Робоча навчальна програма управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті, НУДПСУ
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИКафедра інформаційних систем і технологій РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «УПРАВЛІНСЬКІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ В АНАЛІЗІ ТА АУДИТІ»для підготовки спеціалістів денної та заочної форми навчання за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво» спеціальності 7.050106 «Облік і аудит» для всіх спеціалізацій статус дисципліни - нормативна Ірпінь 2010 Робоча навчальна програма курсу «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті» складена на основі ОПП, затвердженого в 2002 р. ЗМІСТ ПЕРЕДМОВА ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ (для заочної форми навчання) ПЕРЕЛІК ТЕМ РЕФЕРАТІВ, ТЕМАТИКА НАУКОВИХ РОБІТ КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ: ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ З КУРСУ Література ПЕРЕДМОВА
На сучасному етапі розвитку людства значна роль відведена інформатизації економічних процесів та впровадженню в практику управління виробництвом новітніх інформаційних технологій. Предмет дисципліни "Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті": комп’ютерний аналіз та аудит обліково-аналітичної інформації (даних) з метою прийняття управлінських рішень. Мета дисципліни: підготовка спеціалістів із спеціальності облік і аудит, які мають міцні знання з управлінських інформаційних систем і навички застосування в контрольно-аналітичній діяльності новітніх інформаційних технологій. Зміст дисципліни: вивчення концептуальних засад управлінських інформаційних систем та новітніх управлінських інформаційних технологій, методів аналізу економічної інформації на ПК, набуття навичок використання загальних та спеціальних інструментальних засобів автоматизації аналізу та аудиту, здійснення операційного аналізу даних на ПК. Завдання дисципліни "Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті": вивчення методів автоматизованого розв’язання контрольно-аналітичних управлінських задач та особливостей управлінських інформаційних систем. Вимоги до основних знань й умінь У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати: - основи управлінської інформатики; - концептуальні питання функціонування управлінських інформаційних систем і комп’ютерних технологій прийняття управлінських рішень; - методи розв’язання контрольно-аналітичних та управлінських економічних задач; - класифікацію управлінських інформаційних систем за їх видами, рівнями та функціональним призначенням. Студенти повинні уміти: - розв’язувати контрольно-аналітичні управлінські задачі за допомогою автоматизованих управлінських інформаційних систем та технологій. Значення дисципліни визначається широким впровадженням у практику роботи спеціаліста із обліку, аналізу та аудиту новітніх інформаційних управлінських технологій, що вимагає від студентів високого рівня теоретичної та практичної підготовки з даного напряму. Міжпредметні зв’язки: Матеріал дисципліни базується на знаннях навчальних курсів “Інформатика та комп`ютерна техніка”, “Бухгалтерський облік”, “Аудит”, “Оподаткування”, “Контроль і ревізія”, “Інформаційні системи і технології в обліку”, “Автоматизація роботи контрольно-ревізійної служби” тощо і є основою для подальшого навчання та професійної діяльності, а також для виконання курсових і дипломних робіт. Методи і форми викладання: вербальні (лекція, пояснення, бесіда); наочні (аудіовізуальні засоби, комп’ютерна техніка); практичні (практичні роботи, індивідуальні завдання, розв’язування задач, робота з літературними джерелами, комп’ютерними програмами, в мережі Інтернет, підготовка та складання тестів тощо). Форми і засоби проміжного та підсумкового контролю: поточне оцінювання активності на лекційних диспутах; поточне оцінювання активності на практичних роботах; оцінювання виконання самостійної роботи; оцінювання виконання індивідуальної роботи під керівництвом викладача; оцінювання результатів науково-дослідної роботи; оцінювання результатів тестового контролю; оцінювання результатів іспиту. До іспиту допускаються студенти, які виконали усі практичні роботи, мають позитивні оцінки за підсумками 1-го та 2-го змістових модулів та набрали 20 балів. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті»за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво» спеціальності 7.050106 «Облік і аудит» 1. Предмет: комп’ютерний аналіз та аудит обліково-аналітичної інформації (даних) з метою прийняття управлінських рішень. 2. Мета: засвоєння знань і навичок використання в контрольно-аналітичній діяльності управлінських інформаційних систем і технологій.
Передумови вивчення: “Інформатика та комп`ютерна техніка”, “Бухгалтерський облік”, “Аудит”, “Оподаткування”, “Контроль і ревізія”, “Інформаційні системи і технології в обліку”, “Автоматизація роботи контрольно-ревізійної служби”
СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті»за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво» спеціальності 7.050106 «Облік і аудит» для денної форми навчання
СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Управлінські інформаційні системи в аналізі та аудиті»за напрямом 0501 «Економіка і підприємництво» спеціальності 7.050106 «Облік і аудит» для заочної форми навчання
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИЗмістовий модуль № 1 (ЗМ1). Управлінські інформаційні системи та технології в управлінні, аналізі та аудитіТема 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем
Перелік питань до самостійної роботи 1. Сутність інформаційного процесу управління. Методи оцінювання: оцінка в балах. Література [ 6, 7, 13] Практичне заняття №1. Тема 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем
Література [6, 7, 13] Методи оцінювання: оцінка в балах. Тема 2. Принципи побудови УІС
Перелік питань до самостійної роботи
Методи оцінювання: оцінка в балах. Література [6, 7, 13] Практичне заняття №2. Тема 2. Принципи побудови УІС
Література [3, 4, 5, 14, 17] Методи оцінювання: оцінка в балах. Тема 3. Новітні управлінські інформаційні технології та їх класифікація
Перелік питань до самостійної роботи
Література [6, 9, 13] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №3. Тема: «Новітні технології управлінських інформаційних систем»
Література [6, 9, 13] Методи оцінювання: оцінка в балах.
Змістовий модуль № 2 (ЗМ2) Інструментальні засоби для роботи користувачаТема 4. Загальні інструментальні засоби автоматизації аналізу та аудиту 1. Графічний метод аналізу даних. 2. Методи статистичного аналізу даних: - визначення статистичних параметрів часових рядів даних; - ранжування числових рядів; - аналіз динаміки і прогнозування економічних процесів. 3. Методи оцінювання зв’язку між економічними показниками, факторний та регресійний аналіз. 4. Методи розв’язання оптимізаційних задач. 5. Експертні системи. 6. Сучасні комунікаційні засоби. Перелік питань до самостійної роботи
Індивідуальні завдання Література [1, 2, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 14,15] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 4. Тема: Табличний процесор MS Excel. Застосування статистичних функцій для розв’язання економічних задач. Мета: навчитись застосовувати статистичні функції, усвідомити їх зміст і порядок використання. 1. Скласти звітну відомість за результатами діяльності торгівельної фірми у весняно-літній період. В звітній відомості треба визначити: - сумарну і середню виручку кожної з філій за звітний період; - сумарну виручку всіх філій за кожний місяць звітного періоду; - місце, яке займає кожна з філій в сумарному об’ємі виручки; - частку кожної з філій в сумарному об’ємі виручки; - найменшу місячну виручку за звітний період; - найбільшу місячну виручку за звітний період. 2. Побудувати кругову діаграму об’ємного типу, на якій відображена частка вкладу кожної філії у формуванні загальної виручки. Література [1, 11, 12, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 5. Тема: Табличний процесор Microsoft Excel. Аналіз даних: підбір параметра, таблиці підстановки, консолідація даних. Мета роботи: навчитись застосовувати для аналізу даних функції - надбудови MS Excel - Подбор параметра, Таблица подставновки та Консолидация.
Література [1, 11, 12, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 6. Тема: Табличний процесор Microsoft Excel. Функція Поиск решения. Мета: навчитись застосовувати засіб – надбудову MS Excel Поиск решения.
Література [1, 11, 12, 14, 15] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №7. Тема: Використання табличного процесора MS Excel для для пошуку найкращого рішення розв’язання оптимізаційних задач
Література [6, 9, 15] Методи оцінювання: оцінка; підсумковий письмовий тест. Література [1, 11, 12, 14, 15] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 8. Тема: "Табличний процесор Microsoft Excel. Застосування фінансових функцій для розв’язання задач" Мета: навчитись застосовувати фінансові функції при розв’язанні задач. 1. Розв’язати економічні задачі використовуючи функції табличного процесора Microsoft Excel: Функція ПЛТ; Функція БС; Функція ПС; Функція КПЕР; Функція БЗРАСПИС. Література [1, 4, 5, 11, 12, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 9. Тема: Табличний процесор MS Excel. Робота з базою даних: сортування, фільтрація даних, проміжні підсумки. Зведені таблиці та зведені діаграми. Функції для роботи з базою даних. Мета: навчитись виконувати сортування даних, фільтрацію даних, створювати проміжні підсумки, створювати зведені таблиці та діаграми, застосовувати. функцій баз даних для розв’язання задач. 1. Виконати фільтрацію даних у відсортованій таблиці. 2. Використовуючи функції баз даних, обчислити сумарні інвестиційні витрати фірми при заданих умовах. Література [1, 4, 5, 11, 12, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №10. Тема: Використання табличного процесора MS Excel для автоматизованої обробки економічної інформації в управлінських інформаційних системах за допомогою технології кореляційно-регресійного аналізу 1. Здійснити кореляційний аналіз зв’язків між економічними показниками. 2. Побудувати регресійну модель та знайти точну величину суттєвого зв’язку. Розрахувати параметри моделі. Представити зв’язок у вигляді математичної моделі. 3. Вияснити статистичну значимість моделі та перевірити придатність моделі для передбачення. 4. Побудувати графік математичної залежності та здійснити візуальну оцінку можливих зв’язків змінних. Література [1, 11, 15] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №11. Використання табличного процесора MS Excel для створення “Експертної інформаційної системи визначення економічної стабільності підприємства”: 1. В окремих стовпцях таблиці створити базу даних, ввівши в клітинки відомості про певну предметну область. 2. В інших стовпцях таблиці створити базу знань, ввівши в клітинки формулу, за допомогою якої будуть здійснюватися розрахунки показника. 3. В окремих стовпчиках таблиці створити механізм висновку та вікно висновку: за допомогою логічної функції «Если» виконується умова, «То» - логічний висновок, якщо не виконується умова, то інший логічний висновок. 4. На основі звіту підприємства, використовуючи створену УІС, зробити висновок про стабільність підприємства. Література [1, 11, 14, 15] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №12. Тема: Технологія аналізу і прогнозування на основі трендів Мета: Сформувати уміння застосовувати універсальну комп'ютерну технологію для рішення задач прогнозування тенденцій розвитку на основі методу трендів (за допомогою табличного процесора Excel). 1. Побудувати тренд економічного процесу у Excel. Здійснити короткостроковий прогноз. 2. Одержати прогноз в числовому виді за допомогою функції (ПРЕДСКАЗ) із групи статистичних функцій. Література [1, 11, 12, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 13. Тема: Управління на ПК за допомогою методу сценаріїв. На підставі економічних даних бізнес-ситуації використовуючи MS Excel та функцію Диспетчер сценариев створити три сценарії: реальний, оптимістичний, песимістичний. 1. Сформувати за допомогою діалогового вікна Отчет по сценарию звіт та прийняти управлінське рішення щодо конкретної бізнес-ситуації. Література [1, 11, 12, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №14. Тема: Використання табличного процесора MS Excel для автоматизованої обробки економічної інформації в управлінських інформаційних системах за допомогою технології факторного аналізу методами “що, якщо?” 1. Підготувати однофакторну таблицю для аналізу трьох показників: залежність балансового прибутку, витрат і чистого прибутку на чутливість до інфляції. 2. Підготувати двофакторну таблицю для розв’язання задачі: Власники житла сплачують податки за нерухомість в залежності від вартості житла (V) і кількості членів у сім’ї (n). Для розрахунку податку використовується формула: 0.01V/n. Побудувати шкалу внесків за обслуговування. Література [15] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №15. Тема: Створення та редагування електронних документів (аудиторських, аналітичних) Мета: Сформувати стійкі вміння та навички роботи з електронними документами в управлінській діяльності 1. Створити електронний документ “Звіт аудитора” або “Акт проведення ревізії (перевірки)” 2. Здійснити автоматизовану перевірку правопису. 3. Здійснити перевірку на наявність вірусів 4. Переглянути створений документ як Web-сторінку та зберегти його в мережевій папці. 5. Заархівувути та відправити електронною поштою документ на перевірку викладачу, вказавши групу та прізвище студента. Література [5, 8, 14] Методи оцінювання: оцінка в балах.
Тема 5. Інформаційна технологія розвязування задач: фінансового, управлінського, податкового обліку; внутрішнього контролю; аналітичних задач; задач з аудиту на підприємстві.
Перелік питань до самостійної роботи
Індивідуальні завдання
Література [13] [8, 9, 18] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття № 16. Тема: Застосування облікової інформаційної системи “1С: Бухгалтерія 7.7” для розв’язання управлінських задач. 1. Перевірити правильність уведення даних (Оборотно-сальдовая ведомость/Оборотно-сальдовая ведомость по счету/Анализ счета по субконто/Анализ субконто/). 2. Створити регламентований звіт "Повідомлення про авансовий внесок податку на прибуток” (Отчетность / Регламентированные отчеты /Уведомление об авансовом взносе налога на прибыль /Открыть/ Заполнить/ Сохранить/ Просмотр/ Печать). Література [16, 20, 24, 25] Методи оцінювання: оцінка в балах. Практичне заняття №17. Тема: Застосування корпоративної АІС “Галактика» для розв’язання управлінських задач. 1. Використовуючи КІАС «Галактика» сформувати актив та пасив порівняльного аналітичного балансу (Галактика для Windows с тестовыми данными / Бух.анализ /Разделы / Аналитический баланс) 2. Використовуючи КІАС «Галактика» розрахувати фінансові коефіцієнти: Оборотність засобів; Оцінка ліквідності; Оцінка рентабельності; Фінансова стійкість (Галактика для Windows с тестовыми данными / Бух.анализ / Разделы / Финансовые коэффициенты /Документы). Література [22] Методи оцінювання: оцінка в балах. Індивідуально-консультативна робота Тема: Комп’ютерний аналіз та аудит фінансово-економічної діяльності підприємства з метою прийняття управлінського рішення Мета: набути знання та навички з представлення економічної інформації для здійснення комп’ютеризованого економічного аналізу; дослідження основної тенденції розвитку на основі аналізу динамічних рядів даних; вивчення впливу та взаємозв'язку даних в аналізі діяльності підприємства. Завдання: створити індивідуальний аналітичний документ, в якому здійснити комп’ютерний аналіз та аудит фінансово-економічних показників діяльності базового підприємства з метою прийняття управлінського рішення. Порядок виконаня та оформлення індивідуальної роботиПередмова. Постановка мети та задачі управління і визначення інформаційних (первинні документи, на підставі яких проводиться аналіз (аудит), технічних, програмних, технологічних засобів її розв’язання. Частина 1. Представлення економічної інформації для здійснення комп’ютеризованого економічного аналізу. Частина 2. Дослідження основної тенденції розвитку на основі аналізу динамічних рядів даних. Частина 3. Вивчення впливу та взаємозв'язку даних в аналізі діяльності підприємства. Висновки і пропозиції. Сформулювати загальні висновки на основі проведеного аналізу і порівняння одержаних результатів і запропонувати конкретні управлінські рішення. Індивідуальну роботу з самостійно проведеного комп’ютеризованого аналізу економічної діяльності з метою прийняття управлінського рішення студент представляє на попередню перевірку викладачу до іспиту у роздрукованому вигляді та на дискеті. МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЗА РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ
При визначенні підсумкової оцінки за кредитно – модульною системою при заключному контролі враховується загальна кількість балів, отриманих студентом при поточному контролі у процесі виконання навчального плану дисципліни, та кількість балів, отриманих студентом на іспиті. Передбачено один підсумковий контроль - іспит. Максимальна сумарна кількість балів підсумкового контролю становить 100 балів: - у семестрі 50 балів; - на іспиті – 50 балів. До іспиту допускаються студенти, які у підсумку семестру набрали 20 балів. При визначенні підсумкового рейтингу студентів з усього курсу дисципліни до суми балів отриманих за семестр додається кількість балів, отриманих на іспиті. На підставі отриманої кількості балів з усього курсу дисципліни за кредитно – модульної системи згідно до вимог Болонської декларації застосовується наступна шкала оцінки знань:
Поточний контроль засвоєння матеріалу з кожної теми здійснюється у відповідності з навчальним планом дисципліни і включає:
Враховується дисциплінованість студента: за несвоєчасність виконання завдань кількість запланованих з даної теми балів може бути зменшена. При підсумковому контролі знань по кожному модулю враховується загальна кількість балів, отриманих студентом по кожній з тем модуля. Враховується науково- дослідницька робота студента та участь у науково-практичних конференціях та наукових семінарах (максимальна кількість балів - 5). Нижче наведена таблиця розподілу балів по кожному змістовому модулю, модулю та загалом по курсу.
ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ(для заочної форми навчання)
Студенти заочної форми навчання отримують підсумкову оцінку на іспиті за «чотирьохбальною» системою (2 – не задовільно, 3 - задовільно, 4 - добре, 5 – відмінно). Передбачено два підсумкових контролі: 1-й семестр – залік та 2-й семестр – іспит. До іспиту допускаються студенти які позитивно виконали практичні завдання, індивідуальні завдання, написали аудиторну контрольну роботу та виконали розрахункову роботу. Усі види вище вказаних робіт оцінюються за «чотирьохбальною» системою Кількість практичних, індивідуальних та самостійних робіт, що виносяться на сесію визначаються викладачем окремо згідно заданій робочій навчальні й програмі. ПЕРЕЛІК ТЕМ РЕФЕРАТІВ, ТЕМАТИКА НАУКОВИХ РОБІТ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ: ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ З КУРСУ
Література
Основна
Додаткова
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |