Особливості написання та оформлення звіту про проходження виробничої практики, КНЕУ
« НазадДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Методичні рекомендації до виконання науково-дослідної роботи та оформлення її результатів
Затверджено на засідання кафедри макроекономіки та державного управління Протокол № 5 від 05.12.2011р.
КИЇВ КНЕУ 2013
VIIІ. Особливості написання та оформлення звіту про проходження виробничої практики8.1. Загальні положення щодо підготовки звітуЗгідно з навчальним планом підготовки магістрів за програмою «Державне управління економікою» студенти проходять переддипломну практику в державних установах, діяльність яких пов’язана з виконанням функцій, пов’язаних з державним управлінням економікою країни, окремого регіону чи галузі національного господарства. Головними з цих баз є Міністерство економічного розвитку та торгівлі України, Міністерство фінансів України, Київська міська та Київська обласна державні адміністрації. Крім того, як бази практики використовуються Міністерство освіти і науки України, Міністерство соціальної політики, тощо. Мета практики — поглибити й закріпити теоретичні знання, набути досвід ділового спілкування та самостійної практичної роботи на посадах, що відповідають освітньо-кваліфікаційному рівню магістра за програмою «Державне управління економікою», здобути навички науково-дослідної роботи щодо розв’язання актуальних проблем державного управління економікою. Результати проходження практики студенти оформляють у вигляді письмового звіту про виконання індивідуального завдання на практику, який подається на кафедру згідно з графіком організації навчального процесу. Окремі державні установи-бази практики істотно різняться між собою як за об’єктом, так і за предметом своєї діяльності. Тому зміст індивідуальних завдань на практику для кожного студента залежить від конкретної державної установи-бази практики і пов’язаний з темою магістерської дипломної роботи. Індивідуальне завдання на практику для кожного студента розробляються керівником практики від університету і узгоджуються з науковим керівником дипломної роботи. Ці завдання доводяться до відома кожного студента на початку практики. Зразок індивідуального завдання подано в додатку К. 8.2. Структура, зміст та обсяг звітуСтруктура звіту наступна: титульний аркуш (додаток Б6); підписане керівниками від університету та від бази практики індивідуальне завдання; зміст, де наводяться назви всіх розділів та питань звіту; основна частина, в якій розкривається зімст усіх розділів індивідуального завдання. Незважаючи на відмінності індивідуальних завдань практики в кожного студента, усі вони мають типову структуру і складаються з трьох розділів: 1) організаційно-управлінські завдання; 2) аналітичні завдання; 3) управлінські завдання. Організаційно-управлінські завдання. У цьому розділі студенти повинні визначити: офіційні документи, які регламентують основні функції та завдання державної установи в системі державного управління економікою; організаційно-управлінську структуру державної установи та її зв’язки з іншими органами державної влади, підприємствами та організаціями; організаційну структуру управління (відділу), де проходить практику студент, його завдання та функції, а також обов’язки та права окремих посад державних службовців (провідний спеціаліст, головний спеціаліст), які визначені посадовими інструкціями. Аналітичні завдання. У даному розділі необхідно подати результати динамічного, структурного, порівняльного та функціонального аналізу економічних і/або соціальних та інших показників, які відображають результати управлінської діяльності державної установи в межах компетенцій відповідного структурного підрозділу (управління, відділу). Аналіз результатів управлінської діяльності державної установи має здійснюватися за допомогою залучення відповідних ілюстративних засобів: таблиць, схем, графіків, діаграм тощо або на основі застосування певного математичного апарату. Кінцевим етапом виконання аналітичних завдань є висновки, які формуються на основі результатів проведеного аналізу. Управлінські завдання. У даному розділі слід розкрити зміст чинних нормативно-правових документів, які регламентують регуляторні повноваженнядержавної установи у сфері її управлінської діяльності: Закони України, Укази Президента України, Постанови Кабінету міністрів України, Нормативні акти міністерств (відомств) та органів місцевого самоврядування, а також методичні та інструктивні документи. Іншим предметом цього розділу має бути розкриття змісту інструментів, які використовуються державною установою в її управлінській діяльності: прогнози, програми, плани, національні рахунки, баланси, бюджет, угоди тощо. Обсяг звіту — до 30 сторінок. 8.3. Порядок захисту та критерії оцінюванняПравильно оформлений звіт подається на кафедру згідно з графіком організації навчального процесу. До звіту додається щоденник практики, в якому керівники практики роблять відповідні записи. Керівник практики від державної установи дає в щоденнику стислу характеристику роботи студента, де оцінює рівень професійної підготовки, ділові якості та трудову дисципліну практиканта. Керівник практики від університету визначає рівень виконання студентом програми практики. Підсумки виконання індивідуальних завдань на практику підбиваються під час захисту звіту перед комісією, яку призначає завідувач кафедри. Попередньо студент має ознайомитися з висновками керівників практики. За результатами захисту звіту студенту виставляється оцінка за 100-бальною шкалою (табл.5.1). В оцінюванні захисту звіту враховуються критерії, визначені у додатку Л.
ДОДАТКИ Додаток А Групування основних періодичних видань
Продовження додатку А
Додаток В2 Зразок змісту мдр на тему «Державне регулювання сектору малого та середнього бізнесу в Україні»ЗМІСТ
Додаток Г Методи та результати їх використання
продовження додатку Г
продовження додатку Г
Додаток Д ПРИКЛАДИ ОФОРМЛЕННЯбІблІографІЧного опису у списку джерел
продовження додатку Д
Додаток 3 Критерії оцінювання магістерської дипломної роботи науковим керівником
Продовження додатку З Критерії оцінювання магістерської дипломної роботи комісією попереднього захисту
Критерії оцінювання магістерської дипломної роботи ДЕК
Додаток К Приклад індивідуального завдання на практикуІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ НА ПРАКТИКУ студентові _______________ База практики: Міністерство соціальної політики України Департамент ринку праці та зайнятості Розділ 1. Організаційно-управлінські завдання1.1. Розкрити роль Міністерства соціальної політики України як центрального органу державної виконавчої влади: — правовий статус Міністерства в системі органів державної виконавчої влади України; — основні завдання Міністерства з формування соціальної політики держави; — основні функції та повноваження Міністерства з реалізації соціальної політики держави. 1.2. Здійснити аналіз організаційної структури Міністерства соціальної політики України та департаменту ринку праці та зайнятості: — організаційна структура Міністерства; — функції та завдання департаменту; — права та обов’язки керівника депратмаенту; — права та обов’язки службовців депратаменту залежно від посади (провідний спеціаліст, головний спеціаліст тощо). Розділ 2. Аналітичні завдання2.1. Здійснити аналіз видатків держави на фінансування соціального захисту громадян. 2.2. Здійснити аналіз розмірів основних мінімальних соціальних стандартів та гарантій та визначити їх відповідність сучасним світовим вимогам. 2.3. Проаналізувати динаміку та структуру доходів населення, що отримуються через систему соціального захисту (допомоги та виплати із системи соціального страхування та за рахунок державного бюджету). 2.4. Дослідити вплив доходів, що отримуються через систему соціального захисту, на трансформацію структури сукупних доходів громадян. 2.5. Охарактеризувати роль сформованої системи соціального захисту у забезпеченні рівня життя громадян. Розділ 3. Управлінські завдання3.1. Розкрити зміст нормативно-правових документів, які регламентують функціональну діяльність департаменту. 3.2. Розкрити зміст нормативно-методичних документів, на підставі яких здійснюється обґрунтування розмірів допомог та виплат із системи соціального захисту. 3.3. Виявити позитивні та негативні сторони механізму визначення та впровадження розмірів допомог та виплат із системи соціального захисту. 3.4. Дати оцінку ефективності розроблених та впроваджених заходів департаментом в сфері соціального захисту населення. 3.5. Самостійно розрахувати та обґрунтувати розміри основних видів соціальних допомог з точки зору врахування ними сьогоднішніх потреб населення та можливостей їх фінансового забезпечення.
Додаток Л Основні критерії оцінювання звіту про проходження практики
КОРОТКИЙ СЛОВНИК ОСНОВНИХ НАУКОВИХ ТЕРМІНІВАбстрагування (ідеалізація) — це особливий прийом мислення, який полягає у відволіканні від ряду властивостей і відносин явища, що вивчається, з одночасним виділенням тих властивостей і відношень, що цікавлять дослідника (п. 1.3.3). Аксіоматичний метод — це метод теоретичного дослідження, який передбачає таку побудову теоретичного знання, коли спочатку задається набір початкових тверджень, що не вимагають доказів (п. 1.3.3). Алфавітний каталог — це вид каталогу, в кому картки розставлені за першим словом бібліографічного опису книги: прізвища автора або назви книги, яка не має автора ( п. 1.2). Аналіз – метод наукового пізнання, який спрямований на поділ цілого предмету на складові частини (сторони, ознаки, властивості або відносини) з метою їх всебічного вивчення (п. 1.3.3). Аналогія — це такий прийом пізнання, при якому на підставі подібності об'єктів в одних ознаках роблять висновок про їх подібність в інших ознаках (п. 1.3.3). Аргументування - логічний процес, суть якого - довести істинність власних суджень (тезу доказу) за допомогою інших суджень (аргументів, доказів) (п.1.4.1). Вступ — перша структурна частина роботи. В ньому розкривається сутність наукової проблеми, актуальність обраної теми, стан розробленості в працях вітчизняних та зарубіжних вчених, обґрунтування необхідності проведення дослідження, подається мета та завдання дослідження, об’єкт та предмет дослідження. Обсяг та наповнення вступу визначається видом наукової роботи (п. 1.3.3). Дедукція — це спосіб міркування, за допомогою якого із загальних засновків з необхідністю слідує висновок часткового характеру (п. 1.3.3). Експеримент — спосіб дослідження, який передбачає проведення спостереження в спеціальних контрольованих умовах (п. 1.3.3). Есе — вид наукової роботи, який характеризується невеликим обсягом та відносною вільністю композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування по конкретному приводу або питанню і свідомо не претендує на визначальне або вичерпне трактування предмету (Р.3). Збірник — видання, яке складається з окремих робіт різних авторів, присвячених одному напряму, але з різних його галузей ( п. 1.2). Індукція — це процес виведення загального положення із спостереження ряду часткових одиничних фактів, тобто пізнання від часткового до загального на підставі міркування, в якому загальний висновок будується на основі часткових засновків (п. 1.3.3). Історичний метод — це метод відтворення історії об'єкту, що вивчається, у всій своїй багатогранності, з урахуванням всіх деталей і випадковостей (п. 1.3.3). Каталог — список, перелік книжок, карт, рукописів, картин тощо, складений у певному порядку, щоб полегшити їх пошук ( п. 1.2). Класифікація — розподіл тих або інших об'єктів по групах (відділах, розрядах) залежно від їх загальних ознак з фіксацією закономірних зв'язків між класами об'єктів в єдиній системі конкретної галузі знань, а також процес впорядковування інформації(п. 1.3.3). Курсова робота — це самостійне навчально-наукове дослідження студента, яке виконується з певного курсу або з блоків дисциплін (Р.5). Логічний метод — це, по суті, логічне відтворення історії об'єкту, що вивчається. При цьому ця історія звільняється від всього випадкового, неістотного (п. 1.3.3). Магістерська дипломна робота – це кваліфікаційне навчально-наукове дослідження, яке студент виконує на завершальному етапі навчання в університеті. Вона має комплексний характер і пов’язана з використанням набутих дипломником знань, умінь і навичок зі спеціальних дисциплін (Р.6). Метод - сукупність прийомів і операцій теоретичного пізнання й практичного освоєння дійсності, підпорядкований вирішенню конкретного завдання. Наукові методи ґрунтуються на певних принципах, теоріях і законах (п. 1.3.3). Моделювання - це спосіб вивчення об'єкту (оригіналу) шляхом створення і дослідження його копії (моделі), яка заміщає оригінал в певних аспектах, що цікавлять дослідника (п. 1.3.3). Монографія — наукова праця, присвячена глибокому викладу матеріалу в конкретній, зазвичай вузькій галузі науки( п. 1.2). Навчальна література — це підручники, навчальні посібники, навчально-методична література ( п. 1.2). Надруковані документи — це дисертації, звіти про науково-дослідну роботу, окремі праці( п. 1.2). Наукова проблема - протиріччя у пізнанні, яке характеризується невідповідністю між новими фактами (даними) й старими засобами їх пояснення (п.1.3.3). Об’єкт дослідження - стан, процес або явище, на які спрямоване наукове дослідження з метою визначення сутності, закономірностей, тенденцій тощо або можливостей впливу, використання, поліпшення (п. 1.3.3). План - система взаємопов'язаних завдань, що визначають терміни, порядок і послідовність виконання програм, окремих робіт, операцій. Послідовність викладу матеріалу(п.1.3.2). Періодичні видання — це журнали, бюлетені та інші видання з різних галузей науки і техніки ( п. 1.2). Порівняння - процес встановлення подібності або відмінності предметів та явищ дійсності, а також знаходження спільних, притаманних різним об'єктам рис (п.1.3.3). Предмет дослідження – це такий елемент об’єкту, через який можна зрозуміти сутність об’єкту (п. 1.3.3). Предметний каталог — це каталог, в якому сконцентровані близькі за змістом матеріали в одному місці, що дуже зручно для дослідника( п. 1.2). Примітка — короткий запис, що є поясненням до якогось тексту (п. 1.4.6). Реферат — письмова доповідь, в якій зібрана інформація певного питання або проблеми (Р.2). Синтез — це метод наукового пізнання, спрямований на з'єднання раніше виділених частин предмету в єдине ціле (п. 1.3.3). Систематичний каталог — каталог, в якому картки згруповані в логічному порядку за галузями знань ( п. 1.2). Спеціальні випуски видань — це документи інформаційного, рекламного плану, аналітичні, статистичні дані з проблеми ( п. 1.2). Спостереження - цілеспрямоване, організоване сприйняття предметів і явищ (п. 1.3.3). Таблиця — це перелік, зведення статистичних даних або інших відомостей, розташованих у певному порядку й за графами ( п. 1.4.4). Теза - коротко сформульовані основні положення доповіді, лекції, повідомлення тощо (п.3.2). Тема - наукове завдання, що належить до конкретної галузі наукового дослідження (Р.2-Р.6). Титульний аркуш наукової роботи — перша сторінка роботи, в якій зазначається назва вищого навчального закладу; вид та тема роботи; прізвище, ім’я, по-батькові автора та наукового керівника роботи ( п. 1.3.1). Узагальнення — це прийом мислення, в результаті якого встановлюють загальні властивості і ознаки об'єктів (п. 1.3.3). Формалізація — це метод теоретичного дослідження, який полягає в побудові абстрактно-математичних моделей, що розкривають сутність процесів дійсності, що вивчаються (п. 1.3.3). Формула — коротка форма символічного запису інформації або загальне відношення між величинами (п. 1.4.5). З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|