« Назад
Практична робота №19
Тема: „СУБД MS Access. Створення звітів.“
Мета: навчитись створювати звіти в середовищі MS Access.
Хід роботи
Завдання 1. Уважно прочитайте теоретичні відомості про створення звітів в MS Access.
Звіти – це різновид об’єктів реляційної бази даних. Зазвичай їх створюють для друку. Будуються звіти на основі таких об’єктів бази даних як таблиці та запити. У звітах можна виконувати обчислення і підсумки для груп значень. Способи побудови звітів подібні до способів побудови форм. Існують такі режими створення звітів:
Завдання 2. Створення автозвіту.
-
Відкрийте свою базу даних Склад.
-
Активізуйте вкладку Отчеты, натисніть кнопку Создать.
-
У діалоговому вікні Создание отчета вибрати Автоотчет: в столбец.
-
У цьому ж діалоговому вікні вибрати із списку таблицю Фірми, натиснути ОК.
-
Збережіть звіт під ім’ям Автозвіт у базі даних Склад.
Завдання 3. Створення звіту за допомогою Майстра звітів.
-
У вікні бази даних Склад активізуйте вкладку Отчеты, натисніть кнопку Создать.
-
У діалоговому вікні Создание отчета виділіть у списку режим Мастер отчетов.
-
Натисніть кнопку Далее.
-
Натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні вибрати вид представлення даних Фірми (виділити цей спосіб у віконці), натиснути кнопку Далее.
-
Перемістить у звіт необхідні поля: з таблиці Адреси - Місто та Назва фірми; з таблиці Фірма - Посада та Оклад. Поля розмістити у заданій послідовності.
-
В наступному діалоговому вікні вказати спосіб групування по полю Місто, натиснути кнопку Далее.
-
Вказати спосіб сортування по полю Назва фірми в полі з номером 1, сортування за зростанням. Отже, це буде перший рівень сортування. В полі з номером 2 встановити сортування за зростанням по полю Посада. Це буде другий рівень сортування.
-
Натиснути кнопку Итоги.
-
В діалоговому вікні Итоги встановити прапорецць під функцією SUM для поля Оклад. Встановити альтернативний перемикач в положення только итоги, натиснути кнопку ОК.
-
В діалоговому вікні Создание отчета, в яке ви повернулись, натиснути кнопку Далее.
-
Вибрати макет звіту Блок, орієнтацію сторінок книжная, встановити прапорець біля Настроить ширину полей для размещения на одной странице, натиснути кнопку Далее.
-
Вибрати стиль Деловой, натиснути кнопку Далее.
-
Дати ім’я звіту Фінансовий зведений по фірмам, натиснути кнопку Готово.
-
Перегляньте звіт, зробіть попередній перегляд, натиснувши кнопку попереднього перегляду на панелі інструментів.
Завдання 4. Створення Діаграми.
-
Активізуйте вкладку Отчеты бази даних Склад, натисніть кнопку Создать.
-
У діалоговому вікні Создание отчета вибрати Мастер диаграмм..
-
У цьому ж діалоговому вікні вибрати із списку таблицю Фірми, натиснути Далее.
-
Перемістити вказані поля у віконце Поля диаграммы, натиснути кнопку Далее.
-
Зверніть увагу на пропозицію Майстра стосовно типу діаграми. Погодьтесь з цією пропозицією і натисніть кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні погодьтесь з пропозицією Майстра стосовно розміщення поліві натисніть кнопку Далее.
-
Вкажіть ім’я діаграми Діаграма, натисніть кнопку Ок.
-
Перегляньте діаграму.
-
Збережіть звіт під ім’ям Діаграма у базі даних Склад.
Завдання 6. Складіть звіт. Захистіть виконану роботу.
Перелік питань до захисту практичної роботи
-
Яке призначення мають звіти?
-
Які різновиди звітів існують?
-
Які способи створення звітів можливі в в середовищі MS Access?
-
Чи можна при розробці звітів виконувати групування та обчислення і створювати підсумки?
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|