Лабораторна робота на тему Визначення цілей діяльності підприємства і розробка ключових показників ефективності
« НазадЛабораторна робота на тему Визначення цілей діяльності підприємства і розробка ключових показників ефективності
Контроллинг як технологія управління різними областями фінансово-господарської діяльності компанії включає:
Визначення і ясне формулювання цілей є необхідною передумовою для використання технології контролінгу. Цільові установки для менеджменту підрозділу можуть, наприклад, прийти у вигляді рішення вищестоящого рівня управління компанією. В більшості випадків для чіткішої структуризації корисно використовувати дерево цілей. Система показників служить свого роду системою координат, в якій ставиться мета у вигляді цільових значень показників, а план дій відбивається як траєкторія руху до мети, розгорнута в часі. Контроль виконання плану здійснюється через вимір фактичних значень показників регулярно і багаторазово протягом планового періоду. Аналіз відхилень спрямований на виявлення причин відхилень. Управлінські рішення і дії спрямовані на мінімізацію відхилень фактичних значень показників від планованих. Мета роботи: вивчення принципів формулювання цілей підприємства або структурного підрозділу і розробки системи показників ефективності. Підприємство вибирається довільно. Бажаний вибір підприємства, на якому студент проходить літню практику або працевлаштований. У іншому випадку слід заздалегідь ознайомитися із специфікою галузі і конкретної організації. Порядок виконання роботи
1. Сформулювати основні цілі діяльності даного підприємства або підрозділу. Слід визначити найважливіші чинники успіху, які є життєво важливими для реалізації стратегії компанії або досягнення цілей більш високого рівня. 2. Визначити показники, за допомогою яких можна оцінити досягнення цілей. Потрібне виділити лише найістотніші з них, відсікаючи усі другорядні. Вибрані показники повинні відповідати наступним вимогам: - обмежена кількість (для реальності їх виконання і якості моніторингу); - вимірність (можливість дати чисельне вираження показника); - прямий зв'язок з основними показниками успіху; - терміни виконання; - підконтрольність (можливість впливати на показники). 3. Вибрати технічне рішення для отримання і обробки необхідної інформації. Визначити джерела інформації, при необхідності уточнити методику розрахунку. Приклад виконання завдання
Підприємство: виробництво офісних меблів. Місія компанії - забезпечення потреби організацій регіону в якісних меблях за прийнятними цінами. Виходячи з місії компанії, сформулюємо наступні цілі: 1. Розширення присутності на ринку. 2. Підвищення якості виробів. 3. Встановлення конкурентоздатних цін. Визначимо показники, що визначають досягнення цілей. 1. Частка ринку - розраховується як відношення вартості проданих фірмою товарів до загальної вартості проданих на цьому ринку товарів. Для вивчення загального об'єму ринку застосовуються різні способи. Найпростішим, але не найнадійнішим способом являється опитування переваг - респондентів безпосередньо запитують, які товари і як часто вони купують. Частота покупок множиться на середню вартість покупки. Складнішим способом являється роздрібний аудит - вимір відносної долі продажів різних товарів, використовуючи дані продажів репрезентативної вибірки роздрібних магазинів. При цьому зіставляються продажі власного товару з власною представленістью серед конкурентів, потім, використовуючи коефіцієнт еластичності, розраховуються інші учасники ринку. У певних випадках ефективними можуть бути різні способи шпигунства за конкурентами. 2. Найважливішими показниками якості меблевих виробів є надійність і ергономічність. Надійність товару можна визначити як відсоток повернення на основі статистичних даних. Що стосується ергономічності, то для того, щоб кількісно виміряти його, слід використовувати експертну оцінку фахівців. 3. Основний ресурс для встановлення гнучкіших цін - зниження собівартості продукції. Загальноприйнятий показник - витрати ресурсів на рубель продукції. Цей показник можна деталізувати, розбивши витрати по статтях: матеріали, робочий час, транспорт. Дані беруться з бухгалтерської звітності. Отриманий результат оформимо у вигляді таблиці (таблиця. 1). 1. Формулювання цілей діяльності компанії по виробництву меблів
Контрольні запитання 1. Які найважливіші цілі діяльності вибраного підприємства (підрозділи). 2. Які показники використовуватимуться для оцінки досягнення кожної з цілей. 3. Яка одиниця виміру показника. 4. Які розрахунки необхідно виробити для обчислення показника. 5. Які джерела інформації використовуватимуться; як дані поступатимуть до особи, що приймає рішення. 6. Яка періодичність виміру або розрахунку цього показника. 7. Які заходи можуть бути зроблені керівництвом для досягнення планових значень показника і мінімізації відхилень фактичних значень. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |