Методичні вказівки та завдання для написання курсових робіт для спеціальності Правознавство, НУ ЛП
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Циклова комісія фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності «Правознавство»
ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВАМЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ НАПИСАННЯ КУРСОВИХ РОБІТпідготовки Молодший спеціаліст з права (назва освітньо-кваліфікаційного рівня) напряму 5.03040 Право (шифр і назва напряму) спеціальності 5.03040101 Правознавство (шифр і назва спеціальності)
Львів 2013 рік
Теорія держави і права. Методичні вказівки та завдання для написання курсових робіт з курсу теорії держави і права для студентів за напрямом підготовки «Право», спеціальності «Правознавство». Розробник: Тримбуляк Віктор Тадейович, спеціаліст вищої категорії , викладач-методист ЛТЕК НУ «Львівська політехніка Методичні вказівки та завдання для написання курсових робіт з курсу теорії держави і праварозглянутота схвалено на засіданні предметної циклової комісії фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності «Правознавство».
Пояснювальна запискаНавчальний процес у ЛТЕК НУ «Львівська політехніка» передбачає різні форми індивідуальної, самостійної та наукової роботи студентів, зокрема, виконання курсової роботи; рівень підготовки якої значною мірою свідчить про ступінь засвоєння студентом здобутих знань, його грамотність, загальну культуру та ерудицію. Мета курсової роботи:- розвинути здібності студента до поглибленого аналізу наукової літератури, чинних нормативно-правових актів і матеріалів юридичної практики; - виробити вміння систематизувати та узагальнювати науковий і практичний матеріал, критично його оцінювати; - закріпити навички формувань загальнотеоретичних понять, аргументовного, логічного, грамотного викладу положень теорії права та держави; -навчити студентів застосовувати ці положення для аналізу юридичної практики; Виконання курсової роботи повинно сприяти формуванню студентом навичок творчої, дослідницької роботи. Основна мета виконання курсової роботи – глибоко і творчо вивчити одне з конкретних питань теорії і практики певної дисципліни, оволодіти методами наукового дослідження. У процесі роботи студенти вдосконалюють і розвивають такі навички та вміння: - самостійно формулювати проблему дослідження; - визначати мету, основні завдання, предмет, об′єкт дослідження; - здійснювати пошук і добір потрібної наукової інформації; - аналізувати юридичну практику; - логічно і аргументовано висловлювати свої думки, пропозиції, робити висновки; - правильно оформляти науково-дослідницький матеріал; - публічно захищати підготовлену роботу, зокрема, робити наукові повідомлення, відповідати на запитання захищати свою точку зору тощо. Мета цієї методичної розробки – допомогти студентам в написанні та оформлені курсової роботи. В основу покладено вимоги нормативних документів (державних стандартів) щодо оформлення складових роботи, а також в різних дослідницьких матеріалах.
I. Вимоги до виконання курсової роботиПерш ніж розпочати писа курсову роботу, студент повинен ознайомитися з основними вимогами до її виконання
- вивчення достатньої кількості опублікованих джерел (книг, журнальних статей та інших розробок) вітчизняних і зарубіжних авторів; - систематизація та аналіз різних думок і підходів, формування власної точки зору на розглядувану проблему; - порівняння теоретичних поглядів вчених і практичної діяльності; - розробка висновків, рекомендацій. Грамотність оформлення. Це важлива вимога до курсової роботи, що підвищить її якість. У роботі не повинно бути граматичних та стилістичних помилок. Необхідно дотримуватись правил цитування, оформлення зносок, списку використаної літератури. Крім того, виконання цієї вимоги виховує у студента культуру оформлення наукових праць, яка може знадобитись в майбутній практичній діяльності. ІІ. Основні етапи підготовки курсової роботиКурсова робота є результатом вивчення певного циклу дисциплін чи будь-якої окремої навчальної дисципліни. Підготовка курсової роботи охоплює кілька етапів: 1. Добір теми курсової роботи Тематика курсових робіт визначається змістом навчальних курсів; розробляється і затверджується цикловою комісією юридичних дисциплін. Тема курсової роботи має становити інтерес для студента, бути пов′язаною з його діяльністю і сприяти максимальному використанню здобутих знань і практичного досвіду. Студент має право запропонувати свою тему курсової роботи, але при цьому він повинен обгрунтувати викладачу доцільність її розробки. Тематика курсових робіт додається до даних методичних вказівок і доводиться до відома студентів. Студенти повинні вибрати тему і повідомити про це старосту групи, який подає списки обраних тем з прізвищами студентів, які будуть їх виконувати викладачеві. З дозволу викладача студент вправі вибрати, в рамках навчальної програми, тему курсової роботи не зазначену у переліку. Обрання однієї і тієї теми декількома студентами не рекомендується. Якщо у вказаний строк студент не вибрав тему, викладач може самостійно призначити йому тему курсової роботи. 2. Формування мети та основних завдань курсової роботи. Залежно від того, наскільки зрозуміло і точно сформульовано мету, настільки вдалими будуть її основні завдання, план, органі зація виконання, стиль викладу. Правильне визначення мети роботи дасть змогу студентам виокремити в ній основний напрямок дослідження, упорядкувати пошук і аналіз матеріалу, підвищити якість роботи,уникнути загальних міркувань. Приклади формулювання мети курсової роботи: - “Мета курсової роботи – розглянути існуючі типи підприємницьких структур і докладно проаналізувати функціонування колективного підприємства з обмеженою відповідальністю”; - “Мета курсової роботи – розкрити понятття і ознаки обставин що виключають злочинність діяння, а саме необхідної оборони, уявної оборони, затримання особи, що вчинила злочин та крайньої необхідності, а також умови їх правомірності”; - “Мета роботи – проаналізувати соціально-психологічні умови ефективного керівництва трудовим колективом”. Мета курсової роботи повинна бути тісно пов′язана з назвою її теми. На основі сформульованої мети студент має визначити основні завдання, які необхідно розв′язати в процесі виконання курсової роботи. Завдання повинні конкретизувати основну мету роботи; їх визначення пов′язане з назвами основних розділів. 3. Підбір літератури та інших джерел. Роботу над темою необхідно починати із загального ознайомлення з нею: прочитати відповідні розділи з підручника, посібника, конспекта лекції тощо. Після цього підібрати нормативні акти, спеціальну літературу, матеріали юридичної практики та інші джерела у відповідності з темою роботи, узгодити їх з науковим керівництвом та опрацювати. Підбір джерел здійснюється у відповідності з рекомендаціями наукового керівника після вивчення бібліографічних показників і каталогів у бібліотеках. Спеціальна література вибірково додається до цих методичних вказівок. Необхідний перелік літератури та законодавства подано в навчальних програмах. У процесі вивчення літератури потрібно робити виписки і записи, поступово групуючи матеріал з окремих питань. 4. Складання плану курсової роботи. Після попереднього вивчення навчального матеріалу та нових публікацій за добраною темою, необхідно скласти розгорнутий план із зазначенням основних розділів і підрозділів роботи, який потрібно узгодити з науковим керівником. План курсової роботи є відбиттям її структури, під якою розуміється порядок компонування і взаємозв′язок окремих її частин. Виконані розділи роботи студент подає на розгляд науковому керівнику і відповідно до його зауважень уточнює, доповнює і в разі потреби доопрацьовує. Так, наприклад,при виконанні роботи на тему: “Система права”, план може передбачати такі позиції: Вступ 1.Поняття та ознаки системи права. 2.Елементи системи права: юридична норма та інститут права. 3.Критерії побудови системи права. Предмет та метод правового регулювання. 4.Галузі сучасного права України. Висновок Список використаної літератури План роботи необхідно узгодити з керівником курсової роботи. 5. Виклад матеріалу курсової роботи. Матеріал роботи студент повинен викладати послідовно, логічно взаємопов′язувати окремі його частини, повністю розкривати тему роботи. Для цього необхідно приділити увагу сучасним теоретичним і методичним розробкам, розглянути і творчо осмислити відповідну наукову літературу та періодичні видання, визначити своє ставлення до дискусійних питань теми роботи. На основі аналізу опрацьованого матеріалу, особистих вражень та узагальнень потрібно зробити необхідні висновки, висвітлити досягнуті успіхи, зазначити існуючі недоліки, а також висловити пропозиції щодо можливостей подальшого покращення діяльності об′єкта досліджень. При формулюванні відповідей на конкретні питання плану роботи використовуються різні способи. Проте студент повинен враховувати специфіку предмета по якому пишеться курсова робота. Особлива увага повинна подаватись формулюванню відповідних питань (з врахуванням існуючих в юридичній літературі точок зору), розкриттю і обгрунтуванню суттєвих рис, властивостей, закономірностей,принципів, тенденцій розвитку тих чи інших державно-правових явищ. Курсова робота повинна мати аналітичний, а не описовий характер. 6. Подання курсової роботи науковому керівнику на рецензування. Не пізніше, ніж за два тижні до захисту студент подає курсову роботу науковому керівнику, який рецензує її та оцінює за чотирьох бальною системою. У рецензії науковий керівник дає її стислу характеристику, оцінює теоретичний рівень,глибину проведенних досліджень, доцільність і обгрунтованість запропонованих рекомендацій, переваги та недоліки, якість і відповідність оформлення методичним рекомендаціям. Зразок рецензування показує, що в курсових роботах зустрічаються такі недоліки: - відхід від теми (тема курсової роботи передбачає розкриття одних питань, а фактично розкриваються інші); - безсистемний виклад матеріалу, повторення одних і тих самих положень; - логічні помилки, невміння виокремити головне; - невдале поєднання теорії з фактичним матеріалом; - переписування з друкованих видань; - недотримання методичних вказівок щодо оформлення роботи. Уразі негативної оцінки курсова робота разом з рецензією повертається студенту, який повинен доопрацювати її з урахуванням зауважень і лише після цього доопрацюваний варіант з рецензією подати науковому керівнику для повторної перевірки. Якщо попередня оцінка позитивна, студент допускається та готується до захисту курсової роботи. 7. Захист курсової роботи. Захист курсових робіт у дні та години, вказані у графіку захисту курсових робіт. Графік захисту затверджується на засіданні циклової комісії . Курсову роботу студент захищає у присутності навчальної групи. Тези доповіді студент готує заздалегідь. Доповіді, повинна бути змістовною і тривати 3—6 хвилин. У доповіді необхідно:
Після доповіді студент відповідає на запитання викладачів. Під час захисту оцінюються: якість виконаної студентом курсової роботи, рівень знань і набутих навичок щодо висвітленої теми, вміння аналізувати практичну діяльність організацій, логічно і аргументовано викладати думки, відповідати на запитання, обґрунтовувати власну точку зору. Результати захисту курсової роботи оцінюються за чотирибальною системою ("відмінно", "добре", "задовільно", "незадовільно") та проставляються в заліковій відомості навчальної групи та заліковій книжці студента. У разі незадовільної оцінки курсову роботу необхідно доопрацювати або виконати нову за іншою темою. Оцінка за курсову роботу залежить від повноти викладу та правильності висвітлення питання; рівня використання спеціальної літератури, нормативно-правових актів та матеріалів юридичної практики; належного оформлення та рівня захисту роботи. Захист курсових робіт проводиться комісією в складі не менше трьох викладачів, включаючи наукових керівників.
III. Структура та технічне оформлення курсової роботи.Курсову роботу студенти виконують самостійно, дотримуючись рекомендованої структури та вимог до технічного оформлення. Рекомендується така структура курсової роботи:
У літературних і наукових джерелах вказують прізвище, ініціали автора, повну назву книги, місце видання,, видавництво, рік видання. Для статей, що опубліковані в періодичній пресі, зазначають прізвище, ініціали автора, назву статті, назву журналу чи газети, рік видання, номер журналу чи дату виходу газети (див. дод. 5). Вимоги до технічного оформлення курсової роботиКурсова робота має бути написана (чи надрукована) чітко, розбірливо, без помилок та виправлень, з одного боку білого паперу формату А4 (210 х 297). Загальний обсяг курсової роботи, включаючи список використаних літературних джерел та додатки, не повинен перевищувати 25-30 сторінок, надрукованих через два інтервали (60 знаків у рядку, враховуючи проміжки між словами; підрядкові зноски друкують через один інтервал). Текстова частина має бути одного кольору (чорного, синього, фіолетового) за винятком титульної сторінки, таблиць, графіків, для яких застосовується тільки чорний колір, чорнила або туші. Аркуш курсової роботи повинен мати поля: ліве — 25 мм, верхнє — 20, праве — 10, нижнє — 20 мм (див. дод. 3). Нумеруються всі сторінки роботи до останньої, враховуючи ілюстрації та додатки, без пропусків, повторів і літерних додатків. Першою сторінкою вважається титульна, на якій цифра "1" не ставиться. Отже, загальна нумерація роботи починається на наступній сторінці (зміст або план курсової роботи) з цифри "2". Порядковий номер сторінки проставляється на середині її верхнього поля. Текст курсової роботи може ілюструватись кресленнями, схемами, фотографіями, графіками, таблицями, які також виконуються на стандартних аркушах паперу формату А4. Кількість ілюстрацій повинна бути достатньою для того, щоб надати тексту зрозумілості та конкретності. Усі ілюстрації (фотографії, схеми тощо) називають рисунками і нумерують послідовно. Номер і назву рисунка пишуть під графічним зображенням . Ілюстративний матеріал розміщують у тексті одразу після посилання на нього. На запозичену з інших джерел інформацію, а також на цитати, що наводяться у тексті, мають бути зроблені посилання. Їх наводять одразу після закінчення цитати в квадратних дужках, де вказують порядковий номер джерела у списку використаної літератури та відповідні сторінки джерела (наприклад: [14, с. 31-38].) Посилання на використані в тексті роботи джерела необхідно робити відповідно до списку літератури. Наприклад, у тексті роботи записано: “Більшість правових норм мають логічну структуру, яку можна звести до простої імплікації, подібно до зв´язку двох речень…” [10, с.41]. При цьому перше число означає, що стаття на яку посилається студент, зокрема Колошина В. Логічна структура норми права (деякі практичні аспекти) // Право України.- 1998, №7 знаходиться у списку використаної літератури під №10. Друге число означає сторінку статті, звідки взята цитата. Наведення чужих текстів без лапок і посилань недопустимо. Список використаних джерел складається у такій послідовності:
В кінці курсової роботи вставити аркуш для рецензії по взірцю додатка №4.
Додаток 1 Список використаної літератури (Зразок) 1. Конституція України. Прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - N30. - С. 141. (Ст. 1, 3, 6, 8, 68.) 2. Декларація про державний суверенітет України // Відомості Верховної Ради України. - 1990. -N31. - С.429. 3. Акт проголошення незалежності України // Відомості Верховної Ради України. - 1991. - N38. - С. 502. 4. Декларація прав національностей України // Відомості Верховної Ради України. -1991, N53. - С.799. 5. Алексєєв С. С. Философия права. — М; Изд-во НОРМА,1998. - 336 с. 6. Бережнов А.Г. Права личности: некоторые из вопросов теории.-М., 1991. 7. Венгеров А.Б. Несущие конструкции правового государства.// Право и власти,. -М., 1990. 8. Вертіль В. Розбудова держави і духовно-творчий вимір національної культури, // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції "Людина і духовність" - К..: Науково-дослідний інститут "Проблеми людини". - 1995. - Т.З. - С.416. 9. Гречка М. Роль соціал-демократичної партії України в становленні громадянського суспільства. //Проблеми теорії і практики державного управління і місцевого самоврядування: Матеріали щорічної наук.-практ. конф. - К.: УАДУ, 1996. - С.226.10. Давидов Р. Політико-правові засади децентралізації влади і розвитку місцевого самоврядування в Україні // Вісник Української Академії державного управління при Президентові України. - 1996.-N1. 11. Рабінович П.М. Основні права людини: спроба загальнотеоретичної Тематика курсових робіт з “Теорії держави і права” 1. Права людини: поняття, види. Юридичні гарантії їх забезпечення. 2. Права нації: поняття, види. Юридичні гарантії їх забезпечення. 3. Правова держава. Основні положення та концепції. 4. Сучасна демократична соціальна держава: поняття, сутність, види. 5. Поняття і види функцій держави. Функції української держави в сучасних умовах. 6. Форма держави: поняття, елементи, види. Проблеми удосконалення форми Української держави. 7. Поняття механізму держави та його складові елементи. 8. Державний службовець: поняття, види. Проблеми правового статусу державного службовця в Україні. 9. Політична система суспільства: поняття, елементи, різновиди. 10. Поняття політичної партії. Політичні партії у сучасній Україні. 11. Правовий статус особи: поняття, склад, види. Конституційні засади розвиту правового статусу особи в Україні. 12. Об’єктивне юридичне право: поняття, сутність, функції. 13. Основні принципи об’єктивного юридичного права (поняття, види, значення). 14. Соціальна норма: поняття, ознаки, види. Співвідношення юридичних та інших соціальних норм. 15. Суб’єктивне юридичне право та юридичний обов’язок (поняття, склад, види). 16. Суб’єкти та ою’єкти правовідносин: поняття, ознаки та види. 17. Правотворчість: поняття, види, стадії. Конституційні засади законотворення в Україні. 18. Зовнішні форми (джерела) права : поняття, види. Різновиди у сучасній правовій системі України. 19. Нормативно-правовий акт як основна форма права в Україні: поняття, види та властивості. 20. Закон: поняття, ознаки, види. Конституція (Основний Закон ) України. 21. Поняття та види підзаконно-нормативних правових актів в Україні. 22. Система права: поняття, основні риси, елементи. 23. Система законодавства: поняття, елементи та співвідношення із системою права. 24. Дія нормативно-правових актів в Україні у часі, просторі та за колом осіб. 25. Систематизація законодавства: поняття та способи. 26. Поняття правової культури особи: поняття, склад та значення. Засоби формування правової культури особи в Україні. 27. Поняття та структура норм права. 28. Юридична техніка: поняття, види. 29. Правомірна поведінка ( поняття, види, форми). 30. Реалізація правових норм: поняття, форми. 31. Законність і правопорядок: поняття, принципи та значення. 32. Застосування правових норм: поняття, ознаки, стадії. Основні вимоги правильного застосування права. 33. Тлумачення правових норм: поняття, способи, види. 34. Поняття та ознаки правових відносин. 35. Правопорушення: поняття, ознаки, склад, види. 36. Юридтчна відповідальність: поняття, стадії, види. 37. Правове регулювання суспільних відносин: поняття, стадії, сфера та межі. 38. Механізм правового регулювання: поняття, елементи. 39. Основні сучасні концепції права та держави. 40. Юридична наука: поняття , склад, функції. Місце теорії держави і права у системі юридичних наук. 41. Поняття та властивості інтерпретаційно-правового акту. 42. Акти застосування норм права: поняття, ознаки, види. 43. Юридичний механізм забезпечення прав людини. 44. Юридичні факти: поняття, види, значення. 