Лабораторна робота №1 на тему Інтегроване середовище розробки Visual Studio
« Назад ООП Лабораторна робота №1. Інтегроване середовище розробки VisualStudio Мета роботи: 1. Ознайомлення з середовищем розробки Visual Studio 2010, основними типами проектів 2. Створення простого консольного проекту. Консольне введення-виведення. Клас Console і його методи 3. Дослідження структури консольного проекту 4. Способи запуску проектів на виконання 5. Створення простого Windows проекту 6. Варіанти завдань для Лабораторної роботи № 1 Лабораторні роботи виконуються в середовищі Visual Studio 2010 (будь-якої редакції).
Методичні рекомендації до виконання лабораторної роботи 1. Прочитайте лекцію 2. Спробуйте відповісти на наведені в кінці лекції запитання 2. Прочитайте цю лабораторну роботу та виконайте наведені в ній приклади (вони всі працездатні) 3. Зверніть увагу на те, що методи призначені для введення: Console.ReadKey(); – обробки натиснення клавіатури string str = Console.ReadLine() – введення рядка. Console.Read() – введення одного символу. Методи призначені для виведення: Console.WriteLine(“Hello, World!”); Console.Write(“Hello, World!”); Метод Console.WriteLine відрізняється від методу Console.Write тим, що завершує свою роботу обов'язковим виведенням Escape-послідовності line feed/carriage return (перехід на новий рядок). 4. Зверніть увагу, що в VS ви можете запускати проект на виконання в режимі відлагодження чи без відлагодження. Зверніть увагу на різницю між цими режимами при обробці помилок. 4. Зверніть увагу на різницю у структурі консольного і Windows проектів. 5. Для поглибленого вивчення матеріалу цієї теми прочитайте Вступ та розділи 1 і 14 книги [2].
1. Ознайомлення з середовищем розробки VisualStudio2010, основними типами проектів Після запуску Visual Studio (VS) відображається стартова сторінка. Для створення нового проекту потрібно в меню Файл вибрати команду Создать, потім команду Проект. Відкриється вікно вибору виду проекту. Visual Studio .Net для мов C#, Visual Basic і C++ пропонує різні види проектів. Рис. 1.1. Вікно вибору шаблону проекту VS 2010 Для С# Visual Studio 2010 пропонуються різні типи проектів, зокрема: Приложение WindowsForm(WindowsFormApplication) – створення Windows-застосунків з інтерфейсом користувача (локальних і розподілених). ASP.NETWebApplication - створення динамічних веб-сайтів. Приложение WPF (WindowsPresentationFoundation) – створення презентацій: складних графічних інтерфейсів з можливостями анімації, 2D і 3D графіки. Використовується векторна графіка для 2D, тому інтерфейси будуть максимально незалежні від роздільної здатності екрану і розміру вікна. ConsoleApplication – створення консольних програм (без інтерфейсу користувача) Библиотека классов (ClassLibrary) - створення власної DLL WindowsFormControlLibrary – створення бібліотек власних Windowsкомпонентів (елементів керування) та інші типи проектів. Примітка. Склад проектів може бути різним для різних редакцій. У редакції VS Express кількість шаблонів проектів буде меншою. В Visual Studio .Net використовуються такі поняття як: рішення (solution), проект (project), простір імен (namespace), збірка (assembly). З погляду програміста, компілятор створює рішення, з погляду CLR - збірку, що містить PE-файл. Програміст працює з рішенням, CLR - із збіркою. Збірка є самодостатнім для виконання компонентом. Рішення містить один або декілька проектів, ресурси, необхідні цим проектам, можливо, додаткові файли, що не входять в проекти. Один з проектів рішення повинен бути виділений і призначений стартовим проектом. Виконання рішення починається із стартового проекту. Проект складається з класів, зібраних в одному або декількох просторах імен. Простори імен дозволяють структурувати проекти, що містять велику кількість класів, об'єднуючи в одну групу близькі класи. Крім структуризації, це дає можливість призначати класам імена, не замислюючись про їх унікальність. В різних просторах імен можуть існувати класи з однаковими іменами. Проект - це основна одиниця, з якою працює програміст. Він вибирає тип проекту, а Visual Studio створює скелет проекту відповідно до вибраного типу (шаблону). Структура Visual Studio Інтегроване середовище розробки IDE (Integrated Development Envirionment) Visual Studio є багатовіконним та має великий набір можливостей. В ньому можна виділити 3 основні вікна: У вікні Обозреватель решений (Solution Explorer) представлена структура побудованого рішення. У вікні Свойства (Properties) можна побачити властивості вибраного елемента рішення. У вікні документів відображається вибраний документ. В цьому вікні можна відображати і інші документи, список яких показаний у верхній частині вікна.
2. Створення простого консольного проекту. Консольне введення-виведення. Клас Consoleі його методи В файловій системі потрібно створити папку з шифром групи. В цій папці будуть створюватися ваші проекти. Створимо в ній папку Lab1, де будуть зберігатися проекти цієї лабораторної роботи. Кожну роботу будемо розміщувати в окремій папці. Створимо перший проект – консольний застосунок, який виводить на консоль повідомлення “Hello, world!”. 1. Виберемо пункт меню File|New|Project, задамо тип проекту ConsoleApplication. 2. У полі назви проекту введемо ConsoleHello. 3. У полі Location вказується шлях до каталогу, де зберігатиметься Рішення, що містить проект. Розмістіть рішення в папці Lab1. 4. Буде створено шаблон проекту.
3. Дослідження структури консольного проекту Побудоване рішення містить один проект - ConsoleHello. Наш проект, включає рядки з посиланнями на системні простори імен з бібліотеки FCL, файл із значком застосунку і два файли з розширенням .cs. Файл AssemblyInfo, який знаходиться в папці Properties, містить інформацію, використовувану в збірці, а файл із стандартним ім'ям Program є побудованим за замовчанням класом, який задає точку входу - процедуру Main, що містить для даного типу проекту тільки коментар. Клас проекту розміщений у просторі імен, що має за замовчанням те саме ім'я, що і рішення, і проект. Отже, при створенні нового проекту автоматично створюється достатньо складна вкладена структура - рішення, що містить проект, що містить простір імен, що містить клас, що містить точку входу. Для простих рішень така структурованість представляється надмірною, але для складних - вона осмислена і корисна. Простору імен може передувати одне або декілька конструкцій using, де після ключового слова слідує назва простору імен - з бібліотеки FCL або з проектів, пов'язаних з поточним проектом. Головним методом, з якого стартує проект є статичний метод Main Вставимо у метод Main метод WriteLine класу Console: namespace ConsoleHello { class Program { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hello, Word!"); Console.ReadKey(); } } } Кваліфікатором доступу є крапка, наприклад, Console.WriteLine. Для затримки консолі вставимо виклик методу Console.ReadKey() або Console.ReadLine(); Програма готова для компіляції і запуску! Для побудови збірки потрібно вибрати в меню Build команду Build Solution. Консольне введення-виведенняДля організації консольного введення і виведення використовуються статичні методи класу System.Console. Console.WriteLine(“Hello, World!”); Console.Write(“Hello, World!”); WriteLine відрізняється від Write тим, що завершує свою роботу обов'язковим виведенням Escape-послідовності line feed/carriage return.
Засоби введення C# дозволяє здійснювати консольне введення як одного символу, так і цілого рядка. Методи введення з консолі: Console.ReadKey(); – очікує натиснення клавіатури string str = Console.ReadLine() – введення рядка. string str = Console.Read() – введення одного символа.
4. Способи запуску проектів на виконання В середовищі Visual Studio є два способи запуску рішення на виконання: Перший спосіб – режим відлагодження. Для цього слід вибрати меню Debug|Start Debugging або кнопку на панелі інструментів (зелений трикутник). Другий спосіб – без відлагодження. Вибираємо Start Without Debugging.
5. Створення простого Windowsпроекту Виберемо пункт меню File|New|Project, задамо тип проекту Windows FormsApplication, дамо йому ім'я – WindowsHello. Збережемо його в папці Lab1. Буде створена форма з іменем Form1 – головне вікно застосунку. Змінилося і середовище Visual Studio. З'явилися вікна Панель Элементов (Toolbox) та Свойства (Property). У вікні Панель Элементов перелічені доступні елементи керування і компоненти, які можна розміщувати на формі. Вікно Свойства призначене для налаштування властивостей і подій об'єктів. На формі створимо текстове поле textBox та кнопку button. При натисненні на кнопку в поле textBox буде виводитися "HelloWorld!" namespace WindowsHello { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.Text = "Hello, world!"; } } } Клас форми розділений на 2 файли. Один з файлів генерує дизайнер, в другому розміщується код обробників подій, який пише програміст. При збірці рішення вони об'єднуються в один файл. Об’єкт textBox має властивість Text, значенням якої є текст, який буде виведений в поле.
6. Варіанти завдань для Лабораторної роботи № 1 Номер варіанта відповідає номеру прізвища студента у списку групи
Виконання цієї роботи може зайняти 10-15 хвилин вашого часу.
Література 1. Лекція 2 2. C# 2005 и платформа .Net 3.0 для профессионалов. Нейгел К., Ивьен Б. и др. –М.: ООО “И.Д. Вильямс", 2008. –1376 с. 3. Шилдт Г. С# 4.0: полное руководство. : Пер. с англ. — М. : ООО "И.Д. Вильямс", 2011. — 1056 с. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |