Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1565 Лабораторна робота 1 на тему Автоматизація розв’язування задач з бухгалтерського обліку на підприємствах з використанням ПП 1СПредприятие 7.7

Лабораторна робота 1 на тему Автоматизація розв’язування задач з бухгалтерського обліку на підприємствах з використанням ПП 1СПредприятие 7.7

« Назад

 ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1

Тема: “Автоматизація розв’язування задач з бухгалтерського обліку на підприємствах з використанням   ПП “1С : Предприятие 7.7.” 

Мета роботи: вивчити основи використання програмного продукту “1С : Предприятие 7.7” для оперативного вирішення задач бухгалтерського обліку.

 

На сьогодні існує безліч програм, призначених для ведення бухгалтерського обліку.

Вашій увазі пропонується ознайомлення з ПП “1С : Предприятие 7.7.”

Цю програму без перебільшення можливо назвати бестселером бухгалтерських програм.

По класифікації комп’ютерних  бухгалтерських систем ця програма традиційно відноситься до категорії бухгалтерських конструкторів, а також комплексних бухгалтерських систем.

По складу функцій системи управління її можна віднести до класу інформаційних систем підприємства.

Вашій увазі пропонується на розгляд  типова конфігурація  А4 1С: Бухгалтерія.

Ця конфігурація використовується  для комплексного ведення бухобліку по одній чи декількох фірмах окремо, які знаходяться на самостійному балансі. Між фірмами існують господарські зв’язки, бо ведеться незалежний бухоблік.

Версія з якою ви будете працювати є мережева, яка дозволяє організувати велетку кількість робочих місць у файл-серверній чи клієнт-серверній архітектурі. Відмінність цих архітектур – в кількості одночасно працюючих користувачів, продуктивності, адмініструванні БД і системи управління.

1С: Бухгалтерія дозволяє вести бухоблік у відповідності з основними положеннями бухобліку і бухгалтерської звітності в Україні.

Цілі і задачі бухобліку відображаються шляхом налаштування типової конфігурації і створення БД нормативно-довідкової інформації.

Перш ніж перейти до роботи в системі розглянемо об’єкти метаданих. Метадані – це сукупність об’єктів різних класів.

Програма 1С: Бухгалтерія 7.7 для України являє собою компоненту Бухгалтерський облік системи 1С: Підприємство 7.7  і призначена для обліку, наявності і руху грошових засобів підприємства. 

Програма системи 1С:Підприємство7.7  налагоджується на ведення бухгал­терського обліку конкретного підприємства з урахуванням його особливо­стей. Тому перед початком роботи необхідно:

  • здійснити налагодження програми;

  • ввести константи;

  • ввести ставки податків;

  • заповнити довідники;

  • ознайомитися з організацією плану рахунків;

  • ввести початкові залишки.

ІНСТРУКЦІЯ КОРИСТУВАЧА

ЗАПУСК ПРОГРАМИ

На робочому столі в меню кнопки Пуск →Программы → Предприятие 7.7 → 1С  Предприятие Монопольно, після чого з'являється вікно Запуск 1С: Предприятия.

У цьому вікні в полі Информационные базы знаходиться список баз, доступ­них для роботи.

Вибираємо потрібний номер спеціальності і групу користувача.

Налаштовуємо систему для виконання завдань у програмному середовищі: Для цього натискуємо в меню Сервис   ®   Параметры ® Настройка параметров системы

У вікні що зображено на рис. 1.2 налаштовуємо параметри в меню ®  Обшие

У вікні що зображено на рис. 1.3 налаштовуємо інтервали в меню ®  Журналы

У вікні що зображено на рис. 1.4 налаштовуємо параметри в меню ® Бухгалтерия

У вікні що зображено на рис. 1.5 налаштовуємо параметри в меню ® Операция

У вікні що зображено на рис. 1.6 налаштовуємо параметри в меню ® Бухгалтерские итоги

Після налаштування правильних параметрів натиснемо кнопку ® Применить ®ОК.

Свої практичні заняття побудуємо таким чином, щоб найкраще проілюструвати всі можливості програми «1С:Бухгалтерия 7.7».

Проілюструємо роботу із записами Справочники на прикладі формування Справочники ®Фирмы.  Даний довідник призначений для ведення обліку від імені одного або декількох підприємств (фірм)  та для зберігання інформації, необхідної для оформлення первинних документів, ведення бухгалтерського обліку та складання звітності.

Відкриємо в меню® Операции  пункт®  Справочники  рис.1.7

У відкрившомуся вікні® Выбор справочника виділимо пункт®Фирмы та натиснемо кнопку ОК  рис. 1.8

В результаті ми отримуємо доступ до вікна  Справочник: Фирмы рис. 1.9.

На панелі управління натискуємо кнопу Новая строка, в результаті чого відкриється вікно  для введення даних, в вкладці ® Основные сведения ® в стрічці  ® Наименование введемо назву підприємства ВАТ «Фортуна», на якому буде здійснюватись облік за допомогою даної програми, а також її працівників. Як це зображено на рис.1.20.

Для введення працівників в меню  Справочники ® Сотрудникистворюємо групи: Администрация, Бухгалтерия, Отдел сбыта, Производство, Транспортный отдел,   див. рис. 1.21

У групі Администрация введемо елементи:

  • Директор Петров Олег Михайлович

У групі Бухгалтерия:

  • головний бухгалтер Остапчук Інна Ігорівна;

  • касир Коєва Олена Петрівна. 

У групі Отдел сбыта:

  • продавець Корнійчук Світлана Семенівна. 

У групі Производство:

  • швачка Рибак Катерина Петрівна;

  • швачка Разіна Валентина Петрівна. 

У групі Транспортный отдел:

  • Водій експедитор Щедров Василь Іванович 

У відкритій папці Администрация натискуємо кнопку  ® Новая строка, заповнюємо дані елемента групи  ® Директор див. рис. 1.22

На вкладці «Данные  по з/п» в стрічці Оклад ставимо 1000,00 грн

Аналогічно заповнимо дані інших працівників відповідних груп.

Заповнивши відповідних працівників переходимо до банківських реквізитів:

Переходимо до вкладки  ® Регистрация и коды вводимо дані див. рис. 1.23.

Для створення складів  і магазинів переходимо в меню Справочники ® Места хранения, натискуємо кнопку  ® Новая строка, заповнюємо ® Склад основий натискаємо кнопку®ОК,   рис. 1.24.

Аналогічно заповнюємо  ®  Магазин натискаємо кнопку® ОК рис. 1.25

Далі відкривши вкладку®  Дополнительно рис.1.26 заповнюємо дані:

Реквізити організації в навчальному прикладі зумисне введені без дотримання регламентованої кількості знаків в кожному з кодів, щоб виключити можливість випадкового збігу даних по підприємству ВАТ «Фортуна» та реально діючому підприємству.

 

ВВЕДЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ЗАЛИШКІВ

Якщо підприємство нове і бухгалтерські операції не проводились, то можна відразу приступати до ведення обліку. В інших випадках потрібно ввести залишки на початок звітного періоду — року, кварталу, місяця.

Використаємо ручний ввід проводок.

Припустимо, що підприємство ВАТ «Фортуна»  мало залишки на 31.12.2008р. При переході з ручного ведення бухгалтерського обліку на використання «1С:Бухгалтерия» введемо залишки в програму на початок 2009 р. Залишки на початок року вводяться 31 грудня попереднього року, тобто  31 грудня 2008 р.

Актив — дебетові залишки вводяться по дебету даного рахунка і кредиту рахунка 00.

Пасив — кредитові залишки вводяться по кредиту даного рахунка і дебету рахунка 00.

Виберемо меню ОперацияЖурнал операций. Відкрилось вікно Журнал операцій натиснемо кнопку Интервал і виставимо 4-й квартал 2008р. При цьому можна користуватися календарем: кнопка рядом з датою. ОК. Інтервал видимості виставлений зверху у вікні Журнал операций.

Кнопка Новая строка, відкрилось вікно Операция новая, див.рис. 1.27.У цьому вікні є своя панель інструментів. В ньому вибираємо номер Операции, Enter, вводимо дату 31.12.2008, Enter, вводимо суму 6600 Enter,  зміст Операции: Введення початкових залишків,Enter, перший номер проводки, Enter,  у колонці Дт вибираємо 301, Enter, у стрічці Субконто вводимо Каса гривна, Enter, в колонці Кт вибираємо рахунок 00, Enter, в колонці Сума набираємо 100, Enter, набираємо зміст проводки: Сальдо счета 301, Enter. Перша проводка введена.

Для введення наступної проводки натискуємо кнопку Новая строка. Введемо рахунок, не відкриваючи вікно Плану рахунків, 311, Enter, у стрічці Субконто Основной  р/с Enter, 00, Enter, Сумма 1300, сальдо рахунка 311.

У третій проводці по рахунку 104 в стрічці Субконто 1, вводимо Склад основной. У стрічці під вибраним складом Субконто 2 вибираємо довідник Необоротные активы, створюємо папку Основные средства, в ній Новая строка і відкривається вікно, яке заповнюємо: стрічці Наименование вводимо Принтер НР600, счет — 104,  начальная стоимость — 400, инвентарный номер, шифр, дата вводу в експлуатацію(проставте самостійно). ОК. Принтер занесено у вікно і в проводку.

Третя проводка виділена, натискуємо кнопку Копировать і в 4-й проводці заповнюємо Субконто 1 рахунка 104 Склад основной, Субконто 2 в групу Основные средства вводимо Пентиум 90 аналогічно попередньому заповненню, OK, Enter, комп'ютер занесений в 4-у проводку.

У 5-й проводці вводимо Пасив, в Дт 00, а в Кт 631,в Субконто2 відкривається папка Контрагентыі в нійстворюємо папку Поставщики, відкриваємо її  кнопка Новая строка, відкрилась форма, в якій необхідно вказати контрагента і його реквізити рис. 1.28

Организация, Enter, Фолгат, Enter, вводимо реквізити постачальника, ОК.

Фолгат занесений у вікно Контрагенты, Enter, і занесений в проводку, Enter, відкривається вікно Вибор документа, в якому необхідно вибрати документ Счет входящий поставщика, ОК. Відкривається журнал Счета входящие, кнопка Новая строка і відкрита форма документа Счет входящий, який заповнюється на підставі рахунка постачальника або договору рис.1.29.

При заповненні Справочника - Инвестиции створюємо папку Капитальные инвестиции, за допомогою кнопки Новая строка, відкриваємо вікно, яке заповнюємо: Найменування —                Celeron 533, Рахунок обліку — 152, Ціна без ПДВ — 3000, ОК, його занесено в папку, Enter, і занесено в форму документа Счет входящий, Enter, вводимо кількість 1, Enter, Суми заповнені, ОК.

На запит про проведення відповідаємо ТАК.

Таким чином, введені залишки. В  Журнале  операций  з'явився запис.


ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 2

БУХГАЛТЕРСЬКІ ПІДСУМКИ

Перед початком роботи слід сформувати бухгалтерські підсумки і перевірити, чи правильно введені початкові залишки .

Для цього необхідно відкрити звіт Оборотно-сальдовая ведомостьза період, який включає дату введення залишків. Для введення бухгалтерських підсумків необхідно виконати розрахунок.

Меню Операции Управление бухгалтерскими итогами. У середній стрічці необхідно виставити квартал, за який потрібно одержати підсумки, виставимо 3-й квартал 2009р. рис. 2.1.

Тепер подивимось Оборотно-сальдову відомість. Для цього закриємо вікно Управление бухгалтерскими итогами, натиснувши Выход.

Меню Отчеты Оборотно-сальдовая ведомость, з’являється вікно, в якому слід вказати період, за який потрібна відомість, виставлений 4-й квартал 2008р. натиснемо OK або Сформировать. Відкривається відомість рис. 2.2.. Якщо залишки введені правильно, дебетовий оборот рахунка 00 буде дорівнювати кредитовому обороту або сальдо на початок дорівнюватиме кредитовому обороту або сальдо на початок періоду і сальдо на кінець періоду буде дорівнювати нулю.

РУЧНЕ ВВЕДЕННЯ ПРОВОДОК

Вводити проводки в Журнал операцийможна в ручному режимі, за допомогою типової операции, а також за допомогою документів.

Виконаємо наступні задачі за допомогою ручного введення проводок.

Задача 1

Підприємство ВАТ «Фортуна» здійснює оплату по рахунку 250 від 23.01.09, який поступив від фірми «Стірол» за доставку комп’ютерної програми 1С:Підприємство 7.7 в кількості -1 за ціною 2880 грн., включаючи ПДВ.

Вводимо проводки ручним введенням в Журнал операцій. рис.2.3.  Виберемо меню Операции відкриємо Журнал перацій, кнопка Новая строка, відкрито вікно Операция новая, В ньому вибираємо номер Операции, Enter, вводимо дату 23.01.2009Enter, вводимо суму 8 840,00 Enter,  у стрічці Содержание операции  вводимоОблік комп’ютерної програми.

Вводимо першу проводку У Субконто ДТ відкривається вікно Контрагенты, в якому відкриваємо папку Поставщики. У цій папці натискуємо кнопку Новая строка, відкривається вікно, в якому вводимо організацію «Стірол» та її реквізити (вводимо самостійно), OK, Enter, відкривається вікно Выбор вида документа, в якому вибираємо документ Счет входящий поставщика, ОК. Журнал Входящие счета, в якому натискаємо кнопку Новая строка, відкрита форма документа, заповнюємо її. У стрічці ТМЦ відкривається вікно Инвестиции, створюємо папку Закупка НМА, ОК. Відкриваємо її, кнопка Новая строка і заповнюємо вікно: Наименование 1С: Предприятие 7.7, Цена без ПДВ 2400, вибираємо і дозаповнюємо документ, як показано на  рис.2.4.

У третій проводці в Субконто рахунка 154 відкривається вікно Инвестиции, відкриваємо папку Закупка НМА, вибираємо 1С: Підприємство 7.7, Enterі заносимо в операцію.

У п’ятій проводці в Субконторахунка 127 відкривається довідник Место хранения, створюємо папку Офис, відкриваємо її. Кнопка Новая строка, вибираємо МВО (МОЛ) – матеріально-відповідальну особу, з довідника Сотрудникивибираємо Іванова – головний бухгалтер, в стрічці НаименованияІванова, ОК. Іванова занесена в папку, Офис, Enter, заносимо в журнал. В Субконто 2 відкривається довідник Необоротные активы, створюємо групу під назвою Необоротные активы, відкривши цю папку, натискаємо кнопку Новая строка і заповнюємо: найменування – 1С:Підприємство 7.7, рахунок обліку – 104, початкова вартість – 2400, інвентарний номер, шифр, дата введення в експлуатацію.

Після цього вибираємо вкладку Дополнительно: Виды затрат Административные Удержание загальногосподарських 03, НМА та ін., заповнюємо далі, ОК. Запис 1С:Підприємство 7.7 заносимо в папку Нематериальные активы, Enterі заносимо в операцію.

У вікні Суммапокажемо суму проводок. Операція №1 є в Журнале операций. Подивимось проводки в Журнале проводок. Відкриємо Полный журнал, виділимо Операція, натискуємо кнопку Печать движения, відкривається Движение документа Операция1і цей документ можна роздрукувати, натиснувши кнопку Печать в Главном меню.

 

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №3

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 ЗА ДОПОМОГОЮ РУЧНОГО ВВЕДЕННЯ ПРОВОДОК

Задача 1

Згідно з засновницькими документами статутний капітал ВАТ «Фортуна» становить 200 000 гри.

Частки учасників розподілені таким чином:

Юридичні  особи

 

Фізичні особи:

 

Техно-Маркет

50000 грн.

Суворов Іван Федорович

50000 грн.

Приват-Банк

70000 грн.

Зозуля Володимир Іванович

30000 грн.

Спочатку заповнимо реквізити засновників.

У меню Справочники®Контрагенты створюємо папку Засновники, ОК. Відкриваємо папку Засновники, в ній натискуємо кнопку Новая строка, вводимо організацію Техно-Маркет та її реквізити (заповнюємо самостійно) ОК.  Техно-Маркет занесено у вікно Контрагенти ®папка Засновники. Таким же чином аналогічно заносимо Приват-Банк реквізити також (заповнюємо самостійно). При занесенні контрагентів фізичних осіб, натиснувши кнопку Новая строка, необхідно вказати в стрічці Частное лицо, а в наступній стрічці — Прізвище ім’я по батькові та їх дані. Таким чином засновники занесені в Справочники ® Контрагенты.

Виберемо меню Операции відкриємо Журнал операций, в якому натискуємо кнопку Новая строка і відкривається вікно Операция новая. У цьому вікні є своя панель інструментів. В ньому вибираємо номер Операции, Enter, вводимо дату 23.01.2009Enter, вводимо суму 200 000 Enter, зміст Операции: Облік статутного капіталуEnter, перший номер проводки, EnterДТ-46Enter , КТ-40Enter, Субконто ДТ вибираємо з папки Засновники Техно-Маркет,, а в Субконто КТ також Техно-Маркет, в колонці Сума вказуємо суму 50 000 Enter. Проводка перша введена.

Вводимо другу  проводку, Enter.   ДТ-46Enter , КТ-40Enter, Субконто ДТ вибираємо з папки Засновники Приват-Банк,, а в Субконто КТ також Приват-Банк, в колонці Сума вказуємо суму 70 000 Enter. Проводка друга введена.

Вводимо третю  проводку, Enter.   ДТ-46Enter , КТ-40Enter, Субконто ДТ вибираємо з папки Засновники фізичну особу Суворов Іван Федорович, а в Субконто КТ також Суворов Іван Федорович, в колонці Сума вказуємо суму 50 000 Enter. Проводка третя введена.

Вводимо четверту  проводку, Enter.   ДТ-46Enter , КТ-40Enter, Субконто ДТ вибираємо з папки Засновники фізичну особу Зозуля Володимир Іванович, а в Субконто КТ також Зозуля Володимир Іванович, в колонці Сума вказуємо суму 30 000 Enter. Проводка четверта введена.

Операція №2 є в Журналі операцій  як показано на рис. 3.1 .Переглянемо проводки в Журналі проводок.

Задача 2

Від засновника юридичної особи Техно-Маркет як внесок у статутний капітал згідно з засновницьким договором поступив основний засіб автомобіль ЄРАЗ вартістю              30000 грн.

Виберемо меню Операции відкриємо Журнал операций, кнопка Новая строка, відкрито вікно Операция новая, В ньому вибираємо номер Операции, Enter, вводимо дату 23.01.2009Enter, вводимо суму 30 000 Enter,  у стрічці Содержание операции  вводимоВнесок в статутний капітал. Вводимо першу проводку ДТ 105, в Субконто ДТ в довіднику Места хранения  створюємо нову папку і називаємо її Гараж. Відкриваємо папку Гараж, кнопка Новая строка, вибираємо МОЛ (материально-ответственное лицо), устрічці МОЛ із довідника Сотрудники вибираємо МОЛ - Іванова, ОК, Enter.                                   Іванова в Справочники –  Места хранения, Enter, занесено в операцію.

У другій стрічці Субконто ДТ відкривається довідник Необоротне активы, в якому відкриваємо папку Основные средства, кнопка Новая строка і заповнюємо форму. У стрічці Наименование ЄРАЗ, Вид необоротного актива Основные средства, Счет учета — 105, Первоначальная стоимость— 30 000.

Вкладка Дополнительно: Счет затрат 831, Вид затрат — із папки Административные — Содержание общехозяйственных ОС,  Налоговый учетГруппа 2. ОК.

ЄРАЗ занесено в довідник. Enter, і занесено в операцію. КТ 46. в Субконто КТ із довідника Контрагенти відкриваємо папку Засновники і вибираємо Техно-Маркет, Enter. У стрічці   Сума-30 000. ОК. Операція занесена в журнал як показано на рис. 3.2.

Задача З

Підприємство ВАТ «Фортуна» купує обладнання з передоплатою у фірми «Омега» згідно з рахунком №500 від 24.01.2009 p.:

- комп'ютер Samsungза ціною 2400 без ПДВ,

- принтер HP 610 за ціною 450 без ПДВ.

Виберемо меню Операции відкриваємо Журнал операций, кнопка Новая строка, відкривається вікно Операция новая.

Вводимо першу проводку уСубконто ДТ відкривається вікно Контрагенти в якому  відкриваємо папку Поставщики, натискуємо  кнопку Новая строка, вводимо організацію Омега і її реквізити (заносимо самостійно), OK, Enter, відкривається вікно Выбор вида документа, в якому вибираємо документ Счет входящий поставщика, ОК.

Відкритий журнал Счета входящие, натискуємо кнопку Новая строка, відкрита форма документа, заповнюємо її як ми бачимо на рис.3.3

Вводимо другу проводку самостійно як показано на рис. 3.4.

 

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 4

РОБОТА З ДОКУМЕНТАМИ

Програма пропонує широкий набір документів — близько 50. Частина документів призначена для введення, зберігання і друку первинних доку­ментів, інша частина документів виконує автоматичне формування прово­док. Документи в програмі можна знайти в меню   Документи або в меню Журналы ® Полный журнал натискаємокнопку Новая строка і з'явиться список документів. Для введення даних в документ використо­вується форма введення документа. У ній є набір реквізитів: номер і дата, а також посилання на довідники, відмітки і кнопки.

Перед початком роботи з документами повинен обов'язково бути виконаний розрахунок бухгалтерських підсумків.

1. Банк і каса

Задача 1

На розрахунковий рахунок підприємства ВАТ «Фортуна» засновниками  юридичними особами в якості внеску в статутний капітал перераховані суми:   

Техно-Маркет - 20 000 грн.  

Приват-Банк - 30 000 грн.

Входимов меню Журналы ® Банк, відкривається вікно Банк, на­тискаємо кнопку Новая строка  і з’являється вікно Выбор вида документа натискаємо кнопку ОК і вибираємо документ Банковская  выписка,  послідовно заповнюємо  форму і натискаємо ОК.  Як показано на рис.4.1

На запит про проведення відповідаємо ОК. Документ занесений у Журнал проводок. Входимо в меню Журнали відкриваемо Полный журнал натискаємо кнопку Печать движения і можна побачити проводки по цьому документу, після просмотру відправляємо на Печать, як показано на(рис.4.2).

Задача 2

Згідно з засновницьким договором кожний учасник повинен внести не менше 50% своєї частки в статутному капіталі у вигляді грошового внеску в касу підприємства:

Суворов І.Ф. 40 000 грн.

Зозуля В.І. 20 000 грн.

Входимо в меню Документы®Касса ®Приходный кассовый ордер і відкривається форма заповнення документа. Заповнюємо її, на запит про проведення Приходного ордера відповідаємо ОК,  натискаємо кнопку Печать® Кассовый ордер і відправляємо на друк,  як показано на рис.4.3

Запис про документ є в Полном журнале, а також в меню Журналы ® Касса виставляємо інтервал де ми бачимо піктограму документа — блакитний листок, зверху якого видно червону відмітку - це означає, що документ має проводки. Перейдемо в меню Журнали ® Журнал проводок  документ сформував проводку рис.4.4.:

Щоб продивитись документ, слід натиснути кнопку Просмотр, після чого відкривається форма в режимі перегляду, натискаємо кнопку Печать®Кассовый ордер документ видно і відправляємо на Печать (рис.4.4).

Для виконання задачі необхідно ввести ще один документ Приходный кассовый ордер. В меню  Журналы® Касса виставляємо інтервал 25.01.2009р. і з’явлється вікно Приходный  кассовый ордер, натискаємо кнопку Копировать, у відкритій формі в стрічці Субконто по рахунку 46 виберемо із довідника Контрагенты ® папку Засновники® вибираємо Зозуля Володимир Іванович, сума 20 000,натискаємо кнопку ОК.

Входимо в меню Отчеты ® Кассовая книга® Лист кассовой книги виставляємо період (01.10.2008р. по 25.01.2009р.) натискаємо кнопку ОК або Сформировать.  Кассовую книгу можна роздрукувати, актив­на кнопка Печать. Як показано на рис.4.5

Задача 3

Згідно з наказом здано з каси на розрахунковий рахунок 60000 грн. як внесок у статутний капітал.

Входимо в меню Документы®Касса ®Расходный кассовый ордер і відкривається форма заповнення документа. Заповнюємо її, на запит про проведення Расходного ордера відповідаємо ОК, натискаємо кнопку Печать® Кассовый ордер і відправляємо на друк.Як показано на рис.4.6

Особливу увагу слід звернути на галочку тільки зареєструвати, оскільки нам необхідно сформувати ще й банківську виписку про надходження коштів на рахунок, вона необхідна для того щоб не створювались однакові проводки Дт301   Касса гривна      Кт311      Основной р/с

Входимов меню Журналы ® Банк, відкривається вікно Банк, на­тискаємо кнопку Новая строка  і з’являється вікно Выбор вида документа натискаємо кнопку ОК і вибираємо документ Банковская  выписка,  послідовно заповнюємо  форму і натискаємо ОК.  Як показано на рис.4.7

Задача 4

З розрахункового рахунка підприємства ВАТ «Фортуна» по чеку 890 від 29.01.2009р. одержані грошові кошти на операційно-господарські потреби 1000 грн. 

Необхідно за фактом надходження грошових коштів скласти документ Приходный кассовый  ордер. Входимо в меню Документы ®Касса® Приходный кассовый ордервідкриваємо форму документа і заповнюємо її, на запит про проведення відповідаємо Да, натискаємо кнопку Печать® Кассовый ордер і відправляємо на друк.Як показано нарис. 4.8.

Формуємо також банківську виписку для відображення списання коштів з рахунку.

Входимов меню Журналы ® Банк, відкривається вікно Банк, на­тискаємо кнопку Новая строка  і з’являється вікно Выбор вида документа натискаємо кнопку ОК і вибираємо документ Банковская  выписка,  послідовно заповнюємо  форму і натискаємо ОК. На запит про проведення відповідаємо Да.  Як показано на рис.4.9

 

Лабораторна робота 5

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ПОСТАЧАННЯ

Для забезпечення повноцінного процесу постачання повинні бути оформленні такі документи:

  1. Счет входящий.

  2. Платежное поручение.

  3. Банківська виписка.

  4. Запис книги придбання

  5. Приходная накладная.

1. Облік основних засобів

Задача 1

Підприємство ВАТ «Фортуна» здійснює плату за рахунком №30 від 21.02.09р., який поступив від AT «XTшвейного обладнання за поставку швейних ма­шин ВМ-50 в кількості 5 штук за ціною 960 грн., включаючи 20% ПДВ.

На підставі рахунка постачальника необхідно оформити документ Счет входящий. Відкриємо його із меню Журналы® Счета входящие, кнопка Новая строка, заповнюємо форму документа Счет входящий, як показано на  рис. 5.1.

У стрічці Поставщик із довідника Контрагенты відкриваємо папку Поставщики, кнопка Новая строка і заповнюємо AT «XT3» і його реквізити, OK, Enter.У стрічці Номер счета поставщика ставимо 30Enter.  В таблиціу стрічці ТМЦ відкривається довідник Инвестиции, відкриваємо папку Капитальные инвестиции, кнопка Новая строка, вводимо ВМ-50Enter,             счет учета — 152 Enter., ціна без ПДВ — 800  OK, Enter.  ВМ-50 занесено в документ Enter, кількістю -5 шт. Enter. Сума і сума з ПДВ є, ОК.

Документ Счет входящий проводок не має. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

На підставі документа Счет входящий відкриємо правою клавішею миши ® Ввести на основании ® у вікні Выбор вида документа ® вибираємо Платежное поручение натискаємо кнопку ОК.  У цій формі дані по контрагенту AT «XT3» вже заповнені, вказаний номер счета входящего , а також сума з НДС. Заповнимо форму Платежного поручения до кінця. У стрічці Расчетный счет вкажемо Основний р/р, Enter,в стрічці Расчетный счет                   AT «XT3» Основний р/р,Enter,  в стрічці Назначение платежа  — за шв. маш. ВМ-50 згідно з рахунком №30 від 21.02.2007р., OK, Enter., як показано на рис.5.2.

Платежное поручение проводок не має. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

Входимов меню Журналы ® Банк, відкривається вікно Банк, на­тискаємо кнопку Новая строка  і з’являється вікно Выбор вида документа вибираємо документ Банковская  выписка після цього натискаємо кнопку ОК, послідовно заповнюємо  форму і натискаємо ОК. На запит про проведення відповідаємо Да.  Як показано на рис.5.3.

Документ занесений в журнал і сформував проводки. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.   Як показано на рис.5.3.

Документ занесений в журнал і сформував проводки. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

Входимо в меню Журналы ® Полный журнал натискаємо кнопку ® Новая строка ® з’являється вікно Выбор вида документа ® вибираємо Запись книги приобретения натискаємо кнопку ОК ® відкривається  форма,  вона заповнена даними, поставимо відмітку в стрічці  Товары относятся к валовым расходам или подлежат амортизации натискаємо кнопку ОК. Як показано на рис. 5.4.  На запит про проведення відповідаємо Да.

Задача 2

Від AT «XT3» швейного обладнання поступили швейні машини ВМ-50 кіл.5 шт. в супроводі накладної №23, раніше по рахунку №30 від 21.02.2009р. була проведена оплата цієї поставки.

Відкриємо в меню Журнали ® Счета входящие ® виставляємо інтервал ® виділяємо документ  Счет входящий по АТ «ХТЗ» ® натискаємо правою клавішею «миши» ® Ввести на основании ® з’являється вікно ® Выбор вида документа ® вибираємо Приходная накладная  натискаємо кнопку ОК.          

Відкривається форма документа,  заповнюємо дату Enter, у стрічці Номер накладной  поставщика  - 23Enter, у стрічці Вид поставщика вибираємо ®Отечественный поставщик Enter,  у стрічці Контрагент вибираємо довідник Контрагенты ® папка Поставщики ® ХТЗEnter, у стрічці Заказ ®вибираємо Счет входящий від 21.02.2009Enter,  у стрічці  Места хранения  відкриваємо ® папку Склади і вибираємо ® Склад основний, ОК, Enter,  у стрічці Что приходуем вибираємо ® ОС НМА, др. необ. материальные активы. Як показано на  рис. 5.5. На запит про проведення відповідаємо ДА. Сформований документ є в Полном журнале,  Журнале операций, а також у журналі Приходные накладные, який можна відкрити із меню Журналы.

Оприбуткуємо швейну машину ВМ-50 у складі 03.

Входимо в меню Документы ® Необоротные активы и МБК ® Ввод в эксплуатацию ізаповнюємо форму документа: вводимо дату Enter, в стрічці Место хранения вибираємо ® Склад основний Enter,. відмічаємо Ввод в эксплуатацию необ. активов Enter, в стрічці ТМЦ із довідника Инвестиции ® в папці Капитальные инвестиции вибираємо  ®  швейну машину ВМ-50 Enter,, в стрічці Необоротне активы з’являється довідник Необоротные активы  відкривається  ®  папка Основные засобы натискаємо кнопку Новая строка і заповнюємо: наименование –ВМ-50 Enter,, Счет учета - 104 Enter,  Первоначальная стоимость -500 Enter, інвентарный номер, шифр, дата ввода в эксплуатацию заповнюємо самостійно. На запит про проведення відповідаємо ДА , як показано на рис. 5.6.


ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6

Облік ТМЦ

Задача 1

Підприємство ВАТ «Фортуна» здійснює оплату за рахунком № 50 від 25.02.2009р., який поступив від постачальника AT«Енран» на поставку будматеріалів:

Плита ДСП 1.2 на 1.2 шт. 150 -ціна без ПДВ   20 грн;

Брус осиковий куб. м 1.5-ціна  без ПДВ   1000 грн;

Шпон 1000 м  500 -ціна  без ПДВ   60 грн. 

Згідно з рахунком постачальника оформимо документ Счет входящий.

Відкриємо його із меню Журналы® Счета входящие, кнопка Новая строка, заповнюємо форму  документа Счет входящий, як показано на  рис. 6.1.

У стрічці Поставщик із довідника Контрагенты відкриваємо папку Поставщики, кнопка Новая строка і заповнюємо АТ«ЕНРАН» і його реквізити, OK, Enter. У стрічці Номер счета поставщика ставимо 50Enter.  

В таблиці у стрічці ТМЦ  відкривається ®  довідник Номенклатура  ®створюємо папку ТМЦ натискаємо  кнопку Новая строка іза­повнюємо: наимнование — Плита ДСП 1.2 х 1.2,              ціна без НДС -20 натискаємо кнопку ОК. Плита ДСП занесена в Счет входящий. Таким чином заповнюємо брус осиковий і шпон.

Відкриваємо в довіднику Номенклатура  папку ТМЦ натискаємо  кнопку Новая строка іза­повнюємо наступний буд. матеріал: наимнование — Брус осиковий, ціна без НДС -1000 натискаємо кнопку ОК. Брус осиковий також занесено в Счет входящий  і  останній буд.матеріал в папці ТМЦ натискаємо  кнопку Новая строка  і заповнюємо:  наимнование — Шпон, ціна без НДС -60 натискаємо кнопку ОК. Шпон занесено в Счет входящий.

Документ Счет входящий проводок не має. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

На підставі документа Счет входящий  від 23.02.2009р. відкриємо правою клавішею «миши» ® Ввести на основании ® у вікні Выбор вида документа ® вибираємо  Платежное поручение натискаємо кнопку ОК. У цій формі дані по контрагенту АТ«ЕНРАН» вже заповнені, вказаний номер счета входящего , а також сума з НДС. Заповнимо форму Платежного поручения до кінця.  У стрічці Расчетный счет вкажемо Основний р/р, Enter,в стрічці Расчетный счет  АТ«ЕНРАН» Основний р/р,Enter,  в стрічці Назначение платежа  — за буд.матеріали, згідно рахунку фактури  № 50 від 23.02. 2009р. на суму 41400, в т.ч. ПДВ 6900, OK, Enter., як показано на рис.6.2.

Платежное поручение проводок не має. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

Входимов меню Журналы ® Банк, відкривається вікно Банк, на­тискаємо кнопку Новая строка  і з’являється вікно Выбор вида документа вибираємо документ Банковская  выписка після цього натискаємо кнопку ОК,  послідовно заповнюємо  форму і натискаємо ОК. На запит про проведення відповідаємо Да.  Як показано на рис.6.3.

Документ занесений в журнал і сформував проводки. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

Входимо в меню Журналы ® Полный журнал натискаємо кнопку ® Новая строка ® з’являється вікно Выбор вида документа ® вибираємо Запись книги приобретения натискаємо кнопку ОК ® відкривається  форма,  вона заповнена даними, виставляємо дату-23.02.2009р. кнопку ОК. На запит про проведення відповідаємо Да. Як показано на рис. 6.4.

Задача 2

Від постачльника АТ "Енран" поступили будівельні матеріали в супроводі накладної №123 від 27.02. 09р.

Плита ДСП 1.2 на 1.2 шт. 150 ціна без ПДВ 20 грн .

Брус осиковий куб. м 1.5 ціна без ПДВ 1000 грн.

Шпон м 500 ціна без ПДВ 60 грн.

Раніше за рахунком №50 від 23.02.09р. була проведена оплата цієї поставки. 

Відкриємо в меню Журнали ® Счета входящие ® виставляємо інтервал ® виділяємо документ  Счет входящий по АТ «ЕНРАН» натискаємо правою клавішею «миши» ® Ввести на основании ® з’являється вікно ® Выбор вида документа ® вибираємо Приходная накладная  натискаємо кнопку ОК.          

Відкривається форма документа,  заповнюємо дату Enter, у стрічці Номер накладной  поставщика  - 123Enter, у стрічці Вид поставщика вибираємо ®Отечественный поставщик Enter,  у стрічці Контрагент вибираємо довідник Контрагенты ® папка Поставщики  ®               АТ «ЕНРАН» Enter, у стрічці Заказ ®вибираємо Счет входящий від 23.02.2009Enter,  у стрічці  Место хранения  відкриваємо ® папку Склади і вибираємо ® Склад основний, ОК, Enter,  у стрічці Что приходуем вибираємо ® Запасы. Як показано на  рис. 6.5. На запит про проведення відповідаємо ДА. Сформований документ є в Полном журнале,  Журнале операций, а також у журналі Приходные накладные, який можна відкрити із меню Журналы.

Задача 3

Підприємство ВАТ «Фортуна» здійснює плату за рахунком №200 від 02.03.09р., який поступив від заводу Точ-прилад на оплату такої продукції:

Електродриль шт. 5 ціна без ПДВ- 300.

Комплект свердлів шт. 10 ціна без ПДВ - 100.

Входимо в меню Журналы® Счета входящие, кнопка Новая строка, заповнюємо форму  документа Счет входящий, як показано на  рис. 6.6.

У стрічці Поставщик із довідника  Контрагенты відкриваємо папку Поставщики, кнопка Новая строка і заповнюємо завод  «Точ –Прилад» і його реквізити, OK, Enter. У стрічці Номер счета поставщика ставимо 200Enter.   

В таблиці в стрічці ТМЦ в довіднику Номенклатура створюємо папку МБП, кнопка Новая строка, заповнюємо форму. Наименование — Електродриль, у стрічці Вид виби­раємо МБП, в стрічці Цена покупки - 300. Вкладка Дополнительно: у стрічці Вид затрат вибираємо папкуПрямые производственные затраты, а в нійПрямые материальные затраты натискаємо кнопку, ОК. Аналогічно заповнюємо - Комплект свердлів. В папці МБП, кнопка Новая строка,  заповнюємо форму: наименование — Комплект свердлів, у стрічці Вид виби­раємо МБП, в стрічці Цена покупки -100. Вкладка Дополнительно: у стрічці Вид затрат вибираємо папкуПрямые производственные затраты, а в нійПрямые материальные затраты натискаємо кнопку, ОК.

Документ Счет входящий проводок не має. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

На підставі документа Счет входящий  від 02.03.2009р. відкриємо правою клавішею «миши» ® Ввести на основании ® у вікні Выбор вида документа ® вибираємо  Платежное поручение натискаємо кнопку ОК. У цій формі дані по контрагенту  завод «Точ-Прилад» вже заповнені, вказаний номер счета входящего , а також сума з НДС. Заповнимо форму Платежного поручения до кінця.  У стрічці Расчетный счет вкажемо Основний р/р, Enter,в стрічці Расчетный счет   завода «Точ -Прилад» Основний р/р,Enter,  в стрічці Назначение платежа  —За інструменти, згідно рахунку  №200,  ПДВ - 500 грн., OK, Enter., як показано на рис.6.7.

Платежное поручение проводок не має. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал.

Входимов меню Журналы ® Банк, відкривається вікно Банк, на­тискаємо кнопку Новая строка  і з’являється вікно Выбор вида документа вибираємо документ Банковская  выписка після цього натискаємо кнопку ОК,  послідовно заповнюємо  форму і натискаємо ОК. На запит про проведення відповідаємо Да.  Як показано на рис.6.8.

Документ занесений в журнал і сформував проводки. Побачити документ можемо в меню Журналы ® Полный журнал. Таким чином, підприємство ВАТ «Фортуна» виконало оплату постачальнику.

Входимо в меню Журналы ® Полный журнал натискаємо кнопку ® Новая строка ® з’являється вікно Выбор вида документа ® вибираємо Запись книги приобретения натискаємо кнопку ОК ® відкривається  форма,  вона заповнена даними, виставляємо дату- 02.03.2009р. Контрагент – завод «Точ-Прилад» натискаємо кнопку ОК. Як показано на рис. 6.9.  На запит про проведення відповідаємо Да.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!