45. Правова система суспільства: поняття, елементи. 46. Правові сім’ї, їх різновиди та основні риси. 47. Сутність сучасних держав соціально-демократичної орієнтації. 48. Держава у політичній системі суспільства. 49. Поняття й ознаки держави. Причини виникнення держави. 50. Правове регулювання суспільних відносин та його ефективність. Орієнтовні плани до тем: Тема №1План: Вступ1. Поняття і сутність основних прав людини. 2. Класифікація (види) основних прав людини. 3. Сфера та межі здійснення прав людини(поняття, види). 4. Поняття та види юридичних гарантій прав людини. Висновок Використана література та джерела Тема №2План: Вступ1. Поняття і сутність основних прав нації. 2. Види основних прав нації 3. Специфічні права національних меншин: поняття, сутність, види. 4. Міжнародно-правові і внутрішньо - державні гарантії забезпечення прав національних менших. Висновок Використана література та джерела Тема №3План: Вступ1. Становлення концепції правової держави в історії світової політичної думки. 2. Поняття правової держави. 3. Основні ознаки правової держави, їх характеристика. Висновок Використана література та джерела Тема №4План: Вступ1. Поняття і сутність майбутньої держави соціальної демократії. Передумови та перспективи її формування. 2. Правове громадянське суспільство і держава соціальної демократії. 3. Види держав соціально-демократичної орієнтації. 4. Функції держав соціально-демократичної орієнтації. Висновок Використана література та джерела Тема №5План: Вступ1. Поняття функцій держави. 2. Види функцій держави та їх характеристика. 3. Функції сучасної Української держави. Висновок Використана література та джерела Тема №6План: Вступ1. Загальне поняття форми держави. Склад (елементи) форми держави. 2. Поняття та види державного правління. 3. Основні види державного устрою 4. Поняття та основні види державного режиму. 5. Проблеми удосконалення форми держави Україна. Висновок Використана література та джерела Тема №7План: Вступ1. Поняття механізму держави, його склад. 2. Поняття апарату держави. 3. Види державних органів. 4. Органи сучасної Української держави. Висновок Використана література та джерела Тема №8План: Вступ1. Поняття державного службовця. 2. Види державних службовців. 3. Права та обов’язки державних службовців. 4. Припинення державно-службових повноважень. Висновок Використана література та джерела Тема №9План: Вступ1. Поняття політичної системи суспільства, її складові елементи. 2. Види політичних систем . 3. Поняття механізму політичної влади. Держава як головний суб’єкт політичної системи. Висновок Використана література та джерела Тема №10План: Вступ1. Поняття політичної партії. 2. Види та функції політичних партій. 3. Політичні партії в сучасній Україні. Висновок Використана література та джерела
Рекомендована література та джерела
Література та джерела до тем № 1, 2, 39:1. Загальна Декларація прав людини./Права людини.- К., 1989, 1992. Права человека. - М., 1989, 1990 та інші збірки. 2. Конвенція про права дитини (00Н, 1989р.). //Права людини. - К„ 1992. 3. Конвенція про захист прав і свобод людини 1950 року //Український часопис прав людини. - К., 1996. №2. 4. Итоговьый документ Всемирной Конференции по правам человека. Венская Декларация й Программа действий //Московский журнал международного права. 1994, №1. 5. Статут Організації Об'єднаних Націй. Ст.1 // Международное право в документах.- М., 1982. 6. Декларація про права осіб, що належать до національних або етнічних, релігійних та мовних меншин (00Н, 1992). // Московский журнал Международного права(МЖМП). 1993. №2, С. 168-173. 7. Паризька Хартія для нової Європи 1990 . //Права людини. - К. 1992 С. 194-195. 8. Хельсінський документ НБСЄ "Виклик часу перемін". (1992). //Політика і час 1993-95 С.71-74. С.61-65 (або МЖМП. 1992. №4 С.201). 9. Конституція України. Ст. 3: 21-64: 85 (ч.І п. 17); 92 (ч.І п1)-101; 102 (ч 2)-116 .(ч.2); 119(п.2); 121 (п.2,4); 152 (ч.З); 157. 10. Про ратифікацію Конвенції про захист прав і свобод людини 1950 року Закон України від 17 липня 1997р. // Офіційний Вісник України. 1997 число 29 С.10. 11. Про уповноваженого Верховної Ради України з прав людини: Закон України від 23 грудня 1997 року // Голос України, 20.01.1998р. 12. Закон України " Про національні меншини в Україні" від 25. 06, 1992. // Відомості Верховної Ради України. 1992. № 36. Ст7 529. 13. Государство , право й межнациональньые отношения в странах западной демократии. - М. 1993. 14. Гусев В. Національні меншини в планах розбудови Української держави // Розбудова держави. 1993; N212 15. Дженис М., Кзй Р., Бредли 3. Европейское, право в области прав человека (практика й комментарии) - М., 1997. 16. Кистяковский Б.А. Право как социальное явление // Социологические исследования. 1990. № 3. 17. Денісов В. За стандартами міжнародного права. II Політика і час. 1992 №11-12. 18. Етнос і соціум. - К. 1993. С. 138-148. 19. Мартиненко А. Б. Права народов в современном международном праве. - К. 1993. ГЛ.1. 20. Мюллерсон Р П. Права человека: идеи. нормы, реальность. - М.,1991.Гл.4. 21. Национальные проблеми й права человека. - М. 1993. 22. Основні права нації // Політологічний словник-довідник. - К., 1997.- С.235. 23. Общая теория прав человека. -М., 1996, -Гл. 1, 24. Орзіх М. Міжнародно-правові стандарти і права людини в Україні. // Право України. 1992, №4. 25. Полешко А. Імплементація норм міжнародного права у вітчизняному законодавстві - важливий аспект правової реформи // право України, 1998, №12. 26. Савенко М. Забезпечення прав і свобод людини і громадянина та їх захист органами конституційної юрисдикції // Право України, 1999, №2: 27. Решетов Ю.А. Возбуждение национапьной вражды в контексте международного права, зарубежной й российской судебной практики //Московский журнал международного права,-1992 № 3. 28. Рабінович П.М. Основні права людини: стадії та юридичні засоби імплементації у законодавство України // Проблеми державотворення і захисту прав людини в Україні. - Львів, 1995. - С.6-8. 29. Рабінович П.М. Права людини і громадянина у Конституції України.- Харків,1997. 30. Рабінович П.М. Юридичне забезпечення прав людини- стратегічний напрямок розвиток законода ни // Концепція розвитку законодавства України.- К., 1996.-С.92-94. 31. Лимбурские принципы применения Международного пакта об зкономических, социальных й культурних правах // Вестник Московского университета. -1996. № 2, - С.76-92. 32. Шмельова Г.Г. Юридичний механізм забезпечення прав людини // Право України. 1994. №10 Література та джерела до теми №3:1. Конституція України. Прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - N30. - С. 141. (Ст. 1, 3, 6, 8, 68.) 2. Актуальньїе проблемы правоведения за рубежом \Проблемы правового государства. Вып.2. М,, 1990. 3. Богуцький П. Поняття правової держави та методологічний підхід до проблеми її формування // Право України. 1996, №4. 4. Коваленко А.Й. Правовое государство: концепции й реальность.-М.,1993. 5. Кистяковский Б.А Государство правовое й социалистическое //Вопросы философии. 1990. №6 6. Луць Л.А. Шляхи розбудови Української правової держави.//Основи держави і права України.-Львів, 1994. С. 51-57. 7. Мартышин Д.В. Несколько тезисов о перспективах правового государства в России // Государство й право. 1996. №5. 8. Нерсесянц В.С История идей правовой государственности. - М., 1993. 9. Правова держава // Юридичний словник-довідник. - К.,1996. С.503-505. 10. Рабінович П.М. Громадянське суспільство і правова держава (загально-теоретичні міркування) // Українське право. 1996. - №3. 11. Скакун О.Ф. Теорія правової держави в політико-правовій думці дореволюційної Росії./Проблеми правознавства. Вип.51.-Київ.1990. 12. Черниловский З.М. Правовеє государство: историческии опьіт //Сов. государство й право. 1989.№ 4. 13. Четверний В.А. Демократическое конституционное государство: введение в теорию, М. 1993. 14. Шемшученко Ю.С. Україна: проблеми формування правової держави. //Правова держава. Вип.1,-К.,1992, 15. Шаповал В. Верховенство закону як принцип Конституції України // Право України, 1999, №1. 16. Явич Л.С Господство права //К концепцыи правового государства// Известия высших учебных заведений. Правоведение. 1990.№ 5. 17. Якушик В. Проблеми типології правової держави // Філософська і соціологічна думка. 1993, №9-10. С. 182-195. 18. Збзеев Б.С Конституция. Правовеє государство. Конституционный Суд.- М.1996. С. 88-112. Література та джерела до тем №4, 47:1. Конституція України. Прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - N30. - С. 141. (Ст. 1). 2. Винниченко В. Заповіт борцям за визволення. - К. -1991. - С.110-113. 3. Гальчинський А. Соціальне відповідальна держава // Політика і час. 1992.№4. 4. Гальчинський А.С. Становлення суспільства постформаційної цивілізації.- К., 1993-С. 82-103. 5. Диманис М.Д. Социал-демократическая концепция государства // Полис 1992, №4. С. 184-189. 6. Ипын М.В., Коваль В.Й. Две стороны одной монеты: гражданское общество й государство/Полис 1992. №1-2. С.193-201. 7. КравченкоВ. Економічні функціїдержави/Право України. 1993., №1. С.10-12. 8. Нерсесянц В.С. Продолжение истории: от социализма к цивилизму//Вопросы философии, 1993, №4. С.5-13. 9. Рабінович П.М. Про соціальну сутність сучасних демократичних держав.// Вісник Академії правових наук України.- Харків. 1993. №1. С.34-42. 10. Рабінович П.М. Про сутність сучасної Української держави (теоретико-методологічні зауваження) //Республіканець. -Львів. 1993. №5. С.49-52 11. Українська держава: XX століття. - К., 1996. 12 Четверний В.А Демократическое конституционное государство:введение в теорию. - М. 1993. С.53 58, 85-89. 13. Еволюция современного буржуазного государства й права.-К., 1991. Гл.1.11. 14. Яковлюк І. Про обсяг поняття "соціальна держава" (на основі порівняльного аналізу ФРН і України) // Право України, 1998. №11. Література та джерела до тем №5, 49: 1. Ардашкин В.Д. К современной концепции государства // Известия вузов.Правоведение.1992, № 2. 2. Бачило И.Л. Факторы, влияющие на государственность // Государство й право. 1993, №7. 3. Бистрицький Е., Білий О. Державотворення в Україні: шляхи легітимації //Політична думка, 1996, № 1. 4. Бутенко А.П. Государство: его вчерашние й сегодняшние трактовки //Государство й право. 1993, № 7.- с. 12-20. 5. Держава//Юридичний словник-довідник. К., 1996,-С. 130-131. 6. Дністрянський С. Загальна наука права і політики"- Прага, 1923.- С. 21,22. 7. Лейпхарт А. Многосоставные общества й демократические политические режиму // Полис. 1992, № 1-2, С. 217, 218. 8. Ленін В.І. Про державу // Повне зібрання творів Т. 39. 9. Рабінович П М., Лобода Ю.М. Соціальна сутність держави як складник предмета теоретико-історичної юриспруденції // Вісник Академії правових наук Укаїни. № 5 - Харків 1996. С.90-100. 10. Рабінович П.М. Соціальна сутність держави: національно-етичний та соціально-політичний аспекти // Проблеми державотворення і захисту прав людини в Україні, - Львів, 1996. 11. Рожкова Л.П. Принципы й методы типологии государства й права - Саратов, 1984 С.20-27, 39-40. 12. Стахів М. Зміна назви держави як вислід розвитку держави // Науковий збірник Українського Вільного Університету. Т. 5. Мюнхен 1948. С. 185-189. 13. Типологія держав // Юридичний словник- довідник, К., 1996. С. 637. 14. Три взгляда на Государство: христианские демократии, либералы, социал-демократы// Сборник обзоров. - М., 1992. 15. Четверний В.М. Разышление по поводу теоретических представлений о государстве // Государство й право. 1992. № 5. С..З-10. 16. Чиркин В.Е. Три ипостаси государства // Государство й право . 1993. № 8. 17. Якушик В.М. Государство переходного типа (вопросы теории). К., 1991-С.51-58. 18. Якушик В.М. Проблеми типології правової держави // Філософська соціальна думка. 1993. № 9, 10. С. 177-194 Література та джерела до теми №6:1. Конституція України. Прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - N30. - С. 141. ( Ст. 2,5.) 2. Грушевський М. Українська самостійність і її історична необхідність //Грушевський М. Хто такі українці і чого вони хочуть.- К., 1991 С. 194-196. 3. Грушевський М. Українська партія соціалістів-революціонерів та її завдання.//Там же С. 230-235. 4. Енгельс Ф. До критики проекту соціал-демократичної програми 1891 р. //Маркс К., Енгельс Ф., Твори. Т. 22 С. 224. 5. Кашкин С.Ю. Политических режим в современном мире: понятие, сущность,тенденции развития. М., 1993. 6. Курас І. Федерація чи унітрна держава? // Політика і час. 1993. № 6. С. 4-8 7. Марченко М.Н. Сравнительное исследование проблем федерализма //Вестник Московсткого университета. Право. 1993, Мв1. С. 42-49. 8. Рутар С. Держава як основний елемент політичної системи //Розбудова держави. 1993.-№7. С.61-63. 9. Сравнительное конституционное право (Отв ред. В.Е.Чиркин. - М., 1996. 10. Федерация в зарубежных странах. - М., 1993. -П.Чиркин В. Е. Нетипичные формы правлення в современном государстве/Государство й право. 1994. №1. С. 109-114. 12. Шаповал В.М. Конституційні системи зарубіжних країн.-К., 1992. 13. Якушик В. Політична система та політичний режим //Політична думка. 1993,№1.-С.20-21. Література та джерела до теми №7: 1. Конституція України Ст. 6; Ст. 17 ч. 2,3; Ст. 75; Ст. 92 ч. 1 п. 12, п. 14; Ст. 98: Ст. 101; Ст. 102; Ст. 113; Ст. 118: Ст. 121: Ст. 124; Ст. 125; Ст. 140 ч. 3,4;Ст.147. 2. Закон України "Про державну службу" від 16.12.1993р.//Голос України.05.01.1994р. 3. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997р. //Відомості Верховної Ради України. 1997. № 24. Ст. 170. 4. Коваленко А. Місцеве самоврядування: природа, ознаки, межі // Право України, 1997. №2. 5. Кривенко Л. Світовий досвід і утвердження парламентаризму в Україні //Віче. 1996., №2. 6. Сравнительное конституционное право / Отв. ред. В.Е.Чиркин. - М., 1996.Судебные системы западных стран. - К. 1991. Гл.І. 7. Харлоф 3. Местные органы власти в Европе. - М. 1992. Гл.І. 8. Журавльова Г. Поділ влади в сучасній Україні (проблеми теорії і практики) //Право України, 1998, №11. 9. Петришин А В Государственная служба. - Харьков, 1998. 10. Титарчук В. Вдосконалення державного апарату (окремі питання) // Право України, 1999, №3. Література та джерела до теми №7:1. Конституція України Ст. 6; Ст. 17 ч. 2,3; Ст. 75; Ст. 92 ч. 1 п. 12, п. 14; Ст. 98:Ст. 101; Ст. 102; Ст. 113; Ст. 118: Ст. 121: Ст. 124; Ст. 125; Ст. 140 ч. 3,4;Ст.147. 2. Закон України "Про державну службу" від 16.12.1993р.//Голос України.05.01.1994р. 3. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997р. //Відомості Верховної Ради України. 1997. № 24. Ст. 170. 4. Коваленко А. Місцеве самоврядування: природа, ознаки, межі // ПравоУкраїни, 1997. №2. 5. Кривенко Л. Світовий досвід і утвердження парламентаризму в Україні //Віче. 1996., №2. 6. Сравнительное конституционное право / Отв. ред. В.Е.Чиркин. - М., 1996.Судебные системы западных стран. - К. 1991. Гл.І. 7. Харлоф 3. Местные органы власти в Европе. - М. 1992. Гл.І. 8. Журавльова Г. Поділ влади в сучасній Україні (проблеми теорії і практики)//Право України, 1998, №11. 9. Петришин А В Государственная служба. - Харьков, 1998. 10. Титарчук В. Вдосконалення державного апарату (окремі питання) // ПравоУкраїни, 1999, №3. Література та джерела до тем №9, 48: 1. Конституція України. Ст.15 (4.1,2,4), ст. 36-37, 69, 92 (ч.І п.11) 2. Закон України "Про об'єднання громадян" від 10.06.1992р. Ст. 1,2,3 // Відомості Верховної Ради України. 1992. №34. Ст.505.. 3. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997р. //Відомості Верховної Ради України. 1997. №24. Ст. 170. 4. Андреев С.С. Политические системы й политическая организация общества // Социально-политический журнал. 1992: №1. 5. ВыдринД.И. Очерки практической политологии. -К.,1991. С.94-109.Кириченко М, Багатопартійність. Процес пішов, інша справа- куди. //Віче.1993, №9. С.89-93. 6. Литвин В. Феномен партії. //Віче. 1992. №6. С.23-36. Литвин В.П. Партія як форма політичної організації суспільства. //Політика і час. 1992. №1. 7. Основи политологии (Наука о политике).-К.,1991. С.83-93. Політологія.-Львів, 1995. 8. Політичні партії У країни. - К., 1996. Гл. 1 9. Шмачкова Т.В. Мир политических партий // Полис. 1992. №1 С.233-236. 10. Шмачкова Т.В. Из основ политологии Запада // Полис. 1992, №2. С.133- 145. 11. Якушик В.М. Про суб'єкти політичної системи. //Проблеми правознавства.Вип. 51.-К. 1990. С.8-12. 12. Якушик В.М. Політична система і політичний режим // Політична думка. 1993, №1 С 18-20
Додаткова інформація по джерелам
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ Пошукові та інформаційні системи Інтернет 1. Google: Пошукова системи Інтернет. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.google.com.ua/ 2. Яndex: Пошукова системи Інтернет. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.yandex.ua/?ncrnd=1960. 3. Rambler: Пошукова системи Інтернет. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.yandex.ua/?ncrnd=1462. Офіційні веб-сайти органів державної влади України 1. Верховна Рада України: офіційний веб-сайт/ - Режим доступу до електронних документів: http://portal.rada.gov.ua/rada/control/uk/index//. 2. Президент України: офіційне інтернет-представництво. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.president.gov.ua/. 3. Рахункова палата України: офіційний сайт. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.ac-rada.gov.ua/control/main/uk/index. 4. Національний банк України: офіційне інтернет-представництво. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.bank.gov.ua/control/uk/index. 5. Урядовий портал: єдиний веб-портал виконавчої влади України. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.kmu.gov.ua/control/. 6. Міністерство фінансів України : офіційний сайт. - Режим доступу до електронних ресурсів :http://www.minfin.gov.ua/. 7. Державна фінансова інспекція : офіційний сайт. - Режим доступу до електронних ресурсів :http://www.dkrs.gov.ua/kru/uk/index. 8. Державна податкова служба України: офіційний сайт. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://www.sta.gov.ua/control/uk/index.. 9. Державна пробірна служба України : офіційний сайт. - Режим доступу до електронних ресурсів: http://assay.gov.ua/. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |