« Назад
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ”ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
Кафедра Інформаційних систем та мереж
Методичні вказівки до виконання до виконання контрольної розрахункової роботи з дисципліни: ”Основи інформаційних технологій”
для студентів базового напряму 6.050101 ”Комп’ютерні науки”
Львів-2014
Методичні вказівки затверджені на засіданні кафедри інформаційних систем та мереж Національного університету „Львівська політехніка” 30.08.2014 р., протокол №1.
Методичні вказівки розробив к.т.н., доц. Басюк Т.М.
Збірник містить методичні вказівки до виконання контрольної розрахункової роботи з дисципліни ”Основи інформаційних технологій” для студентів базового напряму 6.050101 ”Комп’ютерні науки”.
Вступ
Інформатизація суспільства стала однією з найважливіших характеристикнашого часу. Немає жодної області людської діяльності, що у тій чи іншій мірі не була пов'язана із процесами одержання й обробки інформації. Інформація стала важливим інструментом політики та культури, промисловості та освіти. Засобами обробки інформації найчастіше є персональне комп'ютери, які об’єднуються в локальні й глобальні мережі.
За останні роки відбувся різкий стрибок у розвитку комп'ютерної техніки й програмного забезпечення із одночасним розширенням сфер застосування персональних комп’ютерів. Комп'ютери застосовуються практично у всіх видах людської діяльності: промисловість, наука, медицина, транспорт, банківська справа, зв'язок, військова техніка тощо. З'явилися нові комп’ютери, що володіють високими технічними характеристиками: швидкодіючими 64-розрядними процесорами, засобами мультимедіа, високоефективними пристроями введення та виведення інформації. Відповідно цьому, з’явилось сучасне програмне забезпечення та новітні комп'ютерні технології.
З огляду на це, вивчення предмету основи інформаційних технологій є надзвичайно важливим для майбутнього фахівця. Дані методичні вказівки містять у собі ряд завдань та серію практичних порад по написанню контрольної роботи.
ВАРІАНТИ (по списку в журналі)
Завдання для роботи
Завдання 1. (теоретичне). У відповідності до варіанту (визначається згідно з номером студента в журналі викладача) розкрити теоретичні положення згідно з темою контрольної роботи.
-
Поняття інформації. Основні властивості.
-
Форми подання інформації та кількість інформації.
-
Поняття про системи числення. Позиційні та непозиційні системи.
-
Двійкова система числення. Основні особливості.
-
Вісімкова система числення. Основні особливості.
-
Шістнадцяткова система числення. Основні особливості.
-
Представлення від'ємних чисел у пам'яті комп'ютера.
-
Представлення дробових чисел у пам'яті комп'ютера.
-
Операції переведення чисел в позиційних системах числення.
-
Операційна система Microsoft Windows. Призначення та варіанти постачання.
-
Операційна система Linux. Призначення та основні дистрибутиви.
-
Історія розвитку обчислювальної техніки.
-
Покоління розвитку електронно-обчислювальних машин.
-
Основи Фон-нейманівської архітектури комп’ютера.
-
Архітектура персональних комп’ютерів.
-
Класифікація електронно-обчислювальних машин.
-
Апаратне забезпечення персональних комп’ютерів.
-
Материнська плата. Основне призначення.
-
Центральний процесор. Основні характеристики.
-
Жорсткий диск (вінчестер). Основні інтерфейси роботи та характеристики.
-
Накопичувачі на компакт-дисках. Основні типи.
-
Накопичувачі на флеш-пам’яті. Основні стандарти.
-
Стандартні пристрої вводу інформації. Основні типи.
-
Базове програмне забезпечення: поняття, основні функції.
-
Системне програмне забезпечення: поняття, основні функції.
-
Службове програмне забезпечення: поняття, основні функції.
-
Прикладне програмне забезпечення: поняття, основні функції.
-
Файлова система комп’ютера та її структура.
-
Файлові комп’ютерні віруси.
-
Завантажувальні комп’ютерні віруси.
-
Невидимі або стелс-віруси та макровіруси.
-
Програми-антивіруси. Призначення. Основні можливості. Dr. Weber
-
Програми-антивіруси. Призначення. Основні можливості. Antiviral Toolkit Pro (AVP).
-
Програми-антивіруси. Призначення. Основні можливості. Symantec Norton Antivirus.
-
Робота із макросами в середовищі Microsoft Excel.
-
Адміністративні засоби для боротьби з вірусами.
-
Файлові менеджери. Основні функції та види.
-
Засоби стиснення (архівування) даних.
-
Архіватор WinZip. Призначення, можливості.
-
Архіватор WinRar. Призначення, можливості.
-
Системи автоматизованого перекладу текстів.
-
Робота із редактором Visual Basic в Microsoft Excel. Осонвоні етапи.
-
Електронні словники. Принцип роботи та основні види.
-
Програми перевірки правопису. Основні функції програмного засобу Proling Office.
-
Лазерні принтери. Принцип роботи та характеристики.
-
Струменеві принтери. Принцип роботи та характеристики.
-
Матричні принтери. Принцип роботи та характеристики.
-
Архівування даних в середовищі ОС Windows.
-
Барабанні сканери. Принцип роботи та основні характеристики.
-
Планшетні сканери. Принцип роботи та основні характеристики.
-
Сканери штрих-кодів. Принцип роботи та основні характеристики.
-
Слайд-сканери. Принцип роботи та основні характеристики.
-
Поняття алгоритму. Основні способи представлення.
-
Прикладне програмне забезпечення. Основні програми для роботи з текстовою інформацією.
-
Прикладне програмне забезпечення. Основні програми для роботи з графічною інформацією. Поняття растрової та векторної графіки.
-
Принципи роботи систем розпізнавання друкованого тексту.
-
Програмне забезпечення OCR-систем.
-
Монітори на електронно-променевій трубці. Основні характеристики.
-
Монітори на рідких кристалах. Основні характеристики.
-
Плазмові панелі. Основні характеристики.
-
Огляд програмного забезпечення, що використовується при роботі з растровою графічною інформацією.
-
Основні формати файлів растрової графіки
-
Огляд програмного забезпечення, що використовується при роботі з векторною графічною інформацією.
-
Основні формати файлів векторної графіки
-
Текстовий процесор Microsoft Word. Призначення, опис основних можливостей.
-
Текстовий процесор Microsoft Word. Робота з таблицями. Форматування таблиць.
-
Способи представлення алгоритмів. Основні властивості.
-
Текстовий процесор Microsoft Word. Робота з графічними об’єктами.
-
Редактор електронних таблиць Microsoft Excel. Призначення, основні можливості.
-
Редактор електронних таблиць Microsoft Excel. Створення і форматування таблиць.
-
Редактор електронних таблиць Microsoft Excel. Поняття діаграм. Типи діаграм. Побудова діаграм.
-
Поняття бази даних. Створення БД. Система управління базами даних (СУБД) Microsoft Access.
-
Поняття зведених таблиць та методика їх створення.
-
Методика створення запитів в СУБД Microsoft Access.
-
Методика створення форм в СУБД Microsoft Access.
-
Поняття презентації. Система створення електронних презентацій Microsoft Power Point.
-
Глобальна мережа Internet. Принципи функціонування.
-
Перспективи розвитку комп’ютерної мережі Internet.
- Електронна пошта та небажана розсилка листів (спам).
Завдання 2 (практичне). Переведення чисел між позиційними системами числення. При виконанні завдань необхідно записати хід розв’язку, в іншому випадку відповідь не буде зарахована.
1) Задано число в десятковій системі числення 324. Необхідно:
А) Знайти число для розрахунків згідно з виразом:
Число = (324+Номер варіанту) + 2*Варіант
В) здійснити його перетворення в двійкову, вісімкову та шістнадцяткову системи
2) Задано число в двійковій системі числення 1110 1100 1000. Необхідно:
А) Знайти число для розрахунків згідно з виразом:
Число = 1110 1100 1000 +Номер варіанту в двійковій системі
В) здійснити його перетворення в вісімкову, десяткову та шістнадцяткову системи
3) Задано число у вісімковій системі числення 331 Необхідно:
А) Знайти число для розрахунків згідно з виразом:
Число = Номер варіанту у вісімковій системі +331+
Номер варіанту у вісімковій системі
В) здійснити його перетворення у двійкову, десяткову та шістнадцяткову системи
4) Задано число у шістнадцятковій системі числення 5CА
Необхідно:
А) Знайти число для розрахунків згідно з виразом:
Число = Номер варіанту у шістнадцятковій системі +5CА +
Номер варіанту у шістнадцятковій системі
В) здійснити його перетворення у двійкову, вісімкову та десяткову системи
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Приклад знаходження чисел для розрахунків.
Нехай маємо 39 варіант.
Завдання 1.
Вибираємо з списку теоретичних завдань тему за номером 39.
Завдання 2.
1) Число = (324+39)+2*39=363+78=441
2) Число 39 в двійковій системі рівне = 100111
Число =111011001000100111
3) Число 39 у вісімковій системі числення рівне 47
Число =4733147
4) Число 39 у шістнадцятковій системі числення рівне 27
Число = 275CА27
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Завдання 3 (практичне). Проведення обрахунків між позиційними системами числення. При виконанні завдань необхідно записати хід розв’язку, в іншому випадку відповідь не буде зарахована.
Двійкова система числення. Здійснити операції додавання, множення та віднімання знайдених чисел в двійковій системі числення.
Число 1: Число = 1110 1100 1000 +(3*Номер варіанту в двійковій системі)
Число 2: Число = 1000 0011 1111 +Номер варіанту в двійковій системі
Вісімкова система числення. Здійснити операції додавання, множення та віднімання знайдених чисел у вісімковій системі числення.
Число1 =№варіанту у вісімковій системі+741+№варіанту у вісімковій системі
Число2 =№варіанту у вісімковій системі+134+№варіанту у вісімковій системі
Шістнадцяткова система числення. Здійснити операції додавання, множення та віднімання знайдених чисел у шістнадцятковій системі числення.
Число 1 = Номер варіанту у шістнадцятковій системі +8ВВ +
Номер варіанту у шістнадцятковій системі
Число 2 = Номер варіанту у шістнадцятковій системі +1А +
Номер варіанту у шістнадцятковій системі
Завдання 4 (Практичне). Скласти блок-схему алгоритму, здійснити її опис згідно з вимогами ЄСПД та провести його верифікацію.
-
Ввести послідовність з 10 чисел і знайти в ній всі додатні числа, серед яких знайти максимальне.
-
Ввести послідовність з 5 чисел і порівняти, що більше сума додатних чи добуток від’ємних елементів.
-
Ввести послідовність з трьох чисел і підрахувати добуток чисел, кратних 3.
-
Обчислити суму значень функції у=x2 на відрізку [1,5] з кроком 1.
-
Ввести три числа А,В,С. Якщо серед них є парне то знайти максимальне число, інакше – мінімальне.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру сортування чотирьох чисел в порядку зростання.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка здійснює заміну з чотирьох даних чисел: максимальне – сумою, а мінімальне – добутком цих чисел.
-
Ввести три числа. Знайти серед введених чисел найбільше число та вивести його. Мінімальне число помножити на середнє арифметичне трьох введених чисел та вивести на екран.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити множення цілих чисел із проміжку (-6; 5)
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру знаходження та множення всіх трьох значних чисел, які кратні 4.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру множення всіх введених чисел, які менші за 15 та півдобуток елементів які більші за 15 та менші за 100.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру знаходження середнього арифметичного елементів з парними номерами. Елементи з непарними номерами замінити на нуль.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру сортування чотирьох чисел в порядку спадання.
-
Ввести три числа А,В,С. Подвоїти кожне з них, якщо А>=В>=С, в іншому разі змінити значення А та В.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє знайти залишок від ділення числа А на число В. Знайдений залишок необхідно підставити у вираз у=x2 та вивести на екран.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити введення двох дійсних чисел далі здійснити заміну меншого числа модулем їх різниці, а більше – модулем їх добутку.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє визначити чи введене початкове число А є дільником числа В. Якщо так то здійснити заміну досліджуваного числа – їх півсумою.
-
Скласти блок-схему яка б ілюструвала процес введення трьох чисел. Далі здійснювала заміну найменшого числа сумою, найбільшого добутком початкових введених чисел, середнє число залишала без змін.
-
Обчислити площу трикутника згідно із заданими значеннями основи та висоти. Знайдене значення площі перевірити чи є воно дільником числа 3. Вивести відповідне повідомлення.
-
Ввести послідовність чисел. Знайти максимальне число серед від’ємних та середнє арифметичне серед додатних.
-
Ввести послідовність чисел. Знайти номер першого від’ємного числа, а саме число замінити на 0.
-
Ввести послідовність додатних та від’ємних чисел з якої знайти останнє від’ємне число та його номер.
-
Ввести послідовність чисел з якої знайти найбільше при обчисленні виразу 1\А, де А – досліджуване число.
-
Протабулювати функцію y=sin(x) на відрізку [1,5] з кроком 0.5. Знайти останнє додатне значення функції.
-
Ввести два числа. Менше замінити їх півсумою, а більше – подвоєним добутком. Вивести результати.
-
Ввести послідовність з 10 чисел і знайти в ній всі додатні числа, серед яких знайти максимальне.
-
Ввести послідовність з 5 чисел і порівняти, що більше сума додатних чи добуток від’ємних елементів.
-
Ввести послідовність з трьох чисел і підрахувати добуток чисел, кратних 3.
-
Обчислити суму значень функції у=x2 на відрізку [1,5] з кроком 1.
-
Ввести три числа А,В,С. Якщо серед них є парне то знайти максимальне число, інакше – мінімальне.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру сортування чотирьох чисел в порядку зростання.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка здійснює заміну з чотирьох даних чисел: максимальне – сумою, а мінімальне – добутком цих чисел.
-
Ввести три числа. Знайти серед введених чисел найбільше число та вивести його. Мінімальне число помножити на середнє арифметичне трьох введених чисел та вивести на екран.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити множення цілих чисел із проміжку (-6; 5)
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру знаходження та множення всіх трьох значних чисел, які кратні 4.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру множення всіх введених чисел, які менші за 15 та півдобуток елементів які більші за 15 та менші за 100.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру знаходження середнього арифметичного елементів з парними номерами. Елементи з непарними номерами замінити на нуль.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру сортування чотирьох чисел в порядку спадання.
-
Ввести три числа А,В,С. Подвоїти кожне з них, якщо А>=В>=С, в іншому разі змінити значення А та В.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє знайти залишок від ділення числа А на число В. Знайдений залишок необхідно підставити у вираз у=x2 та вивести на екран.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити введення двох дійсних чисел далі здійснити заміну меншого числа модулем їх різниці, а більше – модулем їх добутку.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє визначити чи введене початкове число А є дільником числа В. Якщо так то здійснити заміну досліджуваного числа – їх півсумою.
-
Скласти блок-схему яка б ілюструвала процес введення трьох чисел. Далі здійснювала заміну найменшого числа сумою, найбільшого добутком початкових введених чисел, середнє число залишала без змін.
-
Обчислити площу трикутника згідно із заданими значеннями основи та висоти. Знайдене значення площі перевірити чи є воно дільником числа 3. Вивести відповідне повідомлення.
-
Ввести послідовність чисел. Знайти максимальне число серед від’ємних та середнє арифметичне серед додатних.
-
Ввести послідовність чисел. Знайти номер першого від’ємного числа, а саме число замінити на 0.
-
Ввести послідовність додатних та від’ємних чисел з якої знайти останнє від’ємне число та його номер.
-
Ввести послідовність чисел з якої знайти найбільше при обчисленні виразу 1\А, де А – досліджуване число.
-
Протабулювати функцію y=sin(x) на відрізку [1,5] з кроком 0.5. Знайти останнє додатне значення функції.
-
Ввести два числа. Менше замінити їх півсумою, а більше – подвоєним добутком. Вивести результати.
-
Ввести послідовність з 10 чисел і знайти в ній всі додатні числа, серед яких знайти максимальне.
-
Ввести послідовність з 5 чисел і порівняти, що більше сума додатних чи добуток від’ємних елементів.
-
Ввести послідовність з трьох чисел і підрахувати добуток чисел, кратних 3.
-
Обчислити суму значень функції у=x2 на відрізку [1,5] з кроком 1.
-
Ввести три числа А,В,С. Якщо серед них є парне то знайти максимальне число, інакше – мінімальне.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру сортування чотирьох чисел в порядку зростання.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка здійснює заміну з чотирьох даних чисел: максимальне – сумою, а мінімальне – добутком цих чисел.
-
Ввести три числа. Знайти серед введених чисел найбільше число та вивести його. Мінімальне число помножити на середнє арифметичне трьох введених чисел та вивести на екран.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити множення цілих чисел із проміжку (-6; 5)
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру знаходження та множення всіх трьох значних чисел, які кратні 4.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру множення всіх введених чисел, які менші за 15 та півдобуток елементів які більші за 15 та менші за 100.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру знаходження середнього арифметичного елементів з парними номерами. Елементи з непарними номерами замінити на нуль.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити процедуру сортування чотирьох чисел в порядку спадання.
-
Ввести три числа А,В,С. Подвоїти кожне з них, якщо А>=В>=С, в іншому разі змінити значення А та В.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє знайти залишок від ділення числа А на число В. Знайдений залишок необхідно підставити у вираз у=x2 та вивести на екран.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє здійснити введення двох дійсних чисел далі здійснити заміну меншого числа модулем їх різниці, а більше – модулем їх добутку.
-
Скласти блок-схему алгоритму, яка дозволяє визначити чи введене початкове число А є дільником числа В. Якщо так то здійснити заміну досліджуваного числа – їх півсумою.
-
Скласти блок-схему яка б ілюструвала процес введення трьох чисел. Далі здійснювала заміну найменшого числа сумою, найбільшого добутком початкових введених чисел, середнє число залишала без змін.
-
Обчислити площу трикутника згідно із заданими значеннями основи та висоти. Знайдене значення площі перевірити чи є воно дільником числа 3. Вивести відповідне повідомлення.
-
Ввести послідовність чисел. Знайти максимальне число серед від’ємних та середнє арифметичне серед додатних.
-
Ввести послідовність чисел. Знайти номер першого від’ємного числа, а саме число замінити на 0.
-
Ввести послідовність додатних та від’ємних чисел з якої знайти останнє від’ємне число та його номер.
-
Ввести послідовність чисел з якої знайти найбільше при обчисленні виразу 1\А, де А – досліджуване число.
-
Протабулювати функцію y=sin(x) на відрізку [1,5] з кроком 0.5. Знайти останнє додатне значення функції.
-
Ввести два числа. Менше замінити їх півсумою, а більше – подвоєним добутком. Вивести результати.
-
Ввести послідовність з 10 чисел і знайти в ній всі додатні числа, серед яких знайти максимальне.
-
Ввести послідовність з 5 чисел і порівняти, що більше сума додатних чи добуток від’ємних елементів.
-
Ввести послідовність з трьох чисел і підрахувати добуток чисел, кратних 3.
-
Обчислити суму значень функції у=x2 на відрізку [1,5] з кроком 1.
Завдання 5 (практичне). Організація бази даних у середовищі табличного процесора Microsoft Excel.
У відповідності до варіанту (визначається згідно з вибраною тематикою студента) побудувати 3 електронні таблиці які б складалась мінімум з 8 стовпців та 20 рядків та містили інформацію по вибраній тематиці й окремі обчислювальні поля.
Оформити сформовані таблиці якнайкраще з точки зору візуального сприйняття. Сформувати із розроблених таблиць зведену таблицю та побудувати зведену діаграму.
Розробити макрос який би здійснював процедуру форматування виділених елементів таблиці згідно з власними вподобаннями (мінімум 8 форматувань). Призначити створеному макросу командну кнопку та назвати її власними прізвищем. Всі проведені кроки повинні бути детально проілюстровані та описані. Код макросу навести в роботі.
Завдання 6 (практичне).
4.1. Для проведеної роботи розробити презентацію в середовищі Microsoft PowerPoint.
4.2.Створена презентація повинна відображати всі етапи створення описані та відображені процедури (разом із вікнами) у слайдах презентації. Достатньо відображати основні етапи (розділи) роботи.
4.3.Проекспериментуйте з наявними шаблонами створення презентацій та з ефектами анімації, які можна здійснити
4.4.Роздрукуйте отримані результати (слайди презентації) у розрахунковій роботі та здійсніть їх детальний опис.
Структура роботи
Розділ
|
Назва
|
Опис
|
Титульний лист
|
–
|
–
|
Зміст
|
Зміст
|
–
|
Розділи
|
Назви розділів відповідно до розділів методичних вказівок
|
Виконуються вказані згідно з варіантом завдання та наводиться детальний їх опис
|
Висновки
|
Висновки
|
В даному розділі описуються основні отримані знання та навички під час виконання КР.
|
Список використаної літератури
|
Список використаної літератури
|
–
|
Вимоги до оформлення
Текст записки: шрифт TimesNewRoman 14pt з інтервалом 1,5. Вирівнювання по ширині. Границі і розміри сторінки наведені у таблиці 1.
Таблиця 1.
Розмір листа
|
А4 (210x297)
|
Ліва границя
|
20 мм
|
Права границя
|
10 мм
|
Верхня границя
|
20 мм
|
Нижня границя
|
20 мм
|
Таблиці і рисунки повинні бути розміщені по центру сторінки. Таблиці повинні мати заголовок, розміщений над таблицею. Кожний рисунок повинен бути підписаний знизу. Коли у тексті Ви посилаєтесь на таблицю або літературне джерело, використовуйте наступні позначення: Рис.1, Рис.1.2 або [1], [1,2] відповідно.
Розрахункова робота повинна бути написана українською мовою, акуратно та грамотно. При здачі роботи здається друкована та електронна версії (текст роботита ресурсні файли). Оформлення першої сторінки наведено в додатку А.
Рекомендована література
-
Микрюков В.Ю. Информация, компьютер, информационные системы. – К.: Феникс, 2007. – 442с.
-
Крейнак Д. Персональный компьютер. – М.: АСТ, 2004. – 346с.
-
Иванов В.Б. Компьютер, мультимедиа, IP-телефония: программы и программирование. – М.: Майор, 2006. – 240с.
-
Таненбаум Э. Современные операционные системы. - Санкт-Петербург: Питер, 2002. – 1040 с.
-
Попов С.Н. Аппаратные средства мультимедиа. Видеосистема PC. – Спб.: BHV, 2002. – 400 с.
-
Борн Г. Форматы данных: графика, текст, базы данных, электронные таблицы. – К.: BHV, 1995. – 667 c.
-
Галузинський Г.П., Гордієнко І.В. Сучасні технологічні засоби обробки інформації. – К.: КНЕУ, 1998. – 224 с.
-
Галузинський Г.П., Гордієнко І.В. Сучасні технологічні засоби обробки інформації. – К.: КНЕУ, 1998. – 224 с.
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|