Індивідуальна робота 2 на тему Розробка форм з елементами управління
« НазадІндивідуальна робота №2 Тема: Розробка форм з елементами управлінняЗавдання 1. Створити електронний звіт з назвою Індивідуальна_робота_2_<власне прізвище>.doc, в який помістити програмні коди процедур і відповіді на контрольні запитання. 2. Перейти в редактор VBA та ознайомитися з його структурою. 3. Вставити форму (UserForm1) із заголовком вікна «Анкета студента <власне прізвище>» з даними про себе і двома фотографіями (портретною і художньою, див. рисунок), які перекривають одна одну і з’являються при натисканні на відповідну кнопку. 4. Екранна форма буде містити об’єкти типу написи, зображення, кнопки: 5. На формі змінити колір фону, змінити заголовок на ПР11_<Власне прізвище> і вставити напис (Label1) з текстом «Анкета студента» з такими параметрами: Font Times New Roman Cyr; колір – червоний, розмір – 14 пт Font style Bold Size 14 6. Аналогічно вставити ще три написи з текстом: Label2 - власне прізвище та імя Label3 – студент(ка) групи ФБ-35 Label4 – Національний університет ДПС України 7. Вставити у форму об’єкт типу зображення (Image1) і задати властивість Picture (ілюстрація), визначивши шлях до свого фото або малюнка з бібліотеки Microsoft Clipart: C:\ Program Files \ Microsoft Office \ Clipart \ PUB60COR 8. Аналогічно вставити поверх існуючого фото своє інше фото або інший малюнок, використовуючи об’єкт типу зображення (Image2), причому встановити для обох зображень значення властивості Visible у False. 9. Вставити у форму два об’єкта типу кнопка (CommandButton1 і CommandButton2) і змінити значення властивості Caption на підписи відповідно до малюнків. Ці кнопки будуть вмикати те чи інше зображення. Для цього їх треба запрограмувати, використавши наведену нижче процедуру для кнопки CommandButton1 і з протилежними діями для кнопки CommandButton2: Private Sub CommandButton1_Click() 10. Виконати створену програму (вказівка Start) і перевірити виконання кнопками своїх функцій. 11. Помістити у звіт програмні коди двох процедур. 12. Вставити ще одну форму (UserForm2) із заголовком вікна «Основні властивості форми <власне прізвище>», на якій розмістити 5 кнопок (CommandButton1-CommandButton5) з написами деяких властивостей форми, які демонструють дію відповідної властивості. 13. Перевірити роботу створеної форми. 14. Помістити у звіт програмні коди п’яти процедур. 15. Дати відповіді на контрольні запитання і зберегти документ. Контрольні запитання
Теоретична довідка до індивідуальної роботи №2 Середовище редактора VBДля виклику редактора Visual Basic в програмі (MicroSoft Excel) слід виконати в меню «Сервис», команду «Макрос» і підкоманду «Редактор Visual Basic». Редактор відкриється в окремому вікні. Це вікно має стандартну структуру: під рядком заголовка відображається головне меню вказівок середовища, більшість із яких мають кнопки на панелях інструментів. За відсутності відображених вікон, для їх відкриття необхідно використати відповідні вказівки пункту меню view і відкрити:
Вікно форми (UserForm) представляє собою робочу область, на якій користувач може розміщувати різні об’єкти або елементи управління: вікна, кнопки, перемикачі, малюнки тощо. Вікно провідника проекту (Project – <імя проекту>) містить список всіх файлів, що входять до даного проекту і призначене для швидкого доступу користувача до екранних форм. Вікно редактора коду (Code) відображає програмний код для опрацювання подій. Щоб активізувати це вікно необхідно двічі клацнути на об’єкті управління. Вікно властивостей об'єкту (Properties) містить список властивостей активної екранної форми або активного об'єкта управління, розташованого на активній формі. Властивості визначають зовнішній вигляд екранної форми або відповідного об'єкту управління та їх характеристики. Вікно властивостей поділено на дві колонки. В лівій знаходяться назви властивостей об'єкта, ім'я якого вказано у верхньому списку, а у правій – їх значення, які вибираються зі списку або вводяться з клавіатури. Список властивостей подано на двох закладинках – Alphabetic (Алфавітний) і Categorized (За категоріями). Об’єкти форми вибираються з панелі елементів управління (Toolbox). 1. Pointer (Покажчик) - для позиціювання покажчика Мишки; 2. Label (Напис) - розміщує у формі текстові об’єкти типу написи, редагувати які під час виконання додатку неможливо; 3. TextBox (Текстове поле) - розміщує у формі поле для введення текстової інформації, чисел, дат; 4. ComboBox (Поле зі списком) - створює у формі об’єкт, що містить одночасно поле введення тексту і список значень, введений текст додається до елементів списку; 5. ListBox (Список) - створює у формі список для вибору одного чи декількох значень із запропонованого списку; 6. CheckBox (Прапорець) - розміщує у формі індикаторний перемикач, призначений для формування умов виконання чи певних налаштувань, значення якого (Value) при встановленій «галочці»- 1, за відсутньої - 0, позначений, але неактивний стан - 2; 7. Option Button (Перемикач) - створює у формі альтернативний перемикач для вибору налаштування чи режиму виконання програми; 8. Toggle button() 9. Frame (Рамка) - створює у формі рамку із заголовком для логічного групування об’єктів; 10. Command Button (Командна кнопка) - розміщує у формі кнопки управління для ініціювання дій, виконання команд і т.д.; 11. Tabstrip() 12. Multi Page() 13. Scroll Bar(Вертикальна смуга прокручування) - розміщує у формі вертикальну смугу прокручування; 14. Spinbutton() 15. Image (Зображення) - створює у формі поля для відображення графічних зображень; Об¢єкт характеризується властивостями, методами та подіями. Метод – це дія, яка може здійснюватися над об¢єктом. Метод – це також процедура. Подія – це характеристика об¢єкта, що описує зовнішній вплив, на який реагує об¢єкт при виконанні створеної програми-додатку. Події – це, наприклад, завантаження форми, натиснення клавіші на клавіатурі, рух Мишки тощо. Найбільш поширені події при використанні Мишки- це: - Сlick – подія, яка виникає, коли користувач клацає клавішею Мишки на об’єкті; - Dbclick – подвійне клацання на об’єкті управління. Щоб змінити характеристики об’єкта, необхідно змінити значення його властивостей. Формат вказівки зміни значення властивості такий: Об’єкт. Властивість=Значення властивості Над об’єктом можна виконувати деякі дії. Дії, що виконуються над об’єктом, називають методами. Формат вказівки застосування метода Об’єкт. Метод Для того, щоб елементи однакового типу можна було відрізнити один від одного, їм присвоюють імена, наприклад Label1, Label2 і т.д. Хоч кожен об'єкт має власний набір властивостей, існують деякі властивості, які є загальними практично для всіх об'єктів. Нижче подано основні властивості об’єктів. Найбільш важливі загальні властивості всіх об’єктів:
Основні властивості об’єкта типу форма:
Основні властивості об’єктів типу текстове поле і напис:
Основні властивості об’єкту типу зображення:
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |