Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1333 Робоча навчальна програма Мультимедійни технології у фаховій діяльності, НУДПСУ

Робоча навчальна програма Мультимедійни технології у фаховій діяльності, НУДПСУ

« Назад

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Кафедра економічної кібернетики

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «МУЛЬТИМЕДІЙНИ ТЕХНОЛОГІЇ У ФАХОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ»

для підготовки фахівців за ОКР бакалавр денної форми навчання

галузь знань 0305 «Економіка і підприємництво»

напрям підготовки 6.030502 «Економічна кібернетика»

статус дисципліни: вибіркова

Ірпінь 2012

Робоча навчальна програма курсу «Мультимедійні технології у фаховій діяльності» складена для використання в навчальному процесі підготовки бакалаврів напряму «Економічна кібернетика» на основі навчального плану підготовки бакалаврів галузі знань «Економіка і підприємство», затвердженої в 2009 році.

 

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА

ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

МОДУЛЬ І

МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ

РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ЩОДО ІНДИВІДУАЛЬНО-КОНСУЛЬТАЦІЙНОЇ РОБОТИ

ТЕМАТИКА НАУКОВИХ РОБІТ

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

ОСНОВНА

ДОДАТКОВА

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ ІНТЕРНЕТ


ПЕРЕДМОВА

Актуальність. В сучасних умовах економічних реформ в Україні інформатизація суспільства і комп’ютеризація різних галузей діяльності вважається стратегічним напрямом науково-технічного прогресу, спрямованим на вирішення важливих маркетингових проблем, однією з яких є використання мультимедійних технологій у представлені економічної інформації.

Саме на підготовку таких спеціалістів і розрахована дисципліна «Мультимедійні технології у фаховій діяльності», тобто на студентів, які мають достатньо високий рівень знань з курсу вищої математики, опанували основні прийоми роботи на персональному комп’ютері.

Дисципліна «Мультимедійні технології у фаховій діяльності» належить до спеціальних дисциплін, які забезпечують формування знань та навичок бакалаврів економічних спеціальностей по впровадженню комп’ютерних мультимедійних технології у бізнесі, основ використання мультимедійних технологій для демонстрації економічної інформації.

Зміст дисципліни розкривається в темах:

  • Основні поняття мультимедійних технологій;
  • Створення презентацій;
  • Мультимедійні ресурси мережі інтернет;
  • Основи роботи із растровою графікою;
  • Основи роботи із векторною графікою;
  • Використання відео та анімації у фаховій діяльності.

Мета дисципліни це дати слухачам теоретичні знання та практичні навички для створення власних мультимедіа додатків та використання мультимедійних технологій у фаховій діяльності.

Завдання дисципліни:

• Сформувати погляд на розробку мультимедіа даних як на природну і необхідну компоненту діяльності фахівця.

• Сформувати базові знання, що лежать в основі підготовки мультимедіа даних, у тому числі:

Þ   Ознайомити із основами обробки графічної растрової і векторної графіки з використанням прикладних пакетів

Þ   Ознайомити із основами обробки відео інформації ("живого" ​​зображення) і звуку (голосу, музики).

Þ   Закласти основу реалізації гіпертекстових даних,

• Дати навички розробки мультимедіа даних з використанням високорівневих авторських програмних засобів.

Студент повинен знати:

• способи обробки мультимедіа інформації;

• найбільш поширене сучасне програмне забезпечення призначене для створення або обробки мультимедіа інформації;

• технологію роботи при підготовці мультимедіа даних на персональній ЕОМ (ПЕОМ) з ОС Windows.

Студент повинен вміти:

• самостійно обробити довільне зображення для цілей презентації або друку;

• самостійно вибрати обладнання і ПЗ для підготовки відповідних мультимедіа даних;

• самостійно підготувати ескіз презентаційних анімаційних матеріалів.

Міжпредметні зв’язки:вивчення дисципліни передбачає міжпредметні зв’язки з такими дисциплінами як «Інформатика», «Менеджмент», «Маркетинг», «Економічна кібернетика». Знання, здобуті студентами з даного курсу, згідно з вимогами сьогодення, повинні використовуватися при написанні курсових і дипломних робіт та в практичній діяльності за фахом.

Форми і засоби поточного та підсумкового контролю.

Об‘єктивність оцінки знань студентів залежить від форм та засобів поточного й підсумкового контролю. Формою підсумкового контролю є ПМК.

Форми проведення поточного контролю, їх періоди визначаються робочим планом викладача. Поточний контроль проводиться у вигляді захисту лабораторних, самостійних й індивідуально-консультаційних робіт.

Оцінювання знань студентів виконується згідно порядку оцінювання знань студентів в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу.

Для виконання завдань дисципліни, уніфікованого підходу до їх змісту, обсягу та загальних вимог до знань і вмінь студентів розроблена та наведена автором робоча навчальна програма дисципліни охоплює всі теми, визначені анотацією для мінімальної кількості навчальних годин, передбачених стандартом. Її складено відповідно до місця та значення дисципліни за структурно-логічною схемою програми підготовки бакалаврів за напрямом «Економічна кібернетика». Під час вивчення дисципліни передбачається систематична практична робота студентів за комп’ютерами як під керівництвом викладача, так і самостійно.


ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Мультимедійні технології у фаховій діяльності»

Предмет: організація та розробка мультимедійних проектів.

Мета: підготувати майбутніх спеціалістів що володіють навиками створення мультимедійних проектів та використання засобів мультимедійних технологій  у фаховій діяльності.

Змістово-модульна структура дисципліни

Курс: 3

Семестр: 6

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість кредитів:

-    національних 1.5

-    ESTS 2

 

Модулів:

к-сть модулів 1

 

Змістових модулів:

к-сть модулів 2

 

Загальна кількість годин:

к-сть годин 72

Шифр та назва галузі знань

0305 – «Економіка та підприємництво»

 

Код напряму підготовки

6.030502 «Економічна кібернетика»

 

Освітньо-кваліфікаційний

рівень

бакалавр

вибіркова

 

Лекції: (теоретична підготовка):

к-сть годин 12

Лабораторні: к-сть годин24

Індивідуально-консультаційна робота: к-сть годин 8

Самостійна робота: к-сть годин 28

 

Вид контролю: ПМК

 Передумови вивчення: «Інформатика», «Вища математика», «Економічна кібернетика».


СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Мультимедійні технології у фаховій діяльності»

у галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки 6.030502 «Економічна кібернетика»

 

п/п

Змістові модулі

Кількість годин

всього

лекції

Лабора-торні заняття

Індивіду-ально-консуль-таційна робота

СРС

 

Модуль І = 1 залікових кредити

ЗМ1 (Т.1.1-Т.1.3) Поняття мультимедія

Т.1.1

Основні поняття мультимедійних технологій

10

2

4

-

4

Т.1.2

Створення презентацій

10

2

4

-

4

Т.1.3

Мультимедійні ресурси мережі інтернет

16

2

4

4

6

Форма здійснення модульного контролю з І-го модулю – тест

Всього по ЗМ 1

36

6

12

4

14

ЗМ2 (Т.2.1-Т.2.3) Робота з растровою та векторною графікою

Т.2.1

Основи роботи із растровою графікою

10

2

2

-

4

Т.2.2

Основи роботи із векторною графікою

10

2

4

-

4

Т.2.3

Використання відео та анімації у фаховій діяльності

16

2

6

4

6

Форма здійснення модульного контролю з ІІ-го модулю - тест

Всього ЗМ2

36

6

12

4

14

Разом годин з курсу

72

12

24

8

24

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

МОДУЛЬ І

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ № 1 (ЗМ1)

ТЕМА 1.1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ МУЛТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  1. Поняття мультимедіа. Формати мультимедійних файлів.
  2. Особливості кодування мультимедіа.
  3. Обладнання для мультимедіа проектів.
  4. Стандартні програми для роботи із мультимедіа.

Самостійна робота

  1. Декодери звуку та відео.
  2. Особливості роботи із звуком.

Літературні джерела: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,].

Лабораторна робота № 1

Тема: створення схем в Microsoft Visio

Мета: набути навики створення схем та діаграм засобами Microsoft Visio

ТЕМА 1.2. СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ

  1. Види презентацій.
  2. Потокові презентації.
  3. Інтерактивні презентації.
  4. Презентації за сценарієм.
  5. Загальні правила створення презентацій.

Самостійна робота

  1. Інтернет презентації.
  2. Мультимедійні презентації.
  3. Створення іміджевого ролика.

Літературні джерела: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13,].

Лабораторна  робота № 2

Тема: створення презентацій за сценарієм в PowerPoint;

Мета: набути навики створення презентацій у середовищі PowerPoint

Лабораторна  робота № 3

Тема: створення публікацій в Microsoft Publisher;

Мета: освоїти методику створення публікацій з використанням шаблонів в Microsoft Publisher  та розміщення їїв мережі інтернет.

Тема 1.3. МУЛЬТИМЕДІЙНІ РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

  1. Сервіси мережі Інтернет.
  2. Використання хмаринних технологій при створенні мультимедіа.
  3. Створення презентацій в мережі Інтернет.
  4. Відеоконференції та відеозв’язок.

Самостійна робота

  1. Спільний доступ до інформації в мережі Інтернет.
  2. Соціальні мережі із використанням мультимедійних технологій.

Літературні джерела: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,].

 

Лабораторна робота № 4-5

Тема: використання мультимедійних технологій в мережі інтернет.

Мета: використання сервісів мережі інтернет у фаховій діяльності

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ № 2 (ЗМ2)

ТЕМА 2.1. ОСНОВИ РОБОТИ ІЗ РАСТРОВОЮ ГРАФІКОЮ (ЛЕКЦІЯ)

  1. Поняття растрової графіки.
  2. Особливості роботи із растровою графікою.
  3. Основи роботи в програмі PhotoShop.
  4. Інструменти програми PhotoShop

Самостійна робота

  1. Фрактальна графіка.
  2. Імпорт та експорт файлів.

Літературні джерела: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9].

Лабораторна робота № 6 Тема: обробка графіки в програмі PhotoShop

Мета: набути навики обробки растрової графіки в PhotoShop.

ТЕМА 2.2. ОСНОВИ РОБОТИ ІЗ ВЕКТРОНОЮ ГРАФІКОЮ. (ЛЕКЦІЯ)

  1. Поняття векторної графіки.
  2. Особливості роботи із векторною графікою.
  3. Створення векторної графіки засобами Microsoft Office.
  4. Створення векторної графіки в програмі Corel Draw.

Самостійна робота

  1. Афінні перетворення.

Літературні джерела: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9].

Лабораторна робота № 6 Тема: Створення візитної картки засобами Corel Draw

Мета: набути навички розробки візитної картки засобами Corel Draw.

Лабораторна робота № 7 Тема: Створення емблеми власної фірми в Corel Draw

Мета: набути навички розробки емблем засобами Corel Draw.

ТЕМА 2.3. ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕО ТА АНІМАЦІЇ У ФАХОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. (ЛЕКЦІЯ)

  1. Створення відео презентацій.
  2. Монтаж відео в програмі Windows Movie Maker.
  3. Створення анімації.
  4. Створення FLASH – кліпів.
  5. Створення інтерактивних проектів.

Самостійна робота

  1. GIF анімація.
  2. Використання Microsoft Silverlight.
  3. Векторний морфінг.

Літературні джерела: [1, 4, 10, 17].

Лабораторна робота № 8 Тема: Створення GIF анімації

Мета: набуття навиків ствоерння рекламного банера з використанням GIF анімації

Лабораторна робота № 8 Тема: Створення Flash анімації

Мета: набуття навиків ствоерння аніміційних кліпів із заданим сюжетом з використанням Macromedia Flash.

Індивідуальна робота

Тема: Створення анімаційного преекту-презентації.

Розрахункова робота створення інтерактивного проекту з використанням Macromedia Flash

МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ

Передбачено одна модульна контрольна робота у вигляді тестів.

При визначенні підсумкової оцінки за кредитно-модульною системою враховується загальна кількість балів, отриманих студентом за перший і другий модулі у процесі виконання навчального плану дисципліни, та кількість балів, отриманих студентом під час ПМК.

Максимальна сумарна кількість балів підсумкового контролю становить 100 балів.

На підставі отриманої кількості балів з усього курсу дисципліни за кредитно-модульної системи згідно до вимог Болонської декларації застосовується наступна шкала оцінки знань:

Оцінка за шкалою ЕСТS

Оцінка за бальною

шкалою

Оцінка за розширеною

шкалою

Еквівалент

оцінки за п’ятибальною шкалою

A

90-100

«відмінно»

5

B

80-89

«дуже добре»

4,5

C

70-79

«добре»

4

D

60-69

«задовільно»

3,5

E

50-59

«достатньо»

3

FX

35-49

«незадовільно»

2

F

0-34

«неприйнятно»

1

Поточний контроль засвоєння матеріалу з кожної теми здійснюється у відповідності з навчальним планом дисципліни і включає:

  • оцінювання виконання та захисту кожної лабораторної роботи;

  • оцінювання виконання самостійної роботи.

Проводиться оцінювання виконання індивідуально-консультаційної роботи студента.

Враховується дисциплінованість студента: за несвоєчасність виконання завдань кількість запланованих з даної теми балів може бути зменшена.

Враховується науково-дослідницька робота студента та участь у науково-практичних конференціях та наукових семінарах (максимальна кількість балів - 2).

Нижче наведена таблиця розподілу балів з кожної теми, змістовим модулям (ЗМ 1, ЗМ 2), та загалом з курсу.

Розподіл балів при рейтинговій системі

 

Модуль 1 = 50 балів

20+20 +10=50 балів

ПМКР – 50 балів

ПМК= 50+50 =100 балів

ЗМ2 = 20 балів

ЗМ3 = 20 балів

 

 

Т.1

Т.2

Т.3

Т.2.1

Т.2.2

Т.2.3

Т.2.4

Т.2.5

Розрахункова робота - 10

наукова робота-5

Виконання лабораторних робіт

3

3

3

3

3

3

Виконання самостійної роботи

2

2

2

2

2

2

Виконання індивідуально-консультаційної роботи

 

 

5

 

 

5

РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ЩОДО ІНДИВІДУАЛЬНО-КОНСУЛЬТАЦІЙНОЇ РОБОТИ       

Індивідуально-консультаційна робота студентів складається з роботи з літературою, роботи на ПК та виконання індивідуального завдання згідно варіанту. Кожен студент повинен виконати індивідуальне завдання за погодженням із викладачем.

Особлива увага під час індивідуальної роботи повинна приділятись набуттю навичок роботи зі створення моделі бізнес-процесу і передбачення функцій контролю та характеристик бізнес процесів із визначенням метрик. Для цього потрібно ознайомитись із основними теоретичними відомостями з дисципліни за допомогою спеціальної літератури, лекційного та методичного матеріалу або довідкової системи програми. Після цього можна виконувати конкретні завдання.

Звіт виконання індивідуально-консультаційного завдання роздруковується і здається на CD або DWD.

Загальний обсяг звіту з індивідуально-консультаційної роботи повинен складати 15-20 сторінок друкованого тексту формату паперу А4. Для друкованої роботи шрифт повинен відповідати 14 розміру текстового редактора Word. До звіту повинні входити:

  • титульний лист;

  • зміст;

  • покроковий опис (скріншот) виконання роботи (включаючи екранні форми);

  • список літератури, яка була використана під час роботи над обраною темою, за стандартною формою;

  • висновки автора.

ТЕМАТИКА НАУКОВИХ РОБІТ

  1. Цілі і напрями впровадження мультимедійних-технологій в навчання.

  2. Перспективи використання мультимедіа-ресурсів у економіці.

  3. Зарубіжний досвід створення та застосування мультимедіа у навчанні.

  4. Використання мультимедійних технологій в рекламі.

  5. Перспективи використання мультимедійних засобів в маркетинзі.

  6. Використання мультимедійних технологій у мережі інтернет.

  7. Використання мултимедійних технологій в проектуванні.

  8. Мультимедійні технології при створенні веб-сторінок.

  9. Створення презентіцій з використанням мультимедійних технологій.

  10. Сучасні засоби забезпечення відеоконференцій.

  11. Представлення економічних даних за допомогою мультимедіа.

  12. Сучасні засоби створення електронних підручників.

  13. Роль мультимедійних технологій в медіамаркетингу.

  14. Використання мультимедійних технологій в навчанні мійбутніх економістів.

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

  1. Носії мультимедійної інформаціі.

  2. Технологія Flash.

  3. Основні поняття та компоненти Flash.

  4. Методи представлення графічної інформації.

  5. Методи стиснення файлів зображень.

  6. Особливості мультимедіа на DVD.

  7. Різновиди комп'ютерної графіки.

  8. Порівняйте між собою формати BMP, GIF і JPEG, TIFF.

  9. Використання формату PDF?

  10. Які векторні формати вам відомі?

  11. Види анімації. Області застосування.

  12. Методи отримання растрових зображень.

  13. Векторна графіка.

  14. Програми векторної графіки.

  15. Формати векторних зображень.

  16. Методи кодування звуку.

  17. Типи комп'ютерної графіки.

  18. Мультимедіа, визначення, ознаки.

  19. Особливості кодування мультимедіа.

  20. Види презентацій.

  21. Загальні правила створення презентацій.

  22. Мультимедійні призентації.

  23. Створення презентацій в мережі Інтернет.

  24. Відеоконференції та відеозв’язок.

  25. Поняття растрової графіки.

  26. Основи роботи в програмі PhotoShop.

  27. Інструменти програми PhotoShop

  28. Фрактальна графіка.

  29. Створення векторної графіки в програмі Corel Draw.

  30. Створення інтерактивних проектів.

  31. Створення відео презентацій.

  32. GIF анімація.

  33. Використання Microsoft Silverlight.

  34. Загальні правила створення візитних карток та емблем.

  35. Засоби створення анімації.

  36. Програмні засоби для обробки відео та їх характеристика.

  37. Декодери відео та звуку.

  38. Створення мультимедійних проектів

  39. Перетворення між видами графіки.

  40. Апаратне забезпечення мультимедійних можливостей ПК.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

ОСНОВНА

  1. Алешин, Л. И. Создание презентационных материалов библиотек с помощью «Power Point». Метод. рекомендации.–М.: МГУКИ, 1999. – 38 с.

  2. Бокарев,  Т.  Энциклопедия Интернет-рекламы.–  М.:  ПРОМО-РУ,

  3. 2000.– 416 с.

  4. Наумов, В. Б. Право и Интернет: Очерки теории и практики / Под науч. ред. В. Б. Исакова.– М.: Кн. дом «Университет»,2002.– 432 с.

  5. Филинова,  О. Е.  Информационные технологии в рекламе.  Учебное пособие.– М.: КУДИЦ-ОБРАЗ, 2006.– 240 с.

  6. Шлыкова О.В. Культура мультимедиа: Уч. пособие для студентов.– М.: ФАИР-ПРЕСС, 2004

ДОДАТКОВА

  1. Авторское право в Интернете //  Авторское право:  Сборник методических материалов к междисциплинарному спецкурсу.  Сост.  С.И.  Земскова / Под. ред. А. К.Симонова.– М.: СТЭНСИ, 2002.– С.61-76.

  2. Алешин, Л. И. Информационные технологии.–М.: Литера, 2008.–424  c.– (Серия «Современная библиотека»).

  3. Алешин, Л. И. Телекоммуникационные технологии для библиотек.– М.: Литера, 2009.–352 c.– (Серия «Современная библиотека»).

  4. Информатика и компьютерные технологии:  Основные термины: Толковый Словарь.–3-е изд. испр. и доп./ А. Я. Фридланд, Л. С. Ханамирова, И. А. Фридланд.–М.: Астрель: АСТ, 2003.–272 с.

  5. Овчинникова, Р. Ю. Дизайн в рекламе.–М: Юнити-Дана, 2009. – 240  с. –Азбука рекламы.

  6. Петровский,  С.  В.  Интернет-услуги в правовом поле России.–  М.: Агентство «Издательский сервис», 2003.– 272 с.

  7. Покатаева,  Е.  Компьютерная телефония.  Голос звучит всё увереннее// PC WEEK/RE.– 19 мая 1999 г.–№19.–С. 32–36.

 

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!