Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 2114 Методичні вказівки до виконання роботи Розробка ланцюгу поставок та оцінка ефективності його функціонування при різних схемах доставки

Методичні вказівки до виконання роботи Розробка ланцюгу поставок та оцінка ефективності його функціонування при різних схемах доставки

« Назад

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ РОБОТИ «РОЗРОБКА ЛАНЦЮГУ ПОСТАВОК ТА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРИ РІЗНИХ СХЕМАХ ДОСТАВКИ»

ВИХІДНІ ДАНІ 

Студент виступає в ролі 4PLпровайдера, тобто в його обов’язки входить планування, управління та контроль за всіма логістичними процесами компанії-замовника (виробника) для досягнення оптимальних витрат на логістичні операції.

Таким чином, серед задач, що постають перед провайдером є:

- розрахунок оптимальних розмірів поставок (сировина / готова продукція);

- оптимізація доставки вантажів;

Необхідно врахувати, що виробник є резидентом України, а поставки сировини здійснюються із закордону та деякої частини готової продукції здійснюються закордон, отже серед задач провайдера буде вибір оптимальної умови поставок згідно ІНКОТЕРМС.

Після визначення всіх параметрів, студент має побудувати модель руху матеріальних потоків (сировини та готової продукції) з врахуванням інших потоків, що будуть існувати в розробленій моделі (фінансові, інформаційні, сервісні).

Після розрахунків та вибору маршрутів та видів транспортування необхідно заповнити необхідну супровідну документацію (крім митної вантажної декларації) за всіма поставками усією сировини та готової продукції до всіх споживачів. Документація повинна бути набрана на ПК, а не написана «від руки».

 

ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ РОБОТИ

1. Розрахунок необхідних розмірів поставок готової продукції (ГП)

1.1. Прогнозування розміру реалізації готової продукції (ГП)

Для прогнозування використовується мультиплікативна модель з урахуванням значимості даних по давності. 

Таблиця 1

Розміри реалізації ГП за останні три роки

Рік

Місяць

Кільк. роб. днів

Місячне споживання (Україна), паллет

Місячне споживання (Росія), паллет

Місячне споживання (Грузія), паллет

Місячне споживання (Узбекистан), кг

2012

січ

19

640

600

390

480

лют

20

640

640

430

430

бер

22

680

630

400

440

кві

21

650

610

440

430

тра

17

720

440

380

400

чер

22

690

530

440

340

лип

21

710

470

370

410

сер

20

750

570

410

350

вер

22

740

500

380

410

жов

22

620

600

440

370

лис

21

680

590

395

450

гру

23

740

720

450

420

2013

січ

19

650

610

385

479

лют

20

630

660

429

425

бер

22

690

620

385

465

кві

21

640

600

441

429

тра

17

710

430

392

412

чер

22

710

540

438

352

лип

21

720

465

377

414

сер

20

770

565

420

368

вер

22

780

495

375

423

жов

22

690

590

430

385

лис

21

750

560

385

445

гру

23

810

700

441

418

2014

січ

19

660

618

389

487

лют

20

637

679

430

431

бер

22

689

619

387

476

кві

21

635

658

445

430

тра

17

701

458

394

422

чер

22

707

542

441

368

лип

21

739

471

393

421

сер

20

784

565

432

372

вер

22

789

491

381

428

жов

22

702

587

434

384

лис

21

761

548

388

446

гру

23

817

679

446

417

В одній паллеті прийняти для розрахунків – 800 кг солодощів (для розрахунків в пункті 4).

тренд 

2. Виробництво готової продукції

В потужність виробничої лінії входить: виробництво цукерок та їх упакування в фірмові коробки розміром 0,4Х0,2Х0,05 та вагою 925 гр.; упакування в короби – розміром 0,5Х0,4Х0,3, таким чином в кожному коробі 24 коробки з цукерками загальною вагою нетто – 22,2 кг та брутто – 22,5 кг.

Кількість робочих днів дорівнює кількості дням в місяцях в 2015 році.

Поставки здійснюються щомісяця – для цього розраховується середній попит на місяць, виходячи з квартального попиту. Відповідно для поставки на січень місяць виробництво солодкої продукції має бути розпочате в листопаді-грудні попереднього року (в залежності від прогнозованого попиту на січень).

Вартість виробництва – 3900 грн. / добу.

Простій виробництва – 3850 грн./ добу.

Вартість коробки цукерок (925 гр.) складає 35 грн.

3.1. Розрахунок часу виробництва на заводі в м. Києві

Максимальна та мінімальна потужності виробничої лінії визначаються як 80 900 кг/ добу та 320 кг/ добу.

3.2. Розрахунок часу виробництва на заводі в м. Вінниця

Максимальна та мінімальна потужності виробничої лінії визначаються як 8 900 кг/ добу та 370 кг/ добу.

 

3. Доставка готової продукції споживачам

Компанія виробляє чотири види цукерок Завод в Києві випускає продукцію видів В1, В2, а В3 та В4 – у Вінниці. Продуктивність кожного заводу розраховується з максимальної потужності виробничої лінії. Використати для оптимального рішення економіко-математичну модель.

Загальні потреби розподільчих центрів (РЦ) в продукції різних видів визначається відповідно до розрахованого прогнозу по країнам (для України загальна потреба по прогнозу розподіляється в рівних частках між РЦ).

Розподіл загальної потреби по видам продукції для РЦ наведений в табл. 2.

Таблиця 2

Розподіл часток потреби по видам продукції для РЦ %

РЦ

В1

В2

В3

В4

1

Харків

40

30

20

10

2

Львів

25

20

10

45

3

Дніпропетровськ

25

15

25

35

4

Одеса

35

25

15

25

5

Москва

35

35

15

15

6

Тбілісі

15

35

35

15

7

Ташкент

30

30

20

20

Необхідно врахувати, що є можливість задовольнити попит на один з видів продукції за рахунок іншого у відповідності до табл. 3.

Таблиця 3

Частки попиту на продукцію, що можна замінити, для подальшого продажу

РЦ

частина попиту, що можна замінити (%)

Взаємозамінні види

Харків

10

В1, В2

 

20

В3, В4

Львів

10

В1, В3

 

5

В2, В4

Дніпропетровськ

10

В1, В2

 

5

В3, В4

Одеса

5

В1, В3

 

10

В2, В4

Москва

5

В1, В2

 

10

В3, В4

Тбілісі

5

В1, В3

 

15

В2, В4

Ташкент

10

В1, В2

 

15

В3, В4

Во время прогнозирования производства 

3.1. Доставка виробником солодкої продукції

Доставка готової продукції здійснюється по Україні на 4 різних РЦ виробника солодкої продукції в рівних частинах від загального попиту, що розташовані в: м. Дніпропетровськ, м. Львів, м. Одеса, м. Харків. Доставка в Росію здійснюється на склад дистрибутора, який знаходиться в м. Москва. Доставка в Грузію здійснюється на склад дистрибутора в Тбілісі, та в Узбекистані – на склад дистрибутора в Ташкенті (табл. 4 та 5).

Таблиця 4

Відстані між складами, км

Маршрут до

Відстань з Києва

Відстань з Вінниці

РЦ м. Харків

562

709

РЦ м. Львів

548

353

РЦ м. Дніпропетровськ

477

574

РЦ м. Одеса

469

433

РЦ м. Москва

868

1084

РЦ м. Тбілісі

1856

1799

РЦ м. Ташкент

3776

4035

Таблиця 5

Дані щодо авто для доставки ГП споживачам по Україні

Авто/ Макс.завантаження, т

Макс. кількість ящиків

Вартість доставки, грн./ км

Газ 2705 (Газель), 1,5

100

6,3

Volvo FH16, 12,9

315

6,4

Volvo FH12+SHMITZ, 27

792

7,3

Технічна швидкість руху авто – 60 км/год. Врахувати повернення порожнього авто на склад та час роботи водія (стандарт 8 годин роботи /8 відпочинку, або допускається 11 годин безперервної роботи, відповідно з 10 годиною перервою).

3.2. Доставка споживачем готової продукції в країни СНД

Врахувати, що у дистрибуторів аналогічний автопарк (табл. 6).

Таблиця 6

Витрати дистрибуторів на доставку продукції

Країна

Авто/ Макс.завантаження, т

Вартість доставки, грн./ км

Росія

Газ 2705 (Газель), 1,5

6,2

Volvo FH16, 12,9

6,1

Volvo FH12+SHMITZ, 27

6,8

Грузія

Газ 2705 (Газель), 1,5

6,9

Volvo FH16, 12,9

6,65

Volvo FH12+SHMITZ, 27

7,2

Узбекистан

Газ 2705 (Газель), 1,5

6,75

Volvo FH16, 12,9

7,65

Volvo FH12+SHMITZ, 27

6,85

Після визначення оптимальних витрат визначаються умови поставки, необхідно врахувати, що будь-який вантаж має бути застрахований незалежно від вказаного терміну (даний аспект можна оговорити в договорі купівлі-продажу, якщо страхування не передбачається терміном). Вартість страхування складає 10% від вартості товару, що страхується.

Відповідно треба визначити митну вартість та ПДВ, що необхідно сплачувати при імпорті товару, та ПДВ, що має бути повернутий при експорті товару.

 

4. Пошук оптимального маршруту доставки сировини

Підприємство-виробник солодкої продукції (м.Київ) має свій склад для сировини на території заводу, чим забезпечує її зберігання перед використанням у виробництві.

Загальну потребу сировини знаходять на основі складеного прогнозу попиту на ГП.

Під час вибору об’ємів поставки сировини або ГП необхідно врахувати, що товар має бути відвантажений об’ємом, не більшим за 2 квартальний період попиту.

Необхідно врахувати, що сировина (какао-боби, рослинні жири та інша сировина) упакована у виробника в коробки (в одній коробці 20 кг розмелених какао-бобів та 10 кг інших видів сировини відповідно) (табл. 7).

Таблиця 7

Розмір необхідного об’єму сировини та знижки при закупівлі

Какао-боби (кг)

Рослинні жири (кг)

Інші складові (кг)

 

80% від загальної кількості прогнозованої ГП

15% від загальної кількості прогнозованої ГП

5% від загальної кількості прогнозованої ГП

 

ПАКЕТ * (0,4Х0,4Х0,2м)

ПАКЕТ * (0,2Х0,2Х0,1м)

ПАКЕТ* (0,3Х0,3Х0,1м)

 

20КГ/ 1 КОРОБ

10 КГ/ 1 КОРОБ

10 КГ/1 КОРОБ

 

* - округлення виконується в більшу сторону

 

Какао-боби, USD/т

Рослинні жири, євро/т

Інша сировина, грн./ кг

<5 т

0,11

<1,0 т

0,19

< 600 кг

29

5-15,0 т

0,06

1,6 – 2,5 т

0,14

600 - 900 кг

27

> 15,0 т

0,01

> 2,5 т

0,12

> 900 кг

19

Необхідно визначити умову поставки по Інкотермс 2010 для оптимізації витрат по всьому ланцюгу поставки.

Вантажі загальною вагою 70 кг та більше мають бути паллетизовані для більшої стійкості та забезпечення безпечної поставки. Обирається європейський стандарт пал лет: 120 см – довжина, 80 см – ширина, 15 см – висота для перевезення рослинних жирів та іншої сировини, для перевезення какао-бобів обирається FIN-паллета з розмірами 120 см – довжина, 100 см – ширина, 15 см – висота Максимальна вага, що безпечно розміщена на паллеті, не повинна перевищувати 750 кг, висота вантажу не повинна перевищувати
180 см з врахуванням висоти піддона.

4.1. Доставка какао-бобів

4.1.1. Відстань від виробника сировини до портів (табл. 8)

Таблиця 8

Дальність між складом виробника та морським портом країни-виробника, км

Остання цифра залікової книжки

Індонезія, порт Тан'юнгпріорк

Малайзія, порт Куантан

 5 – 9

200

140

4.1.2. Виробник може доставити самостійно, так як має особистий автопарк (табл. 9). Однак, необхідно врахувати вартість холостого пробігу з порту до заводу.

Таблиця 9

Кількість особистого автотранспорту продавця та вартість перевезення на одне відправлення

Остання цифра залікової книжки

Індонезійський виробник

Малайзійський виробник

5 – 9

1 одиниця – усереднений п’ятитонник. Вартість перевезення – (0,74) USD/км

1 одиниця – усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,66) USD/км

1 одиниця – усереднений десятитонник

Вартість перевезення – (0,76) USD/км

1 одиниця – усереднений п’ятитонник

Вартість перевезення – (0,72) USD/км

 

1 одиниця – усереднений десятитонник

Вартість перевезення – (0,74) USD/км

4.1.3. У випадку доставки какао-бобів силами покупця, використати для розрахунку дані наведені в табл. 10.

Таблиця 10

Вартість перевезення автотранспортом в Індонезії та Малайзії на одне відправлення

Остання цифра залікової книжки

Індонезія

Малайзія

5 – 9

усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,88) USD/км

усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,9) USD/км

усереднений п’ятитонник. Вартість перевезення – (1) USD/км

усереднений п’ятитонник

Вартість перевезення – (0,97) USD/км

усереднений десятитонник

Вартість перевезення – (1,02) USD/км

усереднений десятитонник

Вартість перевезення – (1) USD/км

Єврофура. Вартість перевезення – (2,04) USD/км

Єврофура. Вартість перевезення – (2,86) USD/км

Завантаження на складі виробника какао-бобів виконується за його рахунок та не враховується в загальній вартості ланцюга поставки.

Технічна швидкість будь-якого виду автомобільного транспорту складає 60 км/год. (розрахунок показати як «годин : хвилин»).

Для визначення виду автомобільного транспорту скористатися даними табл. 11.

Таблиця 11

Характеристики автомобільного транспорту

Характеристика

1,5 т

Усереднений тритонник

Усереднений п’ятитонник

Усереднений десятитонник

Єврофура

Вантажопідйомність, т

1,5

3,0

5,0

10,0

20,0

Корисний об’єм, м3

9,0

16,0

40,0

54,0

90,0

Внутрішня висота кузова, м

1,7

2,07

2,35

2,8

2,7

Внутрішня ширина кузова, м

1,7

2,12

2,45

2,45

2,45

Внутрішня довжина кузова, м

3,0

3,7

7,0

8,0

13,6

МАХ Паллето-місць, од. Євро / FIN

4 / 3

6 / 6

17 / 14

20 / 16

33 / 26

4.1.4. Після доставки товару в морський порт Індонезії / Малайзії, вантаж треба завантажити в контейнер, необхідно обрати оптимальний для даної поставки морський контейнер (табл. 12).

Таблиця 12

Характеристика та вартість контейнера

 Загальна кількість європаллет/ FIN – 11 од. / 10 од.

Контейнер стандартний (20 футовий)

Зовнішні розміри

Внутрішні розміри

Розмір дверей

Тара, кг

2200

Довжина, м

6,06

5,90

 

Вага вантажу, кг

21700

Ширина, м

2,44

2,35

2,34

Об’єм, куб. м

33,3

Висота, м

2,59

2,40

2,29

 Загальна кількість європаллет / FIN – 24 од. / 21 од.

Контейнер стандартний (40 футовий)

Зовнішні розміри

Внутрішні розміри

Розмір дверей

Тара, кг

3980

Довжина, м

12,19

12,03

 

Вага вантажу, кг

26500

Ширина, м

2,44

2,35

2,34

Об’єм, куб. м

67,2

Висота, м

2,59

2,40

2,29

4.1.5. Вартість завантаження паллет з какао-бобами в контейнер (табл. 13).

Таблиця 13

Вартість завантаження паллет з какао-бобами в контейнер, USD/ 1 паллета

Остання цифра залікової книжки

5 - 9

Індонезія, порт Тан'юнгпріорк

10

Малайзія, порт Куантан

11

4.1.6. Наступним етапом є завантаження контейнера на судно стивідорною компанією, що прямує в порт Бельгії або Нідерландів. Табл. 14 представлені витрати на послуги стивідорних компаній.

Таблиця 14

Вартість послуг стивідорних компаній, USD/ футовий контейнер

Остання цифра залікової книжки

 

 

5 - 9

Індонезія, порт Тан'юнгпріорк

20 футовий контейнер

 

700

40 футовий контейнер

 

800

Малайзія, порт Куантан

20 футовий контейнер

 

540

40 футовий контейнер

 

640

4.1.7. Далі є оформлення морського коносаменту судовим оператором, де визначається вартість морського перевезення (табл. 15).

Таблиця 15

Вартість морського перевезення

Остання цифра залікової книжки

Порт прибуття

Відстань, км

Вартість, USD/ 20 футовий контейнер

Вартість, USD/ 40 футовий контейнер

5 - 9

5 - 9

Індонезія, порт Тан'юнгпріорк

Бельгія, порт Антверпен

13737,36

320

340

Нідерланди, порт Амстердам

13763,11

580

610

Малайзія, порт Куантан

Бельгія, порт Антверпен

13600,57

310

330

Нідерланди, порт Амстердам

13611,83

295

330

Час на рух контейнеровоза прийняти 30 вузлів = 55,56 км/год. 

4.1.8. В порту прибуття контейнер має бути вивантажений з судна стівідорною компанією (табл. 16) та переміщений на митний склад, де товар перевантажується з контейнера відповідальною особою в автомобільний транспорт (наприклад, тент, напівпричеп) або контейнер завантажується на автомобільний транспорт (контейнеровоз) та доставляється до складу заводу в м. Києві та Вінниці, вартісні характеристики наведені в табл. 17.

Таблиця 16

Вартість послуг стівідорних компаній, USD/ футовий контейнер

Остання цифра залікової книжки

 

5 - 9

Бельгія, порт Антверпен

20 футовий контейнер

29

40 футовий контейнер

44

Нідерланди, порт Амстердам

20 футовий контейнер

27

40 футовий контейнер

37

Таблиця 17

Вартість доставки з порту Антверпен/ Амстердам до Києва/ Вінниці (завод покупця)

Порт прибуття

Відстань, км

Тип автотранспорту

Вартість, грн/ км

5 - 9

Бельгія, порт Антверпен

2091

Усереднений тритонник

7,2

Усереднений п’ятитонник

6,1

Усереднений десятитонник

8,1

Усереднений двадцятитонник (євро фура)

10,2

контейнеровоз

8,3

Нідерланди, порт Амстердам

2081

Усереднений тритонник

7,05

Усереднений п’ятитонник

7,19

Усереднений десятитонник

9

Усереднений двадцятитонник (євро фура)

7,45

контейнеровоз

7,95

Технічна швидкість автотранспорту по Європі та Україні складає - 60 км/ год.

Необхідно врахувати, що у випадку доставки з порту до Києва какао-бобів в контейнері, необхідно врахувати вартість доставки пустого контейнера в порт (час на розвантаження контейнера в Києві на складі складає 20 хв.), а також оплату за невчасне повернення контейнера оператору – термін після вивезення з морського порту (detention) – 7 діб, кожна додаткова доба коштує 39 USD/ доба.

Під час розрахунку часу доставки з європейських портів врахувати безперервну норму роботи водія у розмірі 8 годин (не більше 11 годин відповідно до норм ЄСТР) та час відпочинку – 8 годин. 

4.2. Доставка рослинних жирів

4.2.1. Доставка з Бельгії (склад в Антверпені) та Нідерландів (склад в Роттердамі). Дані щодо відстані та вартості перевезення в залежності від виконавця між складом постачальником рослинних жирів та митним складом у відповідних портах наведенні в табл. 18 та 19.

Таблиця 18

Кількість особистого автотранспорту продавця та вартість перевезення на одне відправлення

Остання цифра залікової книжки

Виробник (Бельгія)

Виробник (Нідерланди)

5 – 9

Відстань, км

123 (Бельгія)

 

та

 

127

(Нідерланди)

1 одиниця – усереднений півторатонник. Вартість перевезення – (0,68) євро/км

1 одиниця – усереднений півторатонник. Вартість перевезення – (0,51) євро/км

1 одиниця - усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,51) євро/км

1 одиниця - усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,575) євро/км

1 одиниця – усереднений п’ятитонник

Вартість перевезення – (0,64) євро/км

1 одиниця – усереднений п’ятитонник

Вартість перевезення – (0,81) євро/км

Необхідно врахувати повернення автотранспорту на склад виробника.

Таблиця 19

Вартість перевезення автотранспортом зі складу виробника рослинних жирів до митного складу силами покупця

Остання цифра залікової книжки

Бельгія

Нідерланди

5 – 9

усереднений півторатонник. Вартість перевезення – (0,98) євро/км

усереднений півторатонник. Вартість перевезення – (0,82) євро/км

усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,99) євро/км

усереднений тритонник. Вартість перевезення – (0,93) євро/км

усереднений п’ятитонник. Вартість перевезення – (1,03) євро/км

усереднений п’ятитонник

Вартість перевезення – (1) євро/км

усереднений десятитонник

Вартість перевезення – (1,39) USD/км

усереднений десятитонник

Вартість перевезення – (1,29) євро/км

Єврофура. Вартість перевезення – (2,04) євро/км

Єврофура. Вартість перевезення – (2,05) євро/км

Завантаження на складі виробника рослинних жирів виконується за його рахунок та не враховується в загальній вартості ланцюга поставки.

Технічна швидкість будь-якого виду автомобільного транспорту складає 60 км/год.

Вартість та час на проходження митних процедур на митному складі наведені в табл. 20.

Таблиця 20

Вартість на послуги та час на розвантажувальні та завантажувальні роботи (РЗР) та митні процедури в автомобіль на митному складі

№ остання цифра в ЗК

5-9

Митний склад

Час на митні процедури, год

Вартість, євро/1 паллет

Антверпен

3,9

1,2

Амстердам

-0,7

0,71

4.3. Доставка «іншої сировини»

Доставка здійснюється зі складів українських постачальників (постачальники знаходяться в Херсоні та Миколаєві). Необхідно визначити оптимальні витрати так, як доставку може здійснювати як продавець сировини, так і покупець. У кожного є для цього в парку автомобілі типу Газель (максимальне завантаження – 1,5 тонни).

Таблиця 21

Показники доставки української сировини по Україні

Остання цифра залікової книжки

5 – 9

Вартість доставки постачальником сировини, грн./ км

7,1

Вартість доставки покупцем сировини, грн./ км

7,3

Відстань «склад постачальника сировини, Херсон – склад покупця Київ», км

549 до складу в Києві

486 до складу в Вінниця

Відстань «склад постачальника сировини, Миколаїв – склад покупця Київ», км

466 до складу в Києві

520 складу в Вінниця

Технічна швидкість транспорту, км/ год.

60

Після визначення оптимальних витрат визначаються умови поставки, необхідно врахувати, що будь-який вантаж має бути застрахований незалежно від вказаного терміну (даний аспект можна оговорити в договорі купівлі-продажу, якщо страхування не передбачається терміном). Вартість страхування складає 20% від вартості товару, що страхується.

Відповідно треба визначити митну вартість та ПДВ, що необхідно сплачувати при імпорті товару, та ПДВ, що має бути повернутий при експорті товару.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!