Методичні вказівки до виконання роботи Розробка ланцюгу поставок та оцінка ефективності його функціонування при різних схемах доставки
« НазадМЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ РОБОТИ «РОЗРОБКА ЛАНЦЮГУ ПОСТАВОК ТА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРИ РІЗНИХ СХЕМАХ ДОСТАВКИ»
ВИХІДНІ ДАНІ Студент виступає в ролі 4PLпровайдера, тобто в його обов’язки входить планування, управління та контроль за всіма логістичними процесами компанії-замовника (виробника) для досягнення оптимальних витрат на логістичні операції. Таким чином, серед задач, що постають перед провайдером є: - розрахунок оптимальних розмірів поставок (сировина / готова продукція); - оптимізація доставки вантажів; Необхідно врахувати, що виробник є резидентом України, а поставки сировини здійснюються із закордону та деякої частини готової продукції здійснюються закордон, отже серед задач провайдера буде вибір оптимальної умови поставок згідно ІНКОТЕРМС. Після визначення всіх параметрів, студент має побудувати модель руху матеріальних потоків (сировини та готової продукції) з врахуванням інших потоків, що будуть існувати в розробленій моделі (фінансові, інформаційні, сервісні). Після розрахунків та вибору маршрутів та видів транспортування необхідно заповнити необхідну супровідну документацію (крім митної вантажної декларації) за всіма поставками усією сировини та готової продукції до всіх споживачів. Документація повинна бути набрана на ПК, а не написана «від руки».
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ РОБОТИ 1. Розрахунок необхідних розмірів поставок готової продукції (ГП)1.1. Прогнозування розміру реалізації готової продукції (ГП)Для прогнозування використовується мультиплікативна модель з урахуванням значимості даних по давності. Таблиця 1
Розміри реалізації ГП за останні три роки
В одній паллеті прийняти для розрахунків – 800 кг солодощів (для розрахунків в пункті 4). тренд 2. Виробництво готової продукціїВ потужність виробничої лінії входить: виробництво цукерок та їх упакування в фірмові коробки розміром 0,4Х0,2Х0,05 та вагою 925 гр.; упакування в короби – розміром 0,5Х0,4Х0,3, таким чином в кожному коробі 24 коробки з цукерками загальною вагою нетто – 22,2 кг та брутто – 22,5 кг. Кількість робочих днів дорівнює кількості дням в місяцях в 2015 році. Поставки здійснюються щомісяця – для цього розраховується середній попит на місяць, виходячи з квартального попиту. Відповідно для поставки на січень місяць виробництво солодкої продукції має бути розпочате в листопаді-грудні попереднього року (в залежності від прогнозованого попиту на січень). Вартість виробництва – 3900 грн. / добу. Простій виробництва – 3850 грн./ добу. Вартість коробки цукерок (925 гр.) складає 35 грн. 3.1. Розрахунок часу виробництва на заводі в м. Києві Максимальна та мінімальна потужності виробничої лінії визначаються як 80 900 кг/ добу та 320 кг/ добу. 3.2. Розрахунок часу виробництва на заводі в м. Вінниця Максимальна та мінімальна потужності виробничої лінії визначаються як 8 900 кг/ добу та 370 кг/ добу.
3. Доставка готової продукції споживачамКомпанія виробляє чотири види цукерок Завод в Києві випускає продукцію видів В1, В2, а В3 та В4 – у Вінниці. Продуктивність кожного заводу розраховується з максимальної потужності виробничої лінії. Використати для оптимального рішення економіко-математичну модель. Загальні потреби розподільчих центрів (РЦ) в продукції різних видів визначається відповідно до розрахованого прогнозу по країнам (для України загальна потреба по прогнозу розподіляється в рівних частках між РЦ). Розподіл загальної потреби по видам продукції для РЦ наведений в табл. 2. Таблиця 2
Розподіл часток потреби по видам продукції для РЦ %
Необхідно врахувати, що є можливість задовольнити попит на один з видів продукції за рахунок іншого у відповідності до табл. 3. Таблиця 3
Частки попиту на продукцію, що можна замінити, для подальшого продажу
Во время прогнозирования производства 3.1. Доставка виробником солодкої продукціїДоставка готової продукції здійснюється по Україні на 4 різних РЦ виробника солодкої продукції в рівних частинах від загального попиту, що розташовані в: м. Дніпропетровськ, м. Львів, м. Одеса, м. Харків. Доставка в Росію здійснюється на склад дистрибутора, який знаходиться в м. Москва. Доставка в Грузію здійснюється на склад дистрибутора в Тбілісі, та в Узбекистані – на склад дистрибутора в Ташкенті (табл. 4 та 5). Таблиця 4
Відстані між складами, км
Таблиця 5
Дані щодо авто для доставки ГП споживачам по Україні
Технічна швидкість руху авто – 60 км/год. Врахувати повернення порожнього авто на склад та час роботи водія (стандарт 8 годин роботи /8 відпочинку, або допускається 11 годин безперервної роботи, відповідно з 10 годиною перервою). 3.2. Доставка споживачем готової продукції в країни СНДВрахувати, що у дистрибуторів аналогічний автопарк (табл. 6). Таблиця 6
Витрати дистрибуторів на доставку продукції
Після визначення оптимальних витрат визначаються умови поставки, необхідно врахувати, що будь-який вантаж має бути застрахований незалежно від вказаного терміну (даний аспект можна оговорити в договорі купівлі-продажу, якщо страхування не передбачається терміном). Вартість страхування складає 10% від вартості товару, що страхується. Відповідно треба визначити митну вартість та ПДВ, що необхідно сплачувати при імпорті товару, та ПДВ, що має бути повернутий при експорті товару.
4. Пошук оптимального маршруту доставки сировиниПідприємство-виробник солодкої продукції (м.Київ) має свій склад для сировини на території заводу, чим забезпечує її зберігання перед використанням у виробництві. Загальну потребу сировини знаходять на основі складеного прогнозу попиту на ГП. Під час вибору об’ємів поставки сировини або ГП необхідно врахувати, що товар має бути відвантажений об’ємом, не більшим за 2 квартальний період попиту. Необхідно врахувати, що сировина (какао-боби, рослинні жири та інша сировина) упакована у виробника в коробки (в одній коробці 20 кг розмелених какао-бобів та 10 кг інших видів сировини відповідно) (табл. 7). Таблиця 7
Розмір необхідного об’єму сировини та знижки при закупівлі
Необхідно визначити умову поставки по Інкотермс 2010 для оптимізації витрат по всьому ланцюгу поставки. Вантажі загальною вагою 70 кг та більше мають бути паллетизовані для більшої стійкості та забезпечення безпечної поставки. Обирається європейський стандарт пал лет: 120 см – довжина, 80 см – ширина, 15 см – висота для перевезення рослинних жирів та іншої сировини, для перевезення какао-бобів обирається FIN-паллета з розмірами 120 см – довжина, 100 см – ширина, 15 см – висота Максимальна вага, що безпечно розміщена на паллеті, не повинна перевищувати 750 кг, висота вантажу не повинна перевищувати 4.1. Доставка какао-бобів4.1.1. Відстань від виробника сировини до портів (табл. 8) Таблиця 8
Дальність між складом виробника та морським портом країни-виробника, км
4.1.2. Виробник може доставити самостійно, так як має особистий автопарк (табл. 9). Однак, необхідно врахувати вартість холостого пробігу з порту до заводу. Таблиця 9
Кількість особистого автотранспорту продавця та вартість перевезення на одне відправлення
4.1.3. У випадку доставки какао-бобів силами покупця, використати для розрахунку дані наведені в табл. 10. Таблиця 10
Вартість перевезення автотранспортом в Індонезії та Малайзії на одне відправлення
Завантаження на складі виробника какао-бобів виконується за його рахунок та не враховується в загальній вартості ланцюга поставки. Технічна швидкість будь-якого виду автомобільного транспорту складає 60 км/год. (розрахунок показати як «годин : хвилин»). Для визначення виду автомобільного транспорту скористатися даними табл. 11. Таблиця 11
Характеристики автомобільного транспорту
4.1.4. Після доставки товару в морський порт Індонезії / Малайзії, вантаж треба завантажити в контейнер, необхідно обрати оптимальний для даної поставки морський контейнер (табл. 12). Таблиця 12
Характеристика та вартість контейнера
4.1.5. Вартість завантаження паллет з какао-бобами в контейнер (табл. 13). Таблиця 13
Вартість завантаження паллет з какао-бобами в контейнер, USD/ 1 паллета
4.1.6. Наступним етапом є завантаження контейнера на судно стивідорною компанією, що прямує в порт Бельгії або Нідерландів. Табл. 14 представлені витрати на послуги стивідорних компаній. Таблиця 14
Вартість послуг стивідорних компаній, USD/ футовий контейнер
4.1.7. Далі є оформлення морського коносаменту судовим оператором, де визначається вартість морського перевезення (табл. 15). Таблиця 15
Вартість морського перевезення
Час на рух контейнеровоза прийняти 30 вузлів = 55,56 км/год. 4.1.8. В порту прибуття контейнер має бути вивантажений з судна стівідорною компанією (табл. 16) та переміщений на митний склад, де товар перевантажується з контейнера відповідальною особою в автомобільний транспорт (наприклад, тент, напівпричеп) або контейнер завантажується на автомобільний транспорт (контейнеровоз) та доставляється до складу заводу в м. Києві та Вінниці, вартісні характеристики наведені в табл. 17. Таблиця 16
Вартість послуг стівідорних компаній, USD/ футовий контейнер
Таблиця 17
Вартість доставки з порту Антверпен/ Амстердам до Києва/ Вінниці (завод покупця)
Технічна швидкість автотранспорту по Європі та Україні складає - 60 км/ год. Необхідно врахувати, що у випадку доставки з порту до Києва какао-бобів в контейнері, необхідно врахувати вартість доставки пустого контейнера в порт (час на розвантаження контейнера в Києві на складі складає 20 хв.), а також оплату за невчасне повернення контейнера оператору – термін після вивезення з морського порту (detention) – 7 діб, кожна додаткова доба коштує 39 USD/ доба. Під час розрахунку часу доставки з європейських портів врахувати безперервну норму роботи водія у розмірі 8 годин (не більше 11 годин відповідно до норм ЄСТР) та час відпочинку – 8 годин. 4.2. Доставка рослинних жирів4.2.1. Доставка з Бельгії (склад в Антверпені) та Нідерландів (склад в Роттердамі). Дані щодо відстані та вартості перевезення в залежності від виконавця між складом постачальником рослинних жирів та митним складом у відповідних портах наведенні в табл. 18 та 19. Таблиця 18
Кількість особистого автотранспорту продавця та вартість перевезення на одне відправлення
Необхідно врахувати повернення автотранспорту на склад виробника. Таблиця 19 Вартість перевезення автотранспортом зі складу виробника рослинних жирів до митного складу силами покупця
Завантаження на складі виробника рослинних жирів виконується за його рахунок та не враховується в загальній вартості ланцюга поставки. Технічна швидкість будь-якого виду автомобільного транспорту складає 60 км/год. Вартість та час на проходження митних процедур на митному складі наведені в табл. 20. Таблиця 20
Вартість на послуги та час на розвантажувальні та завантажувальні роботи (РЗР) та митні процедури в автомобіль на митному складі
4.3. Доставка «іншої сировини» Доставка здійснюється зі складів українських постачальників (постачальники знаходяться в Херсоні та Миколаєві). Необхідно визначити оптимальні витрати так, як доставку може здійснювати як продавець сировини, так і покупець. У кожного є для цього в парку автомобілі типу Газель (максимальне завантаження – 1,5 тонни). Таблиця 21
Показники доставки української сировини по Україні
Після визначення оптимальних витрат визначаються умови поставки, необхідно врахувати, що будь-який вантаж має бути застрахований незалежно від вказаного терміну (даний аспект можна оговорити в договорі купівлі-продажу, якщо страхування не передбачається терміном). Вартість страхування складає 20% від вартості товару, що страхується. Відповідно треба визначити митну вартість та ПДВ, що необхідно сплачувати при імпорті товару, та ПДВ, що має бути повернутий при експорті товару. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|