Практична робота 2 на тему Побудова моделі інвестиційної підприємства засобами програми Project Expert
« НазадПрактична робота 2Тема: Побудова моделі інвестиційної підприємства засобами програми Project Expert.Мета: Набути навичок створення спрощеної інвестиційної моделі засобами програми Project Expert.
Теоретичні відомості
Хід виконання роботи1. Завантажити програму Project Expert . 2. Створити файл проекту (Проект/Новый). Заповнити вкладку Информация о проекте і обрати Шаблоны/Пустой. Ввести наступну інформацію: - назва проекту – Регіональний пивний завод - варіант – Базовий - автор проекту – ПІП - дата початку проекту – поточна дата заняття - продовжність проекту – 5 років - файл – проект 2 (шлях до файлу - вказати власну папку на сервері). 3. Використовуючи модуль Окружение/Валюта ввести наступну інформацію: - основна валюта – Гривня; - друга валюта – Доллар США; - курс на початок проекту – поточний (визначити самостійно). Зауваження: особливість виробництва полягає у тому, що спочатку пиво готується у великих резервуарах протягом 15 діб, а потім пиво розливається у пляшки; витрати на виробництво пива описуються у розрахунках на 1000 Дл., а витрати на пиво кінцевого призначення для користувача – з розрахунку на 1 ящик пива по 20 пляшок ємністю по 0,5 л., тому для зручності вводиться додатковий продукт «Пиво (у виробництві)». 4. В модулі Проект/Список продуктов ввести інформацію про продукти: - Пиво (у виробництві) – од. вимірювання – 1000 Длю; - Пиво (ящик – 20 пл. по 0,5 л) – од. вимірювання – ящик. Визначити дату початку продаж – поточну дату 5. Для підготовки до виробництва зайти в модуль Инвестиционный план. Зауваження: для реалізації проекту планується: - побудувати виробничі приміщення; - придбання відповідного імпортного обладнання (варильний, розливний, бродильний і фільтраційний цехи) і його монтаж; - створення власного автогосподарства; - проведення рекламної компанії. Використовуючи модуль Инвестиционный план/Календарный план ввести назви робіт і строки їх виконання. Для того щоб додати етап можна використовувати піктограму Öабо клавішу Insert, у вікні діалогу Редактирование этапа проектаввестиетапивідповідно даним наведеним у таблиці:
Для етапів Варильний цех, Розливний цех, Бродильний цех і Фільтраційний цех встановити в полі Длительность – 1 день і в поле Фиксированная дата прибрати знак -Ö. Етапи Пиво (у виробництві) і Пиво (ящик – 20 пл. по 0,5 л) вводимо за допомогою піктограми (Добавить производство). Дата початку виробництва встановити через рік після дати початку проекту (тобто через рік після поточної дати заняття) і знак Ö в полі Фиксированная дата не прибирати. 6. Встановити часові зв’язки календарного плану у модулі Календарный пла. Оскільки роботи по монтажу і налагодженню цехів виконує одна бригада послідовно, тому тип зв’язку треба встановити - конец-начало а монтаж і налагодження розливного, бродильного і фільтраційного цехів починається по закінченню будівництва виробничих приміщень. Відповідне обладнання повинно бути закуплене до моменту початку робіт по монтажу (тип зв’язку начало-конец). Зауваження: розглянемо як приклад встановлення 1-ого часового зв’язку; виділити етап Монтаж і налагодження (варильний цех) і вибрати пункт меню Этапы/Настройка связей…, далі з списку стадій вибрати Будівництво виробничих приміщень і клацнути по кнопці Добавить та у вікні діалогу вибрати Тип текущей святи/Конец-начало і закрити вікно кнопкоюОК. 7. Створити часові зв’язки між етапами Виробництво [Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л)] і Монтаж і налагодження (розливний цех) (тип зв’язку конец-начало). Виробництво пива починається по завершенню монтажу і налагодження розливного цеху. 8. Створити часові зв’язки між етапами Виробництво [Пиво (у виробництві)] і Виробництво [Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л)], тип зв’язку начало-конец з кроком минус 15 дней. Виробництво Пиво (у виробництві) повинно бути розпочато за 15 днів до початку виробництва Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л), тому що на виконання виробничого циклу (виготовлення пива) потрібно 15 днів. 9. Створити часові зв’язки між етапами Автогосподарство і Виробництво [Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л)]. Роботи по створенню автогосподарства повинні бути розпочати до початку виробництва Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л), тому встановлюємо тип зв’язку начало-конец. 10. Створити часові зв’язки між етапами Рекламна компанія і Виробництво [Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л)]. Рекламна компанія починається за місяць до початку виробництва Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л) (тип зв’язку начало-начало з кроком минус 30 дней). 11. Встановити режим відображення зв’язків. Викликати команду Вид/Опции і встановити Ö в полі Показать связи между этапами. 12. Виконати групування етапів плану. Виділити етапи і протягнути лівою кнопкою миші до потрібного етапу, та вибрати з контекстного меню команду Сгруппировать. 13. Ввести дані про ресурси за допомогою модуля Инвестиционный план/Ресурсы. В контекстному меню вибрати команду Добавить або за допомогою клавіші Insert відкрити вікно Редактирование ресурсов і ввести тип ресурсу, вартість за одиницю та одиниці вимірювання згідно даних поданих у таблиці:
14. Ввести витрати ресурсів за допомогою команди Редактирование этапа проекта. Активізувати модуль Инвестиционный план/ Календарный план та двічі клацнути мишею по потрібному етапу, після чого відкривається вікно Редактирование этапа проект. У вікні діалогу клацнути мишею по кнопці Ресурсы та вибрати з списку можливих ресурсів потрібні і занести їх в поле Ресурсы етап. Заповнити поляКоличествоіРегулярные выплаты та закрити вікно Редактирование этапа проект. Витрати по ресурсах в процесі виконання робіт встановити відповідно даним поданим у таблиці:
15. Ввести інформацію про активи (в результаті виконання робіт інвестиційного плану утворюється ряд активів, які потрібно обліковувати на балансі підприємства) використовуючи вікно діалогу Редактирование этапа проекта (модуль Инвестиционный план/Календарный план). Двічі клацніть мишею по назві потрібного етапу і у вікні Редактирование этапа встановіть Öв поле Этап является активом. Клацніть мишею по полю Характеристикаі у вікні Характеристики активаввести дані про активи, що наведено у таблиці:
Описати технологічний процес виробництва продукції в модулі Операционный план/План производства за даними наведеним у таблиці:
16. Використовуючи модуль Результаты/Отчетскласти звіт, який містить інформацію про виробничий процес (об’єкти: План производства, Прямые издержки, Материалы и комплектующие: - активізувати модуль Операционный план/ План производства та вибрати потрібні назви виробництва; - додати Список материалов и комплектующих за допомогою або клавіші Insertабо з контекстного меню командою Добавить; - у вікні діалогу Материалы и комплектующие ввести дані, після кожного запису натискати ОК; - заповнити поле Расход; - продовжувати список далі клавішею Insert. 17. Ввести інформацію про загальні витрати за допомогою модуля Операционный план/Общие издержки(у вікні діалогу Общие издержки двічі клацнути по полю Название та занести дані і ОК). Дані ввести відповідно таблиці:
Внести інформацію про витрати на персонал за допомогою модуля Операционный план/План по персоналу(у вікні діалогу План персоналаввести дані та їх опис, двічі клацнути мишею в полі Должностьта занести дані і ОК).
18. Додати до складеного раніше звіту інформацію про витрати і персонал (модуль Операционный план/План по персоналу). Перегляньте результат 19. Активізувати модуль Проект / Список продуктов та встановити дату початку продажу Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л) – наступний день після дат закінчення монтажу і налагодження розливного цеху (див. Инвестиционный план/Календарный план). 20. Сформувати план збуту за допомогою модуля Операционный план/План сбыта та встановити ціну за товар Пиво (ящик – 20 пляш. по 0,5 л) із розрахунку 10 грн за пляшку за допомогою функції Заполнить. 21. У вікні Объем сбытаза допомогою кнопки Масштабвстановити Ö Показывать данные по месяцам до (третій рік проекту) года включительно і ОК. Клацнути по кнопці Быстрый вводі вказати: Ö– плановый объем продаж – 500000, 1- рост объема продаж – 4 месі ОК. 22. В модулі Окружение/ Валюта встановити темпи зростання курсу валют 1-ий, 2-ий, 3-ий, 4-ий, 5-ий роки у размірі 4%, для цього ввести цифру 4 в комірку 1год та потім за допомогою контекстного меню Заполнить рознести на інші роки. 23. Активізувати модульОкружение/Налогиі внести інформацію про основніподатки (послідовно внести назви, ставки, всіх податків, базу їх оподаткування, періодичність сплати) згідно даних в таблиці (ставки встановити згідно чинного законодавства):
24. Використовуючи таблицю деталізації К.-Ф. Налоговые выплаты порівняти результати сплати податків із зразком: - виконати розрахунок за допомогою клавіші F9 або піктограми ; - на панелі інструментів обрати піктограму або Детализациявикористати клавішу F11; - в полі Все таблицывибрати таблицю Кэш-Фло; - в правому полі (К.-Ф. Поступления от продаж) із списку обираємо К.-Ф. Налоговые выплатыта отримуємо результати сплати податків. 25. Провести попередній аналіз ефективності проекту інвестицій за допомогою модуля Анализ проекта/Эффективность инвестиций. Отримуємо таблицю показників при ставці дисконтування 0%, приклад: 26. Провести оцінювання показників ефективності. Активізувати модуль Проект/Настройка расчета. У вікні діалогу внести ставки: для грн. – 35%, для долара – 20% і ОК. Клацнути по кнопці Расчет на панелі інструментів або F9. 27. Відкрити модуль Анализ проекта/Эффективность инвестицийі отримуємо таблицю фінансових показників, приклад: 28. Провести попередній аналіз чутливості проекту по показнику NPV в USD до зміни параметрів Объем сбыта, Цена сбыта і Прямые издержки в межах від -60 до +60 відсотків з кроком 20% за допомогою модуля Анализ проекта/Анализ чувствительности: - у вікні модуля Анализ чувствительности вибрати Анализируем по: NPV; - у вікні діалогу Доступные параметры вибрати послідовно Объем сбыта, Цена сбыта, Прямые издержки і клацнути по кнопці Добавить параметрна панелі інструментів; - встановити діапазон від-60 до +60% з кроком 20%; - клацнути по піктограмі Рассчитать на панелі інструментів; - виділити отриману таблицю значень відібраних параметрів і клацнути по піктограмі Показать график; - зафіксувати у звіті до практичної роботи гранично можливі для проекту відхилення параметрів; - закрити вікно Анализ чувствительности. 29. Зберегти проект на сервері у власній папці. 30. Оформити звіт до практичної роботи і відповісти на контрольні питання. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |