Методичні вказівки до виконання курсових робіт з дисципліни Інформаційний бізнес, КНЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ КУРСОВИХ РОБІТ З ДИСЦИПЛІНИ "ІНФОРМАЦІЙНИЙ БІЗНЕС"КИЇВ - 2004 ЗАТВЕРДЖЕНО на засіданні кафедри інформаційного менеджменту протокол № 3 від 24.09.2004 КИЇВ - 2004 Методичні вказівки до виконання курсових робіт з дисципліни "Інформаційний бізнес" (для студентів спеціальності 6102 "Економічна кібернетика" всіх форм навчання) Укл.: С.Ф.Лазарєва - К.: КНЕУ, 2004. - с. 1. Загальна частинаМетодичні вказівки є програмним документом з організації самостійної роботи студентів при написанні курсових робіт з курсу “Інформаційний бізнес” і призначені для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” усіх форм навчання. Вони визначають загальні вимоги до обсягу, змісту та оформлення курсових робіт, містять поради, метою яких є допомогти студентові правильно організувати самостійну роботу. Курсова робота - це одна з основних і ефективних форм самостійної творчої роботи студента, в результаті якої підвищується рівень загальнотеоретичних знань та навичок використовувати ці знання при вирішенні конкретних проблем економіки та організації інформаційного бізнесу. Підготовка курсової роботи сприяє професійному формуванню студента, допомагає виявити його здібності до самостійної роботи над конкретною темою та здатність розв’язувати задачі, характерні для майбутньої професійної діяльності 1.1. Мета й завдання написання курсової роботиОсновною метою курсових робіт є підготовка студентів до виконання та комплексного вирішення конкретних наукових і практичних задач, об'єднаних певною загальною темою, пов'язаною з економікою та організацією інформаційного бізнесу. Завдання курсової роботи полягає в проведенні теоретичного дослідження проблем конкретної теми і відшуканні шляхів її практичного вирішення. При виконанні курсових робіт відбувається активний процес систематизації та закріплення знань, поповнення їх із спеціальної літератури, довідкових посібників та інших джерел, зокрема Internet. 1.2. Поради щодо вибору теми курсової роботиДо вибору теми слід підійти дуже виважено, оскільки матеріали курсової роботи можуть скласти основу теоретичної частини майбутньої магістерської дипломної роботи. Кафедра пропонує перелік тем, що охоплює основні напрямки досліджень у межах програми “Інформаційний менеджмент” (див. додаток 1). Студент може вибрати будь-яку тему, запропоновану кафедрою, залежно від професійної зацікавленості або наукових інтересів. Якщо в переліку запропонованих тем немає такої, що відповідає науковим інтересам студента, останній може обрати іншу тему курсової роботи, за обов’язковим погодженням з лектором курсу. Для вибору теми курсової роботи та складання, загального плану доцільно переглянути та вибірково прочитати спеціальну літературу. Перелік основної рекомендованої літератури наведено в додатку 2. Більш повний бібліографічний список є і постійно доповнюється на кафедрі інформаційного менеджменту. Для ознайомлення з ним необхідно звернутись до лаборанта кафедри. Результати вивчення літературних джерел слід записувати на окремих стандартних аркушах паперу або картках, для того, щоб їх потім можна було розкладати по розділах та параграфах. Для затвердження теми курсової роботи студент подає заяву лекторові дисципліни, який призначає керівника і видає завдання на виконання курсової роботи. 1.3. Основні вимоги до курсової роботиКурсова робота з дисципліни “Інформаційний бізнес” – це спеціально підготовлений рукопис, написаний державною мовою України, який містить систематизований виклад проведених студентом теоретичних досліджень з обраної теми. До курсової роботи ставляться такі вимоги:
1.4. Графік виконання роботиКурсова робота виконується відповідно до графіка, який доводиться до студентів кожної форми навчання на початку семестру керівником курсу. Таблиця І Графік виконання курсової роботи
1.5. Захист курсової роботиВиконану курсову роботу студент здає на кафедру інформаційного менеджменту у встановлені графіком строки для рецензування і попередньої оцінки її керівником. Для усунення зауважень керівника студент може доопрацювати роботу до її захисту. Для захисту курсових робіт створюється комісія з двох-трьох викладачів кафедри за участю керівника курсової роботи. Термін для. захисту встановлює кафедра. Студент робить коротку доповідь (5-10 хвилин), в якій викладає основні положення курсової роботи, її суть, відповідає на питання комісії. Під час підготовки до відповідей на запитання, поставлені членами комісії, студенту дозволяється користуватися тезами доповіді, графічним та ілюстративним матеріалом, текстовою частиною роботи. Винесення рішення про оцінку курсової роботи проводиться на закритому засіданні комісії. Основними критеріями при оцінюванні є: - повнота розкриття теми; - логічність та обгрунтованість висновків; - рівень висвітлення в доповіді суті роботи, тобто орієнтація в проблематиці, яку охоплює тема; - правильність відповідей на поставлені комісією питання; - відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам; - своєчасність виконання графіка роботи і подання її на кафедру. 2. Структура та обсяг курсової роботи2.1. Рекомендації щодо структури й змісту курсової роботиВажливим етапом написання курсової роботи є складання детального плану. Він має містити все, що потрібно сказати для якомога повнішого розкриття теми, але без зайвих деталей. Складання деталізованого плану вимагає поглибленого вивчення та аналізу літературних джерел. Деталізований план роботи студент складає самостійно за погодженням з керівником. За структурою робота має складатися зі вступу, основної та заключної частини (висновки, додатки). У вступі на двох-трьох сторінках слід розкрити актуальність вибраної теми, її теоретичну та практичну значущість, навести мету і завдання написання даної курсової роботи. В основній частині роботи необхідно розкрити всі аспекти вибраної теми. При написанні основної частини слід користуватися спеціальною літературою (книгами, журналами, брошурами, електронними публікаціями тощо) та офіційними статистичними даними для обгрунтування теоретичних положень, що викладаються в роботі. Якщо в спеціальній літературі немає єдиної точки зору з питання, що вивчається, слід дати критичну оцінку різних точок зору, з даного питання. Якщо робота написана з використанням конкретного матеріалу будь-якої інформаційної структури (фірми, ІТ-підрозділу тощо), слід розкрити стан вирішення досліджуваного питання на даному об'єкті. В заключній частині робляться висновки з усіх аспектів даної теми і, в разі запровадження рекомендацій в практику діяльності конкретної інформаційної фірми, наводиться обрахунок очікуваної економічної ефективності. 2.2. Вимоги до оформлення та обсягу курсової роботиКурсова робота оформляється кожним студентом у вигляді окремого звіту надрукованого на комп'ютері, розмір кегля 14. Обсяг текстової частини роботи, разом з ілюстративним матеріалом (схемами, таблицями тощо), повинен складати 30-40 сторінок формату А4 (210 х 297). Текст на аркушах пишеться з одного боку й розміщується таким чином, щоб зліва залишилося поле для зшивання не менше 25 мм, справа - 10 мм, знизу та зверху - по 20 мм. Номер сторінки має стояти у правому верхньому куті. Текст повинен бути поділений на розділи, підрозділи, а у випадку необхідності й на пункти. Кожний розділ повинен починатись з нової сторінки. Тексту курсової роботи повинна передувати титульна сторінка (додаток 2) та зміст, з якому слід показати номер сторінки, з якої починається той чи інший розділ, підрозділ тощо, названий у тексті. Титульна сторінка повинна бути підписана студентом та керівником курсової роботи. Нумерація сторінок починається з другої сторінки (титульна сторінка не нумерується але враховується в загальну кількість). Номер сторінки ставиться у верхньому правому куті. Ілюстративні матеріали (діаграми, схеми, таблиці тощо) - важлива частина курсової роботи, їх слід оформляти чітко та акуратно. Графічні матеріали (малюнки, діаграми тощо), а також таблиці, повинні бути пронумеровані та мати назву, що відповідає їх змісту. Якщо таблиці займають кілька сторінок, потрібно під планкою пронумерувати графи і на наступні сторінки перенести тільки номер графи. При цьому потрібно писати “Продовження таблиці” або “Закінчення таблиці”. На цитати, наведені в тексті, а також цифри та факти, що запозичені з літературних джерел, слід давати точні бібліографічні посилання. Посилання приводяться по тексту в квадратних дужках де зазначається порядковий номер джерела зі списку використаної літератури, номер тому, а якщо необхідно, то і номер сторінки. Наприклад: [53], [18, т. 2, c. 47], [15, с.77], Наприкінці текстової частини слід навести список використаної літератури (бібліографічний список) та додатки. Бібліографічний список є важливою частиною роботи. Він відображає відповідальність, старанність та пильність, дбайливість та акуратність. Бібліографічний список дає можливість встановити, наскільки студент ознайомився зі спеціальною літературою теми, як він справився із завданням вибору найважливіших джерел. Групування списку може бути алфавітним, тематичним, хронологічним чи якимось іншим. Алфавітне розташування найзручніше: матеріал подається в доступній для огляду формі. Найпоширенішим способом групування бібліографічних описів у списку використаної літератури є розташування за алфавітом прізвищ та ініціалів перших авторів або перших слів заголовків цих творів. Бібліографічні описи у списку слід обов'язково пронумерувати, щоб використовувати номери джерел при посиланнях на них у тексті. Набір елементів бібліографічного списку, послідовність їх наведення, наповнення і спосіб подання кожного елементу, застосування умовних розділових знаків повинно відповідати ГОСТ 7.1.-81 “СИБ.1Д. Библиографическое описание документа, общие требования и правила составления”. Зразки бібліографічних описів літературних джерел наведено в додатку 3. Додаток 1 Теми курсових робіт ТЕМА 1. Аналіз інформаційного ринку і маркетингова стратегія. ТЕМА 2. Інформаційний споживчий ринок. ТЕМА 3. Ціноутворення в інформаційному обслуговуванні. ТЕМА 4. Організація збуту та просування інформаційного товару до користувача ТЕМА 5. Методи оцінювання інформаційних потреб користувачів. ТЕМА 6. Життєвий цикл інформаційного товару (послуги) та завдання маркетингу на основних його етапах. ТЕМА 7. Функціонально-вартісний аналіз розробки програмних продуктів в інформаційному бізнесі. ТЕМА 8. Організація зберігання інформаційних ресурсів. ТЕМА 9. Порядок використання програмних засобів в інформаційних структурах. ТЕМА 10. Нові інформаційні технології та їх вплив на структуру галузі інформаційно-обчислювального обслуговування. ТЕМА 11. Проблеми та особливості формування ринку програмних продуктів в Україні. ТЕМА 12. Ліцензійна торгівля в галузі інформаційного обслуговування. ТЕМА 13. Розробка бізнес-плану інформаційно-обчислювальної фірми. ТЕМА 14. Організація оплати праці в структурах інформаційного обслуговування. ТЕМА 15. Авторське право в інформаційній сфері. ТЕМА 16. Організація ремонту та технічного обслуговування засобів обчислювальної техніки. ТЕМА 17. Внутрішньофірмове планування в інформаційному бізнесі. ТЕМА 18. Формування собівартості продукції (послуг) підприємств інформаційного бізнесу. ТЕМА 19. Організація договірної роботи в структурах інформаційного бізнесу. ТЕМА 20. Аналітичний огляд методів визначення економічної ефективності функціонування структур інформаційного бізнесу (фірми, підрозділу). ТЕМА 21. Аналітичний огляд методів визначення ефективності інформаційних систем. ТЕМА 22. Аналітичний огляд стандартів та методів організації проектування інформаційних систем. ТЕМА 23. Аналітичний огляд інструментальних засобів бізнес- моделювання при створенні інформаційних систем. ТЕМА 24. Розробка стратегії розвитку інформаційної інфраструктури об‘єкта управління. ТЕМА 25. Інформаційна безпека та засоби її забезпечення (на об‘єктах конкретної галузі за вибором студента, наприклад, в банках). ТЕМА 26. Формування інформаційного ринку України: стан, проблеми, перспективи. ТЕМА 27. Концепція інформаційної служби фірми в контексті розвитку інформаційного ринку. ТЕМА 28. Управлінська інформація: джерела, канали, аналіз, засоби та способи обробки. ТЕМА 29. Інформаційні ресурси суспільства: класифікація, формування, захист, надання доступу. ТЕМА 30. Організаційні, технологічні, правові та економічні проблеми використання комерційних інформаційних ресурсів. ТЕМА 31. Методичні засади вибору та обгрунтування складу апаратних і програмних засобів. ТЕМА 32. Концепція сховищ даних та її застосування в аналітичних інформаційних системах (OLAP). ТЕМА 33. Інформаційно-аналітична підтримка маркетингової діяльності фірми. ТЕМА 34. Використання Internet-маркетингу в діяльності фірми. ТЕМА 35.Інформаційна підтримка зовнішньо-економічної діяльності фірми. ТЕМА 36. Інформаційно-аналітична підтримка діяльності офісу. ТЕМА 37. Інформаційно-аналітична підтримка органів державної влади. ТЕМА 38. Аналіз систем управління документообігом на об‘єкті. ТЕМА 39. Управління зовнішнім інформаційним потоком як засобом підвищення конкурентоздатності фірми. ТЕМА 40. Тенденції розвитку корпоративних інформаційних систем. ТЕМА 41. Інформаційна підтримка життєвого циклу продукту на основі CALS -технологій (Continuous Acquisition and Life cycle Support). ТЕМА 42. Аналітичний огляд ERP-систем: особливості застосування та впровадження в Україні. ТЕМА 43. Аналітичний огляд CRM-систем (Customer Relationship Мanagement): особливості застосування та впровадження в Україні. ТЕМА 44. Реінжиніринг бізнес-процесів та концепція нового системного проектування інформаційних систем. ТЕМА 45. Консалтинг в інформаційних технологіях: стан та перспективи, методи та засоби. ТЕМА 46. Інформаційна підтримка процесу бюджетування на підприємстві. ТЕМА 47. Стратегія бізнесу та ІТ-стратегія : взаємозв‘язок і взаємообумовленість. ТЕМА 48. Впровадження інформаційних технологій: спонтанність та планування. ТЕМА 49. Економічні аспекти взаємодії ІТ-підрозділу з бізнес-підрозділами на підприємстві (внутрішньофірмовий маркетинг). ТЕМА 50. Огляд міжнародних і вітчизняних стандартів ІТ-індустрії. ТЕМА 51. Організація та проведення тендерів у сфері інформаційних технологій ІТ (на різних рівнях). ТЕМА 52. Тенденції розвитку інформаційного бізнесу та його вплив на Інтернет-середовище. ТЕМА 53. Аналіз ринку маркетингових інформаційних систем в Україні. ТЕМА 54. Віртуальні підприємства в інформаційному бізнесі. ТЕМА 55. Концепція ILM (Information Lifecycle Management) та її використання в управлінні інформаційними ресурсами. ТЕМА 56. Комплексне управління інформаційними ресурсами підприємства на платформі Documentum. ТЕМА 57. Web-портал як інструмент управління інформаційними ресурсами підприємства. ТЕМА 58. Аудит інформаційних технологій на підприємстві. ТЕМА 59. Концепція і продукти PLM (Product Lifecycle Management). ТЕМА 60. Ініціативи (проекти) Євросоюзу у сфері інформаційних ресурсів. ТЕМА 61. Сучасні проблеми використання ІР у діяльності держави та суб”єктів господарювання. ТЕМА 62. Сучасний стан і проблеми реалізації державної політики щодо формування системи національних ІР України. ТЕМА 63. Стандарти моделей зрілості як інструмент упроавління ІТ-інфраструктурою підприємства. ТЕМА 64. Збалансована система показників (індикаторів) ефективності ІТ-підрозділу як система управління ним. ТЕМА 65. Проблеми захисту інформації та інформаційної безпеки на підприємстві. ТЕМА 66. Угода про рівень обслуговування (SLA – Service Level Agreement) як основа взаємодії ІТ-служби підприємства і бізнес-підрозділів. ТЕМА 67. Сервіс-орієнтований підхід до створення ІТ-інфраструктури підприємства. ТЕМА 68. Методології управління ІТ як засіб синхронізації та узгодження бізнес-процесів із підтримуючими та забезпечуючими технологіями.
Додаток 2Зразок титульного аркуша курсової роботи МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Кафедра інформаційного менеджменту
КУРСОВА РОБОТА На тему : _________________________________________ з дисципліни “Інформаційний бізнес”
Студента (ки)____групи____курсу ФІСІТ _______________________ (прізвище та ініціали) Керівник роботи _____________________ (прізвище та ініціали)
Київ 200__
Додаток 3Зразок бібліографічних описів літературних джерелУ разі посилання на літературне джерело (книгу, брошуру тощо) необхідно подати інформацію в наступному порядку: прізвище та ініціали авторів (якщо автора не вказано, то наводяться відомості про інших осіб, що брали участь у написанні книжки, а саме редактора, укладача тощо), назва друкованого видання, місце видання, назва видавництва, рік видання, кількість сторінок. Наприклад: Коломієць Г. С., Маньковський А.Л. Інформаційна продукція, ринок, маркетинг. підготовка кадрів. - К.: Либідь, 1981. - 176 с. У разі внесення в список статті, опублікованої в газеті, вказується така інформація: автор статті, її назва, назва газети, рік, число, місяць, сторінки, на яких стаття розташована. Наприклад: Шевченко І. Податкова політика в Україні // Урядовий Кур'єр. – 1994. – 25 серп. – С. 4. У разі посилання на статтю із книжки або журналу вказують авторів статті, її назву, і лише після цього дають повний опис джерела: назву книги або журналу, рік, номер, сторінки, на яких розміщена стаття. Наприклад: Дрейк В. Дж., Бродскі А. Акт про телекомунікації 1996 року: Закон переписаний наново / Телекомунікації в умовах інформаційної доби. Інформаційна Агенція Сполучених Штатів. 2000. – с. 36-45. У разі посилання на електронну публікацію (статтю чи книжку) вказують авторів статті (книжки), її назву, і лише після цього дають повний опис джерела: електронну адресу, за якою розміщена стаття (книжка). Наприклад: Дракер П.Следующая информационная революция. http://www.consulting.ru/main/ soft/texts/m2/013_revolution1.htm З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |