Завдання 3 на тему Аналіз конкуренції на ринку з курсу Маркетинг
« Назад Дисципліна Маркетинг Завдання 3 Аналіз конкуренції на ринку (Ваш варіант) Порядок виконання:
- асортимент (які товарні групи або види послуг продає підприємство); - конкурентні переваги (що відрізняє підприємство від конкурентів, які унікальні якості має підприємство або його продукція, послуги); - конкурентна боротьба (як себе рекламує, позиціонує свою продукцію, послуги підприємство, яким чином заохочує своїх споживачів, приваблює потенційних клієнтів).
Корисний матеріал Поняття конкуренції і її функції. Ринкова діяльність фірми немислима без участі в конкурентній боротьбі. Конкуренція (від лат. Сoncurrere - зіштовхувати) є механізмом суперництва, змагальності учасників ринку за право пошуку свого покупця, за можливість продажу товару на найбільш вигідних умовах, захоплення певної частки ринку і отримання відповідного прибутку. Вона спонукає товаровиробника вдосконалювати і оновлювати свою продукцію, підвищувати її якість, тобто робити її конкурентоспроможною. Конкуренція - це суперництво у певній сфері діяльності між фізичними або юридичними особами (конкурентами), зацікавленими в досягненні однієї й тієї ж мети. Предмет конкуренції - товар, за допомогою якого суперники прагнуть завоювати споживача і його гроші. Об'єкт конкуренції - це споживач і покупець, за розташування якого борються на ринку протилежні сторони. Конкуренція відіграє значну роль в економіці, яка проявляється через її функції. Конкурентне середовище - ринок, на якому незалежні фірми-продавці вільно змагаються за право продавати свій товар незалежному покупцеві. За характером ціноутворення виділяються три сектори конкурентного середовища: 1) контрольований державою - монопольний ринок, на якому панують природні монополії, які від імені держави здійснюють деякі регулюючі заходи на конкретному ринку; 2) контрольований ринком з високим рівнем конкуренції: різновидом цього виду конкуренції є цінова війна; 3) контрольований фірмами, займають ринковий сегмент з обмеженою конкуренцією і товаром, які характеризуються унікальністю, неповторністю і т.п. Фірма-конкурент суворо стежить за тим, щоб оптимізувати взаємосуперечливі чинники: витрати виробництва та обігу; дизайн товару (що вимагає витрат, а отже зростання цін), конкурентоспроможність товару. Фірми-конкуренти при цьому докладають зусиль для просування товару на ринок за допомогою масованої реклами. ТИПИ РИНКОВИХ СТРУКТУР
У маркетингу конкуренція проявляється у двох формах: 1. При вільній конкуренції на ринку присутня велика кількість фірм, що пропонують однорідну продукцію. Така конкуренція характеризується легкістю входження фірм у галузь, рівноправність покупців і продавців у доступі до інформації про стан ринку (кон'юнктура, рекламне забезпечення), у виборі постачальників і клієнтів. 2. При монополістичній конкуренції ринок відносно вільний, на ньому представлений широкий діапазон цін і багато фірм продають диференційований продукт. Внаслідок відносно високого доступу в галузі з диференційованою конкуренцією фірми тут не можуть отримувати монопольний прибуток тривалий час. При цьому фірма має контролем над продажною ціною виробленого нею товару; на даному ринку діє значна нецінова конкуренція. Функції конкуренції · вартісна - виявлення або встановлення ринкової вартості товару; · розподільна - вирівнювання індивідуальних вартостей і розподіл прибутку в залежності від різних витрат праці; · регулююча - регулювання переливу коштів між окремими галузями і виробниками; · сануюча - очищення ринку від слабких виробників; · інформаційна - диктує ринку скільки і яких товарів треба виробляти; · контролююча - самий дешевий і ефективний метод економічного контролю: стимулює виробника знижувати витрати і ціни, збільшувати обсяги збуту, підвищувати якість. Конкуренція - це самий дешевий і ефективний метод економічного контролю, він коштує суспільству мінімальних витрат. Такий контроль є своєрідною силою, яка штовхає виробника на скорочення витрат виробництва і цін, на збільшення обсягу збуту, на боротьбу за споживача, на поліпшення якості. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|