Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1388 Індивідуальна робота 2 на тему Розробка форм з елементами управління

Індивідуальна робота 2 на тему Розробка форм з елементами управління

« Назад

Індивідуальна робота №2 Тема: Розробка форм з елементами управління

Завдання

1. Створити електронний звіт з назвою Індивідуальна_робота_2_<власне прізвище>.doc, в який помістити програмні коди  процедур і відповіді на контрольні запитання.

2. Перейти в редактор VBA та ознайомитися з його структурою.

3. Вставити форму (UserForm1) із заголовком вікна «Анкета студента <власне прізвище>» з даними про себе і двома фотографіями (портретною і художньою, див. рисунок), які перекривають одна одну і з’являються  при натисканні на відповідну кнопку.

4. Екранна форма буде містити об’єкти типу написи, зображення, кнопки:

5. На формі змінити колір фону, змінити заголовок на ПР11_<Власне прізвище> і вставити напис (Label1) з текстом «Анкета студента» з такими параметрами:

Font Times New Roman Cyr;  колір – червоний,  розмір – 14 пт

Font style Bold

Size 14 

6. Аналогічно вставити ще три написи з текстом:

Label2 - власне прізвище та імя

Label3 – студент(ка) групи ФБ-35

Label4 – Національний університет ДПС України

7. Вставити у форму об’єкт типу  зображення (Image1) і задати властивість Picture (ілюстрація), визначивши шлях до свого фото або малюнка з бібліотеки Microsoft Clipart:

C:\ Program Files \ Microsoft Office \ Clipart \ PUB60COR

8. Аналогічно вставити поверх існуючого фото  своє інше фото або інший малюнок, використовуючи об’єкт типу  зображення (Image2), причому встановити для обох зображень значення властивості Visible у False.

9. Вставити у форму два об’єкта типу  кнопка (CommandButton1 і CommandButton2) і змінити значення властивості Caption на підписи відповідно до малюнків. Ці кнопки будуть вмикати те чи інше зображення. Для цього їх треба запрограмувати, використавши наведену нижче процедуру для кнопки CommandButton1  і з протилежними діями для кнопки CommandButton2:

Private Sub CommandButton1_Click()
Image1.Visible = True ' Портрет
Image2.Visible = False ' Художнє фото
End Sub

10. Виконати створену програму (вказівка Start) і перевірити виконання кнопками своїх функцій.

11. Помістити у звіт програмні коди двох процедур.

12. Вставити ще одну форму (UserForm2) із заголовком вікна «Основні властивості форми <власне прізвище>», на якій розмістити 5 кнопок (CommandButton1-CommandButton5) з написами деяких властивостей форми, які  демонструють дію відповідної властивості.

13. Перевірити роботу створеної форми.

14. Помістити у звіт програмні коди п’яти процедур.

15. Дати відповіді на контрольні запитання і зберегти документ.

Контрольні запитання

  1. Що таке VBA?

  2. Яку структуру має вікно редактора VBА ?

  3. Для чого призначене вікно провідника проекту?

  4. Яке призначення вікна властивостей об’єктів? Яку воно має структуру?

  5. Які основні об’єкти VBA?

  6.  Що таке властивість об’єкта?

  7. Що таке метод об’єкта?

  8. Що таке форма користувача та для чого вона призначена?

  9. Які основні властивості форми?

  10. Які основні події форми? Коли вони відбуваються?

  11. Які основні події мишки? Коли вони відбуваються?

  12. Які різновиди елементів управління формою існують у VBА?

  13. З якою метою використовують у формах написи?

  14. Яка властивість задає значення напису?

  15. З якою метою використовують у формах командні кнопки?

  16. Які основні події командних кнопок? Коли вони відбуваються?

  17. Яку структуру має процедура?

  18. Як звернутись у коді процедури до певної властивості елемента управління?

 

Теоретична довідка до індивідуальної роботи №2 Середовище редактора VB

Для виклику редактора Visual Basic в програмі (MicroSoft Excel) слід виконати в меню  «Сервис», команду «Макрос» і підкоманду «Редактор Visual Basic». Редактор відкриється в окремому вікні.

Це вікно має стандартну структуру: під рядком заголовка відображається головне меню вказівок середовища, більшість із яких мають кнопки на панелях інструментів.

За відсутності відображених вікон, для їх відкриття необхідно використати відповідні вказівки пункту меню view і відкрити:

  • вікно властивостей об'єкта (Properties)

  • вікно проекту (Project).

  • Для відкриття вікна макета форми (UserForm 1) та вікна шаблонів елементів управління (Toolbox), виконати вказівки Insert - > UserForm

Вікно форми (UserForm)  представляє собою робочу область, на якій користувач може розміщувати різні об’єкти або елементи управління: вікна, кнопки, перемикачі, малюнки тощо.

Вікно провідника проекту (Project – <імя проекту>) містить список всіх файлів, що входять до даного проекту і призначене для швидкого доступу користувача до екранних форм.

Вікно редактора коду (Code) відображає програмний код для опрацювання подій. Щоб  активізувати це вікно необхідно двічі клацнути на об’єкті управління.

Вікно властивостей об'єкту (Properties) містить список властивостей активної екранної форми або активного об'єкта управління, розташованого на активній формі. Властивості визначають зовнішній вигляд екранної форми або відповідного об'єкту управління та їх характеристики. Вікно властивостей поділено на дві колонки. В лівій знаходяться назви властивостей об'єкта, ім'я якого вказано у верхньому списку, а у правій – їх значення, які вибираються зі списку або вводяться з клавіатури.  Список властивостей подано на двох закладинках – Alphabetic (Алфавітний) і Categorized (За категоріями).

Об’єкти форми вибираються з панелі елементів управління (Toolbox).

1. Pointer (Покажчик) - для позиціювання покажчика  Мишки;

2. Label (Напис) - розміщує у формі текстові об’єкти типу написи, редагувати які під час виконання додатку неможливо;

3. TextBox (Текстове поле) - розміщує у формі поле для введення текстової інформації, чисел, дат;

4. ComboBox (Поле зі списком) - створює у формі об’єкт, що містить одночасно поле введення тексту і список зна­чень, введений текст додається до елементів списку;

5. ListBox (Список) - створює у формі список для вибо­ру одного чи декількох значень із запропонованого списку;

6. CheckBox (Прапорець) - розміщує у формі індикаторний перемикач, призначений для формування умов виконання чи певних налаштувань, значення яко­го (Value) при встановленій «галочці»- 1, за відсутньої - 0, позначений, але неактивний стан - 2;

7. Option Button (Перемикач) - створює у формі альтернативний перемикач для вибору налаштування чи режиму виконання програми;

8. Toggle button()

9. Frame (Рамка) - створює у формі рамку із заголовком для логічного групування об’єктів;

10. Command Button (Командна кнопка) - роз­міщує у формі кнопки управління для ініціюван­ня дій, виконання команд і т.д.;

11. Tabstrip()

12. Multi Page()

13. Scroll Bar(Вертикальна смуга прокручування) - роз­міщує у формі вертикальну смугу прокручування;

14. Spinbutton()

15. Image (Зображення) - створює у формі поля для відобра­ження графічних зображень;

Об¢єкт характеризується властивостями, методами та подіями. Метод – це дія, яка може здійснюватися над об¢єктом. Метод – це також процедура.

Подія це характеристика об¢єкта, що описує зовнішній вплив, на який реагує об¢єкт при виконанні створеної програми-додатку. Події – це, наприклад, завантаження форми, натиснення клавіші на клавіатурі, рух Мишки тощо. Найбільш поширені  події при використанні  Мишки- це:

- Сlick – подія, яка виникає, коли  користувач клацає клавішею Мишки на об’єкті;

- Dbclick – подвійне клацання на об’єкті управління.

Щоб змінити характеристики об’єкта, необхідно змінити значення його властивостей. Формат вказівки зміни значення властивості такий:

Об’єкт. Властивість=Значення властивості

Над об’єктом можна виконувати деякі дії. Дії, що виконуються над об’єктом, називають методами. Формат вказівки застосування метода

Об’єкт. Метод

Для того, щоб елементи однакового типу можна було відрізнити один від одного, їм присвоюють імена, наприклад Label1, Label2 і т.д.

Хоч кожен об'єкт має власний набір властивостей, існують деякі властивості, які є загальними практично для всіх об'єктів. Нижче подано основні властивості об’єктів.

Найбільш важливі загальні властивості всіх об’єктів:

Властивість

Значення

Caption

Заголовок

Left

Ліва межа

Top

Верхня межа

Height

Висота

Width

Ширина

Name

Ім'я

Enabled

Дозволено

Visible

Видимість

Index

Індекс

Основні властивості об’єкта типу форма:

AutoRedraw

Автоматичне  перемальовування

BackColor

КолірФону

Border Color

Колір межі

ControlBox

Кнопка управління

Font

Шрифт

ForeColor

Передній Колір

Icon

Значок

MaxButton

Кнопка Розгортання

MinButton

Кнопка Згортання

Picture

Картинка

WindowsState

Стан вікна при запуску

Основні властивості об’єктів типу текстове поле і напис:

Alignment

Вирівнювання

AutoSize

АвтоРозмір

BackColor

КолірФону

Border Color

Колір межі

BorderStyle

Стиль Межі

BorderWidth

Ширина Межі

Font

Шрифт

MultiLine

Багато Лінійний

PasswordChar

Знак Паролю

ScrollBars

Лінійки Прокручування

SelLength

Кількість виділених символів

SelText

Виділений текст

SelStart

Початок виділеного блоку

Text

Текст

Основні властивості об’єкту типу зображення:

Властивість

Значення

Center

Вирівнювання малюнка до центру

Picture

Ім’я графічного файлу

Stretch

Приведення розміру зображення до заданих розмірів об’єкта

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!