Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1289 Робоча навчальна програма управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті, НУДПСУ

Робоча навчальна програма управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті, НУДПСУ

« Назад

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Кафедра інформаційних систем і технологій

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «УПРАВЛІНСЬКІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ В АНАЛІЗІ ТА АУДИТІ»

для підготовки спеціалістів денної  та заочної форми навчання

за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво»

спеціальності 7.050106 «Облік і аудит»

для всіх спеціалізацій

статус дисципліни - нормативна

Ірпінь 2010

Робоча навчальна програма курсу «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті» складена на основі ОПП, затвердженого в 2002 р.

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА

ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ  ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ  ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ

ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ (для заочної форми навчання)

ПЕРЕЛІК ТЕМ РЕФЕРАТІВ, ТЕМАТИКА НАУКОВИХ РОБІТ

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ: ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ З КУРСУ

Література

ПЕРЕДМОВА

На сучасному етапі розвитку людства значна роль відведена інформатизації економічних процесів та впровадженню в практику управління виробництвом новітніх інформаційних технологій.

Предмет дисципліни "Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті": комп’ютерний аналіз та аудит обліково-аналітичної інформації (даних) з метою прийняття управлінських рішень.

Мета дисципліни: підготовка спеціалістів із спеціальності облік і аудит, які мають міцні знання з управлінських інформаційних систем і навички застосування в контрольно-аналітичній діяльності новітніх інформаційних технологій.

Зміст дисципліни: вивчення концептуальних засад управлінських інформаційних систем та новітніх управлінських інформаційних технологій,  методів аналізу економічної інформації на ПК, набуття навичок використання загальних та спеціальних інструментальних засобів автоматизації аналізу та аудиту,  здійснення операційного аналізу даних на ПК.  

Завдання дисципліни "Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті": вивчення методів автоматизованого розв’язання контрольно-аналітичних  управлінських задач та особливостей управлінських інформаційних систем.

Вимоги до основних знань й умінь

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

- основи управлінської інформатики;

- концептуальні питання функціонування управлінських інформаційних систем і комп’ютерних технологій прийняття управлінських рішень;

- методи розв’язання контрольно-аналітичних та управлінських економічних задач;

- класифікацію управлінських інформаційних систем за їх видами, рівнями та функціональним призначенням.

Студенти повинні уміти:

- розв’язувати контрольно-аналітичні управлінські задачі за допомогою автоматизованих управлінських інформаційних систем та технологій.

Значення дисципліни визначається широким впровадженням у практику роботи спеціаліста із обліку, аналізу та аудиту новітніх інформаційних управлінських технологій, що вимагає від студентів високого рівня теоретичної та практичної підготовки з даного напряму.

Міжпредметні зв’язки:

Матеріал дисципліни базується на знаннях навчальних курсів “Інформатика та комп`ютерна техніка”, “Бухгалтерський облік”, “Аудит”, “Оподаткування”, “Контроль і ревізія”, “Інформаційні системи і технології в обліку”, “Автоматизація роботи контрольно-ревізійної служби”  тощо і є основою для подальшого навчання та професійної діяльності, а також для виконання курсових і дипломних робіт.

Методи і форми викладання: вербальні (лекція, пояснення, бесіда); наочні (аудіовізуальні засоби, комп’ютерна техніка); практичні (практичні роботи, індивідуальні завдання, розв’язування задач, робота з літературними джерелами, комп’ютерними програмами, в мережі Інтернет, підготовка та складання тестів тощо).

Форми і засоби проміжного та підсумкового контролю: поточне оцінювання активності на лекційних диспутах; поточне оцінювання активності на практичних роботах; оцінювання виконання самостійної роботи; оцінювання виконання індивідуальної роботи під керівництвом викладача; оцінювання результатів науково-дослідної роботи; оцінювання результатів тестового контролю; оцінювання результатів іспиту.

До іспиту допускаються студенти, які виконали усі практичні роботи, мають позитивні оцінки за підсумками 1-го та 2-го змістових модулів та набрали  20 балів.

ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті»

за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво» 

спеціальності 7.050106 «Облік і аудит»

1. Предмет: комп’ютерний аналіз та аудит обліково-аналітичної інформації (даних) з метою прийняття управлінських рішень.

2. Мета: засвоєння знань і навичок використання в контрольно-аналітичній діяльності управлінських інформаційних  систем і технологій.

Змістово-модульна структура дисципліни

 

Напрям, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість кредитів:

2,5 - національних

3,75 - ЕСТS

 

 

Модулів: 1

 

Змістових модулів: 2  

 

Загальна кількість годин: 135

 

 

0501-“Економіка і підприємництво”

 

7.050106”Облік і аудит”

 

 

Спеціаліст

Нормативна

Рік підготовки: 5

Семестр: 10

Лекції: 14  годин

Практичні: 34 годин

Самостійна робота: 59 годин

Індивідуально-консультативна робота: 28 годин

 

Вид контролю: екзамен

Передумови вивчення: “Інформатика та комп`ютерна техніка”, “Бухгалтерський облік”, “Аудит”, “Оподаткування”, “Контроль і ревізія”, “Інформаційні системи і технології в обліку”, “Автоматизація роботи контрольно-ревізійної служби” 

 

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті»

за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво»

спеціальності 7.050106 «Облік і аудит»

для денної форми навчання

№ п/п

Змістові модулі

Кількість годин

Всього

Лекції

Практич. заняття

Індивід. консультативна робота

Самост. робота студента

Модуль 1 = 3,75 кредита

ЗМ1. Тема. Управлінські інформаційні системи та технології в управлінні, аналізі та аудиті

Т. 1.1

Концептуальні засади управлінських інформаційних систем

8

2

2

 

4

Т. 1.2

Принципи побудови УІС

12

2

 

2

 

8

Т. 1.3

Новітні управлінські інформаційні технології та їхня класифікація

14

 

2

2

 

12

Всього по заліковому кредиту

36

6

6

 

24

контрольний захід – письмовий тестовий контроль – 1 год. за рахунок практичних

ЗМ2.  Тема. Інструментальні засоби для роботи користувача

 Т. 2.4

Загальні інструментальні засоби автоматизації аналізу та аудиту

39

4

10

10

15

 Т. 2.5

Інформаційна технологія розвязування задач: фінансового, управлінського, податкового обліку; внутрішнього контролю; аналітичних задач; задач з аудиту на підприємстві

60

4

18

18

20

Всього по заліковому кредиту

 

99

8

28

28

35

контрольний захід – письмовий тестовий контроль – 2 год. за рахунок практичних

 

Всього по модулю

 

135

14

34

28

59

 

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті»

за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво»

спеціальності 7.050106 «Облік і аудит»

для заочної форми навчання

№ п/п

Змістові модулі

Кількість годин

Всього

Лекції

Практич. заняття

Індивід. консультативна робота

Самост. робота студента

Т. 1.1

Концептуальні засади управлінських інформаційних систем

11

1

 

 

10

Т. 1.2

Принципи побудови УІС

10

 

 

 

10

Т. 1.3

Новітні управлінські інформаційні технології та їхня класифікація

15

 

1

 

 

14

 Т. 2.4

Загальні інструментальні засоби автоматизації аналізу та аудиту

56

1

2

 

53

 Т. 2.5

Інформаційна технологія розв’язування задач: фінансового, управлінського, податкового обліку; внутрішнього контролю; аналітичних задач; задач з аудиту на підприємстві

43

1

2

 

40

Всього з курсу

 

135

4

4

 

127

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

Змістовий модуль № 1 (ЗМ1). Управлінські інформаційні системи та технології в управлінні, аналізі та аудиті

Тема 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем

  1. Вступ. Основні засади застосування автоматизованих управлінських інформаційних систем (АУІС) в аудиті та аналізі.
  2. Фундаментальні поняття УІС.
  3. Загальна структура та функції АУІС.
  4. Сутність інформаційного процесу управління.
  5. Економічні задачі УІС.

Перелік питань до  самостійної роботи

1. Сутність інформаційного процесу управління.

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Література [ 6, 7, 13]

Практичне заняття №1.

Тема 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем

  1. Вступ. Основні засади застосування автоматизованих управлінських інформаційних систем (АУІС) в аудиті та аналізі.

  2. Фундаментальні поняття УІС.

  3. Загальна структура та функції АУІС.

  4. Сутність інформаційного процесу управління.

  5. Економічні задачі УІС.

Література [6, 7, 13]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Тема 2. Принципи побудови УІС

  1. Принципи створення УІС.

  2. Етапи проектування БД.

  3. Життєвий цикл ІС.

  4. Оцінки вибору та економічна ефективність УІС.

Перелік питань до  самостійної роботи

  1. Принципи створення УІС.

  2. Етапи проектування баз даних.

  3. Життєвий цикл УІС.

  4. Критерії оцінки та вибору АІС.

  5. Методи визначення економічної ефективності АІС.

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Література [6, 7, 13]

Практичне заняття №2.

Тема 2. Принципи побудови УІС

  1. Принципи створення УІС.

  2. Етапи проектування баз даних.

  3. Життєвий цикл УІС.

  4. Критерії оцінки та вибору АІС.

  5. Методи визначення економічної ефективності АІС.

Література [3, 4, 5, 14, 17]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Тема 3. Новітні управлінські інформаційні технології та їх класифікація

  1. Технологічні аспекти інформаційного процесу управління.

  2. Класифікація  АУІС. 

Перелік питань до  самостійної роботи

  1. Автоматизоване робоче місце (АРМ) управлінця.

  2. АРМ, MRP, ERP, OLAP, DSS, CППР.

Література [6, 9, 13]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №3.

Тема: «Новітні технології управлінських інформаційних  систем»

  1. Система та її властивості. Загальні поняття.

  2. Бази даних та знань.

  3. Процес прийняття рішень.

  4. Процес управління.

  5. Задачі УІС.

  6. Принципи створення УІС.

  7. Етапи проектування баз даних.

  8. Життєвий цикл УІС.

  9. Технологічні аспекти інформаційного процесу управління.

  10. Структура та функції АУІС.

  11. Класифікація  АУІС. 

  12. Автоматизоване робоче місце (АРМ) управлінця.

  13. Критерії оцінки та вибору АІС.

  14. Методи визначення економічної ефективності АІС.

Література [6, 9, 13]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

 

Змістовий модуль № 2 (ЗМ2) Інструментальні засоби для роботи користувача

Тема 4. Загальні інструментальні засоби автоматизації аналізу та аудиту

1. Графічний метод аналізу даних.

2. Методи статистичного аналізу даних:

­   - визначення статистичних параметрів часових рядів даних;

­   - ранжування числових рядів;

­   - аналіз динаміки і прогнозування економічних процесів.

3. Методи оцінювання зв’язку між економічними показниками, факторний та регресійний аналіз.

4. Методи розв’язання оптимізаційних задач.

5. Експертні системи.

6. Сучасні комунікаційні засоби.

Перелік питань до самостійної роботи

  1. Графічний метод аналізу даних.

  2. Методи розв’язання оптимізаційних задач.

  3. Експертні системи.

  4. Сучасні комунікаційні засоби, електронна пошта, електронні документи.

Індивідуальні завдання

Література [1, 2, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 14,15]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 4.

Тема:  Табличний процесор MS Excel. Застосування статистичних функцій для розв’язання економічних задач.

Мета: навчитись застосовувати статистичні функції, усвідомити їх зміст і порядок використання.

1. Скласти звітну відомість за результатами  діяльності торгівельної фірми у весняно-літній період. В звітній відомості треба визначити:

- сумарну і середню виручку кожної з філій за звітний період;

- сумарну виручку всіх філій за кожний місяць звітного періоду;

- місце, яке займає кожна з філій в сумарному об’ємі виручки;

- частку кожної з філій в сумарному об’ємі виручки;

- найменшу місячну виручку за звітний період;

- найбільшу місячну виручку за звітний період.

2. Побудувати кругову діаграму об’ємного типу, на якій відображена частка вкладу кожної філії у формуванні загальної виручки.

Література [1, 11, 12, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 5.

Тема: Табличний процесор Microsoft Excel. Аналіз даних: підбір параметра, таблиці підстановки, консолідація даних.

Мета роботи: навчитись застосовувати для аналізу даних функції - надбудови MS Excel - Подбор параметра, Таблица подставновки та Консолидация.

  1. Використовуючи  функцію Подбор параметра та дані наведеної таблиці, знайдіть, при якому значенні терміну вкладу сума виплат становитиме певне значення.

  2. Створити таблицю підстановки, яка відображає вплив відсоткової ставки та терміну вкладу  на суму виплат  за заданими в таблиці даними.

  3. Консолідувати дані окремих аркушів і розмістити консолідовані дані на одному робочому аркуші.

  4. При консолідації обчислити суму продажу.

Література [1, 11, 12, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 6.

Тема: Табличний процесор Microsoft Excel. Функція Поиск решения.

Мета: навчитись застосовувати засіб – надбудову MS Excel Поиск решения.

  1. Знайти оптимальний план випуску продукції, при якому витрати на виготовлення будуть мінімальними.

  2. Знайти хоча б одне  значення економічного показника х, яке є невід’ємним і задовольняло розв’язок рівняння.

Література [1, 11, 12, 14, 15]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №7.

Тема: Використання табличного процесора MS Excel для для пошуку найкращого рішення розв’язання оптимізаційних задач

  1. Визначити, який асортиментний набір моделей і яка кількість одиниць кожної моделі, принесуть автомобільній корпорації максимальний прибуток, врахувавши при цьому наявні обмеження в ресурсах.                             

  2. Розглянути зразки рішення оптимізаційних задач, що наведені у прикладах, прикладених до Microsoft Office.

  3. На основі Help вивчити сутність і особливості методу "Підбір параметра".

  4. Зробити висновок про можливості використання табличного процесора MS Excel для для пошуку найкращого рішення розв’язання оптимізаційних задач

Література [6, 9, 15]

Методи оцінювання: оцінка; підсумковий письмовий тест.

Література [1, 11, 12, 14, 15]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 8.

Тема: "Табличний процесор Microsoft Excel. Застосування фінансових функцій для розв’язання задач"

Мета: навчитись застосовувати фінансові функції при розв’язанні задач.

1. Розв’язати економічні задачі використовуючи функції табличного процесора Microsoft Excel: Функція ПЛТ; Функція БС; Функція ПС; Функція КПЕР; Функція БЗРАСПИС.

Література [1, 4, 5, 11, 12, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 9.

Тема: Табличний процесор MS Excel. Робота з базою даних: сортування, фільтрація даних, проміжні підсумки. Зведені таблиці та зведені діаграми. Функції для роботи з базою даних.

Мета: навчитись виконувати сортування даних, фільтрацію даних, створювати проміжні підсумки, створювати зведені таблиці та діаграми, застосовувати. функцій баз даних для розв’язання  задач.

1. Виконати фільтрацію даних у відсортованій таблиці.

2. Використовуючи функції баз даних, обчислити сумарні інвестиційні витрати фірми при заданих умовах.

Література [1, 4, 5, 11, 12, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №10.

Тема: Використання табличного процесора MS Excel для автоматизованої обробки економічної інформації в управлінських інформаційних системах за допомогою технології кореляційно-регресійного аналізу

1. Здійснити кореляційний аналіз зв’язків між економічними показниками.

2. Побудувати регресійну модель та знайти точну величину суттєвого зв’язку. Розрахувати параметри моделі. Представити зв’язок у вигляді математичної моделі.

3. Вияснити статистичну значимість моделі та перевірити придатність моделі для передбачення.

4. Побудувати графік математичної залежності та здійснити візуальну оцінку можливих зв’язків змінних.

Література [1, 11, 15]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №11.

Використання табличного процесора MS Excel для створення “Експертної інформаційної системи визначення економічної стабільності підприємства”:

1. В окремих стовпцях таблиці створити базу даних, ввівши в клітинки відомості про певну предметну область.

2. В інших стовпцях таблиці створити базу знань, ввівши в клітинки формулу, за допомогою якої будуть здійснюватися розрахунки показника.

3. В окремих стовпчиках таблиці створити механізм висновку та вікно висновку: за допомогою логічної функції «Если» виконується умова, «То» - логічний висновок, якщо не виконується умова, то інший логічний висновок.

4. На основі звіту підприємства, використовуючи створену УІС, зробити висновок про стабільність підприємства.

Література  [1, 11, 14, 15]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №12.

Тема: Технологія аналізу і прогнозування на основі трендів

Мета: Сформувати уміння застосовувати універсальну комп'ютерну технологію для рішення задач прогнозування тенденцій розвитку на основі методу трендів (за допомогою табличного процесора Excel).

1. Побудувати тренд економічного процесу у Excel. Здійснити короткостроковий прогноз.

2. Одержати прогноз в числовому виді за допомогою  функції (ПРЕДСКАЗ) із групи статистичних функцій.

Література [1, 11, 12, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 13.

Тема: Управління на ПК за допомогою методу сценаріїв.

На підставі економічних даних бізнес-ситуації використовуючи MS Excel та функцію Диспетчер сценариев створити три сценарії: реальний, оптимістичний, песимістичний.

1. Сформувати за допомогою діалогового вікна Отчет по сценарию звіт та прийняти управлінське рішення щодо конкретної бізнес-ситуації.

Література [1, 11, 12, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №14.

Тема: Використання табличного процесора MS Excel для автоматизованої обробки економічної інформації в управлінських інформаційних системах за допомогою технології факторного аналізу методами “що, якщо?”

1. Підготувати однофакторну таблицю для аналізу трьох показників: залежність балансового прибутку, витрат і чистого прибутку на чутливість до інфляції.

2. Підготувати двофакторну таблицю для розв’язання задачі: Власники житла сплачують податки за нерухомість в залежності від вартості житла (V) і кількості членів у сім’ї (n). Для розрахунку податку використовується формула: 0.01V/n. Побудувати шкалу внесків за обслуговування.

Література [15]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №15.

Тема: Створення та редагування  електронних документів (аудиторських, аналітичних)

Мета: Сформувати стійкі вміння та навички роботи з електронними документами в управлінській діяльності

1. Створити електронний документ “Звіт аудитора” або “Акт проведення ревізії (перевірки)”

2. Здійснити автоматизовану перевірку правопису.

3. Здійснити перевірку на наявність вірусів

4. Переглянути створений документ як Web-сторінку та зберегти його в мережевій папці.

5. Заархівувути та відправити електронною поштою документ на перевірку викладачу, вказавши групу та прізвище студента.

Література [5, 8, 14]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

 

Тема 5. Інформаційна технологія розвязування задач: фінансового, управлінського, податкового обліку; внутрішнього контролю; аналітичних задач; задач з аудиту на підприємстві.

  1. АІС “1С: Предприятие 7.7” та додаток “Аналіз 3.0”.

  2. Корпоративна АІС “Галактика”.

  3. Операційний аналіз даних на ПК

  4. ­Прогнозування економічних показників.

  5. ­Аналіз чуттєвості бізнес-ситуацій.

  6. ­Визначення точки беззбитковості вироблення продукції.

  7. ­Комп’ютерний аналіз діяльності підприємства.

Перелік питань до  самостійної роботи

  1. АІС “1С: Предприятие 7.7.

  2. Комп’ютерний аналіз діяльності підприємства.

  3. Визначення точки беззбитковості.

Індивідуальні завдання

  1. Практична робота «Комп’ютеризований аналіз (аудит) економічної діяльності підприємства з метою прийняття управлінського рішення».

  2. Практична робота «Визначення точки беззбитковості виготовлення продукції».

  3. Практична робота «Пошук в ІАЦ «ЛІГА» нормативно-правових документів та їх аналіз з метою можливості використання в аналізі та аудиті».

  4. Практична робота «Створення, редагування та пересилка електронного документа»

Література [13] [8, 9, 18]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття № 16.

Тема: Застосування облікової інформаційної системи “1С: Бухгалтерія 7.7” для розв’язання управлінських задач.

1. Перевірити правильність  уведення даних (Оборотно-сальдовая ведомость/Оборотно-сальдовая ведомость по счету/Анализ счета по субконто/Анализ субконто/).

2. Створити регламентований звіт  "Повідомлення про авансовий внесок податку на прибуток” (Отчетность / Регламентированные отчеты /Уведомление об авансовом взносе налога на прибыль /Открыть/ Заполнить/ Сохранить/ Просмотр/ Печать).

Література [16, 20, 24, 25]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Практичне заняття №17.

Тема: Застосування  корпоративної АІС “Галактика» для розв’язання управлінських задач.

1. Використовуючи КІАС «Галактика» сформувати актив та пасив порівняльного аналітичного балансу (Галактика для Windows с тестовыми данными / Бух.анализ /Разделы / Аналитический баланс)

2. Використовуючи КІАС «Галактика» розрахувати фінансові коефіцієнти: Оборотність засобів; Оцінка ліквідності; Оцінка рентабельності; Фінансова стійкість (Галактика для Windows с тестовыми данными / Бух.анализ / Разделы / Финансовые коэффициенты /Документы).

Література [22]

Методи оцінювання: оцінка в балах.

Індивідуально-консультативна робота

Тема: Комп’ютерний аналіз та аудит фінансово-економічної діяльності підприємства з метою прийняття управлінського рішення

Мета: набути знання та навички з представлення економічної інформації для здійснення комп’ютеризованого економічного аналізу; дослідження основної тенденції розвитку на осно­ві аналізу динамічних рядів даних; вивчення впливу та взаємозв'язку даних в аналі­зі діяльності підприємства.

Завдання: створити індивідуальний аналітичний документ, в якому здійснити комп’ютерний аналіз та аудит фінансово-економічних показників діяльності базового підприємства з метою прийняття управлінського рішення.

Порядок виконаня та оформлення індивідуальної роботи

Передмова. Постановка мети та задачі управління і визначення інформаційних (первинні документи, на підставі яких проводиться аналіз (аудит), технічних, програмних, технологічних засобів її розв’язання.

Частина 1. Представлення економічної інформації для здійснення комп’ютеризованого економічного аналізу.

Частина 2. Дослідження основної тенденції розвитку на осно­ві аналізу динамічних рядів даних.

Частина 3. Вивчення впливу та взаємозв'язку даних в аналі­зі діяльності підприємства.

Висновки і пропозиції. Сформулювати загальні виснов­ки на основі проведеного аналізу і порівняння одержаних резуль­татів і запропонувати конкретні управлінські рішення.

Індивідуальну роботу з самостійно проведеного  комп’ютеризованого аналізу економічної діяльності з метою прийняття управлінського рішення студент представляє на попередню перевірку викладачу до іспиту у роздрукованому вигляді та на дискеті.

 МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ

 При визначенні підсумкової оцінки  за кредитно – модульною системою при  заключному контролі враховується загальна кількість балів, отриманих студентом при поточному контролі у процесі виконання навчального плану дисципліни, та кількість балів, отриманих студентом на іспиті. Передбачено один підсумковий контроль - іспит.

Максимальна сумарна кількість балів підсумкового  контролю становить 100 балів:

- у семестрі 50 балів;

- на іспиті – 50 балів.

До іспиту допускаються  студенти, які у підсумку семестру набрали  20 балів.

При визначенні підсумкового рейтингу студентів з усього курсу дисципліни до суми балів отриманих за семестр додається кількість балів, отриманих на  іспиті.

На підставі отриманої кількості балів з усього курсу дисципліни за кредитно – модульної системи згідно до вимог Болонської декларації застосовується наступна шкала оцінки знань: 

Оцінка за шкалою ЕСТS

Оцінка за бальною

шкалою

Оцінка за розширеною

шкалою

Еквівалент

оцінки за п’ятибальною шкалою

A

90-100

«відмінно»

5

B

80-89

«дуже добре»

4,5

C

65-79

«добре»

4

D

55-64

«задовільно»

3,5

E

50-54

«достатньо»

3

FX

35-49

«незадовільно»

2

F

1-34

«неприйнятно»

1

Поточний контроль засвоєння матеріалу з кожної  теми здійснюється у відповідності з навчальним планом дисципліни і включає:

  • оцінювання виконання та захисту кожної практичної  роботи;

  • оцінювання виконання самостійної роботи;

  • оцінювання виконання та захисту індивідуально-консультативної  роботи студента.

Враховується дисциплінованість студента: за несвоєчасність виконання завдань кількість запланованих з даної теми балів може бути зменшена.

При підсумковому контролі знань по кожному модулю враховується загальна кількість балів, отриманих студентом по кожній з тем модуля.

Враховується  науково- дослідницька робота студента та участь у науково-практичних конференціях та наукових семінарах (максимальна кількість балів - 5).

Нижче наведена таблиця розподілу балів по кожному змістовому модулю, модулю та загалом по курсу.

МОДУЛЬ І (50 балів)

Всього за семестр

 

ЗМ1=9

ЗМ2 = 41

50

практичні роботи

6

28

34

індивідуальні роботи

 

6

6

самостійні роботи

1

3

4

контрольний захід

2

4

6

 

ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ

(для заочної форми навчання)

 Студенти заочної форми навчання отримують підсумкову оцінку на іспиті за «чотирьохбальною» системою (2 – не задовільно, 3 - задовільно, 4 - добре, 5 – відмінно). Передбачено два підсумкових контролі: 1-й семестр – залік та 2-й семестр – іспит. До іспиту допускаються студенти які позитивно виконали практичні завдання, індивідуальні завдання, написали аудиторну контрольну роботу та виконали розрахункову роботу. Усі види вище вказаних робіт оцінюються за «чотирьохбальною» системою Кількість практичних, індивідуальних та самостійних робіт, що виносяться на сесію визначаються викладачем окремо згідно заданій робочій навчальні й програмі.

ПЕРЕЛІК ТЕМ РЕФЕРАТІВ, ТЕМАТИКА НАУКОВИХ РОБІТ

  1. Автоматизація розрахунків у шаблонах.

  2. Автоматичні розрахунки в MS Excel. Макроси.

  3. Визначення точки беззбитковості випуску продукції.

  4. Використання експертних систем для аналізу економічного стану підприємства.

  5. Використання нелінійних моделей при здійсненні регресійного аналізу.

  6. Графічний метод аналізу даних.

  7. Двофакторний дисперсійний аналіз.

  8. Коваріантний аналіз.

  9. Комунікаційні засоби мережі Інтернет.

  10. Консолідація даних.

  11. Методика регресійного аналізу.

  12. Методика функціонального аналізу.

  13. Моделювання даними зведеної таблиці.

  14. Однофакторний дисперсійний аналіз.

  15. Особливості імпортування даних між додатками MS Office.

  16. Пакет аналізу MS Excel.

  17. Правила побудови статистичних і аналітичних таблиць.

  18. Програмування мовою VBA.

  19. Прості і групові таблиці.

  20. Ранжування даних.

  21. Розподіл непрямих витрат на ЕОМ.

  22. Розподіл постійних витрат при здійсненні операційного аналізу на ПК.

  23. Розробка гнучких кошторисів витрат на виробництво продукції.

  24. Складання нормативних калькуляцій на ЕОМ і аналіз відхилень.

  25. Сортування даних за ключами користувача.

  26. Статистичні методи прогнозування економічних процесів.

  27. Статистичні функції прогнозування в аналізі та аудиті.

  28. Створення зведеної таблиці.

  29. Сучасні засоби електронного документообігу.

  30. Сучасні інформаційні довідково-правові системи.

  31. Сучасні інформаційно-пошукові системи мережі Інтернет.

  32. Управлінські автоматизовані інформаційні системи. Порівняльна характеристика.

  33. Фільтрація даних у зведеній таблиці і діаграмі.

  34. Функції для роботи з масивами в аналізі та аудиті.

  35. Ціноутворення на ЕОМ.

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ: ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ З КУРСУ

  1. Фундаментальні поняття системи, її складові.

  2. Загальні властивості системи.

  3. Інформація, види інформації, економічна інформація, дані.

  4. Прагматичний, семантичний, синтаксичний аспекти інформації.

  5. Взаємозв’язок фаз прийняття рішень в управлінській інформаційній системі.

  6. Етапи проектування баз даних, рівні проектування.

  7. Визначення, структура, мета, призначення, головні завдання, функції управлінської автоматизованої інформаційної системи.

  8. Сутність інформаційного процесу управління та управлінської системи з точки зору науки кібернетики.

  9. Інформаційні управлінські задачі економічного призначення: регламентні; інформаційно-довідкові; поглибленого економічного аналізу.

  10. Поділ управлінських задач за характером впливу на керований об’єкт: розрахункові; оптимізаційні; неформалізовані.

  11. Принципи створення АУІС: загальні, часткові, організаційно-методичні.

  12. Організація баз даних та баз знань управлінської інформаційної системи.

  13. Життєвий цикл УІС, моделі життєвого циклу.

  14. Сутність інформаційної технології та її місце в УІС.

  15. Технологічні аспекти інформаційного процесу управління: інформаційна операція; інформаційна процедура; інформаційний процес.

  16. Функції управління: прогнозування, планування, облік, контроль, аналіз, регулювання.

  17. Класифікація АУІС: міжнародна, за масштабами, за сферою застосування, інші.

  18. Системи штучного інтелекту: ЕС, СППР.

  19. Автоматизоване робоче місце управлінця.

  20. Напрями оцінки та критерії вибору УІС.

  21. Економічний аспект ефективності АУІС.

  22. Графічний метод аналізу даних в MS Excel, діаграми.

  23. Методи статистичного аналізу даних в MS Excel: статистичні функції, інструмент «Описательная статистика».

  24. Методи статистичного аналізу даних в MS Excel: ранжування числових рядів даних.

  25. Методи статистичного аналізу даних в MS Excel: аналіз динаміки і прогнозування економічних процесів.

  26. Прогнозування методом ковзних середніх значень показників та методом експоненціального зглажування в MS Excel.

  27. Прогнозувати за допомогою трендових моделей в MS Excel.

  28. Прогнозування за допомогою статистичних функцій ТЕНДЕНЦИЯ, ПРЕДСКАЗ, РОСТ в MS Excel.

  29. Методи оцінювання зв’язку між економічними показниками: детермінований факторний аналіз.

  30. Методи оцінювання зв’язку між економічними показниками: кореляційний аналіз.

  31. Методи визначення тенденцій розвитку економічних процесів: регресійний аналіз.

  32. Оцінювання ступеня зв’язку випадкових економічних величин за допомогою інструмента Корреляция «Пакета анализа».

  33. Визначення функції взаємозв’язку випадкових економічних величин (рівняння регресії) за допомогою інструмента РЕГРЕССИЯ «Пакета анализа».

  34. Однофакторний та двофакторний аналіз економічних величин «що, якщо» за допомогою інструменту MS Excel Таблица подстановки.

  35. Розв’язання оптимізаційних управлінських задач за допомогою «оптимізатора» MS Excel Поиск решения.

  36. Системи штучного інтелекту, експертні системи та системи підтримки прийняття управлінських рішень в управлінні.

  37. Особливості ведення аналітичного обліку в ІС «1С: Бухгалтерия».

  38. Технологія створення та використання регламентованих звітів в ІС «1С:Бухгалтерія».

  39. Аналіз господарської діяльності підприємств за допомогою конфігурації «Форт: Аналітик 3.0».

  40. Засоби для аналізу та аудиту в комплексній корпоративній інформаційній системі автоматизації управління підприємством «Галактика».

  41. Засоби для аналізу та аудиту в інформаційній системі автоматизації управління підприємством « 1С: Предприятие».

  42. Інформаційна технологія аналізу економічних показників за допомогою MS Excel: вертикальний і горизонтальний аналіз.

  43. Інформаційна технологія аналізу економічних коефіцієнтів і показників за допомогою  MS Excel: показники прибутковості.

  44.  Інформаційна технологія аналізу економічних коефіцієнтів і показників за допомогою  MS Excel: показники ліквідності.

  45. Інформаційна технологія аналізу економічних коефіцієнтів і показників за допомогою  MS Excel: показники активності.

  46. Інформаційна технологія аналізу економічних коефіцієнтів і показників за допомогою  MS Excel: показники заборгованості.

  47. Бізнес-аналіз в управлінні бізнес-ситуаціями за допомогою інструменту Сценарии в MS Excel.

  48. Операційний аналіз результатів економічної діяльності підприємства за допомогою інструментів  MS Excel Підбор параметра, Поиск решения, Функции.

  49. Графічне проведення операційного аналізу беззбитковості.

  50. Інформаційна технологія аналізу для підтримки і прийняття рішення в MS Excel: Таблицы подстановки.

  51. Інформаційна технологія аналізу для підтримки і прийняття рішення в MS Excel: Поиск решения.

  52. Аналіз економічних даних за допомогою MS Excel: Сортировка данных.

  53.  Аналіз економічних даних за допомогою MS Excel: використання списків у якості баз даних.

  54. Аналіз економічних даних за допомогою MS Excel:пошук даних відповідно до заданих умов, фільтри.

  55. Аналіз економічних даних за допомогою MS Excel: визначення значення параметра змінної для отримання необхідного результату (Подбор параметра).

  56. Аналіз даних і графічне відображення тенденції їхньої зміни за допомогою лінії тренда (апроксимація даних).

  57. Консолідація даних та зведені таблиці в аналізі та аудиті.

Література

Основна

  1. Боровиков В. STATISTIKA: искусство анализа данных на компьютере. Для  професионалов. – СПб.: Питер, 2001. – 656с.

  2. В.М, Беспалов, А.Ю, Вакула, А.М. Гострик, С.Г. Діордіца, С.М. Таракановский, Є.В. Тиханович. Інформатика для економістів: Навч. Посіб. Для студентів вищих навчальних закладів економічних спеціальностей. – К.: ЦУЛ, 2003. – 788с.

  3. Галузинський Г.П. Перспективні технологічні засоби оброблення інформації: Навч.-метод. Посібник для самостійного вивчення дисципліни / Г.П. Галузинський, І.В. Гордієнко. – Київ: КНЕУ, 2002. – 280с.

  4. Гордієнко І.В. Інформаційні системи і технології в менеджменті: Навч.-метод. Посібник. – 2-е. вид., перероб. І доп. – Київ: КНЕУ, 2003. – 259 с. 

  5. Дибкова Л.М. Інформатика та комп’ютерна техніка: Посібник для студентів  вищих навчальних закладів. – К.: "Академвидав", 2003. – 320с.

  6. Іванюта П.В. Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті. Навчальний посібник. К.: ЦУЛ, 2007. – 189 с.

  7. Івахненков С.В. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту. К.: Знання, 2006. – 350 с.

  8. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник. – К.: Каравела, 2004. - 464с.

  9. Інформаційні системи і технології в економіці. Посібник. / За ред. Пономаренка В.С. – К.: «Академія», 2002, - 542 с.

  10. Калберг Конрад. Бизнес-анализ с помощью MS Excel, 2-е издание. : Пер. с англ.-М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 448 с.

  11. Лук’янова В.В. Комп’ютерний аналіз даних. Посібник. К.: Видавничий центр «Академія», 2003. – 341 с.

  12. Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика. Практикум: Навчальний посібник. – К.: Знання, 2008. – 710 с.

  13. Семенов М.И., Трубилин И.Т., Лойко В.И., Барановская Т.П. Автоматизированные информационные технологии в экономике. – М.: «Финансы и статистика», 2000. – 416 с.

  14. Сенов А.С. Курс практической работы на ПК. – СПб.: БХВ-Петербург, 2003. – 576 с.

  15. Устинова Г.М. Информационные системы менеджмента: Основные аналитические технологии в поддержке принятия решений / Учеб. Пособие. – СПб: Издательство «ДиаСофтЮП», 2000. – 368 с.

  16. Филимонова Є.В. Практическая работа в 1С: Предприятие 7.7. Учеб. пособие. Изд. 2-е доп. И перераб. – Ростов н/Д: Издательство "Феникс", 2004 – 416с.

  17. Хотинская Г.И. Информационные технологии управления: Учебное пособие. – М.: Издательство «Дело и Сервис», 2003. – 128 с.

Додаткова

  1. Алексеенко В. и др. Конфигурация: "ABBYY Ukraine". / Методические материалы: фирма "1С", 2001. – 648 с.

  2. ІАЦ «ЛІГА» /  http://www.liga.net/

  3. Інформаційно-аналітична система «1С:Предприятие» / www.1c.ru.

  4. Інформаційно-аналітична система «Парус» / www.parus.ru.

  5. Корпоративна інформаційно-аналітична система «Галактика» www.galaktika.ru.

  6. Система анализа "Форт: Аналитик 3.0" / www.1c.ru.

  7. Чистов Д.В., Таранов А.В. и др. Хозяйственные операции в компьютерной бухгалтерии 7.7. для Украины. Фирма "1С". М., 2002. - 520 с.

  8. Филимонова Є.В. Практическая работа в 1С: Предприятие 7.7. Учеб. пособие. Изд. 2-е доп. И перераб. – Ростов н/Д: Издательство "Феникс", 2004 – 416с.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!