Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1272 Навчально-методичні матеріали до вивчення дисципліни Бізнес-планування інформаційної діяльності, КНЕУ

Навчально-методичні матеріали до вивчення дисципліни Бізнес-планування інформаційної діяльності, КНЕУ

« Назад

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КАФЕДРА ІНФОРМАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ 

Навчально-методичні матеріали до вивчення дисципліни “Бізнес-планування інформаційної діяльності”

Київ – 2004

1. ВСТУП

Навчальним планом дисципліна "Бізнес-планування інформаційної діяльності" вивчається студентами у Х семестрі. Загальний обсяг ¾ 162 год. Дисципліна є вибірковою для магістрів з економічної кібернетики за програмою “Інформаційний менеджмент”.

Метою дисципліни є формування теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для планування інформаційної діяльності, обґрунтування проектів інформаційних систем або їх фрагментів.

Основні завдання курсу:

-- дати студентам необхідні теоретичні положення, що розкривають:

- призначення (функціональні ролі) і цілі розробки бізнес-планів (БП);

- вимоги до організації процесу планування;

- інформаційну підтримку процесу розробки БП та джерела отримання інформації;

- структуру, зміст і логіку розробки БП;

- вимоги до змісту та ступеню деталізації інформації кожного розділу БП;

- правила оформлення БП.

-- закріпити отримані теоретичні знання:

- при виконанні завдань на базах виробничої практики;

- при виконанні лабораторної роботи з розробки бізнес-плану інформаційної фірми, проекту інформаційної системи або її фрагмента з використанням пакету Project Expert 6.

Предметом дисципліни є процеси планування інформаційної діяльності на різних рівнях управління економікою та інструментарій, що використовується при цьому для ефективного здійснення управління.

Опанувавши дисципліну, студент повинен знати:

  • основні теоретичні, методичні та організаційні основи бізнес-планування ;

  • особливості впливу специфіки предметної області (інформаційної діяльності) на аналізу господарського середовища при складанні бізнес-плану;

  • основні підходи до визначення цілей бізнес-плану та його структури;

  • як обґрунтувати доцільність розробки бізнес-плану стосовно інформаційної діяльності для будь-яких об’єктів;

  •  функціональні можливості найпоширеніших програмних засобів інвестиційного моделювання при розробці бізнес-планів.

Студент повинен вміти:

  • застосовувати набуті знання в діяльності, пов‘язаній з інформатизацією економіки;

  • володіти хоча б одним з інструментів автоматизації бізнес-планування;

  • запропонувати відповідно до умов та ситуації програмні засоби інвестиційного моделювання  для розробки бізнес-планів інформаційної діяльності;

  • ефективно управляти елементами проекту, що розробляється.

 

3. РОЗГОРНУТА ПРОГРАМА

РОЗДІЛ 1. Підготовча стадія розробки бізнес-плану інформаційної діяльності

Тема 1. Вступ. Предмет курсу

Предмет, цілі та задачі дисципліни, графік учбового процесу. Бізнес-план, його призначення. Цілі розробки БП. Вимоги до організації процесу планування. Основні ролі БП: стратегічний план, засіб виміру досягнутих результатів, інструмент ведення переговорів та ін. Як краще і хто повинен складати БП.

Тема 2. Інформаційне забезпечення процесу планування.

Інформація, необхідна для розробки БП фірми, що діє у інформаційній сфері. Джерела отримання інформації. Збір необхідної інформації згідно з методом "ЗВ" (цілі — інформаційні потреби — бази для спостереження).

Тема 3. Стратегічне планування на підготовчій стадії

Логіка розробки стратегії інформаційно-обчислювальної фірми (ІОФ). Визначення місії (призначення) фірми. Аналіз зовнішнього середовища інформаційного бізнесу. Аналіз внутрішнього середовища інформаційної фірми. Визначення цілей діяльності. Аналіз стратегічних альтернатив. Вибір стратегії ІОФ.

РОЗДІЛ 2. Зміст бізнес-плану інформаційно-обчислювальної фірми

Тема 4. Структура бізнес-плану ІОФ

Логіка розробки БП. Основні розділи БП. Вимоги та правила оформлення БП.

Тема 5. Вимоги до виконавчого резюме бізнес плану ІОФ

Зміст резюме. Загальні відомості про фірму (або проект), характеристика цільового ринку (основні користувачі, особливості їх обслуговування, обсяг продажу, очікувана частка ринку). Виробничі можливості ІОФ і стратегія їх реалізації. Найбільш вагомі конкурентні переваги ІОФ, або її продуктів. Характеристика високого рівня компетентності основних керівників ІОФ. Фінансове резюме (скільки необхідно вкласти в розвиток свого бізнесу і скільки необхідно кредитів, як буде здійснюватись повернення інвестицій партнерам та кредиторам).

Тема 6. Галузь, фірма та її продукція

Задачі та зміст цього розділу БП. Основні відомості про галузь. Загальний опис ІОФ. Концепція поведінки фірми в галузі. Опис характеристик інформаційних продуктів та послуг (ІПП), що запропоновані ІОФ.

Тема 7. План інформаційного маркетингу

Визначення попиту та можливостей виробництва. Ідентифікація потенційних користувачів. Сегментація та вибір Цільового ринку. Визначення конкурентної ситуації на інформаційному ринку. Рівень конкуренції. Майбутні джерела конкуренції. Інші зовнішні чинники. Конкурентні переваги.

Вибір стратегії інформаційного маркетингу. Стратегія збуту та розповсюдження ІПП. Стратегія ціноутворення, організація реклами. Політика підтримки ІПП (сервіс та гарантійне обслуговування). Розвиток стратегії маркетингу.

Прогноз обсягів виробництва: в часі, по продуктам та послугам, по групам користувачів.

Тема 8. План виробництва інформаційних продуктів та послуг

Стан розробки інформаційних продуктів (послуги). Виробництво ІПП: технологія та основні операції виробничого процесу, комплекс технічних засобів, потреба в матеріальних та трудових ресурсах, характеристика потреб в приміщеннях (виробничих і невиробничих), виробничі потужності та система контролю якості. Обслуговування та сервіс.

Засоби правового та інших форм захисту ІПП.

Тема 9. Організаційно-правова форма інформаційного бізнесу

Обґрунтування вибору відповідної юридичної форми організації інформаційного бізнесу. Прогноз можливих змін юридичного статусу фірми на перспективу. Джерела та форми. Отримання необхідних коштів. Умови та термін повернення коштів інвесторам.

Тема 10. Управління та організація

Характеристика команди менеджерів/власників. Схема організаційної структури ІОФ та план її розвитку.

Розробка кадрової політики і стратегії: визначення термінів комплектування штатів, підбір кадрів, система оплати праці.

Тема 11. Оцінка ризиків

Визначення можливих ризиків і проблем в бізнесі. Аналіз причин виникнення найбільш вірогідних типів ризиків.

Профілактичні заходи по запобіганню настання несприятливих наслідків.

Тема 12. Фінансовий план

План доходів та видатків. План грошових надходжень та виплат. Плановий баланс ІОФ. Аналіз фінансових коефіцієнтів та статистичних показників.

4. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ТА ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ДИСЦИПЛІНИ

Для самостійного опанування дисципліни "Бізнес-планування інформаційної діяльності" студенти отримують:

Ä  тексти лекцій з дисципліни в електронному вигляді;

Ä  методичні вказівки до виконання лабораторної роботи[1];

Ä   перелік контрольних запитань з курсу для самоконтролю опанування матеріалу  (наведені далі).

Для виконання студентом лабораторних робіт у разі неможливості їх відпрацювання на базі практики кафедра надає можливість виконати їх у комп‘ютерному центрі КНЕУ, графік виконання лабораторних робіт складається на початку семестру та доводиться до відому студентів.

Підчас лекцій (16 год.) розглядаються проблемні питання з кожної теми, даються рекомендації щодо джерел інформації з відповідних питань, відбувається обмін інформицією зі студентами, які опанували їх самостійно.

У разі необхідності студенту надаються викладачем  індивідуальні консультації у відведені години у відповідності з затвердженим на початку семестру графіком проведення.

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПАНУВАННЯ  ДИСЦИПЛІНИ

  1. Що  таке  бізнес-план?  Яка  періодичність  його  складання?

  2. Які  функції  (функціональні  ролі)  може  виконувати  бізнес-план  фірми?  В  чому  вони  полягають ?

  3. Перерахуйте  чинники,  що  впливають  на  склад,  структуру  та  об‘єм  бізнес-плану.  Який  їх  взаємозв”язок?

  4. Приблизна  структура  бізнес-плану  фірми,  що  створюється.

  5. В  якій  послідовності  слід  складати  бізнес-план  (основні  етапи)?

  6. Назвіть  основні  вимоги  до  складання  тексту  бізнес-плану.

  7. Які  заходи  щодо  захисту  конфіденційної  інформації  слід  передбачати  при  складанні  бізнес-плану?

  8. Елементи  пошуку  в  технологічному  типі  задач.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  9. Елементи  пошуку  в  товарному  типі  задач.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  10. Елементи  пошуку  у  виробничому  типі  задач.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  11. Елементи  пошуку  в  ринковому  типі  задач.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  12. Елементи  пошуку  в  утилізаційному  типі  задач.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  13. Наведіть у  формалізованому  вигляді  задачу  перетворення.  Назвіть  елементи,  вибір  (пошук)  яких  здійснюється,  що  впливає  на  міру  деталізування  відповідної  інформації  в  Б.П.

  14. Перерахуйте  типи  задач  перетворення.  До  якого   типу  задач  відноситься  задача  в  курсовій  роботі?

  15. Назвіть  елементи    пошуку  в  початковому  типі  задач  перетворення.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  16. Елементи  пошуку  в  задачах  цільового  типу.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?

  17.   Елементи  пошуку  в  задачах  цільового  типу.  Які  розділи  бізнес-плану  повинні  бути  більш  деталізованими?.

  18. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  Які  дані  про  галузь,  фірму  та  її  продукцію  повинні  бути  у  бізнес-плані?

  19. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  Яка  інформація  про  ринок  повинна  бути  наведена  у  бізнес-плані?

  20. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  Яка  інформація  подається  у  маркетинг-плані?

  21. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  Яка  інформація  подається  у  плані  виробництва  (операційному  плані)?

  22. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  Що  в  бізнес-плані  необхідно  сказати  про  можливі  ризики  і  в  якому  розділі?

  23. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  Які  дані  наводяться  в  організаційному  плані?

  24. Наведіть  приблизну  структуру  бізнес-плану.  З  яких  розділів  складається  і  яку  інформацію  містить  фінансовий    план?

  25. Які  показники  майбутнього  бізнесу  завжди  повинні  знайти  відображення  в  бізнес-плані,  оскільки  завжди  цікавлять  потенційних  інвесторів?

  26. Яку  інформацію  повинне  містити  “Резюме”  бізнес-плану?   Основна  задача  (призначення)  “Резюме”.

  27. Яку  інформацію  повинен  містити  “Короткий  опис  проекту”  в  бізнес-плані?  Основне  призначення  цього  розділу.

  28. З  якою  метою  в  бізнес-плані  наводиться  аналіз  етапу  та  перспективи  розвитку  галузі?  Що  містить  у  собі  такий  аналіз?

  29. На  яких  найбільш  важливих  питаннях  слід  акцентувати  увагу  аналізуючи  галузь  при  складанні  бізнес-плану?

  30. З  якою  метою  в  бізнес-плані  наводиться  опис  фірми?  Що  повинен  містити  такий  опис?

  31. З  якою  метою  в  бізнес-плані  наводиться  опис  продукції  (послуг)  фірми?  Що  повинен  містити  такий  опис?

  32. Яку  інформацію  повинен  містити  опис  продукції  (робіт,  послуг)  у  бізнес-плані?  Особливі  вимоги  до  подання  цієї  інформації.

  33. Основи  призначення  розділу  бізнес-плана  “Аналіз  ринку”/Ринок?  Його  приблизна  структура.

  34. З  якою  метою  та  яким  чином  проводиться  сегментація  ринку  при  складанні  бізнес-плану?   Якого  розділу  це  стосується?

  35. З  якою  метою  та  яким  чином  проводиться  аналіз  попиту  на  товари  (послуги)  при  складанні  бізнес-плану?  Якого  розділу  це  стосується?

  36. Яка  інформація  про  конкурентів  (конкуруючі  товари  та  послуги)  повинна  міститись  в  бізнес-плані?  У  якому  розділі  бізнес-плану  вона  наводиться?

  37. З  якою  метою  і  яким  чином  робиться  оцінка  об”ємів  продажу  в  Б.П.  В  якому  розділі  Б.П.  наводиться  така  оцінка?

  38. На  яких  найбільш  важливих  питаннях  необхідно  акцентувати  увагу  у  розділі  “Аналіз  ринку”  в  Б.П.?

  39. Приблизна  структура  “Маркетинг-плану”  Б.П.  Основна  задача  цього  розділу.

  40. Основні  питання,  на  які  необхідно  дати  відповіді  в  розділі  Б.П.  “Маркетинг-план”.

  41. Яку  інформацію  повинен  містити  опис  маркетингової  стратегії  (генеральної)  в  “Маркетинг-плані”  Б.П.?

  42. Яка  інформація  наводиться  в  розділі  “Цінова  політика”  маркетинг-плану  Б.П.

  43. Яка  інформація  наводиться  в  розділі  “Торгова  політика”  маркетинг-плану  Б.П.?

  44. Яка  інформація  про  політику  підтримки  продукта  бізнесу  (гарантійне  і  післягарантійне  обслуговування)  повинне  наводитись  в    бізнес-плані  і  в  якому  розділі?

  45. Які  відомості  про  рекламу  фірми  повинні  бути  наведені  в  бізнес-плані  і  в  якому  розділі?

  46. В  чому  полягає  головне  завдання  виробничого  плану  як  розділу  бізнес-плану  інформаційно-обчислювальної  фірми?  Яка  його  приблизна  структура?

  47. Перелік  основних  контрольних  запитань  до  “Виробничого  плану”  бізнес-плану.

  48. Поясніть  взаємозв”язок  між  функціональною  роллю  бізнес-плану  та  ступінню  деталізації  інформації  в  “Виробничому  плані”  бізнес-плана.

  49. Яку  інформацію  про  виробничий  процес  і  з  якою  метою  повинен  містити  “Виробничий  план”  Б.П.?

  50. Яку  інформацію  про  обладнання  і  з  якою  метою  повинен  містити  “Виробничий  план”  Б.П.?

  51. Яку  інформацію  про  матеріали  та  комплектуючі  і  з  якою  метою  повинен  містити  “Виробничий  план”  Б.П.?

  52. Яку  інформацію  про  потреби  бізнесу  в  приміщеннях  і  з  якою  метою  повинен  містити  “Виробничий  план”  Б.П.?

  53. В  чому  полягає  основне  призначення  “Організаційного  плану”  в  Б.П.  та  його  приблизна  структура?

  54. Основне  призначення  “Організаційного  плану”  Б.П.  та  приблизна  його  структура.

  55. Яку  інформацію  містить  підрозділ  “Юридична  форма  організації  бізнесу”?  В  якому  розділі  Б.П.  вона  наводиться?

  56. Яку  інформацію  наводиться  у  підрозділі  “Власники  фірми  та  провідні  керівники”  організаційного  плану  Б.П.?

  57. Основи  призначення  (завдання)  розділу  “Оцінка  ризиків”  Б.П.  та  приблизна  його  структура.

  58. Контрольні  запитання  до  розділу  “Оцінка  ризиків”  Б.П.?

  59. Які  ризиковані  моменти  на  Вашу  думку  повинні  бути  описані  в  розділі  Б.П.  “Оцінка  ризиків”?

  60. Основне  завдання  (призначення)  “Фінансового  плану”  Б.П.  та  його  приблизна  структура.

  61. Контрольні  запитання  до  “Фінансового  плану”  Б.П..

  62. Послідовність  (основні  етапи)  складання  “Плану  доходів  та  видатків”  фірми  в  Б.П.  Яким  чином  здійснюється  прогнозна  оцінка  обсягів  продажу?

  63. Зміст  аналізу  беззбитковості  проекту  у  Б.П..  В  якому  розділі  такий  аналіз  наводиться?

  64. Яку  інформацію  містить  та  на  який  термін  складається  “План  доходів  та  видатків”  в  Б.П.?  Частиною  якого  розділу  він  є?

