Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1947 Методичні вказівки до виконання контрольної роботи Планування і реалізація підприємницького проекту з дисципліни Підприємництво та менеджмент, НУ ЛП

Методичні вказівки до виконання контрольної роботи Планування і реалізація підприємницького проекту з дисципліни Підприємництво та менеджмент, НУ ЛП

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА ”

 

Методичні вказівки до виконання контрольної роботи

"ПЛАНУВАННЯ І РЕАЛІЗАЦІЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО

ПРОЕКТУ"

з дисципліни "Підприємництво та менеджмент"

для студентів рівня бакалавра наступних напрямків підготовки: 6.010201 «Архітектура будівель і споруд», 6.010202 «Містобудування», 6.010203 «Дизайн архітектурного середовища», 6.020206 «Реставрація творів мистецтва» та 6.020207 «Дизайн» (для денної, заочної форми навчання і форми навчання екстернат (частина І)

 

РОБОЧА ВЕРСІЯ

 

Львів  2014 р.


Основи підприємницької діяльності: Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з предмету „ Підприємництво та менеджмент ” на тему " Планування і реалізація підприємницького проекту " для студентів рівня бакалавра наступних напрямків підготовки: 6.010201 «Архітектура будівель і споруд», 6.010202 «Містобудування», 6.010203 «Дизайн архітектурного середовища», 6.020206 «Реставрація творів мистецтва» та 6.020207 «Дизайн» (для денної, заочної форми навчання і форми навчання екстернат (частина І) /Укл.: І.З.Крет - Львів, 2014. - 42 с. Видавництво Національного університету "Львівська політехніка".

 

© Національний університет “Львівська політехніка ”, 2014 р.

 

ЗМІСТ 

ВСТУП

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  2. СТРУКТУРА КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

  3. АЛГОРИТМ РОЗРАХУНКІВ В КОНТРОЛЬНІЙ РОБОТІ 

ДОДАТОК 1. КОНТРОЛЬНА РОБОТА НА ТЕМУ: ,,ЕКОНОМІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА" ( ПРИКЛАД ВИКОНАННЯ РОЗДІЛІВ 1 -2 )

Вступ

РОЗДІЛ 1.ПЛАНУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ

1.1.Резюме

1.2. Суть проекту та характеристика послуг

1.3. Оцінка ринку збуту

1.4. Аналіз стану справ у галузі та оцінка конкурентоспроможності

1.5. План маркетингу

1.6. Організаційний план

1.7. Оцінка ризику та страхування

1.8. Фінансовий план

РОЗДІЛ 2. ВПЛИВ ЗНИЖЕННЯ СТАВКИ ПДВ З 20 ДО 10% НА ЕКОНОМІЧНІ ПОКАЗНИКИ ПІДПРИЄМСТВА «ЛЬВІВДЕКОР”

Висновки

Література

 

ВСТУП 

Дані методичні вказівки покликані допомогти студентам напряму “Архітектура ”, “Реставрація творів мистецтва ” і “Дизайн ” (рівень бакалавра) в написанні, а головне у виконанні тих певних обчислень, які необхідні для визначення вартості певного підприємницького проекту.

Їх поява і зміст охоплюють основні аспекти, що пов’язані із наявними на практиці і можливими помилками при проведенні обчислень бізнес-плану.

Планування підприємницької діяльності визначає мету, якої фірма прагне досягти, стратегію її діяльності у поєднанні з термінами, в межах яких ця мета може бути досягнута.

У світовій практиці плани реалізації підприємницьких проектів отримали назву бізнес-планів.

Бізнес-план - це інструмент підприємця, який описує основні аспекти діяльності майбутнього підприємства чи реалізації проекту, аналізує всі проблеми з якими можна зіткнутись, а також визначає способи вирішення цих проблем в часі з метою отримання максимального прибутку внаслідок реалізації даного проекту.

Користувачами цього інструменту, в першу чергу, є:

  • самі підприємці, щоб скрупульозно проаналізувати свої ідеї, перевірити їх реальність та економічну обґрунтованість;

  • банкіри та інвестори, які збираються фінансувати даний проект;

  • працівники фірми, які хочуть зрозуміти свою перспективу, усвідомити поставлені перед ними завдання.

Бізнес-план допомагає підприємцям та зацікавленим сторонам вирішити такі завдання:

  • вивчення місткості та перспектив розвитку майбутнього ринку збуту;

  • оцінка витрат, які будуть необхідні для виготовлення та збуту потрібної цьому ринку продукції та співставлення їх з цінами, за якими можна буде продавати свої товари і визначати потенційну прибутковість задуманого бізнесу;

  • визначення показників, за якими можна буде регулярно визначати хід виконання завдань, а також можливих небезпек для бізнесу.

Бізнес-план необхідний керівникам підприємств, співробітникам, майбутнім компаньйонам, оскільки він показує загальну мету роботи і дає змогу обрати найбільш ефективний шлях вирішення завдання. Бізнес-план потрібен також для того, щоб переконати банкірів чи інших інвесторів вкласти у справу капітал — під “голі” ідеї та некваліфіковано виконані розрахунки грошей ніхто не дасть.

