Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1606 Лабораторна робота 2 на тему Графічний процесор Adobe Photoshop та Основні елементи інтерфейсу програми

Лабораторна робота 2 на тему Графічний процесор Adobe Photoshop та Основні елементи інтерфейсу програми

« Назад

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 2 (частина 1)

ГРАФІЧНИЙ ПРОЦЕСОР ADOBE PHOTOSHOP. ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ІНТЕРФЕЙСУ ПРОГРАМИ. ПАНЕЛЬ ІНСТРУМЕНТІВ

Мета роботи: отримати навики роботи з програмою Adobe Photoshop. Навчитися створювати і зберігати файли, вивчити опції збереження і створення файлів. Вивчити основні формати файлів і їх властивості. Ознайомитися з панеллю інструментів Adobe Photoshop.

 

Теоретичні відомості

Програма Adobe Photoshop створена для роботи зі всіма видами растрової графіки, сфера застосування якої достатньо широка і охоплює все від поліграфії до інтернету. Photoshop коректно і швидко конвертує будь-які зображення у всі відомі формати растрової графіки без втрати якості, чудово працює як додаток для сканування фотографій і сумісний зі всім видами сканерів. Це дуже зручно, оскільки отримане зображення ви можете тут же і відредагувати, не перетягуючи його в інші програми. Також тут можна ретушувати будь-які зображення, наприклад, старі фотографії. У останніх версіях в зв'язці з Photoshop йде програма Adobe ImageReady, яка відкриває багато можливостей для оптимізації розміру файлу, що актуально для Web-графіки. Також вона дозволяє значно полегшити підготовку анімованих зображень, використовуючи всі можливості Photoshop. Програма дозволяє робити навіть сторінки Інтернет, насичені графікою, з подальшою їх оптимізацією. Photoshop може розуміти і векторну графіку. Правда, це не є його візитною карткою, але створити будь-який складний і точний векторний контур або шлях він може, що буває дуже зручно для створення колажів і анімації.

 

Основні елементи інтерфейсу програми

Рядок меню

  1. File (Файл) - створення і відкриття, збереження об'єкту, імпорт, експорт, настройки програми, список з декількох останніх файлів, що редагувалися в програмі.

  2. Edit (Правка) - Відміна, повторення дій, копіювання і вставка об'єкту у файл, заливка, обведення по контуру, трансформація об'єкту.

  3. Image (Зображення) - настройка режиму палітри (RGB, CMYK, Grayscale), яскравості і контрасту, мікшування кольорів, а так само зміна розміру зображення і його обертання.

  4. Layer (Шар) - робота з шарами, ефекти.

  5. Select (Виділення) - різні види виділень і їх трансформація.

  6. Filters (Фільтри) - набір фільтрів і плагінов, які дозволять добитися цікавих ефектів в роботі. Ви можете використовувати як вбудовані фільтри, так і поставити додаткові.

  7. View (Вигляд) - робота з розміром зображення, передперегляд, вирівнюючі лінійки, розграфлення поля файлу.

  8. Window (Вікно) - відображення вікон властивостей інструментів, зовнішній вигляд робочого столу Photoshop, швидкий перехід до згорнутого файлу.

  9. Help (Допомога) - допомога по роботі з програмою, інформація про фільтри, настройка гамми.

 

Панель інструментів

Панель поділена на декілька груп інструментів.

1) До перших чотирьох груп відносяться окремі інструменти. На кнопках деяких з них в нижньому правому кутку є невеликий чорний трикутник. Він указує на наявність підміню з різними варіантами цього інструменту.

2) Нижче на панелі розміщена палітра кольорів. Досить клацнути по колірному квадрату і перед вами відкриється вся палітра кольорів: звичайна, для web і пантони. Тут же можна дізнатися числові коди кольорів за шкалою RGB або CMYK. Налагодити палітру під web дуже просто. Потрібно просто поставити галочку внизу вікна, поряд з написом: "Only Web Colors". І палітра відобразить кольори, які коректно відображатимуться будь-яким браузером (без спотворень). Тут же можна подивитися код, що відповідає цьому кольору. Також існує палітра вибраних кольорів. Вона знаходиться в одному з вікон властивостей, розташованих за замовчуванням праворуч від робочого столу програми.

3) Під палітрою кольорів ми бачимо дві кнопки - Правка в стандартному режимі і Правка в режимі швидкої маски. Швидка маска включає режим швидкого маскування, в якому можливе редагування меж виділення за допомогою інструментів малювання.

4) Ще нижче знаходяться три кнопки, що впливають на розмір вікна зображення. Стандартне вікно, Повний екран з меню і Повний екран.

5) Остання кнопка на панелі швидко перенесе вас в Adobe ImageReady. Це зручно, коли ви займаєтеся анімацією в Photoshop і вам треба швидко перейти в цей редактор, де ви зможете зробити легко і просто анімацію зображення і після оптимізувати його для web.

Рядок стану 

Тут міститься основна інформація про файл, з яким ви працюєте і інформація про комп'ютер, яка має відношення до роботи з Photoshop. Розглянемо деякі елементи цього рядка:

1. Масштаб. Тут відображається поточний масштаб у відсотках. За замовчуванням - 100%. Один піксель екрану монітора відповідає одному пікселю зображення.

2. Інформаційне поле. Зліва від масштабу. Тут міститься інформація про графічний файл, над яким ви працюєте або інформація про комп'ютер, яка відноситься до роботи програми.

3. Меню інформаційного поля (Чорний трикутник). У нього входять - Розміри документів, Ефективність, Хронометраж і розміри робочих дисків.

 

Хід роботи

Створення і збереження файлів. Зміна розмірів і форми зображення

Завдання 1

Створіть нові файли з перерахованими параметрами:

Name

Preset

Width / Height

Resolution

Color Mode

Background

Content

file_01

Custom

355/355

72

RGB

Background

color

file_02

1024x768

1024/768

36

LAB

White

file_03

640x480

640/480

72

Grayscale

Transparent

 

Завдання 2

Збережіть створені файли (завдання 1.1) з наступними параметрами. У разі відкриття при збереженні діалогових вікон введіть інформацію стовпця 3.

File name

Format

Опції діалогових вікон

 

file_01 під им’ям file_1

PSD

 

file_02 під ім'ям file_2

BMP

File Format – Windows; Depth –8 bit

file_03 під ім'ям file_3

JPEG

Quality – 10; Format Options – Progressive; Scans – 3

 

Завдання 3

Закрийте файли file_1, file2, file_3.

 

Завдання 4

1. Відкрийте файл file_1.

2. Збережіть його як копію.

 

Завдання 5

1. Вивчіть інтерфейс програми Photoshop.

2. Запишіть назву основних елементів інтерфейсу.

3. Вивчіть палітри програми (пункт меню Window). Запишіть призначення кожної палітри.

 

Завдання 6

1. Відкрийте файл Dune.tif який знаходитися в папці Samples програми Adobe Photoshop.

2. Збережіть його під різними розширеннями заповнивши таблицю (У графі «опції збереження» необхідно описати діалогові вікна, пункти меню. 

Формат збереження

Опції збереження

Розмір файла після збереження

PSD

 

 

JPEG

 

 

GIF

 

 

PNG

 

 

BMP

 

 

 

Зміна розмірів зображення

Завдання 7

1. Завантажити програму Photoshop.

2. Відкрити файл dune.tif (Знаходиться в папці \Adobe\Samples).

3. Розкрити меню Image (Зображення) і вибрати з нього команду Image Size (Розмір зображення). Відкриється діалогове вікно Image Size (Розмір зображення).

4. Ввести в поле Resolution (Роздільна здатність) значення роздільної здатності зображення, рівне 120 pixels/inch (пикселей/дюйм). При зміні значення роздільної здатності ширина і висота зображення автоматично змінюються.

5. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

6. Відмінити перетворення, використовуючи палітру History. Відкрити меню Window (Вікно), в якому вибрати команду Show History (Показати історію). Вибрати в палітрі другий пункт- Open (Відкрити).

7. Розкрити меню Image (Зображення) і вибрати з нього команду Image Size (Розмір зображення). Відкриється діалогове вікно Image Size (Розмір зображення).

8. Відключити прапорець Constrain Proportion (Використовувати пропорцію).

9. Встановити прапорець Resample Image (Перерахунок розмірів зображення) і ввести в групі Pixel Dimensions значення ширини, рівне 600 pixels (пікселів) і висоти, - 350 pixels (пікселів).

10. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

11. Відмінити перетворення, використовуючи палітру History. Відкрити меню Window (Вікно), в якому вибрати команду Show History (Показати історію). Вибрати в палітрі другий пункт- Open (Відкрити).

12. Розкрити меню Image (Зображення) і вибрати з нього команду Image Size (Розмір зображення). Відкриється діалогове вікно Image Size (Розмір зображення).

13. Встановити прапорець Constrain Proportion (Використовувати пропорцію).

14. Ввести в групі Pixel Dimensions значення ширини, рівне 600 pixels, а значення висоти буде встановлено автоматично. Звернути увагу, що при зміні ширини і висоти значення дозволу зображення Resolution (Дозвіл) не змінюється.

15. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

16. Продемонструвати результат викладачеві.

17. Закрити документ dune.tif без збереження.

18. Завершити роботу з програмою Photoshop.

 

Зміна розмірів полотна

Завдання 8

1. Завантажити програму Photoshop.

2. Відкрити файл dune.tif.

3. У меню Image (Зображення) вибрати команду Canvas Size (Розмір полотна).

4. Вибрати в групі New Size (Новий розмір) в додатковому списку значення зміни розміру полотна -percent (відсотки).

5. Ввести нові значення розмірів в поля Height (Висота) = 120 і Width (Ширина) = 120.

6. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

7. Відмінити перетворення, використовуючи палітру History. Відкрити меню Window (Вікно), в якому вибрати команду Show History (Показати історію). Вибрати в палітрі другий пункт - Open (Відкрити).

8. У меню Image (Зображення) вибрати команду Canvas Size (Розмір полотна).

9. У нижній частині діалогового вікна показана сітка, центральний осередок якої представляє поточне положення зображення. Змінити поточне положення полотна клацнувши в лівому верхньому квадраті, щоб визначити розташування зображення на новому полотні.

10. Вибрати в групі New Size (Новий розмір) в додатковому списку значення зміни розміру полотна - pixels (пікселі).

11. Ввести нові значення розмірів в поля Height (Висота) = 600 і Width (Ширина) = 500.

12. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

13. Продемонструвати результат викладачеві.

14. Закрити документ dune.tif без збереження.

15. Завершити роботу з програмою Photoshop.

 

Поворот полотна за допомогою команд групи Rotate Canvas

Завдання 9

1. Завантажити програму Photoshop.

2. Відкрити файл dune.tif.

3. Відкрити меню Image (Зображення), а потім в опції Rotate Canvas (Поворот полотна) вибрати команду 180°.

4. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

5. Відкрити меню Image (Зображення), а потім в опції Rotate Canvas (Поворот полотна) вибрати команду 90° CW. В результаті виконання цієї команди значення висоти і ширини поміняється місцями.

6. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

7. Відкрити меню Image (Зображення), а потім в опції Rotate Canvas (Поворот полотна) вибрати команду Arbitrary (Довільно). При виборі цієї команди буде відкрито діалогове вікно. Задати поворот полотна на кут 45° за годинниковою стрілкою.

8. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

9. Відмінити перетворення використовуючи палітру History. Відкрити меню Window (Вікно), в якому вибрати команду Show History (Показати історію). Вибрати в палітрі другий пункт - Open (Відкрити).

10. Відкрити меню Image (Зображення), а потім в опції Rotate Canvas (Поворот полотна) вибрати команду Flip Horizontal (Дзеркальне відображення по горизонталі).

11. Підтвердити перетворення, натиснувши клавішу Ok.

12. Продемонструвати результат викладачеві.

13. Закрити документ dune.tif без збереження.

14. Завершити роботу з програмою Photoshop.

 

Вивчення панелі інструментів

Виділення прямокутником, овалом або прямою лінією

Завдання 10

Marquee Tools

 

Виділення прямокутником

 

Виділення овалом

 

Виділення вертикальною або горизонтальною лінією

 

Кероване виділення (Grop) створює прямокутну область з фіксованими вершинамі і відміченим центром, щодо яких надалі можна проводити точні настройки розміру і орієнтації

 

Завдання 10.1. Використання інструменту виділення прямокутником

 

Скориставшись інструментом виділення прямокутником, зробити з однієї фотографії дві.

Для цього збережіть цю фотографію у себе на диску, відкрийте її в Photoshop і скориставшись інструментом виділення прямокутником виділіть ліву частину фотографії і виберіть пункт меню Правка / Копировать.

Тепер створіть новий файл. Вставте туди зображення з буфера обміну і збережіть його.

Аналогічні дії виконаєте з правою частиною фотографії.

 

Зверніть увагу на те, що нові фотографії повинні бути одного розміру.

 

 

Завдання 10.2. Використання інструменту виділення овалом

 

1.  Збережіть цю фотографію у себе на диску.

2.  Виберіть інструмент виділення овалом і утримуючи клавішу Alt виділить частину портрета.

3.  Виконайте команду Правка / Копировать.

4.  Створіть новий файл і вставте туди скопійоване зображення.

 

Загальноприйняті технічні прийоми:

Виділення області у вигляді круга або квадрата:

В процесі створення виділеної області натисніть і утримуйте клавішу Shift.

Виділення області рівномірно на всі боки від центральної точки:

В процесі створення виділеної області натисніть і утримуйте клавішу Alt.

Виділення області у вигляді круга або квадрата рівномірно на всі боки від центральної точки:

В процесі створення виділеної області використовуйте комбінацію клавіш Alt + Shift.

 

Виділення довільної області

Завдання 11

Інструмент Lasso дозволяє виділити в зображенні (або його частини) області довільної форми шляхом вказівки їх меж.

Lasso Tools

 

виділення "від руки"

 

виділення багатокутником, вказавши його вершини

 

виділення "магнітом" (лінія сама згинається за курсором)

 

Задание 11.1. Использование инструмента выделения "от руки"

 

1.   Збережіть цю фотографію у себе на диску.

2.   Виберіть інструмент виділення "від руки" і виділіть рибу на фотографії.

3.   Виконайте команду Правка / Копировать.

4.   Створіть новий файл і вставте туди скопійоване зображення.

5.   Збережіть новий портрет на диску.

 

Завдання 11.2. Використання інструменту виділення багатокутником

 

1.   Збережіть цю фотографію у себе на диску.

2.   Виберіть інструмент виділення багатокутником і вказавши вершини багатокутника (одинарним клацанням миші) виділить рибу на фотографії (завершення виділення - подвійне клацання миші).

3.   Виконаєте команду Правка / Копировать.

4.   Створіть новий файл і вставте туди скопійоване зображення.

5.   Збережіть новий портрет на диску.

 

 

Завдання 11.3. Використання інструменту виділення "магнітом"

 

1.       Збережіть цю фотографію у себе на диску.

2.       Виберіть інструмент виділення магнітом і обведіть їм контур пінгвіна. Виконайте команду Правка / Копировать.

3.       Створіть новий файл і вставте туди скопійоване зображення.

4.       Збережіть новий портрет на диску

 

 

Виділення площі з подібними кольорами

Завдання 12

Magic Wand Tool

"чарівна паличка"

Інструмент чарівна паличка дозволяє виділяти фрагменти зображення, грунтуючись на подібності кольорів суміжних пікселів; при цьому він позбавить вас від необхідності копіткого ручного попереднього обкреслювання меж областей, що виділяються, за допомогою будь-якого інструменту виділення.

 

Завдання 12.1. Використання інструменту виділення "чарівна паличка"

 

1.       Збережіть цю фотографію у себе на диску.

2.       Виберіть инструмент"чарівна паличка" і клацніть нею по чорному фону. Ви побачите, що виділився ваш фон (паличка виділила всі суміжні області чорного кольору).

3.       Виконайте команду Правка / Очистить (або натисніть клавішу Delet). Чорний фон буде видалений.

4.       Збережіть новий портрет на диску.

 

Переміщення чи рух об'єкту або зображення

Завдання 13

Move Tool
рух виділеного об'єкту або шару

 Переміщення виділеної області (об'єкту або шару) здійснюється за допомогою миші, при утриманні лівої клавіші.

Hand Tool
переміщає зображення у вікні.

 

Завдання 13.1. Використання інструменту руху виділеного об'єкту або шару

 

1.     Збережіть цей малюнок у себе на диску.

2.     Виберіть інструмент чарівна паличка і виділить кольоровий квадрат.

3.     За допомогою інструменту  перемістить його так, щоб побудувати піраміду з квадратів.

4.     Виконайте команду Выделить / Снять выделение.

5.     Повторіть ці дії з кожним з квадратів.

6.     Збережіть новий малюнок на диску

 

 

Завдання 13.2. Використання інструменту переміщення зображення у вікні

Відкрийте будь-яке зображення і збільшіть його масштаб.

Зручно збільшувати масштаб одночасним натисненням клавіш ctrl і +, а зменшувати ctrl і -.

Зверніть увагу, що в рядку заголовка вікна показаний вибраний вами масштаб. Якщо ви вибираєте крупний масштаб, то все зображення вже не видно в рамках вікна, і переміщати його можна за допомогою інструменту .

 

Розпилювач фарби і малювання кистю

Завдання 14

Airbrush Tool
розпилювач фарби.

Інструмент аерограф дозволяє фарбувати об'єкти (і малювати) без різких колірних переходів. Цей ефект подібний до малювання за допомогою аерозольного балончика-розпилювача. При використанні цього інструменту можливо отримати значно м'якші штрихи і переходи, ніж при використанні інструменту Paintbrush.

Paintbrush Tool
малювання кистю.

Інструмент кисть призначений для нанесення м'яких мазків. Імітує пензель художника.

 

Завдання 14.1. Використання інструментів розпилювач фарби і малювання кистю

 

На верхньому малюнку використано інструмент аерограф (розпилювач фарби), а на ніжньому інструмент малювання кистю. Очевидно, що на верхньому малюнку спостерігається плавніший колірний перехід, а на нижньому малюнку яскраво виражена межа двох кольорів.

Створіть в окремому файлі два зображення - одне за допомогою кисті, інше за допомогою аерографа, так, щоб була очевидна відмінність між ними.

 

Малювання ліній

Завдання 15

Pencil Tool
малювання прямих ліній і ліній довільної форми

Інструмент олівець дозволяє користувачеві малювати довільні лінії з жорсткими межами; перш за все він використовується в роботі з бітовими зображеннями.

 

Завдання 15.1. Використання інструментів малювання прямих ліній і ліній довільної форми

 

Як ви бачите, на верхній частині малюнка використаний інструмент малювання прямих ліній. Він дозволяє малювати лінії будь-якої товщини, а також лінії з наконечником у вигляді стрілки.

На нижній частині малюнка використаний інструмент малювання ліній довільної форми (олівець).

Створіть новий файл і потренуйтеся у використанні цих інструментів.

 

Градієнт

Завдання 16

Gradient Tool градієнт

Заповнює область плавним переходом від одного кольору до іншого

 

Завдання 16.1. Використання градієнтної заливки

 

Для того, щоб використовувати градієнтну заливку треба:

1.  За допомогою інструментів виділення виділити область, для якої буде виконана заливка.

2.  Вибрати інструмент градієнтної заливки.

3.  При натиснутій лівій клавіші мишки провести через всю виділену область (як би перекреслити виділену область у напрямку заливки). Після того, як ви відпустите ліву клавішу, виділена область буде заповнена градієнтною заливкою.

4.  Параметри градієнта можна міняти в додатковому вікні, яке з'являється на вашому екрані після того, як ви вибираєте інструмент градієнтної заливки.

 

Змазування меж зображення

Завдання 17

Blur Tool

- інструмент для змазування меж зображення (Blur); підвищення чіткості (Sharpen); змазування по траєкторії (Smudge). 

 

Завдання 17.1. Використання інструментів для змазування меж і змазування по траєкторії

 

На правому зображенні ви бачите результат використання інструментів для змазування меж зображення (Blur) - він застосований до джемпера; і змазування по траєкторії (Smudge) - він застосований до зачіски.

Збережіть цю фотографію у себе на диску і виконайте аналогічні операції з нею.

Збережіть нове зображення.

 

 

Збільшення і зменшення яскравості зображення

Завдання 18

Dodge Tool

Збільшує яскравість Dodge Tool; зменшує яскравість Bum Tool; змінює насиченість кольорів Sponge Tool (губка).

 

Завдання 18.1. Використання інструментів для збільшення і зменшення яскравості зображення

 

На правому зображенні видно результат застосування інструментів збільшення яскравості зображення (кішка) і зменшення якості зображення (фон).

Збережіть ліву фотографію у себе на диску і виконайте з нею аналогічні дії.

Збережіть отримане зображення на диску.

 

  

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 2 (частина 2)

«ADOBE PHOTOSHOP. ПОНЯТТЯ ОБ'ЄКТА В PHOTOSHOP. ОСНОВИ МАЛЮВАННЯ: РОБОТА З ЛІНІЯМИ, ГЕОМЕТРИЧНИМИ ФІГУРАМИ, КРИВИМИ ЛІНІЯМИ. ВИКОРИСТАННЯ СІТКИ, ЛІНІЙКИ, НАПРАВЛЯЮЧИХ»

Мета роботи: отримати навики роботи з програмою Adobe Photoshop. Навчитися створювати об’єкти: лінії, геометричні фігури, криві лінії. Навчитися використовувати сітку, лінійку та направляючі.

 

Теоретичні відомості

Кожен створюваний у програмі Adobe Photoshop документ спочатку складається тільки із тла. Якщо говорити мовою аналогій, то фоновий шар можна зрівняти з полотном художника. Фоновий шар може бути білим, пофарбованим у поточні кольори заднього плану або прозорим. Ці параметри (характеристики) ви можете задавати щораз при створенні нового зображення. Вручну ви можете додати в документ один або кілька шарів. Шари надають користувачеві можливість редагувати окремі елементи зображення незалежно друг від друга. Таким чином, ви можете змінювати й переміщати вміст будь-якого шару, не зачіпаючи при цьому об'єкти, розташовані на інших шарах.

На вкладці Layers палітри шарів перераховані всі шари зображення, починаючи з верхнього; background-шар завжди розташовано у самому кінці таблиці. Коли ви клацаєте по значку Create new layer (Создать новый слой), Photoshop визначає, скільки шарів уже задіяно в зображенні, і автоматично привласнює новому шару наступний порядковий номер. Але такі назви шарів не завжди зручні. Якщо вам потрібно швидко ідентифікувати вміст шару, ви можете дати йому індивідуальне ім'я. Для цього потрібно створювати нові шари трохи більш довгим шляхом, а саме через меню палітри Layers (Слои), пункт New Layer (Новый слой).

Можна також перейменувати вже створений шар, клацнувши двічі по його заголовку на палітрі Layers (Слои), що дасть вам доступ до діалогового вікна Layer Option (Параметры слоя). Тут ви можете ввести нове ім'я в поле Name (Имя).

Якщо ви при натиснутій клавіші Ctrl укажете на будь-яку ділянку багатошарового зображення правою кнопкою миші, то під курсором з'явиться інформація про всі лежачі під ним шари. Якщо при натиснутих одночасно клавішах Ctrl й Alt указати курсором миші на піктограму потрібного шару в палітрі шарів, то у вікні редагування цей шар буде повністю виділеним. Якщо при натиснутій клавіші Alt указати курсором миші на "око", що намальовано напроти піктограми будь-якого шару, то всі інші шари, крім відзначеного, стануть невидимими. Цей режим зручний, коли потрібно оперативно переглянути вміст тільки одного шару. Коли опція Preserve Transparency (Сохранить прозрачность) не встановлена, то в прозорі області шару зображення можна додавати кольори. При установці цієї опції прозорі області будуть захищені й редагувати можна тільки пофарбовані пікселі. Напівпрозорі пікселі збережуть свій рівень прозорості незалежно від застосовуваних команд. На вкладці Layers, ліворуч від імені шару зображена зменшена копія його вмісту. Ці мініатюри постійно обновляються в процесі редагування.

Всі команди редагування застосовуються тільки до активного в цей момент шару, що виділяється підсвічуванням, якщо на нього вказати курсором миші. Для того щоб швидко перемістити той або інший шар на один рівень нагору або вниз, досить при активному шарі нажати відповідно клавіші Ctrl +] або Ctrl +/.

Використовуючи режими накладення, ви зможете більш вільно "грати" з текстом й іншими елементами зображення, домагатися спеціальних ефектів, за замовчуванням недоступних, змінювати параметри прозорості й режимів накладення, не змінюючи при цьому графічного (фактичного) вмісту шарів. За допомогою команди Flatten Image ви можете об'єднати шари. Доти, поки ви не об'єднаєте шари, кожний з них буде залишатися незалежним структурним елементом зображення. Шари зберігаються в користувальницькому вигляді при збереженні у форматі Adobe Photoshop. Будь-які інші формати не підтримують шарів. 

Хід роботи

1. Скляна сфера

Ви можете створити сферу використовуючи лише стилі шару [Layer>Layer Style].

 

Для початку створіть шар і помістіть в нього круг - як ви бачите тут.

 

Тепер застосуйте ефект внутрішнього світіння [Layer>Layer Style>Inner Glow] з такими значеннями.

 

Внутрішня тінь [Layer>Layer Style>Inner shadow]

 

Рельєф [Layer>Layer Style>Bevel and Emboss]

 

и тінь [Layer>Layer Style>Drop shadow]

 

Шар 1 (Layer 1) повинен вийти таким, як ви бачите на картинці.

 

Виділіть коло і додайте новий шар. Потім йдіть в [Select>Modify>Contract]. Поставте там значення біля 5-10 пикселей. Тримайте натиснутою клавішу Alt і з допомогою Elliptical Marquee  зробіть виділену область такої форми, щоб вона стала схожою на великий відблиск у верхній частині кулі. Заповніть її світлим кольором і поставте значення прозорості (Opacity) 8 - 10%.

 

Застосуєте до цього шару ефект зовнішнього світіння [Layer>Layer Style>Outer Glow] с даними значеннями.

 

Створіть новий шар, зробіть виділення у вигляді маленького овалу за допомогою Elliptical Marquee Tool і поверніть його вліво. Заповніть білим кольором. Застосуйте зовнішнє світіння [Layer>Layer Style>Outer Glow] з такими ж значеннями і поставте значення прозорості (Opacity) 50%.

 

 

Створіть новий шар і зробіть виділення у вигляді вужчого і маленького овалу усередині попереднього овалу. Заповніть білим і поверніть його так, як ви бачите на зображенні.

 

Застосуйте зовнішнє світіння [Layer>Layer Style>Outer Glow] для цього шару з такими значеннями, а прозорість (Opacity) залиште рівною 100%.

 

Скопіюйте ваш овал і вставте в новий шар. Застосуйте зовнішнє світіння [Layer>Layer Style>Outer Glow] для цього шару з такими значеннями а прозорість (Opacity) поставте рівною 20 - 30%.

 

Тепер малюнок виглядає готовим. Ніяких фільтрів. Він створений, застосовуючи тільки стилі шару і прозорість.

 

 

Малюємо ліс

 

 

Створимо документ 500х400px (ctrl+n). Створимо новий шар (ctrl+shift+n) і назвемо його fon. #2A690B. Тепер беремо круглу м'яку кисть (B), розміром приблизно 500. Встановлюємо колір переднього плану #4F9F27. Тепер кистю натисніть один раз в лівому верхньому кутку полотна. Це надалі буде свічення сонця через ліс. Тепер зменшуємо розмір кисті до 400 і ще раз натискаємо в кутку, але тепер уже кольором #D4F14D. Знову збільшуємо розмір кисті до 500, вибираємо колір переднього плану #163D03 і клікаєм в нижній правий кут. Результат повинен бути схожий на скріншот.

 

Все, фон у нас є. Створимо новий шар і назвемо його Leaves, що означає листя. Беремо кисть (B) і встановлюємо її розмір 55, а колір переднього плану #385F16. Подивіться стандартні кисті, серед них ви знайдете листя, вибираємо цю кисть. Малюємо вгорі небагато листя. Потім беремо Burn tool (O):

 

Випалюємо верхній правий кут тим же листям розміром 55, колір значення не має. Потім вибираємо Dodge tool і висветлюємо листя біля сонця.

 

Створюємо новий шар між шарами fon и leaves. Назвемо його Grass. Беремо кисть у вигляді трави, з розміром 70, кольором #A4D479 (для переднього плану) і #385F16 (для заднього плану). Малюємо лінію трави, не зачіпаючи нижній край нашої картини.

 

Створюємо новий шар між шарами fon и leaves. Назвемо його Grass. Беремо кисть у вигляді трави, з розміром 70, кольором #A4D479 (для переднього плану) і #385F16 (для заднього плану). Малюємо лінію трави, не зачіпаючи нижній край нашої картини.

 

Тепер робимо розмір кисті 112, колір #629633 і #1B3405 і на тому ж шарі малюємо траву в нижній частині картини.

 

Картина майже готова. Додамо небагато сонячних променів. Між шарами Grass іLeaves створюємо ще один шар, який назвемо  light. Беремо Gradient tool (g). Робимо обидва кольори #FFFED5. Далі слідуємо установкам, показаним на скріншоте.

 

 

 

Після того, як все зробите малюємо градієнт як показано на скріншоте..

 

Тепер картина повинна виглядати так.

 

Зменшуємо прозорість до 20%.

Робимо активним шар grass. Об'єднуємо шари (ctrl+E). Тепер фон і шар з травою у вас об'єднані. Йдемо (Filter > Render > Lens Flare...). Ставимо установки, як показано на скріншоте.

 

 

 

  З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!