, 37; р4 = 0, 27; ν = 3, 86. Отже, гравець А одержить виграш в цій грі ν = 3, 86 виконуючи змішані стратегії SA = = (0,22; 0, 14; 0, 37; 0, 27). Побудувавши аналогічно модель гри для гравця В ( див. лек. 5), ми одержимо повну відповідь задачі ( проведіть розрахунки самостійно). Додаток. Скріншоти виконання завдання.
Зауваження. Результати розрахунків потрібно представляти для обох гравців. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |