Зміст курсового проекту за спеціальністю Міжнародна економіка дисципліни Міжнародна економічна діяльність України
« НазадЗміст курсового проектуВажливим етапом підготовки фахівців за спеціальністю «Міжнародна економіка» є виконання курсового проекту з професійно орієнтованої дисципліни «Міжнародна економічна діяльність України». Курсовий проект по темі "Підготовка зовнішньоторговельної угоди" є комплексною учбово-практичною роботою, яка виконується в рамках учбової дисципліни «Міжнародна економічна діяльність України». 1.1. Цілі і задачі курсового проектуОсновні завдання курсового проекту полягають в:
Метою курсового проекту є моделювання зовнішньоекономічної угоди. Зовнішньоекономічну операцію студент оформлює у вигляді проекту, в якому виділяється декілька етапів: 1) маркетинговий аналіз ринку обраного товару; 2) дослідження нормативно-правової бази, що регламентує здійснення зовнішньоекономічної угоди; 3) зовнішньоторговельний контракт; 4) розрахунок ефективності зовнішньоекономічної угоди. Всі студенти виконують курсову роботу на тему: «Розробка зовнішньоекономічного проекту», використовуючи матеріали періодичної преси, статистичні матеріали, нормативно-правову і законодавчу базу України, дані підприємства, на якому студент працює (заочна форма навчання). Побудова моделі зовнішньоекономічної угоди повинна мати економічне обґрунтування. Метою написання проекту є надбання практичних навичокпри роботі з інформаційними джерелами при проведенні маркетингових досліджень та вивченні зовнішнього ринку, нормативними документами та їх практичним застосуванням у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а також отримання необхідних навичок при підготовці та складанні зовнішньоторговельного контракту. Виконання проекту дає можливість оцінити якість знань студента, його вміння застосовувати їх на практиці. У зв’язку з цим обов’язковою вимогою до курсового проекту є проведення дослідження практичних аспектів організації зовнішньоторговельних угод, аналітичної оцінки економічної ефективності даної угоди, законодавчо-правових умов виконання проекту. На підставі проведеного аналізу студент повинен сформулювати чіткі, точні висновки, щодо вирішення поставленої проблеми, оцінити можливість здійснення даної угоди та оцінити її ефективність. Обов’язковим в процесі виконання роботи є використання сучасних інформаційних технологій, математичних методів та ЕОМ, зокрема ППП “Excel”, текстових редакторів Word, ресурсів INTERNET тощо. Виконану і належним чином оформлену роботу студент здає на кафедру міжнародного менеджменту за чотири тижні до закінчення навчального семестру. Захист робіт здійснюється перед комісією, сформованою з викладачів кафедри. Час захисту курсового проекту встановлює кафедра.
1.2. Структура, обсяг і зміст курсового проектуСтруктура курсової роботи наступна: ТИТУЛЬНИЙ АРКУШ, ПЛАН, ВСТУП, ОСНОВНА ЧАСТИНА, ВИСНОВКИ, СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, ДОДАТКИ. Робота виконується у текстовому редакторі Word: шрифт Times New Roman, розмір шрифту 14, полуторний (1,5) міжрядковий інтервал із застосуванням функції вирівнювання тексту по ширині. Кожен наступний структурний елемент роботи розміщується з нової сторінки. Курсова робота виконується українською мовою та підписується студентом. Обсяг курсового проекту має бути у межах 30 – 35 сторінок друкованого тексту. Приблизний обсяг структурних складових друкованого варіанту (кількість сторінок): вступ – 1-2 сторінки; основна частина – 25-30 сторінок; висновки – щодо ефективності зовнішньоекономічної угоди – 1,5-2 сторінки; бібліографія – 2-3 сторінки (мінімум 20 літературних джерел). Список використаних джерел формується одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті абов алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків.
Рекомендований зміст курсового проекту: Вступ 1. Аналітична маркетингова оцінка ринку досліджуваного товару 1.1. Аналіз світового ринку товару 1.2. Аналіз українського ринку товару 2. Правове обґрунтування можливості здійснення даної зовнішньоекономічної угоди 2.1. Законодавча база 2.2. Нормативно-правові умови здійснення операції. 3. Зовнішньоекономічний контракт 4. Оцінка ефективності зовнішньоторгівельної операції Висновки Список використаних джерел Додатки Перший розділ включає в себе вивчення наступних питань: 1.1. Аналіз світового виробництва: - Обсяги в вартісному і натуральному вираженні, динаміка, географічна та товарна структура; - Провідні країни та фірми виробники товару; - Основні фактори, які мають вплив на виробництво даного товару. 1.2. Аналіз світової торгівлі: - Обсяги експорту та імпорту товару, динаміка, географічна та товарна структура; - Провідні країни і фірми експортери та імпортери. 1.3. Аналіз попиту та споживання товару, факторів, які визначають споживання товару. 1.4. Сегментація товарного ринку. 1.5. Аналіз техніко-економічних параметрів ( властивостей ) виробу. 1.6. Аналіз цін на даний товар. У другому розділі вивчається система регулювання експортно-імпортних операцій з даним товаром та обґрунтовуються економічні та організаційні можливості виконання угоди. 2.1. Тарифне регулювання. 2.2. Нетарифне регулювання. 2.3. Митні процедури з даним товаром. 2.4. Заборони, вимоги та стандарти, які застосовуються до даного товару при зовнішньоторговельних операціях. 2.5. Особливості та умови транспортування. 2.6. Валютне регулювання експортно-імпортних операцій та оподаткування. У третьому розділі розробляється проект контракту на експорт (імпорт) товару з урахуванням особливостей регулювання умов здійснення операцій та особливостей самого товару. У якості основи для розробки контракту пропонується наступний типовий перелік статей:
У четвертому розділі здійснюється економічне обґрунтування можливостей здійснення зовнішньоторговельної угоди та оцінка ефективності запропонованого проекту (розрахунок її прибутковості). У додатках вміщують таблиці, схеми, графіки, діаграми тощо які мають обсяг більший ніж 2/3 сторінки. План техніко-економічного обґрунтування зовнішньоторговельної операції:
Коефіцієнти ефективності експорту товару Експорт товару ефективний, якщо експортний дохід перевищує експортні витрати. Це відбиває базовий коефіцієнт ефективності експорту: де – базовий коефіцієнт ефективності експорту; - виторг від експорту; Сm - собівартість товару; Т в - транспортні витрати; Ов - організаційні витрати. Якщо 1, експорт ефективний. Чим вищий цей коефіцієнт, тим вища ефективність експорту. Як уже зазначалось вище, для визначення ефективності експорту розрахунку лише базового коефіцієнту ефективності експорту недостатньо. Необхідно з’ясувати чи є експорт товару більш вигідною операцією, ніж продаж цього товару всередині країни. Для цього використовують альтернативний коефіцієнт ефективності експорту: де - альтернативний коефіцієнт ефективності експорту; В - внутрішній виторг (виторг від продажу товару у середині країни); інші елементи є аналогічними елементами формули (1). Якщо, експорт є ефективним. Таким чином, для визначення ефективності експорту необхідно розрахувати коефіцієнт Е та . При цьому слід пам’ятати, що усі виторги мають бути представлені в гривневому еквіваленті. У випадку, якщо обидва вони більші за одиницю, експорт товару є ефективним. Якщо Е 1, а 1, то в цьому випадку експорт є неефективним, тому що експортні витрати перевищують експортний доход. Якщо Е 1,а 1, то й у цьому випадку експорт також є неефективним, тому що прибуток від продажу товару усередині країни буде вищим, ніж від його експорту. У разі, якщо обидва ці коефіцієнти менші за одиницю, то експорт товару неефективний по вищенаведених причинах. Коефіцієнти ефективності імпорту товару Як уже зазначалося вище, при розгляді ефективності імпорту важливе значення має призначення імпортованого товару. Спочатку розглянемо коефіцієнти ефективності імпорту товарів споживання. Для того, щоб імпорт товару споживання був вигідний, необхідно, щоб імпортний дохід перевищував імпортні витрати. Це відбиває базовий коефіцієнт ефективності імпорту товарів споживання: де Е - базовий коефіцієнт ефективності імпорту товарів споживання; Ві - внутрішній виторг від продажу імпортного товару; В іm - вартість імпортного товару; Т в - транспортні витрати; Ов - організаційні витрати. Якщо Е 1, імпорт товару ефективний. Як і у випадку з експортом товару для визначення ефективності імпорту необхідно також розрахувати альтернативний коефіцієнт ефективності імпорту товарів споживання: де Е - альтернативний коефіцієнт ефективності імпорту товарів споживання, В - вартість вітчизняного товару, аналогічного імпортному, інші елементи формули (3). Якщо Е 1, імпорт товару є ефективним. Методика визначення ефективності імпорту товару споживання є аналогічною методиці визначення ефективності експорту. Тепер перейдемо до розгляду ефективності імпорту товарів виробництва (ТВ). При імпорті товарів виробництва необхідно врахувати вартість їхнього обслуговування та використання у виробництві підприємства. що імпортує ці товари. Базовий коефіцієнт ефективності імпорту товарів виробництва буде виглядати так: де Е- базовий коефіцієнт ефективності імпорту товарів виробництва; В mв - виторг від використання товару виробництва; Ввтв – витрати на використання товару виробництва; інші елементи формули є еквівалентними елементами формули (3). Якщо 1, імпорт товару є ефективним. Необхідно також розрахувати альтернативний коефіцієнт ефективності імпорту товарів виробництва: де Е – альтернативний коефіцієнт ефективності імпорту товарів виробництва, Якщо, імпорт товару є ефективним. Методика аналізу ефективності імпорту товарів виробництва є аналогічною до методики аналізу ефективності імпорту товарів споживання.
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ:
При розробці курсового проекту кожний студент узгоджує з керівником вид товару, щодо якого виконується проект:
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |