Практична робота 17 на тему Microsoft Access та Розробка бази даних, Створення таблиць
« НазадПрактична робота №17Тема: Microsoft Access. Розробка бази даних. Створення таблицьМета: навчитись створювати базу даних, розробляти таблиці, використовуючи засоби СУБД Microsoft Access.
Хід роботи Завдання 1. Створити базу даних за розробленим проектом1.1. Створення нової бази даних: Крок 1. Запустити MS Access. Крок 2. В області задач клацнути на значку Новая база даних. Крок 3. В діалоговому вікні Файл новой базы данных ввести ім’я файла: Склад, вказати місце зберігання (на сервері в своїй папці), після чого натиснути кнопку Создать. Access виводить вікно БД Склад, що має в собі сім вкладок: Таблицы, Формы, Запросы, Отчеты, Страницы, Макросы и Модули. Завдання 2. Створення таблиць бази данихMS Access дозволяє створювати таблиці БД п’ятьма різними способами: - в режимі Майстра таблиць; - в режимі Конструктора таблиць; - в режимі Таблиці; - імпорт таблиці; - зв’язати з таблицею іншої бази даних. Режим Майстра таблиць дозволяє практично безпомилково створити потрібну таблицю, але потребує відносно великих часових витрат і тому рекомендується на початкових стадіях роботи з MS Access; режим Конструктора дозволяє точно встановлювати типи і властивості полів, що значно економить дисковий простір; режим Таблиці використовується для швидкого створення відносно невеликих таблиць. 2.1. Створення таблиці в режимі Конструктора Крок 1. У вікні бази даних Склад, при активній вкладці Таблицы, натиснути кнопку Создать. Крок 2. У діалоговому вікні Новая таблица вибрати режим Конструктор і натиснути ОК; Крок 3. У вікні бланку Конструктора таблиці, що відкрилося, послідовно ввести імена полів, тип даних і опис (у верхній частині бланку); у нижній частині бланку встановлюються властивості поля (Мал. 2.1.1). Спочатку вводиться ім’я поля, потім, у наступних графах вводяться тип даних і опис. При активізації відповідного рядка в графі Тип данных у правій частині вибраного рядку з’являєтьс значок випадаючого списку (квадратик з чорним трикутником вершиною вгору); клацанням Миші по квадратику відкривається список і вибирається потрібний тип поля. У правій графі верхньої частини вікна Конструктора вводиться опис полів. Встановлення властивостей поля здійснюється клацанням лівою кнопкою Миші в полі вводу властивості (рос. свойства) для його активізації, після цього здійснюється або вибір зі списку, або введення необхідних параметрів. Ввести імена полів, типи даних, їх описи і властивості (Таблиця 2.2.) Таблиця 2.2
Крок 4. Закрити вікно Конструктора, клацнувши на кнопці ´ у правій частині рядка заголовку вікна; на запит про збереження змін відповісти Да; у наступному вікні діалогу – Сохранение – ввести ім’я таблиці: Фірми і натиснути ОК. Крок 5. У вікні бази даних Склад на вкладці Таблицы відкрити таблицю Фірми; у вікні таблиці, що відкрилося, ввести дані в поле Назва фірми; в поля Посада, Прізвище, Ім’я и По-батькові ввести довільні дані (Таблиця 2.3). Таблиця 2.3
Крок 6. Закрити вікно таблиці, клацнувши по кнопці ´ у правій частині рядку заголовку вікна; на запит про збереження змін відповісти Да. 2.2. Створення таблиці в режимі Таблицы Крок 1. У вікні Склад: база данных активізувати вкладку Таблицы і натиснути кнопку Создать. Крок 2: У діалоговому вікні Склад: база данных вибрати режим Таблицы і натиснути ОК; MS Access |відкриває вікно заготовки таблиці (20 стовпчиків на 30 рядків) зі стандартними установками імен і типів полів. Крок 3. Перейменувати поля таблиці, для чого в діалоговому вікні Таблица 1: таблица здійснити подвійне клацання правою кнопкою Миші на напису Поле1; заголовок поля виділяється кольором, у ньому з’являється текстовий курсор; ввести нове ім’я поля: КОД; аналогічним чином перейменувати заголовки полів: Поле 2 – Назва фірми; Поле 3 – Місто; Поле 4 – Адреса; Поле 5 – Телефон. Перехід від поля до поля здійснюється натисненням клавіші Tab або за допомогою Миші; по закінченню вводу імені поля натискати клавішу Enter; Крок 4. Заповнити створену таблицю, використовуючи для поля Назва фірми дані таблиці Фірма, для решти полів ввести довільні дані; у поле Телефон дані не вводити; Крок 5. Створити таблицю, клацнувши на кнопці Сохранить у панелі інструментів вікна таблиці. MS Access виведе вікно діалогу Сохранить как… Ввести ім’я таблиці: Адреси і натиснути ОК. Крок 6. Відкрити таблицю Адреси в режимі конструктора і встановити властивості полів (Таблиця 2.4). Таблиця 2.4.
Крок 7. Закрити вікно Конструктора, клацнувши по кнопці ´ у правій частині рядка заголовку вікна; на запит про збереження змін відповісти Да; Крок 8. Відкрити таблицю Адреси і, використовуючи маску вводу, ввести номери телефонів; Маска вводу прискорює і спрощує введення однотипних даних; при введенні номерів телефонів у відповідне поле таблиці необхідно вводити лише цифри номера. Для міст з тризначним кодом перші дві цифри коду замінюються пробілами. Крок 9. Закрити таблицю Адреси. Вами створена база даних, яка має в собі дві таблиці. Завдання 3. Складіть звіт. Захистіть виконану роботу.
Перелік питань до захисту практичної роботи
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |