Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1311 Теоретична довідка Visual Basic, вікно програмного середовища Visual Basic та основні складові

Теоретична довідка Visual Basic, вікно програмного середовища Visual Basic та основні складові

« Назад

Теоретична довідка Вікно програмного середовища Visual Basic

Це вікно має стандартну структуру: під рядком заголовка відображається головне меню вказівок середовища, більшість із яких мають кнопки на панелях інструментів.

Вікно форми (Form1)  представляє собою робочу область, на якій користувач може розміщувати різні об’єкти або елементи управління: вікна, кнопки, перемикачі, малюнки тощо.

Вікно провідника проекту (Project1 – <імя проекту>) містить список всіх файлів, що входять до даного проекту і призначене для швидкого доступу користувача до екранних форм.

Вікно редактора коду (Code) відображає програмний код для опрацювання подій. Щоб  активізувати це вікно необхідно двічі клацнути на об’єкті управління.

Вікно зовнішнього вигляду форми (Form Layout) використовується для визначення положення активної форми на екрані при запуску на виконання проекту.

Вікно властивостей об'єкту (Properties) містить список властивостей активної екранної форми або активного об'єкта управління, розташованого на активній формі. Властивості визначають зовнішній вигляд екранної форми або відповідного об'єкту управління та їх характеристики. Вікно властивостей поділено на дві колонки. В лівій знаходяться назви властивостей об'єкта, ім'я якого вказано у верхньому списку, а у правій – їх значення, які вибираються зі списку або вводяться з клавіатури.  Список властивостей подано на двох закладинках – Alphabetic (Алфавітний) і Categorized (За категоріями).

Об’єкти форми вибираються з панелі елементів управління (Toolbox):

Об¢єкт характеризується властивостями, методами та подіями. Метод – це дія, яка може здійснюватися над об¢єктом. Метод – це також процедура.

Подія це характеристика об¢єкта, що описує зовнішній вплив, на який реагує об¢єкт при виконанні створеної програми-додатку. Події – це, наприклад, завантаження форми, натиснення клавіші на клавіатурі, рух Мишки тощо. Найбільш поширені  події при використанні  Мишки- це:

- Сlick – подія, яка виникає, коли  користувач клацає клавішею Мишки на об’єкті;

- Dbclick – подвійне клацання на об’єкті управління.

Для того, щоб елементи однакового типу можна було відрізнити один від одного, їм присвоюють імена, наприклад Label1, Label2 і т.д.

Хоч кожен об'єкт має власний набір властивостей, існують деякі властивості, які є загальними практично для всіх об'єктів. Нижче подано основні властивості об’єктів.

Найбільш важливі загальні властивості всіх об’єктів:

Властивість

Значення

Caption

Заголовок

Left

Ліва межа

Top

Верхня межа

Height

Висота

Width

 Ширина

Name

Ім'я

Enabled

Дозволено

Visible

Видимість

Index

Індекс

Основні властивості об’єкта типу форма

AutoRedraw

Автоматичне  перемальовування

BackColor

КолірФону

Border Color

Колір межі

ControlBox

Кнопка управління

Font

Шрифт

ForeColor

Передній Колір

Icon

Значок

MaxButton

Кнопка Розгортання

MinButton

Кнопка Згортання

Picture

Картинка

WindowsState

Стан вікна при запуску

Основні властивості об’єктів типу текстове поле і мітка

Alignment

Вирівнювання

AutoSize

АвтоРозмір

BackColor

КолірФону

Border Color

Колір межі

BorderStyle

Стиль Межі

BorderWidth

Ширина Межі

Font

Шрифт

MultiLine

Багато Лінійний

PasswordChar

Знак Паролю

ScrollBars

Лінійки Прокручування

SelLength

Кількість виділених символів

SelText

Виділений текст

SelStart

Початок виділеного блоку

Text

Текст

Основні властивості об’єкту типу зображення

Властивість

Значення

Center

Вирівнювання малюнка до центру

Picture

Ім’я графічного файлу

Stretch

Приведення розміру зображення до заданих розмірів об’єкта

Елементи панелі управління (Toolbox)

1. Pointer (Покажчик) - для позиціювання покажчика  Мишки;

2 Label (Напис) - розміщує у формі текстові об’єкти типу написи, редагувати які під час виконання додатку неможливо;

3. TextBox (Текстове поле) - розміщує у формі поле для введення текстової інформації, чисел, дат;

4. Frame (Рамка) - створює у формі рамку із заголовком для логічного групування об’єктів;

5. CommandButton (Командна кнопка) - роз­міщує у формі кнопки управління для ініціюван­ня дій, виконання команд і т.д.;

6. CheckBox (Прапорець) - розміщує у формі індикаторний перемикач, призначений для формування умов виконання чи певних налаштувань, значення яко­го (Value) при встановленій «галочці»- 1, за відсутньої - 0, позначений, але неактивний стан - 2;

7. OptionButton (Перемикач) - створює у формі альтернативний перемикач для вибору налаштування чи режиму виконання програми;

8. ComboBox (Поле зі списком) - створює у формі об’єкт, що містить одночасно поле введення тексту і список зна­чень, введений текст додається до елементів списку;

9. ListBox (Список) - створює у формі список для вибо­ру одного чи декількох значень із запропонованого списку;

10. VScrollBar(Вертикальна смуга прокручування) - роз­міщує у формі вертикальну смугу прокручування;

11. ToggleButton;

12. TabStrip;

13. MultiPage;

14. SpinButton;

15. Image (Зображення) - створює у формі поля для відобра­ження графічних зображень.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!