  65. Яку  інформацію  містить  та  на  який  термін  складається  “План  грошових  надходжень  і  виплат”  Б.П.?  Частиною  якого  розділу  він  є?

  66. Основне  завдання  (призначення)  та  термін,  на  який  складається  “Балансовий  план”  Б.П..  Частиною  якого  розділу  він  є?

  67. Яку  інформацію  містить  “Балансовий  план”  фірми?  Частиною  якого  розділу  він  є?

  68. Які  фінансові  коефіцієнти  розраховуються  та  аналізуються  в  “Фінансовому  плані”  Б.П.?

  69. Основне  завдання  (призначення)  розділу  Б.П.  “Фінансові  потреби  та  повернення  інвестицій”.  Яку  інформацію  він  містить?

  70. Контрольні  запитання  до  розділу  “Фінансові  потреби  та  повернення  інвестицій”.

  71. Призначення  “Додатків”  до  Б.П..  Яка  інформація  зазвичай  там  наводиться?

 

5. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬДЛЯ ВИКОНАННЯ НА БАЗАХ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ЩОДО ЇХ ОФОРМЛЕННЯ ТА ПОДАННЯ

Під час проходження другого етапу виробничої (переддипломної) практики студенти повинні:

1. Ознайомитись  з порядком проведення бізнес-планування в організації.

2. Проаналізувати мету складання БП. Для кого складається БП? Чи є БП документом внутрішньофірмового планування, чи він є основою обгрунтування інвестиційного проекту?

3. Проаналізувати структуру БП, ступінь деталізування та варіанти викладення інформації в обох випадках з п.2.

4. Проаналізувати міру участі у бізнес-плануванні всіх, хто бере участь у його складанні.

5. Проаналізувати та описати підходи,  що використовуються в організації до аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища організації.

6. Проаналізувати та описати підходи,  що використовуються в організації до формування поведінки (стратегії) організації всіх її аспектів:

▪ конкурентної поведінки;

▪ маркетингової стратегії;

▪ стратегії збуту та розповсюдження ІПП;

▪ стратегії ціноутворення та організації реклами;

▪ кадрової політики організації і т. ін.

7. Яким чином здійснюється оперативне регулювання та коригування  планів у разі відхилення від запланованого ходу робіт та виконання бізнес-плану.

8. Ознайомитись з засобами автоматизації бізнес-планування , які використовуються  в організації (на базі практики). Навести порівняльну характеристику з Рrоjесt Expert.

У разі відсутності будь-яких прикладних пакетів в організації надати пропозиції щодо їх використання.

У разі відсутності на базі практики бізнес-планування студенти повинні надати пропозиції щодо доцільності його використання в інформаційній діяльності та обгрунтувати їх, спираючись на теоретичні матеріали курсу.

Результатом виконання завдань на базі практики з дисципліни "Бізнес- планування інформаційної діяльності" є оформлений у відповідності з вимогами звіт, який має бути представлений на другий модульний контроль (див. відповідний пункт)

Всі завдання, які студент виконує на базі практики, мають бути відображенні у лабораторній роботі та відповідати всім вимогам, які висуваються до них (див. методичні вказівки до виконання лабораторних робіт). Робота, яка має бути виконана з цієї дисципліни, може стати частиною дипломної роботи за умови відповідної теми.

Завдання лабораторної роботи виконується засобами пакету Рrоjесt Expert. При наявності на базі практики інших засобів автоматизації бізнес-планування завдання може виконуватися з застосуванням цих засобів за попереднім узгодженням з викладачем.

 

6. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНДИВІДУАЛЬНО-КОНСУЛЬТАТИВНОЇ РОБОТИ

Студентам надаються індивідуальні консультації один раз на тиждень у відповідності з графіком, затвердженим на початку семестру, на яких вони отримують відповіді на всі запитання, що виникають при вивченні теоретичного матеріалу дисципліни, виконанні завдань на базі виробничої практики та виконанні лабораторних робіт.

Оскільки тематика дапломних робіт магістерської програми «Інформаційний менеджмент» передбачає подальший розвиток по окремих питаннях дисципліни «Бізнес-планування інформаційної діяльності», студенти можуть отримати відповіді щодо використання заходів бізнес-планування та різних  зособів його автоматизації в дипломних роботах.

 

7. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ З ДИСЦИПЛІНИ, КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ, ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА

Поточне і підсумкове оцінювання знань студентів з дисципліни “Бізнес-планування інформаційної діяльності” здійснюється відповідно до вимог Ухвали Вченої ради університету від 27.11.2003 р. "Порядок оцінювання знань студентів магістерського рівня підготовки", а також "Положення про рейтингову систему оцінки успішності навчання в Київському національному економічному університеті", де встановлена тривалість, порядок виконання контрольних завдань, термін перевірки, умови подачі та розгляду апеляції студента, якщо він не згоден з оцінкою.

За навчальним планом дисципліна "Бізнес-планування інформаційної діяльності" вивчається студентами у Х семестрі. Загальний обсяг ¾ 162 год. Дисципліна є вибірковою і викладається за вибором студентів для магістрів з економічної кібернетики за програмою “Інформаційний менеджмент”.

Підсумковий семестровий контроль проводиться у формі семестрового іспиту.

7.1.Організація поточного контролю знань

Протягом семестру з дисципліни проводиться два поточних контролі, які передбачають оцінювання знань за двома напрямками:

а) перевірка теоретичних знань;

б) перевірка виконання індивідуальних практичних завдань.

Студент може бути допущений до складання іспиту у разі, коли він успішно справився з виконанням завдань по кожному з контролів і набрав при цьому 20 і більше балів.

Сумарна оцінка за усі види поточного контролю складається з оцінок, отриманих студентом протягом семестру:

  • на першому модульному контролі за теоретичні питання - 10 балів;

  • на другому модульному контролі (30 балів) - за виконання практичних завдань на базі виробничої практики - 10 балів; за лабораторну роботу - 20 балів.

Перший поточний контроль проводиться - на 6-ому тижні десятого семестру. Другий - на 10-ому тижні десятого семестру.

На перший поточний контроль винесено оцінювання теоретичних знань, яке здійснюється за результатами роботи, під час якої студент повинен у письмовій формі відповісти на 10 теоретичних питань з дисципліни. Контрольні завдання побудовані з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів.

Кожне питання оцінюється за шкалою:

10 балів – якщо студент дає обґрунтовані, теоретично правильні відповіді на запитання; демонструє знання підручників, посібників, періодичних видань; викладає матеріал у логічній послідовності; приводить узагальнення і висновки; встигає відповісти у відведений час; грамотно й акуратно оформлює завдання;

5 балів - студент знає матеріал завдання на рівні попереднього пункту, але ним допущені незначні помилки у формулюванні термінів, категорій, розрахунків;

0 балів - студент дає на запитання мало обґрунтовану невичерпну відповідь або неправильну відповідь, припускається грубих помилок.

На виконання модульного контрольного завдання надається одна академічна година.

Оцінка за перший модуль виводиться як середня арифметична з оцінок, отриманих студентом за кожне теоретичне питання.

Результати модульної оцінки фіксуються на тексті виконаного контрольного завдання і заносяться в журнал обліку поточної успішності студентів.

На другий поточний контроль виноситься:

ú  виконання лабораторної роботи з використанням пакету прикладних програм "Project Expert". Робота має бути виконана відповідно до вимог, які викладені у "Методичних вказівках до виконання лабораторних робіт", з дисципліни "Бізнес-планування інформаційної діяльності", наведених далі. Максимальна сума балів за цей вид поточного контролю - 20 балів. Студент отримує 10 балів за підготовку вхідних даних для виконання лабораторної роботи і текстової частини бізнес-плану і 10 балів за захист лабораторної роботи.

ú  захист практичного завдання, яке студент має виконати на базі виробничої практики - 10 балів. Оцінювання виконання практичного завдання здійснюється за шкалою, наведеною вище. Оцінка за практичне завдання виводиться як середня арифметична з оцінок, отриманих студентом за кожне питання.

Результатом поточного контролю є сумарна оцінка за усі види поточного контролю. Студент, що отримав 20 і більше балів за результатом поточного контролю, допускається до складання іспиту з дисципліни.

За результатами поточного контролю знань студентів, занесеними викладачем в екзаменаційну (залікову) відомість, декан факультету допускає або не допускає до іспиту тих студентів, які не виконали хоча б один вид поточного контролю, та не набрали 20 балів.

У разі невиконання завдань поточною контролю з об'єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, ліквідувати заборгованість до початку екзаменаційної сесії. Час та порядок ліквідування заборгованості визначає викладач.

7.2. Організація підсумкового контролю

Підсумковий семестровий контроль проводиться у формі семестрового іспиту, підчас якого студент має у письмовій формі відповісти на 6 питань екзаменаційного білету. Екзаменаційні завдання побудовані з урахуванням вимоги однакової складності для всіх студентів. Кожне завдання оцінюється 0, 5 та 10 балів за шкалою, наведеною раніше. Максимальна кількість балів, яку можна отримати за відповідь на білет складає, відповідно, 60 балів.

Загальна підсумкова оцінка з дисципліни складається з суми балів за результати поточного контролю (за умови, що студент набрав 20-40 балів) та за виконання завдань, що виносяться на іспит (за умови, що студент набрав не менше 30 балів).

Підсумкова оцінка формується шляхом складання набраних балів та переведенням отриманого результату до 4-ри бальної системи та шкали за системою ECTS за схемою:

Загальна кількість балів

Оцінка за 4-ри бальною системою

Оцінка за шкалою ECTS

85-100

5 (відмінно)

А

80

4 (добре)

В

65-75

С

60

3 (задовільно)

D

50-55

Е

20-45

2 (незадовільно) з можливістю повторного складання

FX

0-15

2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

F

7.3. Зразок екзаменаційного білета

  1. Яка маркетингова інформація необхідна для складання бізнес-плану.

  2. Кому може призначатися бізнес-план і в чому відмінність їх вимог до змісту бізнес-плану? Наведіть приклади.

  3. З якою метою в бізнес-плані наводиться опис фірми, що повинен включати такий опис.

  4. Яка інформація про політику підтримки продукту бізнесу (гарантійне і післягарантійне обслуговування) повинна бути представлена у бізнес-плані і в якому розділі?

  5. Яку інформацію повинен містити опис продукції (робіт або послуг) у бізнес-плані?

  6. Перерахуйте ключові питання, на які необхідно звертати увагу при складанні "Організаційного плану".

 

8. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Основна:

  1. Лазарєва С.Ф. Тексти лекцій з дисципліни  “Бізнес-планування інформаційної діяльності”).- К.: КНЕУ, 2004. (в електронному вигляді).

  2. Буров В.П. Бизнес-план фирмы. Теория и практика. Учебное пособие. — М.: Инфра - М, 2004.— 192с.

  3. Кроль Ю.Я.  Економічний механізм процесу інвестиційного бізнес-планування: (методологія та практика). - Х.: Основа, 2002. - 176 с.

  4. Покропивний С.Ф., Соболь С.М., Швиданенко Г.О. Бізнес-план: технологія розробки та обґрунтування: Навч.посібник.- К, КНЕУ, 1998, —208 с.

  5. Бизнес-планирование: Учебник для ВУЗов / Под ред. В.М. Попова, С.И. Лапунова. — М.: Финансы и статистика, 2001. — 672 с.

  6. Джозеф А. Ковелло, Бриан Дж. Хейзелгрен.  Бизнес-планы: полное справочное руководство. 1999.

Додаткова:

  1. Батлер Д. Бизнес-планирование: как начать свое дело. — С.-Пб.: Питер, 2003. — 272 с.

  2. Горемыкин В.А. Бизнес-план. Методика разработки. 25 реальных образцов бизнес-плана.  — М.: Ось-89, 2000.— 576 с.

  3. Пелих А.С. Бизнес-план или как организовать свой бизнес. Анализ. Методика. Практикум - М: ”Ось-89”, 1999.—96 с.

  4. Попов В. М. Бизнес-план инвестиционного проекта. Отечественный и зарубежный опыт.. — М.:  Финансы и статистика, 2002.— 432 с.


[1] Див. відповідний розділ Методичних вказівок з вивчення дисципліни «Бізнес-планування інформаційної діяльності»

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!