Робоча навчальна програма з курсу Автоматизація роботи в органах ДПСУ, НУДПСУ
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Кафедра інтелектуальних систем прийняття рішень РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА “Автоматизація роботи в органах ДПСУ”для підготовки спеціалістів за напрямом “Економіка і підприємництво” спеціальності7.050104 “Фінанси” денної форми навчання статус дисципліни – за вибором Ірпінь 2010Робоча навчальна програма курсу “Автоматизація роботи в органах ДПСУ” складена на основі навчального плану підготовки спеціаліста за напрямом підготовки 0501 “Економіка і підприємництво” спеціальності 7.050104 “Фінанси” затвердженого в 2009 році. Зміст Передмова Ефективного функціонування існуючої в Україні галузі оподаткування, можна досягти за умови її глибокої модернізації, одним із найважливіших складників якої є впровадження сучасних інформаційних технологій на всіх рівнях ієрархічної структури галузі . Інформатизація Державної податкової служби України – це об’єктивний процес, який має охопити галузь в цілому. Фундаментальною основою інформатизації є створення високоорганізованого середовища, яке має включати і об’єднувати в рамках всієї податкової служби України інформаційне, телекомунікаційне, комп’ютерне і програмне забезпечення, інформаційні технології, мережі ЕОМ, бази даних і знань, інші засоби інформатизації. Таке середовище повинно забезпечувати можливість створення і використання ефективного системно-аналітичного апарату, що дозволить на якісно новому рівні інформаційного обслуговування проводити як повсякденну оперативну роботу, так і системний аналіз стану та перспектив діяльності всієї служби в цілому, а також приймати науково-обгрунтовані рішення щодо реалізації податкової політики України. Мета дисципліни: формування системи знань з теоретичних основ, принципів побудови та функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій у податковій системі України, а також з постановки задач та вибору комп’ютерної підтримки для вирішення управлінських задач; для вироблення вмінь і навиків застосовування сучасних технологічних засобів для створення інформаційної бази та виконання конкретних функцій управлінської діяльності, а також автоматизації обробки інформації і підтримки прийняття рішень у податковій системі. Завдання полягають у набутті студентами знань з питань створення інформаційних систем і комп’ютерних технологій в податковій системі, змісту їх компонентів і можливості їх використання. Повинні здійснювати постановку задачі та вибір комп’ютерної підтримки для неструктурованих задач, застосовувати сучасні технологічні засоби при створенні інформаційної бази та виконанні конкретних функцій управлінської діяльності, формулювати нестандартні запити до баз даних, які функціонують в податковій системі. Значення дисципліни: забезпечує безперервність комп’ютерної підготовки студентів і дозволяє підготувати висококваліфікованих спеціалістів зі знання сучасних інформаційних технологій та систем, які застосовуються при автоматизації роботи в органах ДПСУ. Міжпредметні зв’язки: Курс “Автоматизація роботи в органах ДПС” є логічним продовженням курсу “Економічна інформатика», « Інформаційні системи в фінансових установах», Вимоги до знань і вмінь студентів: - знати теорію формування, обробки, накопичення і видачі інформації на всіх етапах і рівнях державної податкової служби України (ДПСУ); види діючих інформаційно-аналітичних систем та технології їх взаємодії в рамках корпоративної інформаційно-аналітичної системи (КІАС) ДПСУ; принципи побудови, впровадження та функціонування баз даних КІАС ДПСУ; - вміти формувати склад та зміст інформаційних баз даних КІАС ДПСУ; здійснювати доступ до локальних та розподілених баз даних; працювати з основними АРМи при оподаткуванні фізичних та юридичних осіб. Вивчення дисципліни передбачає лекційні та лабораторні заняття. Значна частина матеріалу дисципліни відведена під індивідуальні заняття студентів під керівництвом викладача та СРС. Під час лекції дається загальний огляд теми з більш докладним розглядом окремих, найбільш складних для розуміння питань. Під запис дається мінімум навчального матеріалу (тільки основні положення). Решта навчального матеріалу надається для самостійного вивчення у вигляді посилань на літературу. Лабораторні заняття присвячуються вивченню конкретних програмних засобів та формуванню у студентів умінь і навичок їх застосування; формуванню в студентів навичок вирішення типових практичних задач. Кожне лабораторне заняття ґрунтується на навчальному матеріалі одної чи кількох попередньо прочитаних лекцій. Перед кожним таким заняттям студентам надається посилання на літературу для самостійної підготовки. Ступінь засвоєння матеріалу перевіряється під час заняття за результатами контрольного опитування та практичної роботи. Головна мета самостійної роботи — поглиблення знань і одержання практичних навичок з основних питань курсу “Автоматизація роботи в органах ДПСУ” шляхом самостійної роботи з літературними джерелами та закріплення знань на практичних та лабораторних заняттях. Студентам рекомендуються такі форми самостійної роботи: • опрацювання лекційного матеріалу з використанням конспекту лекцій та рекомендованої літератури; • самостійне вивчення окремо визначених тем та питань на основі навчальної літератури та методичних розробок кафедри; • самостійне виконання індивідуальних завдань; • підготовка та виконання контрольних робіт; • самостійна підготовка до ПМК. Індивідуальна робота здійснюється за графіком навчального процесу по темам у формі: індивідуальних занять, консультацій, перевірки індивідуальних завдань, перевірки та захисту завдань, що винесені на поточний контроль тощо. Форми і засоби проміжного та підсумкового контролю: експрес-контроль рівня готовності студента до проведення лабораторних робіт; перевірка виконання поза аудиторних завдань; оцінка роботи студента під час заняття (виступи, доповнення, участь у дискусії); виконання домашніх завдань; контрольні роботи в кінці залікового кредиту. Оцінка індивідуальних результатів здобуття знань студентами проводиться у формі заліку за кредитно-модульною методологією навчання, критерії якої визначаються у навчальній робочій програми за стобальною системою, яка трансформується у стандартні залікові диференційовані оцінки відповідно до вимог Міністерства освіти та науки України. Форма підсумкового контролю – залік. Критерії оцінки успішності повинні відповідати робочій навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів. Загальний обсяг навчальної дисципліни - 36 годин, з них лекції: 8 година; практичні: 4 годин; індивідуально-консультативна робота: 7 година; СРС: 17 годин. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ: „Автоматизація роботи в органах ДПС України”Предмет дисципліни: інформаційні ресурси та функціональні задачі ДПС України; інформаційні системи та технології в ДПС України; концептуальні основи інформаційних систем у податковій службі; робота з нерегламентованими запитами до баз даних на мові SQL; автоматизація обліково-звітних функцій підрозділів податкової служби за допомогою функціональних АРМів та програмних комплексів ДПС (по напрямах роботи), а також обміну інформацією за допомогою мережі Internet і офісних технологій. Мета: формування системи знань з теоретичних основ принципів побудови та функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій у податковій системі України, а також з постановки задач та вибору комп’ютерної підтримки для вирішення управлінських задач; для вироблення вмінь і навиків застосовування сучасних технологічних засобів для створення інформаційної бази та виконання конкретних функцій управлінської діяльності, а також автоматизації обробки інформації і підтримки прийняття рішень у податковій системі.
СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ: „Автоматизація роботи в органах ДПС України”за напрямом підготовки: 0501 „Економіка і підприємництво”; спеціальності: 7.050104 “Фінанси”;
2. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ: „Автоматизація роботи в органах ДПС України”2.1. Предмет дисципліни: інформаційні ресурси та функціональні задачі ДПС України; інформаційні системи та технології в ДПС України; концептуальні основи інформаційних систем у податковій службі; робота з нерегламентованими запитами до баз даних на мові SQL; автоматизація обліково-звітних функцій підрозділів податкової служби за допомогою функціональних АРМів та програмних комплексів ДПС (по напрямах роботи), а також обміну інформацією за допомогою мережі Internet і офісних технологій. 2.2. Мета: формування системи знань з теоретичних основ принципів побудови та функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій у податковій системі України, а також з постановки задач та вибору комп’ютерної підтримки для вирішення управлінських задач; для вироблення вмінь і навиків застосовування сучасних технологічних засобів для створення інформаційної бази та виконання конкретних функцій управлінської діяльності, а також автоматизації обробки інформації і підтримки прийняття рішень у податковій системі.
4. Зміст навчальної дисципліни за змістовими модулями:Змістовий модуль № 1 (ЗМ1) Основи створення баз даних інформаційних систем у ДПСУ. Методи доступу до баз данихТЕМА 1. Предмет і зміст курсу. Поняття інформаційного середовища України, його складові. Інформаційні ресурси ДПС України.
Завдання до самостійної роботи
Завдання для індивідуальної роботи 1. Поняття нормативно-довідкової інформації. Література [1], [7], [10] ], [18]-[23], [26], [28]-[30] ТЕМА 2. Інформаційні технології та їх класифікація. Структура інформаційних технологій в ДПС України. Характеристика податкової системи України з погляду обробки інформації. Концептуальні основи ІС у податковій службі
Завдання до самостійної роботи
Завдання для індивідуальної роботи
Література [1]-[8], [10], [13]- [15], [17], [20], [25]- [27]
ТЕМА 3. Характеристика функціональних задач, які розв’язуються в органах податкової системи. Інформаційно-організаційні зв’язки підрозділів ДПС. 1. Інформаційно-організаційні зв’язки підрозділів податкової служби. 2. Інформаційні зв’язки при оподаткуванні юридичних осіб. 3. Інформаційні зв’язки при оподаткуванні фізичних осіб. 4. Постановка та алгоритмізація задач. Завдання до самостійної роботи 1. Міжвідомчі зв’язки в Україні. Завдання для індивідуальної роботи 1. Інформаційні зв’язки при створенні звітності. Література [1], [10], [11], [14], [15], [19]-[23]
ТЕМА 4. Рівні інформаційних технологій в ДПС України. Системи зберігання і обробки інформації. Системи управління базами даних (СУБД)
Завдання до самостійної роботи
Завдання для індивідуальної роботи
Література [1]-[8], [10], [11], [13], [16],[17], [20]
ТЕМА 5. Робота з нерегламентованими запитами. Мова SQL (Structured Query Language) – як універсальний засіб створення баз даних, маніпулювання даними та одержання потрібної інформації1. Вступ в мову SQL – мову структурованих запитів. 2. Основні підрозділи SQL: - мова визначення даних (Data Definition Language-DDL); - мова маніпулювання даними (Data Manipulation Language-DML); - мова управління даними (Data Control Language-DCL). 3. Основні команди SQL та їх призначення. 4. Синтаксис та семантика команди SELECT. 5. Простий приклад використання SQL для вибірки даних з таблиці. 6. Критерій відбору даних з таблиць (ключове слово WHERE). 7. Використання множини таблиць в команді SELECT. 8. З’єднання (join) та еквіз’єднання таблиць (на основі рівності). 9. Поняття аліасу. Завдання до самостійної роботи
Завдання для індивідуальної роботи
Література [1], [9], [12], [16], [24] Практична робота №1 (2 год) Тема: Формування нерегламентних простих запитів до бази даних (на прикладі СУБД Access)Мета: Навчитись формувати запити до бази даних Access’у для виборки даних з однієї таблиці. 1. На першому занятті: a) на навчальному диску E чи D створіть власну папку з іменем ПІБ-№групи, де ПІБ – прізвище та ініціали студента; b) скопіюйте із сервера базу даних Economica.mdb у власну папку ПІБ-№групи; c) якщо БД Economicaзадана у вигляді архівного файла, то розархівуйте його; d) запустіть програму Access (msaccess.exe), завантажте БД Economica.mdbв режимі «Преобразовать базу данных» ізбережіть перетворену БД під іменем Еко-ПІБ-№гр у власну папку. 2. На повторних заняттях: a) скопіюйте із сервера власну папку ПІБ-№групи на навчальний диск EчиD; b) запустіть програму Access (msaccess.exe) і завантажте власну БД Еко-ПІБ-№гр в режимі «Открыть базу даннях”. 3. У вікні бази Еко-ПІБ-№гр.mdbперейдіть на закладку “Таблиці”. 4. Виділить мишкою таблицю Ustanova і викличте для неї конструктор (кнопка Коструктор). 5. Перегляньте перелік полів цієї таблиці та їх формат. В подальшому нас цікавитимуть лише поля KODUST (код підпрємства), OKPO(код ЄДРПОУ), NAZVA (назва підприємства) i ADRESA (адреса підприємства). Занотуйте для себе їх типи. 6. Закрийте вікно конструктора і у вікні бази перейдіть на закладку Запити (Запросы). 7. Натисніть кнопку Создать. У вікні “Новый запрос” виберіть пункт “Конструктор”. 8. У вікні “Добавление таблицы” натисніть кнопку “Закрыть”. 9. Виберіть пункт меню Вид – Режим SQL. 10. У вікні “Запрос1:запрос на виборку” введіть текст запиту результатом якого є всі підприємства назви яких починаються з тієїж літери що і Ваше прізвище(запит має повертати: а). тільки поля KODUST, NAZVA, ADRESA; б)всі поля таблиці Ustanova) . Збережіть ці запити. 11. Створіть новий запит результатом якого є перелік підприємств, розташованих на вулиці Червоноармійскій (або ЧЕРВОНОАРМIЙСЬКІЙ ці слова вважаютьс різними). 12. Оскільки літери і і І можуть бути латинськими або кириличними, врахуйте це в запиті п.13. 13. Створіть новий запит результатом якого є перелік підприємств, розташованих на вулиці Ломоносова. 14. Створіть новий запит результатом якого є перелік підприємств, розташованих на вулиці Ломоносова або Червоноармійскій . 15. Створіть новий запит результатом якого є перелік підприємств, коди яких лежать в межах від 2020 до 2050 включно. 16. Створіть новий запит результатом якого є перелік підприємств, для яких поле OKPO(код ЄДРПОУ) заповнене(якщо воно містить 0, воно вважається незаповненим). 17. Оформіть звіт. 18. Закрийте БД Еко-ПІБ-№гр.mdb. 19. Перенесіть власну папку з іменем ПІБ-№групи із базою даних Еко-ПІБ-№гр.mdb насервер для збереження практичних робіт.
Практична робота №2 (2 год) Тема: Використання реляційних і булевих операторів для створення нерегламентних запитів. Використання спеціальних операторів в “умовах” відбору (IN, BETWEEN, IS NULL) та NOT із спеціальними операторамиМета: Набути навичок написання запитів з використанням реляційних і булевих операторів. Для написання запитів і одержання результатів скористаємось програмою MSQRY32.EXE, яка є складовою частиною пакету MSOffice. Як правило, вона розташована в каталозі: C:\Program Files\Microsoft Office\Office, а її ярлик - в каталозі: C:\Program Files\Microsoft Office\Office. Запитами написаними в цій програмі легко скористатись офісними програмами Excel, Word. 1. На першому занятті: a) на навчальному диску E чи D створіть власну папку з іменем ПІБ-№групи, де ПІБ – прізвище та ініціали студента; b) скопіюйте із сервера базу даних Economica.mdb у власну папку ПІБ-№групи; c) якщо БД Economicaзадана у вигляді архівного файла, то розархівуйте його. 2. На повторних заняттях скопіюйте із сервера власну папку ПІБ-№групи на навчальний диск EчиD. 3. Запустіть програму MSQRY32.EXE. Виберіть пункт меню Файл – Створити запит. 4. У вікні «Вибір джерела даних» 4.1. Виберіть пункт «Нове джерело даних» 4.2. Зніміть галочку з «Використовувати майстер запитів» і натисніть кнопку «ОК» 5. У вікні «Створення нового джерела даних» 5.1. В полі 1 наберіть довільне ім’я (латинськими буквами), наприклад Еко-ПІБ-№гр. 5.2. В полі 2 розкрийте список, натиснувши справа на кнопку і виберіть пункт “MicrosoftAccessDriver(*.mdb)”. 5.3. Натисніть кнопку “Підключить” 5.3.1. У вікні “ODBC Microsoft Access Setup” натисніть кнопку “Select” 5.3.1.1. У вікні “Select Database” виберіть базу Еко-ПІБ-№гр.mdb чи Economica.mdb, яка знаходиться в каталозі E:\ ПІБ-№групи чи D:\ ПІБ-№групи і натисніть кнопку ОК. 5.3.2. У вікні “ODBC Microsoft Access Setup” натисніть кнопку ОК 5.4. У вікні «Створення нового джерела даних» натисніть кнопку ОК 6. У вікні «Вибір джерела даних» список поновиться створеним джерелом Eko. Натисніть кнопку ОК. З’явиться вікно “Додати таблицю”. В ньому натисніть на кнопку ОК 7. В результаті Ви повернулись до основного вікна програми MSQRY32, в якому ми будемо писати запити до бази Economica.mdb. 8. Натисніть кнопку SQL. З’явиться вікно “Запит SQL”. 9. Створіть новий запит результатом якого є перелік підприємств, коди (поле KODUST) яких належать множині {2001,2023,2057,2101,2120} і збережіть його під іменем Запит-№Пр/№Завдання у власну папку. 10. Створітьновий запит результатом якого є перелік підприємств, кодияких належать множині {2001,2023,2057,2101,2120} і поле OKPO(код ЄДРПОУ) заповнене(якщо воно містить 0, воно вважається незаповненим) ізбережіть його у власну папку. 11. Створітьновий запит результатом якого є перелік підприємств, вяких поле DIRECTORзаповнене (не є пустим NOT IS NULL) ізбережіть його . 12. Створітьновий запит результатом якого є перелік підприємств, кодияких лежать в межах від 2010 до 2101 (використавши операторBETWEEN) і поле DIRECTOR не заповнене ізбережіть його. 13. Створітьновий запит результатом якого є перелік підприємств, сума коду підприємства і коду OKPO містить 8 цифр ізбережіть його. 14. Оформіть звіт. 15. Закрийте програму MSQRY32.EXE. 16. Перенесіть власну папку з іменем ПІБ-№ групи із базою даних Еко-ПІБ-№гр.mdb насервер для збереження практичних робіт. Література [7]- [9], [12], [16], [24]
Змістовий модуль № 2 (ЗМ2) Напрямки вдосконалення інформатизації державної податкової системи УкраїниТЕМА 6. Автоматизація обліково-звітних функцій підрозділів податкової служби, основні функціональні АРМи та програмні комплекси ДПС (по напрямах роботи)1. Облікова робота в ДПС України: облік платників податків фізичних і юридичних осіб, реєстрація бухгалтерської звітності. 2. Контрольна робота в органах ДПС України: - контроль за дотриманням законодавства; - контроль за своєчасністю нарахувань та сплатою платежів; - відбір платників для документальних перевірок; - автоматизація складання звітності; - податковий контроль і аудит. 3. Правове забезпечення діяльності державної податкової адміністрації (інспекції). 4. Прогнозування та аналіз податкових надходжень. 5. Організація інформаційної роботи ДПС з зовнішніми організаціями. Лабораторна робота №2 Тема: Робота з ПК АРМ “Tax”Мета роботи: Придбання навичок з використання засобів електронної бібліотеки при засвоєнні основ застосування загальносистемних засобів Windows, АРМ податкових служб і мережних технологій. Хід виконання роботи 1. Знайдіть в каталозі DPS АРМ “Tax” і запустіть його або знайдіть піктограму програми Tax і стартуйте її. На вимогу програми Tax вводиться ім'я користувача - ADMIN і пустий пароль. Після нетривалої затримки необхідно підтвердити системну дату (курсор вниз і Enter). Після цього система виводить головне вікно АРМ “Tax”. 2. В ході лабораторной роботи необхідно ознайомтесь з переліком основних функцій меню (враховуючі відповідні підфункції) – Регламентні функції, Нарахування, Платіжні документи та ін. 3. Складіть повний перелік функцій з підфункціями (для функцій 2, 3 і 4) для усіх рівнів їх ієрархії. 4. Складений перелік функцій з підфункціями АРМ “Tax” в форматі Блокнота або Word, підготуйте звіт відповідним чином оформлений і запишіть його у свій каталог EPB…., створив при необхідності підкаталог для лабораторної роботи №3. При відсутності відповідних каталогів – створіть їх. 5. Вихід із АРМ виконується через меню “Вихід” і “Enter” з підтвердженням. Примітки: 1) При необхідності переключення від АРМ до тексту лабораторної роботи і повертання до АРМ в паралельному режимі використовуйте клавіші ALT+TAB і згортання/розгортання програм на нижній панелі Windows. 2) При необхідності переключати розкладку клавіатури Англ.-Рус. в режимі АРМ (MS DOS) використовуються клавіші Left-Shift, Right-Shift. 1. Знайдіть в каталозі DPS АРМ “Tax” і запустіть його або знайдіть піктограму програми Tax і стартуйте її. На вимогу програми Tax вводиться ім'я користувача - ADMIN і пустий пароль. Після нетривалої затримки необхідно підтвердити системну дату (курсор вниз і Enter). Після цього система виводить головне вікно АРМ “Tax”. 2. Для платників податків з кодами ЄДРПОУ 02221314, 02228486, 02307790 в меню „ведення карток ОР”, підменю „перегляд та друк карток ОР” знайдіть їх реквізити – назву платника, види бюджетів (не більше 3-х) і платежі (не більше 3-х). 3. Сформуйте звіт в форматі Блокнота або Word запишіть у свій файл в каталозі EPB…., створив при необхідності потрібний каталог для лабораторної роботи №3. При відсутності відповідних каталогів – створіть їх. 4. Перешліть файл звіту через функцію СДО «Прометей» - Общение і Файлы разом з супроводжувальним текстом (прізвище, група, назва звіту і №о лабор. роботи) своєму тютору «Викладач .ІСПР». 6. Вихід із АРМ виконується через меню “Вихід” і “Enter” з підтвердженням. 5. Після виконання лабор. №3 і якщо у Вас низькі оцінки по тестах 1 і 2 – виконайте їх. Завдання до самостійної роботи
Завдання до індивідуальної роботи
Література [1], [4], [7], [8], [11], [12], [15], [17], [19]-[23]
ТЕМА 7. Автоматизація роботи ДПС по обміну інформацією. Глобальна мережа Internet. Офісні мережі електронної пошти.
Лабораторна робота №3 Тема: Робота в системі ДН з Веб-ресурсами Інтернет і мережі Національної Академії ДПС України, а також ознайомлення з можливостями і функціонуванням системи БЕСТ Звіт 1ДФМета роботи: Закріплення навичок з використання засобів ДН та інформаційних ресурсів системи Бести Звіт 1ДФ. Хід виконання роботи 1. Кожному студенту перевірити свою реєстрацію по курсу «ІІТДПС» в системі СДО «Прометей» використовуючи свої реквізити з попередніх курсів або поновлені дані реєстрації. 2. Освіжити навички при роботі із системою ДН «Прометей»: - використовуючи браузер за адресою 10.10.28.156 увійти в систему Прометей; - після входу в «Прометей» - ознайомтесь з можливостями системи ДН (курси, бібліотека, спілкування та ін.) та занотуйте ці відомості; - при відсутності реєстрації необхідно виконати її повторно; - в меню «Інформація» - перевірити і при необхідності виправити або доввести відповідну інформацію про себе: ПІП – кірилицєю, група, адреса, телефон та ін. 3. Ознайомлення з інформацією сайту ДПІ міста Києва щодо електронної звітності: - відкрити браузером сайт ДПІ за адресою http://www.kyivsta.gov.ua ; - ознайомитись з матеріалами на посиланні «Платникам податків про електронну звітність». Особливу увагу приділити розділам відповідної сторінки – «Впровадження», «Загальні відомості», «Довідково-методичні матеріали», «Завантажити програмне забезпечення». Програмне забезпечення не завантажувати (воно вже розміщене в ресурсах мережі НУДПСУ), потрібно лише ретельно ознайомитися зі складом програмних компонентів і особливостями інсталяції. Ключові поняття вказаних розділів застосовуватимуться при тестуванні. При необхідності інформацію занотувати в зошит і/або занести в звіт; 4. Робота з програмою Бест Звіт 1ДФ: - ознайомитись через меню «Обучение», «Библиотека» системи «Прометей» з методичними матеріалами використання програми Бест Звіт 1ДФ («Інструкція Бест Звіт 1ДФ»). Якщо при відкритті інструкції виникнуть проблеми, то прохання системи можна ввести свої реквізити (логін, пароль) і/або скористатись меню «Общение», «Файли» для отримання інструкції як відправленого файлу. При необхідності довідкову інформацію занотувати в зошит; - Стартувати систему Бест Звіт 1ДФ через відповідну піктограму або через меню програм (Zvit1DF.exe). При апробації програми Бест Звіт 1ДФ потрібно заповнити через меню «Установа» картку підприємства, використовуючи дані із «Інструкції Бест Звіт 1ДФ». Після заповнення картки підприємства потрібно занести кілька записів в реєстр співробітників (для трьох працівників із прикладу «Інструкції Бест Звіт 1ДФ»). Після цього усю необхідну інформацію занотувати в зошити і занести в звіт по лабораторній роботі, який надсилається через засоби СДО «Прометей» тютору для перевірки (див. Примітку 1). 5. По завершенні лабораторної роботи – виключити усі програми і зберегти при необхідності дані своєї роботи, відіслати необхідні результати роботи тютору. Примітка 1: При ознайомленні з вказаними ресурсами і виконання лабораторної роботи необхідно в робочий зошит занотувати основні відомості, адреси, режими посилання і підготовити звіт про результати роботи на семінарському заняті (в режимі Word або Блокнот), записати цей файл у свою робочу папку для послідуючої перевірки або переслати його (через меню «Прометея» - «Общение» і «Файли») на тютора через систему ДН (вказавши в назві номер лабораторної роботи, назву дисципліни і своє прізвище, напр. lab1_IITDPS_sidorov). Примітка 2: Для ознайомлення з функціями «Прометей» можливо використання логіну і паролю тестового студента (логін – sidorov51, пароль – 11111111). Завдання до самостійної роботи
Завдання до індивідуальної роботи 1. Офісні мережі електронної пошти. Література [1], [3], [5], [10], [11], [18]
5. Методи і форми проміжного/підсумкового контролюКонтроль засвоєння студентами дисципліни здійснюється в кілька етапів:
Програмний матеріал навчальної дисципліни поділяється на два модулі. Перший модуль охоплює 1-5 теми; другий – 6-7. Оцінювання проводиться з урахуванням всіх видів навчального процесу: - знань з теорії за відсутності практичної роботи по темі відбувається у вигляді письмового контрольного заходу на 10-15хв. під час леції; - знань, умінь і практичних навичок студента за результатами захисту звіту про виконання практичних робіт; - індивідуальної роботи студента; - самостійної роботи студента. Контрольний захід проводиться у вигляді контрольної роботи в аудиторії за розкладом у кожній академічній групі окремо. На контрольну роботу відводиться дві академічні години. При цьому завдання включають три запитання з теоретичного матеріалу і одне практичне завдання певного змістовного модуля. Відповіді на кожне запитання оцінюються за трирівневою шкалою: 0; 3; 5. Неявка студента на контрольний захід за розкладом оцінюється нулем балів. У випадку неявки студента на контрольний захід з поважних причин, підтверджених документально, викладач проводить контрольне опитування студента в усній формі під час чергової консультації. Узагальнююче оцінювання знань, умінь і практичних навичок студента за підсумками семестру здійснюється за 100 бальною системою. Формування сумарної модульної оцінки здійснюється з урахуванням результатів наукової роботи та участі протягом семестру у тренінгових семінарах, що дозволяє додатково отримати за семестр 20 балів. Залік не складено, якщо студент набрав менше 60 балів. Студент може бути допущений до екзаменаційної сесії, якщо він має позитивні оцінки за підсумками підсумкових атестацій. Шкала переведення кількості балів у загальноприйняті сумарні модульні оцінки
Критерії оцінювання знань з теорії
Викладач повинен оцінювати рівень знань з теорії на проміжному та підсумковому контролі за такими критеріями:
6. Розподіл балів при рейтинговій системі з навчальної дисципліни "Автоматизація роботи в органах ДПСУ"для груп ФС-51
7. КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ
7.1. Перелік питань до 1-го залікового кредиту
7.2. Перелік питань до 2-го залікового кредиту
7.3. Перелік питань з курсу
7.3. Теми для наукових рефератів
Реферат подається в зазначений термін в друкованому і електронному вигляді. Реферат містить титульну сторінку, вступ, матеріал основної частини, висновок і перелік використаної літератури. ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |