Програма практики студентів магістратури з курсу Управління вищим навчальним закладом, КНУ ім. Т. Шевченка
« НазадКиївський національний університет імені Тараса ШевченкаФакультет психології Кафедра педагогіки
Програма практики студентів магістратури з курсу Управління вищим навчальним закладомспеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом”
Київ–2010
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Організація професійно-педагогічної практики регламентується Положенням про проведення практики студентів магістратури спеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом” Київського національного університету імені Тараса Шевченка, що укладено у відповідності до Положення про проведення практики студентів Київського національного університету імені Тараса Шевченка, затвердженого розпорядженням ректора № 16 від 23 березня 2007 року. Управлінська (навчально-виробнича) практика студентів є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми здобуття кваліфікаційного рівня “магістр” зі спеціальності “Управління навчальним закладом” (спеціалізація “Управління вищим навчальним закладом”). Практика майбутніх управлінців передбачає неперервність і послідовність її проведення при одержанні потрібного обсягу практичних знань і вмінь відповідно до кваліфікаційного рівня “магістр”, формування культури управлінської праці. Її проходження є обов’язковим для всіх студентів магістратури, які навчаються за спеціальністю 8.000009 – “Управління навчальним закладом”. Мета управлінської (навчально-виробничої практики): розширення, поглиблення, закріплення, систематизація та активізація психолого-педагогічних, соціально-політичних, економічних знань, посилення професійних установок (цільових, змістових, операційних), розвиток управлінських здібностей, формування управлінської культури майбутнього керівника вищого навчального закладу, стимулювання творчої інноваційної діяльності в управлінні освітою, зростання його особистості як управлінця-професіонала, мотивація подальшого професійного вдосконалення. Основні завдання управлінської (навчально-виробничої) практики:
Проведення управлінської (навчально-виробничої) практики ґрунтується на принципах:
Організація та зміст управлінської (навчально-виробничої) практики Управлінська (навчально-виробнича) практика є одним із найбільш складних і багатоаспектних видів навчальної роботи магістрів. У процесі управлінської (навчально-виробничої) практики магістри мають ознайомитися з цілісним процесом навчально-виховної роботи в усій його багатогранності та складності. Діяльність магістрів на практиці є аналогом професійної діяльності керівників вищого навчального закладу, адекватна змісту та структурі педагогічної діяльності, характеризується тією ж багатогранністю відносин і функцій, що і діяльність управлінців вищих навчальних закладів : організація навчально-виховного процесу вищого навчального закладу, дослідження інноваційних технологій навчання та виховання, здійснення аналізу відвіданих аудиторних і позаудиторних занять. Керівництво навчально-виробничою практикою магістрів здійснюють досвідчені викладачі кафедри, які брали безпосередню участь у навчальному процесі, згідно з яким проводиться практика, а також керівники різних рівнів ієрархічної підпорядкованості вищих навчальних закладів. Напередодні практики передбачається:
- метою, завданнями управлінської (навчально-виробничої) практики, їх правами та обов’язками; - літературою, яка може бути корисною під час проходження навчально-виробничої практики; - вимогами до звітної документації; - з графіками консультацій з керівником практики;
Згідно з навчальним планом, на управлінську (навчально-виробничу) практику майбутніх управлінців відводиться 12 кредитів (432 години), які поділяються на шість модулів:
База проведення практики – вищі навчальні заклади різних типів і форм власності, науково-дослідні інститути АПН України, Міністерство освіти і науки України. Вимоги до рівня знань і вмінь, які має виявити магістр під час навчально-виробничої практики Магістр повинен знати:
Магістр повинен вміти:
Відповідність виявлених знань і вмінь магістром оцінці “5” 90-100 балів – “відмінно” (А) – досконало володіють необхідним обсягом знань, умінь; творчо підходять до вирішення проблем, які виникають у реальному повсякденному житті вищого навчального закладу. Виявляють високий рівень інтелектуального, культурного розвитку. “4” 75-89 балів – “добре” (ВC) – володіють знаннями та вміннями на достатньому рівні, проте здебільшого діють за аналогією, шаблоном, копіюють звичний спосіб керівництва вищим навчальним закладом, відчувають дефіцит у прогнозуванні реакції підлеглих і студентів, нерішучість, труднощі у прийнятті рішень та їх реалізації. “3” 60-74 бали – “задовільно” (DE) – знання та вміння сформовані поверхово, в основному базуються на інтуїтивному рівні. Пошук шляхів розв’язання тієї чи іншої ситуації здебільшого здійснюють методом випробувань і помилок, бракує самостійності у прийнятті рішення. “2” 35-59 балів – “незадовільно” з можливістю повторного складання (FX) – знання часткові, не сформовано базові вміння, студент не орієнтується в підходах до вирішення професійних завдань; “2” 1-34 бали – “незадовільно” з обов’язковим повторним курсом (F) – студент не виконав програму навчально-виробничої практики у повному обсязі. Обов’язки працівників деканату:
Обов’язки методистів і групових керівників практики:
Обов’язки та права студента-практиканта: студент-практикант зобов’язаний:
Студент-практикант має право:
Старости груп повинні:
ЗМІСТ УПРАВЛІНСЬКОЇ (НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОЇ) ПРАКТИКИ НА БАЗІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУЗміст практики структурується за шістьма модулями практичної діяльності керівника вищого навчального закладу (інституту, факультету та інших структурних підрозділів):
Модуль 1. Організаторська функція діяльності керівника вищого навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу, що стосується організаторської діяльності керівника вищого навчального закладу (інституту, факультету та інших структурних підрозділів). 1.2. Ознайомитися із координацією роботи всіх ланок трудового колективу вищого навчального закладу (інституту, факультету та інших структурних підрозділів). 1.3. Вивчити стан організації роботи вищого навчального закладу (інституту, факультету та інших структурних підрозділів) з громадськістю. 1.4. Вивчити перспективний план роботи та план роботи на поточний навчальний рік вищого навчального закладу. 1.5. Взяти участь у підготовці наради з працівниками вищого навчального закладу. 1.6. Підготувати проект розпорядження, наказу. 1.7. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організаторської діяльності керівництва вищого навчального закладу.
Модуль 2. Науково-дослідницька функція діяльності керівника вищого навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу з питань науково-дослідницької роботи у вищому навчальному закладі. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з науково-дослідницької роботи у вищому навчальному закладі. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану науково-дослідницької роботи вищого навчального закладу. 1.4. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації науково-дослідницької роботи вищого навчального закладу.
Модуль 3. Навчально-методична функція діяльності керівника вищого навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу з питань навчально-методичної діяльності. 1.2. Ознайомитися з планами та протоколами засідань методичних комісій, методологічних семінарів викладачів навчальних дисциплін. 1.3. Відвідати засідання методичної комісії інститутів, факультетів, науково-методологічних семінарів і проаналізувати їх. 1.4. Вивчити досвід роботи провідних викладачів вищого навчального закладу. 1.5. Відвідати навчальні заняття та проаналізувати їх. 1.6. Розробити пропозиції щодо вдосконалення організації навчально-методичної роботи у вищому навчальному закладі.
Модуль 4. Виховна функція діяльності керівника вищого навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу з питань виховної діяльності. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з виховної роботи вищого навчального закладу освіти, а також індивідуальним планом роботи куратора академічної групи. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану виховної роботи куратора групи. 1.4. Вивчити стан організації студентського самоврядування у вищому навчальному закладі. 1.5. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації виховної роботи у вищому навчальному закладі.
Модуль 5. Фінансово-економічна та господарська функція діяльності керівника вищого навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу з питань фінансово-економічної та господарської роботи у вищому навчальному закладі. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з фінансово-економічної та господарської роботи у вищому навчальному закладі. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану фінансово-економічної та господарської роботи вищого навчального закладу. 1.4. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації фінансово-економічної та господарської роботи вищого навчального закладу.
Модуль 6. Контрольно-аналітична функція діяльності керівника вищого навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію закладу освіти з питань контрольно-аналітичної діяльності. 1.2. Ознайомитися з графіком відвідування лекційно-практичних занять; журналами, які містять аналіз відвіданих занять. 1.3. Відвідати навчальні заняття викладачів з метою моніторингу якості освіти. 1.4. Подати пропозиції щодо вдосконалення організації контрольно-аналітичної роботи у вищому навчальному закладі. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|