Стратегія фінансування. Це остання частина бізнес-плану, яку складають за даними попередніх розділів. У ній викладається план одержання коштів для створення або розширення підприємства. Насамперед зазначається, скільки взагалі потрібно коштів для реалізації проекту, а далі —звідки планується одержати їх, у якій формі та коли очікується повне повернення коштів та одержання доходів інвесторами.

Відповідь на перше питання містить основний розділ бізнес-плану - “Фінансовий план ”.

Джерела фінансування можуть бути різними. Фінансуванню через кредити надається перевага в тих проектах, які пов'язані з розширенням виробництва на діючих підприємствах. Оскільки в цьому разі немає проблем з матеріальним забезпеченням кредиту (в його ролі можуть виступити наявні активи), то тут ризик для кредиторів менший, а це означає, що і плата за кредит менша.

Економіка підприємства – наука про ефективність виробництва, шляхи і методи досягнення підприємством своїх цілей за умов раціонального використання ним всіх видів ресурсів. Предметом вивчення економіки підприємства є способи ефективного використання ним всіх видів ресурсів та елементів виробничого процесу.

Контрольна робота “ Планування підприємницького проекту ” необхідна для допомоги студентові в оволодінні навиками практичних знань з основних питань курсу, що стосуються діяльності підприємства за умов ринку.

На основі даних про запропоновані варіанти інвестиційних проектів розвитку підприємства на наступний рік вибрати кращий з даних варіантів і розрахувати очікувані показники нової виробничої програми діяльності підприємства.

Здійснити оптимізацію ціни на вироби, що випускаються підприємством, виходячи з критерію максимізації прибутку.

За індивідуальним завданням розрахувати вплив змін техніко-економічних показників на результати діяльності підприємства.

Методичні вказівки включають:

методику розрахунку індивідуальних коефіцієнтів та (якщо студент не отримав індивідуального завдання) приклад виконання контрольної роботи, тобто оформлення контрольної роботи.

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 

Зрозуміло, що сам бізнес-план визначає і характеризує величину коштів, необхідних для здійснення відповідного проекту і є однією із найважливіших категорій, використовуваних у сфері виробництва, а також і в архітектурі, будівництві та дизайні або мистецтві.

Необхідно відзначити, що дані методичні вказівки покликані допомогти студентам напряму “Архітектура ”, “Реставрація творів мистецтва ”і “Дизайн ” (рівень бакалавра) в написанні, а головне у визначенні вартості певного підприємницького проекту і обґрунтування зменшення ставки ПДВ на економічні показники діяльності підприємства.

Подані у методичних вказівках додатки охоплюють найбільш можливі варіанти визначення вартості проектованого об’єкту .Також треба зупинити увагу на тому, що необхідно слідкувати за одиницями виміру. Особливо це стосується при визначенні впливу зменшення ставки ПДВ на економічні показники підприємства.

2. СТРУКТУРА КУРСОВОЇ РОБОТИ 

Структура контрольної роботи (див. додаток 1) охоплює елементи підприємництва та виробничої діяльності.

Завданням – вихідними даними для виконання розрахунків у 1-2 розділах є останні 5 –ть цифр залікової книжки студента! Наприклад 52878, то для розрахунків приймається значення доходу (виручки, виторгу або надходжень від продажу) – 152 878 у.о. Тобто перед першою цифрою дописуємо цифру 1.

А коли 01234 (тобто першою цифрою є 0) – перед нулем дописуємо цифру 2, тоді значення доходу (виручки. виторгу або надходжень від продажу) – 201 234 у. 

Зміст та структура бізнес-плану сьогодні не регламентується ніякими нормативними чи інструктивними документами.

Суть, основна ідея підприємницького проекту чітко, лаконічно та переконливо розкривається у зведеному розділі бізнес-плану - узагальнюючому резюме. Всі аспекти проекту деталізуються в таких основних розділах бізнес-плану:

1. Викладення суті проекту та характеристика продукції.

2. Оцінка ринку збуту.

3. Аналіз справ у галузі та оцінка конкурентоспроможності.

4. План маркетингу.

5. Виробничий план.

6. Організаційний план.

7. Оцінка ризику та страхування.

8. Ресурсне забезпечення.

9. Фінансовий план.

Сам фінансовий план узагальнює матеріали попередніх розділів у вартісному втіленні. Основними його елементами виступають:

  • прогноз обсягів реалізації у вартісному вираженні;

  • зведений план доходів і витрат;

  • план грошових надходжень і виплат;

  • зведений баланс активів і пасивів;

  • графік досягнення беззбитковості.

Загальна сума коштів на реалізацію бізнес-плану повинна бути раціонально розподілена у часі з виділенням одноразових (капітальних) і поточних витрат.

Завданням – вихідними даними для виконання розрахунків у 3 му розділі є методика розрахунку індивідуальних коефіцієнтів та вибору виробів, що випускаються підприємством (якщо студент не отримав індивідуального завдання), або алгоритм розрахунків у курсовій роботі.

При цьому важливо звернути увагу на синхронність надходжень і витрачання фінансових ресурсів, забезпечення достатнього ступеня ліквідності активів.

У належним чином опрацьованому бізнес-плані, звичайно, подається декілька варіантів графіку досягнення беззбитковості (самоокупності) з відображенням постійних і змінних витрат, які відповідають різним рівням цін з виділенням найбільш ймовірного варіанту.

Особливої уваги потребує обґрунтування джерел і форм отримання фінансових ресурсів та термінів повного повернення інвестованих коштів.

У ряді випадків окремим розділом представляється юридичний план, який присвячується аналізу переваг обраної форми власності та правового статусу підприємства.

Таблиця 1.1

АЛГОРИТМ РОЗРАХУНКІВ У КОНТРОЛЬНІЙ РОБОТІ

 п/п

Назва позиції

або розділу

Сутність внесення змін або

певних обчислень

1

2

3

0

Загальні

зауваження

1. Назва і вид діяльності підприємства, яке створюється повинна бути пов’язана із назвою або сутністю спеціальності. Назва підприємства змінюється однозначно.

2. На титульній сторінці і останній (під списком літератури) студент проставляє дату подачі КР на перевірку і ставить свій особистий підпис.

3. Виправлення в роботі допустимі.

Вони засвідчують робочий процес виконання самої курсової роботи.

4. Прибуток визначається, як різниця між доходом (виторгом, ви-ручкою або надходженням від продажу) і загальними витратами!!!

І.

Вихідні дані (завдання)

1.Необхідно змінити назви виробів (табл. 1 і 2 ) на початкові букви свого прізвища, імені та по-батькові (а пр. повторенні букв внести їх нумерацію: В1, В2).

2. В табл. 1 внести зміни в річні обсяги виробництва (по виробу, який міняється).

3. В позиції - вихідні дані: виручка (дохід) для 1-2 –го розділів –проставити своє значення згідно завдання.

4. На бланку - вихідні дані (завдання) – виправлення недопустимі!!!

ІІ.

Розділ 1.

1. В резюме (п.1.1) необхідно подати значення доходу згідно завдання і значення чистого прибутку по роках, згідно табл.. 1.1.

2. В пункті - п.1.3 - подати своє значення доходу.

3. В пункті - п.1.5 - прорахувати значення Цсер, за умови, що значення Т і tсер. – без змін.

4. В пункті – п.1.8 необхідно: розрахувати план доходів і витрат (табл..1.1). за умови, що податок на прибуток для 1-го року – 21%, 2-го року – 19%, 3-го року – 17% - пункт 4 табл.1.1.

5. Розрахувати точку беззбитковості (значення Тбез. і Qбез) для графіку – див. рис. 1.2.

6. Розрахувати рентабельність виробництва (загальну і розрахункову) на основі значень прибутку (загального і чистого - табл.. 1.1, колонка 3), за умови, що загальні витрати за рік – сума для реалізації проекту (див. резюме) величина без змін.

7. В пункті – п.1.8 необхідно: розрахувати план грошових надходжень і витрат (табл..1.2) на основі свого значення доходу. Сальдо - це сумарне значення залишку коштів на початок планованого періоду і залишку коштів (п.5. табл..1.2).

8. Термін окупності включає складові, значення яких були розглянуті при обчислення рентабельність виробництва (загальної і розрахункової) - (див. п.6 по розділу І).

ІІІ.

 

 

 

 

 

Розділ 2.

 

 

 

 

 

1. Необхідно підставити своє значення валового доходу і провести розрахунки згідно алгоритму, який подано після табл.. 2.1.

2. Абсолютне відхилення – це різниця між проектним (плановим) значенням і вихідним.(кол. 4 - кол.3)

3. Відносне відхилення – це співвідношення між абсолютним відхи-ленням і вихідним значенням *на 100% (у процентах), кол.5/кол.3*100%, приклад по пункту 2: 15941,37/ 106275,83 * 100%=15%.

 

Додаток 1

Міністерство освіти та науки України

НУ «Львівська політехніка»

Кафедра ЕПІ

Контрольна робота з предмету:

 «ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА МЕНЕДЖМЕНТ»

на тему:

,,Планування і реалізація підприємницької діяльності"

  

Львів – 2014 р.


Зміст 

Вступ

Вихідні дані (завдання)

РОЗДІЛ 1. ПЛАНУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ

1.1.Резюме

1.2. Суть проекту та характеристика послуг

1.3. Оцінка ринку збуту

1.4. Аналіз стану справ у галузі та оцінка конкурентоспроможності

1.5. План маркетингу

1.6. Організаційний план

1.7. Оцінка ризику та страхування

1.8. Фінансовий план 

РОЗДІЛ 2. ВПЛИВ ЗНИЖЕННЯ СТАВКИ ПДВ З 20 ДО 10% НА ЕКОНОМІЧНІ ПОКАЗНИКИ ПІДПРИЄМСТВА “ЛЬВІВШАРМ”

ВИСНОВКИ

ЛІТЕРАТУРА


Вступ

Планування підприємницької діяльності визначає мету, якої фірма прагне досягти, стратегію її діяльності у поєднанні з термінами, в межах яких ця мета може бути досягнута.

Розділ "Планування підприємницького проекту" покликаний допомогти оволодіти навиками практичних знань з основних питань курсу, що стосуються діяльності підприємства за умов ринку.

Планування підприємницької діяльності визначає мету, якої фірма прагне досягти, стратегію її діяльності у поєднанні з термінами, в межах яких ця мета може бути досягнута.

У світовій практиці плани реалізації підприємницьких проектів отримали назву бізнес-планів. Бізнес-план - це інструмент підприємця, який описує основні аспекти діяльності майбутнього підприємства чи реалізації проекту, аналізує всі проблеми з якими можна зіткнутись, а також визначає способи вирішення цих проблем в часі з метою отримання максимального прибутку внаслідок реалізації даного проекту. Користувачами цього інструменту, в першу чергу, є:

  • самі підприємці, щоб скрупульозно проаналізувати свої ідеї, пере­вірити їх реальність та економічну обґрунтованість;

  • банкіри та інвестори, які збираються фінансувати даний проект;

  • працівники фірми, які хочуть зрозуміти свою перспективу, усвідомити поставлені перед ними завдання.

Бізнес-план допомагає підприємцям та зацікавленим сторонам вирішити такі завдання:

  • вивчення місткості та перспектив розвитку майбутнього ринку збуту;

  • оцінка витрат, які будуть необхідні для виготовлення та збуту потрібної цьому ринку продукції та співставлення їх з цінами, за якими можна буде продавати свої товари і визначати потенційну прибутковість задуманого бізнесу;

  • визначення показників, за якими можна буде регулярно визначати хід виконання завдань, а також можливих небезпек для бізнесу.

 

РОЗДІЛ І. ПЛАНУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ 

1.1. Резюме

Підприємство “Львівшарм ” - фірма, що має на меті задовольнити потреби людей необхідними товарами, зокрема у сфері друкованої продукції а також проведення необхідних консультацій з будь-яких проблем у цій сфері. 

1.2. Суть проекту та характеристика послуг 

1) Підприємство “Львівшарм” допоможе вам зорієнтуватися у виборі друкованої продукції високої якості.

Мета фірми доступно донести до споживача якісні товари друкованої продукції. А також допомогти зорієнтуватися покупцеві у виборі тих чи інших листівок , конвертів тощо, які потрібні йому на даний момент.

Ліцензія № ЛВ 03256 видана на підприємство ”Львівшарм”.

2) Характеристика продукції

Підприємство “Львівшарм” виконує такі роботи:

1.- розробка товарів, для замовника, за спеціальними (індивідуальними) проектами.

2.- перевірка якості продукції ( термін давності, особливо дизайну )

3.- продаж готових товарів друкованої продукції.

4.- консультацій щодо вибору тих чи інших видів продукції.

3) Засновник підприємства “Львівшарм”:

- генеральний директор - Білик О.П.

Адреса: 79049, м. Львів, вул. Коломийська ,14.

тел. ( 0322 ) 222-26-62

факс ( 0322 ) 222-26-62

4) Площа фірми S = 159 м2.

Технічний стан приміщень – добрий, ремонту не потребує.

1.3. Оцінка ринку збуту 

Основним споживачем товару(послуги) фірми будуть окремі особи, або гуртові покупці. Вартість консультації 6,00 у.о.; виготовлення продукції (надання послуг) на весь товар за 1 рік – 131,131 у.о.; середня вартість замовлення 71,85 у.о. 

1.4. Аналіз стану справ у галузі та оцінка конкурентоспроможності 

У Львові є декілька великих за розмірами підприємств (“Папірус”, “Рулон”). Передбачається, що динаміка виробництва зростатиме і буде потреба, ще в більшій кількості підприємств в даній галузі.

Саме тому створюється підприємство “Львівшарм”, з цінами на товари нижчими ніж у великих фірм, а якості ( термін давності ) продукції значно вищою ніж у інших.

Сильними сторонами наших конкурентів є ім’я і існування в галузі більше 10 років, а слабкими використання технологій десятирічної давності.

Підприємство “Львівшарм” нова фірма, яка застосовує в своїх лабораторіях тільки найновішу технологію і найновіший дизайн виготовлення продукції на замовлення. 

1.5. План маркетингу 

Робочий день триває 8 годин.

Робочий тиждень 7 днів.

Фірма працює цілий рік 12 місяців.

Прогнозована кількість споживачів:

– 150 замовлень на місяць.

Розраховуємо ціну послуги ( середню ):

- консультація – 6,0 у.о.;

- замовлення – 137,7 у.о.;

Цсер = (6+137,7) / 2 =71,85 у.о.

Розраховуємо сукупну виручку ( виторг):

Св. = Вп.*Т*tсер., де Вп. – вартість послуги.

Т – термін на який визначаться виручка, 1 рік.

tсер. – середня кількість послуг за 1 день.

Св. = 71,85 ´ 365 ´ 5 = 131 131 у.о.

Реклама. Підприємство “Львівшарм” планує витратити на рекламу 28 у.о. за місяць, тобто 336 у.о. в рік. Реклама розміщуватиметься в різних газетах, журналах, радіо і по телебаченню. 

1.6. Організаційний план

На рис 1.1 представлено організаційну схему ПП “Львівшарм”.

Рис. 1.1. Організаційна схема ПП “Львівшарм”

Посадові обов’язки:

1. Виробничий персонал виготовляють продукцію і дають її продавцям

2. Прибиральниця прибирає три дні на тиждень.

3. Директор вислухавши секретаря і бухгалтера дає їм згоду на прийняття рішення і т. д.

Керівник підприємства “Львівшарм” – директор – Білоус О.П. слідкує за процесами розробки продукції , новацій , відповідає за якість.

Критерій вибору працівників:

- вища освіта.

- знання англійської і латинської мови.

- знання компютера.

- бажано досвід роботи.

Крім того, працівники повинні відрізнятися:

- акуратністю; вихованістю; розуміння.

Оплата праці і преміювання буде залежати від прибутку і визначатиметься процентами вкладеного часу працівника в певну роботу. Заохочення працівників – за оригінальність ідей, за вчасність виконання роботи - 20 у.о. Крім того на свята всім працівникам буде додатково виплачуватися по 10 у.о.

1.7. Оцінка ризику та страхування

Основні джерела ризику:

- поява нової фірми конкурента;

- не якісний товар;

- стихійні лиха ( пожежі і т.п. )

Фірмою передбачено страхування майна:

1) від пожежі;

2) зміни в системі оподаткування;

3) від крадіжок майна і т.п. 

1.8. Фінансовий план

План доходів і витрат представлено в таблиці 1.1.

Таблиця 1.1

План доходів і витрат

№п/п

Показники

1 рік

2 рік (1р*3)

3 рік (1р*7)

1

2

3

4

5

1.

Виручка від реалізації  (дохід)           

131131

393393

917917

2.

Прямі витрати :

33685,0

101055

235795

 

  - зарплата                              

23700

71100

165900

 

  - амортизаційні відрахування      

243,0

729

1701

 

  - вартість засобів

80

240

560

 

  - реклама

336

1008

2352

 

  - оренда приміщення

2808

8424

19656

 

  - комунальні послуги

600

1800

4200

 

  - інші послуги

50

150

350

 

  - податки

5808

17424

40656

 

  - страхування

60

180

420

3.(1-2)

Сумарний прибуток

97446

292338

682122

4.

Податок з прибутку

29233,8

87701,4

204636,6

5.(3-4)

Чистий прибуток

68212,2

204636,6

477485,4

 

Амортизація обладнання.

Аобл = Вобл./ tобл.´ Побл., де

Вобл. – вартість обладнання;

tобл. – термін служби обладнання (10 років);

Побл. – кількість місяців експлуатації в рік (12 місяців).

Аобл. = 2430/10´12 = 20,25 у.о.

Визначити точки беззбитковості.

Визначення полягає у розрахунку собівартості продукції, яка з складається умовно-постійних і умовно змінних витрат і ціни товару.

Точка беззбитковості:

Тбез.= УП/1-УЗ/D = 1472,25 / 1 - 1330,67 / 131131 = 1487,12 у.о.

Розрахунок обсягу надання послуг за один рік, при якому досягається точка беззбитковості.

1. Визначаємо кількість умовних послуг:

Пум. = D/Цсер., де     D - дохід ( виручка від реалізації )

Цсер. – ціна однієї послуги

Пум. = 131131 /71,85 = 1825.07 послуг в рік  = 1825 послуг.

2. Визначаємо умовно змінні витрати на одиницю умовних послуг:

УЗВ1 = Взаг.ум., де  Взаг. – вартість засобів.

УЗВ1 = 80,0/1826 = 0,04 у.о.

3. Прирівнюємо дохід до витрат:

D = Вcум.

D = Q×Чсер.

Всум. = УП+УЗВ1×Q

Q×Цсер. = УП+УЗВ1×Q

Q ( Цсер.-УЗВ1 ) = УП

Qбез = УП / Цсер.-УЗВ1 = 1472,25 / (71,85 - 0,04) = 20,50 штук.

4. Розрахунок рентабельності виробництва.

Рентабельність виробництва може бути як загальна так і розрахункова, яка характеризує рівень ефективності роботи підприємства.

Рп.розр. = Пчист.заг.×100%, де  Пчист.  - величина чистого прибутку.

Взаг.  - загальні витрати за рік – сума для реалізації проекту (див. резюме).

Рп.разр. = 68212,2 / 101952,0×100% = 66,91%

Рп.зар. = Псум заг×100%, де Псум. сумарний прибуток за рік.

Рп.заг. = 97446 / 101952,0×100% = 95,58%

План грошових надходжень і витрат представлено в таблиці 1.2. 

Таблиця 1.2

План грошових надходжень і витрат

№п/п

Показники

1 рік

2 рік (1р*3)

3 рік (1р*7)

1

2

3

4

5

1.

Залишок коштів на початок планованого періоду

570

1710

3990

2

Надходження від продажу

131131

393393

917917

3.

Платежі

33864,0

101592

237048

 

  - засоби

80

240

560

 

  - амортизація

243

729

1701

 

  - матеріали

60

180

420

 

  - зарплата

23700

17640

165900

 

  - реклама

336

1008

2352

 

  - комунальні послуги

600

1800

4200

 

  - оренда приміщень

2808

8424

19656

 

  - податки

5808

17427

40656

 

  - інші платежі

400

1200

2800

4.(2-3)

Залишок коштів

97267

291801

680869

5.(1+4)

Сальдо

97837

293511

1605626

Термін окупності:

Ток. = Взаг./ Пчис.×п = 101952,01 / 68212,2 × 12= 17,93 місяця = 1,49 року.

За існуючої системи оподаткування термін окупності ПП “Львівшарм” досить не значний. 


РОЗДІЛ 2. ВПЛИВ ЗНИЖЕННЯ СТАВКИ ПДВ З 20 ДО 10% НА ЕКОНОМІЧНІ ПОКАЗНИКИ ПІДПРИЄМСТВА “ЛЬВІВШАРМ ” 

Визначимо, як вплине зниження ставки ПДВ з 20 до 10% на економічні показники діяльності “Львівшарм”.

Для обґрунтування доцільності пропозиції використовувалися звітні дані ПП “Львівшарм” за 2013 рік, які подано в таблиці 2.1.

Значення валового доходу беремо з табл..1.1 (див. п. 1). В даних методичних вказівках розглянемо на умовному прикладі, а саме значення доходу приймемо 127 531 у.о.. А собівартість продукції приймаємо в межах 65-70 % від суми валового доходу (в даному випадку – 66,835%).

                                              Таблиця 2.1

Звітні дані підприємства “Львівшарм ” за 2013 рік

з/п

 

Показники

2013 р.

ПДВ

 20%

2013 р.

ПДВ

10%

Відхилення

абсолют-не

%

1

2

3

4

5

6

1.

Валовий дохід,

 тис. у.о.

127 531

134438,92

3307,92

+2,59

2.

Чистий дохід,

тис. у.о.

106275,83

122217,20

15941,37

+15,0

3.

Собівартість реалізованої

продукції, тис. у.о.

85235,15

91276,60

6041,45

+7,08

4.

Прибуток від реалізації

продукції, тис. у.о.

21040,68

31428,22

10387,54

49,36

5.

Чистий прибуток,

тис. у.о. (п.4*0,7)

14728,48

21999,75

7271,28

49,36

6.

Вхідний ПДВ,

 тис. у.о.

13637,62

7841,63

-5795,99

-43,0

7.

Вихідний ПДВ,

 тис. у.о.

21255,17

12221,72

-9033,45

-43,0

8.

Матеріальні витрати в

собівартості реалізованої

продукції , тис. у.о.

68188,12

78416,34

10228,22

+15,0

9.

Відрахування ПДВ

 в бюджет, тис. у.о.

7617,55

4380,09

-3237,46

-43,0

10

Рентабельність

продукції ,%

17,27

24,10

+6,83

-

11.

Витрати на 1 грн.

виробленої продукції, грн.

0,80

0,75

-0,05

-6,25

12.

Загальні податкові

платежі підприємства (ПДВ)

і податку на прибуток, тис. у.о.

13929,75

13808,56

-121,19

-0,87

  

1. Розрахунок фактичного чистого валового доходу:

ВДч = ВД – ПДВ ;

ВДч = 127 531 – 127 531 * 0,20 ∕ 1,20 = 106275,83 тис. у.о.

де ВДч – чистий валовий дохід після вирахування ПДВ, тис.грн.;

ВД – валовий дохід від реалізації продукції, тис.грн.;

ПДВ – податок на додану вартість, (20% або 0,20 для обчислень).

2. Розрахунок фактичного вихідного ПДВ:

ПДВвих. = 106275,83 * 0,2 = 21255,17 тис. у.о.

3. За прогнозом чистий валовий дохід при зниженні ставки ПДВ збільшиться на 15% за рахунок збільшення обсягів продажу:

ВДч.пр. = ВДч.ф. * 1,15 ;

ВДч.пр. = 106275,83 * 1,15 = 122217,20 тис. у.о.

4. Розрахунок вихідного ПДВ за проектом (10%):

ПДВвих.пр = 122217,20 *0,1 = 12221,72 тис. у.о.

5. Розрахунок валового доходу від реалізації продукції при ставці ПДВ 10%:

ВДпр = ВДч + ВДч * 0,1 ;

ВДпр = 122217,20 + 122217,20 * 0,1 = 134438,92 тис. у.о.

6. Розрахунок матеріальних витрат в собівартості реалізованої продукції (частка витрат складає 80%):

МВф = СВф * Nмв ;

МВф = 85235,15 * 0,8 = 68188,12 тис. у.о.

7. Розрахунок вхідного ПДВ при купівлі сировини і матеріалів (20%):

ПДВф = МВф * 0,2 ;

ПДВф = 68188,12 * 0,2 = 13637,62 тис. у.о.

8. Розрахунок матеріальних витрат при збільшенні обсягів виробництва і продажу на 15 %:

МВпр = 68188,12 *1,15 = 78416,34 тис. у.о.

9. Розрахунок вхідного ПДВ за проектом (10%):

ПДВпр = МВпр * 0,1 ; 

ПДВпр = 78416,34 * 0,1 = 7841,63 тис. у.о.

10. Розрахунок собівартості продукції за проектом:

СВпр = 78416,34 *1,2 = 94099,6 тис. у.о.

11. Зниження собівартості продукції за рахунок фінансового важелю

(збільшення обсягів реалізації на 15%):

∆СВпр. = 20 / 100 * 15 = 3%

де  20 – частка умовно-постійних витрат в собівартості продукції, %;

100 – собівартість продукції, %;

15 – збільшення обсягу реалізації продукції, %.

12. Економія за проектом (зниження 3%):

СВпр.1 = 94099,6 *0,03 = 2823,0 тис. у.о.

13. Собівартість продукції за проектом:

СВпр. = 94099,6 – 2823,0 = 91276,6 тис. у.о.

14. Прибуток від реалізації за фактичними даними:

ПРф = 106275,83 – 85235,15 = 21040,68 тис. у.о.

15. Прибуток від реалізації за проектом:

ПРпр. = 122217,20 – 91276,6 = 30940,6 тис. у.о.

Економія коштів за рахунок зменшення різниці ПДВ між фактичними показниками і проектними

16. Фактична різниця між вхідним і вихідним ПДВ (відраховується і надходить у бюджет):

∆ПДВф = ПДВв – ПДВвих..;

∆ПДВф = 21255,17 – 13637,62 = 7617,55 тис. у.о.

17. Різниця між вхідним і вихідним ПДВ за проектом (відраховується у бюджет):

∆ПДВвх.пр. = ПДВвих..пр. – ПДВвх.пр.;

∆ПДВвх.пр = 12221,72 – 7841,63 = 4380,09 тис. у.о.

18. Зменшення відрахувань у бюджет протягом року:

∆ПДВр = 7617,55 – 4380,09 = 3237,46 тис. у.о.

19. Умовно-річна економія коштів підприємства за рахунок зменшення різниці (0,15 ставка кредиту):

∆Е = 3237,46*0,15 = 487,62 тис. у.о.

20. Загальний прибуток за рахунок реалізації заходу:

ПРз = 30940,6 + 487,62 = 31428,22 тис. у.о.

21. Чистий прибуток за проектом:

ПРч.пр. =31428,22 * 0,7= 21999,75 тис. у.о.

22. Додатковий прибуток за рахунок реалізації пропозиції:

∆ПР = (31428,22 – 21040,68) = 10387,54 тис. у.о.

23. Додатковий чистий прибуток за проектом:

∆ПРч = 10387,54 * 0,7 = 7271,28 тис. у.о.

24. Витрати на 1 грн. виготовленої продукції за проектом:

Впр = СВп р ∕ ВПпр. = 91276,6 ∕ 122217,20 = 0,75 грн.

25. Загальні фактичні платежі у бюджет ПДВ і податку на прибуток:

ПОДф = 7617,55 + 21040,68* 0,3 = 13929,75 тис. у.о.

26. Загальні платежі за проектом ПДВ і податку на прибуток:

ПОДпр. = 4380,09 + 31428,22 *0,3= 13808,56 тис. у.о.

27. Зменшення податкових платежів протягом року:

∆Под = 13808,56 – 13929,75 = -121,19 тис. у.о.

Таким чином розрахунки підтверджують доцільність зниження податкового тиску для підприємства.

Підприємство “Львівшарм ” отримає додатковий чистий прибуток 7271,28 тис. грн. за ці кошти протягом року можна закупити обладнання і ввести в дію новий цех з надання широкого спектру друкарських послуг, і в той же час воно зменшить загальну суму платежів у бюджет на 121,19 тис. у.о., що є менше 1% її загальної величини. 


ВИСНОВКИ 

Підприємство “Львівшарм” - фірма, що має на меті задовольнити потреби людей необхідними товарами, зокрема у сфері друкованої продукції а також проведення необхідних консультацій з будь-яких проблем у цій сфері.

Мета фірми доступно донести до споживача якісні товари друкованої продукції. А також допомогти зорієнтуватися покупцеві у виборі тих чи інших листівок , конвертів тощо, які потрібні йому на даний момент.

Основним споживачем товару фірми будуть окремі особи, або гуртові покупці. Вартість консультації 6,0 у.о.; виготовлення продукту на весь товар за 1 рік – 131 131 у.о.; середня вартість замовлення 71,85 у.о.

У Львові є декілька великих за розмірами підприємств (“Папірус”, “Рулон”). Передбачається, що динаміка виробництва зростатиме і буде потреба, ще в більшій кількості підприємств в даній галузі.

Саме тому створюється підприємство “Львівшарм”, з цінами на товари нижчими ніж у великих фірм, а якості ( термін давності ) продукції значно вищою ніж у інших.

Сильними сторонами наших конкурентів є ім’я і існування в галузі більше 10 років, а слабкими використання технологій десятирічної давності.

Підприємство “Львівшарм” нова фірма, яка застосовує в своїх лабораторіях тільки найновішу технологію і найновіший дизайн виготовлення продукції на замовлення.

Для реалізації проекту потрібні 8 496 у.о. (за рік - 101 952,0 у.о.), прогнозована виручка – 131 131у.о. в рік, а прогнозований прибуток 68 212,2 у.о. - 1 рік, 204 636,0 у.о. - 2 рік, 477 485,4 у.о. - 3 рік при рентабельності (загальній ) 95,58 %.

Підприємство “Львівшарм ” отримає додатковий чистий прибуток 7271,28 тис.грн. за ці кошти протягом року можна закупити обладнання і ввести в дію новий завод з виробництва столярних виробів, і в той же час воно збільшить загальну суму платежів у бюджет на 121,19 тис. грн. 

 

ЛІТЕРАТУРА 

1. “Підприємництво та менеджмент ” для студентів спеціальностей 7.12101, 8.120101 “Архітектура будівель і споруд”, 7.12012, 8.120102 “Містобудування”, 7.120103 “Дизайн архітектурного середовища”,6.020210 „Дизайн”. / укл. І.З.Крет. – Львів: вид-во ну “Львівська політехніка”, 2009. – 67 с.

2. Менеджмент: Навч. посіб. для студентів, аспірантів, викладачів ВНЗ. Рекомендовано МОН / Дикань Н.В., Борисенко І.І. — К., 2008. — 389 с.

3. Мале підприємництво: Основи теорії і практики. Розраховано на науковців, викладачів, аспірантів, студентів. 4-те вид., стер. / Варналій З.С. —К., 2008. — 302 с.

4. Сучасне підприємництво: Довідник/ Сизоненко В.О. — К., 2008. — 440 с.

5. Фінансовий менеджмент: Навч. посіб. — 3-тє вид., випр. і доп. Рекомендовано МОН / Коваленко Л.О., Ремньова Л.М. — К., 2008. — 483 с.

6. Інвестиційний менеджмент: Навч. посіб. Рекомендовано МОН / Правик Ю.М. — К., 2007. — 431 с.

7. Податковий менеджмент: Підручник. Затверджено МОН / Іванов Ю.Б., Крисоватий АЛ. — К., 2008. — 525 с.

8. Податкові і соціальні збори в податковій системі України: Навч. посіб. Рекомендовано МОН / Педь І.В. — К., 2008. — 366 с.

9. Кредитування і контроль: Навч. посіб. Рекомендовано МОН / Вовк В.Я., Хмеленко О.В. — К., 2008. — 463 с

10. Менеджмент персоналу: Навч. посіб. для студентів ВИЗ. — 3-тє вид., випр. і доп. / Мурашко МЛ. — К., 2008. — 435 с.

11. Менеджмент якості: Підручник. — 3-тє вид., випр. і доп. Затверджено МОН / Шаповал М.І. — К., 2007. — 471 с.

12. Організація праці менеджера: Навч. посіб. Рекомендовано МОН / Чайка Г.Л. — К., 2007. — 420 с.

13. Комерційна діяльність: Підруч. для ВНЗ. — 2-ге вид., перероб. і доп. Допущено МОН / За ред. B.B. Апопія. — К., 2008. — 558 с.

14. Мале підприємництво: Основи теорії і практики. Розраховано на науковців, викладачів, аспірантів, студентів. 4-те вид., стер. / Варналій З.С. —К., 2008. — 302 с.

15. Методичні вказівки для проведення практичних занять з курсу “Підприємництво та менеджмент” для студентів спеціальностей 7.12101, 16.120101 “Архітектура будівель і споруд”, 7.12012, 8.120102 “Містобудування”, 7.120103 “Дизайн архітектурного середовища”,6.020210 „Дизайн”. / укл. І.З.Крет. – Львів: Вид-во ну “Львівська політехніка”, 2009. – 48 с.

17. Финансы: Сборник комплексных задач, тестов и ситуаций: Учеб. Пособие. – 3-е изд., стер. Рекомендовано МОН / Под ред. А.П. Вожжова. – К., 2008. – 269 с..

18. Гроші та кредит: Навч. посіб. Рекомендовано МОН / Алексеев І.В.. Колісник М. К. — К., 2009. — 253 с.

19. Економічний аналіз: Практикум. Рекомендовано МОН / Кармазін В.А., Савицька О.М. — К., 2007. — 255 с.

20. Економіка підприємства: Збірник задач і тестів: Навч. Посіб. Для ВНЗ. — 3-тє вид., перероб. І доп. Рекомендовано МОН / Харів П.С. — К., 2008. — 357 с.

21. Економіка виробничо-господарської діяльності підприємства: Методичні вказівки до виконання курсової роботи /Укл.: В.І.Довбенко, Л.І.Ріжко, А.Р.Стояновський, О.Я.Загорецька - Львів, 2007. - 47 с.

22. Фінанси: Практикум: Навч. Посіб. Для студ. ВНЗ. Рекомендовано МОН / Азаренкова Г.М., Борисенко 1.1. — К.. 2008. — 279 с.

23. Інвестування: Теорія і практика: Навч. Посіб. — 2-ге вид., перероб. І доп. Рекомендовано МОН / Борщ Л.М., Герасимова СВ. — К., 2007. — 685 с.

24. Кредитування і контроль: Навч. Посіб. Рекомендовано МОН / Вовк В.Я., Хмеленко О.В. — К., 2008. — 463 с.

25. Реклама: Практ. Посіб.: Пер. З 4-го англ. Вид. — 2-ге укр. Вид., випр. І доп. / Джефкінс Ф.; Допов. І ред. Д. Ядіна. — К., 2008. — 565 с, тв. Пап., (ст. 10 пр.).

26. Курс фінансового обліку: Навч. Посіб. Рекомендовано МОН / Гарасим П.М., Журавель Г.П. — К., 2007. — 566 с.

27.Непрямі податки в податковій системі України: Навч. Посіб. Рекомендовано МОН / Педь І.В. — К., 2008. — 348 с.

28.Платіжні системи: Навч. Посіб. Рекомендовано МОН / Вовчак О.Д., Шпаргало Г.Є. — К., 2008. — 341 с.

29. Финансы: Сборник комплексных задач, тестов и ситуаций: Учеб. Пособие. – 3-е изд., стер. Рекомендовано МОН / Под ред. А.П. Вожжова. – К., 2008. – 269 с.

30. Акаліна О.В. Пасічник В.Г. Економічне обґрунтування господарських рішень : навчальний посібник .- Київ : Центр навчальної літератури, 2007.- 144 с.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!