Практичне заняття № 3 на тему Класифікація витрат
« НазадПрактичне заняття № 3 Тема: Класифікація витратПлан заняття:
З метою аналітичного і виробничого обліку витрати обов’язково треба розподіляти на дві основні категорії:
Мета першої класифікації – проведення аналізу беззбитковості й пов’язаних з ним показників, а також оптимізації структури продукції, що виробляється. Друга класифікація – розгляд питання щодо факту віднесення витрат на певний вид продукції. Крім цього, треба уяснити, що таке витрати, які приймаються і які не приймаються при розрахунках управлінських рішень, а також, що таке маржинальні витрати і доходи, релевантні і безповоротні. Задача № 2 У системі обліку витрат компанії реєструються наступні витрати:
Потрібно: 1. Розташувати зазначені витрати по категоріях: – витрати на реалізацію продукції; – адміністративні накладні витрати; – витрати на наукові дослідження. 2. Указати дві причини, за яких зарплата виробничого персоналу Задача № 3 Якщо фактичний випуск продукції нижче, ніж запланований, яка, на Вашу думку, з перерахованих нижче категорій витрат також буде нижче запланованих? а) Сукупні змінні витрати. б) Сукупні постійні витрати. в) Змінні витрати на одиницю продукції. г) Постійні витрати на одиницю продукції. Задача № 4 Категорії: 1) безповоротні; 2) інкрементні (приростні); 3) змінні; 4) постійні; 5) напівзмінні; 6) напівпостійні; 7) регульовані; 8) нерегульовані; Компанія робить одяг і реалізує його в роздрібній торгівлі. Необхідно ознайомитися з п. 1 - 9 і визначити, до якої категорії відносяться витрати:
Перший варіант: операторові виплачується основна зарплата або невелика сума залежно від кількості виготовленої продукції. У цьому випадку вартість роботи оператора є витрати ...…………… 4. Другий варіант: фірма може виплачувати операторам однакові оклади. Ці витрати відносяться до .. ………… Задача № 5 Нижче наведені графіки поведінки різних витрат. Необхідно для кожної з наведених нижче статей витрат обрати графік, що найбільш точно відображає їх поведінку.
– у межах 20 000 кВт/год оплата за ставкою 4 грн. за годину. За електроенергію, спожиту понад 20 000 кВт/год, оплата встановлюється в сумі 2 000 грн. + 0,2 грн. за кВт/ч.
Задача № 6 Час роботи трьох магазинів «Сувеніри», розташованих у курортній зоні, залежить від кількості туристів. Далі наведена інформація про час роботи магазинів і витрати на утримання їх за останні шість місяців. Місяць Час роботи, годин Витрати, грн. Січень 450 1 350 Лютий 400 1 300 Березень 500 1 600 Квітень 550 1 620 Травень 600 1 700 Червень 700 1 900 Необхідно:
Література: [4]. Прийняті та не прийняті до розрахунку витрати і доходиПри виборі певного рішення необхідно з'ясувати, які витрати мають відношення до даної проблеми, а які – ні, тобто, які варто взяти до уваги. Прийняті в розрахунок витрати і доходи – це ті майбутні витрати й доходи, які піддані впливу прийнятого рішення, до не прийнятих в розрахунок витрат і доходів відносять ті, які не залежать від прийнятого рішення. Задача № 7 Компанія кілька років назад закупила сировину на суму 100 грн., але виявилося, що неможливо збути цю сировину або використати в майбутньому, тому що на неї надійшов тільки один запит від покупця, що придбає готову продукцію із цієї сировини за ціною 250 грн. за одиницю. Додаткові витрати на переробку сировини на одиницю становлять 200 грн. Чи доцільно компанії приймати замовлення за ціною 250 грн.? Література: [6]. Приростні (інкрементні) й маржинальні (граничні) витрати і доходиМаржинальні витрати й доходи являють собою додаткові витрати й доходи на одиницю продукції, а приростні (інкрементні) являють собою додаткові витрати (доходи), які виникають у результаті виготовлення або продажу групи додаткових одиниць продукції. Якщо маржинальні витрати на додаткову одиницю більше середніх витрат – робити цю одиницю не можна, тому що витрати на одиницю більше доходу на одиницю. Задача № 8 Програма збуту компанії на поточний рік: 1. Виторг від реалізації, грн. - 1000 000 у тому числі змінні - 5 грн./од. 2. Торговельні витрати: – витрати на рекламу, грн. - 100 000 – зарплата працівників збуту, грн. - 80 000 – відрядні - 50 000 – оренда торговельного устаткування приміщення - 10 000 Керівництво розглядає питання про створення в наступному році нової території збуту. Передбачається збільшити витрати на рекламу на 30% й ввести в штат додаткову посаду продавця із зарплатою 15 000 грн. у рік. Крім того, очікується підвищення відрядних на 10% у рік. Обсяг продажу на новій території передбачається 10 000 штук у рік. Чи треба компанії створювати новий район для збуту? Рішення вимагає аналізу інкрементних доходів і витрат, які можуть з'явитися в результаті створення нової території збуту. Задача № 9. Релевантні й додаткові витрати Фінансовий рік компанія встановила з 1.09 по 31.08 і підготувала наступну програму збуту. Передбачуваний обсяг продажів 3 200 тис. грн. Через 10 днів з’ясувалося, що програма була занадто оптимістичною і по розрахунках у зв'язку зі зниженням збуту продажів на 20% річний обсяг продажів зменшиться. Необхідно зрівняти діючий і передбачуваний кошторис витрат (у грн. та в %) у формі калькуляції по наведених витратах. Структура витрат:
– змінні - 6%; – постійні - 24 %. 4. Адміністративні витрати й витрати на збут: – змінні - 3% – постійні - 7% 5. Прибуток - 10% Разом- 100% З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |