Робоча навчальна програма Програмне забезпечення фінансового менеджменту для спеціальності Фінанси, НУДПСУ
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Кафедра інформаційних систем і технологій РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ»для підготовки магістрів за напрямом 0501- Економіка і підприємництво за спеціальністю 8.050104 - Фінанси за магістерською програмою «Фінансовий менеджмент» денна форми навчання вибіркова навчальна дисципліна Ірпінь – 2012 Робоча навчальна програма курсу “Програмне забезпечення фінансового менеджменту” складена на основі однакових навчальних планів підготовки магістрів за напрямом 0501- Економіка і підприємництво за спеціальністю 8.050104 – Фінанси за магістерською програмою «Фінансовий менеджмент» в ____________ р. Зміст
Додатки А. Матеріали для проведення практичних занять Б. Матеріали для проведення індивідуальних занять студентів під керівництвом викладача В. Матеріали для самостійної роботи студентів(на електронному носії) Г. Тексти лекцій (на електронному носії) / Навчальний посібник 1. ПЕРЕДМОВА
Економічна наука традиційно вивчала як об’єкти господарські системи різних рівнів: від домогосподарства, підприємства та його підрозділів до національної або навіть світової економіки. Відповідно були розроблені наукові методи дослідження таких об’єктів, що в сукупності сформувало основні фінансово-економічні та управлінські дисципліни: економіка, управління та фінанси на міжнародному, макро-, регіональному та мікро (корпоративному) рівнях. Предмет цих дисциплін - закономірності функціонування і розвитку господарських систем, методи управління регулярними процесами для забезпечення економічної стабільності. Однак у другій половині ХХ століття під впливом науково-технічної революції новою актуальною задачею економічної науки стало управління цілеспрямованими змінами (проектами) в господарських системах різних рівнів з метою стрімкого пришвидшення їхнього розвитку. Відтак був покладений початок проектному менеджменту як науці, а у його складі – фінансовому менеджменту проектів. Таким чином, спрямування менеджменту на проект розширило вимоги до фінансистів. Даний курс має на меті, перш за все, сформувати проектне мислення у фінансистів, спрямувати його у практичній діяльності не на ретроспективний аналіз, а на зміни і перспективу. Для цього у курсі окреслена певна інтегрована система знань, пов’язаних здебільшого із фінансово-економічним плануванням і контролем проектів на стику економічного, фінансового і проектного аналізу, фінансового і проектного менеджменту. Студент повинен знати:теоретичні основи економіки і фінансів проектів і програм, методи і процедури планування (передусім – фінансового) проектів (передусім – інвестиційних) на різних стадіях їхньої підготовки, а також методи і процедури аналізу і контролю проектів в процесі підготовки і здійснення. Студент повинен вміти: мислити проектно, формулювати, планувати і контролювати зміни в господарських системах. Завдання курсу:
Знання та навички, отримані в процесі вивчення курсу, можуть бути корисними як при написанні магістерської оботи в галузі фінансового менеджменту, так і в подальшій професійній діяльності. Організація навчального процесу передбачає застосування інтерактивних технологій навчання в рамках кредитно-модульної системи підготовки (магістрів). Методи та форми навчання: Вивчення теоретичних аспектів дисципліни відбувається у тісному зв`язку з практикою:
Застосування цих методів у ході навчання дає змогу реалізувати такі концептуальні принципи викладання, що випливають із вимог Болонського процесу:
В процесі навчання у студентів формується системне і проектне мислення на основі глибокого розуміння явищ, процесів, відносин у сфері фінансового планування і контролю проектів. Це дасть змогу майбутнім фахівцям опанувати інструментарій вирішення управлінських та фінансових проблем, допоможе стати активним управлінським суб`єктом. Студенти повинні керуватися робочою навчальною програмою дисципліни під час самостійної роботи з навчальним матеріалом , підготовки до контролю, виконання залікових контрольних робіт та індивідуальних завдань під час поточних модульних контролів та заліку. При організації самостійної роботи студентам слід враховувати тісний міжпредметний зв’язок дисципліни “Фінансовий менеджмент проектів і програм»” з навчальними дисциплінами, що вивчались ними на ОКР бакалавра з економіки, або паралельно вивчаються на їхньому ОКР. Примітка для магістрів. Організація поточного та підсумкового контролю знань з дисципліни для магістрів стаціонара здійснюється в рамках кредитно-модульної системи підготовки фахівців, що регламентується відповідними нормативно-правовими документами та інструкціями МОН України, НАДПСУ в т.ч. безпосередньо Положенням про факультет. Під час модульних контролів та на підсумковій атестації при формуванні сумарної модульної оцінки в межах 100-бальної шкали в кінці семестру остаточною перевіркою рівня знань студентів є залік, який передбачає перевірку знань, тобто студент повинен показати своє вміння опрацьовувати і відтворювати інформацію, знаходити вихід із нестандартної ситуації, обгрунтовувати власні дії. За підсумками модульних контролів студенти можуть бути атестовані з виставленням семестрового заліку, що обовязково враховує наукові та інші творчі здобутки студента в межах програми дисципліни. Студенти, які є допущеними до семестрового контролю та бажають підвищити семестровий результат модульних контролів – обов’язково мають складати залік з дисципліни за 100-бальною шкалою. Детальніше система організації модульного контролю знань з дисципліни викладена в окремому розділі робочої програми.
2. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Предмет: “Програмне забезпечення фінансового менеджменту” – вибіркова навчальна дисципліна циклу професійної підготовки магістрів і спеціалістів з „Фінансового менеджменту” спеціальності 8.050104 - Фінанси, предметом вивчення якої є програмні засоби комп’ютерного планування, аналізу і контролю проектів в процесі їхньої підготовки і реалізації. Мета: Підготовка фахівців такого рівня кваліфікації в галузі фінансів, який забезпечуватиме їм конкурентні переваги не тільки на національному, але міжнародному ринку праці, формування у студентів знань та навичок автоматизованого управління проектами.
Передумови вивчення: Інформатика. Інформаційні системи і технології у фінансах, Фінансовий менеджмент проектів і програм та інші фахові дисципліни.
3. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
МОДУЛЬ 1. ПРЕДМЕТ І МЕТОДИ ДИСЦИПЛІНИ
5. Питання для модульного контролю
Питання І модульного контролю
Питання ІІ модульного контролю
Питання семестрового контролю
6. Методи оцінювання та розподіл балів за рейтинговою системою
7. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
ЗАКОНОДАВЧО-НОРМАТИВНА БАЗА 1. Закон України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України” - Відомості Верховної Ради (ВВР), 2000, N 25, ст.195. 2. Закон України “Про державні цільові програми” – Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, N 25, ст.352. 3. Порядок розробки і реалізації федеральних цільових програм і міждержавних цільових програм, що здійснюються за участю Російської Федерації (затверджено Постановою Уряду РФ від 26.06.1995р. №594) – Збірник Постанов Уряду РФ №28, 1995р., Ст.2669. 4. Закон України “Про стимулювання розвитку регіонів” - Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, N 51, ст.548. 5. Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету - Кабінет Міністрів України: Постанова від 26.04.2003р. № 621 - Офіційний вісник України вiд 23.05.2003 - 2003 р., № 18, стор. 64, стаття 834. 7. Про затвердження Тимчасових методичних рекомендацій щодо розроблення державних цільових програм - Міністерство економіки та з питань Європейської інтеграції: Наказ від 08.05.2003р. №114 - http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi. 8. Про схвалення Концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі – Розпорядження Кабінету МіністрівУкраїни № 538-р від 14.09.2002 - Офіційний вісник України від 04.10.2002 - 2002 р., № 38, стор. 241, стаття 1793, код акту 23253/2002. 9. Про запровадження результативних показників, що характеризують виконання бюджетних програм – Наказ Міністерства фінансів України N 621 від 08.08.2002. 10. Про паспорти бюджетних програм - Наказ Міністерства фінансів № 1098 від 29.12.2002, зареєстровано в Міністерстві юстиції України N 47/7368 від 21.01.2003р. - Офіційний вісник України від 14.02.2003 - 2003 р., № 5, стор. 119, стаття 196, код акту 24253/2003. ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА 11. Колесников Л.А. Основы теории системного подхода. - Киев: Наукова думка, 1988. 12. Поспелов Г.С., Ириков В.А., Курилов А.Е. Процедуры и алгоритмы формирования комплексных программ. - М., Наука, 1985. 13. Кубко Е.Б. Программно-целевая организация государственного управления (сущность, правовая основа, хозяйственная практика). - К., Наукова думка, 1988. 14. Мельник П.В., Філоненко М.М., Гацька Л.П., Кошарська Н.Е. Менеджмент: Навчальний посібник. – Ірпінь: АДПСУ, 2001. 15. Менеджмент (современный российский менеджмент): Учебник/ Под ред. Ф.М. Русинова и М.А. Разу. - М.: ФБК-ПРЕСС, 1999. 16. Батенко Л.П., Загородніх .А., Ліщинська В.В. Управління проектами: Навч. Пос. – К.: КНЕУ, 2005. 17. Воропаев В.И. Управление проектами в России: Основные понятия. История. Достижения. Перспективы.– М. Аланс, 1998. 18. Мир управления проектами: снові, методы, организация, применения. Пер.с англ.– М. Аланс, 1994 . 19. Управление программами и проектами: Модульная программа для менеджеров. – М.: ИНФРА, 2000. 20. Управление проектами: Зарубежный опыт./ А.И.Кочетков и др.. – СПб.: Два-Три, 1993. 21. Управление проектами: Справочник для профессионалов/ И.И.Мазур, В.Д.Шапиро, С.А.Титов и др. – М.: Высшая школа, 2001. 22. Управление проектами: Толковый англо-русский словарь-справочник. – М.: Высшая школа, 2000. 23. Управление проектами: Учебник для вузов/ Под ред. В.Д.Шапиро. – СПб.: Два-Три, 1996. 24. Керівництво з питань проектного менеджменту PMBOK. К.: Видавничий дім “Ділова Україна” – УКРНЕТ, 1999. 25. Бушуев С.Д., Гурин Э.А. Инвестиционные инструменты проектного менеджмента. – К.: УкрИНТЭИ, 1998. 26. Николаев В.П. Введение в рыночную экономику строительства. К.: Будівельник, 1991. 27. Прогнозування податкових надходжень в перехідній економіці: проблеми методології і організації. Під ред д.е.н. Ніколаєва В.П. – Ірпінь: НДІ фінансового права Нац. Акад.. ДПС України, 2006. 28.Білоус В.Т, Ніколаєв В.П., Чугаєв А.О. Аналіз податкових надходжень: проблеми методології. – Ірпінь, Академія ДПС України, 2003. 29. Мельник П.В. Розвиток податкової системи в перехідній економіці. – Ірпінь, АДПСУ, 2001. 30. Рева Т.М. Податковий менеджмент: навчальний посібник. — Київ: Центр навчальної літератури. — 2003. ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА 31. Чугунов І.Я., Самошкіна О.А. Теоретико-методологічні засади удосконалення програмно-цільового методу планування видатків бюджету - Фінанси України. – 2004. - №9 32. Павлюк К.В. «Оцінка виконання бюджетних програм: результативні показники» - Фінанси України. – 2005. - №2 33. Державна фінансова політика та прогнозування доходів бюджету України./ М.Я.Азаров та ін. – К.:НДФІ, 2004 34. Соколовська А.М. Податкова система України: теорія та практика становлення.- К.: НДФІ, 2001.-372с. ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ 1. Вісник податкової служби України. Матеріали до проведення семінарських та практичних занять з курсу «ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ»
для підготовки спеціалістів і магістрів за напрямом 0501- Економіка і підприємництво за спеціальністю 7.050104 – «Фінанси» 8.050104 за спеціалізацією/магістерською програмою «Фінансовий менеджмент» денна форма навчання Матеріали до проведення індивідуально-консультаційної роботи студентів з курсу «ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ»для підготовки спеціалістів і магістрів за напрямом 0501- Економіка і підприємництво за спеціальністю 7.050104 – «Фінанси» 8.050104 за спеціалізацією/магістерською програмою «Фінансовий менеджмент» денна форма навчання вибіркова навчальна дисципліна ТЕМА 1 - 2 год. 1.1. Створення проекту
Створення проекту у SureTrak відбувається дуже просто. Відкрийте меню “ФАЙЛ” та натисніть “Створити”. Ви побачити діалогове вікно “Створити Проект” Мал. 1.1 в якому введіть деяку загальну проектну інформацію. Опишемо більш детально, що необхідно вводити в діалогове вікно “Створити проект”: 1 – в це вікно ми вводимо назву проекту, яка повинна вводитись латинськими літерами (не більше 4 літер); 2 – введіть номер версії Вашого проекту; 3 –вводиться дата коли проект повинен розпочатися; 4 – вводиться дата коли проект повинен закінчитися (цю дату вводити необов’язково, SureTrak сам розрахує, коли проект повинен закінчитися); 5 – вводиться заголовок нашого проекту; 6 – назва компанії, яка виконує цей проект; 7 – також Ви можете вибрати планову одиницю, яку буде використовувати проект “час” або “день”; 8 – Ви можете також створити підпроект для використання в багато проектному середовищі; 9 – виберіть диск та шлях де буде зберігатися Ваш проект; 10 – виберіть тип проекту, це може бути єдиний проект або проект який входить в іншу групу проектів та ін.; 11 – виберіть шаблон. 1.2. Відкриття проекту
За допомогою діалогового вікна “Відкрити проект” Мал. 1.2, Ви можете відкрити будь-який проект, котрий спочатку був створений в SureTrak або в інших додатках. Опишемо більш детально це вікно: 1 – введемо назву проекту, який ми хочемо відкрити (необов’язково); 2 – введемо назву проектної групи до якої він відноситься (необов’язково); 3 – вкажемо тип проекту; 4 – в цих вікнах водиться диск та шлях де знаходиться створений проект; 5 – при правильному виборі шляху та типу проекту в цьому полі Ви побачити перелік проектів, які є в SureTrak; 6 – також Ви можете відкрити проект тільки для перегляду або для редагування. 1.3. Знайомство з інтерфейсом SureTrak
Інтерфейс SureTrak дуже простий але він недуже схожий на прийнятні для Вас інтерфейси програмних продуктів Microsoft. Після створення проекту за допомогою діалогового вікна “Створити Проект” Мал.1.1 Ви побачите інтерфейс програмного продукту SureTrak Мал. 1.3, опишемо більш детально цей Мал.: 1 – Ви побачити назву програмного продукту та назву проекту, який Ви створили; 2 – рядок меню програмного продукту SureTrak; 3 – персональна панель інструментів, цю панель кожний користувач створює для себе сам; 4 – рядок вводу даних; 5 – шкала часу; 6, 7 – інформаційне поле SureTrak поділене на дві частини, в першій частині (6) знаходиться таблиця для вводу даних по проекту, наприклад: опис робіт, тривалість, дата початку роботи тощо, в другій частині (7) розташоване графічне відображення інформації, яка знаходиться в таблиці. Інтерфейс програмного продукту SureTrak може змінюватись в залежності від дій, які Ви виконуєте. 1.4. Настроювання опцій
На цьому етапі ми розглянемо тільки ті питання, які пов’язані з початком роботи над проектом, процесом планування. Для цього Ви повинні увійти в меню “Опції” та відкрити діалогові вікна “Опції SureTrak” Мал. 1.4 та “Опції проекту” Мал. 1.5. В цих вікнах необхідно зняти усі галочки, а у вікні “Опції проекту” встановити тривалість в днях, як це вказано на Мал. 1.4, 1.5. Це робиться для спрощення процесу планування проекту. Завдання № 1: Створити проект та настроїти опції
Також в цих вікнах Ви встановлюєте усі настройки, які на Вашу думку є оптимальні для подальшої роботи над проектом. Назва – АРЕХ; Створити проект АРЕХ – проект модернізації КИЇВЕНЕРГО, який включає в себе пакети - теплові мережі та котельня “Позняки”. Створюючи проект, визначаємо його титульні дані: - Тип проекту – Групи Проектів; - Номер версії – КЕ14; - Заголовок – проект модернізації; - Назва компанії – КИЇВЕНЕРГО; - Старт проекту – 5 травня 1997 року; - Планова одиниця – день. Далі необхідно настроїти інтерфейс вікна та опції проекту так, як це було описано в п.1.3 та п.1.4 відповідно. ТЕМА 2 – 2 год.Створення кодів робіт проекту та WBS-структури
Створення кодів робіт проекту складається з визначення словників та створення списку кодів для кожного словника. Програмний продукт SureTrak дозволяє визначити до 20 словників. Найменування словника неповинне перевищувати 4 символи. Для введення словників та кодів робіт необхідно відкрити меню “Задати” та відкрити діалогове вікно “Коди робіт”. Словники вводяться в поле 1, а коди робіт присвоюються кожному з словників у полі 2, як показано на Мал. 2.1. WBS-структура являє собою ієрархічну структуру робіт. Метод упорядкування робіт для відображення структури “зверху-вниз”, при якому кожен нижній рівень являє собою все більш детальне описання елементів проекту, тобто кожен нижній рівень більш деталізований, ніж попередній. Кожному елементу WBS звичайно призначається унікальний ідентифікатор; такі ідентифікатори часто мають загальну назву – коди обліку. Код обліку WBS-структури – це унікальний структурний код роботи, що дозволяє визначити, яке місце в структурі проекту вона займає. Він відображує, у якому розділі, по якій темі, у рамках якої задачі запланована робота. Коди WBS складаються із символів або цифр, розділених крапкою, яка відокремлює один рівень від іншого. Щоб ввести коди WBS-структури необхідно зайти в меню “Задати” та відкрити діалогове вікно “Коди WBS”, коди водяться у поле 1, як показано на Мал. 2.2. Календарі проекту
Програмний продукт SureTrak дозволяє створити два типи календарів, це глобальний календар та основні календарі. Глобальний календар є найбільш важливим він впливає на всі календарі, що створюються Вами. Встановіть глобальний календар для визначення типового робочого тижня та робочих годин, а також з урахуванням свят та іншого неробочого часу. Ви можете створити основні календарі для відображення зміни робочого часу по роботах. Для деяких процесів встановити окремі календарі. Щоб ввести календарі необхідно зайти в меню “Задати” та відкрити діалогове вікно “Календарі” Мал. 2.3. В полі 1 вибираємо календар, який існує або створюємо новий. 2 – відображено календар з робочими та вихідними днями для вибраного Вами календаря, також можливо встановити робочі або вихідні дні самотужки. 3 – у цьому полі відображені робочі та неробочі часи для кожного дня, цю інформацію також можливо змінити за Вашим бажанням. Завдання № 2: Створити коди робіт, WBS та календарі
Одним з перших кроків в плануванні проекту команда менеджерів повинна визначити коди робіт. До них відносяться і коди підпроектів. Перерахуємо деталі, які повинні бути враховані при складанні кодової структури проекту (цей словник кодів робіт Вам необхідно задати): ü Підрозділ-виконавець роботи – ORG; ü Вид роботи, призначення платежів – VROB; ü Працівник КЕ, відповідальний за роботу – VIDP.
Необхідно також ввести словник ID робіт: - Компоненти – SUBP; - Пакети – PACK.
Побудуйте WBS – структуру, яка складається з 2-х рівнів: перший – 2 позиції, другий – 4 позиції.
Додайте до проекту календар, сформований згідно з нижче наведеними вимогами:Календар 1 Семиденний робочий тиждень; Робочі години від 8 до 11; від 13 до 16; Неробочі дні з 24.06.1999 по 31.08.1999 року. Перегляньте сформований календар за допомогою щомісячний календарів, скориставшись клавішею Календар. Вийдіть з режиму установки календарів. ТЕМА 3 – 2 год.
3.1. Введення робіт в проекті та присвоювання календарів
SURETRAK надає декілька способів введення робіт в модель проекту. Немає значення як Ви це будете робити, чи будете використовувати Форму роботи або задавати роботи прямо в таблиці робіт. Для додання роботи треба вибрати один із способів: - Виберіть Правка та Додати для вставки рядка над поточною роботою; - Виберіть + або Insert для вставки рядка над поточною роботою; - Виберіть Правка та Додати серію для додання серії робіт. Ви можете ввести інформацію по роботі – ID роботи, опис, тривалість, коди у Формі роботи. SURE TRAK обчислює та записує тривалість відповідно до типу роботи, Мал.3.1.
Для присвоєння календарів роботам необхідно відкрити Форму роботи, де і робиться відмітка Мал.3.2.
3.2. Введення відносин між роботами Використовуються такі типи відносин між роботами: - Від кінця до початку – FS; - Від початку до початку – SS; - Від кінця до кінця – FF. Ви можете використовувати один із нижченаведених способів завдання відносин або зв’язків між роботами: - Зв’язати роботи на лінійному графіку за допомогою миші; - Вибрати послідовність робіт або серію та використати піктограму Зв’язати серію; - Використати команду Додати серію для додання робіт. Завдання № 3: Ввести роботи та зв’язки між нимиДо проекту модернізації була складена таблиця із списком робіт, яку Вам необхідно ввести.
Наступним етапом буде створення зв’язків між роботами, для цього відповідно до наведеної нижче таблиці, що включає інформацію про логічні зв’язки між роботами проекту, введіть відносини між ними.
ТЕМА 4 – 2 год.
4.1. Присвоювання кодів роботам
Кожній роботі необхідно присвоїти коди, які були описані в п.2.1 та завданні №2. Присвоєння кодів роботам відбувається: - Необхідно виділити роботу, а потім лівою кнопкою миші викликати вікно, яке представлено на Мал.4.1 та присвоїти роботі відповідні коди; - Або за допомогою Форми роботи, яка представлена на Мал.4.2; Все необхідне для виконання роботи є ресурсом – трудовитрати, обладнання, матеріали. Для цього відкрийте діалогове вікно Словник ресурсів, який можна знайти: 4.2. Створення словників ресурсів
Для створення ресурсних словників відкрийте діалогове вікно Словник Ресурсів, щоб визначити список ресурсів до вашого проекту. Введіть код ресурсу, опис, одиниці вимірювання, одиниця витрат, одиниця прибутку, календар. SureTrak використовує межі споживання ресурсів і дати до яких ці межі використовуються для визначення кількості певного ресурсу, який доступний в будь-який час. Введення меж споживання по ресурсах не обов’язкове, але якщо Ви хочете побачити їх межі споживання в ресурсній таблиці або ресурсному профілі, їх варто встановити. Для кожного ресурсу Ви можете визначити до 6 тимчасових періодів з різними межами і датами. Для кожного ресурсу можна створити власний ресурсний календар, так що Ви зможете пристосовувати різні плани робіт для окремих осіб, матеріалів та обладнання. 4.3. Присвоєння ресурсів роботам
Після того як були створені словники ресурсів далі необхідно кожній роботі присвоїти ресурси, які будуть використані для її виконання. Для цього існує кілька варіантів: - Необхідно виділити роботу, а потім лівою кнопкою миші викликати вікно, яке представлено на Мал.4.4 та присвоїти роботі відповідні ресурси; - Або за допомогою Форми роботи, яка представлена на Мал.4.5 Завдання № 4: Присвоїти коди роботам, створити словник ресурсів та присвоїти ресурси.
Далі згідно з наведеною таблицею, в якій відображена структура частини ресурсів проекту АРЕХ введіть ці ресурси у словник.
- Керуючий ресурс (управл.) – ні - Вирівнювання (вирівн.) – ні. ТЕМА 5 – 2 год. 5.1. Обмеження та їх присвоєння
Для моделювання залежності від заданих дат, призначте обмеження роботам. SureTrak використовує ці дати замість обчислених дат при визначенні календарного плану проекту. Ви можете ввести обмеження в деталізованому вікні Обмеження або призначити їх безпосередньо роботі на лінійному графіку. Існує 10 типів обмежень, сім перших “прибиваються” або обмежують роботу певною датою. Три останні – обмежують тривалість або визначають чи планується робота що найраніше або якщо найпізніше без затримки її нащадків.
Для призначення обмежень на лінійному графіку: - Виберіть роботу, якій треба призначити обмеження; - Втримуйте клавішу Ctrl поки покажчик миші не прийме форму цвяха. Розташуйте покажчик миші над будь-якою кінцівкою роботи, поки не виникне покажчик у вигляді ковадла. - Відпустіть кнопку миші для відображення деталізованого вікна Обмеження. - Ви також можете відкрити деталізоване вікно Обмеження шляхом вибору його з меню Екран, Детально по роботі, Мал. 5.1. 5.2. Фільтри та їх створення
Фільтри дозволяють створювати і модифікувати макети проекту, обмежують кількість робіт в поточному зрізі, фокусують увагу на певній заданій групі робіт, спрощують оновлення проекту. Використайте діалогове вікно Опис фільтра для його визначення. З меню Формат виберіть діалогове вікно Фільтр, потім фільтр, який Ви хочете призначити або змінити, потім натисніть кнопку Змінити для відображення діалогового вікна Опис фільтра. Діалогове вікно Опис фільтра містить дві таблиці. Ви можете визначити фільтри в Рівні 1 або в Рівні 2, або і там і там. Кожен рядок в таблиці – це опис фільтра; він вказує на те, що Ви хочете відобразити певні роботи у вікні проекту, так як це показано на Мал.5.2 та Мал. 5.3. Для створення фільтра: - натисніть піктограму Фільтр або виберіть Формат, а потім Фільтр для відображення діалогового вікна. - В таблиці Фільтри натисніть +. - В колонці ID для нового фільтра введіть ID до 4 символів, а потім натисніть Enter. - В колонці Опис для нового фільтра введіть його опис, а потім натисніть Enter. - Коли новий фільтр вибраний, натисніть кнопку Змінити. - Потім Ви виставляєте умови, за якими Ви хочете, щоб були відфільтровані Ваші роботи. Після того, к Ви створили новий фільтр, Ви можете вибирати і застосовувати його з діалогового вікна Фільтр в будь-який час. Також можна створити фільтри з ковзаючими датами :
Завдання № 5: Створення обмежень та фільтрівСтворіть такі обмеження: Відобразіть завершальну роботу проекту і введіть бажану дату закінчення проекту за 10 днів до планової, використовуючи графу “Фініш не пізніше, ніж”. Прорахуйте розклад проекту з обмеженням і проаналізуйте як і чому змінилися дати роботи, що розглядається. Привласніть послідовно одне за одним обмеження, які представлені в таблиці роботі ТМ019-050:
Створіть такі фільтри:
ТЕМА 6 – 2 год. 6.1. Упорядкування робіт проекту
Програмний продукт SureTrak дає можливість групувати роботи у вікні проекту, базуючись на кодах структури робіт проекту (WBS). Можна використати це упорядкування при побудові Вашого проекту і пізніше з метою аналізу. На Мал. 6.1 показане діалогове вікно завдяки якому відбувається упорядкування по структурі робіт. Щоб відкрити його необхідно війти у меню “ФОРМАТ” і відкрити діалогове вікно “Організація”. Опишемо більш детально Мал. 6.1. 1 – SureTrak дозволяє обирати, яким чином упорядковувати дані, наприклад по полю даних, по ескізу та по структурі WBS. 2 – в цьому полі Ви обираєте порядок групування та зовнішній вигляд групування, наприклад колір фону та тексту, розмір та назва шрифту тощо. 3 – вибираємо, яким чином будуть сортируватися роботи. На Мал. 6.2 показано приклад упорядкування проекту по полю даних роботи. 6.2. Формування ліній робітДіалогове вікно “Лінії Робіт” Мал. 6.3 дозволяє вибирати лінії і кінцеві точки, які треба відобразити, із задаванням їх розміру, стилю і кольору. SureTrak може відобразити кожну роботу однією чи кількома лініями або одною чи кількома кінцевими точками. Ви можете використати будь-яке поєднання ліній і точок для одержання тієї інформації, яку необхідно донести. Розглянемо більш детально Мал. 6.3. Щоб увійти в діалогове вікно “Лінії робіт” необхідно, відкрити меню “ФОРМАТ”, а потім увійти у форму “Лінії робіт”. 1 – в цьому полі встановлюємо усі графічні елементи роботи, наприклад колір або зовнішній вигляд тощо. 2 – встановлення текстової метки біля роботи, наприклад опис роботи або дата старту тощо. 3 – в цьому вікні ви бачити зовнішній вигляд роботи з урахуванням тих позицій, які Ви обрали в 1 та 2. Завдання № 6: Упорядкувати роботи та сформувати лінії робітНа цьому практичному занятті Вам необхідно упорядкувати роботи: - по полю даних роботи (по підрозділам, по виконавцям, по виду роботи і т.д.), використовуючи 2 - 3 вода робіт, а також змінити кольори; - та по структурі WBS. Сформуйте лінії робіт на діаграмі Гантта, натиснувши піктограму Лінії робіт, відповідно до вимог таблиці: Створіть новий макет за допомогою команди Застосувати. Примітка: кольори можна вибирати на свій розсуд. Натисніть піктограму Колонки і сформуйте структуру таблиці та включіть графи на свій розсуд. За допомогою піктограми Організація сформуйте новий макет проекту – по полю даних та по структурі WBS.
ТЕМА 7 – 5 год. Формування графіків
Представлення інформації у вигляді ресурсного профілю використовується для відображення ресурсної інформації у вигляді графіків (гістограм). Гістограми для певного тимчасового періоду можуть виникати поряд або бути накладеними. Ви також можете приховати гістограми, відобразивши тільки узагальнені криві, які відображають узагальнені витрати, прибутки або ресурси, що використовуються за часом Мал. 7.1. Якщо треба відобразити декілька ресурсів або групи ресурсів, то при накладенні відображення один стовпець для кожного періоду часу, причому кожний ресурс відображається своїм кольором або стилем. Використайте цей порядок для аналізу узагальнених вимог до ресурсу за період часу, а також внесок кожного ресурсу в підсумкову кількість. Для відображення гістограм відкрийте меню «Екран» та натисніть “Ресурсний профіль”. У вікні “Формат” ресурсного профілю Мал. 7.2 можна задати різні режими гістограми. Тут здійснюється вибір відображення кількості ресурсу, витрат, прибутків, бюджету, опрацьованої вартості, що планується для роботі, або чистого прибутку, вікно “Побудувати” (1). Визначається довжина тимчасового періоду або інтервал. Вказується, чи будете Ви обчислювати ресурси для всіх або для вибраних робіт, поле “Показати ресурси” (2), чи хочете Ви обчислювати пікове, середнє або підсумкове використання за період часу поле “Розрахувати” (3), чи треба Вам відзначити тимчасову шкалу для панелі ресурсів, вікно “Показати шкалу часу” (4). Формування таблиць
Програмний продукт SureTrak дозволяє представляти ресурсну інформацію у вигляді таблиці, схожу на електронну таблицю Мал. 7.3. Ліва частина (1) включає найменування ресурсів, описи одиниці вимірюванні. Права частина (2) відображає значення ресурсів в колонках, по одному для кожного тимчасового періоду.Якщо в споживанні ресурсів є перевантаження, таблиця буде відображати перевищення використання ресурсів червоним кольором. Для відображення ресурсної таблиці необхідно увійти в меню “Екран” і натиснуть “Ресурсна таблиця”. Меню “Формат” (3) Мал. 7.4 використовується для настройка таблиці ресурсів. Ви можете відобразити значення зі значками після коми або без них і вибрати свій шрифт. Завдання № 7: Сформувати графіки та таблиці
1. Скориставшись іконкою Ресурсний профіль побудуйте кумулятивну та профільну криву одночасно для вибраних Вами 3-х ресурсів: - показати величини ресурсів у вигляді областей в гістограмі; - з поданням окремих ресурсів у вигляді самостійних прямокутників; - показати стовпці цих ресурсів в накладеному вигляді; - побудуйте графіки, що відображають кількість, бюджет, рух грошових коштів, BCWS. 2. Скориставшись іконкою Ресурсна таблиця побудуйте таблицю розподілу ресурсів: - з поданням окремих ресурсів як самостійних - з поданням 5 ресурсів як групи. ТЕМА 8 – 5 год. Формування даних для друкуванняЩоб сформувати дані для друкування необхідно війти в меню “ФАЙЛ” та натиснути “Перегляд До Друку” Мал. 8.1. На екрані Ви побачите те, що буде друкуватися в даний момент. Щоб змінити деякі настройки необхідно виконати наступні операції. Натисніть на іконку 1 “Страничные опції” Мал. 8.2. В діалоговому вікні “Страничные опції” Ви можете настроювати стовпці, які необхідно друкувати, коригувати дати та розмір, змінювати масштаб і т. і. Натисніть на іконку 2 або 3 “Підпис” Мал. 8.3. В цьому діалоговому вікні ви можете вставляти коментарі, дати, логотипи тощо. При натаскані на іконку 2 інформація буде вставлятися у верхню частину аркуша, а при натисканні на іконку 3 у нижню. Також в діалоговому вікні Ви можете змінювати шрифт, висоту літер. Коли вся необхідна інформація введена і Ви можете приступати к друкуванню документа натисніть на іконку 4. Якщо Ви бажаєте повернутись у вікно проекту для подальшої роботи, необхідно натиснути на іконку 5. Завдання № 8: Сформувати дані для друкування
Сформуйте дані для друкування таким чином:
ДОДАТОК В Матеріали для самостійної роботи студентів (на електронному носії) ЗМ 1. - Положення про групу управління проектом ЗМ 2. - Стадії проекту «Фонд муніципального розвитку» ЗМ 3. - Методика розрахунку ефективності проекту Світового банку для «Київенерго» ЗМ 4. - Запит на фінансування проектів «Фонду муніципального розвитку» ЗМ 5. - Стратегія водопостачання міста Трускавця і регіону: комплекс технічних, юридичних, організаційних, фінансових і управлінських рішень. - Інвестиційний договір - ТОВ «Трускавецький водоканал». Інвестиційний меморандум. - Технічне завдання на розробку ТЕО реконструкції (будівництва) водозабору на ріці Стрий та міжрайонного водогону для водопостачання міст Трускавця, Дрогобича, Борислава та Стебника - Попереднє дослідження здійснимості інвестиційного проекту “Будинок відпочинку” ЗМ 6. - Технічний аналіз - Юридичний аналіз - Оцінка вартості підприємства - ТЕО «Трускавецький водоканал» - Бізнес-план «Солотвино» ЗМ 7. - Фінансова та соціально-економічна оцінка проекту «Український фонд соціальних інвестицій» ЗМ 8. - Методичні рекомендації щодо розробки пілотної програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства міста Трускавця - Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Львівської області ДОДАТОК Г Текст лекцій (на електронному носії) / Навчальний посібник
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |