Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1296 Робоча навчальна програма Моделювання бізнес-процесів в інформаційних управляючих системах, НУДПСУ

Робоча навчальна програма Моделювання бізнес-процесів в інформаційних управляючих системах, НУДПСУ

« Назад

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Факультет економікита оподаткування

Кафедра систем і методів прийняття рішень

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА “Моделювання бізнес-про­цесів в інформаційних управляючих системах”

для підготовки фахівців  за ОКР магістр

денної та заочної форми навчання

галузь знань: 0501 "Інформатика та обчислювальна техніка"

напрям підготовки: 6.050101 "Комп'ютерні науки"

статус дисципліни: нормативна

Ірпінь – 2013

Робоча навчальна програма дисципліни “Моделювання бізнес-про­цесів в інформаційних управляючих системах” складена на основі ОПП магістр спеціальності  8.05010101 "Інформаційні управляючі системи та технології"   галузі знань: 0501 "Інформатика та обчислювальна техніка", затвердженої в 2013 році.

Автор:

С.Д.Постіл, канд.техн. наук,доцент

 

 

 

 

Рецензенти:

А.О. Антонюк, к.ф.-м. наук,доцент

 

 

Зміст

1. Опис навчальної дисципліни “МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРО­ЦЕСІВ В ІНФОРМАЦІЙНИХ УПРАВЛЯЮЧИХ СИСТЕМАХ (ІУС)”

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів  – 4

Галузь знань:

0501 «Інформатика та обчислювальна техніка»

Нормативна

 

Напрям підготовки:

6.050101 «Комп'ютерні науки»

Модулів – 5

 

Рік підготовки:

Змістових модулів – 5,75

5-й

3-й

Індивідуальне науково-дослідне завдання

Семестр

Загальна кількість годин -207

9-й

6-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 4

самостійної роботи студента – 113/18= 6.3

Освітньо-кваліфікаційний рівень -магістр

40 год.

4 год.

Лабораторні

32год.

6 год.

Самостійна робота

 113 год.

   140 год.

Індивід.консультац.робота:             22 год.

Вид контролю: Екзамен

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

- для денної форми навчання – 63,72 %;

- для заочної форми навчання – 2,80 %.

 

2. Мета та завдання навчальної дисципліни“МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРО­ЦЕСІВ В ІУС”

“Моделювання бізнес процесів в інформаційних управляючих системах” - це дисципліна циклу професійної та практичної підготовки спеціалістів з напряму 6.050101 “Комп’ютерні науки” галузі знань 0501 «Інформатика та обчислювальна техніка» знань - призначена для оволодіння майбутніми бакалаврами за напрямом спеціальності знаннями сучасної програмної інженерії, а також стандартів і методів оцінки якості і забезпечення надійності програмних продуктів на всіх етапах їх життєвого циклу.

1.1. Мета курсу

Основною метою вивчення навчальної дисципліни є формування знань, вмінь та навичок з проектування і реалізації складних програмних продуктів, забезпечення студентів необхідними інструментом для ґрунтовного вивчення дисциплін кваліфікаційних рівнів “спеціаліст” та “магістр”.

2.2. Завдання курсу

Навчити студентів методам, прийомам і правилам аналізу, проектування, реалізації, тестування і управління розробкою складних програм, познайомити їх з існуючими на сьогодні стандартами, що регулюють основні процеси програмної інженерії, а також використовувати необхідний інструментарій для проектування та розробки програмних продуктів.

2.3. Предмет навчальної дисципліни

Інструментальні засоби і системи, а також методи, стандарти, прийоми і правила аналізу, проектування, реалізації, тестування і управління розробкою складних програмних продуктів.

2.4. Основні вимоги до знань і вмінь студентів

Повинні знати: основні етапи автоматизованого рішення задачі, про критерії якості програми, про специфікації програм, інструментальні засоби і системи, а також методи, стандарти, прийоми і правила аналізу, проектування, реалізації, тестування і управління розробкою складних програмних продуктів:

Повинні вміти: вибирати стратегії для планування життєвого циклу системи; визначати організаційну, економічну, технічну та операційну здійсненність проекту; застосовувати необхідні інструментальні засоби і системи, а також методи, стандарти, прийоми і правила для аналізу, проектування, реалізації, тестування і управління розробкою складних програмних продуктів:

Структурно-логічне місце дисципліни: “Дискретна та вища математика”, “Теорія алгоритмів”, “Алгоритмізація та програмування”, “Об’єктно-орієнтоване програмування”, “Організація баз даних і знань”, "CASE-технології”.

 

3. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРО­ЦЕСІВ В ІУС”

Загальний обсяг годин на вивчення дисципліни – 144 академічних годин (4 кредити ECTS). Час викладання – 6 семестр.

ЗМ1 = 1 ЗК (Т. 1-4)   Понятійний апарат і термінологія моделювання бізнес-процесів (БП) ІУС

Тема 1. Вступ.Управління бізнес-процесами

  1. Цілі і задачі дисципліни

  2. Визначення бізнес-процесу

  3. Управління бізнес-процесами

  4. Оцінка зрілості бізнес-процесів

  5. Особливість європейського ринку систем управління бізнес-процесами

  6. Системи управління бізнес-процесами України

  7. Рівень підготовки фахівців в області управління бізнес-процесами

  8. Роль ІТ-систем переходу до процесного управління в компанії

  9. Життєвий цикл процесу, його склад (моделювання, імітація та аналіз, документування та впровадження,  розгортання та виконання, оптимізація і перепроектування)

Тема 2. Управління ефективністю бізнесу

  1. Системи управління ресурсами підприємства (Enterprise Resource Planning, ERP) в управлінні, межі методології і технології

  2. Комплексна система аналізу діяльності підприємства

  3. Сутність систем управління ефективністю бізнесу - BPM (Business Performance Management)-системи

  4. Основні елементи BPM

  5. Цикл управління і функціональність BPM-системи

  6. Архітектура BPM-системи

  7. Ринок BPM –рішень

Тема 3. Моделювання бізнес-процесів ІУС

  1. Цілі моделювання

  2. Сутність і значення моделювання бізнес-процесів

  3.  Методика проведення моделювання бізнес-процесів

  4.  Історія розвитку методологій моделювання бізнес-процесів

  5. Програмні продукти управління підприємством

Тема 4    Процесний підхід до управління підприємством. Концепція процесного підходу до управління підприємством.

Тема 5. Методології моделювання і аналізу бізнес-процесів, їх графічні нотації.  

Тема 6. Автоматизовані системи  моделювання і аналізу бізнес-процесів.

4. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРО­ЦЕСІВ В ІУС”

9. МЕТОДИ НАВЧАННЯ

Вивчення дисципліни передбачає лекційні та лабораторні заняття в комп’ютерних класах, індивідуальну та самостійну роботу студента.

Навчальні технології, що застосовуються для активізації  навчально-пізнавальної діяльності студентів наступні:

1. Проблемні лекції – застосовуються при викладанні основного лекційного матеріалу.

2. Робота в малих групах – основний метод активізації роботи студентів.

3. Кейс-метод  (метод аналізу конкретних ситуацій)застосовується для наближення процесу навчання до реальної лабораторної діяльності спеціалістів і передбачає розгляд конкретних виробничих, управлінських ситуацій у процесі вивчення і виконання навчальних завдань.

4. Презентації – виступи перед аудиторією – використовуються для представлення результатів роботи в малих групах на практичних заняттях, звітів про виконання індивідуальних завдань студентів.

5. Значна частина матеріалу дисципліни відведена під самостійну роботу студента (СРС) та індивідуальні заняття студентів під керівництвом викладача. СРС використовується студентами для опрацювання лекційного матеріалу, навчально-методичної літератури, при підготовці до лабораторних робіт.

Студентам рекомендуються такі форми самостійної роботи:

Ø опрацювання лекційного матеріалу з використанням конспекту лекцій та рекомендованої літератури;

Ø самостійне вивчення окремо визначених тем та питань на основі навчальної літератури та методичних розробок кафедри;

Ø самостійне виконання індивідуальних завдань;

Ø підготовка до виконання контрольних та лабораторних робіт;

Ø самостійна підготовка до екзамену.

10. Методи контролю

Об‘єктивність оцінки знань студентів залежить від форм та засобів поточного й підсумкового контролю.

Форми проведення поточного контролю, їх періоди визначаються робочим планом викладача.

Контроль засвоєння студентами дисципліни здійснюється в кілька етапів:

  1. Контрольний захід після кожного залікового кредиту;

  2. Підсумкова атестація з кожного модульного контролю;

  3. Підсумкова атестація з формування сумарної модульної оцінки.

  4. Езамен.

Програмний матеріал навчальної дисципліни поділяється на чотири  модулі.

Оцінювання проводиться з урахуванням усіх видів навчального процесу:

- знань з теорії за відсутності лабораторної роботи по темі відбувається у вигляді письмового контрольного заходу на 10-15хв. під час лекції;

- знань, умінь і практичних навичок студента за результатами захисту звіту про виконання практичних та лабораторних робіт ;

- індивідуальної роботи студента;

- самостійної роботи студента.

Контрольний захід проводиться у вигляді контрольної роботи в аудиторії за розкладом у кожній академічній групі окремо.

У випадку неявки студента на контрольний захід з поважних причин, підтверджених документально, викладач проводить контрольне опитування студента в усній формі під час чергової консультації.

Узагальнююче оцінювання знань, умінь і практичних навичок студента здійснюється за 100 бальною системою.

11. Критерії оцінки знань

Критерії оцінки успішності повинні  відповідати навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів:

1. Знання фактів, явищ. Правильне, науково достовірне їх пояснення.

2. Оволодіння науковими термінами, поняттями, законами, методами, правилами; вміння користуватися ними при пояснені нових фактів, розв‘язуванні різних питань і виконанні практичних завдань.

3. Максимальна ясність, точність думки, вміння відстоювати свої погляди, захищати їх.

4. Знання повинні мати практичну значимість.

Усні відповіді повинні бути повними, логічними, доведеними. Письмові відповіді повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, акуратно оформлені.

Перевіряючи відповіді, викладач оцінює рівень знань по кожному питанню.

Оцінювання проводиться з урахуванням всіх видів навчального процесу: знань, умінь і практичних навичок студента за результатами захисту звіту в залежності від її складності про виконання

Умови переведення даних 100-бальиої шкали оцінювання у 5 - бальну та шкалу ECTS

Переведення даних   100-бальної шкали оцінювання в 5 - бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в такому порядку :

Оцінка за шкалою ECTS

 

Оцінка за бальною шкалою

 

 

 

Оцінка за розширеною шкалою

Еквівалент оцінки за п'ятибальною шкалою

А

90 -100

відмінно

 

5

В

80 - 89

дуже добре

4,5

С

70 -79

добре

 

4

D

60 - 69

задовільно

3,5

Е

50 -59

достатньо

3

FX

35 - 49

незадовільно

2

F

1 - 34

неприйнятно

1

12. Розподіл балів при рейтинговій системі

14. ЛІТЕРАТУРА

  1. Буч Г., Рамбо Д., Джекобсон А. UML. Руководство пользователя. - М.: ДМК, 2000.

  2. Брауде Эрик Дж. Технология разработки программного обеспечения. М.: Computer Science, 2004. – с. 655.

  3. Вендров А. М. CASE-технологии. Современные методы и средства проектирования информационных систем. - М.: 2000. - 346 с.

  4. Інформаційні системи і технології обліку. Навч. посібник. Іванова Т. С., Постіл С.Д., Сафронова І. О./ За ред. С. П. Ріппи. НУДПС України, Ірпінь, 2009, 266с.

  5. Кравченко В. Г. Проектування автоматизованих інформаційних систем: Навч. посіб. - К.: КНЕУ, 2008. - 360 с. 

  6. Молодцова О. П. Управління якістю програмної продукції: Навч. посібник. -К.: КНЕУ, 2001. - 248 с.

  7. Постіл С.Д. Методична розробка „Створення проекта (інфологічної і концептуальної моделі) БД для отримання певних документів і запитів ” до виконання лабораторних, практичних, індивідуальних  та курсової робіт з курсу “Організація баз даних і знань ” . 2007р. НУДПСУ, -14с.

  8. Постіл С.Д. Методичні вказівки  для виконання курсової роботи з курсу “Моделювання бізнес процесів в інформаційних управляючих системах”. 2013р. НУДПСУ, -10с.

  9. Постіл С.Д. Методична розробка „Технічне завдання на створення автоматизованої інформаційної системи" для виконання контрольної та курсової робіт. 2011р. НУДПСУ, -35с.

  10. Постіл С.Д. Методична розробка „Дослідження та опис предметної області для розробки програмного продукту” до виконання лабораторних та курсової робіт. 2008р. НУДПСУ, -16с.

  11. Постіл С.Д., Методична розробка „Методології структурного проектування: IDEF0 зі створення функціональної моделі бізнес-процесів, діаграм потоків даних (DFD) та опису взаємозв'язків між процесами за допомогою діаграм  IDEF3 для розробки програмного продукту” до виконання лабораторних та курсової робіт . 2008р. НУДПСУ, -70с.

  12. Роберт. Факты и заблуждения профессионального программирования. - М.: Гласс Серия: Профессионально, 2007. – 240 с.

  13. Д. Э. Федотова. CASE-технологии. Практикум / Д. Э. Федотова, Ю. Д. Семенов, К. Н. Чижик.–М.: Горячая линия–Телеком, 2003 –160с.

  14. Компьютерное моделирование бизнес-процессов: Учебное издание / Сериков А.В., Титов Н.В., Белоцерковский  А.В., Лобанов А.В., Успаленко В.И. — Харьков: Бурун Книга, 2007. — 304 с.

  15. Кутелев П.В. Технология реинжиниринга бизнеса: учебное пособие. – М.: МАРТ, 2003 – 176.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!