Методичні вказівки до написання курсових робіт з дисципліни Економіка підприємства, КУТЕП
« Назад Київський університет туризму, економіки і права Факультет туризму та готельно-ресторанного бізнесу Кафедра теорії та практики туризму і готельного господарства
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до написання курсових робіт з дисципліни «Економіка підприємства» для студентів 4 курсу денної і заочної форм навчання та для студентів 5 курсу другої вищої освіти спеціальності 6.140103 «Туризм»
Київ 2014
Методичні вказівки до написання курсових робіт з дисципліни “«Економіка підприємства” для студентів 4 курсу денної і заочної форм навчання та для студентів 5 курсу другої вищої освіти спеціальності 6.140103 «Туризм» Київського університету туризму, економіки і права (КУТЕП). - Київ 2014. – 44 с. Методичні вказівки обговорено i схвалено на засіданні кафедри теорії і практики туризму та готельного господарства КУТЕП, протокол № 1 від 01 вересня 2014р. Рекомендовано до друку науково-методичною комісією факультету туризму та готельно-ресторанного бізнесу
ЗМІСТ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Мета курсової роботи – сприяти закріпленню одержаних знань з дисципліни „Економіка підприємства”, практичному застосуванню цих знань для вирішення конкретних завдань управління фінансово-господарською діяльністю підприємств сфери послуг гостинності та туризму. Курсова робота виконується на основі дослідження умов роботи на регіональному ринку послуг і економічних показників конкретних підприємств, а також вивчення спеціальної економічної літератури. Отже, курсова робота має носити теоретичний, аналітичний і практичний характер. У процесі написання курсової роботи студенти самостійно здійснюють збір необхідної інформації, її обробку, обґрунтування пропозицій щодо розглянутих питань, що є одним із видів науково-дослідної роботи. Виконання курсової роботи на високому теоретичному і практичному рівні, її положення стають основою для написання дипломної роботи, можуть бути базою для підготовки доповіді на науковій конференції, публікації у збірнику студентських наукових праць. Для керівництва виконанням курсової роботи за кожним студентом закріплюється викладач-консультант. Процес виконання курсової роботи містить низку послідовних етапів, основними з яких є:
Студенти повинні враховувати необхідність виконати всі перераховані етапи, плануючи їх у наведеній послідовності; обов’язковим є виконання курсової роботи у встановлений кафедрою термін у відповідності з навчальним планом. Студенти які не виконали курсову роботу в строк або мають незадовільну оцінку за неї, до екзаменаційної сесії не допускаються.
2. ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ Вибір теми є першим етапом курсової роботи і має важливе значення для її успішного виконання. У виборі теми необхідно враховувати її наукову та практичну актуальність, перспективність, відповідність профілю навчання студента наявність необхідних матеріалів для написання роботи, можливість самостійної розробки обраної теми силами студента, а також тему майбутньої дипломної роботи. Обираючи тему курсової роботи, студенти погоджують з викладачем перелік питань, які вони розглядатимуть у роботі, актуальність та перспективність вибраної теми. Кафедрою розроблено і рекомендовано тематику курсових робіт (додаток 1). Тематика курсових робіт з економіки підприємств(туризму і готельного господарства) містить широкий комплекс питань, які охоплюють усі сфери господарської діяльності підприємства. Можуть затверджуватися також теми курсових робіт, запропоновані студентами, якщо вони відповідають програмі курсу і розглядають актуальні галузеві проблеми. Студенти, які беруть участь у науково-дослідній роботі кафедри, можуть пропонувати для курсової роботи теми, які їх цікавлять і є продовженням наукової роботи. Слід мати на увазі, що виконання кількома студентами однакових тем за матеріалами одного підприємства не дозволяється.
3. СТРУКТУРА І ЗМІСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ Після того, як тему курсової роботи вибрано, і за студентом закріплено викладача-консультанта, необхідно приступити до її конкретизації, тобто чітко визначити коло питань, які повинні бути досліджені. При цьому студент має бачити перед собою і більш віддалену, кінцеву ціль дослідження – розробку теми дипломної роботи, в процесі виконання якої використовуються результати курсової роботи з економіки підприємства(туризму і готельного господарства) Курсова робота повинна містити: - титульну сторінку; - зміст; - вступ; - перший розділ курсової роботи, її теоретичну частину, яка розкриває економічну сутність показників і явищ з обраної теми; - другий, дослідницький розділ курсової роботи, що включає:
- третій, заключний розділ курсової роботи, що містить економічне обґрунтування пропозицій і розрахунок ефективності їх практичного використання на обраному підприємстві чи альтернативний варіант показників відповідного розділу плану, прогнозу та їх порівняльний аналіз з показниками звітного року; - Заключною частиною роботи є короткі висновки по роботі; - окремим розділом курсової роботи є список використаної літератури та інших джерел інформації; За потребою в роботі розміщують додатки. Орієнтовний план курсової роботи наведено у додатку 3. У вступі мають коротко характеризуватися сучасний стан наукової проблеми (питання), якій присвячено курсову роботу, а також висвітлюватися актуальність роботи, зазначатися матеріали, на основі яких вона виконується. Розкриваючи актуальність теми, вказують її своєчасність, соціальне і економічне значення, а також формулюють проблему, вирішення якої є метою даної роботи. На основі поставленої мети визначають завдання, які ставляться та вирішуються в процесі дослідження для її досягнення в курсовій роботі, формулюють об’єкт та предмет дослідження, теоретичну основу дослідження, структуру курсової роботи. Об’єктом курсової роботи є підприємство туристичної сфери, а предмет визначає тему роботи. В об’єкті виділяється та його частина, що є предметом дослідження. Теоретичною базою дослідження можуть бути висновки видатних вчених, практиків управління в сфері туризму. У вступі зазначають обсяг курсової роботи, виділяючи кількість сторінок основної частини, висновків, кількість використаних літературних джерел, кількість таблиць, рисунків і додатків. Рекомендований обсяг вступу 2-3 сторінки. Основна частина курсової роботи повинна складатись із трьох розділів, кожен з яких бажано поділити на два підпункти. В першому розділі (теоретичному) розкривають сутність предмету дослідження, його значення та особливості, підходи до вивчення. Крім того, в основній частині теоретичного розділу роботи подають огляд літератури за темою роботи, де вказують етапи розвитку наукової думки за даною проблемою, підходи до її вирішення, висловлюють власні переконання з даного питання, проводять узагальнення результатів, по можливості, вказують методику дослідження, зазначаючи методи, які варто використовувати в дослідженнях такого роду. Отже теоретична частина роботи складається з аналізу літературних джерел і включає не менше ніж два питання, які розкривають найважливіші теоретичні аспекти проблеми. Цей розділ повинен бути тісно пов’язаний зі змістом теми і за обсягом не повинен перевищувати четвертої частини всієї роботи. Рекомендований обсяг 8-10 сторінок. В другому розділі (аналітичному) дається загальна характеристика діяльності певного підприємства сфери туризму (яке є об’єктом дослідження). Економічна характеристика підприємства (організації) повинна відображати функціональні особливості і основні економічні показники, які характеризують його роботу. Зокрема характеризується мета, напрями його діяльності, матеріально-технічна база, організаційна структура, кадрове забезпечення, особлива увага звертається на аналіз фінансово-економічних показників діяльності (за формами бухгалтерської звітності –Форма №1-тур «Звіт про туристичну діяльність», форма №2 «Звіт про фінансові результати») тощо. Аналіз показників господарської діяльності об’єкта дослідження проводиться у динаміці не менше як за два останні роки В другому розділі курсової роботи також обов’язково розглядають особливості предмету дослідження на обраному підприємстві. Аналіз стану досліджуваних питань, планові розрахунки, їх обґрунтування є спеціальною частиною курсової роботи. Розділ, який відображає методику і результати виконаної роботи, повинен бути викладеним найбільш докладно і послідовно. У ньому описуються попередні і кінцеві результати, у тому числі позитивні і негативні результати. Методика дослідження повинна бути викладена докладно, з обґрунтуванням її вибору. У розділах, які присвячені аналізу і плановим розрахункам, повинна бути розкрита мета і програма відповідних конкретних розрахунків, викладена їх сутність, оцінена точність і достовірність одержаних даних і порівнянь із теоретичними даними. Цей розділ роботи завершується трактуванням одержаних результатів і висновками щодо їх можливого застосування. Одержані в роботі математичні залежності рекомендується ілюструвати прикладом конкретних розрахунків. Рекомендований обсяг: 10 – 15 сторінок. У третьому розділі (рекомендаційному) розробляються конкретні пропозиції і механізми щодо удосконалення чи вирішення наявних проблем щодо предмету дослідження на обраному підприємстві, проводиться оцінка результатів дослідження з точки зору відповідності меті курсової роботи. Рекомендований обсяг 7 – 10 сторінок. Заключною частиною роботи є висновки. В них викладаються найважливіші наукові та практичні результати даної роботи, підводяться загальні підсумки. Рекомендований обсяг висновків 3 – 4 сторінки. Обов’язковою частиною курсової роботи є список використаної літератури, який включає перелік джерел, що були використані при її написанні. Їх можна розміщувати за мірою згадування в тексті, або в алфавітному порядку у такій послідовності: Закони України, Постанови Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, нормативні документи органів державної влади, далі – книги, брошури, статті, які надруковані українською мовою, потім – російською та іншими іноземними мовами.
4. ВИВЧЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА ІНШИХ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ З ОБРАНОЇ ТЕМИ Після закріплення теми курсової роботи студент використовує перелік рекомендованої викладачем-консультантом нормативної і спеціальної літератури, а також самостійно підбирає літературні джерела: законодавчі акти України, офіційні інструктивні документи, книги, брошури, статті, накопичує відомчі матеріали з теми, вивчає їх. Написання курсової роботи передбачає обов’язкове вивчення чинного законодавства, постанов Верховної Ради і Кабінету міністрів України, Державної служби туризму і курортів України, наказів, листів та інструкцій відповідних міністерств та інших органів управління з питань, пов’язаних з темою курсової роботи. Особливу увагу необхідно звернути на вивчення матеріалів з теми, опублікованих у періодичній пресі: “Урядовий кур’єр”, “Голос України”, “Актуальні проблеми економіки України”, “Ділова Україна”, “Бізнес”, “Галицькі контракти”, “Діло” “Україна туристична”, „Міжнародний туризм” “Готельний та ресторанний бізнес”, Туристичні новини”, та ін. Під час вивчення літературних джерел бажано ознайомитися із зарубіжною економічною літературою з досліджуваної проблеми, з трактуванням понять, термінів, показників обліку, аналізу, планування і прогнозування господарської діяльності туристичних підприємств, ознайомитися з поглядами і пропозиціями відомих економістів світу. Для написання курсової роботи слід використовувати такі джерела інформації, як статистичні матеріали Управління статистики України та інших організацій, зокрема статистичні збірники “Народне господарство України”, “Україна в цифрах”, “Туризм в Україні”, “Регіони України”, статистичні дані, які публікуються у періодичній пресі, на Інтернет-сайтах, статистичну і фінансову звітність конкретних підприємств і організацій. Вивчення літератури та інших джерел інформації дає змогу студенту визначити теоретичні основи дослідження питань теми і виявити ступінь їх розробки на практиці. До теоретичних основ досліджень належать: - основні категорії і поняття економіки та механізму ціноутворення туристичних фірм, підприємств готельного та ресторанного господарства; - закономірності розвитку досліджуваного явища, процесу; - система наукових термінів Дослідження теоретичних основ теми курсової роботи дає можливість усвідомити її зв’язок із загальними тенденціями розвитку даної проблеми. Поглиблене вивчення літературних та офіційних джерел інформації дає змогу з’ясувати сучасний стан питань щодо теми, правильно скласти план курсової роботи, чіткіше з’ясувати спрямування і методику власних досліджень, обсяг і характер практичних матеріалів, необхідних для виконання курсової роботи. Під час вивчення літературних джерел рекомендується вести робочі записи у вигляді тезисів і конспектів, щоб полегшити систематизацію, узагальнення матеріалів відповідно до плану курсової роботи.
5. ЗБІР ІНФОРМАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ Після вивчення літератури та інших джерел інформації з теми курсової роботи, студент приступає до збору практичних матеріалів на тому підприємстві, за матеріалами якого виконується робота. Організація збору інформації передбачає: - визначення показників, які необхідно зібрати; - розробку методики одержання окремих показників; - правильне документальне оформлення даних досліджень. Робота з визначення переліку показників, які підлягають збору, проводиться у декілька етапів. На першому етапі розробляється перелік усіх вихідних показників з кожного досліджуваного питання. При цьому важливо розмежувати показники інформації і аналітичні показники. На другому етапі складається зведений перелік усіх вихідних показників з теми. При цьому вихідні показники, необхідні для вивчення окремих питань, підлягають логічному аналізу з точки зору виключення їх повторення, взаємозв’язку і можливості одержання подальших аналітичних показників. На третьому етапі визначаються джерела інформації щодо кожного вихідного показника. При цьому виявляється, які показники можуть бути одержані із статистичних даних, матеріалів дослідження економічної літератури, а які належить одержати у процесі дослідження на конкретному підприємстві. При зборі показників, які відображаються бухгалтерським обліком та статистичною звітністю, необхідно визначити джерела одержання даних (форму звітності або книгу обліку), за який період здійснюється збір показників (він повинен бути порівняльним), одиниці виміру. Звітні дані повинні охоплювати, як правило, період у 2-3 роки, включаючи рік виконання курсової роботи. Для порівняння важливо вивчити досвід передових туристичних підприємств, які працюють приблизно в однакових умовах. Копії документів, облікових реєстрів, форм звітності з представленими в них відповідними числовими показниками використовуються як додатки до курсової роботи. Для одержання спеціальних матеріалів і даних, яких немає в бухгалтерській і статистичній звітності, студент повинен самостійно виконати необхідні розрахунки (наприклад, виробничі можливості, пропускна спроможність підрозділів, наявність окремих видів устаткування, меблів і т.д.). Збір матеріалів способом “натурного” обстеження передбачає чітке визначення кола показників, та методів дослідження з метою виключення можливості невірних тлумачень; наприклад, при дослідженні ефективності використання робочого часу працівниками готелю, вивчають фактичний режим роботи підприємства, визначають такі показники: час відкриття та закриття структурних підрозділів, початок і закінчення обідньої перерви, змінність роботи підприємства, тривалість робочої зміни окремих категорій працівників, кількість вихідних днів на рік та ін. Період відображення показників “натурного” обстеження повинен бути аналогічний періоду, за який зібрані дані статистичної чи бухгалтерської звітності. Якщо показники “натурного” обстеження мають одномоментний характер (тобто на певну дату), то дата повинна входити до звітного періоду. У тому випадку, коли показники “натурного” обстеження доповнюють чи деталізують показники статистичної чи бухгалтерської звітності, необхідно забезпечити також ідентичність одиниць виміру. В основу розробки методики одержання показників способом спеціальних обстежень слід покласти: одержання способом збору відповідних показників (хронометражні виміри, фотографії робочого дня, анкетне опитування і т.д.), чітка класифікація досліджуваних процесів, визначення кількості спостережень, що забезпечують достовірне уявлення про кожен процес чи досліджуване питання і т.п. Основною формою документального оформлення матеріалів є табличні інформаційні документи. Вони можуть бути у вигляді зведених чи окремих таблиць. Якщо перелік є порівняно великий, то таблиці доцільно заповнювати за єдиною формою. В інших випадках можливою є розробка кількох форм збору і обробки показників – при цьому, показники групуються за окремими питаннями (розділами) курсової роботи чи за характеристиками окремих напрямків діяльності підприємства. При побудові форм збору і обробки інформації першою чергою, викладаються показники, одержані за даними бухгалтерської та статистичної звітності, потім – показники “натурного” і спеціального обстеження. Необхідно перевірити взаємозв’язок показників в окремих формах (ідентичність одиниць виміру, період звітності тощо).
6. АНАЛІЗ ОДЕРЖАНИХ МАТЕРІАЛІВ, ОБҐРУНТУВАННЯ ВИСНОВКІВ ТА ПРОПОЗИЦІЙ Зібраний матеріал підлягає ретельній обробці, у процесі якої здійснюється його упорядкування, тобто студент повинен розподілити матеріал у відповідності з планом курсової роботи. Потім проводиться відбір матеріалу з точки зору можливості і доцільності його використання в обґрунтуванні пропозицій. У процесі обробки матеріалів складаються таблиці, графіки, діаграми, розраховуються відносні і середні величини, проводиться групування показників, тобто здійснюється аналітична обробка інформації з метою її подальшого узагальнення і обґрунтування рекомендацій, складання планів та прогнозів на майбутній період. Уся одержана інформація потребує перевірки з точки зору її достовірності, логічної відповідності кінцевим результатом роботи. У процесі аналізу зібраного матеріалу необхідно забезпечити порівняння усіх показників за критеріями часу (періодів), цін, структури мережі філій, структурних підрозділів підприємств тощо. Необхідно провести ретельне дослідження факторів, які вплинули на розміри показників господарської діяльності та їх динаміку. Перед тим, як зробити висновки по роботі, що являють собою коротке викладення одержаних результатів, необхідно перевірити завершеність кожної окремої частини роботи і слушність аргументації всієї роботи в цілому. Лише після цього слід сформулювати висновки щодо суті поставленої проблеми, з побічних питань, з питань практичного значення і можливостей використання одержаних результатів в процесі розробки стратегічних, тактичних і оперативних планів господарської діяльності. Формулюючи ту чи іншу пропозицію, студент повинен визначити її ефективність. Наприклад, якщо йдеться про ефективність впровадження нової технології в туризмі чи готельному господарстві, більш досконалих форм організації виробництва, цінової політики, цінових стратегій, методів ціноутворення, комплексу маркетингу і т.п., необхідно врахувати не лише їх позитивний ефект, але й розрахувати і порівняти з цим ефектом обсяги пов’язаних з впровадженням витрат – трудових, матеріальних, фінансових. Без такої оцінки неможливо визначити ступінь реальності проведення і термін окупності пропонованих заходів. Якщо в курсовій роботі рекомендується до виконання одна з кількох пропозицій, проводиться порівняльний розрахунок ефекту і витрат по кожному варіанту, і вибирається той, який забезпечує найкращі показники. В заключному розділі курсової роботи може бути представлений альтернативний варіант плану та його порівняльний аналіз з показниками звітного року.
7. ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ Зібрані і оброблені у процесі дослідження матеріали потребують чіткого і послідовного викладення. На цьому етапі виконання курсової роботи остаточно відпрацьовується трактування всієї теми, її теоретичне і практичне спрямування, перелік використаної відповідної літератури, інших джерел інформації, статистичної і фінансової звітності конкретних підприємств і організацій, відпрацьовується стилістична форма викладення матеріалу, яка уточнює раніше сформовані наукові дослідження, висновки і рекомендації. Слід звернути увагу на загальні вимоги до викладення матеріалу курсової роботи: чіткість побудови; логічна послідовність викладення матеріалу; переконливість аргументації; точність формулювань; виключення можливості суб’єктивного і неоднозначного тлумачення висновків; конкретність викладення результатів дослідження; обґрунтованість пропозицій. Зміст курсової роботи включає перелік назв розділів і підрозділів курсової роботи з нумерацією сторінок. Розділи повинні бути пронумеровані арабськими цифрами у межах всієї роботи. “Вступ” і “Висновки і пропозиції” нумеруються як розділи. Після номера розділу ставиться крапка. Підрозділи (параграфи) слід нумерувати арабськими цифрами в межах кожного розділу. Номер підрозділу (параграфу) має складатися з номера розділу і номера підрозділу, розділених крапкою. Після номера підрозділу (параграфу) і перед його назвою також ставиться крапка; наприклад: 2.1. (перший параграф другого розділу). Нумерація сторінок роботи повинна бути наскрізною: першою сторінкою є титульна сторінка, другою – “зміст”. Номер сторінки проставляється арабськими цифрами у правому верхньому кутку. На титульній сторінці її номер не ставиться. Якщо у роботі є малюнки і таблиці, які розміщені на окремих сторінках, їх слід включати у загальну нумерацію. Додатки і список літератури та інших джерел інформації належить включати у наскрізну нумерацію і виносити у кінець роботи. Список літератури та інших джерел інформації містить усі використані джерела, які розміщуються за алфавітним порядком. Відомості про книги (монографії, підручники, довідники і т.п.) повинні включати: прізвище та ініціали автора, назву підручника, навчального посібника, монографії, найменування видавництва книги, журналу, назву серії (якщо така є), рік випуску, номер видання (журналу), сторінки, на яких розміщена стаття. Літературні джерела слід наводити у такій послідовності: - закони України; - постанови Верховної Ради та Кабінету Міністрів України; - накази, листи, інструкції Державної служби туризму і курортів України, інших міністерств, відомств, органів держадміністрації; - книги і брошури, журнальні та газетні статті; - інші джерела інформації Додаток оформлюється, як продовження курсової роботи на наступних сторінках. Кожен додаток починається з нової сторінки. У правому верхньому кутку розміщується слово “Додаток”. Кожен додаток повинен мати заголовок. Якщо в роботі є два додатки чи більше, їх нумерують послідовно арабськими цифрами; наприклад: Додаток 1, Додаток 2. У підготовці курсової роботи необхідно додержуватися вимог до її правильного оформлення. Це стосується також ілюстрацій, таблиць, формул, посилань на літературні джерела інформації. Кількість ілюстрацій, розміщених у роботі, визначається її змістом і повинна бути достатньою для того, щоб надати викладеному тексту конкретності. Всі ілюстрації (схеми, діаграми, графіки і т.п.) іменуються малюнками. Малюнки нумеруються послідовно в межах розділу арабськими цифрами; наприклад: Мал. 1.2. (другий малюнок першого розділу). Малюнки повинні розміщуватися зразу після посилання на них у тексті роботи. Цифровий матеріал, розміщений у курсовій роботі, рекомендується оформляти у вигляді таблиць. Кожна таблиця повинна мати назву, яка розміщена під словом “Таблиця №” над відповідною таблицею. Підкреслювати назву таблиці не слід. Таблицю розміщують після першої згадки про неї у тексті. При переносі таблиці на наступну сторінку нумерують графи і повторюють їх нумерацію на наступній сторінці. Таблиці нумеруються у межах розділу арабськими цифрами, як малюнки; наприклад: Таблиця 3.2 (друга таблиця третього розділу). При посиланні на таблицю зазначають її повний номер і слово “Таблиця” пишуть у скороченому вигляді; наприклад: табл. 3.2. Формули необхідно писати чітко, креслярським шрифтом. В експлікації (поясненні) значення символів і числових коефіцієнтів повинні наводитися безпосередньо під формулою у тій же послідовності, в якій вони наведені у формулі. Значення кожного символу і числового коефіцієнта слід писати з нового рядка. Перший ряд експлікації починають зі слова “де”, при посиланні у тексті на джерела інформації потрібно наводити у квадратних дужках їх порядковий номер за списком літератури. У разі необхідності можна робити посилання на технічні умови, інструкції та інші документи. При цьому посилаються на документ у цілому, або на його розділ і ставлять позначку і назву документу, номер і назву розділу. При виконанні курсової роботи забороняється списування тексту з літературних джерел, інструктивних і відомчих матеріалів, а також вживання довільного скорочення слів, термінів, назв, окрім загальноприйнятих. Студент повинен приділяти увагу літературному викладанню тексту курсової роботи. У роботі необхідно забезпечити послідовність, чіткість викладення матеріалу за кожним пунктом плану. Для розкриття змісту передбачених питань належить відібрати з усього наявного матеріалу лише характерне і важливе. Курсова робота виконується на папері стандартного формату у рукописному або друкованому вигляді через 1,5 інтервали між рядками. Текст має розміщуватись тільки з одного боку сторінки аркуша. Поля залишаються з усіх чотирьох боків сторінки аркуша. Розмір лівого поля –25 мм; правого, верхнього і нижнього – 20 мм. Приклад оформлення титульної сторінки курсової роботи наведено у додатку 2.
8. ПОРЯДОК ПОДАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ НА КАФЕДРУ ТА ЇЇ ОЦІНЮВАННЯ Курсова робота подається на кафедру маркетингу, економіки та фінансів туристичної індустрії у передбачений графіком навчального процесу термін. Вона повинна відповідати вимогам, які пред’являються до її структури, змісту і оформлення. У випадку порушення чи невідповідності цим вимогам, робота або не допускається до захисту, або повертається на доопрацювання. Зовнішній вигляд та якість оформлення курсової роботи є одним із показників професіоналізму майбутнього фахівця, тому приймається до уваги при її оцінюванні. Захист курсових робіт проводиться у передбачений термін перед комісією, яка формується із викладачів кафедри. Оцінюється робота за чотирибальною системою. При оцінюванні враховується відповідність вимогам, повнота розкриття теми дослідження, якість оформлення, обґрунтованість і правильність відповідей на поставлені членами комісії запитання та вчасність подання і захисту роботи:
ЯКІСНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
Критерії оцінювання рукопису та захисту курсової роботи Курсова робота оцінюється за 100-бальною шкалою шляхом сумування балів.
Викладач не приймає курсову роботу на перевірку в таких випадках:
9. ПРОЦЕДУРА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ Процедура захисту є обов’язковою для усіх студентів. Вона підтверджує самостійну роботу студента та набутий ним рівень знань. На захисті в ході усної співбесіди студент має підтвердити:
У ході захисту, якщо студент демонструє рівень знань вищий або нижчий, ніж у тексті курсової роботи, можлива зміна балів у бік відповідно їх підвищення чи зниження. Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання у чотирибальну та шкалу ECTS
ШкалаЕСТS – оцінок: А - відмінно – відмінна робота з однією незначною помилкою; В - дуже добре – вище за середнє, але з декількома помилками; С - добре – звичайна робота з декількома значними помилками; D - задовільно - посередньо, зі значними недоліками; E - достатньо – виконання задовольняє мінімум критеріїв оцінки; FX - незадовільно - з можливістю повторного складання, необхідно виконати певну додаткову роботу для успішного складання F - незадовільно - з обов’язковим повторним курсом, повторне вивчення дисципліни
10. Список рекомендованої літератури з дисципліни „Економіка підприємства” 10.1 Нормативна література
10.2.Спеціальна література 1. Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання. – К.: Знання України, 2002. 2. Агафонова Л.Г. Підготовка бізнес-плану / Практикум. – К.: Знання, 2001. 3. Агафонова Л.Г., Коляда К.П., Агафонова О.Є. Вдосконалення механізму формування вартості туристського обслуговування в Україні // Збірник статей професорсько-викладацького складу Академії праці і соціальних відносин. – К., 2002. – С.50-55. 4. Агафонова Л.Г., Каролоп О.О. Показники і критерії конкурентоспроможності окремих видів туристичних послуг // Вісник КДТЕУ. – 2000. – №1. – С..34-37. 5. Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Резерви розвитку туризму в Україні та можливості їх реалізації.// Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Випуск 190: в 4т. Том 2. – Дніпропетровськ, ДНУ, 2004, с.343 – 350. 6. Агафонова Л.Г. Науково-правові основи розвитку туризму і туристичної інфраструктури в Україні. // Матеріали УП Міжнародної науково-практичної конференції “Наука і освіта 2004”. Том 14. Маркетинг і менеджмент. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004., с. 3 – 4. 7. Агафонова Л.Г., Ковешніков В.С. Економіка туризму // Туризмологія: концептуальні засади теорії туризму./ Збірник наукових праць. - К.: Київський університет туризму, економіки і права., Академія туризму України ,2008. – с. 176 - 224. 8. Аветисова А.О., Сорока С.В. Підприємства харчування в системі туризму. – Д.: Донецький державний університет економіки і торгівлі., 2002. – 165 с. 6. 9. Аветисова А.О. Економіка ресторанного господарства.- Д.: Донецький державний університет економіки і торгівлі., 2007. – 185 с
Додаток 1 Рекомендована тематика курсових робіт
Додаток 2 Київський університет туризму, економіки і права Факультет туризму та готельно-ресторанного бізнесу Кафедра теорії та практики туризму і готельного господарства
КУРСОВА РОБОТА з дисципліни„Економіка підприємства ” на тему:„Аналіз ефективності використання основних ФОНДІВ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА (НА ПРИКЛАДІ готелЮ)”
Виконав студент 41 Тз групи заочної форми навчання спеціальності 6.140103 „Туризм” Рябенко Іван Іванович
Науковий керівник: Агафонова Людмила Григорівна к.е.н., доцент, професор КУТЕП
Київ – 2014
Додаток 3 Орієнтовний план курсової роботи: ЗМІСТ: ВСТУП РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ОСНОВНИМИ ФОНДАМИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ 1.1. Економічна сутність основних засобів та їх класифікація 1.2. Законодавче регулювання управління основними засобами 2. АНАЛІЗ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ, РУХУ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОСНОВНИХ ФОНДІВ НА ПРИКЛАДІ ГОТЕЛЮ 2.1. Організаційно-економічна характеристика готелю 2.2. Аналіз технічного стану та руху основних засобів 2.3. Аналіз ефективності використання основних засобів 3. ПРОПОЗИЦІЇ ПО ПІДВИЩЕННЮ РІВНЯ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОСНОВНИХ ФОНДІВ ГОТЕЛЮ ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДОДАТКИ З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |