Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1442 Лабораторна робота 38-39 на тему MS Access та Робота з фільтрами і запитами

Лабораторна робота 38-39 на тему MS Access та Робота з фільтрами і запитами

« Назад

Лабораторна робота  38-39

Тема. MS Access. Робота з фільтрами і запитами.

Мета. Уміти конструювати фільтри і запити для відшукання інформації у базці даних. Знати різницю між запитами: на вибірку, параметричними, на внесення змін у БД, на доповнення, вилучення, копіювання, створення, обчислення.

Завдання до роботи  38

  1. Команда знайти.

  2. Робота з фільтрами.

  3. Запит на вибірку з простою числовою умовою.

  4. Запит на вибірку з умовою по текстовому полю.

  5. Запит з параметром.

Завдання до роботи  39

  1. Запит на створення нової таблиці з копіюванням у неї даних.

  2. Запит на доповнення таблиці.

  3. Запити на створення таблиць з обчислювальним полем.

  4. Запити на відшукання повторень і вилучення запитів.

  5. Запит на копіювання частин таблиці.

  6. Створення таблиці “Адреси”.

  7. Запустити Access, створити нову базу даних –

    MSAccessÞ Создать файл…Þ Нова база даних Þ ОК Þ ЛР38-39<Прізвище>Þ Создать, скопіювати в неї таблиці Оцінки, Телефони і Адреси з ЛР 35-36.

  8. Для того щоб скористатися командою знайти потрібно клацнути у полі Прізвище і виконати команду Редагувати Þ Знайти Þ У поле Зразок вводимо М* і вмикаємо перемикач Шукати тільки в поточному полі Þ Знайти Þ Знайти далі.

  9. Вивести на екран (відфільтрувати) записи про студентів, які мають з математики “5” Þ для цього клацнути у будь-якій клітинці з оцінкою “5” з математики і натиснути на кнопку Фільтр за вибраним. Вилучити фільтр, відфільтрувати записи з оцінкою “4” в полях математики і фізики. Для цього  Запити Þ Фільтр Þ Змінити фільтр Þ задати оцінки (4 і 4) в полях умова для математики і фізики. Застосувати фільтр: Запити Þ Застосувати фільтр. Застосувати розширений фільтр, щоб вивести записи про студентів, які вчаться на “4” або “5” з математики або інформатики. Запити Þ Фільтр Þ Розширений фільтр Þ у поля фільтрування Мат і Інф ввести умову 4 or 5 або ввести  4 та 5 у двох рядках Þ  Застосувати фільтр.

  10. Створити і виконати Запит1 на вибірку записів про студентів, які мають “5” з інформатики. Для цього Вікно БД Þ Запити Þ Створити Þ Конструктор Þ ОК Þ Додати таблицю оцінки Þ Закрити вікно Додати таблицю. Заповнити бланк запиту, виконати його і отримати результати. Закрити вікно і зберегти структуру запиту з назвою Запит1. Модифікувати Запит1, щоб вибрати записи про студентів, які вчаться на “4” або “5” з мамематики і мови. Запити Þ Вибрати Запит1Þ Конструктор. Оцінки “4” і “5” ввести одну під одною в умовах для полів математики і мови. Þ Виконати запит Þ записати одержаний результат.

  11. Створити і виконати новий Запит2 на вибірку лише імен студентів, у яких сьогодні день іменин. Створити новий запит Þ ввести ім’я, наприклад, Женя, записати одержаний результат.

  12. Створити Запит3 з параметром для шукання записів про студентів, які мають деяку, задану параметром, оцінку з математики. Виконати цей пункт методом модифікації Запиту1Þ у полі Мат задати у квадратних дужках такий текст: [ Введіть оцінку] Þ з математики 2 має 0 студентів, а 5 – 1,2,4,6,7,8,9,10. Сконструювати запит, хто зі студентів може бути направлений на стажування за рубіж, задавши умови : оцінка “4” і “5” з усіх предметів і дата народження між 1.1.85. і  31.12.86. та записати одержаний результат.   

Технологія виконання  роботи  38 (Робота з таблицею Оцінки)

Технологія виконання  роботи 39

  1. Сконструювати і виконати Запит4, на створення нової таблиці Відмінники, куди з таблиці Оцінки скопіювати записи про усіх відмінників за алфавітом. Відкрити конструктор звичайних запитів  і задати умову вибірки відмінників.  Змінити тип запиту на запит Створення таблиці, ввівши назву нової таблиці Відмінники і Виконати створений  запит.

  2. Доповнити таблицю записами про студентів, що вчаться на “4” або “5” з усіх предметів. Відкрити конструктор Запиту4, змінити умови вибірки, змінити тип запиту на  Доповнення. Зберегти створений запит як Запит5_відм_хор

  3. На базі таблиці Оцінки створити нову таблицю з назвою Рейтинг і з обчислюваним полем Сума. Для цього у режимі конструктора створити новий запит (Запит6_рейтинг), де у рядку Поля після поля Мова чи Дата  у порожню клітинку вводимо вираз Сума: [Мат]+[Інф]+[Фіз] +[Літ]+[Мова].

  4. Створити і виконати запит на відшукання в таблиці Відмінники записів, що повторюються (Запит7_повтори) для цього Þ Запити Þ Створити Þ Вибрати режим запити, що повторюються Þ ОК Þ Вибрати таблицю Відмінники Þ Далі Þ Задати поля, де можна виявити небажані повторення Номер – пошук повторень Þ Готово.

Номер поля

Повтори

1

2

2

2

6

2

10

2

  1. Запити на вилучення Þ Створити новий запит доповнивши його таблицею Відмінники Þ В умові пошуку по полю Номер зазначити один під одним номери записів, які треба вилучити, враховуючи кратність (число повторень) Þ Запустити запит на виконання Þ Зберегти таблицю Відмінники як новостворену без записів що повторюються.

  2. Створити новий Запит8_двієшники, у якому відмінити режим виведення на екран усіх полів крім перших трьох, а умову (=2) зазначити в різних рядках у полях оцінок. Змінити тип запиту на Створення нової таблиціÞ Таблицю, назвавши її Оцінки2. Запустити на виконання створений запит.

  3. Сконструювати Запит9 для виявлення записів у таблиці Оцінки, які не мають підпорядкованих записів у таблиці Оцінки2, тобто, вияснити, хто зі студентів не має заборгованостей. Для цього на закладці Запити натиснути на кнопку Створити і вибрати останній тип запиту „Записи без підпорядкованих” Þ ОК. Використати вказівки майстра. Вибрати таблицю Оцінки як основну ÞДалі, а Оцінки2 як підпорядковану Þ Далі. У наступному вікні встановити зв'язок (<==>) між полями НОМЕР в обох таблицях. Між таблицями буде встановлено зв'язок у даному випадку один до одного Þ Далі. Занести усі поля таблиці Оцінки для відображення в запиті Þ Далі. Зберегти запит як  Запит9_без_підпорядкованих Þ ГОТОВО.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!