Практична робота на тему Розробка стратегії підприємства і обґрунтування інвестиційного проекту підприємства засобами Project Expert
« НазадПрактична роботаТема: Розробка стратегії підприємства і обґрунтування інвестиційного проекту підприємства засобами ProjectExpert. Мета: Ознайомитись з методикою розробки техніко-економічного обґрунтування інвестиційного проекту підприємства.
Теоретичні відомостіГоловна властивість капіталу – приносити прибутки його власнику. Однією з форм прояву цієї властивості є довгострокові інвестиції в розвиток підприємства. План вкладання капіталу з метою отримання прибутку називається інвестиційним проектом. Розвиток підприємства за певний період необхідно планувати і формою цього планування є бізнес-план. Для рішення цього завдання використовується програма ProjectExpert. В загальному вигляді планування – це узгодження потреб у ресурсах, цілей і задач підприємства. Цілі визначається виходячи з основного напряму діяльності підприємства. Напрямок розвитку підприємства визначається орієнтирами (ідеали, цілі, задачі). Ідеали – орієнтири, які підприємство не розраховує досягти незабаром, але припускає наближення до них. До ідеалів відноситься місія і бачення. Бачення – це філософія бізнесу, обґрунтування існування компанії. Це не мета а ідеальна картинка майбутнього компанії. Місія – це більш конкретний ідеал. У місії є строки (період часу), за який вона повинна бути виконана. Строки не повинні бути занадто довгими не більше 3-5 років (працівники повинні бачити результати праці). Цілі – конкретні орієнтири діяльності компанії за плановий період, які повинні бути досягненні. В залежності від періоду ціль бувають:
Задачі – тактичні орієнтири підприємства, досягнення яких наближає підприємство до поставленої мети. Цілі – це майбутнє, а задачі - це те що на сьогодні ми повинні виконувати, це ресурси і засоби, керування якими наближає нас до мети. Ціль - одна, задач , що з нею пов’язані багато. Приклад Бачення: стати еталоном якості світового автобудування. Місія: створення машинобудівного виробництва в 3 регіонах країни протягом 5 років. Ціль: до 2020-го року забезпечити випуск 3 моделей вантажних автомобілів з нарощуваним об’ємом 150 тис. шт.. Задача 1: побудувати завод по виробництву вантажівок потужністю 25000 штук на рік на території м. Ірпінь в 3 квартале 2018 року. Задача 2: на існуючих виробничих площах підвищити виробництво праці производительность на 5% щороку. Задача 3: створити в другому кварталі 2016 року постійно діючи курси підготовки кадрів і підвищення кваліфікації за сьомому спеціальностями.
Хід виконання роботи1. Завантажити програму ProjectExpert, використовуючи кнопку Пуск (Пуск – Програми). 2. У вікні програми ProjectExpert створити новий проект за допомогою меню Проект - Новый або піктограми Новый. 3. У вікні Новый проект ввести у відповідні поля наступні дані: - в полі Название ввести Бізнес-план АП «Пріцеп»; - в полі Вариант ввести Начальный (Первый, Базовый, Пробный, і т.п.). - в полі Автор ввести власне прізвище, ім’я і по батькові (студент вважається засновником і директором своєї віртуальної компанії); - в полі Дата начала вказати дату початку проекту (поточна дата заняття); - в полі Длительностьвказати період планирования – 3 роки, в полі мес вказати кількість місяців, що перевищують трирічний термін (наприклад 3 роки і 7 місяців тобто в полі мес вказати 7); - поле Сжатый залишити пустим; - в полі Файл надати ім’я файлу, в якому буде зберігатись бізнес-плані та вказати шлях де зберігатиметься файл на сервері у власні папці (розширення файлу.pex, для визначення місця збереження файлу використовуйте кнопку Пролистать); - поле Шаблон залишити без змін, по завершенню натиснути ОК. Відкриється вікно введення даних Содержание: 4. В лівій частині вікна Содержание наведено список розділів програми Project Expert. Кожен з дев’яти розділів має робочі модулі, назви яких розташовані в правій частині вікна у вигляді прихованих кнопок. Кнопка проявляється під час наведення миші в області назви модуля. 5. Розділ Проект є першим ProjectExpert, призначений для введення загальної інформації про проект та складається з шести модулів: Заголовок, Список продуктов, Текстовое описание, Отображение данных, Настройка расчета, Защита проекта. Модуль 1 Заголовок дозволяє внести зміни в поля попереднього вікна (пункт 3) і додати коментарі про бізнес-план. В полі Комментарий вказати повну і скорочену назву підприємства, основну мету інвестиційного плану (можна вводити довільний текст, що пояснює особливості даного варіанту проекту а також примітки корисні в процесі робіти). 6. В модулі 2 Список продуктов ввести перелік продуктів (товарів, робіт, послуг) підприємства, а також одиниць їх вимірювання і дати початку продажу по кожній назві продукту (ввести не менше 5 найменувань). Початок продаж повинен проводитись після завершення робіт по підготовці виробництва, орієнтовно 0,5 – 1 рік після дати початку проекту. Дата збуту є орієнтовною, в дійсності збут продукції буде виконуватись відповідно плану, який буде сформований в модулі План сбыта. 7. Модуль 3 Текстовое описание – це резюме бізнес-плану, його короткий опис. Вікно введення так і називається Резюме, яке містить дві основні частини: питання відповіді на питання (загальна інформація, відомості про підприємство, короткий опис проекту), в правій частині вікна розміщено коментарі до поточного питання. Заповніть вікно довільними відповідями до поточного проекту. 8. Вікно модуля 4 Отображение данных містить такі вкладки: Масштаб, Итоговые таблицы, Таблица Кэш-фло. У вкладці Масштабпомітити знаком √ по месяцам доі по кварталам до ( по місяцям помічається перший рік планування, по кварталам – другій, решта періодів будуть розглядатись в цілому по роках). 9. У вкладці Итоговые таблицы заповнити тільки два поля: Количество дробных знаков- поставити цифру 2 і Валюта итоговых таблиц – ввести слово гривня. Решта полів залишаються пустими (якщо вони заповнені – очистіть їх за допомогою лівої кнопки миші). Зауваження: якщо в списку валют відсутня гривня необхідно встановити її в розділі 3 Окружение модуль 1 Валюта. 10. Заповнити вкладку Таблица Кэш-фло: поставити знак √ в полі Дисконтировать строки при отображении(за допомогою лівої кнопки миші). Зауваження: кэш-фло (англ. Cash Flow) це звіт про рух грошових засобів, він показує грошові надходження і виплати, що пов’язані з основними статями доходів і витрат. и затрат. 11. Після заповнення усіх вкладок вікна Отображение данных, закрити вікно кнопкою ОК. 12. В модулі 5 Настройка расчета у вкладниці Ставка дисконтированияввести число 14 в поле Гривні, в поле Доллар – число 0, в поле Шаг дисконтирования – рік, решта полів залишаються пустими. 13. У вікні Настройка расчета вибрати вкладку Детализацияі натиснути кнопкуВыделить все. 14. У вікні Настройка расчета вибрати вкладку Показатели эффективности і ввести знак √ в полі Учитывать проценты по кредитам, далі ввести число 100 (...доля выплат...) та 12 (Период расчета интегральных показателей...). 15. Після заповнення усіх вкладок модуля Настройка расчета закрити вікно натиснувши кнопку ОК. Зауваження: Модуль 6 Защита проекта в розділі Проект використовується для захисту інформації від несанкціонованого доступу, де можна встановити паролі на проект бізнес-плану за бажанням. 16. Активізувати розділ 2 Компания, який містить наступні модулі: Стартовый баланс, Банк. Система учета, Текстовое описание і Структура компании. В цьому розділі описуються грошові засоби, майно підприємства, визначаються принципи обліку запасів і початок фінансового року 17. Відкрити вікно модуля Текстовое описание, в якому потрібно описати характеристику підприємства, визначити мету компанії і фінансовий стан (рівень технологій, положення на ринку). Заповнити усі поля (введення інформації відбувається у режимі діалогу, у разі труднощів можна скористатись довідкою кнопкою Справка). 18. Відкрити вікно модуля Структура компании і описати структуру підприємства (заповнити не менше трьох підрозділів, можливо цех, ланка, відділ та трьох видів продукції). Додавання запису можна проводити або за клавіші Insert або подвійним клацанням миші. 19. Активізувати розділ 3 Окружение, який містить наступні модулі: Валюта, Учетная ставка, Текстовое описание, Инфляция і Налоги. В модулі Валюта встановити основну валюту гривню, а другу – долар США, також в полі Ед. измерения повинна стояти цифра 1 та курс гривні по-відношенню до долара встановити поточний на даний момент. Темпи зростання/падіння курсу не визначати і залишити нульове значення на перший рік. 20. В модулі Учетная ставка активізувати вкладку Гривня в полі 1 год вказати поточний курс, а полі Тенденции изменениявказати 4,0 с 1 года по 1 год. У вкладці Доллар ні чого не міняти (0,00, тенденции... 1,00 с 1 по 1 год). 21. В модулі Текстовое описание відповісти на питання програми. 22. В модулі Инфляция зайти до вкладки Гривня і ввести і дані для усіх об’єктів інфляції (Сбыт, Заработная плата, Издержки і т.д.) 8,0 відсотка на рік, а у вкладці Доллар – 1 відсоток на рік. 23. В модулі Налогипотрібно змінити список податків і величини податкових ставок (створити довільний, відповідно чинного законодавства). Додавання нового податку в список виконується клавішею Insert, а видалення - Del За допомогою кнопки Формула встановити формулу розрахунку визначених податків. Контрольні питання
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |