Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1918 Таблиці до підготовки звіту з переддипломної практики з курсу Економічна діяльність підприємства

Таблиці до підготовки звіту з переддипломної практики з курсу Економічна діяльність підприємства

« Назад

ТАБЛИЦІ ДО ПІДГОТОВКИ ЗВІТУ З ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ 

1. Загальна характеристика підприємства. Повне найменування підприємства, його місцезнаходження, юридична форма. Історія створення і роз­витку підприємства; форми власності та господарювання, їх трансформування за умов розвитку ринкових відносин; різновиди продукції, її номенклатура і асортимент; динаміка їх випуску та реалізації за останні 3-4 роки; типи виробництва на підприємстві; рівень спеціалізації і кооперування; основні технологічні процеси і загальний організаційно-технічний рівень виробництва.

З'ясувати перспективи розвитку підприємства. 

Таблиця 1.1

Види економічної діяльності ____________________

Код (за КВЕД)

Назва (за КВЕД)

Конкретизація стосовно підприємства

Основний вид / види економічної діяльності підприємства

1.

 

 

 

2.

 

 

 

. . .

 

 

 

Інші види економічної діяльності, реально здійснюваної підприємством

1.

 

 

 

2.

 

 

 

. . .

 

 

 

Таблиця 1.2

Аналіз місії _________________________

Ключові елементи

Відповіді та коментарі

1.

Хто є клієнтами підприємства?

 

2.

Які саме потреби клієнтів задовольняє підприємство?

 

3.

На яких ринках і їх сегментах працює підприємство?

 

4.

Хто є основними конкурентами підприємства?

 

5.

Які ключові конкурентні переваги підприємства?

 

6.

Хто є ключовими партнерами підприємства?

 

Майно і власність підприємства. Ознайомитися зі складом майна підприємства, основних засобів, оборотних та інших активів; формами власності на майно. Якщо підприємство державне, треба з'ясувати, чи буде проводитись його приватизація, чи ні. У випадку приватизації підприємства слід ознайомитися з її формою, особливостями і в якій стадії цей процес знаходиться.

Вивчити джерела формування власного капіталу підприємства (внески засновників, доходи підприємства від виробничої діяльності, цінних паперів, капітальні вкладення і дотації з бюджету та ін.). Особливу увагу приділити цим питанням, якщо підприємство є акціонерним товариством.

Таблиця 2.1

Активи підприємства за 20..-20.. рр.

Активи

20..

20..

20..

Відхилення

тис. грн.

%

тис. грн.

%

тис. грн.

%

тис. грн.

%

Необоротні активи

 

 

 

 

 

 

 

 

Оборотні активи

 

 

 

 

 

 

 

 

Необоротні активи, утримувані для продажу, та групи вибуття

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього активи

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2.2

Інформація про основні засоби підприємства за 20.. рік

Групи основних засобів

Залишок на початок року

Надійшло за рік

Вибуло за рік

Амортизація

Залишок на кінець року

 

Переоцінена вартість

Знос

Переоцінена вартість

Знос

Переоцінена вартість

Знос

Будинки, споруди та передавальні пристрої

 

 

 

 

 

 

 

 

Машини та обладнання

 

 

 

 

 

 

 

 

Транспортні засоби

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструменти, прилади, інвентар (меблі)

 

 

 

 

 

 

 

 

Інші основні засоби

 

 

 

 

 

 

 

 

Бібліотечні фонди

 

 

 

 

 

 

 

 

Малоцінні необоротні матеріальні активи

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2.3

Динаміка показників, що характеризують наявність та стан використання основних засобів підприємства

Показники

Одиниці виміру

Роки

Відхилення

20..

20..

20..

Вартість основних засобів

у тому числі:

  • будівлі і споруди
  • машини та обладнання
  • інші ОЗ
  • бібліотечні фонди
  • малоцінні необоротні матеріальні активи
  • транспортні засоби
  • інструменти, прилади, інвентар (меблі)

тис. грн.

 

 

 

 

Частка машин і обладнання у загальній сумі основних засобів

%

 

 

 

 

Фондовіддача основних засобів

грн.

 

 

 

 

Фондовіддача машин і обладнання

грн.

 

 

 

 

Фондоозброєність працівників

тис. грн.

 

 

 

 

Первинні документи, які можуть бути використані при дослідженні майна та власності підприємства:

1) Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (форми № 1, № 2)

2) Форма № 1 «Баланс (Звіт про фінансовий стан)»

3) Форма № 2 «Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)»

3. Середовище функціонування підприємства. З'ясувати місце підприємства у виробничо-господарському комплексі регіону, скласти схему його взаємозв'язків з іншими підприємствами, організаціями і установами (зовнішнім середовищем): постачальниками матеріально-технічних ресурсів, покупцями продукції, банками, фінансовими органами, біржами, науково-дослідними організа­ціями і т. і. Оцінити стабільність виробничих зв'язків, ступінь їх регулярності і вплив на ефективність діяльності підприємства та конфігурацію органів управління. Орієнтовно визначити авторитет підприємства як партнера у підприємницькому середовищі. Ознайомитися з зовнішньоекономічною діяльністю підприємства, перспективами розширення зовнішньоекономічних зв'язків. За їх відсутності – з перспективами виходу на зовнішній ринок.

Таблиця 3.1

Аналіз зовнішнього середовища підприємства

Група факторів

Фактор

Загальна характеристика

Глобальні фактори

Політичні

 

 

Економічні

 

 

Соціальні

 

 

Технологічні

 

 

Міжнародні

 

 

Галузеві фактори

Конкуренти

 

 

Споживачі

 

 

Постачальники

 

 

Економічні партнери

 

 

Таблиця 3.2

Характеристика споживачів (покупців) продукції підприємства

Група споживачів

Обсяг замовлень

Стабільність зв’язків

Які чинники вплинули на вибір товару (послуг) досліджуваного підприємства

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

Таблиця 3.3

Характеристика постачальників підприємства

Назва підприємства-постачальника

Вид ресурсу

Частка поставок у загальному обсязі

Тривалість співпраці

Залежність підприємства від даного постачальника

Надійність постачальника

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

. . .

 

 

 

 

 

 

Таблиця 3.4

Вихідна інформація для побудови карти стратегічних груп конкурентів 

Параметри диференціації

(якість, ціна, асортимент продукції, рівень обслуговування, маркетингова активність, темпи зростання частки ринку тощо)

Показники

Підприємства

1.

2.

m

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

Рис. 1 Приклад побудови карти стратегічних груп за параметрами «Темпи зростання частки ринку» та «Співвідношення якість / ціна»*. 

Таблиця 3.5

Характеристика основних конкурентів підприємства

Назва підприємства, місце розташування

Термін перебування на ринку

Частка ринку

Цільовий сегмент

Асортимент

Цінова політика

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

Таблиця 3.6

Аналіз внутрішнього середовища підприємства

Функціональна сфера

Фактор

Загальна характеристика

Виробництво

 

 

Маркетинг

 

 

Фінанси

 

 

Персонал

 

 

Інновації

 

 

Загальне адміністрування

 

 

Таблиця 3.7

Матриця для здійснення SWOT-аналізу підприємства

 

Зовнішнє середовище підприємства

Можливості

Загрози

Внутрішнє середовище підприємства

Сильні сторони

 

Поле СиМ

(стратегічні вказівки)

 

Поле СиЗ

(стратегічні вказівки)

Слабкі сторони

 

Поле СлМ

(стратегічні вказівки)

 

Поле СлЗ

(стратегічні вказівки)

Документи які можуть бути використані при дослідженні середовища функціонування підприємства:

1) статистичні дані галузевих щорічників;

2) матеріали спеціальних обстежень;

3) інформація, отримана за результатами маркетингових досліджень та експертних опитувань;

4) контракти, договори поставок;

5) дані управлінського обліку.

4. Організаційна структура управління підприємством. Ознайоми­тися зі структурою виробничих підрозділів підприємства (основних, допоміжних і обслуговуючих цехів), підрозділами і службами невироб­ничого характеру, механізмом взаємозв'язку, юридичним статусом. Зробити схему виробничої структури підприємства. З'ясувати, як трансформувалась виробнича структура підприємства в умовах його адаптації до ринку. Дати оцінку ступеня автономності підрозділів, з’ясувати доцільність відокремлення від підприємства самостійних фірм, стратегію організаційної перебудови підприємства на найближчу перспективу.

Ознайомитися з організаційною структурою управління підприєм­ством, визначити її різновид. Проаналізувати можливість централізації (децентралізації) основних управлінських функцій. Більш глибоко вивчити економічні служби на підприємстві, їх функції за умов адаптації підприємства до динамічного зовнішнього середовища, взаємозв'язок з іншими службами. Зробити схему структури управління підприємством. Виявити, які зміни відбулися в структурі органів управління за минулий період. З'ясувати плани організаційних змін на найближчу перспективу, дати їм оцінку. 

Таблиця 4.1

Організаційна побудова

____________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.)

Види структурних підрозділів

Назви структурних підрозділів

1.

Виробничі підрозділи

1.1. Основні

 

1.2. Допоміжні

 

1.3. Обслуговуючі

 

2.

Підрозділи та служби невиробничого характеру

2.1.

 

2.2.

 

. . .

 


Таблиця 4.2

Аналіз структурних підрозділів підприємства

Структурний підрозділ

Кількість працюючих у підрозділі

Функціональні обов’язки працівників підрозділу

Функціональні зв’язки з іншими підрозділами

Керівники підрозділу

Працівники підрозділу

Керівники

підрозділу

Працівники

підрозділу

 

 

 

 

 

 

Таблиця 4.3

Основні показники, що характеризують систему управління 

_______________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.)

Показник

Од.

виміру

Значення

1.

Кількість рівнів управління

рівнів

 

2.

Кількість керівників вищого рівня управління

осіб

 

3.

Кількість керівників середнього рівня управління

осіб

 

4.

Кількість керівників нижчого рівня управління

осіб

 

5.

Середній діапазон контролю керівників вищого рівня управління

осіб

 

6.

Середній діапазон контролю керівників середнього рівня управління

осіб

 

7.

Середній діапазон контролю керівників нижчого рівня управління

осіб

 

8.

Середній діапазон контролю на підприємстві

осіб

 

Таблиця 4.4

Нормативні, методичні та інструктивні документи,

що регламентують управління діяльністю підприємства 

_______________________________________

(назва підприємства)

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

Первинні документи, які можуть бути використані при дослідженні організаційної структури управління підприємством:

  1. Статут підприємства.

  2. Штатний розклад.

  3. Посадові інструкції.

  4. Положення про підрозділи підприємства.

5. Система і стратегія маркетингу підприємства. Ознайомитися зі структурою підрозділу, що управляє маркетинговою діяльністю. За відсутності його організаційних форм з'ясувати розподіл маркетингових функцій між відділами заводоуправління, роль відділів збуту та постачання в системі маркетингу підприємства. Визначити специфічні особливості організації та контролю маркетингової діяльності.

Вивчити ринок продукції підприємства, його особливості і перспективи. З'ясувати, як проводиться аналіз ринкових можливостей підприємства, дослідження попиту на продукцію і наскільки вони ефективні. Дати оцінку конкуренто­спроможності продукції підприємства на внутрішньому і зовнішньому ринках. Охарактеризувати (за наявності) підсистему управління конкурентоспроможністю підприємства. Слід з'ясувати стратегію маркетингу підпри­ємства на перспективу щодо номенклатури продукції, ринку збуту (розробку продуктових стратегій).

Вивчити систему цін та політику ціноутворення на продукцію підприємства, порядок підготовки і встановлення цін; роль затрат на виробництво, попиту і конкуренції у політиці ціноутворення (стратегії ціноутворення). Особливу увагу приділити питанням взаємозв'язку маркетингу та виробництва, каналам збуту, систем обробки замовлень та регулювання товарних запасів.

Таблиця 5.1

Динаміка обсягів реалізації продукції (в розрізі окремих її видів) 

_______________________________________

(назва підприємства)

у 20..-20.. рр.

Види продукції

Роки

Відхилення

20..

20..

20..

Шт.

Гр. од.

%

Шт.

Гр. од.

%

Шт.

Гр. од.

%

Шт.

Гр. од.

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 5.2

Номенклатура та асортимент продукції / послуг 

_______________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Номенклатура

Асортимент

Од. виміру

(в нат. виразі)

Обсяги випуску

Обсяги реалізації

1.

 

1.1.

 

 

 

1.2.

 

 

 

. . .

 

 

 

2.

 

2.1.

 

 

 

2.2.

 

 

 

. . .

 

 

 

. . .

. . .

. . .

 

 

 

Таблиця 5.3.

Динаміка обсягу реалізації продукції (у розрізі видів та місць реалізації) 

_______________________________________

(назва підприємства)

за 20..-20.. рр.

Найменування продукції

Обсяг реалізації, млн. грн.

У межах України

За межами України

Усього

20… р.

20… р.

20… р.

20… р.

20… р.

20… р.

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

Таблиця 5.4

Комплекс маркетингу (маркетинг-мікс) 

___________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Елемент маркетингового комплексу

Конкретизація елементу

Характеристика

Товар

Товар

 

Товарний знак

 

Упаковка

 

Додаткові послуги

 

Гарантія

 

Сервісне обслуговування

 

Ціна

Ціноутворення

 

Знижки

 

Дистрибуція

Канали збуту

 

Процес збуту

 

Маркетингові комунікації

Реклама

 

Прямі продажі

 

Пропаганда

 

Стимулювання продажів

 

Таблиця 5.5

Нормативні, методичні та інструктивні документи,

що регламентують роботу маркетингової та збутової служб

_______________________________________

(назва підприємства) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

Таблиця 5.6

Спеціалізоване програмне забезпечення, що використовується в управлінні роботою маркетингової та збутової служб 

_________________________________

 (назва підприємства) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 6. Виробнича підсистема підприємства. Вивчити та дати класифіка­цію основних виробничих процесів на підприємстві. Охарактеризувати техніко-виробничу базу підприємства та техніко-організаційний рівень основного, допоміжного та обслуговуючого виробництва. Навести основні характеристики виробничого потенціалу та виробничих потужностей підприємства, їх використання, наявність вузьких місць і перспектив розвитку. Дати характеристику виробничої та техніко-технологічної стратегії підприємства, процесів реструктуризації та оновлення. Дослідити інноваційні процеси на підприємстві, рівень і характер інновацій, що застосовуються.

Навести основні показники, що характеризують ефективність виробництва та якість продукції. Описати систему управління якістю на підприємстві. Дати характеристику системи управління запасами на підприємстві: системи планування та регулювання. Оцінити ступінь використання ЕОМ та ЕММ при управлінні виробництвом на підприємстві.

Таблиця 6.1

Основні показники, що характеризують виробничу діяльність 

_______________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Показник

Значення або характеристика

1.

Широта номенклатури вироблюваної продукції

 

2.

Постійність виготовлення продукції

 

3.

Рівень спеціалізації робочих місць

 

4.

Рівень спеціалізації устаткування

 

5.

Принцип розміщення робочих місць

 

6.

Рівень кваліфікації робітників

 

Таблиця 6.2

Основні технологічні процеси та контроль їх виконання 

_______________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Технологічний процес

Технологічна операція

Нормативний документ

Посадова особа, що здійснює контроль

1.

 

1.1.

 

 

1.2.

 

 

. . .

 

 

2.

 

2.1.

 

 

2.1.

 

 

. . .

 

 

. . .

 

 

 

 

Таблиця 6.3

Основне технологічне обладнання й устаткування 

_______________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Найменування одиниці обладнання

Вік

Вартість за даними обліку, тис. грн.

Коефіцієнт зносу, %

первісна

зносу

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

. . .

 

 

 

 

 

Таблиця 6.4

Склад підрозділів основного виробництва 

_____________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

Таблиця 6.5

Склад підрозділів виробничої інфраструктури 

_____________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

Таблиця 6.6

Результати інноваційної діяльності 

_______________________________________

(назва підприємства)

станом на кінець 201_ рр. 

Тип інновації

Характеристика (зміст) впровадженої інновації

Джерела фінансування

1.

Продуктова

1.1.

 

1.2.

 

. . .

 

2.

Технологічна

2.1.

 

2.2.

 

. . .

 

3.

Маркетингова

3.1.

 

3.2.

 

. . .

 

4.

Організаційно-управлінська

4.1.

 

4.2.

 

. . .

 

Таблиця 6.7

Нормативні, методичні та інструктивні документи,

що регламентують роботу виробничої та постачальницької служб 

_______________________________________

(назва підприємства) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

 Таблиця 6.8

Спеціалізоване програмне забезпечення, що використовується в управлінні роботою виробничої та постачальницької служб 

_________________________________

 (назва підприємства)

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

Таблиця 6.9

Показники ефективності виробництва (діяльності) підприємства

Узагальнюючі

показники

Показники ефективності використання праці (персоналу)

Показники ефективності використання

виробничих засобів

Показники ефективності використання фінансових активів

Показник

Значення

Показник

Значення

Показник

Значення

Показник

Значення

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнюючі показники: рівень задоволення потреб ринку, виробництво чистої продукції на одиницю витрат ресурсів, прибуток на одиницю загальних витрат, рентабельність виробництва, витрати на одиницю товарної продукції, частка приросту продукції за рахунок інтенсифікації виробництва.

Показники ефективності використання праці (персоналу): темпи зростання продуктивності праці, частка приросту продукції за рахунок зростання продуктивності праці, відносне вивільнення працівників, коефіцієнт використання фонду робочого часу, трудомісткість одиниці продукції, зарплато місткість одиниці продукції.

Показники ефективності використання виробничих засобів: загальна фондовіддача (за обсягом продукції), фондовіддача активної частини основних засобів, рентабельність основних засобів, фондомісткість одиниці продукції, матеріаломісткість одиниці продукції, коефіцієнт використання найважливіших видів сировини та матеріалів.

Показники ефективності використання фінансових активів: оборотність оборотних активів, рентабельність оборотних активів, відносне вивільнення оборотних активів, питомі капітальні вкладення ( на одиницю приросту потужності або продукції), рентабельність інвестицій, строк окупності вкладених інвестицій. 

Первинні документи, які можуть бути використані при дослідженні ефективності виробництва (діяльності) підприємства:

1) Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (форми № 1, № 2)

2) Форма № 1 «Баланс (Звіт про фінансовий стан)»

3) Форма № 2 «Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)»

4) Форма № 1П-НПП (річна) «Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції»

5) Форма № 1-інновація. «Обстеження інноваційної діяльності промислового підприємства за __- рік»

6) Форма ІНН (раз на два роки) «Обстеження інноваційної діяльності підприємства  за період 2012-2014 рр.»

7. Система планування діяльності підприємства. Ознайомитися з системою планів підприємства, організацією їх розробки. З'ясувати, яким підрозділом і якими методами проводиться розробка і вибір стратегії розвитку підприємства. Дати характеристику виробничої програми основних розділів стратегічного та поточного планів і їх показників. Визначити роль поточного плану і його взаємозв'язок зі стратегією розвитку підприємства. З'ясувати, як враховується фактор часу і фактор ризику при прийнятті господарських рішень. Вивчити систему оперативного регулювання комерційної діяльності підприємства з урахуванням зміни ринкової кон'юнктури. З'ясувати, як здійснюється оперативне регулювання виробництвом: склад календарно-планових нормативів, планово-облікові одиниці, система ОКП, зміст і порядок розробки план-графіків виробництва і випуску продукції. Дати оцінку ритмічності виробництва.

Таблиця 7.1

Загальна характеристика планів

_____________________________________

(назва підприємства) 

Вид плану

Назва планового документу

На який термін розроблено

Змістовна характеристика

Примітки (особливості реалізації на конкретному підприємстві)

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

. . .

 

 

 

 

 

Таблиця 7.2

Плани виробничої діяльності 

_____________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Назва планового документу

На який термін розроблено

Змістова характеристика

Примітки (особливості реалізації на конкретному підприємстві)

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

. . .

 

 

 

 

Таблиця 7.3.

Плани постачальницької діяльності 

_____________________________________

(назва підприємства)

(станом на кінець 201_ р.) 

Назва планового документу

На який термін розроблено

Змістова характеристика

Примітки (особливості реалізації на конкретному підприємстві)

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

. . .

 

 

 

 

Первинні документи, які можуть бути використані при дослідженні системи планування діяльності підприємства:

  1. Карта збалансованих показників.

  2. Програми.

  3. Бюджети.

  4. Проекти.

  5. Техніко-економічні обґрунтування.

  6. Плаваючі плани-прогнози.

8. Управління персоналом. Вивчити систему підбору, найму, розподілу, просування та звільнення персоналу на підприємстві; якісний (кваліфікаційний) та кількісний склад, проаналізувати систему планування та динаміку змін у персоналі на підприємстві, а також фактори, що зумовили зміни у кадровому складі за останні 3-4 роки. Дослідити системи мотивації та винагороди робітників на підприємстві, особливо приділити увагу контрактній системі. Проаналізувати зміни у кадровому складі підприємства. Описати домінуючі системи лідирування та стилі керівництва.

Таблиця 8.1

Чисельність і рух персоналу 

 _______________________________________

 (назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Показники

Од. виміру

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

1.

Прийнято працівників

осіб

 

 

 

 

з них на новостворені робочі місця

осіб

 

 

 

 

2.

Вибуло працівників

осіб

 

 

 

 

з них з причин:

змін в організації виробництва і праці (реорганізація, скорочення чисельності або штату працівників)

осіб

 

 

 

 

плинності кадрів (за власним бажанням, за угодою сторін, порушення трудової дисципліни, ін.)

осіб

 

 

 

 

3.

Облікова кількість штатних працівників на кінець звітного періоду

осіб

 

 

 

 

4.

Коефіцієнт звільнення

%

 

 

 

 

5.

Коефіцієнт прийняття

%

 

 

 

 

6.

Коефіцієнт плинності

%

 

 

 

 

Таблиця 8.2

Структура персоналу за категоріями 

______________________________________

 (назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Категорії персоналу

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

осіб

частка, %

осіб

частка, %

осіб

частка, %

Керівники

 

 

 

 

 

 

 

Службовці

 

 

 

 

 

 

 

Спеціалісти

 

 

 

 

 

 

 

Робітники

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

100,0

 

100,0

 

100,0

 

Таблиця 8.3

Структура персоналу за віком 

______________________________________

 (назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Вік працівників

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

осіб

частка, %

осіб

частка, %

осіб

частка, %

15-28 років

 

 

 

 

 

 

 

29-49 років

 

 

 

 

 

 

 

50-54 років

 

 

 

 

 

 

 

55-59 років

 

 

 

 

 

 

 

60 років і більше

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

100,0

 

100,0

 

100,0

 

 Таблиця 8.4

Фонд оплати праці персоналу 

_______________________________________

(назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Показник

20__

20__

20__

Середня зміна за період, %

Тис. грн.

%

Тис. грн.

%

Тис. грн.

%

Фонд оплати праці штатних працівників, усього

 

 

 

 

 

 

 

Фонд основної заробітної плати

 

 

 

 

 

 

 

Фонд додаткової заробітної плати

 

 

 

 

 

 

 

з нього:

надбавки та доплати до тарифних ставок та посадових окладів

 

 

 

 

 

 

 

премії та винагороди, що носять систематичний характер (щомісячні, щоквартальні)

 

 

 

 

 

 

 

Заохочувальні та компенсаційні виплати

 

 

 

 

 

 

 

з них:

матеріальна допомога

 

 

 

 

 

 

 

соціальні пільги, що мають індивідуальний характер

 

 

 

 

 

 

 

Разом :

 

100,0

 

100,0

 

100,0

 

Таблиця 8.5

Нормативні, методичні та інструктивні документи, що регламентують роботу кадрової служби 

_______________________________________

(назва підприємства) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 


9. Управління фінансами та затратами. Ознайомитисяз системою фінансування та інвестування підприємства, основними фінансовими стратегіями та стратегіями використання фінансовими ресурсі. Вивчити систему управління затратами, показники собівартості продукції: кошторис затрат на виробництво, собівартість товарної, реалізованої продукції. Обчислити прибуток від реалізації продукції, валовий прибуток. Вивчити розподіл і використання прибутку. Обчислити рентабельність продукції і виробництва. Ознайомитись із системою податків підприємства, методикою їх обчислення. Здійснити розрахунки з належними поясненнями величини податку на прибуток (дохід) та інших податків, якщо підприємство їх сплачує (ПДВ, АЗ та ін.). Звернути увагу на пільги оподаткування, їх стимулюючу роль в інвестиційній діяльності підприємства і виконанні соціальних програм. Вивчити обов’язкові платежі і внески підприємства, передбачені законом, дати схему їх обчислення за певний період у поточному році: плати за природні ресурси, відрахувань на соціальні потреби, обов'язкові страхування майна та ін.

Таблиця 9.1

Обсяг, структура та динаміка витрат

(за функціональним призначенням) 

_______________________________________

(назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Статті витрат

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

тис. грн.

частка, %

тис. грн.

частка, %

тис. грн.

частка, %

1.

Операційні витрати

 

 

 

 

 

 

 

1.1..

Собівартість реалізованої продукції

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Адміністративні витрати *

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Витрати на збут *

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

Інші операційні витрати

 

 

 

 

 

 

 

2.

Інші витрати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

100,0

 

100,0

 

100,0

 

*-крім малих підприємств

Таблиця 9.2

Обсяг, структура та динаміка витрат

( за економічними елементами ) ( крім малих підприємств) 

_______________________________________

(назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Статті витрат

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

тис. грн.

частка, %

тис. грн.

частка, %

тис. грн.

частка, %

1.

Матеріальні затрати

 

 

 

 

 

 

 

2.

Витрати на оплату праці

 

 

 

 

 

 

 

3.

Відрахування на соціальні заходи

 

 

 

 

 

 

 

4.

Амортизація

 

 

 

 

 

 

 

4.

Інші операційні витрати

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

100,0

 

100,0

 

100,0

 

Таблиця 9.3

Обсяг, структура та динаміка фінансових результатів 

_______________________________________

(назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Статті витрат

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

тис. грн.

 

тис. грн.

 

тис. грн.

 

1.

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Валовий  прибуток (збиток)

 

 

 

 

 

 

 

4.

Інші операційні доходи 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Фінансовий результат від операційної діяльності: прибуток (збиток)

 

 

 

 

 

 

 

6.

Дохід від участі в капіталі *

 

 

 

 

 

 

 

7.

Інші фінансові доходи *

 

 

 

 

 

 

 

8.

Інші доходи

 

 

 

 

 

 

 

9.

Фінансовий результат до оподаткування (прибуток, збиток)

 

 

 

 

 

 

 

10.

Чистий прибуток (збиток)  )

 

 

 

 

 

 

 

*- крім малих підприємств 

Таблиця 9.4

Основні показники, що визначають фінансово-господарський стан 

____________________________________

(назва підприємства)

в 201_ – 201_ рр. 

Показник

Нормативне значення

Роки

Середня зміна за період, %

201_

201_

201_

1

2

3

4

5

6

7

Показники ліквідності

  1.  

Коефіцієнт поточної ліквідності

> 1,5

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт покриття

> 1,0

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт швидкої ліквідності

0,6 – 0,8

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт абсолютної ліквідності (платоспроможності)

0,2 – 0,35

 

 

 

 

  1.  

Маневреність власних оборотних активів

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт покриття запасів

 

 

 

 

 

Показники фінансової стійкості

  1.  

Коефіцієнт фінансової автономії

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт концентрації власного капіталу

> 0,5

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт фінансової залежності

= 2

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт маневреності власного капіталу

> 1,0

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт концентрації позикового капіталу

< 0,5

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт структури довгострокових вкладень

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт довгострокового залучення позикових коштів

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт структури позикового капіталу

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт співвідношення позикових та власних коштів

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт забезпечення власними засобами

0,1

 

 

 

 

  1.  

Показник фінансового левериджу

< 0,25

 

 

 

 

  1.  

Тривалість фінансового циклу

 

 

 

 

 

  1.  

Поточна платоспроможність

 

 

 

 

 

  1.  

Коефіцієнт Бівера

> 0,2

 

 

 

 

Показники рентабельності

  1.  

Рентабельність продукції, %

 

 

 

 

 

  1.  

Рентабельність діяльності, %

 

 

 

 

 

  1.  

Рентабельність сукупного капіталу, %

 

 

 

 

 

  1.  

Рентабельність власного капіталу, %

 

 

 

 

 

Таблиця 9.5

Податки та специфічні види обов’язкових зборів 

_________________________________________

(назва підприємства)

(станом на 201_ р.) 

Види податків та зборів

Об’єкт оподаткування

Ставка оподатку-вання

Сума відрахувань (грн.)

Примітки (особливості оподаткування на конкретному підприємстві)

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 9.6

Нормативні, методичні та інструктивні документи, що регламентують роботу фінансової служби 

___________________________________________

 (назва підприємства) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

 Таблиця 9.7

Спеціалізоване програмне забезпечення, що використовується в роботі обліково-фінансових служб 

___________________________________________

(назва підприємства) 

Назва

Характеристика

1.

 

 

2.

 

 

. . .

 

 

Первинні документи, які можуть бути використані при дослідженні управління фінансами та затратами підприємства:

  1. Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (форми № 1, № 2).

  2. Форма № 1 «Баланс (Звіт про фінансовий стан)».

  3. Форма № 2 «Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)».

  4. Форма № 3 «Звіт про рух грошових коштів».

  5. Форма № 4 «Звіт про власний капітал».

  6. Податкова звітність.

  7. Рекомендації Міністерства економіки України щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства. Наказ Мінекономіки від 26.10.2010 № 1361 // http://me.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=161074&cat_id=32854.



* де:

1 – 15 – порядкові номери досліджуваних підприємств відповідно до таблиці аналізу даних;

1 – 6 – стратегічні групи конкурентів, виокремлені за результатами аналізу.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!