Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1394 Робоча навчальна програма Програмне забезпечення фінансового менеджменту для спеціальності Фінанси, НУДПСУ

Робоча навчальна програма Програмне забезпечення фінансового менеджменту для спеціальності Фінанси, НУДПСУ

« Назад

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Кафедра інформаційних систем і технологій

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ»

для підготовки магістрів

за напрямом 0501- Економіка і підприємництво

за спеціальністю 8.050104 - Фінанси

за магістерською програмою «Фінансовий менеджмент»

денна форми навчання

вибіркова навчальна дисципліна

Ірпінь – 2012

Робоча навчальна програма курсу “Програмне забезпечення фінансового менеджменту” складена на основі однакових навчальних планів підготовки  магістрів за напрямом 0501- Економіка і підприємництво за спеціальністю 8.050104 – Фінанси за магістерською програмою «Фінансовий менеджмент» в ____________ р.

Зміст

  1. Передмова 

  2. Опис навчальної дисципліни

  3. Структура навчальної дисципліни

  4. Зміст дисципліни

  5. Питання для модульного і семестрового контролю

  1. Методи оцінювання та розподіл балів за рейтинговою системою

  2. Рекомендована література

Додатки

А. Матеріали для проведення практичних  занять

Б. Матеріали для проведення індивідуальних занять студентів під керівництвом викладача

В. Матеріали для самостійної роботи студентів(на електронному носії)

Г. Тексти лекцій (на електронному носії) / Навчальний посібник

1. ПЕРЕДМОВА

Економічна наука традиційно вивчала як об’єкти господарські системи різних рівнів: від домогосподарства, підприємства та його підрозділів до національної або навіть світової економіки. Відповідно були розроблені наукові методи дослідження таких об’єктів, що в сукупності сформувало основні фінансово-економічні та управлінські дисципліни: економіка, управління та фінанси на міжнародному, макро-, регіональному та мікро (корпоративному) рівнях. Предмет цих дисциплін - закономірності функціонування і розвитку господарських систем, методи управління регулярними процесами для забезпечення економічної стабільності.

Однак у другій половині ХХ століття під впливом науково-технічної революції новою актуальною задачею економічної науки стало управління цілеспрямованими змінами (проектами) в господарських системах різних рівнів з метою стрімкого пришвидшення їхнього розвитку.  Відтак був покладений початок проектному менеджменту як науці, а у його складі – фінансовому менеджменту проектів. Таким чином, спрямування менеджменту на проект розширило вимоги до фінансистів.

Даний курс має на меті, перш за все, сформувати проектне мислення у фінансистів, спрямувати його у практичній діяльності не на ретроспективний аналіз, а на зміни і перспективу. Для цього у курсі окреслена певна інтегрована система знань, пов’язаних здебільшого із фінансово-економічним плануванням і контролем проектів на стику економічного, фінансового і проектного аналізу, фінансового і проектного менеджменту.

Студент повинен знати:теоретичні основи економіки і фінансів проектів і програм, методи і процедури планування (передусім – фінансового)  проектів (передусім – інвестиційних) на різних стадіях їхньої підготовки, а також методи і процедури аналізу і контролю проектів в процесі підготовки і здійснення.  

Студент повинен вміти: мислити проектно, формулювати, планувати і контролювати зміни в господарських системах. 

Завдання курсу:

  • опанувати наукові засади фінансового менеджменту проектів та проектного аналізу як методології фінансового планування і контролю змін у господарських системах;

  • висвітлити основні принципи та методи планування і контролю проектів;

  • оволодіти базовими термінами та поняттями в галузі управління проектами та проектного (економічного і фінансового) аналізу;

  • розкрити економічну сутність інвестиційного процесу для учасників проекту;

  • сформувати комплексне розуміння управлінських взаємозв`язків та процедур, які виникають в процесі фінансового планування і здійснення проектів;

  • навчити прийомів прийняття управлінських рішень щодо фінансування проектів учасниками;

  • ознайомити з особливостями планування і контролю податків в проектах;

  • загострити увагу на проблемах, суперечностях та перспективах розвитку проектного планування на макрорівні;

  • висвітлити основні напрями державної політики в галузі програмно-цільового управління.

Знання та навички, отримані в процесі вивчення курсу, можуть бути корисними як при написанні магістерської оботи в галузі фінансового менеджменту, так і в подальшій професійній діяльності.

Організація навчального процесу  передбачає  застосування інтерактивних технологій навчання в рамках кредитно-модульної системи підготовки  (магістрів).

Методи та форми навчання: Вивчення теоретичних аспектів дисципліни відбувається у тісному зв`язку з практикою:

  • на лекціях подається теоретичний матеріал і приклади

  • на семінарах і практичних заняттях теоретичний матеріал повторюється і засвоюється  при вирішенні задач, ігрового (імітаційного) моделювання ситуацій 

  • під час індивідуальної роботи під керівництвом викладача розглядаються програмно-технічні та інформаційні засоби проектного менеджменту з використанням проекційної техніки 

  • самостійна робота студентів передбачає ознайомлення з конкретними документами і прикладами проектів, вивчення літератури.

Застосування цих методів у ході навчання дає змогу реалізувати такі концептуальні принципи викладання, що випливають із вимог Болонського процесу:

  • проблемність (у процесі навчання розглядаються проблеми реального життя, пов`язані з інтересами і потребами тих, хто навчається);

  • узгодженість та системність цілей навчання;

  • навчання за принципом поступового ускладнення завдань – “від простого – до складного”, “від відомого – до невідомого”.

  • націленість на самонавчання (викладач лише допомагає студентові вчитися);

  • професійний вишкіл (уміння застосовувати на практиці отримані знання є ключовим елементом концепції навчання);

  • зворотний зв`язок (студенти постійно отримують оцінку своїх зусиль).

В процесі навчання у студентів формується системне і проектне мислення на основі глибокого розуміння явищ, процесів, відносин у сфері фінансового  планування і контролю проектів. Це дасть змогу майбутнім фахівцям опанувати інструментарій  вирішення управлінських та фінансових проблем, допоможе стати активним управлінським суб`єктом.

Студенти повинні керуватися робочою навчальною програмою дисципліни під час самостійної роботи з навчальним матеріалом , підготовки до контролю, виконання залікових контрольних робіт та індивідуальних завдань під час поточних модульних контролів та заліку.

При організації самостійної роботи студентам слід враховувати тісний міжпредметний зв’язок дисципліни “Фінансовий менеджмент проектів і програм»” з навчальними дисциплінами, що вивчались ними на ОКР бакалавра з економіки, або паралельно вивчаються на їхньому ОКР.

Примітка для магістрів. Організація поточного та підсумкового контролю знань з дисципліни для магістрів стаціонара здійснюється в рамках кредитно-модульної системи підготовки фахівців, що регламентується відповідними нормативно-правовими документами та інструкціями МОН України, НАДПСУ в т.ч. безпосередньо Положенням про факультет. Під час модульних контролів та на підсумковій атестації при формуванні сумарної модульної оцінки в межах 100-бальної шкали в кінці семестру остаточною перевіркою рівня знань студентів є залік, який передбачає перевірку знань, тобто студент повинен показати своє вміння опрацьовувати і відтворювати інформацію, знаходити вихід із нестандартної ситуації, обгрунтовувати власні дії. За підсумками модульних контролів студенти можуть бути атестовані  з виставленням семестрового заліку, що обовязково враховує наукові та інші творчі здобутки студента в межах програми дисципліни. Студенти, які є допущеними до семестрового контролю та бажають підвищити семестровий результат модульних контролів – обов’язково мають складати залік з дисципліни за 100-бальною шкалою. Детальніше система організації модульного контролю знань з дисципліни викладена в окремому розділі робочої програми.

 

2. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Предмет: “Програмне забезпечення фінансового менеджменту” – вибіркова навчальна дисципліна циклу професійної підготовки магістрів і спеціалістів з „Фінансового менеджменту” спеціальності 8.050104 - Фінанси, предметом вивчення якої є програмні засоби комп’ютерного планування, аналізу і контролю проектів в процесі їхньої підготовки і реалізації.

Мета: Підготовка фахівців такого рівня кваліфікації в галузі фінансів, який забезпечуватиме їм конкурентні переваги не тільки на національному, але міжнародному ринку праці, формування у студентів знань та навичок автоматизованого управління проектами.

Курс: Пятий

Семестр: 10

Напрям, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

 

Кількість кредитів:

національних – 2 

ECTS –  3

 

Модулів - 2   

 

Змістовних модулів - 2

 

Загальна кількість годин -  108

 

 

0501 – Економіка і підприємництво

 

8.050104 - Фінанси

7.050.104

Магістр

 

 

Вибіркова

Рік підготовки: 5

Семестр: 10

Лекції: 6  годин

Практичні 6 годин 

Індивідуально-консультаційна робота під керівництвом викладача: 10 години

Самостійна робота: 86 годин

Форма семестрового контролю: ПМК

Передумови вивчення: Інформатика. Інформаційні системи і технології у фінансах, Фінансовий менеджмент проектів і програм та інші фахові дисципліни.

 

3. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ 

                                   

 

ЗМІСТОВНІ МОДУЛІ

Кількість годин

всього

лекції

практичні

Індивідуально-консультаційна робота

самостійна робота

 

МОДУЛЬ I =   1 зал. кр.

 

 

Розділ 1 (ЗМ 1). ПРЕДМЕТ І МЕТОДИ ДИСЦИПЛІНИ 

 

1

НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ. ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

12

2

 

2

 8

2.

ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ОСНОВІ ПРОГРАМИ PROGECT EXPERT

24

4

 

2

 18

 

ВСЬОГО ПО 1-му ЗАЛІКОВОМУ КРЕДИТУ

Форма контролю – контрольий захід (1 год.)

 

36

 

6

 

 

 

4

 

26

 

МОДУЛЬ 2 =   2  зал. кр.

 

 

Розділ 2 (ЗМ 2).  ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ПІДТРИМКИ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ У ФІНАНСОВОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ

3.

ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ PROGECT EXPERT ДЛЯ ПІДТРИМКИ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ У ФІНАНСОВОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ

72

 

6

6

 60

 

ВСЬОГО ПО 2-му ЗАЛІКОВОМУ КРЕДИТУ

Форма контролю – контрольний захід (1 год.)

 

72

 

 

 

6

 

6

 

60

 

РАЗОМ

 

108

 

6

 

6

 

10

 

86

 

МОДУЛЬ 1. ПРЕДМЕТ І МЕТОДИ ДИСЦИПЛІНИ

 

тема 1. НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ. ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ – 2 год.

 

  1. Предмет дисципліни програмні засоби фінансового менеджменту.
  2. Прості стандартні фінансові функції у складі універсальних комп’ютерних програм.
  3. Складні програмні інструменти (надбудови), що реалізують аналітико-прогнозні методи у складі універсальних комп’ютерних програм для підтримки фінансового менеджменту
  4. Спеціалізовані комп’ютерні програми для підтримки фінансового менеджменту.
  5. Національні та міжнародні комп’ютерні технології підтримки фінансового менеджменту. 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ - не передбачене

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТА ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА  - 2 год.

Рівні і властивості комп’ютерних технологій фінансового менеджменту: порівняльна характеристика

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА –  8 год.

Функціонально-мутодологічні та інформаційно-технологічні особливості фінансових СППР.

ЛІТЕРАТУРА       11-15

ТЕМА 2.   ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ОСНОВІ ПРОГРАМИ PROGECT EXPERT – 2 год.   

 

  1. Призначення та основні особливості програми PROGECT EXPERT.
  2. Етапи роботи з  програмою PROGECT EXPERT.
  3. Інструментальні засоби для роботи користувача.
  4. Основні програмні моделі та діалоги.
  5. Програмні додатки.
  6. Допоміжні програми.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ – не передбачене

 

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТА ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА – 2 год.

  Характеристики спеціальних цільових додатків Project Integrator, What-if аналіз, PIC Holding.

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА – 20 год.

План підготовки проекту

 

ЛІТЕРАТУРА  16-25

 МОДУЛЬ 2.  ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ПІДТРИМКИ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ У ФІНАНСОВОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ

ТЕМА 2.1.  ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ PROGECT EXPERT ДЛЯ ПІДТРИМКИ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ У ФІНАНСОВОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ

  1. Планування та створення нового файлу проекту.
  2. Визначення складу задач з оцінкою терміну їх виконання.
  3. Створення взаємозв’язку завдань графіку реалізації проекту.
  4. Розробка попереднього розкладу проекту.
  5. Оцінка вартості проекту.
  6. Бюджет проекту та робота з ним.
  7. Створення та форматування звітів.
  8. Стандартні звіти.
  9. Оцінка фінансової вартості проекту.
  10. Формування базового плану проекту.
  11. Визначення критеріїв успіху проекту.
  12. Допоміжні процеси планування проекту: якості, комунікацій, ризиків, контрактів, змінами тощо.

СЕМІНАРСЬКЕ ТА ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ -  2 год.

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТА ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА – не передбачена

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА – 8 год.

Методика розрахунку ефективності інвестування кредитних ресурсів, отриманих від Світового банку (з урахуванням специфіки проекту АК “КИЇВЕНЕРГО”)

 5. Питання для модульного контролю

Питання І модульного контролю

  1. Сутність проекту та його основні властивості.

  2. Охарактеризуйте різні підходи до визначення поняття «проект».

  3. Класифікаційні ознаки та види проектів.

  4. Охарактеризуйте поняття «оточення проекту».

  5. Життєвий цикл проекту та його значення для управління проектами.

  6. Підсистеми управління проектами.

  7. Етами менеджменту проектів.

  8. Сутність майбутньої та теперішньої вартості грошей.

  9. Причини зміни вартості грошей у часі.

  10. Відмінність статичних і динамічних критеріїв оцінки інвестиційних проектів.

  11. Статичні методи оцінки інвестиційних проектів.

  12. Динамічні методи оцінки інвестиційних проектів.

  13. Охарактеризуйте основні типи структур управління проектами.

  14. Основні етапи процесу планування і управління проектом.

  15. Охарактеризуйте вхідні дані, методи і засоби та основні результати процесу планування вартості ресурсів проекту.

  16. Сутність та основні етапи побудови структури розподілу робіт (WBS-структури) в проекті.

  17. Необхідність та порядок визначення послідовності робіт.

  18. Основні методи визначення послідовності робіт проекту.

  19. Сутність та види календарно-сітьових планів.

  20. Охарактеризуйте види графіків виконання робіт залежно від ступеня їх деталізації.

  21. Сутність та елементи сітьового планування й управління.

  22. Визначте в чому полягає відмінність між сітьовим графіком типу «робота-зв’язок» та «події – робота»?

  23. Порядок та правила побудови сітьових графіків.

  24. Часові параметри сітьових графіків та їх оптимізація.

  25. Загальна характеристика програмних продуктів для управління проектами.

Питання ІІ модульного контролю

  1. Сутність та основні етапи проведення попереднього дослідження проектів.

  2. Сутність та основні етапи проведення ТЕО і незалежної експертизи проектів.

  3. Детальне планування проекту.

  4. Сутність та значення постаудиту проекту.

  5. Сутність, види та функції моніторингу проекту.

  6. Сутність системи контролю та оцінки вартості робіт проекту «вартість/графік».

  7. Відмінність традиційного методу системи контролю вартості проекту від методу засвоєного обсягу (система «вартість / графік»).

  8. Сутність та значення розрахунку відхилень фактичного ходу робіт від запланованого графіку в системі «вартість/графік»?

  9. Сутність та основні елементи опорного плану проекту.

  10. Основні правила списання витрат в опорному плані.

  11. Алгоритм розрахунку показників виконання робіт.

  12. Охарактеризуйте модель прогнозу остаточної вартості проекту.

  13. Поняття та види ризиків. Співвідношення ризику та доходу.

  14. Послідовність та порядок проведення аналізу чутливості проектів.

  15. Сутність та фінансове значення контрактних угод.

Питання семестрового контролю

  1. Дайте визначення, охарактеризуйте сутність проекту та його основні властивості.

  2. Охарактеризуйте основні класифікаційні ознаки та типи проектів.

  3. Охарактеризуйте сутність життєвого циклу проекту та його значення для управління проектами.

  4. Зробіть порівняльну характеристику різних підходів до визначення фаз та стадій життєвого циклу проекту.

  5. Охарактеризуйте оточуюче середовище та учасників проекту. Визначте співвідношення понять «учасники проекту» та «команда проекту».

  6. Охарактеризуйте історію розвитку проектного управління.

  7. В чому полягає відмінність проектного управління від традиційного?

  8. Сутність та призначення системи управління проектами. Розкрийте сутність підсистем управління проектами?

  9. Охарактеризуйте сутність та завдання проектного аналізу.

  10. Охарактеризуйте статичні методи оцінки інвестиційних проектів.

  11. Охарактеризуйте динамічні методи оцінки інвестиційних проектів.

  12. Визначте сутність та причини процесу зміни вартості грошей у часі.

  13. Охарактеризуйте сутність та основні етапи побудови WBS в проекті.

  14. Охарактеризуйте методи організації послідовності  виконання робіт у проекті.

  15. Охарактеризуйте сутність та основні форми представлення календарних планів.

  16. Визначте сутність та елементи сітьового планування й управління.

  17. Охарактеризуйте сутність системи контролю та оцінки вартості робіт проекту «вартість/графік».

  18. Яким чином здійснюється розрахунок відхилень фактичного ходу робіт від запланованого графіку в системі «вартість/графік»?

  19. Охарактеризуйте сутність та основні елементи опорного плану проекту.

  20. Охарактеризуйте алгоритм розрахунку показників виконання робіт.

  21. Які роботи здійснюються під час проведення попередньої експертизи проектів?

  22. Охарактеризуйте сутність та основні етапи проведення незалежної експертизи проектів.

  23. В чому полягає сутність постаудиту проекту?

  24. Охарактеризуйте поняття та види ризиків. Визначте співвідношення ризику та доходу.

  25. Охарактеризуйте послідовність проведення аналізу чутливості проектів.

  26. Охарактеризуйте основні методи мінімізації проектних ризиків.

  27. Охарактеризуйте сутність процесу управління якістю проекту.

  28. Охарактеризуйте сутність та значення контрактних угод.

  29. Охарактеризуйте процес звітування про виконання проекту.

  30. Наведіть загальну характеристику програмних продуктів для управління проектами.

6. Методи оцінювання та розподіл балів за рейтинговою системою

 

МОДУЛЬ І = 50 балів

 

 

Підсумкова атестація = М 1 + М2 = 100 балів

Тема

ЗМ 1 = 40 балів

Модульна контрольна робота = 10 балів

Підсумкова атестація по І-му модулю (формування сумарної оцінки) =  50 балів

Т 1

Т 2

Т 3

Т 4

 

Відвідування лекцій

3

3

3

6

Активність на семінарських, практичних  заняттях

-

3

3

4

Виконання індивідуальної роботи

-

-

-

5

Виконання самостійної роботи

2

2

2

4

 

МОДУЛЬ ІІ = 50 балів

 

Тема

ЗМ 2 = 40 балів

Модульна контрольна робота =

10 балів

Підсумкова атестація по ІІ-му модулю (формування сумарної оцінки) =  50 балів

Т 5

Т 6

Т 7

 

Т8

Відвідування лекцій

3

3

3

6

Активність на семінарських, практичних заняттях

2

2

2

4

Виконання індивідуальної

роботи

 -

 -

-

5

Виконання самостійної роботи

2

2

2

4

7. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

ЗАКОНОДАВЧО-НОРМАТИВНА БАЗА

1. Закон України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України” - Відомості Верховної Ради (ВВР), 2000, N 25, ст.195.

2. Закон України “Про державні цільові програми” – Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, N 25, ст.352.

3. Порядок розробки і реалізації федеральних цільових програм і міждержавних цільових програм, що здійснюються за участю Російської Федерації (затверджено Постановою Уряду РФ від 26.06.1995р. №594) – Збірник Постанов Уряду РФ №28, 1995р., Ст.2669.

4. Закон України “Про стимулювання розвитку регіонів” - Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, N 51, ст.548.

5. Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету - Кабінет Міністрів України: Постанова від 26.04.2003р. № 621 - Офіційний вісник України вiд 23.05.2003 - 2003 р., № 18, стор. 64, стаття 834.

7. Про затвердження Тимчасових методичних рекомендацій щодо розроблення державних цільових програм - Міністерство економіки та з питань Європейської інтеграції: Наказ від 08.05.2003р. №114 - http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.

8. Про схвалення Концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі – Розпорядження Кабінету МіністрівУкраїни № 538-р від 14.09.2002   - Офіційний вісник України від 04.10.2002 - 2002 р., № 38, стор. 241, стаття 1793, код акту 23253/2002.

9. Про запровадження результативних показників, що характеризують виконання бюджетних програм – Наказ Міністерства фінансів України N 621 від 08.08.2002.

10. Про паспорти бюджетних програм - Наказ Міністерства фінансів № 1098 від 29.12.2002, зареєстровано в Міністерстві юстиції України N 47/7368 від  21.01.2003р. - Офіційний вісник України від 14.02.2003 - 2003 р., № 5, стор. 119, стаття 196, код акту 24253/2003.

ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА

11. Колесников Л.А. Основы теории системного подхода. - Киев: Наукова думка, 1988.

12. Поспелов Г.С., Ириков В.А., Курилов А.Е. Процедуры и алгоритмы формирования комплексных программ. - М., Наука, 1985.

13. Кубко Е.Б. Программно-целевая организация государственного управления (сущность, правовая основа, хозяйственная практика). - К., Наукова думка, 1988.

14. Мельник П.В., Філоненко М.М., Гацька Л.П., Кошарська Н.Е. Менеджмент: Навчальний посібник. – Ірпінь: АДПСУ, 2001.

15. Менеджмент (современный российский менеджмент): Учебник/ Под ред. Ф.М. Русинова и М.А. Разу. - М.: ФБК-ПРЕСС, 1999.

16. Батенко Л.П., Загородніх .А., Ліщинська В.В. Управління проектами: Навч. Пос. – К.: КНЕУ, 2005.

17. Воропаев В.И. Управление проектами в России: Основные понятия. История. Достижения. Перспективы.– М. Аланс, 1998.

18. Мир управления проектами: снові, методы, организация, применения. Пер.с англ.– М. Аланс, 1994 .

19. Управление программами и проектами: Модульная программа для менеджеров. – М.: ИНФРА, 2000.

20. Управление проектами: Зарубежный опыт./ А.И.Кочетков и др.. – СПб.: Два-Три, 1993.

21. Управление проектами: Справочник для профессионалов/ И.И.Мазур, В.Д.Шапиро, С.А.Титов и др. – М.: Высшая школа, 2001.

22. Управление проектами: Толковый англо-русский словарь-справочник. – М.: Высшая школа, 2000.

23. Управление проектами: Учебник для вузов/ Под ред. В.Д.Шапиро. – СПб.: Два-Три, 1996.

24. Керівництво з питань проектного менеджменту PMBOK. К.: Видавничий дім “Ділова Україна” – УКРНЕТ, 1999. 

25. Бушуев С.Д., Гурин Э.А. Инвестиционные инструменты проектного менеджмента. – К.:   УкрИНТЭИ, 1998. 

26. Николаев В.П. Введение в рыночную экономику строительства. К.: Будівельник, 1991. 

27. Прогнозування податкових надходжень в перехідній економіці: проблеми методології і організації. Під ред д.е.н. Ніколаєва В.П. – Ірпінь: НДІ фінансового права Нац. Акад.. ДПС України, 2006. 

28.Білоус В.Т, Ніколаєв В.П., Чугаєв А.О. Аналіз податкових надходжень: проблеми методології. – Ірпінь, Академія ДПС України, 2003. 

29. Мельник П.В. Розвиток податкової системи в перехідній економіці. – Ірпінь, АДПСУ, 2001.

30. Рева Т.М. Податковий менеджмент: навчальний посібник. — Київ: Центр навчальної літератури. — 2003.

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА

31. Чугунов І.Я., Самошкіна О.А. Теоретико-методологічні засади удосконалення програмно-цільового методу планування видатків бюджету - Фінанси України. – 2004. - №9

32. Павлюк К.В. «Оцінка виконання бюджетних програм: результативні показники» - Фінанси України. – 2005. - №2

33. Державна фінансова політика та прогнозування доходів бюджету України./ М.Я.Азаров та ін. – К.:НДФІ, 2004

34. Соколовська А.М. Податкова система України: теорія та практика становлення.- К.: НДФІ, 2001.-372с.

ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ

1. Вісник податкової служби України.
2. Економіка України.
3. Економіка, фінанси, право.
4. Фінанси України.
5. Науковий вісник НАДПС України.

Матеріали до проведення семінарських та практичних занять з курсу «ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ»

для підготовки спеціалістів і магістрів

за напрямом 0501- Економіка і підприємництво

за спеціальністю 7.050104 – «Фінанси»

8.050104 за спеціалізацією/магістерською програмою «Фінансовий менеджмент»

 денна форма навчання

Матеріали до проведення індивідуально-консультаційної роботи студентів з курсу «ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ»

 для підготовки спеціалістів і магістрів

за напрямом 0501- Економіка і підприємництво

за спеціальністю 7.050104 – «Фінанси»

       8.050104

за спеціалізацією/магістерською програмою «Фінансовий менеджмент»

денна форма навчання

вибіркова навчальна дисципліна

 ТЕМА 1 - 2 год.

1.1. Створення проекту

Створення проекту у SureTrak відбувається дуже просто. Відкрийте  меню “ФАЙЛ” та натисніть “Створити”. Ви побачити діалогове вікно “Створити Проект” Мал. 1.1 в якому введіть деяку загальну проектну інформацію.

Опишемо більш детально, що необхідно вводити в діалогове вікно “Створити проект”:

1 – в це вікно ми вводимо назву проекту, яка повинна вводитись латинськими літерами (не більше 4 літер);

2 – введіть номер версії Вашого проекту;

3 –вводиться дата коли проект повинен розпочатися;

4 – вводиться дата коли проект повинен закінчитися (цю дату вводити необов’язково, SureTrak сам розрахує, коли проект повинен закінчитися);

5 – вводиться заголовок нашого проекту;

6 – назва компанії, яка виконує цей проект;

7 – також Ви можете вибрати планову одиницю, яку буде використовувати проект “час” або “день”;

8 – Ви можете також створити підпроект для використання в багато проектному середовищі;

9 – виберіть диск та шлях де буде зберігатися Ваш проект;

10 – виберіть тип проекту, це може бути єдиний проект або проект який входить в іншу групу проектів та ін.;

11 – виберіть шаблон.   

1.2. Відкриття проекту

За допомогою діалогового вікна “Відкрити проект” Мал. 1.2, Ви можете відкрити будь-який проект, котрий спочатку був створений в  SureTrak або в інших додатках.

Опишемо більш детально це вікно:

1 – введемо назву проекту, який ми хочемо відкрити (необов’язково);

2 – введемо назву проектної групи до якої він відноситься (необов’язково);

3 – вкажемо тип проекту;

4 – в цих  вікнах водиться диск та шлях де знаходиться створений проект;

5 – при правильному виборі шляху та типу проекту в цьому полі Ви побачити перелік  проектів, які є в SureTrak;

6 – також Ви можете відкрити проект тільки для перегляду або для редагування.

1.3. Знайомство з інтерфейсом SureTrak

Інтерфейс SureTrak дуже простий але він недуже схожий на прийнятні для Вас інтерфейси програмних продуктів Microsoft.

Після створення проекту за допомогою діалогового вікна “Створити Проект” Мал.1.1 Ви побачите інтерфейс програмного продукту SureTrak Мал. 1.3, опишемо більш детально цей Мал.:

1 – Ви побачити назву програмного продукту та назву проекту, який Ви створили;

2 – рядок меню програмного продукту SureTrak;

3 – персональна панель інструментів, цю панель кожний користувач створює для себе сам;

4 – рядок вводу даних;

5 – шкала часу;

6, 7 – інформаційне поле SureTrak поділене на дві частини, в першій частині (6) знаходиться таблиця для вводу даних по проекту, наприклад: опис робіт, тривалість, дата початку роботи тощо, в другій частині (7) розташоване графічне відображення інформації, яка знаходиться в таблиці.

Інтерфейс програмного продукту SureTrak може змінюватись в залежності від дій, які Ви виконуєте.

 1.4. Настроювання опцій

На цьому етапі ми розглянемо тільки ті питання, які пов’язані з початком роботи над проектом, процесом планування.

Для цього Ви повинні увійти в меню “Опції” та відкрити діалогові вікна   “Опції SureTrak” Мал. 1.4 та “Опції проекту” Мал. 1.5. В цих вікнах необхідно зняти усі галочки, а у вікні “Опції проекту” встановити тривалість в днях, як це вказано на Мал. 1.4, 1.5. Це робиться для спрощення процесу планування проекту.

Завдання № 1: Створити проект та настроїти опції

Також в цих вікнах Ви встановлюєте усі настройки, які на Вашу думку є оптимальні для подальшої роботи над проектом.

Назва – АРЕХ; Створити проект АРЕХ – проект модернізації КИЇВЕНЕРГО, який включає в себе пакети - теплові мережі та котельня “Позняки”. Створюючи проект, визначаємо його титульні дані:

- Тип проекту – Групи Проектів;

- Номер версії – КЕ14;

- Заголовок – проект модернізації;

- Назва компанії – КИЇВЕНЕРГО;

- Старт проекту – 5 травня 1997 року;

- Планова одиниця – день.

Далі необхідно настроїти інтерфейс вікна та опції проекту так, як це було описано в п.1.3 та п.1.4 відповідно.

ТЕМА 2 – 2 год.Створення кодів робіт проекту та WBS-структури

Створення кодів робіт проекту складається з визначення словників  та створення списку кодів  для кожного словника. Програмний продукт SureTrak дозволяє визначити до 20 словників. Найменування словника неповинне перевищувати 4 символи.

Для введення словників та кодів робіт необхідно відкрити меню “Задати”  та відкрити діалогове вікно “Коди робіт”. Словники вводяться в поле 1, а коди робіт присвоюються кожному з словників у полі 2, як показано на Мал. 2.1.

WBS-структура являє собою ієрархічну структуру робіт. Метод упорядкування робіт для відображення структури “зверху-вниз”, при якому кожен нижній рівень являє собою все більш детальне описання елементів проекту, тобто кожен нижній рівень більш деталізований, ніж попередній.

Кожному елементу WBS звичайно призначається унікальний ідентифікатор; такі ідентифікатори часто мають загальну назву – коди обліку. Код обліку WBS-структури – це унікальний структурний код роботи, що дозволяє визначити, яке місце в структурі проекту вона займає. Він відображує, у якому розділі, по якій темі, у рамках якої задачі запланована робота.

Коди WBS складаються із символів або цифр, розділених крапкою, яка відокремлює один рівень від іншого.

Щоб ввести  коди WBS-структури необхідно зайти в меню “Задати” та відкрити діалогове вікно “Коди WBS”, коди водяться у поле 1, як показано на Мал. 2.2.

Календарі проекту

Програмний продукт SureTrak дозволяє створити два типи календарів, це глобальний календар та основні календарі.

Глобальний календар є найбільш важливим він впливає на всі календарі, що створюються Вами. Встановіть глобальний календар для визначення типового робочого тижня та робочих годин, а також з урахуванням свят та іншого неробочого часу.

Ви можете створити основні календарі для відображення зміни робочого часу по роботах. Для деяких процесів встановити окремі календарі.

Щоб ввести  календарі необхідно зайти в меню “Задати” та відкрити діалогове вікно “Календарі” Мал. 2.3.

В полі 1 вибираємо календар, який існує або створюємо новий.

2 – відображено календар з робочими та вихідними днями для вибраного Вами календаря, також можливо встановити робочі або вихідні дні самотужки.

3 – у цьому полі відображені робочі та неробочі часи для кожного дня, цю інформацію також можливо змінити за Вашим бажанням. 

Завдання  № 2: Створити коди робіт, WBS та календарі

Одним з перших кроків в плануванні проекту команда менеджерів повинна визначити коди робіт. До них відносяться і коди підпроектів. Перерахуємо деталі, які повинні бути враховані при складанні кодової структури проекту (цей словник кодів робіт Вам необхідно задати):

ü  Підрозділ-виконавець роботи – ORG;

ü  Вид роботи, призначення платежів – VROB;

ü  Працівник КЕ, відповідальний за роботу – VIDP.

Словник кодів робіт

Довжина

Коди робіт

Найменування

 

ORG

 

3

BUD

Департамент капітального будівництва

SIP

Відділ супроводу інвестиційних проектів

TM

Департамент теплових мереж

CB

Світовий банк

 

 

 

 

 

VROB

 

1

D

Одержання коштів

K

Проплата кредитних коштів

S

Обслуговування кредиту з власних коштів

V

Проектні витрати з власних коштів

 

VDIP

 

6

KRAV

Кравченко М., дир.депар.капіт.будівництва

OGN

Огнева С., заст.дир.депар. супроводу інв.пр.

SMOL

Смоленська О., економіст депар.кап.буд..

ZAHOR

За городня О., зав.економ.від.СУП

Необхідно також ввести словник ID робіт:

- Компоненти – SUBP;

- Пакети – PACK.

Словник ID робіт

Довжина

Коди робіт

Найменування

SUBP

2

TM

Теплові мережі

KP

Котельня “Позняки”

 

 

PACK

 

 

 

3

019

КЕ/019-постач.наперед ізольованих труб та арматур

020

КЕ/020-постач.наперед ізольованих труб та арматур

043

КЕ/043-постач.напередізольов. труб і арматур.Лоти 1-3

044

КЕ/044-постач.наперед ізольованих труб та арматур

045

КЕ/045-постач.наперед ізольованих труб та арматур

046

КЕ/046-постач.наперед ізольованих труб та арматур

048

КЕ/048-запиральна арматура

049

КЕ/049-постач.арматури та компенсаторів для ТМ

POZ

Облік сум позики

XXX

Облік попередніх витрат

Побудуйте WBS – структуру, яка складається з 2-х рівнів: перший – 2 позиції, другий – 4 позиції.

КОД

ОПИС

PM

Пакет проекту модернізації АК “Київенерго”

PM.BM R

Будівельно-монтажні роботи

PM.BMR

Будівельно-монтажні роботи

PM.EXPL

Експлуатація

PM.KRED

Одержання і обслуговування позики

PM.PHOD

Погодження

PM.PIDG

Група підготовчих робіт

PM.PLAN

Проектування

PM.TEND

Тендери, контракти, закупівля обладнання.

Додайте до проекту календар, сформований згідно з нижче наведеними вимогами:Календар 1

Семиденний робочий тиждень;  Робочі години від 8 до 11; від 13 до 16; Неробочі дні з 24.06.1999 по 31.08.1999 року.

Перегляньте сформований календар за допомогою щомісячний календарів, скориставшись клавішею Календар. Вийдіть з режиму установки календарів.

ТЕМА 3 – 2 год.

3.1. Введення робіт в проекті та присвоювання календарів

SURETRAK надає декілька способів введення робіт в модель проекту. Немає значення як Ви це будете робити, чи будете використовувати Форму роботи або задавати роботи прямо в таблиці робіт.

Для додання роботи треба вибрати один із способів:

- Виберіть Правка та Додати для вставки рядка над поточною роботою;

- Виберіть + або Insert для вставки рядка над поточною роботою;

- Виберіть Правка та Додати серію для додання серії робіт.

Ви можете ввести інформацію по роботі – ID роботи, опис, тривалість, коди у Формі роботи. SURE TRAK обчислює та записує тривалість відповідно до типу роботи, Мал.3.1.

ТИП РОБОТИ

ОПИС

ВС - віха старту

Початкова контрольна точка, тривалість=0,немає кінцевих дат.

ВФ - віха фінішу

Кінцева контрольна точка, тривалість=0, немає початкових дат.

Гамак

тривалість=0, SURE TRAK обчислює тривалість від самого раннього попередника до найпізнішого нащадка.

WBS

тривалість=0, SURE TRAK обчислює тривалість від найпершої роботи із співпадаючим кодом WBS до останньої роботи із співпадаючим кодом WBS.

Завдання, Незалежна, Зустріч

Введіть тривалість роботи необхідну для її завершення або призначте керуючі ресурси для визначення тривалості.

Для присвоєння календарів роботам необхідно відкрити Форму роботи, де і робиться відмітка Мал.3.2.

 

3.2. Введення відносин між роботами

Використовуються такі типи відносин між роботами:

- Від кінця до початку – FS;

- Від початку до початку – SS;

- Від кінця до кінця – FF.

Ви можете використовувати один із нижченаведених способів завдання відносин або зв’язків між роботами:

- Зв’язати роботи на лінійному графіку за допомогою миші;

- Вибрати послідовність робіт або серію та використати піктограму Зв’язати серію;

- Використати команду Додати серію для додання робіт.

Завдання № 3: Ввести роботи та зв’язки між ними

До проекту модернізації була складена таблиця із списком робіт, яку Вам необхідно ввести.

ID Роботи

Опис

Початкова тривалість

KPXXX-970

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1997р.(5-12м)

172

TMXXX-970

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1997р.(5-12м)

172

KPXXX-980

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1998р.(1-12м)

257

TMXXX-980

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1998р.(1-12м)

257

KPXXX-991

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 1п.

125

TMPOZ-990

ТМ:Позикові транші у 1999 р.

256

TMXXX-991

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 1п.

125

TM019-010

Підготовчий етап

66

TM019-020

Вибір проектної організац (тендер), підпис угоди

44

TM019-040

Розробка проект-коштор докум (ПКД)

66

TM019-050

Погодж трас,генплану,екології і природ рес-ів,ін

88

TM019-060

Вибір та відвед земел ділянки

44

TM019-030

Підгот тендерної докум на закупівлю обладнання

44

TM019-210

Вибір підрядника на БМР (тендер), підпис угоди

66

KPXXX-992

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 2п.

131

TMXXX-992

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 2п.

131

TM019-070

Тендер на закупів обладн, підпис  угоди з постач

44

TM019-220

Коригування проект-коштор докум (ПКД)

22

Наступним етапом буде створення зв’язків між роботами, для цього відповідно до наведеної нижче таблиці, що включає інформацію про логічні зв’язки між роботами проекту, введіть відносини між ними.

ID Роботи

Опис

Наступні роботи

KPXXX-970

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1997р.(5-12м)

KPXXX-980

TMXXX-970

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1997р.(5-12м)

TMXXX-980

KPXXX-980

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1998р.(1-12м)

KPXXX-991

TMXXX-980

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1998р.(1-12м)

TMXXX-991

KPXXX-991

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 1п.

КРХХХ-992

TMPOZ-990

ТМ:Позикові транші у 1999 р.

ТМРОZ-000

TMXXX-991

TM: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 1п.

TMXXX-000

TM019-010

Підготовчий етап

TM019-020

TM019-020

Вибір проектної організац (тендер), підпис угоди

TM019-040

TM019-040

Розробка проект-коштор докум (ПКД)

TM019-210

TM019-050

Погодж трас,генплану,екології і природ рес-ів,ін

TM019-070

TM019-060

Вибір та відвед земел ділянки

TM019-030

TM019-030

Підгот тендерної докум на закупівлю обладнання

TM019-070

TM019-210

Вибір підрядника на БМР (тендер), підпис угоди

TM019-220

KPXXX-992

КР: Викон. робіт за власні кошти - 1999 р, 2п.

KPXXX-001

ТЕМА 4 – 2 год.

4.1. Присвоювання кодів роботам

Кожній роботі необхідно присвоїти коди, які були описані в п.2.1 та завданні №2. Присвоєння кодів роботам відбувається:

- Необхідно виділити роботу, а потім лівою кнопкою миші викликати вікно, яке представлено на Мал.4.1 та присвоїти роботі відповідні коди;

- Або за допомогою Форми роботи, яка представлена на Мал.4.2;

Все необхідне для виконання роботи є ресурсом – трудовитрати, обладнання, матеріали. Для цього відкрийте діалогове вікно Словник ресурсів, який можна знайти:

4.2. Створення словників ресурсів

Для створення ресурсних словників відкрийте діалогове вікно Словник Ресурсів, щоб визначити список ресурсів до вашого проекту.  Введіть код ресурсу, опис, одиниці вимірювання, одиниця витрат, одиниця прибутку, календар.

SureTrak використовує межі споживання ресурсів і дати до яких ці межі використовуються для визначення кількості певного ресурсу, який доступний в будь-який час. Введення меж споживання по ресурсах не обов’язкове, але якщо Ви хочете побачити їх межі споживання в ресурсній таблиці або ресурсному профілі, їх варто встановити. Для кожного ресурсу Ви можете визначити до 6 тимчасових періодів з різними межами і датами.

Для кожного ресурсу можна створити власний ресурсний календар, так що Ви зможете пристосовувати різні плани робіт для окремих осіб, матеріалів та обладнання.

4.3. Присвоєння ресурсів роботам

Після того як були створені словники ресурсів далі необхідно кожній роботі присвоїти ресурси, які будуть використані для її виконання. Для цього існує кілька варіантів:

- Необхідно виділити роботу, а потім лівою кнопкою миші викликати вікно, яке представлено на Мал.4.4 та присвоїти роботі відповідні ресурси;

- Або за допомогою Форми роботи, яка представлена на Мал.4.5

Завдання № 4: Присвоїти коди роботам, створити словник ресурсів та присвоїти ресурси.

Словник кодів робіт

Довжина

Коди робіт

Найменування

 

ORG

 

3

BUD

Департамент капітального будівництва

SIP

Відділ супроводу інвестиційних проектів

TM

Департамент теплових мереж

CB

Світовий банк

 

VROB

 

1

D

Одержання коштів

K

Проплата кредитних коштів

S

Обслуговування кредиту з власних коштів

V

Проектні витрати з власних коштів

 

VDIP

 

6

KRAV

Кравченко М., дир.депар.капіт.будівництва

OGN

Огнева С., заст.дир.депар. супроводу інв.пр.

SMOL

Смоленська О., економіст депар.кап.буд..

ZAHOR

За городня О., зав.економ.від.СУП

Словник ID робіт

Довжина

Коди робіт

Найменування

SUBP

2

TM

Теплові мережі

KP

Котельня “Позняки”

 

 

PACK

 

 

 

3

019

КЕ/019-постач.наперед ізольованих труб та арматур

020

КЕ/020-постач.наперед ізольованих труб та арматур

043

КЕ/043-постач.напередізольов. труб і арматур.Лоти 1-3

044

КЕ/044-постач.наперед ізольованих труб та арматур

045

КЕ/045-постач.наперед ізольованих труб та арматур

046

КЕ/046-постач.наперед ізольованих труб та арматур

048

КЕ/048-запиральна арматура

049

КЕ/049-постач.арматури та компенсаторів для ТМ

POZ

Облік сум позики

XXX

Облік попередніх витрат

Далі згідно з наведеною таблицею, в якій відображена структура частини ресурсів проекту АРЕХ введіть ці ресурси у словник.

Ресурс

Опис

Од.вим.

Вартість

Прибуток

Календар

AOBL

Оплата КЕ за укр..обд.по всіх пакета

т$

0

0

1

KBMR

Оплата СБ за буд..-монт. роботи

т$

0

0

1

KIPR

Оплата СБ на інші витр. (з проектув)

т$

0

0

1

KOBL

Оплата СБ за обладнання

т$

0

0

1

POBL

Позика СБ за облад. по всіх пакетах

т$

0

0

1

VBMR

Буд.-монт. роботи, власні кошти

т$

0

0

1

VKAP

Капітальні вкладення, власн.кошти

т$

0

0

1

- Керуючий ресурс (управл.) – ні

- Вирівнювання (вирівн.) – ні.

ТЕМА 5 – 2 год. 5.1. Обмеження та їх присвоєння

Для моделювання залежності від заданих дат, призначте обмеження роботам. SureTrak використовує ці дати замість обчислених дат при визначенні календарного плану проекту. Ви можете ввести обмеження в деталізованому вікні Обмеження або призначити їх безпосередньо роботі на лінійному графіку. Існує 10 типів обмежень, сім перших “прибиваються” або обмежують роботу певною датою. Три останні – обмежують тривалість або визначають чи планується робота що найраніше або якщо найпізніше без затримки її нащадків.

  1. початися не раніше, ніж

  2. початися не пізніше, ніж

  3. закінчитися не раніше, ніж

  4. закінчитися не пізніше, ніж

  5. початися в

  6. обов’язковий початок

  7. обов’язкове закінчення

  8. очікуване закінчення

  9. як можна пізніше

  10. нульовий загальний резерв

Для призначення обмежень на лінійному графіку:

- Виберіть роботу, якій треба призначити обмеження;

- Втримуйте клавішу Ctrl поки покажчик миші не прийме форму цвяха. Розташуйте покажчик миші над будь-якою кінцівкою роботи, поки не виникне покажчик у вигляді ковадла.

- Відпустіть кнопку миші для відображення деталізованого вікна Обмеження.

- Ви також можете відкрити деталізоване вікно Обмеження шляхом вибору його з меню Екран, Детально по роботі, Мал. 5.1.

 5.2. Фільтри та їх створення

Фільтри дозволяють створювати і модифікувати макети проекту, обмежують кількість робіт в поточному зрізі, фокусують увагу на певній заданій групі робіт, спрощують оновлення проекту.

Використайте діалогове вікно Опис фільтра для його визначення. З меню Формат виберіть діалогове вікно Фільтр, потім фільтр, який Ви хочете призначити або змінити, потім натисніть кнопку Змінити для відображення діалогового вікна Опис фільтра.

Діалогове вікно Опис фільтра містить дві таблиці. Ви можете визначити фільтри в Рівні 1 або в Рівні 2, або і там і там. Кожен рядок в таблиці – це опис фільтра; він вказує на те, що Ви хочете відобразити певні роботи у вікні проекту, так як це показано на Мал.5.2 та Мал. 5.3.

Для створення фільтра:

- натисніть піктограму Фільтр або виберіть Формат, а потім Фільтр для відображення діалогового вікна.

- В таблиці Фільтри натисніть +.

- В колонці ID для нового фільтра введіть ID до 4 символів, а потім натисніть Enter.

- В колонці Опис для нового фільтра введіть його опис, а потім натисніть Enter.

- Коли новий фільтр вибраний, натисніть кнопку Змінити.

- Потім Ви виставляєте умови, за якими Ви хочете, щоб були відфільтровані Ваші роботи.

Після того, к Ви створили новий фільтр, Ви можете вибирати і застосовувати його з діалогового вікна Фільтр в будь-який час.

Також можна створити фільтри з ковзаючими датами :

Ковзаюча дата

Характеристика

DD+5d

Дата останнього коректування плюс п’ять днів після неї.

SD+0

Точна початкова дата (дата початку проекту плюс нульовий витрачений час).

FD+0

Точна кінцева дата (дата закінчення проекту плюс нульовий витрачений час).

SD+2w4d4h

Два тижні, чотири дні і чотири години після дати початку проекту.

FD-3w

Три тижні до дати закінчення проекту.

Завдання № 5: Створення обмежень та фільтрів

Створіть такі обмеження:

Відобразіть завершальну роботу проекту і введіть бажану дату закінчення проекту за 10 днів до планової, використовуючи графу “Фініш не пізніше, ніж”.

Прорахуйте розклад проекту з обмеженням і проаналізуйте як і чому змінилися дати роботи, що розглядається.

Привласніть послідовно одне за одним обмеження, які представлені в таблиці роботі ТМ019-050:

ТИП ОБМЕЖЕНЬ

ДАТИ ОБМЕЖЕНЬ

Старт не раніше, ніж

12.03.99

Фініш не раніше, ніж

14.07.99

Старт не пізніше, ніж

12.03.99

Фініш не пізніше, ніж

14.07.99

Стартувати в

12.03.99

Обов’язковий старт

12.03.99

Обов’язковий фініш

14.07.99

Створіть такі фільтри:

  1. роботи упорядкуйте по ранньому старту і повному резерву часу;

  2. відфільтруйте роботи, які закріплені за одним із керівників;

  3. відфільтруйте роботи по проектуванню;

  4. відфільтруйте роботи, які виконані чи виконані частково.

ТЕМА 6 – 2 год. 6.1. Упорядкування робіт проекту

Програмний продукт SureTrak дає можливість групувати роботи у вікні проекту, базуючись на кодах структури робіт проекту (WBS). Можна використати це упорядкування при побудові Вашого проекту і пізніше з метою аналізу.

На Мал. 6.1 показане діалогове вікно завдяки якому відбувається упорядкування по структурі робіт. Щоб відкрити його необхідно війти у меню “ФОРМАТ” і відкрити діалогове вікно “Організація”.

Опишемо більш детально Мал. 6.1.

1 – SureTrak дозволяє обирати, яким чином упорядковувати дані, наприклад по полю даних, по ескізу та по структурі WBS.

2 – в цьому полі Ви обираєте порядок групування та зовнішній вигляд групування, наприклад колір фону та тексту, розмір та назва шрифту тощо.

3 – вибираємо, яким чином будуть сортируватися роботи.

На Мал. 6.2 показано приклад упорядкування проекту по полю даних роботи.

6.2. Формування ліній робіт

Діалогове вікно “Лінії Робіт” Мал. 6.3 дозволяє вибирати лінії і кінцеві точки, які треба відобразити, із задаванням їх розміру, стилю і кольору.

SureTrak може відобразити кожну роботу однією чи кількома лініями або одною чи кількома кінцевими точками. Ви можете використати будь-яке поєднання ліній і точок для одержання тієї інформації, яку необхідно донести.

Розглянемо більш детально Мал. 6.3. Щоб увійти в діалогове вікно “Лінії робіт” необхідно, відкрити меню “ФОРМАТ”, а потім увійти у форму “Лінії робіт”.

1 – в цьому полі встановлюємо усі графічні елементи роботи, наприклад колір або зовнішній вигляд тощо.

2 – встановлення текстової метки біля роботи, наприклад опис роботи або дата старту тощо.

3 – в цьому вікні ви бачити зовнішній вигляд роботи з урахуванням тих позицій, які Ви обрали в 1 та 2.

Завдання № 6: Упорядкувати роботи та сформувати лінії робіт

На цьому практичному занятті Вам необхідно упорядкувати роботи:

- по полю даних роботи (по підрозділам, по виконавцям, по виду роботи і т.д.), використовуючи 2 - 3 вода робіт, а також змінити кольори;

- та по структурі WBS.

Сформуйте лінії робіт на діаграмі Гантта, натиснувши піктограму Лінії робіт, відповідно до вимог таблиці:

Створіть новий макет за допомогою команди Застосувати.

Примітка: кольори можна вибирати на свій розсуд.

Натисніть піктограму Колонки і сформуйте структуру таблиці та включіть графи на свій розсуд. За допомогою піктограми Організація сформуйте новий макет проекту – по полю даних та по структурі WBS.


ЕЛЕМЕНТ ЗОБРАЖЕННЯ

КОЛІР

СТИЛЬ

Точка раннього старту

жовтий

Трикутник

Точка раннього фінішу

жовтий

Перевернутий трикутник

Рання лінія

зелений

Прямокутник

Точка пізнього фінішу

бузковий

Перевернутий трикутник

Лінія повного резерву

чорний

Лінія

Лінії виконаних робіт

синій

Лінія

Лінія критичної роботи

блакитний

Прямокутник

Виконана точка роботи

синій

Трикутник

Точка критичної роботи

синій

Трикутник

ТЕМА 7 – 5 год. Формування графіків

Представлення інформації у вигляді ресурсного профілю використовується для відображення ресурсної інформації у вигляді графіків (гістограм).

Гістограми для певного тимчасового періоду можуть виникати поряд або бути накладеними. Ви також можете приховати гістограми, відобразивши тільки узагальнені криві, які відображають узагальнені витрати, прибутки або ресурси, що використовуються за часом Мал. 7.1.

Якщо треба відобразити декілька ресурсів або групи ресурсів, то при накладенні відображення один стовпець для кожного періоду часу, причому кожний ресурс відображається своїм кольором або стилем. Використайте цей порядок для аналізу узагальнених вимог до ресурсу за період часу, а також внесок кожного ресурсу в підсумкову кількість.

Для відображення гістограм відкрийте меню «Екран»  та натисніть “Ресурсний профіль”.

У вікні “Формат” ресурсного профілю Мал. 7.2 можна задати різні режими гістограми. Тут  здійснюється вибір відображення кількості ресурсу, витрат, прибутків, бюджету, опрацьованої вартості, що планується для роботі, або чистого прибутку, вікно “Побудувати” (1). Визначається довжина тимчасового періоду або інтервал. Вказується, чи будете Ви обчислювати ресурси для всіх або для вибраних робіт, поле “Показати ресурси” (2), чи хочете Ви обчислювати пікове, середнє або підсумкове використання за період часу поле “Розрахувати” (3), чи треба Вам відзначити тимчасову шкалу для панелі ресурсів, вікно “Показати шкалу часу” (4).

Формування таблиць

Програмний продукт SureTrak дозволяє представляти ресурсну інформацію у вигляді таблиці, схожу на електронну таблицю Мал. 7.3.

Ліва частина (1) включає найменування ресурсів, описи одиниці вимірюванні. Права частина (2) відображає значення ресурсів в колонках, по одному для кожного тимчасового періоду.Якщо в споживанні ресурсів є перевантаження, таблиця буде відображати перевищення використання ресурсів червоним кольором.

Для відображення ресурсної таблиці необхідно увійти в меню “Екран” і натиснуть “Ресурсна таблиця”.

Меню “Формат” (3) Мал. 7.4 використовується для настройка таблиці ресурсів. Ви можете відобразити значення зі значками після коми або без них і вибрати свій шрифт.

Завдання  № 7: Сформувати графіки та таблиці

1. Скориставшись іконкою Ресурсний профіль побудуйте кумулятивну та профільну криву одночасно для вибраних Вами 3-х ресурсів:

- показати величини ресурсів у вигляді областей в гістограмі;

- з поданням окремих ресурсів у вигляді самостійних прямокутників;

- показати стовпці цих ресурсів в накладеному вигляді;

- побудуйте графіки, що відображають кількість, бюджет, рух грошових коштів, BCWS.

2. Скориставшись іконкою Ресурсна таблиця побудуйте таблицю розподілу ресурсів:

- з поданням окремих ресурсів як самостійних

- з поданням 5 ресурсів як групи.

ТЕМА 8 – 5 год. Формування даних для друкування

Щоб сформувати дані для друкування необхідно війти в меню “ФАЙЛ” та натиснути “Перегляд До Друку” Мал. 8.1. На екрані Ви побачите те, що буде друкуватися в даний момент. Щоб змінити деякі настройки необхідно виконати наступні операції.

Натисніть на іконку 1 “Страничные опції” Мал. 8.2. В діалоговому вікні “Страничные опції” Ви можете настроювати стовпці, які необхідно друкувати, коригувати дати та розмір, змінювати масштаб і т. і.

Натисніть на іконку 2 або 3 “Підпис”  Мал. 8.3. В цьому діалоговому вікні ви можете вставляти коментарі, дати, логотипи тощо. При натаскані на іконку 2 інформація буде вставлятися у верхню частину аркуша, а при натисканні на іконку 3 у нижню. Також в діалоговому вікні Ви можете змінювати шрифт, висоту літер.

Коли вся необхідна інформація введена і Ви можете приступати к друкуванню документа натисніть на іконку 4.

Якщо Ви бажаєте повернутись у вікно проекту для подальшої роботи, необхідно натиснути на іконку 5.

Завдання  № 8: Сформувати дані для друкування

Сформуйте дані для друкування таким чином:

  1. Щоб Заголовок був на першій сторінці, а Підпис був на останній сторінці;

  2. Щоб на останній сторінці були виведені ресурсний графік з ітогом по ресурсам, та ресурсна таблиця з даними по всім ресурсам;

                                                    ДОДАТОК В

Матеріали для самостійної роботи студентів (на електронному носії)

ЗМ 1. - Положення про групу управління проектом

ЗМ 2. - Стадії проекту «Фонд муніципального розвитку»

ЗМ 3. - Методика розрахунку ефективності проекту Світового банку для «Київенерго»

ЗМ 4. - Запит на фінансування проектів «Фонду муніципального розвитку»          

ЗМ 5. -  Стратегія водопостачання міста Трускавця і регіону: комплекс технічних, юридичних, організаційних, фінансових і управлінських рішень.

-  Інвестиційний договір

-  ТОВ «Трускавецький водоканал». Інвестиційний меморандум.  

- Технічне завдання на розробку ТЕО  реконструкції (будівництва) водозабору на ріці

Стрий та міжрайонного водогону для водопостачання міст Трускавця, Дрогобича, Борислава та Стебника

- Попереднє дослідження здійснимості інвестиційного проекту   “Будинок   відпочинку” 

ЗМ 6.

- Технічний аналіз

- Юридичний аналіз

- Оцінка вартості підприємства

- ТЕО «Трускавецький водоканал»

- Бізнес-план «Солотвино»

ЗМ 7.

- Фінансова та соціально-економічна оцінка проекту «Український фонд соціальних  інвестицій»

ЗМ 8.

- Методичні рекомендації щодо розробки пілотної програми реформування та розвитку  житлово-комунального господарства міста  Трускавця

- Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Львівської області

ДОДАТОК  Г

Текст лекцій (на електронному носії) / Навчальний посібник


ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ

ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ

(текст лекцій)

 

 

ПЕРЕДМОВА АВТОРА

 

ЧАСТИНА ПЕРША. ПРЕДМЕТ І МЕТОДИ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ

РОЗДІЛ 1. ЕКОНОМІКО-ФІНАНСОВІ ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПРОЕКТІВ

 

1. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ

 

    1.1. Системи управління в економіці

 

    1.2. Особливості проекту як системи управління 

 

    1.3. Ознаки і класифікація проектів  

 

    1.4. Програми як масштабні проекти

 

2. ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ проектОМ ЯК ПДПРИЄМСТВО

 

    2.1. Схеми управління проектом 

 

    2.2. Команда проекту

 

    2.3. Проектний офіс

 

    2.4. Організація офісу проекту

 

3. ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОЦЕС У ПРОЕКТІ

 

3.1. Особливості економіки проекту: капітал, вартість і прибуток

3.2. Учасники проектів та їхні економічні інтереси

 

3.3. Економічний зміст і особливості функцій управління проектом

 

 4. ФІНАНСОВЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЕКТІВ

 

    4.1. Фінансові цикли проектів

 

    4.2. Моделювання грошових потоків проекту

    4.3. Вартість, дохід і прибуток проекту. Потреби в інвестиціях.

    4.4. Предмет фінансового менеджменту проектів

 

 5. МЕТОДИ ФІНАНСОВОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЕКТІВ

 

    5.1. Наближені оцінки проекту

    5.2. Фактор часу в грошових потоках

 

    5.3. Оцінка проектів на основі дисконтованих грошових потоків

 

    5.4. Фінансова ефективність проекту для його учасників  

 

    5.5. Економічна ефективність проекту

 

    5.6. Бюджетна ефективність проекту

 

 

РОЗДІЛ 2.  МЕТОДОЛОГІЯ ПЛАНУВАННЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ ПРОЕКТУ

 

 

 

 6. ПЛАНУВАННЯ  СТРУКТУРИ ПРОЕКТУ

 

    6.1. Вертикальна декомпозиція проекту

 

    6.2. Визначення і оцінка робіт проекту

 

    6.3. Горизонтальна організація робіт проекту в часі

 

7. ПЛАНУВАННЯ ТРИВАЛОСТІ ПРОЕКТУ

 

    7.1.Типи сітьових (мережевих) моделей

 

    7.2. Алгоритм розрахунку параметрів сітьових моделей

 

    7.3. Поняття критичного шляху і визначення мінімальної тривалості проекту

 

8. КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ РОБІТ, РЕСУРСІВ  І ВАРТОСТІ ПРОЕКТУ

 

     8.1. Календарні графіки робіт (діаграма Гантта)

 

     8.2. Планування ресурсів і вартості робіт

 

     8.3. Формування ресурсних і грошових потоків проекту

9. ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ПЛАНУВАННЯ І АНАЛІЗУ  ПРОЕКТІВ

 

     9.1. Програмні продукти з управління проектами

     9.2. Project Expert

     9.3. Sure Trak

 

 

ЧАСТИНА ДРУГА.  ПРОЦЕС ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПРОЕКТІВ І ПРОГРАМ

РОЗДІЛ 3. ФІНАНСОВЕ ПЛАНУВАННЯ І АНАЛІЗ ПРОЕКТІВ 

 

 

 

 10. ПОПЕРЕДНЄ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗДІЙСНИМОСТІ ПРОЕКТУ

 

      10.1. Стратегічне планування як генератор проектів 

 

      10.2. Задачі ідентифікації проекту

 

      10.3. Методика дослідження здійснимості проекту

 

      10.4  Технічне завдання на  техніко-економічне обгрунтування

 

11. ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ  ПРОЕКТУ

 

     11.1.  Бізнес-планування і ТЕО на підприємствах

 

     11.2.  Зміст техніко-економічного обґрунтування проекту

 

     11.3.  Методика техніко-економічного обґрунтування проектів

 

12. ФОРМУВАННЯ СКЛАДУ УЧАСНИКІВ ПРОЕКТУ І РОЗРОБКА СХЕМИ ФІНАНСУВАННЯ

 

     12.1. Інвестиційний меморандум  для потенційних учасників проекту

 

     12.2. Джерела залучення фінансування

 

     12.3. Метод і процедури проектного фінансування

 

 13. ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ АНАЛІЗ  І ЕКСПЕРТИЗА ПРОЕКТІВ

 

      13.1. Проектний аналіз як методологія експертизи проекту

 

      13.2. Комерційний (маркетинговий) аналіз

      13.3. Фінансовий аналіз

 

      13.4. Економічний аналіз

 

      13.5. Еколого-економічний аналіз

 

      13.6. Аналіз ризиків

 

      13.7.  Додаткові процедури аналізу і експертизи проекту учасниками  

 

РОЗДІЛ 4. ФІНАНСОВИЙ  МОНІТОРИНГ І КОНТРОЛЬ ПРОЕКТІВ

 

 14. МЕНЕДЖМЕНТ ЧАСУ І РЕСУРСІВ ЯК ФАКТОРІВ ВАРТОСТІ ПРОЕКТУ

 

     14.1. Менеджмент тривалості проекту

 

     14.2. Менеджмент руху ресурсів

 

     14.3. Кошторисні розрахунки

 

     14.4. Організація закупівель і взаєморозрахунків

 

     14.5. Базовий план проекту

 

15. ФІНАНСОВИЙ МОНІТОРИНГ І Контроль проекту

 

       15.1. Комплексний контроль проекту

 

       15.2. Моніторинг і контроль графіку здійснення проекту

 

       15.3. Моніторинг і контроль грошових потоків

 

       15.4. Контроль заробленої вартості 

 

16. АНАЛІЗ І КОНТРОЛЬ ПодатковИХ ПЛАТЕЖІВ В проектАХ

 

      16.1. Податки як державний інвестиційний ресурс проекту

 

      16.2. Планування податкових платежів у проектах

 

      16.3. Прогнозування податкових надходжень з проектів

 

 

 

РОЗДІЛ 5. ПЛАНУВАННЯ І КОНТРОЛЬ ДЕРЖАВНИХ І РЕГІОНАЛЬНИХ ПРОГРАМ

 

17. УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ПРОГРАМАМИ

 

17.1. Сутність програмно-цільового управління

 

17.2 Нормативно-правові засади управління державними цільовими програмами

 

17.3. Зарубіжний досвід програмно-цільового управління

 

17.4. Проблеми планування і контролю державних програм

 

18. ФІНАНСОВЕ ПЛАНУВАННЯ І КОНТРОЛЬ ДЕРЖАВНИХ ПРОГРАМ

 

18.1. Фінансове планування державних програм

 

18.2. Фінансовий контроль державних програм

 

ДОДАТКИ

 

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!