Практична робота 9 на тему Tекстовий процесор MS Word та Способи введення та редагування тексту
« Назад Практична робота №9 Тема: “Tекстовий процесор MSWord. Способи введення та редагування тексту. Перевірка правопису” Мета: навчитись працювати з прикладною програмою – текстовим процесором Microsoft Word, створювати найпростіші текстові документи, редагувати їх, зберігати для повторного використання та завантажувати в наступному сеансі. Хід роботиЗавдання 1. Уважно прочитайте і занотуйте у зошит необхідні теоретичні відомості про текстовий процесор, його вікно та елементи віконного інтерфейсу, склад та призначення головного меню програми. Призначення текстового процесору – підготовка професійно оформлених документів згідно правил сучасного діловодства, використовуючи при цьому не тільки набір тексту, але й можливість застосування різних шрифтів, включення в документ таблиць та графічних зображень (малюнків), перевірку правопису, автоматичне створення змісту та предметних покажчиків, створення складних документів з декількох файлів різних типів та ін. При цьому на екрані користувач бачить зображення, максимально наближене до того, яким воно буде після друку на папері. Сьогодні текстовий процесор MicrosoftWord – один з найбільш поширених середовищ створення та редагування документів. Це досить могутній програмний продукт, який надає користувачу широкі можливості якісної підготовки документів. Завантаження текстового процесора MicrosoftWord може бути виконано декількома способами, наприклад:
В результаті виконання будь-якої з цих дій відкривається вікно програми з чистим аркушем документа шаблону Normal (новый документ, обычный), який за замовчуванням має назву Документ 1. При першому запуску з’являється ще і вікно Помічника, який спостерігає за роботою і надає поради про більш ефективне виконання окремої дії користувача, а також надає можливість отримати довідку з якогось питання потрібно клацнути на Помічнику, у діалоговому вікні ввести запитання, далі клацнути на кнопці Найти, кнопка Параметри цього діалогового вікна дозволяє змінити параметри роботи Помічника, а також вибрати його образ з колекції. Щоб приховати Помічника, потрібно відкрити його контекстне меню і вибрати команду Скрыть, або вибрати відповідну команду в меню Справка. Щоб викликати Помічника, потрібно натиснути функціональну клавішу F1 або вибрати з меню Справка команду Показать Помощника. Вікно програми складається з таких структурних елементів:
Якщо підвести вказівник Миші до будь-якої кнопки на панелі і затримати його, біля вказівника з’явиться підказка з назвою цієї кнопки. Вивчіть назву і призначення кожної кнопки цих панелей.
Наявність у робочій області блимаючого І -подібного (текстового) курсору означає можливість введення тексту. Однак часто перед першим сеансом користувач готує середовище текстового процесора до роботи. За допомогою команд головного меню програми або кнопок панелей інструментів, що їх дублюють, задають чи перевіряють ввімкнення потрібних параметрів (режимів) функціонування програми-редактора. Так, наприклад, при створенні документів для друку найчастіше виконують такі підготовчі дії:
На вкладці Размер бумаги діалогового вікна Параметры страницы задають розмір паперу, вибираючи його зі списку, чи вводячи ширину і висоту з клавіатури, або за допомогою кнопок полів Ширина та Высота, якщо такий розмір відсутній у списку; задають спосіб подачі паперу у принтер, область дії заданих параметрів. На цій вкладці є кнопка Параметры печати, яка дозволяє задати зразу і параметри друку всього документа чи певних його сторінок. На вкладці Источник бумаги діалогового вікна Параметры страницы задають такі параметри документа: початок розділу і його розміщення; чи будуть створюватись колонтитули і, якщо будуть, чи однакові за змістом будуть колонтитули парних і непарних сторінок та першої сторінки; величину відступу до верхнього та нижнього колонтитула; спосіб вирівнювання тексту по вертикалі; область дії встановлених параметрів; за допомогою кнопки Нумерация строк можна задати спосіб нумерації сторінок; за допомогою кнопки Границы задати графічне оформлення сторінок розділу чи всього документа.
Вмикають відсутню лінійку та потрібні панелі інструментів за допомогою меню Вид головного меню програми.
Щоб докладніше дізнатись про автоматичне перенесення слів клацніть на гіперпосиланні в цьому абзаці.
Решту вкладок діалогового вікна Параметры –Исправления, Пользователь, Совместимость та Расположение вивчіть самостійно, використовуючи у разі потреби меню Справка. Завдання 2. Уважно прочитайте і занотуйте необхідні теоретичні відомості про створення документів та використання шаблонів і майстрів, відкриття існуючого документа, введення та редагування тексту, переміщення по документу, збереження документа та версій документа.
Створення документів Новий файл може бути створений за допомогою кнопки Создать панелі інструментів Стандартная. У цьому випадку документ буде створений із шаблоном NORMAL(новый документ или обычный). Додаткові можливості створення документів з іншими шаблонами (бланками), а також підключення Майстрів створення документів певних типів використовуються при виборі команди ФайлèСоздать. Це призводить до відкриття Області задач, в якій відкривається панель Создание документа. Якщо потрібно створити документ на основі існуючого в програмі шаблону, треба клацнути на значку з назвою Общие шаблоны панелі Создание документа, після чого відкриється діалогове вікно Шаблоны, яке містить багато вкладок з шаблонами документів та Майстрами створення документів на основі цих шаблонів. Перейшовши на потрібну вкладку, вибрати певний шаблон чи Майстра створення документу на основі цього шаблону. Відкриття документів. Існуючий файл можна відкрити за допомогою кнопки Открыть панелі інструментів Стандартная або меню ФайлèОткрыть. У будь-якому випадку відкриється діалогове вікно, за допомогою якого можна знайти і відкрити (вивести на екран) необхідний файл: У полі Папка відкрити необхідну папку, якщо у лівій панелі її немає, і відкрити необхідний документ. Меню Сервис містить команду Найти, яка дозволяє здійснити пошук необхідного файла. Нижня частина вікна дозволяє вибрати тип документа та вказати мету відкриття документа. Введення тексту в документ. Існує декілька способів введення тексту в документ:
При введенні тексту з клавіатури використовуються усі цифрові і символьні клавіші, а також клавіша Shift (однократне використання верхнього регістру) і CаpsLock (постійне використання верхнього регістру). Клавіша Enter використовується тільки для закінчення абзацу. Верстка рядків і сторінок - автоматична. Для примусового утворення нової сторінки потрібно натиснути комбінацію клавіш Ctrl + Enter, для переходу на новий рядок без утворення абзацу Shift + Enter. За допомогою буфера обміну можна копіювати або переміщувати фрагменти тексту після його виділення в потрібне місце такими способами:
Ctrl + X - Вырезать, Ctrl + C - Копировать Ctrl + V - Вставить Автотекст - це текст, що зберігається у спеціальному словнику, і використовується для полегшення багаторазовогоо введення повторюваних фраз, виразів, довгих речень. Нижче розглянуті засоби його створення, використання, видалення і запам’ятовування. 1. Створення елемента Автотексту.
!!!Перші два кроки цього алгоритму можна не виконувати, а виконати послідовність команд Вставка è Автотекст è Автотекст, на вкладці Автотекст діалогового вікна ввести елемент автотексту в поле Имя элементацього діалогового вікна, натиснути кнопку Добавить. 2. Вставка елемента Автотексту Щоб використати елемент автотексту, потрібно скористатись одним із способів:
Автозаміна - це спеціально створений текст, що має умовне позначення (псевдонім) для полегшення багаторазовогоо введення повторюваних фраз, виразів, довгих речень. Нижче розглянуті засоби його створення, використання, видалення і запам’ятовування. 3. Створення елемента Автозаміни.
!!!Перші два кроки цього алгоритму можна не виконувати, а ввести елемент автозаміни в поле на: цього діалогового вікна. Перегляньте список існуючих елементів автозаміни і запам’ятайте найважливіші з них. 4. Вставка елемента Автозаміни Щоб використати елемент автозаміни, потрібно ввести у текст псевдонім і натиснути пропуск. Псевдонім буде замінено при введенні відповідним текстом. Звичайно можна вибрати 5. Видалення елемента Автотозаміни
Для вставки фрагментів з інших документів необхідно відкрити поряд із поточним і документ, з якого буде потрібно взяти текст, за допомогою меню Окно вибрати команду Новое, потім відкрити в новому вікні потрібний документ, впорядкувати вікна за допомогою меню Окно вибрати команду Упорядочить все і далі використовувати буфер обміну, або пряме перетягування лівою або правою кнопками Миші з уточненням дії: переміщення чи копіювання з вікна в вікно. Пряме перетягування фрагментів тексту можливе і в межах одного документу з метою його копіювання чи переміщення. При цьому слід пам’ятати, що при копіюванні перетягуванням лівою кнопкою Миші потрібно утримувати клавішу Ctrl, в противному випадку фрагмент тексту буде переміщено у вказане місце. Збереження документу. Зберегти відкритий документ можна, використовуючи кнопку Сохранить панелі інструментів Стандартная або команди меню Файл - Сохранить, Сохранить как або Сохранить как веб-страницу . Кнопка Сохранить Стандартної панелі викликає дії, тотожні двом різним командам меню Файл/Сохранить, або Сохранить как..., причому ці дії залежать від того, який файл зберігається - вперше створений або такий, що вже існував раніше. Якщо кнопка Сохранить використовується для зберігання вперше створеного документа, то виконується команда Сохранить как..., що викликає діалогове вікно Сохранение документа, за допомогою якого можна дати файлу конкретну назву і зазначити місце його збереження: Якщо ж кнопка Сохранить використовується для збереження документа, що вже існував, то виконується команда Сохранить, що автоматично (без участі користувача) зберігає документ під тим же ім'ям і на тому ж місці, де він знаходився до завантаження в редактор. Природно, що попередній варіант документа (до внесення в нього виправлень) при такому режимі зберігання буде загублений. Тому, якщо необхідно зберегти і попередню редакцію цього документа, краще скористатися командою Сохранить как і дати документу інше ім'я і (або) записати його в іншій папці. Друга можливість уникнути втрати попередньої редакції документа - зберегти його як версію командою меню Файл/Версии/натиснути кнопку Сохранить. Надається можливість встановити прапорець опції Автоматически сохранять версию при закрытии в цьому діалоговому вікні. До кожної весії можна додати Заметки (коментарі). Для цього потрібно натиснути кнопку Заметки, з’явиться діалогове вікно, в якому потрібно ввести з клавіатури текст. По завершенні натиснути кнопку ОК, а якщо передумали створювати Заметки, то Отмена. Встановити режим створення резервної копії файла можна за допомогою команди меню Сервис/Параметры/вкладка Сохранение -встановити прапорець опції всегда создавать резервную копию. Див. мал. нижче. Переміщення по тексту, виділення тексту, виправлення помилок та вихід з процесора. Найчастіше для переміщення використовують Мишу на смугах прокрутки з бігунками, але у великих документах часто більш зручним є застосування окремих клавіш на клавіатурі. Використання цифрової клавіатури при вимкнутому режимі Numlock або клавіш групи стрілок (клавіш управління курсором) Використання цифрової клавіатури або клавіш групи стрілок (клавіш управління курсором), що дублюють її, із натиснутою клавішею Ctrl Виділення окремих фрагментів тексту - це одна з операцій, яка постійно застосовується при роботі з текстом. Вона потрібна, щоб вказати, з яким об’єктом виконується наступна дія. !!!Виділення фрагменту тексту завжди передує роботі з ним! Текст може виділятись із застосуванням клавіатури або Миші. За допомогою клавіатури: Shift + будь-яка клавіша управління курсором. Можливо поширення виділення клавішею F8 або індикатором ВДЛ у рядку стану: символ, слово, речення, абзац, весь документ. Розглянемо найвживаніші способи виділення тексту. Виділення тексту за допомогою Миші: Слово – двічі клацнути на ньому Рядок – клацнути зліва на полі від рядка Речення - Ctrl + клацнути всередині речення Абзац – двічі клацнути зліва від абзаца Увесь документ - потрійний натиск зліва від тексту або Ctrl + один натиск ліворуч від тексту. Виділити весь текст можна також комбінацією клавіш Ctrl+A або меню Правка/ Выделить все. Щоб виділити несуміжні фрагменти тексту, потрібно виділити перший фрагмент, потім утримувати клавішу Ctrl і по черзі виділяти необхідні фрагменти тексту. Виділений текст можна:
Щоб зняти виділення тексту, потрібно клацнути десь у будь-якій частині робочої області вікна документа. Виділення тексту за допомогою клавіатури Якщо утримуватиклавішу Shift і використовувати клавіші групи стрілок, можна дуже зручно виділяти фрагменти тексту. Якщо двічі клацнути на кнопці ВДЛ у рядку стану або натиснути функціональну клавішу F8, можна включити режим виділення, при цьому можна застосовувати для виділення тексту клавіші групи стрілок або Мишу. Щоб відмінити режим виділення, треба двічі клацнути на кнопці ВДЛ у рядку стану. Спробуйте виділяти фрагменти тексту цієї лабораторної роботи, застосовуючи наведені вище способи. Завдання 3. Застосуйте набуті теоретичні знання до виконання наступних завдань. 1. Створіть в своїй папці з ім’ям MS Word, яка є вкладеною папкою вашої папки на сервер, файл – документ Microsoft Word, застосувавши описаний в завданні1 спосіб 5.
2. Задайте параметри сторінки.
3. Змініть шрифт та його розмір.
6. Задайте спосіб вирівнювання тексту. Призначення кнопок - вирівнювання виділеного тексту, підведіть вказівник Миші до кожної кнопки і з’ясуйте спосіб вирівнювання тексту. Задайте вирівнювання по ширині. 7. Перевірте правильність встановлення параметрів перевірки орфографії та граматики.
8. Задайте час автозбереження документу – 10 хвилин.
9. Задайте режим перенесення слів.
10. Задайте абзацний відступ 1,5 см (червоний рядок).
11. Збережіть документ на диску у своїй папці MS Word. 12. Створіть елемент автозаміна з псевдонімом, що містить символи ваших ініціалів: Ваше прізвище і ім’я, назва групи, назва курсу, назва факультету 13. Збережіть цю версію документа з нотаткою:1_варіант. 14. Перевірте правопис у документі української мови. Перегляньте результати перевірки та усуньте помилки у разі їх наявності.
15. Зніміть статистику з створеного документу: меню Сервіс èСтатистика. 16. Сфотографуйте вікно статистики і вставте у текстовий документ. 17. Збережіть нову версію документа з нотаткою: 2_варіант-зі_статистикою.
Завдання 4. Складіть звіт. Захистіть виконану роботу.
Перелік питань до захисту практичної роботи
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |