Практична робота 1 на тему Подання інформації в ЕОМ
« НазадПрактична робота 1Тема: Подання інформації в ЕОМ Мета: набуття знань стосовно кодування інформації в ЕОМ та практичного застосування систем кодування знакової та графічної інформації. Теоретичні відомості1. Представлення цілого десяткового числа у двійковому коді. У двійковій системі числення для подання чисел використовуються дві цифри: 0 і 1.Переведення числа з десяткової системи числення в двійкову відбувається шляхом ділення на основу числення і записом остачі від ділення в таблицю в зворотному напрямку. Приклад 1: десяткове число N = 2012 перевести в двійкову систему числення Таблиця 1.
Таблиця 2.
Відповідь:
2. Представлення цілого десяткового дробу у двійковому коді. Для переведення дробової частини необхідно послідовно дробову частину множити на основу системи числення, виділяючи цілі частини, які й будуть утворювати запис дробової частини числа в новій системі числення. Причому відразу після кожної операції множення одержана ціла частина записується в результат і в подальшому множенні участі не бере. Процес множення продовжується до зникнення дробової частини числа. Наприклад, для десяткового дробу 0,75: 0,75*2=1,50;0,5*2=1,00 Тоді 0,75=0,112. Кількість операцій множення може бути для деяких десяткових дробів нескінченою чи дуже великою. Тоді кількість знаків після коми залежить від необхідної точності, наприклад: 0,6310=0,10100001010001111012 з точністю до дев’ятнадцятого знаку після коми: Приклад 2. Привести десятковий дріб N=0.35 у двійкову систему числення.
Таблиця 2.
Відповідь:
3. Вісімкова та шістнадцяткова система числення. Кожна трійка двійкових розрядів відповідає одній вісімковій цифрі (див. таб. 3), а кожна четвірка двійкових розрядів - шістнадцятковій цифрі (див. таб. 3). Звідси випливає правило переведення з двійкової системи у вісімкову і шістнадцяткову системи числення. Відокремлювати розряди у записі двійкового числа слід справа наліво. Якщо початкова кількість цифр не кратна 3 (при переведенні числа у вісімкову систему числення) або 4 (при переведенні числа у шістнадцяткову систему числення), дописуються нулі зліва. Тому для скорочення запису адрес та вмісту оперативної пам'яті комп'ютера використовують шістнадцяткову й вісімкову системи числення. Нижче в таблиці 3 наведені перших 16 натуральних чисел записаних в десятковій, двійковій, вісімковій та шістнадцятковій системах числення. Наприклад: а) 111100112= 1111 00112 = F316 b) 1110100112 = 111 010 0112 =7232. Зворотне перетворення аналогічне: c) А916=1010 10012 =101010012 d) 3752=011 111 1012=111111012. Таблиця 3
Співвідношення між числами систем числення
Завдання 1:
Технологія виконання роботи
Завдання 2: Десяткове число ,яке відповідає власній даті народження поділити на 2,додати до частки ваш номер по лекційному списку групи поділений на 100 і перевести результат у двійкову систему числення. (2107199610:2+11:100=10 535 998,1110=1010000011000 10000111110,01110002). Технологія виконання роботи
Завдання 3: Десяткове число ,яке відповідає власній даті народження перевести в вісімкову та шістнадцяткову систему числення за допомогою Калькулятора з Головного меню Windows .
2107199610=1203041748=141887C16=10100000110001000011111002 Практичне завдання до практичної роботиВикористовуючи набуті теоретичні знання, розв’яжіть задачі:
Приклад: 35+N*=35+10=4510=558=2D16=1011012 - 1 байт інформації; 1000+N=1000+10=101010=17628=3F216=11111100102 - 2 байта інформації. *Значення N- номер по лекційному списку для кожного студента. 120+N= 1321+N= 567+N= 9432+N=
Приклад: 7658=50110=1111101012 - 2 байта інформації; 12A16=29810=1001010102 - 2 байта інформації; 22N18= 4N328= 244N28= 37N8= 7С5N16= А21N16= AС3N16= E3N16= ВСAN16= А432N16= УВАГА!!!Збережіть файл ПР_ 1_ Власне прізвище.doc у папку Власне прізвище і ім‘я і скопіюйте папку на сервер. Після завершення сеансу інформація на Робочому столі не зберігається.
Контрольні питання до практичної роботи
Завдання для самостійної роботи
[1] Таким чином дійте при виконанні всіх наступних робіт. Там же розміщуйте відповіді на контрольні питання завдання для самостійної роботи і розв‘язки задач. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |