Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1396 Практична робота 8 на тему MS Access та Створення таблиць бази даних

Практична робота 8 на тему MS Access та Створення таблиць бази даних

« Назад

Практична  робота №8 Тема: MS Access. Створення таблиць бази даних. Створення та редагування зв'язків між таблицями

Мета: виробити практичні навички створення структури таблиць бази даних засобами MS Access, створення та редагуванням зв'язків між таблицями в СУБД Access,.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_8, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР8.docx та зберегти його у папку ПР_8. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. Відкрити середовище  MS Access та використовуючи теоретичну довідку ознайомитися із структурою вікна програми і створити нову базу даних та зберегти її у файлі Облік товару_<Власне прізвище>.

Завдання 4. Використовуючи теоретичну довідку, ознайомитися із інфологічною моделлю бази даних Облік товар та помістити її у звіт з поясненями.

Завдання 5. Створити таблиці бази даних, використовуючи різні засоби MS Access .

1. Використовуючи режим Конструктора, створити таблицю Клієнти за такою структурою:

Таблиця  Klienty

Опис вмісту поля

Ім'я поля 

Тип поля

Розмір поля

Унікальний код клієнта

Kod_Klienta

Счетчик

 

Назва фірми-кпієнта

NazvFirmy

Текстовый

20

П.І.Б. представника фірми

Predstavnik

Текстовый

30

Номер телефону фірми

Telefon

Текстовый

12

Номер факсу

Fax

Текстовый

12

Юридична адреса фірми

Adressa

Поле MEMO

 

2. Встановити ключовим поле Kod_Klienta

3. Закрити таблицю, вказавши при зберіганні назву таблиціKlienty

4.Аналогічно створити структуру таблиць Tovary (з ключовим полем Kod_Tovary), Nadhodjennya, Realizaciya, RuhTovary (з ключовим полемNomPor) та зберегти з відповідними назвами:

Таблиця  Tovary

Опис вмісту поля 

Ім'я поля

Тип поля

Розмір поля

Унікальний код товару

Kod_Tovary

Счетчик

Длинное целое

Назва товарної групи

TovGruppa

Текстовый 

20

Назва товару

NazvTovary

 Текстовый

20

Додаткові відомості про товар 

Primitky

Поле MEMO

 

Таблиця  Nadhodjennya (накладні надходжень)

Опис вмісту поля 

Ім'я поля

Тип поля

Розмір поля

Формат поля

Номер накладної надходжень

NomNaklNadh

Текст

10

 

Дата операції

Dat

Дата/время

 

Средний формат даты

Код клієнта

 Kod_Klienta

Числовой (Мастер подстановок)

Длинное целое

 

Відмітка про оплату 

Splacheno

Логический 

 

Да/Нет

Таблиця  Realizaciya (накладні витрат)

Опис вмісту поля  

Ім'я поля

Тип поля

Розмір поля

Формат поля

Номер витратної накладної

NomNaklVitrat

Текст

10

 

Дата операції 

Dat

Дата/время

 

Средний формат даты

Код клієнта

 Kod_Klienta

Числовой (Мастер подстановок)

Длинное целое

 

Відмітка про оплату 

Splacheno

Логический 

 

Да/Нет

Таблиця  RuhTovary (Рух товарів)

Опис вмісту поля

Ім'я поля

Тип поля

Розмір поля

Формат поля чи значення іншої властивості

Номер запису

NomPor

Счетчик

Длинное целое

 

Тип операції

TipOperacii

Логический

 

Надходження / Витрати

Код товару

Kod_Tovary

Числовой (Мастер подстановок)

Длинное целое

 

Кількість товару, який надійшов або був реалізований

Kilkist

Числовой

Длинное целое

 

Ціна за одиницю виміру товару

Cina

Денежный

Денежный

 

Номер накладної надходжень

NomNaklNadh

Текст (Мастер подстановок)

10

Властивість Индексированное поле зі значенням Да (Совпадения не допускаются)

Номер витратної накладної

NomNaklVitrat

Текст (Мастер подстановок)

10

Властивість Индексированное поле зі значенням Да (Совпадения не допускаются)

Додаткова інформація

Primitka

Поле MEMO

 

 

Завдання 6. Створити зв’язки між таблицями бази даних.

1.  Відкрити вікно Схема данных.

2. Додати у вікно всі 5 таблиць бази даних та організувати зв’язки між таблицями у відповідності до схеми з теоретичної довідки.

Завдання 7. Забезпечити цілісність даних в базі даних.

1. Організувати в базі даних цілісність даних, базуючись на теоретичних відомостях.

2. Зберегти схему даних та перейти у вікно таблиць.

2. Спробувати вилучати та додавати дані в таблиці, що зв'язані та мають цілісність даних різних типів.

Завдання 8.Зберегти результати роботи.

Завдання 9. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 10. Перемістити папку ПР_8 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 11. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. Яку базу даних називають реляційною?

  2. Які об’єкти існують у реляційній базі даних?

  3. Які способи створення таблиць існують в Microsoft Access?

  4. Які елементи відображаються в режимі Конструктор таблиць?

  5. Які основні типи даних використовуються при конструюванні таблиць?

  6. Що таке формат поля?

  7. Які формати є у Числового типу даних?

  8. Які формати є у типу даних Дата/Час?

  9. Які основні властивості мають текстові поля і як їх задати?

  10. Які властивості мають числові поля і як їх задати?

  11. Які властивості має поле МЕМО? Що зберігається в полі МЕМО?

  12. Яке поле таблиці можна вважати унікальним полем?

Практична робота  № 9 Тема: СУБД Access. Заповнення даними  таблиць СУБД Access. Імпорт та експорт таблиць в СУБД Access

Мета: виробити практичні навички заповнення даними таблиць в СУБД Access, імпорту та експорту таблиць в СУБД Access.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_9, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР9.docx та зберегти його у папку ПР_9. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. У середовищі  MS Access  відкрити базу даних Облік товару_<Власне прізвище> і зберегти за назвою власної фірми з іменем  Назва фірми_Власне прізвище у папку ПР_9. Обрати напрям діяльності вашої фірми.

Завдання 4. Модифікація таблиць

1.Розділити таблицю klienty на таблиці klienty та postachalniky та змінити схему даних.

2. Модифікувати структуру цих таблиць під введення поля гіперпосилань на веб-сторінки клієнтів та постачальників

3. Модифікувати таблиці БД під вставку поля OLE для зображення товару

Завдання 5.  Заповнення таблиць

  1. Користуючись пошуковими системами України та Росії, знайти клієнтів, постачальників та товари для обраного напряму діяльності вашої фірми.

  2. Заповнити таблиці БД зібраними матеріалами з  обов'язковим занесенням адреси веб-сторінки джерела даних.

  3. Кількість записів таблиць товарів, постачальників та клієнтів повинна бути не менш ніж 10 записів.

  4. Заповнити поля OLE, використовуючи як вставку так і зв'язування об'єктів.

Завдання 6.  Експортувати дані з таблиць постачальників та товарів в текстовий файл (з макетом), в файл формату PDF та в іншу БД Access.

*Завдання 7.  Імпорт даних в таблицю

1. Виконати імпорт даних з таблиць БД Access.

2. Виконати імпорт даних з текстових файлів (імпорт, додавання копій записів та зв’язування).

Завдання 8.  Зберегти результати роботи у файлі Назва фірми_Власне прізвище.

Завдання 9. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 10. Перемістити папку ПР_9 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 11. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. Як  і з якою метою зв’язують таблиці  в  MS Access?

  2. Що означають прапорці Обеспечение целосности данных, Каскадное обновление і Каскадное удаление даних у діалоговому вікні Связи?

  3. Який зміст має тип даних Мастер подстановок?

  4. Які типи відношень між таблицями існують в реляційній базі даних?

  5. Як виконати зв’язування таблиць?

  6. Як розірвати зв’язок між таблицями?

  7. Що таке цілісність даних?

  8. Які формати даних повинні бути у зв'язаних полів?

  1. Які варіанти цілісності даних допустимі?

  2. Як організувати зв'язок "Багато до багатьох"?

 

Практична робота  №10 Тема MS Access. Пошук інформації в базі даних. Створення запитів на вибірку

Мета. Виробити практичні навички пошуку даних з використанням запитів на вибірку та запитів з розрахунковими полями у БД власної фірми.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_10, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР10.docx та зберегти його у папку ПР_10. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. У середовищі  MS Access  відкрити власну базу даних Назва фірми_Власне прізвище з попередньої роботи.

Завдання 4. Майстер запитів

1. Створити запити на вибірку засобами Майстра запитів.

2. Зберегти запит, виконати запит та переглянути результат.

3. Модифікувати запит засобами конструктора, встановлюючи різні варіанти параметрів відбору

Завдання 5. Конструктор запитів

1. Створити запит на вибірку засобами конструктора з сортуванням та параметрами відбору

2. Переглянути результати запиту

3. Змінити дані в таблицях через запит

4. Через побудовник виразів визначити нове розрахункове поле

5. Перевірити результати роботи запиту

Завдання 6. Запит з параметрами

1. Засобами конструктора запиту створити запит на вибірку

2. Встановити для текстового поля параметри відбору на основі введення параметру

3. Перевірити роботу запиту

4. Встановити параметри запиту для числового поля з використанням логічних ф-цій AND та  OR

5. Перевірити роботу запиту

Завдання 7. Розробити запити на вибірку

1) з умовами відбору по товарах з відбором по часу

2) з розрахунковим полем на прикладі розрахунку вартості продажу товарів

3) з підсумками по місяцях.

Завдання 8.   Зберегти результати роботи.

Завдання 9. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 10. Перемістити папку ПР_10 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 11. По закінченню роботи вийти з сеансу: Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. Що таке запит на вибірку?

  2. Які етапи формування запиту на вибірку засобами конструктора?

  3. Які об‘єкти бази даних створюються на основі запитів?

  4. Як задати умови відбору в запиті на вибірку для числових полів?

  5. Як задати умови відбору в запиті на вибірку для текстових полів?

  6. Як задати умови відбору в запиті на вибірку для поля Дата/Час?

  7. Як створюється розрахункове поле в запиті?

  8. Які види обчислень можна виконувати в запитах?

  9. Для чого призначена мова SQL?

  10. Як можна відобразити запит у режимі SQL?

 

Практична робота №11 Тема. MS Access. Створення запитів-дій на внесення змін в таблиці бази даних

Мета. Виробити практичні навички створення та  використання запитів-дій: на створення таблиці, на оновлення таблиці, на  додавання та вилучення записів.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_11, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР11.docx та зберегти його у папку ПР_11. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. У середовищі  MS Access  відкрити власну базу даних Назва фірми_Власне прізвище з попередньої роботи.

Завдання 4. Розробити запити на оновлення

1. Додати до таблиці клієнтів власної фірми поле %надбавки(знижки)

2. Розробити запити на оновлення, що будуть змінювати значення даного поля, в залежності від певних параметрів.

Завдання 5. Розробити запити на створення нової таблиці, що будуть містити:

1) фірму-постачальника, назву товару, дату поставки, ціну та кількість закупівлі вашою фірмою

2) дані про співробітників з вказівкою про клієнтів та товари з необхідними полями, що обслуговуються ними

Завдання 6.  Розробити запит на додавання та вилучення

  1. використовуючи запит на додавання в таблицю товарів занести декілька товарів що мають нульову кількість

  2. розробити запит на вилучення товарів, що мають нульову кількість з таблиці товарів   

  3. додати до таблиці клієнтів власної фірми поле "Загальна вартість покупок"

  4. виконати проведення 5-х товарів, що були закуплені  у постачальників  в період з 06 по 17 лютого 2013 р.(може бути інший період)

  5. додати в таблицю руху товарів поля "%надбавки" та "Ціна продажу"

  6. створити запит на оновлення, що розраховує Ціну продажу по заданих %надбавки та ціни закупівлі

  7. виконати проведення продажі 7 товарів 4 клієнтам в період з 13 по 17 лютого 2013 р. (може бути інший період)

Завдання 7.  Зберегти результати роботи.

Завдання 8. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 9. Перемістити папку ПР_11 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 10. По закінченню роботи вийти з сеансу: Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. Які типи запитів на внесення змін в таблиці бази даних?

  2. Яке призначення побудовника виразів у середовищі MS Access?

  3. Які логічні операції можна використовувати в запитах?

  4. Як сформувати  запит на створення таблиці?

  5. Які особливості роботи запиту на додавання записів?

  6. Які особливості роботи запиту на вилучення записів?

  7. Які особливості роботи запиту  на оновлення?

  8. Які особливості використання побудовника виразів у запитах-діях у порівнянні з запитами на вибірку?

 

Практична робота №12 Тема. MS Access. Форми та макроси

Мета.Виробити практичні навички створення форм, підпорядкованих форм та макросів.

Технологія виконання  роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_12, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР12.docx та зберегти його у папку ПР_12. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. У середовищі  MS Access  відкрити власну базу даних Назва фірми_Власне прізвище з попередньої роботи.

Завдання 4. За допомогою Майстра розробити форму Клієнти та модифікувати її в режимі Конструктора --  розмістити на ній елементи керування: кнопки Вперед, Назад для перегляду записів, кнопку Створити новий запис для додавання записів у таблицю через форму, кнопку Закрити форму.

Завдання 5. В режимі Конструктора створитиформу Витратної накладної згідно зразка Ф-1.

Завдання 6. Створити розділену форму Накладної надходжень згідно зразка Ф-2.

Завдання 7. Розробити основну форму Рух товару з підпорядкованою формою Товари згідно зразка Ф-4.

Завдання 8. У таблиці для формування заробітної платні встановити поля % надбавки за продані товари та створити форму, що буде розраховувати дану величину надбавки.

Завдання 9. Попрацювати з макросами, прикріпивши їх до кнопок на формах. Розробити макроси, що організовують перехід між створеними формами БД.

Завдання 10.   Зберегти результати роботи

Завдання 11. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 12. Перемістити папку ПР_12 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 13. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. Що таке реляційна форма?

  2. Яке призначення форм?

  3. Які методи створення форм існують у середовищі  MS Access?

  4. Яку структуру має форма в режимі конструктора?

  5. Як виконуються розрахункові операції на формі?

  6. Які елементи управління можна використовувати на формах?

  7. Що таке підпорядкована форма?

  8. Що таке макроси?

  9. Яку структуру має вікно макросів у середовищі MS Access?

  10. Як створити макрос?

 

Практична робота №13 Тема. MS Access. Звіти

Мета.Виробити практичні навички створення запитів на оформлення підсумкових звітів.

Технологія виконання  роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_13, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР13.docx та зберегти його у папку ПР_13. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. У середовищі  MS Access  відкрити власну базу даних Назва фірми_Власне прізвище з попередньої роботи.

Завдання 4. Одержати довідку про методи створення звітів та помістити її у звіт до практичної роботи.

Завдання 5. Підготувати в БД власної фірми звіти по товарах (з ціною, кількістю, описом та фото). Експортувати даний звіт у форматах DOCХ та  PDF.

Завдання 6.  Підготувати запит на вибірку по продажу товарів з усіма параметрами за поточний місяць. На основі запиту створити звіт з групуванням по товарах та підсумками по ціні та кількості (сума, мінімум, максимум). Експортувати даний звіт у форматах DOCХ та PDF.

Завдання 7.   Зберегти результати роботи.

Завдання 8. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 9. Перемістити папку ПР_13 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 10. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. З якою метою використовуються звіти?

  2. Які методи створення звітів існують у середовищі  MS Access?

  3. На основі яких об‘єктів бази даних створюються звіти?

  4. Яка структуру має  звіт у режимі конструктора?

  5. Яке призначення мають розділи звіту?

  6. Як здійснити розрахунки проміжних підсумків у звітах?

 

Практична робота № 14 Тема. MS Access. Створення складних кнопкових форм для управління базою даних

Мета. Виробити практичні навички створення головної форми та складних кнопкових форм з елементами управління.

Технологія виконання  роботи

Завдання 1. На Робочому столі створити папку з назвою ПР_14, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл Звіт ПР14.docx та зберегти його у папку ПР_14. Документ має містити номер практичної роботи, тему, мету, результати виконання завдань у вигляді скріншотів та супроводжуючого тексту.

Завдання 3. У середовищі  MS Access  відкрити власну базу даних Назва фірми_Власне прізвище з попередньої роботи.

Завдання 4. Розробити головну кнопкову форму для управління об’єктами БД.

1. На головній кнопковій формі розмістити кнопки виклику підлеглих кнопкових форм та кнопку для закриття головної кнопкової форми з відповідним написом або малюнком і кнопку для виходу з програми MS Access з відповідним написом або малюнком.

2. На головній  кнопковій формі розмітити  логотип фірми і назву фірми.

3. Встановити наступні значення властивостей головної  форми:

  • відключити панелі прокрутки, кнопки переходу, область виділення, розділові лінії; - вибрати тип границі – Тонкая,

  • самостійно вибрати малюнок для фону форми.

  • закрити і зберегти як Головна форма <Власне прізвище>.

4. Зберегти створену кнопкову форму  як Головна форма <Власне прізвище>.

Завдання 5. Розробити  підлеглі кнопкові форми для роботи з таблицями, запитами, формами, звітами. Кожна підлегла кнопкова форма повинна містити кнопку для відкриття відповідного об‘єкта та кнопку для переходу до головної кнопкової форми.

Завдання 6. Закрити програму СУБД MS Access і заново відкрити БД через головну форму та перевірити роботу кнопок головної форми і підлеглих кнопкових форм.

Завдання 7. Зберегти результати роботи.

Завдання 8. Помістити до звіту відповіді на контрольні запитання.

Завдання 9. Перемістити папку ПР_14 з Робочого столу на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Завдання 10. По закінченню роботи вийти з сеансу:     Пуск → Завершення сеансу

Контрольні запитання до захисту  практичної роботи

  1. Для чого призначена кнопкова форма?

  2. Які є способи створення кнопкових форм?

  3. Як створити головну кнопкову форму?

  4. Як змінити макет кнопкової форми?

  5. Як змінити властивості кнопкової форми?

  6. Як встановити відкриття головної кнопкової форми при запуску бази даних?

  7. Як відкрити базу даних без встановлених параметрів головної кнопкової форми?

  8.  Які методи захисту  БД існують у середовищі  MS Access

 

Індивідуальна робота до ЗМ2 Тема: Інфологічне проектування реляційної бази даних

Мета: проаналізувати предметну галузь та розробити ER-діаграму, визначити типи даних, ключові поля і встановити  відношення між об’єктами БД.

Технологія виконання роботи

Завдання 1. Створити папку з назвою ІЗ до ЗМ2, в яку поміщати результати своєї роботи.

Завдання 2. У редакторі  Word  створити текстовий файл ІЗ до ЗМ2.docx та помістити його у створену папку. Документ має містити назву, тему, мету та умову задачі відповідно варіанту.

Завдання 3. Дослідити та описати предметну галузь. Визначити основну мету функціонування майбутньої бази даних. Сформулювати вимоги до бази даних.

Завдання 4. Створити інформаційну модель бази даних: описати структури таблиць (не менше як 4 таблиці) і властивості полів відповідно таблиці 1.

Таблиця 1

Ім‘я поля

Ключове поле

Унікальне

Обов‘язкове поле

Тип даних

Розмір

Число десяткових знаків

Підпис поля

Умова на значення

Повідомлення про помилку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5. Визначити та описати типи зв‘язків між таблицями:: один-до-одного, один-до-багатьох, (багато-до-багатьох).

Завдання 6. Побудувати інфологічну модель БД.

Завдання 7.Розробити та описати технологію створення таблиць бази даних.

Завдання 8. Зберегти результати роботи на  диск Z:  у папку Практичні роботи Власне прізвище та передати на SkyDrive.

Контрольні запитання до захисту  індивідуальної роботи

  1. Що розуміють під терміном „сутність”?

  2. Що розуміють під терміном „атрибут”?

  3. Як позначаються сутності на ER-діаграмі за методом Чена? Інформаційного методу?

  4. Що являє собою ідентифікатор сутності ?

  5. Як позначається на ER-діаграмі за інформаційним методом ідентифікатор сутності?

  6. Які типи взаємозв’язків (взаємовідношень) можуть існувати між сутностями і як вони позначаються на ER-діаграмі за методом Чена?

  7. Як позначаються взаємовідношення на ER-діаграмі за інформаційним методом?

  8. Які сутності називають слабкими і як вони позначаються на ER-діаграмі?

  9. Як зображуються взаємовідношення між сутностями на ER-діаграмі за методом Чена?

  10. Що таке „модель даних”?

 

Індивідуальні завдання за варіантами

Нормалізувати та створити в середовищі MS Access базу даних з описаної  предметної галузі. Одна із таблиць повинна мати вказану структуру з врахуванням вказівки.

Варіант 1. Квартирне агенство (продаж квартир). Район міста, кількість кімнат, поверх, загальна площа, житлова площа, ціна, контактний телефон, прізвище власника, дата подання оголошення, вигляд оголошення (просте чи в рамці), кількість разів публікації, ціна однієї публікації.

Вказівка: одна особа може продавати кілька квартир. Кілька оголошень можуть мати один вигляд.

Варіант 2. Дитячий садок. Прізвище, ім‘я, по батькові дитини, дата народження, домашня адреса, дом. телефон, № групи в дитсадку, вік групи, прізвище вихователя.

Вказівка: В одну групу може ходити багато дітей. Багато груп може бути складено з дітей одного віку (наприклад, молодша, середня, старша групи).

Варіант 3. Школа. Прізвище , ім‘я, по батькові учня, дата народження П.І.П. батька, місце роботи батька, П.І.П. матері, місце роботи матері, домашня адреса, клас, дом. телефон, прізвище класного керівника, № класної аудиторії.

Вказівка: у одних батьків можуть бути кілька дітей, які ходять до однієї школи. В одному класі може бути багато дітей.

Варіант 4. Музична школа. Прізвище , ім‘я, по батькові учня, дата народження, домашня адреса, дом. телефон, спеціальність, прізвище викладача за спеціальністю.

Вказівка: вважати, що в музичній школі працює кілька викладачів з кожної спеціальності. На кожній спеціальності вчиться багато учнів.

Варіант 5. Баз даних ДАІ. Прізвище власника автомобіля, домашня адреса, дом. телефон, марка автомобіля, колір, державний номерний знак, № кузова, № двигуна, дата останнього техогляду, П.І.П., звання, посада інспектора, що відповідає за технічний огляд, район.

Вказівка: одна особа може мати кілька автомобілів. Один інспектор може оглядати технічний стан кількох автомобілів.

Варіант 6. Відеопрокат: облік касет. Назва фільму, категорія фільму, режисер, тривалість фільму (хвил.), вартість відеокасети з записом, марка відеокасети, вартість чистої відеокасети даного типу, тривалість відеокасети даного типу (хвил.).

Вказівка: В прокаті можуть бути, наприклад, 100 фільмів, які записані на касетах 3 типів: SONY HQ-180, TDK HD-180, KONICA E-120.

Варіант 7. Відеопрокат: запис клієнтів. Назва фільму, категорія фільму, режисер, тривалість (хвил.), прізвище клієнта, № паспорта, адреса, дата отримання касети, дата повернення касети.

Вказівка: одна особа може взяти в прокаті кілька касет. Багато фільмів можуть бути віднесені до однієї категорії.

Варіант 8. Реєстратура в поліклініці. № дільниці, назва вулиці, № будинку, що обслуговується дільницею, прізвище дільничного лікаря, № кабінету, прізвище хворого, дата звернення.

Вказівка: до одного лікаря може записатися багато хворих. Кожна дільниця містить багато будинків і вулиць.

Варіант 9. Поставки. Організація-постачальник; адреса постачальника; прізвище відповідальної особи; назва деталі, що постачається; кількість деталей в пакунку; кількість пакунків; дата поставки; ціна деталі.

Вказівка: організація постачає багато деталей. Кожна деталь може бути поставлена в будь-який час і мати різну ціну.

Варіант 10. Газконтора - заміна газових балонів. Прізвище покупця, адреса покупця, кількість газових балонів, прізвище експедитора, № автомобіля, кількість балонів в автомобілі, періодичность заміни балонів (міс.).

Вказівка: кожен покупець може мати багато автомобілів. Кожен експедитор може обслуговувати багато автомобілів.

Варіант 11. Аварійна водопроводу - запис викликів. № бригади, бортовий номер машини, прізвище бригадира, виклик (адреса, прізвище власника, дата виклику, причина виклику, виконана робота з ліквідації аварії, дата ліквідації аварії).

Вказівка: кожна бригада обслуговує багато викликів. Кожна аварія може ліквідовуватись кілька днів.

Варіант 12. Студентський гуртожиток. № кімнати, кількість місць у кімнаті, санітарний стан, прізвище студента, група, прізвище куратора групи.

Вказівка: кожна кімната містить багато студентів. У кожній групі - багато студентів.

Варіант 13. Дипломне проектування. Прізвище , ім‘я, по батькові дипломника, № групи, тема диплома, прізвище наукового керівника, вчене звання, вчений ступінь.

Вказівка: кожний керівник має багато студентів. Кожна група має багато студентів.

Варіант 14. Реалізатори.  Прізвище реалізатора, № паспорту; адреса, найменування товару, вартість одиниці товару, кількість одиниць товару, взятого на реалізацію, дата отримання партії товару, кількість товару, реалізованого за день, дата реалізації партії товару, кількість на складі.

Вказівка: кожний реалізатор реалізує багато товарів. Реалізація товару може проходити кілька днів.

Варіант 15. Міліція. Прізвище, звання, посада міліціонера, який затримав правопорушника, № протоколу, прізвище правопорушника, № паспорту, вид правопорушення, дата складення протоколу.

Вказівка: кожний міліціонер може затримувати багато правопорушників. Кожний вид правопорушення може мати багато правопорушників.

Варіант 16. Дитяча поліклініка – щеплення. Прізвище дитини, домашня адреса, № участку, прізвище, ім'я, по-батькові лікаря, вид щеплення, дата щеплення.

Вказівка: кожна дитина проходить багато щеплень. Кожний лікар щеплює багато дітей.

Варіант 17. Будматеріали. № об‘єкту, що будується, назва об‘єкту, дата здачі об‘єкту, № матеріалу, назва матеріалу, необхідна кількість матеріалу, дата отримання матеріалу, фактична кількість матеріалу.

Вказівка: кожна будівля потребує багато матеріалів. Кожний матеріал постачається кілька разів.

Варіант 18. Фірма, що реалізує товари на замовлення. Найменування товару, одиниця виміру, кількість, ціна одиниці товару, найменування організації-виробника, адреса, П.І.П. директора, телефон директора, найменування товару, що поставляється організацією, П.І.П. замовника, його адреса, назва замовленого товару, кількість замовленого товару.

Вказівка: кожна організація постачає кілька товарів. Кожен замовник може купувати кілька товарів.

Варіант 19. Торгівля автомобілями на замовлення. П.І.Б. замовника, його адреса, дом. телефон, місце роботи, робочий телефон, замовлений автомобіль, тип кузова, об'єм двигуна, витрати палива, найменування заводу-виробника, телефон директора, тип виробленого автомобіля, вартість автомобіля.

Вказівка: кожний замовник може купувати кілька автомобілів. Кожний завод виробляє кілька автомобілів.

Варіант 20. Розклад руху залізничного транспорту.Номер маршруту, тип потягу (швидкий, плацкартний, фірмений),  пункт відправлення, пункт призначення, назва станції, час прибуття, час відправлення, дні відправлення, кількість вагонів, кількість купейних місць у вагоні, кількість плацкартних місць у вагоні, вагон ресторан (є чи нема), країна, кількість вільних місць купе, кількість вільних місць плацкарт, дата продажу квитків.

Вказівка: кожний маршрут має багато станцій, до кожної станції можна добратися багатьма маршрутами.

Варіант 21. База даних розрахунку комп'ютерного часу.№ комп'ютерної аудиторії, № пари, назва групи, день тижня, прізвище викладача, програмний продукт, з яким працює викладач, назва предмета.

Вказівка: в кожній комп'ютерній аудиторії працює багато викладачів, кожний викладач може працювати з багатьма програмними продуктами.

Варіант 22. База даних обліку устаткування.Назва кафедри, № лабораторії, прізвище матеріально відповідального, інвентарний номер устаткування, назва устаткування.

Вказівка: кожна кафедра нараховує багато лабораторій, кожна лабораторія містить багато устаткування.

Варіант 23. База даних зберігання службових документів підрозділів про рух устаткування.Номер підрозділу, назва підрозділу, прізвище співробітника, назва устаткування, номер документу, дата, вид руху з документу (наприклад, вид руху устаткування може бути акт прийому-передачі, акт списання, аренда і т.і.).

Вказівка: Кожний підрозділ має багато устаткування, кожне устаткування може мати багато видів руху.

Варіант 24. Телефонний довідник університету. Тип телефонного апарату, назва кафедри, до якої він належить, № аудиторії, де він стоїть, № телефону, прізвище відповідального.

Вказівка: університет нараховує багато кафедр, кафедри можуть мати багато телефонів.

Варіант 25. База даних автопарку. Прізвище водія, державний № автомобіля, марка автомобіля, № двигуна, № кузова, початковий пункт маршруту, кінцевий пункт маршруту, кілометраж маршруту, дата виїзду з початкового пункту, назва гаражу, де припарковано автомобіль, адреса гаражу, прізвище начальника гаражу.

Вказівка: кожний гараж має багато автомобілів, кожний автомобіль може виїздити по багатьом маршрутам.

Варіант 26. Особиста бібліотека. Картотека домашньої бібліотеки: вихідні дані книги (автори, назва, видавництво і так далі), розділ бібліотеки (спеціальна література, хобі, домашнє господарство, белетристика і так далі), походження та наявність книги в даний момент, суб'єктивна оцінка книги. Вибір книг за довільним запитом; інвентаризація бібліотеки.

Варіант 27. Картотека Інтерполу. Дані по кожному зареєстрованому злочинцеві: прізвище, ім'я, кличка, зріст, колір волосся і очей, особливі прикмети, громадянство, місце і дата народження, останнє місце проживання, знання мов, злочинна професія, остання справа і так далі. Злочинні і мафіозні угрупування (дані про співучасників). Вибірка по будь-якій підмножині ознак. Перенесення тих, хто «зав'язали», в архів; видалення - тільки після смерті.

Варіант 28. Біржа праці. База безробітних: анкетні дані, професія, освіта, місце і посада останньої роботи, причина звільнення, сімейний стан, житлові умови, контактні координати, вимоги до майбутньої роботи. База вакансій: фірма, посада, умови праці та оплати, житлові умови, вимоги до фахівця. Пошук і реєстрація варіантів з тієї та іншої сторони; формування оголошень для друку, видалення в архів після працевлаштування, повне видалення при відмові від послуг.

Варіант 29. Записна книжка. Анкетні дані, адреси, телефони, місце роботи або навчання, посада знайомих, колег і родичів, характер знайомства, ділові якості і так далі. Автоматичне формування поздоровлення з днем народження (за поточною датою). Упорядкування за алфавітом і за датою останнього коректування. Пошук за довільним шаблоном.

Варіант 30. Каса аеропорту.Розклад: номер рейсу, маршрут, пункти проміжної посадки, час відправлення, дні польоту. Кількість вільних місць на кожному рейсі. Вибір найближчого рейсу до заданого пункту (при наявності вільних місць), оформлення заданого числа квитків за погодженням з пасажиром (зі зменшенням числа вільних місць), оформлення посадкової відомості.

Варіант 31. Довідник покупця.База торгових точок міста: назва, адреса та телефони, спеціалізація, форма власності, тривалість роботи. Вибір магазинів за довільним шаблоном.

Варіант 32. Відділ кадрів. База даних про співробітників фірми: паспортні дані, освіта, спеціальність, підрозділ, посада, оклад, дати надходження у фірму і останнього призначення і т. д. Вибір за довільним шаблоном. Скорочення штатів: вибір для звільнення осіб пенсійного та передпенсійного віку, підготовка наказу.

Варіант 33. Генеалогічне дерево.Паспортні дані членів деякого родового клану; посилання на дітей (або на батьків). Пошук всіх нащадків або всіх предків для зазначеної особи.

Варіант 34. Адміністратор готелю.Список номерів: клас, число місць. Список гостей: паспортні дані, дати приїзду і від'їзду, номер. Поселення гостей: вибір відповідного номера (за наявності вільних місць), реєстрація, оформлення квитанції. Від'їзд: вибір всіх постояльців, що від'їжджають сьогодні, звільнення місця або оформлення затримки з випискою додаткової квитанції. Можливість дострокового від'їзду з перерахунком. Пошук гостя по довільною ознакою.

Варіант 35. Довідник меломана. База груп і виконавців; база пісень; база дисків з переліком пісень (у вигляді посилань). Вибір всіх пісень заданої групи; всіх дисків, де зустрічається задана пісня.

 

Практична  робота №15 Тема: Поточний контроль знань до ЗМ2

Мета: Визначити рівень опанування студентами навчального матеріалу за темами ЗМ2. Перевірити результати самостійної роботи студентів. Оцінити індивідуальну роботу студентів.

Теоретичні питання

  1. Типи даних, що використовуються в таблицях Access

  2. Типи полів, що використовуються в таблицях Access

  3. Реляційна база даних - це ...

  4. БД Access складається з наступних об'єктів: ...

  5. Таблиці в БД Access призначені для ...

  6. Зв'язки в БД Access призначені для ...

  7. В БД Access зв'язки бувають наступних типів: ...

  8. Організація зв'язків між таблицями можлива наступним чином: ...

  9. Цілісність даних поділяється на ...

  10. Підписи полів в БД Access призначені для ...

  11. Поле OLE в таблицях БД Access призначено для ...

  12. Запит в БД Access дозволяє ...

  13. Запити в БД Access подяляються на ...

  14. Запит на вибірку в БД Access дозволяє ...

  15. Запити-дії в БД Access поділяються на ...

  16. Запит на оновлення дозволяє ...

  17. Запит на додавання дозволяє ...

  18. Запит на вилучення дозволяє ...

  19. Запит на створення таблиці дозволяє ...

  20. Побудовник виразів призначений для ..

  21. В запитах можна використовувати наступні логічні операції: ...

  22. Для полів з типом даних Дата/Час умови відбору формуються за допомогою ...

  23. Для полів з типом даних Текст умови відбору формуються за допомогою ...

  24. Розрахункове поле можна використовувати в ...

  25. Форми в БД Access призначені для ...

  26. Події в формах БД Access призначені для ...

  27. Розрахунки в формах можна побудувати за допомогою ...

  28. Звіти в БД Access призначені для ...

  29. Групування в звітах використовується для ...

  30. Підсумки в звітах використовуються для ...

  31. Форми навігації дозволяють ...

  32. Макроси призначені для ...

  33. Для формування захисту даних в БД Access можна використовувати: ...

Приклад практичного завдання

  1. Створити нову базу даних у файлі з назвою ..., розташованим ...

  2. Імпортувати з БД власної фірми наступні таблиці: ...

  3. Організувати зв'язки між таблицями за наступною схемою даних, створивши необхідні таблиці та поля

  4. Розробити запит на вибірку з розрахунковим полем наступного змісту: ...

  5. Розробити запит на створення нової таблиці з наступними полями: ...

  6. За допомогою запиту на оновлення розрахувати наступні дані в новоствореній таблиці: ...

  7. Через запит на додавання додати до новоствореної таблиці наступні дані: ...

  8. За допомогою запиту на вилучення видалити з новствореної наблиці дані за наступною умовою: ...

  9. На основі новоствореної таблиці розробити форму наступного виду та розробити розрахункову кнопку за формулою ...

  10. На основі новоствореної таблиці сформувати звіт з групуванням по ... та підсумками по ...

  11. Розробити навігаційну форму наступного складу: ...

  12. Налаштувати БД таким чином:

    1. Підпис БД - ...

    2. Іконка БД - ....

    3. При запуску БД відкриває форму ...

    4. Область навігації в БД відсутня

    5. БД захищена паролем ....

  13. Зберегти БД у вказаному місці, попередньо стиснувши та відновивши її

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!