Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1720 Завдання 3 на тему Аналіз конкуренції на ринку з курсу Маркетинг

Завдання 3 на тему Аналіз конкуренції на ринку з курсу Маркетинг

« Назад

Дисципліна Маркетинг

Завдання 3

Аналіз конкуренції на ринку (Ваш варіант)

Порядок виконання:

  1. Обираєте ринок для аналізу конкуренції (наприклад, кондитерська галузь, аптечні мережі, заклади харчування тощо).

  2. Визначити тип ринкової структури (матеріал див. нижче).

  3. Вибираєте підприємство та аналізуєте його конкурентну політику:

- асортимент (які товарні групи або види послуг продає підприємство);

- конкурентні переваги (що відрізняє підприємство від конкурентів, які унікальні якості має підприємство або його продукція, послуги);

- конкурентна боротьба (як себе рекламує, позиціонує свою продукцію, послуги підприємство, яким чином заохочує своїх споживачів, приваблює потенційних клієнтів).

  1. Висновок: Ваші рекомендації, як проводити конкурентну політику на ринку підприємству, яке проаналізували.

  2. Список використаних джерел.

Корисний матеріал

Поняття конкуренції і її функції.

Ринкова діяльність фірми немислима без участі в конкурентній боротьбі. Конкуренція (від лат. Сoncurrere - зіштовхувати) є механізмом суперництва, змагальності учасників ринку за право пошуку свого покупця, за можливість продажу товару на найбільш вигідних умовах, захоплення певної частки ринку і отримання відповідного прибутку. Вона спонукає товаровиробника вдосконалювати і оновлювати свою продукцію, підвищувати її якість, тобто робити її конкурентоспроможною.

Конкуренція - це суперництво у певній сфері діяльності між фізичними або юридичними особами (конкурентами), зацікавленими в досягненні однієї й тієї ж мети.

Предмет конкуренції - товар, за допомогою якого суперники прагнуть завоювати споживача і його гроші.

Об'єкт конкуренції - це споживач і покупець, за розташування якого борються на ринку протилежні сторони.

Конкуренція відіграє значну роль в економіці, яка проявляється через її функції.

Конкурентне середовище - ринок, на якому незалежні фірми-продавці вільно змагаються за право продавати свій товар незалежному покупцеві.

За характером ціноутворення виділяються три сектори конкурентного середовища:

1) контрольований державою - монопольний ринок, на якому панують природні монополії, які від імені держави здійснюють деякі регулюючі заходи на конкретному ринку;

2) контрольований ринком з високим рівнем конкуренції: різновидом цього виду конкуренції є цінова війна;

3) контрольований фірмами, займають ринковий сегмент з обмеженою конкуренцією і товаром, які характеризуються унікальністю, неповторністю і т.п.

Фірма-конкурент суворо стежить за тим, щоб оптимізувати взаємосуперечливі чинники: витрати виробництва та обігу; дизайн товару (що вимагає витрат, а отже зростання цін), конкурентоспроможність товару. Фірми-конкуренти при цьому докладають зусиль для просування товару на ринок за допомогою масованої реклами.

ТИПИ РИНКОВИХ СТРУКТУР

Характеристика

Чиста конкуренція

Монополістична конкуренція

Олігополія

Чиста монополія

Кількість фірм

Безліч дрібних фірм

Багато фірм

Кілька великих фірм

Одна фірма

Тип продукту

Стандартизована

Диференційований

Стандартизований або диференційований

Унікальний, немає замінників

Контроль над ціною

Відсутня

Обмежено можливістю заміни товару

Взаємна залежність (слідування за лідером); значний при таємному змові

Повний контроль

Умова входу на ринок

Вільний вхід і вихід

Порівняно легкі

Наявність істотних обмежень

Блоковано

Нецінова конкуренція

Відсутня

Інструменти маркетингу

Типова при диференціації продукту

Public Relations

Доступ до інформації

Рівний доступ до всіх видів інформації

Деякі утруднення

Дуже обмежений

Обмежено

У маркетингу конкуренція проявляється у двох формах:

1. При вільній конкуренції на ринку присутня велика кількість фірм, що пропонують однорідну продукцію. Така конкуренція характеризується легкістю входження фірм у галузь, рівноправність покупців і продавців у доступі до інформації про стан ринку (кон'юнктура, рекламне забезпечення), у виборі постачальників і клієнтів.

2. При монополістичній конкуренції ринок відносно вільний, на ньому представлений широкий діапазон цін і багато фірм продають диференційований продукт. Внаслідок відносно високого доступу в галузі з диференційованою конкуренцією фірми тут не можуть отримувати монопольний прибуток тривалий час. При цьому фірма має контролем над продажною ціною виробленого нею товару; на даному ринку діє значна нецінова конкуренція.

Функції конкуренції

· вартісна - виявлення або встановлення ринкової вартості товару;

· розподільна - вирівнювання індивідуальних вартостей і розподіл прибутку в залежності від різних витрат праці;

· регулююча - регулювання переливу коштів між окремими галузями і виробниками;

· сануюча - очищення ринку від слабких виробників;

· інформаційна - диктує ринку скільки і яких товарів треба виробляти;

· контролююча - самий дешевий і ефективний метод економічного контролю: стимулює виробника знижувати витрати і ціни, збільшувати обсяги збуту, підвищувати якість.

Конкуренція - це самий дешевий і ефективний метод економічного контролю, він коштує суспільству мінімальних витрат. Такий контроль є своєрідною силою, яка штовхає виробника на скорочення витрат виробництва і цін, на збільшення обсягу збуту, на боротьбу за споживача, на поліпшення якості.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!