Методичні вказівки до проведення розрахункової роботи з курсу Мікроекономіка, НУДПСУ
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Методичні вказівки до проведення розрахункової роботи з курсу "Мікроекономіка"для підготовки фахівців за ОКР бакалавр денної та заочної форми навчання галузь знань 0305 «Економіка і підприємництво» напрямів підготовки 6.030509 «Облік і аудит», 6.030508 «Фінанси і кредит» 6.030504 «Економіка підприємства» 6.030503 «Міжнародна економіка»
ІРПІНЬ – 2014
Розрахункова робота повинна бути написана чітким і розбірливим почерком або надрукована на одному боці аркуша білого паперу формату А 4 (210 х 297 мм) через півтора міжрядкових інтервали, до тридцяти рядків на сторінці з висотою шрифту в 14 пт., тип шрифту Times New Roman. На сторінці мають бути поля: ліве – 30 мм., праве – 10 мм., верхнє і нижнє – по 20 мм. Відступи абзаців дорівнюють 10 мм. Титульний лист – є першим аркушем роботи (додаток А). Загальна нумерація сторінок розрахункової роботи відкривається з титульної сторінки, але порядковий номер на ній не проставляється; на всіх послідуючих він розміщується в нижньому правому кутку. Вписувати у друкований текст роботи окремі іншомовні слова, формули, умовні позначення можна чорнилом, тушшю, пастою тільки наближеними до щільності основного тексту. Текст основної частини роботи поділяється на чотири завдання. Кожне завдання розрахункової роботи пишеться або друкується з нової сторінки. Ілюстрації (схеми, графіки тощо) в розрахунковій роботі позначають словом “Рис.” і нумерують послідовно в межах роботи. Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщуються послідовно під ілюстрацією. Таблиці нумерують, послідовно в межах роботи, у правому верхньому куті розміщують: напис “Таблиця” із зазначенням її номера., що складається з номера, нижче вказується назва таблиці. У разі перенесення, таблиці на іншу сторінку над подальшими частинами пишеться: наприклад, “Продовження табл. 2”. Кожна таблиця повинна мати назву, яку розміщують над таблицею і друкують симетрично до тексту. Назву не підкреслюють, заголовки граф починаються з великих літер, підзаголовки – з малих, якщо складають одне речення із заголовком, і з великих – якщо вони є самостійними. Формули в розрахунковій роботі нумеруються в межах роботи. Номери формул пишуть біля правого берега сторінки на рівні відповідної формули в круглих дужках, наприклад: “(2)”. Остаточно оформлена розрахункова робота здається викладачу для перевірки та допуску роботи до захисту. Процедура захисту складається із короткої доповіді студента (до 10 хвилин) про основні питання і конкретні висновки, які містяться в розрахунковій роботі; відповідей на зауваження та пропозиції викладача. За вірно виконану розрахункову роботу студент має можливість отримати 15 балів, а саме: завдання 1 – 3 балів; завдання 2 – 3 балів; завдання 3 – 3 балів; завдання 4 – 3 бали; захист розрахункової роботи – 3 бали. “13 - 15 балів” одержують роботи, в яких містяться самостійні висновки, дається самостійний аналіз фактичного матеріалу на основі глибоких знань літератури з даного предмету. “10 - 12” ставиться в тому випадку, коли в роботі допущені незначні розрахункові неточності. “7 - 9” заслуговують роботи, в яких містяться окремі помилкові положення та не чітко висвітлені відповіді на запитання. “0 - 6” студент одержує у випадку, коли не може відповісти на запитання викладача, в розрахунках допущені грубі помилки, не володіє матеріалом роботи, не в змозі дати пояснення висновкам і теоретичним положенням даної проблеми. У цьому випадку студенту має бути надана можливість повторного захисту. Захист і оцінка розрахункової роботи – це підведення підсумків самостійної роботи студента й одержання права допуску до екзамену з мікроекономіки.
ЗАВДАННЯ РОЗРАХУНКОВОЇ РОБОТИЗадача 1. Споживач має деякий бюджет (І), який збирається витратити на придбання двох товарів X та Y. Кожна гривня цього бюджету, з точки зору споживача, має корисність λ ютил (тобто λ - гранична корисність грошей). Функція граничної корисності для двох товарів - відповідно MUx та MUУ,ціни товарів - Рx та Рy. Завдання: 1. Визначити, скільки одиниць кожного з товарів X та У придбає споживач, виходячи з його оцінки граничної корисності грошей. 2. Розрахувати, скільки грошей витратив споживач. Чи повністю він використав свій бюджет? 3. Розрахувати загальну корисність, яку отримає споживач від використання товарів. Порівняти її із загальною корисністю використання грошей. Вихідні дані наведені в табл. 1. Таблиця 1
Задача 2. Споживач має деякий бюджет (І), який збирається витратити на придбання двох товарів X та Y. На рисунку 1 наведена одна з кривих байдужості даного споживача та його бюджетна лінія. Бюджетна лінія перетинає вісь абсцис у точці Х1 вісь ординат - у точці Y1 . Оптимальний вибір споживача досягається у точці Е. Завдання: 1. Визначити розмір бюджету споживача (І), якщо ціна товару Y дорівнює Ру. 2. Визначити ціну товару Х(Рx). 3. Записати рівняння бюджетної лінії та визначити її нахил. 4. Визначити величину граничної норми зміни (MRSxy) у точці рівноваги. 5. Показати на графіках, що трапиться з вихідною бюджетною лінією, якщо: а) бюджет споживача (І) та ціна товару X (Рx) підвищиться у 1,5 рази. б) бюджет споживача (І) та ціна товару Y(Py) підвищиться у 2 рази. в) ціни товарів не зміняться, а бюджет споживача (I) збільшиться у 2 рази. г) бюджет споживача (І) збільшиться у 2 рази, а ціни товарів Рx та Ру у той же час зростуть у 4 рази. Вихідні дані наведені в таблиці 2. Таблиця 2.
Задача 3. Функція ринкового попиту на товар деякої фірми має вигляд прямої з від¢ємним нахилом: Qd = f1 (P) = AL - BL× P; а функція пропозиції фірми також лінійна, але має додатній нахил: Qs = f2 (P) = - AS + BS × P; тобто
На ринковий стан може впливати держава, що вводить податки, дотації або фіксовані ціни. 1) Визначити очікувані обсяги попиту та пропозиції за чотирьох різних значень ціни:
2) Визначити рівноважну ціну та рівноважний обсяг продажу для вихідного стану ринку (до введення державного регулювання). 3) Визначити нову рівноважну ціну (грн. за одиницю товару) та рівноважний обсяг продажу у разі введення державою податку з продажів (для чотирьох значень ціни) у розмірі:
4) Визначити нову рівноважну ціну (грн. на одиницю продукції) та рівноважний обсяг продажу у разі введення державою дотації (для чотирьох значень ціни) у розмірі:
5) Визначити обсяг попиту, обсяг пропозиції, фактичний обсяг продажів та розмір дефіциту (надлишку) товару у разі введення державою фіксованої ціни вище рівноважної (грн.)
6) Визначити обсяг попиту, обсяг пропозиції, фактичний обсяг продажів та розмір дефіциту (надлишку) товару у разі введення державою фіксованої ціни нижче рівноважної (грн.)
Задача 4. На основі табличних даних (табл. 3, 4, 5) визначити пропущенні дані в клітинках та відповідно до ситуації на ринку досконалої конкуренції і виберіть для кожної фірми одну з наступних рекомендацій (заповнити табл. 6), яка дозволить оптимізувати її стан: 1) збільшити обсяг випуску; 2) зменшити обсяг випуску; 3) припинити виробництво; 4) залишити галузь; 5) не змінювати обсяг випуску. Таблиця 3
Таблиця 4
Таблиця 5
Таблиця 6
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |