Методичні рекомендації до виконання індивідуального завдання для спеціальності Міжнародна економіка, НУ ЛП
« Назад Міністерство освіти і науки України Національний університет «Львівська політехніка»Навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій Кафедра міжнародної економіки
Методичні рекомендації до виконання індивідуального (контрольного) завдання для студентів спеціальності 7.050103 «Міжнародна економіка»(освітньо-кваліфікаційний рівень – спеціаліст) з дисципліни “УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНОЮ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ” (денна та заочна форми навчання)
Львів – 2011
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯІндивідуальне завдання, яке виконується студентом під час вивчення дисципліни "Управління міжнародною конкурентоспроможністю", має на меті закріпити на засадах прикладних обґрунтувань і розрахунків теоретичні знання студента. Кожний студент отримує варіант (порядковий номер у журналі). Виконання індивідуального завдання є допуском до семестрового контролю, воно складається з відповідей на два теоретичні запитання (Додаток В) та розв’язку задачі (Додаток Г). Відповідь на теоретичне питання повинна бути точною, повною і базуватись на останні за часом видання джерела літератури, законодавство України. Розв’язок задачі передбачає опис усіх розрахунків. Обов’язково! мають бути зроблені посилання на усі джерела інформації.
2. Структура роботиІндивідуальна робота включає такі розділи : 1. Титульна сторінка, оформляється на стандартному бланку (див. додаток А). 2. Завдання (Додаток Б). 3. Зміст. 4. Питання 1. 5. Питання 2. 6. Задача. 7. Література.
3. Оформлення індивідуального завданняРобота повинна займати не більше 10 сторінок друкованого тексту. Роботу виконують за допомогою комп’ютера на одній стороні аркуша формату А4 (210 х 297 мм). На кожному аркуші повинні бути поля таких розмірів: ліворуч, зверху та знизу – не менше ніж 20 мм, праворуч – не менше за 10 мм. Шрифт друку повинен бути чітким, чорного кольору. Таблиці у роботі нумеруються послідовно (за винятком таблиць, поданих у додатках) в межах розділу. У правому верхньому куті пишеться слово “Таблиця” із зазначенням її номера. Номер таблиці складається із номера розділу і порядкового номера таблиці, розділених крапкою, наприклад “Таблиця 1.2” (друга таблиця першого розділу). При посиланні на таблицю вказують її повний номер, а слово “Таблиця” пишуть у скороченому вигляді, наприклад “(табл. 1.2)”. Якщо у роботі тільки одна таблиця, то її не нумерують і слово “Таблиця” не пишуть. Під словом “Таблиця” розміщується заголовок таблиці симетрично до форми таблиці. Слово “Таблиця” і заголовок починаються з великої букви. Назва не підкреслюється. Таблиці потрібно розташовувати після першої згадки її у тексті так, щоб її зручно було розглядати без повороту або з поворотом за годинниковою стрілкою. Якщо на даній сторінці немає місця, то їх необхідно розташувати на наступній сторінці у зручній для ознайомлення формі, тобто, щоб для вивчення таблиці сторінку можна було б повернути за годинниковою стрілкою. При переносі таблиці на наступну сторінку нумерацію колонок необхідно повторити, а над нею розмістити слова “Продовження табл.” із зазначенням її номера, наприклад “Продовження табл. 1.2”. Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на інший аркуш, при цьому назву вміщують тільки над її першою частиною. Таблицю з великою кількістю граф можна ділити на частини і розміщувати одну частину під іншою у межах одної сторінки. Якщо рядки або графи таблиці виходять за формат сторінки, то у першому випадку в кожній частині таблиці повторюють її головку, в другому випадку – боковик. Заголовки граф таблиці пишуться з великої букви, підзаголовки граф – з малої, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великої, якщо вони мають самостійне значення. Висота рядків повинна бути не меншою 8 мм. Графу “№ з. п.” у таблицю включати не потрібно (крім випадків, коли на рядок таблиці є посилання у тексті). Якщо текст, який повторюється у графі таблиці і складається з одного слова, то його можна замінити лапками; якщо текст повторюється і складається з двох чи більше слів, то при першому повторенні його замінюють на слова “Те ж”, а далі - лапками. Замість цифр, марок, знаків, букв, математичних чи хімічних символів лапки не допускаються. Якщо цифрові дані у якомусь рядку таблиці не наводяться, то у ньому ставиться прочерк. До списку використаної літератури включають всі використані джерела, які розташовуються за алфавітом або у порядку посилань на них у тексті.
4. Список літератури1. Конституція України (Основний Закон). – К., 1996. 2. Закон України “Про податок на додану вартість” від 03.04.97р. N 168/97-ВР, зі змінами. 3. Кодекс України про адміністративні правопорушення. – К., 2001. 4. Антимонопольний закон України від 03.04.97р. N 168/97-ВР, зі змінами. 5. Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентні переваги фірми. – М.: типографія «Новини», 2000. 6. Данько Т.П. Управление маркетингом: Учебник, 2-е изд. – М.: ИНФРА – М, 2001. 7. Инновационний менеджмент: Учеб. Пособие / Под ред. П.Н. Завлина, А.К.Казанцева, Л.Є.Миндали. – СПб.: Наука, 2001. 8. Конкурентне право України: Навч.поібник для вищих навч. Закладів / Н.В.Васильев, Ю.Ю.Горячева, Н.Г.Доронина і ін. – М.: Логос, 1999. 9. Конкурентоспособность регионов: теоретико-прикладние аспекти / Под ред. Ю.К.Перского и Н.Я.Калюжновой. – М.: ТЕИС, 2003. 10. Коротков Є.М. Исследование систем управления: Учеб. – М.: Дека, 2003 11. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер.с англ. СПб.: Питер, 1999. 12. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основи менеджмента / Пер. С англ.. – М.: Дело, 2000. 13. Портер М. Міжнародна конкуренція / пер. З англ. – М.: Міжнародні відносини, 1993. 14. Международный маркетинг Алексунин В.А. Учебное пособие. Н.И. Перцовский, И.А. Спиридонов, С.В. Барсукова . Под ред. Н.И. Перцовского-М.: Высшая школа, 2001г. 15. Канищенко О.Л «Міжнародний маркетинг»- Київ,2002, с.135 16. Моисеева Н.К. «Международный маркетинг»; 1998 р. 17. Козьменко В. М., Школа І.М. Міжнародні економічні відносини. - Чернігів, 1996. 18. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підручник/за ред..Л.А.Мороз. – 2-е вид. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2002. -244с. 19. Промисловий маркетинг: Теорія та господарські ситуації. / Під ред. А.О. Старостіної. - К.: "Іван Федоров". 1997. - с. 261 - 292. (Каніщенко О.Л. Міжнародні аспекти маркетингової діяльності). 20. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології: Монографія. – К.: КНЕУ, 2004. – 400 с. 21. Циганкова Т.М. Управління міжнародним маркетингом. Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 2001.- 232 с. 22. Черенков В.И. «Международный маркетинг»- Санкт-Петербург, 2003, с.750 23. Чорномаз П.А. Международный маркетинг: теория, методология, практика. Учеб. пособие.- Х.: ХИУ, 2000.-144с. 24. Фатхудинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации. Учебное пособие / Р.А. Фатхутдинов. – М.; Изд-во Єксмо, 2004. -544с.
Додаток 1 Завдання студенту гр. _______ ______________________________________________ ( П.І.Б.) навести відповіді на питання і розв’язок задачі: 1. Запитання № 1 _________________ ( згідно з варіантом в додатку В). 2. Запитання № 2 __________________ ( згідно з варіантом в додатку В). 3. 1. Задача. Визначити темп приросту обсягу продажу фірми у 2011 році та напрями розширення ринку за наступними даними: – Обсяг продажу товару А на ринку №1 в 2010 році становив ____тис. гр.од. – Обсяг продажу товару А на ринку №2 в 2010 році становив ____ тис.гр.од. – Обсяг продажу товару Б на ринку №1 в 2010 році становив ____ тис.гр.од. – Обсяг продажу товару Б на ринку №3 в 2010 році становив ____ тис.гр.од. – На основі сегментації ринку встановлено, що темп приросту обсягів продажу товару А на ринку №1 у 2010 році становив _____ %. – На основі сегментації ринку встановлено, що темп приросту обсягів продажу товару А на ринку №2 у 2010 році становив _____ %. – Темп приросту обсягу продажу товару Б на ринку №1 у 2011 році становив _____% – Темп приросту обсягу продажу товару Б на ринку №3 у 2011 році становив _____% 3.2. Задача Здійснити оцінку конкурентоспроможності конкретної категорії персоналу. Студент обирає свою категорію персоналу (наприклад: менеджер по збуту, робітник, спеціаліст, службовець, директор, заступник), чітко вказує посаду та місце роботи. Згідно нижче наведеного переліку якостей персоналу здійснити характеристику конкурентоспроможності персоналу враховуючи вагомість кожної якості. Приклад переліку якостей персоналу та їх вагомість: Таблиця
Приклад переліку якостей персоналу та їх вагомість
Потрібно скласти експертну групу, у складі 3-х чоловік, і проставити бали по кожній якості персоналу. Якісна характеристика вдсутня – 1 бал; Якісна характеристика проявляється дуже рідко – 2 бали; Якісна характеристика проявляється не сильно і не слабо – 3 бали; Якісна характеирстика проявляється часто – 4 бали; Якісна характеристика проявляється постійно, систематично – 5 балів.
Додаток 2 Вхідні дані для виконання теоретичних питань індивідуального завдання:
Додаток 3
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |