« Назад
Лабораторна робота 38-39
Тема. MS Access. Робота з фільтрами і запитами.
Мета. Уміти конструювати фільтри і запити для відшукання інформації у базці даних. Знати різницю між запитами: на вибірку, параметричними, на внесення змін у БД, на доповнення, вилучення, копіювання, створення, обчислення.
Завдання до роботи 38
-
Команда знайти.
-
Робота з фільтрами.
-
Запит на вибірку з простою числовою умовою.
-
Запит на вибірку з умовою по текстовому полю.
-
Запит з параметром.
Завдання до роботи 39
-
Запит на створення нової таблиці з копіюванням у неї даних.
-
Запит на доповнення таблиці.
-
Запити на створення таблиць з обчислювальним полем.
-
Запити на відшукання повторень і вилучення запитів.
-
Запит на копіювання частин таблиці.
-
Створення таблиці “Адреси”.
-
Запустити Access, створити нову базу даних –
MSAccessÞ Создать файл…Þ Нова база даних Þ ОК Þ ЛР38-39<Прізвище>Þ Создать, скопіювати в неї таблиці Оцінки, Телефони і Адреси з ЛР 35-36.
-
Для того щоб скористатися командою знайти потрібно клацнути у полі Прізвище і виконати команду Редагувати Þ Знайти Þ У поле Зразок вводимо М* і вмикаємо перемикач Шукати тільки в поточному полі Þ Знайти Þ Знайти далі.
-
Вивести на екран (відфільтрувати) записи про студентів, які мають з математики “5” Þ для цього клацнути у будь-якій клітинці з оцінкою “5” з математики і натиснути на кнопку Фільтр за вибраним. Вилучити фільтр, відфільтрувати записи з оцінкою “4” в полях математики і фізики. Для цього Запити Þ Фільтр Þ Змінити фільтр Þ задати оцінки (4 і 4) в полях умова для математики і фізики. Застосувати фільтр: Запити Þ Застосувати фільтр. Застосувати розширений фільтр, щоб вивести записи про студентів, які вчаться на “4” або “5” з математики або інформатики. Запити Þ Фільтр Þ Розширений фільтр Þ у поля фільтрування Мат і Інф ввести умову 4 or 5 або ввести 4 та 5 у двох рядках Þ Застосувати фільтр.
-
Створити і виконати Запит1 на вибірку записів про студентів, які мають “5” з інформатики. Для цього Вікно БД Þ Запити Þ Створити Þ Конструктор Þ ОК Þ Додати таблицю оцінки Þ Закрити вікно Додати таблицю. Заповнити бланк запиту, виконати його і отримати результати. Закрити вікно і зберегти структуру запиту з назвою Запит1. Модифікувати Запит1, щоб вибрати записи про студентів, які вчаться на “4” або “5” з мамематики і мови. Запити Þ Вибрати Запит1Þ Конструктор. Оцінки “4” і “5” ввести одну під одною в умовах для полів математики і мови. Þ Виконати запит Þ записати одержаний результат.
-
Створити і виконати новий Запит2 на вибірку лише імен студентів, у яких сьогодні день іменин. Створити новий запит Þ ввести ім’я, наприклад, Женя, записати одержаний результат.
-
Створити Запит3 з параметром для шукання записів про студентів, які мають деяку, задану параметром, оцінку з математики. Виконати цей пункт методом модифікації Запиту1Þ у полі Мат задати у квадратних дужках такий текст: [ Введіть оцінку] Þ з математики 2 має 0 студентів, а 5 – 1,2,4,6,7,8,9,10. Сконструювати запит, хто зі студентів може бути направлений на стажування за рубіж, задавши умови : оцінка “4” і “5” з усіх предметів і дата народження між 1.1.85. і 31.12.86. та записати одержаний результат.
Технологія виконання роботи 38 (Робота з таблицею Оцінки)
Технологія виконання роботи 39
-
Сконструювати і виконати Запит4, на створення нової таблиці Відмінники, куди з таблиці Оцінки скопіювати записи про усіх відмінників за алфавітом. Відкрити конструктор звичайних запитів і задати умову вибірки відмінників. Змінити тип запиту на запит Створення таблиці, ввівши назву нової таблиці Відмінники і Виконати створений запит.
-
Доповнити таблицю записами про студентів, що вчаться на “4” або “5” з усіх предметів. Відкрити конструктор Запиту4, змінити умови вибірки, змінити тип запиту на Доповнення. Зберегти створений запит як Запит5_відм_хор
-
На базі таблиці Оцінки створити нову таблицю з назвою Рейтинг і з обчислюваним полем Сума. Для цього у режимі конструктора створити новий запит (Запит6_рейтинг), де у рядку Поля після поля Мова чи Дата у порожню клітинку вводимо вираз Сума: [Мат]+[Інф]+[Фіз] +[Літ]+[Мова].
-
Створити і виконати запит на відшукання в таблиці Відмінники записів, що повторюються (Запит7_повтори) для цього Þ Запити Þ Створити Þ Вибрати режим запити, що повторюються Þ ОК Þ Вибрати таблицю Відмінники Þ Далі Þ Задати поля, де можна виявити небажані повторення Номер – пошук повторень Þ Готово.
Номер поля
|
Повтори
|
1
|
2
|
2
|
2
|
6
|
2
|
10
|
2
|
-
Запити на вилучення Þ Створити новий запит доповнивши його таблицею Відмінники Þ В умові пошуку по полю Номер зазначити один під одним номери записів, які треба вилучити, враховуючи кратність (число повторень) Þ Запустити запит на виконання Þ Зберегти таблицю Відмінники як новостворену без записів що повторюються.
-
Створити новий Запит8_двієшники, у якому відмінити режим виведення на екран усіх полів крім перших трьох, а умову (=2) зазначити в різних рядках у полях оцінок. Змінити тип запиту на Створення нової таблиціÞ Таблицю, назвавши її Оцінки2. Запустити на виконання створений запит.
-
Сконструювати Запит9 для виявлення записів у таблиці Оцінки, які не мають підпорядкованих записів у таблиці Оцінки2, тобто, вияснити, хто зі студентів не має заборгованостей. Для цього на закладці Запити натиснути на кнопку Створити і вибрати останній тип запиту „Записи без підпорядкованих” Þ ОК. Використати вказівки майстра. Вибрати таблицю Оцінки як основну ÞДалі, а Оцінки2 як підпорядковану Þ Далі. У наступному вікні встановити зв'язок (<==>) між полями НОМЕР в обох таблицях. Між таблицями буде встановлено зв'язок у даному випадку один до одного Þ Далі. Занести усі поля таблиці Оцінки для відображення в запиті Þ Далі. Зберегти запит як Запит9_без_підпорядкованих Þ ГОТОВО.
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|